Gekocht voor 60 Gulden in 1626 en gedwongen geruild voor Suriname in 1664 na de 2e Engels-Nederlandse oorlog. De Engelsen hebben het iets meer dan 100 jaar gehad en wij Suriname voor 300 jaar. Geen slechte deal eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:19 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee, we hebben het gekocht en daarna geruild voor Suriname als ik me niet vergis. Goede deal wel![]()
AH voor erwtensoep etc en natuurlijk de snackbar, de Chinees en een pannekoekenrestaurant.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 02:50 schreef breaky het volgende:
[..]
Nederlanders zijn best wel kneuterig als het om eten gaat. Vraag je een Nederlander naar zijn favoriete eten, neemt ie je mee naar een Albert Heijn.
Grrr nu heb ik zin in Chineesquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:55 schreef Individual het volgende:
[..]
AH voor erwtensoep etc en natuurlijk de snackbar, de Chinees en een pannekoekenrestaurant.
Qua favoriet eten is het Argentijnse en Texaanse steak, New Mexican, Nederlands, Brits, Italiaans en Indonesisch.
Lekkerquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:36 schreef flipsen het volgende:
Saludos vanaf een doodstil lang en breed zandstrand, in Argentiie. Ongelooflijk, de eerste week van januari en zó rustig. Was wel even een eindje rijden (1300km), maar dan heb je ook watJammer dat ik vrijdagavond alweer terugga.
lees op dit moment het boek van Geert Mak, "reizen zonder Charley", een reisverslag door Amerika, en daar gaat Mak ook in op het "New York" verhaal.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:19 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee, we hebben het gekocht en daarna geruild voor Suriname als ik me niet vergis. Goede deal wel![]()
Nu je het zegt, dat las ik inderdaad ook in het boek van Max Westerman (Max and the City geloof ik).quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
lees op dit moment het boek van Geert Mak, "reizen zonder Charley", een reisverslag door Amerika, en daar gaat Mak ook in op het "New York" verhaal.
Volgens hem hebben de indianen het nooit verkocht aan de Nederlanders maar in bruikleen gegeven voor Fl.60.- , puur omdat de indianen het begrip persoonlijk bezit niet konden.
The Island at the Center of the World gaat ook helemaal over de Nederlandse kolonie in NY. Daar wordt ook beargumenteerd dat de Indianen het in bruikleen hadden gegeven. Erg interessant (maar ook een beetje langdradig).quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:53 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nu je het zegt, dat las ik inderdaad ook in het boek van Max Westerman (Max and the City geloof ik).
Erwtensoep van AH? Ik heb werkelijk nog nooit erwtensoep van de AH of andere supermarkt gegeten. Wij maakten het altijd zelf.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:55 schreef Individual het volgende:
[..]
AH voor erwtensoep etc en natuurlijk de snackbar, de Chinees en een pannekoekenrestaurant.
Qua favoriet eten is het Argentijnse en Texaanse steak, New Mexican, Nederlands, Brits, Italiaans en Indonesisch.
Huh? Op Curacao heb je weinig keuze als je thuis Nederlands wil koken...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 02:50 schreef breaky het volgende:
[..]
Nederlanders zijn best wel kneuterig als het om eten gaat. Vraag je een Nederlander naar zijn favoriete eten, neemt ie je mee naar een Albert Heijn.
Tja, op Curacao inderdaad heb je geen andere keuze.quote:Op woensdag 8 januari 2014 01:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Op Curacao heb je weinig keuze als je thuis Nederlands wil koken...
Zowel miss Escobar als ik liepen als een kind zo blij door die supermarkt.
We hebben een top30 gemaakt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 01:44 schreef breaky het volgende:
miss Escobar houdt van Nederlands eten?
Begrijpelijk. Mijn vrouw zou dezelfde dingen eruit halen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 01:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We hebben een top30 gemaakt.
Het enige wat ze niet lekker vond (wat we geprobeerd hebben, wat ik zelf niet lekker vind hebben we niet gekocht) was:
• haring
• leverworst
• osseworst
Belegen kaas stond op 1, bitterballen op 2. Stroopwafels ook en hagelslag is ze ook helemaal gek van.quote:Op woensdag 8 januari 2014 01:56 schreef breaky het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Mijn vrouw zou dezelfde dingen eruit halen.
Het favoriete Nederlandse eten voor buitenlanders moet trouwens wel de kroket en/of de stroopwafel zijn!
Heb je ook een top 30 van Colombiaans eten gemaakt?
Laotiaans zit tussen Thais en Vietnamees in. Ze hebben erg lekkere gerechten, al is de keuken niet zo ontwikkeld als bij de rijkere buurlanden. Je moet wel van pittig en van kleefrijst houden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 01:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Belegen kaas stond op 1, bitterballen op 2. Stroopwafels ook en hagelslag is ze ook helemaal gek van.
ehhh, nee. Colombiaans eten vind ik niet zo speciaal eigenlijk. Arepa ben ik geen fan van, patacon is wel lekker en het vlees in restaurants is prima (in de supermarkt bagger).
Laotiaans eten lijkt me wel heerlijk. Iets als Thais/Vietnamees?
Die van de Unox is anders best lekkerquote:Op woensdag 8 januari 2014 01:25 schreef breaky het volgende:
[..]
Erwtensoep van AH? Ik heb werkelijk nog nooit erwtensoep van de AH of andere supermarkt gegeten. Wij maakten het altijd zelf.![]()
quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:01 schreef Individual het volgende:
Ook nog even een strand voor Cherry. Niet zo verlaten en minder ver rijden.
[ afbeelding ]
II eet er plichtsgetrouw 1 als ik in nederland ben. Daarna ben ik er weer maanden van genezen. Wat mensen in 'chinees' zien heb ik überhaupt nooit begrepen. Kleffe troep dat ik nog niet aan de straathonden hier zou durven gevenquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:14 schreef CherryOnTop het volgende:
Weet je wat trouwens raar is, als ik in Nederland ben eet ik bijna nooit patat/frikandellen/kroketten/chinees etc., maar als ik een paar weken in het buitenland zit begin ik het ineens te missen![]()
En gevonden in een klein supermarktje hier met een ontiegelijk groot assortiment aan kaasquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:07 schreef Individual het volgende:
[..]
Beste geitenkaas van de hele wereld!![]()
Is Tel Aviv nog in zicht?
Chinees eten in NL is zo slecht nog niet. Moet je wel weten wat je besteld natuurlijk.quote:Op donderdag 9 januari 2014 07:12 schreef Dven het volgende:
[..]
II eet er plichtsgetrouw 1 als ik in nederland ben. Daarna ben ik er weer maanden van genezen. Wat mensen in 'chinees' zien heb ik überhaupt nooit begrepen. Kleffe troep dat ik nog niet aan de straathonden hier zou durven gevendenk ook niet dat ze het zouden eten, trouwens
quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:22 schreef Barbusse het volgende:
Tel Aviv is van de baan momenteel. Mijn vriendin heeft een nieuwe baan gevonden hier op Malta. Maar de kans is groot dat ze op termijn naar een andere vestiging gaat. En met vestigingen in onder andere New York, Kuala Lumpur, Salzburg, Sydney, London, Dubai en Hong Kong reist deze jongen zijn meisje met plezier achterna
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wa Long, Frederik Hendriklaan, Den Haag.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:44 schreef breaky het volgende:
[..]
Chinees eten in NL is zo slecht nog niet. Moet je wel weten wat je besteld natuurlijk.
Wa Longquote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wa Long, Frederik Hendriklaan, Den Haag.
Goed en heerlijk Chinees eten.
Dat kan ik me voorstellenquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tel Aviv is van de baan momenteel. Mijn vriendin heeft een nieuwe baan gevonden hier op Malta. Maar de kans is groot dat ze op termijn naar een andere vestiging gaat. En met vestigingen in onder andere New York, Kuala Lumpur, Salzburg, Sydney, London, Dubai en Hong Kong reist deze jongen zijn meisje met plezier achterna
Dan verschillen wij daarover in meningquote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:44 schreef breaky het volgende:
[..]
Chinees eten in NL is zo slecht nog niet. Moet je wel weten wat je besteld natuurlijk.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
geen Zuid-Amerika.Nee, nog nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het bedrijf schijnt enorm te groeien, dit jaar wordt er hoogstwaarschijnlijk nog een verstiging geopend in Los Angeles en Tokio. Als het zo hard gaat zal midden/zuid-Amerika ook wel komen
Ja toch?quote:
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Achterhoekers veroveren de wereld!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:32 schreef Barbusse het volgende:
Nee, nog nietMaar het bedrijf schijnt enorm te groeien, dit jaar wordt er hoogstwaarschijnlijk nog een verstiging geopend in Los Angeles en Tokio. Als het zo hard gaat zal midden/zuid-Amerika ook wel komen
quote:Op zondag 12 januari 2014 15:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Achterhoekers veroveren de wereld! [ afbeelding ]
Op nog geen km waar ik woon woont een mede-Winterswijker.
Winterswijkse koffie op Aruba
[ afbeelding ]
Essebes en ik zitten het dichtst bij de evenaar, maar het is wel frisjes hier...quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:40 schreef breaky het volgende:
Hmmm... ik ga volgende keer maar eens wat Friese producten op de foto zetten, bij een tropische achtergrond.![]()
Als er nou ook nog eens tropische temperaturen waren in dit land....![]()
Ik denk dat ik maar eens wat verder moet opschuiven richting evenaar.
Hoe hoog zit je dan? Ik zit hier op zo'n 300 meter, tussen de bergen in.quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Essebes en ik zitten het dichtst bij de evenaar, maar het is wel frisjes hier...
2700, de zon en maan komen op boven de berg (+/- 200 meter) op 9 blokken van mijn huis.quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:46 schreef breaky het volgende:
[..]
Hoe hoog zit je dan? Ik zit hier op zo'n 300 meter, tussen de bergen in.
De hoogste berg in Laos is maar 100 meter hoger! Tjeemig dat wel erg frisjes zijn. Ik zelf probeer tot zee (strand) niveau terug te dalen.quote:
No bugs is wel een groot voordeel in een tropisch landquote:Op donderdag 16 januari 2014 01:49 schreef breaky het volgende:
[..]
De hoogste berg in Laos is maar 100 meter hoger! Tjeemig dat wel erg frisjes zijn. Ik zelf probeer tot zee (strand) niveau terug te dalen.
Nope, altijd hetzelfde weer. Tussen 15-25 graden overdag en 's nachts koud met 6-10. Veel regen, meestal 's middags. Ben blij met mijn balkon op het oosten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 01:59 schreef breaky het volgende:
Dat moet wel erg mooie plaatjes vanuit de zee opleveren dan.
Vriest het wel eens bij jou daar?
Hier komt het soms erg dicht bij het vriespunt. Een paar weken geleden was het 2 graden 's nachts. Helaas zijn de huizen hier dus niet gebouwd voor koude temperaturen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nope, altijd hetzelfde weer. Tussen 15-25 graden overdag en 's nachts koud met 6-10. Veel regen, meestal 's middags. Ben blij met mijn balkon op het oosten.
En dat op 300 meter hoogte? Koude winden uit Tibet?quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:06 schreef breaky het volgende:
[..]
Hier komt het soms erg dicht bij het vriespunt. Een paar weken geleden was het 2 graden 's nachts. Helaas zijn de huizen hier dus niet gebouwd voor koude temperaturen.![]()
Overdag is nu tussen de 20 en 30 graden (als de zon doorkomt). Zomers is het hier trouwens gewoon heet en nat, zoals het hoort.
Zou best eens kunnen. China is niet zo ver weg. Het is dan ook wel zweten gedurende de zomer maar de regen werkt vaak verkoelend.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat op 300 meter hoogte? Koude winden uit Tibet?
Ja, dat hete, natte is niks voor mij. Heet prima, maar dan droog of met een goed briesje.
Ja ben er zelf nog niet geweest. Maar eind deze maand ga ik richting Vientiane en dan staat ook een tripje naar de vlakte der kruiken op het programmaquote:Op donderdag 16 januari 2014 02:37 schreef El_Matador het volgende:
De Vallei van de Kruiken zie ik, cool, dat soort plekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |