Doe wat je moet doenquote:Op zaterdag 2 november 2013 00:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ben het er eigenlijk wel mee eens. Zullen we een groep starten op Facebook? En dan niet voor een groep geschoffeerden, maar gewoon om IPA35 en LXIV voer te geven zodat ze op hun ouwe dag trots tegen hun kleinkinderen kunnen vertellen dat ze die linksmenschen al snel in de smiezen hadden maar verder iedereen z'n vingers er niet aan durfde te branden. Maar zij, zij zagen die beweging al vroeg gestalte krijgen!
Het is minder schijnheilig omdat kinderen maar tijdelijk in de waan worden gelaten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij zegt dat het minder schijnheilig is, nou dat is het niet, dat heeft het ermee te maken...
Met kerst worden de kinderen helemaal niet in een waan gehouden, en met sinterklaas krijgen nare rot kinderen tegenwoordig niet de zak of een aframmeling met de roe, maar krijgen ook gewoon een oceaan van cadeaux...quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is minder schijnheilig omdat kinderen maar tijdelijk in de waan worden gelaten.
Ik heb je dit al vaker zien posten en er is je ook al heul vaak uitgelegd waarom je een klapjostie bent als je echt zo denkt. Daarom wil ik graag weten welke drugs jij gebruikt zodat ik er zelf ook een keertje van kan snoepen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
Maar vanwaar de ophef over "multiculturele tradities"? Nederlanders hangen toch zelf een buitenlands geloof aan, namelijk het christendom wat uit het Midden-Oosten komt..? Multicultureler dan dat kan bijna niet.![]()
Als men de Nederlandse authentieke cultuur werkelijk belangrijk vindt dan moet men het christendom weg doen en weer Thor en Freya gaan eren. Wat op zich op leuk lijkt.
Nou dat heb je dan toch met die kerstboom, dat is een zonnewende symbool...quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
jongens...... een alternatief voor sint en zijn kloon santa.
Hier komt ie......het zonnewendefeest.
Terug naar de roots enzo.
Batavierencult weer voor de dag halen
Er is maar één zonnewendesymbool. En dat is niet de kerstboom.quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou dat heb je dan toch met die kerstboom, dat is een zonnewende symbool...
Jawel, en de meiboom...quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is maar één zonnewendesymbool. En dat is niet de kerstboom.
Ja, en, wat wil je daarmee zeggen? Die wereld gaat naar de donder? Of ligt die wereld onder vuur?quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:44 schreef LXIV het volgende:
Enfin, het gaat niet om de oude Germanen. Het gaat ook niet om Sinterklaas of de kerstboom. Op de eerste plaats gaat het om de hedendaagse Nederlander en de wereld waarin hij zich bevindt.
ja ... maar wel terug naar de fundamenten...quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou dat heb je dan toch met die kerstboom, dat is een zonnewende symbool...
Sint en Santa zijn in de eerste plaats, zoals dat resp hier en in de VS gevierd wordt, uitingsvormen van onze materialistische visie op geluk hè. Er zit een stukje protestantse predestinatieleer in, wie goed is, wordt door God beloond, met cadeaux.quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja ... maar wel terug naar de fundamenten...
Deze cultuur is allang ondermijnd door vreemde smetten.
Hupppp het zonnewendefeest zoals het bedoeld was en niet dat italiaans import kerstfranjes. ... wat sint en santa zijn in beginsel
Overigens zijn er andere dingen die wel echt verdwijnen en/of onder vuur liggen....quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:44 schreef LXIV het volgende:
Enfin, het gaat niet om de oude Germanen. Het gaat ook niet om Sinterklaas of de kerstboom. Op de eerste plaats gaat het om de hedendaagse Nederlander en de wereld waarin hij zich bevindt.
De Nederlandse identiteiten houden veel meer in dan sint en piet. Gelukkig maarquote:Op zaterdag 2 november 2013 01:55 schreef Robuustheid het volgende:
Ik ben volledig eens met LXIV in dezen. De elementen als zwarte piet en kerstboom, geven ons een gemeenschappelijke identiteit. En door met allen te zijn, maakt dat een sterke maatschappij.
Belangrijkste element van een gemeenschappelijke identiteit, is de taal volgens mij, op alle andere elementen is aanpassing mogelijk...quote:Op zaterdag 2 november 2013 01:55 schreef Robuustheid het volgende:
Ik ben volledig eens met LXIV in dezen. De elementen als zwarte piet en kerstboom, geven ons een gemeenschappelijke identiteit. En door met allen te zijn, maakt dat een sterke maatschappij.
Als zonderlingen, zijn we zwak. Kunnen we geen vuist vormen.
Een kerstboom of zwarte piet, mag voor sommigen alhier een futiel detail lijken.. maar dan verwijs ik maar al te graag naar de metafoor van de kikker en de kookpot. Door de kleine dingen toe laten, schep je een geleidelijke predecentwerking.
Jah joh....eenheidsworst.quote:Op zaterdag 2 november 2013 02:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De Nederlandse identiteiten houden veel meer in dan sint en piet. Gelukkig maar
Als die identiteiten instorten zonder ene Piet dan is het terecht dat het instort, want het draaide dan om die ene fantasiefiguur.
idem voor de kerstboom.
Ja, die verscheidenheid hebben we hier toch, juist daardoor ligt de Zwarte Piet onder vuur...quote:Op zaterdag 2 november 2013 03:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jah joh....eenheidsworst.Ik pleit voor verscheidenheid en daarmee de algemene acceptatie van verscheidenheid. Let wel, die verscheidenheid moet dan wel voldoen aan de algemeen aanvaarde norm. In de zin van ... Gij zult niet doden en zo...
Ik geloof in dat iedereen mag geloven wat ie wil, maar dat geloof mag niet opgelegd worden aan een ander. Je kan daar (vanuit jouw geloof) dus ook geen 'rechten' aan ontlenen. Daarbij dan ook nog als kanttekening dat een geloof nooit en te nimmer de fundamentele rechten van een individu mag aantasten.
Ja of we zouden de Nederlandse identiteit moeten beschermen. Dus buitenlandse invloeden zijn oke maar het moet niet de Nederlandse cultuur gaan beheersen. En ja, het christendom en al die Amerikaanse films, muziek, klederdracht beinvloeden de authentieke Nederlandse cultuur nogal enorm.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Die deden ook niet aan andere wang toekeren. Gewoon terugrammen.. Zouden we ook eens moeten gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |