abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2013 @ 00:33:15 #126
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132813715
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 00:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben het er eigenlijk wel mee eens. Zullen we een groep starten op Facebook? En dan niet voor een groep geschoffeerden, maar gewoon om IPA35 en LXIV voer te geven zodat ze op hun ouwe dag trots tegen hun kleinkinderen kunnen vertellen dat ze die linksmenschen al snel in de smiezen hadden maar verder iedereen z'n vingers er niet aan durfde te branden. Maar zij, zij zagen die beweging al vroeg gestalte krijgen!
Doe wat je moet doen :P

Nee kerstbomen horen niet in mijn eigen opzicht, al zal mij het niet uitmaken als een ander graag zo'n boom in zijn huis zet :)
The Art Of Lying
pi_132813719
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 00:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij zegt dat het minder schijnheilig is, nou dat is het niet, dat heeft het ermee te maken...
Het is minder schijnheilig omdat kinderen maar tijdelijk in de waan worden gelaten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_132813761
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 00:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is minder schijnheilig omdat kinderen maar tijdelijk in de waan worden gelaten.
Met kerst worden de kinderen helemaal niet in een waan gehouden, en met sinterklaas krijgen nare rot kinderen tegenwoordig niet de zak of een aframmeling met de roe, maar krijgen ook gewoon een oceaan van cadeaux...
I´m back.
pi_132813776
Maar ja, jij denkt wrs dat er geen nare rot kinderen zijn hè?
I´m back.
pi_132813779
jongens...... een alternatief voor sint en zijn kloon santa.
Hier komt ie......het zonnewendefeest.
Terug naar de roots enzo.
Batavierencult weer voor de dag halen
  zaterdag 2 november 2013 @ 00:38:35 #131
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132813845
In het eerste pieten topic riep ik dat het wachten op het eerste verbied vuurwerk topic was, maar ik was vergeten dat de overdreven politiek correctheid de laatste paar jaar ook zijn weerslag heeft op kerstbomen. Zwarte piet kan ik nog wel een beetje begrijpen waarom je als negert dat minder leuk zou vinden, maar ik heb werkelijkwaar nog nooit iemand horen roepen dat hij beledigd is door een fucking boom.

quote:
5s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
Maar vanwaar de ophef over "multiculturele tradities"? Nederlanders hangen toch zelf een buitenlands geloof aan, namelijk het christendom wat uit het Midden-Oosten komt..? Multicultureler dan dat kan bijna niet. _O-

Als men de Nederlandse authentieke cultuur werkelijk belangrijk vindt dan moet men het christendom weg doen en weer Thor en Freya gaan eren. Wat op zich op leuk lijkt.
Ik heb je dit al vaker zien posten en er is je ook al heul vaak uitgelegd waarom je een klapjostie bent als je echt zo denkt. Daarom wil ik graag weten welke drugs jij gebruikt zodat ik er zelf ook een keertje van kan snoepen.
pi_132813869
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
jongens...... een alternatief voor sint en zijn kloon santa.
Hier komt ie......het zonnewendefeest.
Terug naar de roots enzo.
Batavierencult weer voor de dag halen
Nou dat heb je dan toch met die kerstboom, dat is een zonnewende symbool...
I´m back.
  zaterdag 2 november 2013 @ 00:40:13 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132813888
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 00:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er is maar één zonnewendesymbool. En dat is niet de kerstboom.
The End Times are wild
  zaterdag 2 november 2013 @ 00:42:47 #134
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132813937
Kerstmis is een heidens feest wat eigenlijk gewoon dus verboden moet zijn, ben het er wel mee eens maar ja...
The Art Of Lying
pi_132813952
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 00:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is maar één zonnewendesymbool. En dat is niet de kerstboom.
Jawel, en de meiboom...
Die oude heidenen aanbaden het draaien van de zon met het optuigen van een spar, iets beters hadden ze niet voor de hand...
I´m back.
  zaterdag 2 november 2013 @ 00:44:56 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132813983
Enfin, het gaat niet om de oude Germanen. Het gaat ook niet om Sinterklaas of de kerstboom. Op de eerste plaats gaat het om de hedendaagse Nederlander en de wereld waarin hij zich bevindt.
The End Times are wild
pi_132814022
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 00:44 schreef LXIV het volgende:
Enfin, het gaat niet om de oude Germanen. Het gaat ook niet om Sinterklaas of de kerstboom. Op de eerste plaats gaat het om de hedendaagse Nederlander en de wereld waarin hij zich bevindt.
Ja, en, wat wil je daarmee zeggen? Die wereld gaat naar de donder? Of ligt die wereld onder vuur?
I´m back.
pi_132814162
En Zwarte Piet is er ook aan:

Lees hier
Karper diem, vis van de dag
pi_132814328
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 00:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

ja ... maar wel terug naar de fundamenten...
Deze cultuur is allang ondermijnd door vreemde smetten.
Hupppp het zonnewendefeest zoals het bedoeld was en niet dat italiaans import kerstfranjes. ... wat sint en santa zijn in beginsel
pi_132814415
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 00:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja ... maar wel terug naar de fundamenten...
Deze cultuur is allang ondermijnd door vreemde smetten.
Hupppp het zonnewendefeest zoals het bedoeld was en niet dat italiaans import kerstfranjes. ... wat sint en santa zijn in beginsel
Sint en Santa zijn in de eerste plaats, zoals dat resp hier en in de VS gevierd wordt, uitingsvormen van onze materialistische visie op geluk hè. Er zit een stukje protestantse predestinatieleer in, wie goed is, wordt door God beloond, met cadeaux.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 02-11-2013 01:15:34 ]
I´m back.
pi_132815289
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 00:44 schreef LXIV het volgende:
Overigens zijn er andere dingen die wel echt verdwijnen en/of onder vuur liggen....
De wereld is in rap tempo wel aan het veranderen, van verzorgingsstaat naar participatie maatschappij bijv.
De tv en de omroepen zoals we die kenden verdwijnen, de kranten, de tijdschriften, de bibliotheek, de postbode is al weg, de fotograaf is straks weg, veel kleine neringdoenden met een winkeltje gaan weg, werken met behoud van uitkering, het daardoor verdrijven van betaald werk, ook in de zorg, eerstehulpers die moeten worden ingezet als hulpverleners, geen politie meer maar buurtpreventie, arbeidsrechten verdwijnen, je pensioen verdwijnt, een overheid die lukraak ingrepen in je portemonnee doet, banken die het frauderen tot kunst hebben verheven........... Ja, de JSF blijft ja... :').
Ik hoor je daar allemaal niet over (of wel?), dat lijkt me iets waar je je meer druk over moet maken, denk ik, dan een discussie over Zwarte Piet, of een halfslachtige poging om de kerstboom te elimineren...
I´m back.
pi_132815616
Ik ben volledig eens met LXIV in dezen. De elementen als zwarte piet en kerstboom, geven ons een gemeenschappelijke identiteit. En door met allen te zijn, maakt dat een sterke maatschappij.

Als zonderlingen, zijn we zwak. Kunnen we geen vuist vormen.

Een kerstboom of zwarte piet, mag voor sommigen alhier een futiel detail lijken.. maar dan verwijs ik maar al te graag naar de metafoor van de kikker en de kookpot. Door de kleine dingen toe laten, schep je een geleidelijke predecentwerking.
pi_132815693
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 01:55 schreef Robuustheid het volgende:
Ik ben volledig eens met LXIV in dezen. De elementen als zwarte piet en kerstboom, geven ons een gemeenschappelijke identiteit. En door met allen te zijn, maakt dat een sterke maatschappij.
De Nederlandse identiteiten houden veel meer in dan sint en piet. Gelukkig maar
Als die identiteiten instorten zonder ene Piet dan is het terecht dat het instort, want het draaide dan om die ene fantasiefiguur.
idem voor de kerstboom.
pi_132815792
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 01:55 schreef Robuustheid het volgende:

Als zonderlingen, zijn we zwak. Kunnen we geen vuist vormen.

Een kerstboom of zwarte piet, mag voor sommigen alhier een futiel detail lijken.. maar dan verwijs ik maar al te graag naar de metafoor van de kikker en de kookpot. Door de kleine dingen toe laten, schep je een geleidelijke predecentwerking.
Belangrijkste element van een gemeenschappelijke identiteit, is de taal volgens mij, op alle andere elementen is aanpassing mogelijk...
En zelfs taal druppelt langzaam weg, door internet zijn veel Nederlandse kinderen op vroege leeftijd al in aanraking gekomen met het Engels.
I´m back.
pi_132816309
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 02:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De Nederlandse identiteiten houden veel meer in dan sint en piet. Gelukkig maar
Als die identiteiten instorten zonder ene Piet dan is het terecht dat het instort, want het draaide dan om die ene fantasiefiguur.
idem voor de kerstboom.
Jah joh....eenheidsworst. :') Ik pleit voor verscheidenheid en daarmee de algemene acceptatie van verscheidenheid. Let wel, die verscheidenheid moet dan wel voldoen aan de algemeen aanvaarde norm. In de zin van ... Gij zult niet doden en zo...

Ik geloof in dat iedereen mag geloven wat ie wil, maar dat geloof mag niet opgelegd worden aan een ander. Je kan daar (vanuit jouw geloof) dus ook geen 'rechten' aan ontlenen. Daarbij dan ook nog als kanttekening dat een geloof nooit en te nimmer de fundamentele rechten van een individu mag aantasten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_132816444
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 03:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jah joh....eenheidsworst. :') Ik pleit voor verscheidenheid en daarmee de algemene acceptatie van verscheidenheid. Let wel, die verscheidenheid moet dan wel voldoen aan de algemeen aanvaarde norm. In de zin van ... Gij zult niet doden en zo...

Ik geloof in dat iedereen mag geloven wat ie wil, maar dat geloof mag niet opgelegd worden aan een ander. Je kan daar (vanuit jouw geloof) dus ook geen 'rechten' aan ontlenen. Daarbij dan ook nog als kanttekening dat een geloof nooit en te nimmer de fundamentele rechten van een individu mag aantasten.
Ja, die verscheidenheid hebben we hier toch, juist daardoor ligt de Zwarte Piet onder vuur...
Overigens zou de Zwarte Piet aangepast kunnen worden in time, de kerstboom, die gaat nooit weg, want dat is je eigen huiskamer waar die staat... en dan nog, als de kerstboom verdwijnt, dat is de verscheidenheid die je voorstaat... toch?
Nogmaals geldt net zo hard voor Lodewijk14 als voor jou, er zijn dingen aan het verdwijnen die heel wat meer definitie gaven aan onze "gemeenschappelijke identiteit" maar hoor ik jou daar over...?
Neem de versoepeling van het arbeidsrecht bijv.... dat is een handjeklap geweest nu...
Volgens mij ben je ook niet zo jong meer, als partner van Gia, dus kom op, wat vind je daar nou eigenlijk van, dat is echt iets wat effect zou kunnen hebben op je leven... Niet het afschaffen van Zwarte fucking Piet of die kerstboom die 2 van de 52 weken in je huiskamer staat, en die alleen maar uitvalt, tot op het moment dat je huisdieren zich pijnigen aan de uitgevallen naalden...
O, ja huisdieren ook maar afschaffen dan. :').
I´m back.
pi_132816481
Kerstmis kan mij echt gestolen worden. Ik ben geen christenen, heb een schijthekel aan die verplichte familie etentjes. Familie die je het hele jaar niet ziet. En dan het gesleep van zo'n Kerstboom. gefrustreerd de kerstlichtjes uit elkaar trekken en de bende dat het optuigen en afbreken veroorzaakt. Gewoon vanaf Sinterklaas meteen door naar Nieuwjaar zonder vuurwerk lijkt mij een strak plan ;) Scheelt me overigens ook een flinke duit aan al die feesten.
pi_132816622
Sinterklaas met ZWARTE INKTZWARTE pieten, Kerstmis, Pasen... we vieren het hier allemaal en met veel plezier *O* w/ en dat gaat ook wel -tig jaar door :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132816853
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die deden ook niet aan andere wang toekeren. Gewoon terugrammen.. Zouden we ook eens moeten gaan doen.
Ja of we zouden de Nederlandse identiteit moeten beschermen. Dus buitenlandse invloeden zijn oke maar het moet niet de Nederlandse cultuur gaan beheersen. En ja, het christendom en al die Amerikaanse films, muziek, klederdracht beinvloeden de authentieke Nederlandse cultuur nogal enorm.
  Admin zaterdag 2 november 2013 @ 07:54:34 #150
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132816865
Gaan we nou echt achterlijke 'bronnen' zoals Krapuul gebruiken?
Puhlease zeg :{
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')