quote:
Wat?quote:
Ja. Fuck dit land, met de zwarte piet discussie heeft een groot deel weer mooi hun ware aard laten zien.quote:
Nationalisme is goed wil je zeggen? Trots zijn op iets waar je zelf geen fuck voor hebt gedaan.quote:Op zondag 3 november 2013 02:16 schreef expans het volgende:
Omdat wij een grote geschiedenis hebben, omdat we altijd hebben gevochten tegen buitenlandse krachten, omdat we op het punt stonden het laatste stukje van ons vaderland te verliezen maar wisten terug te vechten.
En in NL is het doe maar normaal dan ben je al gek genoeg + nuchtere mentaliteit + hurr durr nationalisme is slecht.
Als er in NL een invasie zou plaatsvinden zou 99% iets hebben van boeiend
Ja. Nationalisme kan heel mooi / goed zijn. Nationalisme zorgt ervoor dat je troepen verder vechten voor hun vaderland etc etc.quote:Op zondag 3 november 2013 02:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nationalisme is goed wil je zeggen? Trots zijn op iets waar je zelf geen fuck voor hebt gedaan.
Coombs controle cellen?quote:
Een groot deel? Bij 99% van de mensen betrokken bij die pieten-discussie zal er niets meer dan een positieve gedachte achter gezeten hebben. Op demonstraties komt altijd relvolk af, er zijn er altijd een paar met een grote bek. Niet een weerspiegeling van de algemene gedachte erachter te noemen. Behalve als je er enkel negatief naar kijkt, enkel de negatieve reacties ziet er daarop je oordeel velt. Maar dan ben je net zo kortzichtig als die PVVtokkies.quote:Op zondag 3 november 2013 02:16 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja. Fuck dit land, met de zwarte piet discussie heeft een groot deel weer mooi hun ware aard laten zien.
Inderdaad, want integratie is hetzelfde als assimilatie.quote:Op zondag 3 november 2013 02:16 schreef expans het volgende:
Plus, al dat gezeur over integratie / multiculti / segregatie van Turken werkt averechts want de gemiddelde Turk denkt dan terecht dat er een assimilatiepolitiek aan de gang is en hangt daardoor juist harder vast aan z'n eigen nationaliteit. Dat doe ik tenminste wel.
Integratie in Nederland is niet integratie nee. Baas Erdogan heeft ons hiervoor al gewaarschuwdquote:Op zondag 3 november 2013 02:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
Inderdaad, want integratie is hetzelfde als assimilatie.
Oorlog is niet goed.quote:Op zondag 3 november 2013 02:21 schreef expans het volgende:
Ja. Nationalisme kan heel mooi / goed zijn. Nationalisme zorgt ervoor dat je troepen verder vechten voor hun vaderland etc etc.
Nou en?quote:Verder houden mensen dmv nationalisme harder vast aan hun eigen identiteit en raken ze minder snel geassimileerd.
Mwah, het begint wel wat meer de kant van assimilatie op te gaan en daar ben ik tegen, maar tot nu toe valt dat volgens mij allemaal wel mee.quote:Op zondag 3 november 2013 02:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Integratie in Nederland is niet integratie nee. Baas Erdogan heeft ons hiervoor al gewaarschuwd
Je moet alles wat je van je ouders meekrijgt van je afschudden als het aan Nederlanders ligtquote:Op zondag 3 november 2013 02:26 schreef deadprez het volgende:
[..]
Mwah, het begint wel wat meer de kant van assimilatie op te gaan en daar ben ik tegen, maar tot nu toe valt dat volgens mij allemaal wel mee.
Het gaat niet alleen om de demonstraties. Zelfs hier op FOK! heb ik de laatste tijd genoeg users gezien die opeens de meest domme, racistische onzin uitkraamden omdat men aan hun feestje kwam. Maar die demonstratie is ook wel een goed voorbeeld, lekker met zijn allen een weerloze vrouw aanvallen omdat ze te dom zijn om te begrijpen wat die vrouw daar deed.quote:Op zondag 3 november 2013 02:24 schreef Kola het volgende:
[..]
Een groot deel? Bij 99% van de mensen betrokken bij die pieten-discussie zal er niets meer dan een positieve gedachte achter gezeten hebben. Op demonstraties komt altijd relvolk af, er zijn er altijd een paar met een grote bek. Niet een weerspiegeling van de algemene gedachte erachter te noemen. Behalve als je er enkel negatief naar kijkt, enkel de negatieve reacties ziet er daarop je oordeel velt. Maar dan ben je net zo kortzichtig als die PVVtokkies.
Integratie voor NL = assimilatie voor mij (/ons).quote:Op zondag 3 november 2013 02:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
Inderdaad, want integratie is hetzelfde als assimilatie.
Van mij hoeft dat in ieder geval absoluut niet. En dat geldt volgens mij voor toch wel een aanzienlijk deel van de Nederlanders.quote:Op zondag 3 november 2013 02:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je moet alles wat je van je ouders meekrijgt van je afschudden als het aan Nederlanders ligtDat is niet mijn integratie, vriend.
Maar hoezo dan? Weet je, als het aan mij ligt hoef je sowieso niet te integreren hoor. Het lijkt me vooral voor jezelf vervelend als je dat niet doet. Maar waarom heb jij het gevoel dat je moet assimileren dan?quote:Op zondag 3 november 2013 02:30 schreef expans het volgende:
[..]
Integratie voor NL = assimilatie voor mij (/ons).
jij != publieke opinie.quote:Op zondag 3 november 2013 02:31 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar hoezo dan? Weet je, als het aan mij ligt hoef je sowieso niet te integreren hoor. Het lijkt me vooral voor jezelf vervelend als je dat niet doet. Maar waarom heb jij het gevoel dat je moet assimileren dan?
Idd en het is nog slechter als je verliest want de winnaar bepaald wat er word opgeschreven in de geschiedenisboeken.quote:Op zondag 3 november 2013 02:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Oorlog is niet goed.
[..]
Nou en?
Mja, dat klopt tegenwoordig wel een beetje inderdaad. Ik snap dat sowieso niet, veel Nederlanders kunnen het niet handelen als er op straat een taal gesproken wordt die ze niet verstaan. Dan voelen ze zich aangevallen ofzo, of denken ze dat meteen dat het over hun gaat. Al vind ik het wel vrij asociaal om bijvoorbeeld Turks te gaan praten met je mattie als je met mensen aan het chillen bent die dat niet verstaan, maar dat komt gelukkig zelden voor.quote:Op zondag 3 november 2013 02:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
jij != publieke opinie.
Als je Turks praat met je vrienden ben je al gelijk een kk turk die terug naar zijn eigen land moet
Ik vind het onzin dat bepaalde politici / onderzoeken het onderwerp integratie steeds maar naar boven halen en gaan zeuren over Turkse organisaties in NL die dat proces zouden belemmeren bv.quote:Op zondag 3 november 2013 02:31 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar hoezo dan? Weet je, als het aan mij ligt hoef je sowieso niet te integreren hoor. Het lijkt me vooral voor jezelf vervelend als je dat niet doet. Maar waarom heb jij het gevoel dat je moet assimileren dan?
Ik denk dat je je iets te veel aantrekt van populistische politici / onderzoeken en de meningen van domme tokkies. Al ben ik zelf niet Turks natuurlijk en weet ik dus niet hoe het op Turkse mensen overkomt.quote:Op zondag 3 november 2013 02:44 schreef expans het volgende:
[..]
Ik vind het onzin dat bepaalde politici / onderzoeken het onderwerp integratie steeds maar naar boven halen en gaan zeuren over Turkse organisaties in NL die dat proces zouden belemmeren bv.
Ik (/wij) woon hier, spreek de taal, betaal belasting etc etc, opleidingsniveau gaat omhoog, alles positief en goed genoeg zou je denken. Totdat je elke dag word geconfronteerd met voorgenoemde dingen waardoor er een gedachtegang onstaat als 'het zal nooit goed genoeg zijn', pas als ik in alles precies zoals een Nederlander ben maar 'cultureel' Turks/moslim zullen ze misschien ietsjes tevreden zijn. Beetje zoals hoe geassimileerde indo's zijn.
Die selectieve verontwaardiging in NL toen Erdogan (/Turks parlement) zich wouden bemoeien met dat Turks kind bv (of het nou terecht was of niet even buitengelaten) dat kind is Turks, dus twee paspoorten dus dan heeft Turkije alle recht om iets te zeggen, net zoals NL dat heeft.
Voeg daar nog hypocriete en tweezijdige media aan toe die al het nieuws uit Turkije onder een loep houden en verdraaien en dan zijn we denk ik pas op de helft.
Ja wat verwacht je ook op geenstijl.quote:Op zondag 3 november 2013 02:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)erland.html#comments
Lees die comments eens
Ik kan hier ook links naar stormfront posten en zeggen "pohhh kijk ze haten..."quote:Op zondag 3 november 2013 02:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)erland.html#comments
Lees die comments eens
Want geenstijl is gelijk aan stormfront?quote:Op zondag 3 november 2013 02:52 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ik kan hier ook links naar stormfront posten en zeggen "pohhh kijk ze haten..."
Kom op man
quote:Op zondag 3 november 2013 02:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geenstijl komt de gemiddelde Nederlander gewoon op.
Oke wat losers op fok die weer stoer doen en anderen proberen op te jutten. Altijd zo in de vrouwen/dikzakken/buitenlanders topics. Ik denk dat weinigen in het echte leven net zo opzettelijk onvriendelijk zullen zijn tegen eenieder van hen. Natuurlijk loopt er wel agressief volk rond, maar dat is totaal niet landgebonden. Die heb je overal. Niet dat dat het oke maakt, maar naast dat soort mensen is er ook nog een overgrote meerderheid die wel open staan voor anderen en wel beleefd zijn als ze ook zo behandeld worden. Om te kijken naar een paar gasten met een grote bek en daarop een hele samenleving te veroordelen, hypocriet...quote:Op zondag 3 november 2013 02:29 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de demonstraties. Zelfs hier op FOK! heb ik de laatste tijd genoeg users gezien die opeens de meest domme, racistische onzin uitkraamden omdat men aan hun feestje kwam. Maar die demonstratie is ook wel een goed voorbeeld, lekker met zijn allen een weerloze vrouw aanvallen omdat ze te dom zijn om te begrijpen wat die vrouw daar deed.
Nee johquote:Op zondag 3 november 2013 02:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Want geenstijl is gelijk aan stormfront?
Geenstijl komt de gemiddelde Nederlander gewoon op.
En het mooi is dat je in Turkije ook niet wordt gezien als Turk.quote:Op zondag 3 november 2013 02:44 schreef expans het volgende:
[..]
Ik voel me gewoon goed in NL maar heb totaal geen binding met dit land ondanks het feit dat ik hier ben geboren en getogen. Voor hetzelfde geld was/word dit Duitsland/VK/VS, boeit mij niet echt.
Onzin. Dat word zwaar overdreven.quote:Op zondag 3 november 2013 03:03 schreef Ozz-03 het volgende:
[..]
En het mooi is dat je in Turkije ook niet wordt gezien als Turk.
De meeste Turken die daar wonen kunnen aan je manier van praten, kleden, lopen en doen al zien dat je uit Europa komt. En de winkeliers weten vaak meteen dat er bij jou meer te halen valt dan bij een normale Turk die er woont.quote:Op zondag 3 november 2013 03:12 schreef expans het volgende:
[..]
Onzin. Dat word zwaar overdreven.
Je bent en blijft voor een ieder gewoon een Turk dus wat er in NL gebeurt is er daar geen sprake van.
we hebben geen voorbeelden nodig, het is gewoon zo, einde discussie!quote:Op zondag 3 november 2013 01:53 schreef niels0 het volgende:
[..]
Haha. Noem 'ns een paar voorbeelden dan? Volgens mij is die trots volstrekt misplaatst.
je wordt in beide situaties anders bekeken daar heb je gelijk in, maar je wordt niet volwaardig geaccepteerd als "een van hen" net als hierquote:Op zondag 3 november 2013 03:12 schreef expans het volgende:
[..]
Je bent en blijft voor een ieder gewoon een Turk dus wat er in NL gebeurt is er daar geen sprake van.
Onzin.quote:Op zondag 3 november 2013 03:12 schreef expans het volgende:
[..]
Op mij komt het ook over alsof iemand zelf een zwakke identiteit heeft als diegene heel erg nationalistisch is. Ik denk dat bijna iedereen wel een beetje nationalistisch is, maar sommige mensen overdrijven wel. Uiteindelijk heb je er ook helemaal niks voor gedaanquote:Op zondag 3 november 2013 02:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nationalisme is goed wil je zeggen? Trots zijn op iets waar je zelf geen fuck voor hebt gedaan.
Zijn we ook wel, wanneer het EK- of WK-voetbal is begonnen.quote:Op zondag 3 november 2013 06:08 schreef NoBody122 het volgende:
Was de gemiddelde Nederlander maar minstens half zo nationalistisch als de gemiddelde Turk
Als je daar oprecht meer inzicht in wilt krijgen kun je het beste de geschiedenis van het moderne Turkije bestuderen. Het heeft denk ik veel te maken met wat Turkije heeft ondergaan tijdens de Eerste Wereldoorlog, de daarop volgende Onafhankelijkheidsoorlog, en het daar weer op volgende (hervormings)beleid van Ataturk en zijn politieke partij (CHP/Republican People's Party) gedurende de één-partij-periode. Dit Kemalisme vormt ook na de democratisering en opkomst van andere partijen een rode draad in de Turkse geschiedenis door de sterke politieke aanwezigheid van het leger die dit gedachtegoed blijft waarborgen. Het nationalisme is een resultaat van een nog niet zo heel langdurige politieke geschiedenis. (Een scherp contrast met hoe men nationale identiteit ervoer in het Osmaanse Rijk).quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:49 schreef ntm het volgende:
Kick, heb me altijd wel afgevraagd waarom Turken zo nationalistisch zijn
quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:12 schreef VarkensHart het volgende:
Dese mensen zijn per definitie terroristen
quote:Op zondag 3 november 2013 06:08 schreef NoBody122 het volgende:
Was de gemiddelde Nederlander maar minstens half zo nationalistisch als de gemiddelde Turk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |