abonnement Unibet Coolblue
pi_139594678
Ondanks dat ik me niet gek laten maken door het CB en we vooral ons eigen plan trekken, blijven de woorden 'Rond de 9 maanden zal hij nog maar 2 of 3 flessen per dag drinken' door mijn hoofd galmen.
Hoe gaat dat, flessen laten vallen? Vanzelf? Ineens komt je kindje niet meer voor een fles? Of..?
Ik heb tot nu toe alleen maar opgebouwd qua flessen :+
pi_139594812
E. drinkt ook geen 2/3 flessen hoor. Gewoon 4 of 5, maar dan iets minder per fles (dus bijv. 4x 150 ipv 3x 180). Ik verdeel het gewoon wat meer over de dag. Mijn ervaring is dat ze er zelf iets minder behoefte aan heeft nu ze ook avondeten eet en een fruithapje.
  maandag 5 mei 2014 @ 20:14:29 #228
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139595080
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:05 schreef GotC het volgende:
Ondanks dat ik me niet gek laten maken door het CB en we vooral ons eigen plan trekken, blijven de woorden 'Rond de 9 maanden zal hij nog maar 2 of 3 flessen per dag drinken' door mijn hoofd galmen.
Hoe gaat dat, flessen laten vallen? Vanzelf? Ineens komt je kindje niet meer voor een fles? Of..?
Ik heb tot nu toe alleen maar opgebouwd qua flessen :+
Hier dronk hij met 9 maanden 3 flessen en dat ging gewoon geleidelijk.
Steeds meer brood 's middags en avondeten en yoghurt 's avonds en zo zijn er vanzelf steeds minder flessen nodig.
Maar hij at dan ook snel goeie hoeveelheden. Als dat niet zo is zal het toch nog van de flessen moeten komen. Zo simpel is het. Met 9 maanden 3 flessen is gemiddeld. Er zullen er altijd sneller of langzamer zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139595191
Ok ^O^ Thanks dames, ik zie wel gewoon wat er gaat gebeuren. Maak me er gelukkig niet druk om, zie wel hoe/wat.

Ik bedenk me net dat T. vandaag ook maar 4 flessen op heeft. :+
  maandag 5 mei 2014 @ 20:17:54 #230
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139595251
Noor zit nog steeds op drie flessen, die ze eigenlijk stuk voor stuk nog goed drinkt. Het zouden er twee zijn als ze 's ochtends pap zou willen eten. Maar ja.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_139707455
Hier ook maar eventjes:

Ik post hier niet veel meer, lees meer mee, maar ik zit nu toch met een vraagje.

V. is morgen 9 maanden. Ze is als ze wakker is heerlijk actief en tijgert de hele kamer op hoog tempo door.

Ze drinkt alleen niet heel super. De fles 's ochtends gaat goed, die van 's avonds laat meestal wel, maar bij de lunch laat ze rustig de helft staat. Ze eet 's avonds wel een bakje yoghurt, dus ik dacht dat het wel goed was, ze haalt zo wel 500 ml zuivel.

Maar het cb vond dat het 500 ml flesvoeding moet zijn. Als je er dan op gaat letten moet je zoveel moeite doen om daaraan te komen. Extra flesjes geven, waar ze ook niet heel veel zin in heeft.

Ze eet gewoon verder prima, moeten we dan gaan hangen en wurgen om op die 500 uit te komen? Vandaag hadden ze wat gewone melk geprobeerd, en dat leek iets beter te gaan, maar ik vind haar eigenlijk nog iets te jong om al op gewone melk over te gaan.

Iemand hier nog ideëen/tips over?
pi_139707754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hier ook maar eventjes:

Ik post hier niet veel meer, lees meer mee, maar ik zit nu toch met een vraagje.

V. is morgen 9 maanden. Ze is als ze wakker is heerlijk actief en tijgert de hele kamer op hoog tempo door.

Ze drinkt alleen niet heel super. De fles 's ochtends gaat goed, die van 's avonds laat meestal wel, maar bij de lunch laat ze rustig de helft staat. Ze eet 's avonds wel een bakje yoghurt, dus ik dacht dat het wel goed was, ze haalt zo wel 500 ml zuivel.

Maar het cb vond dat het 500 ml flesvoeding moet zijn. Als je er dan op gaat letten moet je zoveel moeite doen om daaraan te komen. Extra flesjes geven, waar ze ook niet heel veel zin in heeft.

Ze eet gewoon verder prima, moeten we dan gaan hangen en wurgen om op die 500 uit te komen? Vandaag hadden ze wat gewone melk geprobeerd, en dat leek iets beter te gaan, maar ik vind haar eigenlijk nog iets te jong om al op gewone melk over te gaan.

Iemand hier nog ideëen/tips over?
krijgt ze fruitprakje? Daar wat bijdoen. Maar eigenlijk zou ik er niet zo om malen ze doet het zo toch prima.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_139707790
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:14 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

krijgt ze fruitprakje? Daar wat bijdoen. Maar eigenlijk zou ik er niet zo om malen ze doet het zo toch prima.
Ze krijgt fruit, en eet daar ook flink van. Ook een redelijk bakje yoghurt elke dag. Ze eet verder gewoon wel lekker met de pot mee.
pi_139707939
Je zou war melk daar bij kunnen doen doorheen roeren ofzo. Maar ik zou het zo laten.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_139709746
Laiv als jouw meisje tevreden is met wat ze krijgt zou ik het advies van het CB negeren. :*
pi_139710218
Zitten hier dames die van bv naar fv zijn overgestapt? Ik ben namelijk mijn bv aan het afbouwen, maar mijn jochie drinkt nog erg vaak (7-8 keer) en het lukt niet echt om hem minder vaak te laten drinken, ook niet na een goed volle fles (150+5). Hij is nu bijna 5 kilo, dus dat zou wel 'zijn' hoeveelheid moeten zijn, maar na 3 uur meldt hij zich wel weer.

Het cb zei dat we hem flesjes van 100 moesten aanbieden, omdat hij nog vaak bv krijgt en dat dan volgens de formule de hoeveelheid is met het aantal voedingen, maar hij lijkt nog vaak ontevreden na het drinken van 100 en aangezien hij met maar 2 flessen op een dag toch niet aan zn max fv komt ben ik een grotere fles gaan proberen. Hij doet zo'n 20 minuten over de fles, dus dat is goed, maar hij geeft zelf niet echt aan dat hij genoeg heeft. Hij valt soms zo goed als in slaap, maar schrikt dan weer wakker als ik de fles weghaal of hij merkt dat er geen melk meer komt en zuigt dan ineens weer heel hard verder. We geven hem al een speen na het drinken.

We hebben trouwens H.A. en nog niet geprobeerd om jbpm erbij te doen, omdat hij ook reflux heeft en ik las dat ze dan moeilijker spugen, maar misschien blijft hij dan wel langer verzadigd?
pi_139711089
Ik weet dat het bij Daan ook rommelig was bij de overstap. Het werd pas rustig toen we helemaal over waren..
Die 150/5 is maar een advies, maar genoeg kindjes die toch liever een fles meer hebben en dan iets minder erin. Onze tactiek was die flessen aan te bieden op die momenten dat hij ook de borst kreeg. Dus eerst naar 7 flesvoeding(120/4, dronk wisselde hoeveelheden), en daarna regelde hij al snel dat het grotere flessen en minder per dag.

Je zou 120/4 kunnen proberen?
We zijn begonnen met standaard, dus geen idee van de jbpm. Het zorgt ervoor dat het drinken niet zo omhoog komt. Het kan ook zijn dat hij door wil drinken, omdat hij last van zijn slokdarm heeft? HA is ook lichter verteerbaar, dus zijn ze soms minder lang verzadigd..
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:02:24 #238
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139713516
Hier ook een rommelige overstap.

Om even mezelf te quoten van 26-09-2013:

quote:
Ook even een vraag van mij, ik vind flesvoeding nog wat verwarrend Weet niet zeker of ik het beter hier of in het borstvoedingstopic kan vragen, aangezien het eigenlijk een vraag over beide is, maar probeer het eerst hier

Ik ben begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Ik heb netjes de formule '150ml per kg lichaamsgewicht gedeeld door het aantal voedingen' gevolgd. Ze weegt net 5 kg en krijgt 8 voedingen. Volgens de formule mag ze dan 93,75ml per keer.

Ik gaf 1 flesje van 90/3. Nu merk ik alleen dat ze vervolgens zo'n 1 a 1,5 uur later weer om de borst vraagt, terwijl ze met alleen borstvoeding ongeveer elke 3 uur komt. Laatst wilde ze na die 90ml direct weer de borst, dus heb ik nog 30ml bijgegeven.

Ik heb het gisteren bij het cb gevraagd en zij gaf aan dat mijn dochter 6x 150/5 mag, maar dat lijkt me echt te veel. Verpakking geeft ook 5x 150/5 aan.
Ik geef nu 120/4 (merk sowieso dat dat haar max is wat haar maag ivm reflux aan kan) en dan komt ze wel zo'n 3 uur later pas weer voor een voeding.

Nu is mijn vraag echter of 120/4 niet te veel is? Aangezien ze wel nog 8 (borst)voedingen krijgt.
En zou ik dan gewoon die 120/4 kunnen aanhouden voor als ik straks de volgende voeding ga vervangen? Uiteindelijk wil ik 50/50 gaan geven (als mijn productie het toe laat) en zal ze dus alleen tussen 08.00 en +/- 19.00/20.00 flesvoeding krijgen.
Ik zou idd grotere flessen geven en misschien kijken of je 'm zachtjes wakker te maken (door de fles een beetje te wiebelen bijv) om hem bij de les te houden?

Ik was bang over de max heen te gaan als ze 8 flessen bleef drinken, maar het werden er vanzelf minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 08-05-2014 21:08:19 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_139715502
Oh, maar hij drinkt ze wel leeg juist. Volgens mij zou hij doordrinken tot hij knalt om eerlijk te zijn.

En het kan idd ook troostdrinken zijn deepfreeze, maar hij bijt mijn tepels kapot dus ik moet wel overstappen om er zelf niet helemaal aan onderdoor te gaan. Maar als we dus volledig over zijn wordt het vele voeden wat lastiger.
pi_139715787
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hier ook maar eventjes:

Ik post hier niet veel meer, lees meer mee, maar ik zit nu toch met een vraagje.

V. is morgen 9 maanden. Ze is als ze wakker is heerlijk actief en tijgert de hele kamer op hoog tempo door.

Ze drinkt alleen niet heel super. De fles 's ochtends gaat goed, die van 's avonds laat meestal wel, maar bij de lunch laat ze rustig de helft staat. Ze eet 's avonds wel een bakje yoghurt, dus ik dacht dat het wel goed was, ze haalt zo wel 500 ml zuivel.

Maar het cb vond dat het 500 ml flesvoeding moet zijn. Als je er dan op gaat letten moet je zoveel moeite doen om daaraan te komen. Extra flesjes geven, waar ze ook niet heel veel zin in heeft.

Ze eet gewoon verder prima, moeten we dan gaan hangen en wurgen om op die 500 uit te komen? Vandaag hadden ze wat gewone melk geprobeerd, en dat leek iets beter te gaan, maar ik vind haar eigenlijk nog iets te jong om al op gewone melk over te gaan.

Iemand hier nog ideëen/tips over?
Wij geven de fles niet bij de lunch (boterham) maar rond 3 uur. Ik zou me er niet al te druk om maken. Mijn cb gaf aan dat 350 genoeg was rond die leeftijd.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:31:13 #241
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139715808
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:27 schreef Dot. het volgende:
Oh, maar hij drinkt ze wel leeg juist. Volgens mij zou hij doordrinken tot hij knalt om eerlijk te zijn.

En het kan idd ook troostdrinken zijn deepfreeze, maar hij bijt mijn tepels kapot dus ik moet wel overstappen om er zelf niet helemaal aan onderdoor te gaan. Maar als we dus volledig over zijn wordt het vele voeden wat lastiger.
Maar als je helemaal over bent heeft hij de hele dag door voeding die zwaarder op de maag ligt. Nu krijgt hij ook nog veel borstvoeding dus is hij gewend vaker kleinere beetjes te drinken.
Er is de optie om met minder in een fles vaker een fles te kunnen geven. Of als je helemaal over bent en hij blijft honger houden is er nog voeding voor hongerige baby's.
Hier ging de fles ook altijd schoon op en zou er best nog meer in gegaan zijn maar hij was wel gewoon tevreden tot de volgende voeding dus het was toch voldoende blijkbaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139716540
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar als je helemaal over bent heeft hij de hele dag door voeding die zwaarder op de maag ligt. Nu krijgt hij ook nog veel borstvoeding dus is hij gewend vaker kleinere beetjes te drinken.
Er is de optie om met minder in een fles vaker een fles te kunnen geven. Of als je helemaal over bent en hij blijft honger houden is er nog voeding voor hongerige baby's.
Hier ging de fles ook altijd schoon op en zou er best nog meer in gegaan zijn maar hij was wel gewoon tevreden tot de volgende voeding dus het was toch voldoende blijkbaar.
Ok, dan bouwen we nog wat verder af :) Ik wil eigenlijk wel proberen om nog wat bv te blijven geven en alleen als ik op m'n werk ben kv. Maar dat hangt dus ook af van m'n productie of dat lukt.
pi_139716987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar als je helemaal over bent heeft hij de hele dag door voeding die zwaarder op de maag ligt. Nu krijgt hij ook nog veel borstvoeding dus is hij gewend vaker kleinere beetjes te drinken.
Er is de optie om met minder in een fles vaker een fles te kunnen geven. Of als je helemaal over bent en hij blijft honger houden is er nog voeding voor hongerige baby's.
Hier ging de fles ook altijd schoon op en zou er best nog meer in gegaan zijn maar hij was wel gewoon tevreden tot de volgende voeding dus het was toch voldoende blijkbaar.
Wij hadden hetzelfde :) 3 uur later kwam hij weer voor een voeding. Ik was ook bang dat hij teveel zou krijgen, maar kwam allemaal goed.
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:22:30 #244
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139720102
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hier ook maar eventjes:

Ik post hier niet veel meer, lees meer mee, maar ik zit nu toch met een vraagje.

V. is morgen 9 maanden. Ze is als ze wakker is heerlijk actief en tijgert de hele kamer op hoog tempo door.

Ze drinkt alleen niet heel super. De fles 's ochtends gaat goed, die van 's avonds laat meestal wel, maar bij de lunch laat ze rustig de helft staat. Ze eet 's avonds wel een bakje yoghurt, dus ik dacht dat het wel goed was, ze haalt zo wel 500 ml zuivel.

Maar het cb vond dat het 500 ml flesvoeding moet zijn. Als je er dan op gaat letten moet je zoveel moeite doen om daaraan te komen. Extra flesjes geven, waar ze ook niet heel veel zin in heeft.

Ze eet gewoon verder prima, moeten we dan gaan hangen en wurgen om op die 500 uit te komen? Vandaag hadden ze wat gewone melk geprobeerd, en dat leek iets beter te gaan, maar ik vind haar eigenlijk nog iets te jong om al op gewone melk over te gaan.

Iemand hier nog ideëen/tips over?
Ik geef bio geitenmelk aan mijn ventje, al een maand of 3, een keer per dag ongeveer zo'n 100-150 ml voor een bordje pap.
Waren ze in het ziekenhuis de laatste keer heel enthousiast over. :D
pi_139721396
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:22 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik geef bio geitenmelk aan mijn ventje, al een maand of 3, een keer per dag ongeveer zo'n 100-150 ml voor een bordje pap.
Waren ze in het ziekenhuis de laatste keer heel enthousiast over. :D
Hoe zit dat met geitenmelk? Vanaf wanneer ga je dat geven? Zodra ze bijvoeding gaan krijgen of later. En doe je dat dan ipv flesvoeding?
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:43:29 #246
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139721635
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:39 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Hoe zit dat met geitenmelk? Vanaf wanneer ga je dat geven? Zodra ze bijvoeding gaan krijgen of later. En doe je dat dan ipv flesvoeding?
Als ik flesvoeding zou geven, dan zou ik met 10 maanden overstappen op bio volle geitenmelk.

Maar ik geef borstvoeding, dus in mijn geval geef ik het vanaf een maand of 7, een keer per dag, ipv voor de pap te kolven. In het begin overigens maar 2-3 keer per week en nu inmiddels dagelijks, soms krijgt ie het als pap, maar ook wel eens in een flesje.
pi_139722089
Inderdaad handig dat je voor de pap dan niet hoeft te kolven.
Ik ga het onthouden voor als mijn jongens groot genoeg zijn. Ik zie voor me dat het als ze 1 jaar zijn bij een broodje gedronken kan worden ipv koemelk. Maargoed, eerst nog een maand of 10 flesvoeding. :)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 07:54:23 #248
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_139730420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:27 schreef Dot. het volgende:
Oh, maar hij drinkt ze wel leeg juist. Volgens mij zou hij doordrinken tot hij knalt om eerlijk te zijn.

En het kan idd ook troostdrinken zijn deepfreeze, maar hij bijt mijn tepels kapot dus ik moet wel overstappen om er zelf niet helemaal aan onderdoor te gaan. Maar als we dus volledig over zijn wordt het vele voeden wat lastiger.
Dat vele voeden ging hier heel snel weg toen we volledig over waren. Ik dacht al snel naar 6, kwestie van dagen.. Hier was het echt beter toen we helemaal over waren. Weet niet wat er gebeurd als je blijft "hangen" halverwege die overstap. Misschien dat dat ook wel een ritme vindt.
  maandag 12 mei 2014 @ 18:25:21 #249
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139874197
Tjoep ! Duwtje omhoog .. :)

Ons meisje krijgt nu zo'n (soms 5) 6 voedingen per dag a 120 cc per fles.
De meeste daarvan drinkt ze ook helemaal leeg. So far, ...

Daar doet ze het prima op, maar toch heb ik een vraagje.
De laatste 2 dagen lijkt ze weer om de 3 uur te komen, terwijl ze de weken ervoor tussen de 4 a 5 uur kwam.

Ze weegt nu zo'n 4 kilo, (manlief is net met haar op de weegschaal gaan staan)..
Als ik afga op de hoeveelheid voeding/flessen en haar gewicht kom ik uit op 120 cc per fles.
We twijfelen erover om haar naar 150 cc per fles te gaan geven, maar doen we hier goed aan?
Ik heb volgende week een afspraak staan met het CB, maar ik was ook benieuwd naar jullie mening.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 12 mei 2014 @ 18:50:41 #250
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139874757
Ik zou het gewoon proberen, Rijst :Y

Ik ben er inmiddels achter dat richtlijnen leuk zijn, maar je een blijere baby hebt als je hun behoeftes volgt ;)
Als ze nu sneller weer komt voor een voeding, dan zou ik denken dat ze behoefte heeft aan meer. En als het om 1 of andere reden niet goed uitpakt kan je altijd weer terug naar 120, dus ik zou het gewoon proberen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')