abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132795729
leuke foto bamba. en je oogt erg jong. Oke dat ben je ook nog.
  † In Memoriam † vrijdag 1 november 2013 @ 15:45:46 #77
43556 miss_dynastie
pi_132795760
Gaat het om die ene post in de SC hier, over het zoeken van klanten?
pi_132795771
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:33 schreef Bamba het volgende:
Jeetje Kper, wat ontzettend zuur zeg. Ik vind het ook nogal een flinke straf hoor. Balen! Hopelijk vind je snel iets anders!
Dat.. Wat ontzettend klote..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_132795793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:42 schreef Bamba het volgende:

[..]

Niet blij zijn, oke. Maar ontslag op staande voet vind ik echt een te grote sanctie hierbij hoor :Y
Ja, ik had ook liever een 2e kans gehad, zeker gezien de periode dat ik er werk, maar goed, ik moet me er maar bij neerleggen. Heb eerlijk gezegd ook niet de motivatie om er tegenin te gaan, als het me zou lukken zou ik me er toch niet meer op mijn gemak voelen. Misschien dat ik me er wel te makkelijk bij neerleg, aan de andere kant, ik ben nu wel gemotiveerd om zo snel mogelijk een nieuwe baan te vinden. Het ligt allemaal niet voor het oprapen nu, maar goed, ik ga mijn uiterste best doen.

Heb zojuist al een sollicitatie verstuurd, ben inmiddels met de 2e bezig. Van het weekend even kijken hoe het zit met ww en alles, en subsidies, dan kan ik misschien maandag langs het UVW. Is voor mij alweer ruim 10 jaar geleden dat ik met die instanties in aanraking kwam, dus weet allemaal niet precies meer hoe en wat.
pi_132795810
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Gaat het om die ene post in de SC hier, over het zoeken van klanten?
Fuck, hier had ik het idd ook nog gepost. Maar idd, daar gaat het over.
  † In Memoriam † vrijdag 1 november 2013 @ 15:49:40 #81
43556 miss_dynastie
pi_132795857
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:48 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Fuck, hier had ik het idd ook nog gepost. Maar idd, daar gaat het over.
Ach, serieus? Daar veegt iedere rechter zijn bipsebaps mee af hoor :D
Gelet op wat je eerder al eens hebt gezegd over het personeelsbeleid (geen vaste contracten meer wegens economische toestanden), hebben ze je zojuist met een hele belachelijke smoes gratis de deur uit gewerkt. Ik zal er niet over doorzeuren, maar ik zou het wel weten hoor :X
pi_132795869
Kan goed begrijpen dat je er niet tegenin bent gegaan.
De arbeidsrelatie is toch al verstoord.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  † In Memoriam † vrijdag 1 november 2013 @ 15:51:11 #83
43556 miss_dynastie
pi_132795896
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:50 schreef roos85 het volgende:
Kan goed begrijpen dat je er niet tegenin bent gegaan.
De arbeidsrelatie is toch al verstoord.
Om één incident? Weekendje afkoelen en je kan gewoon weer verder me dunkt? Tenzij ergens heeeele grote ego's werken in het management...
pi_132795922
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Gelet op wat je eerder al eens hebt gezegd over het personeelsbeleid (geen vaste contracten meer wegens economische toestanden), hebben ze je zojuist met een hele belachelijke smoes gratis de deur uit gewerkt. Ik zal er niet over doorzeuren, maar ik zou het wel weten hoor :X
Ik heb ook zo'n idee dat dat eraan ten grondslag ligt :Y
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_132795967
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, dat idee heb ik ook wel hoor. Daarom vind ik het ook erg dom van mezelf. Ik had het gewoon niet moeten doen, nu heb ik een voorzet op maat gegeven die zij zo in kunnen koppen.

Toen ik het hoorde voelde ik me helemaal leeg. Nu nog wel hoor, maar ik moet wel zeggen dat ik best wel steun heb aan jullie reacties, daar wil ik jullie wel ff voor bedanken. Dat doet me wel goed. Jullie zijn allemaal erg lief. :*
pi_132795989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Om één incident? Weekendje afkoelen en je kan gewoon weer verder me dunkt? Tenzij ergens heeeele grote ego's werken in het management...
Ik zou me zo nooit aan de kant laten zetten na 8,5 (!) jaar. Laat staan dat ik er zo flegmatiek mee om zou kunnen gaan. :X
pi_132796092
Het was geen slimme zet maar totaal geen reden voor deze sanctie. Nu heb ik geen idee wat er aan de hand was bij vorige "tikken op de vingers" en hoe erg die waren. Had je al officiële waarschuwingen gehad dat het een volgende keer ontslag zou betekenen?
Maar ik begrijp dus dat je al getekend hebt? Binnen hoe korte tijd wel niet, meteen na de aankondiging? Ook niet erg slim :X

[ Bericht 27% gewijzigd door knoblaucha6 op 01-11-2013 16:05:25 ]
Waar het stinkt is het warm.
  † In Memoriam † vrijdag 1 november 2013 @ 16:00:08 #88
43556 miss_dynastie
pi_132796114
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:54 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ja, dat idee heb ik ook wel hoor. Daarom vind ik het ook erg dom van mezelf. Ik had het gewoon niet moeten doen, nu heb ik een voorzet op maat gegeven die zij zo in kunnen koppen.

Toen ik het hoorde voelde ik me helemaal leeg. Nu nog wel hoor, maar ik moet wel zeggen dat ik best wel steun heb aan jullie reacties, daar wil ik jullie wel ff voor bedanken. Dat doet me wel goed. Jullie zijn allemaal erg lief. :*
Met alle mogelijke respect: nee. En zelfs niet nu ze je een papiertje onder je neus hebben geschoven onder zulke omstandigheden. Maar zoals ik al zei, ik moet jouw beslissing gewoon respecteren en niet doordrammen, want dat kan ik nogal.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:55 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik zou me zo nooit aan de kant laten zetten na 8,5 (!) jaar. Laat staan dat ik er zo flegmatiek mee om zou kunnen gaan. :X
Ja, dat. Ik heb stagiairs om ergere dingen niet ontslagen, laat staan iemand die zo lang in dienst is. Geen rechter zou dit goed vinden, ook niet na tekenen. Tuurlijk teken je, je bent overdonderd, je voelt je schuldig, et cetera.
pi_132796209
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:00 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, dat. Ik heb stagiairs om ergere dingen niet ontslagen, laat staan iemand die zo lang in dienst is. Geen rechter zou dit goed vinden, ook niet na tekenen. Tuurlijk teken je, je bent overdonderd, je voelt je schuldig, et cetera.
Precies, maar hij heeft sowieso recht op minimaal een halve maand vergoeding per gewerkt jaar plus een eventuele opslag. Dit is wel een hele goedkope manier om van een werknemer af te komen. Ik zit me hier plaatsvervangend op te winden }:|
pi_132796238
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:00 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Met alle mogelijke respect: nee. En zelfs niet nu ze je een papiertje onder je neus hebben geschoven onder zulke omstandigheden. Maar zoals ik al zei, ik moet jouw beslissing gewoon respecteren en niet doordrammen, want dat kan ik nogal.

[..]

Weet je, ik heb er eigenlijk ook gewoon totaal geen verstand van. Heb ook geen rechtsbijstandverzekering, dus daar kan ik ook niet aankloppen. En ja, ik was overdonderd, dat geef ik grif toe, maar alles staat zwart op wit wat wel en niet mag, en dit mocht niet. Dus ja, ik zelf heb niet echt het gevoel dat het heel onterecht is, wel een hele zware maatregel, dat natuurlijk wel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:03 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Precies, maar hij heeft sowieso recht op minimaal een halve maand vergoeding per gewerkt jaar plus een eventuele opslag. Dit is wel een hele goedkope manier om van een werknemer af te komen. Ik zit me hier plaatsvervangend op te winden }:|
Ze vertelden mij dus juist dat ik hierdoor geen recht op ontslagvergoeding had. Maar nogmaals, ik heb van zulke zaken totaal geen verstand, dus nu weet ik ook niet of ik op dat punt nog wel er tegenin kan gaan zeg maar. En ook dat er eigenlijk een boete op stond, maar dat ze dat lieten vallen.
pi_132796295
Je had ook niet meteen moeten (mogen) tekenen maar eerst moeten uitzoeken en de gelegenheid moeten kunnen nemen) wat je rechten/plichten zijn, verstoorde werkrelatie of niet.
Evengoed is een telefoontje/ritje naar juridisch loket imho geen overbodige luxe.
pi_132796337
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:05 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Weet je, ik heb er eigenlijk ook gewoon totaal geen verstand van. Heb ook geen rechtsbijstandverzekering, dus daar kan ik ook niet aankloppen. En ja, ik was overdonderd, dat geef ik grif toe, maar alles staat zwart op wit wat wel en niet mag, en dit mocht niet. Dus ja, ik zelf heb niet echt het gevoel dat het heel onterecht is, wel een hele zware maatregel, dat natuurlijk wel.
Allereerst wat klote. Excuus voor het taalgebruik, maar wat hebben ze je genaaid :X Je kan bij verschillende rechtsbijstansdsverzekeringen ook voor eenmalig een beroep op ze doen. Dit kost meer dan als je een contract hebt lopen bij ze, maar in dit geval zou ik het zeer zeker overwegen. Het is echt een hele zware maatregel.
quote:
[..]

Ze vertelden mij dus juist dat ik hierdoor geen recht op ontslagvergoeding had. Maar nogmaals, ik heb van zulke zaken totaal geen verstand, dus nu weet ik ook niet of ik op dat punt nog wel er tegenin kan gaan zeg maar. En ook dat er eigenlijk een boete op stond, maar dat ze dat lieten vallen.
Nog een beetje goedpraten wat ze doen ook. Pff :r
  † In Memoriam † vrijdag 1 november 2013 @ 16:09:13 #93
43556 miss_dynastie
pi_132796342
quote:
Kijk eens of je recht hebt op gesubsidieerde rechtsbijstand op www.rvr.org

quote:
Maar lieverd, zij willen van je af, gratis, dan gaan ze je toch niet op de hoogte brengen van rechten en plichten?!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
Je had ook niet meteen moeten (mogen) tekenen maar eerst moeten uitzoeken wat je rechten zijn, verstoorde werkrelatie of niet.
Evengoed is een tefefoontje/ritje naar juridisch loket geen overbodige luxe.
Dat 'ie heeft getekend maakt niks uit. Niet in deze omstandigheden. Je moet het uiteraard wel snel herroepen.
  † In Memoriam † vrijdag 1 november 2013 @ 16:10:12 #94
43556 miss_dynastie
pi_132796367
En Kper, het is echt een klein incident. Van het niveau 'voor het eerst in acht jaar een keertje te laat'. Rechtvaardigt naar mijn mening niet eens een officiële waarschuwing, laat staan ontslag!

edit: in het andere topic is kennelijk de naam van de werkgever gevallen. Dat maakt een waarschuwing toch wel op zijn plaats.

[ Bericht 25% gewijzigd door miss_dynastie op 01-11-2013 18:59:11 ]
pi_132796379
quote:

[..]

[..]

Het is simpelweg geen reden voor ontslag op staande voet. Dat hebben ze je blijkbaar wel wijs proberen te maken maar het is gewoon niet zo. Je hebt door schrik en schuldgevoel je een contractsbeeindiging onder je neus laten schuiven en dat heb je zonder na te kunnen denken, getekend, maar een rechter veegt hier echt de vloer mee aan. Je laat je echt (nog een keer) naaien als je hier niets mee doet. Ja, je hebt iets stoms gedaan (sufferd!). Nee, dat is geen reden voor ontslag volgens mij.
pi_132796396
Dat bedoel ik, meteen laten tekenen bij het eerste gesprek met aanzegging ontslag is not done en volgens mij ook niet rechtsgeldig. Weet niet hoe het officieel heet maar zeg maar: tekenen onder druk zonder tijd krijgen om na te denken,( kom er even niet op)
pi_132796451
Wat betreft het op staande voet, dat heb ik er van gemaakt, dat is mijn fout, Dat komt omdat ik gelijk weg mocht, en ik waarschijnlijk maandag hoor hoe en wat m.b.t. de rest van de maand. Dus het is niet letterlijk op staande voet zeg maar.
pi_132796470
Je bent gewoon op non actief gezet en het ontslag word geregeld. Maar zo simpel zou het toch ook niet mogen zijn? Ze moeten toch een dossier opbouwen enz?
pi_132796476
Je moet overigens dan wel asap (binnen 3 werkdagen?) melden dat je je onder druk gezet voelde, dat je je ontslag niet accepteert en dat je je beschikbaar houdt voor werk. Daar zijn gewoon standaardconcepten voor te vinden op het net. Ik zou het niet pikken hoor als ik jou was.
  † In Memoriam † vrijdag 1 november 2013 @ 16:14:13 #100
43556 miss_dynastie
pi_132796477
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:13 schreef Kper_Norci het volgende:
Wat betreft het op staande voet, dat heb ik er van gemaakt, dat is mijn fout, Dat komt omdat ik gelijk weg mocht, en ik waarschijnlijk maandag hoor hoe en wat m.b.t. de rest van de maand. Dus het is niet letterlijk op staande voet zeg maar.
Het is geen reden voor beëindiging van de arbeidsovereenkomst. al dan niet op staande voet. Geen enkele reden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')