abonnement Unibet Coolblue
pi_132789936
Ben al druk aan het leren voor mijn tentamens, maar heb af en toe nog het probleem dat ik ergens vastloop en daarover duidelijkheid wil. Overigens wel alle opdrachten en zo gemaakt, maar soms dan is er iets waar je niet uitkomt. Nu heb ik naar verschillende leraren e-mails verstuurd, stuk of drie, dit was twee weken geleden. Echter beantwoorden ze niet mijn mails.

Kan dit gewoon? Of komt het door mijn vragen? Ook al zou het door mijn vragen komen, tijdens de lessen hebben ze verteld dat ze bereikbaar zijn via de email, maar ze beantwoorden het gewoon niet!

Is een leraar niet verplicht om zijn mails te checken, of op z'n minst een keer per week?
pi_132789972
Staat niet ergens op een papiertje met regels denk ik. Maar het zou wel fatsoenlijk zijn.
pi_132789990
Hebben ze geen spreekuur?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_132790026
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:15 schreef Neuroscience het volgende:
Hebben ze geen spreekuur?
Nooit van gehoord, dus nee denk ik.
  Redactie Games vrijdag 1 november 2013 @ 12:16:59 #5
181272 crew  Noppie2000
pi_132790032
Pro-tip: ze doen meer dan alleen lesgeven + krijgen wel meer mail. Grote kans dat ze of nog niet hebben gekeken of het gewoon hebben gemist.
pi_132790131
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:16 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Nooit van gehoord, dus nee denk ik.
Zoek ze op via de site van je uni, daar staat het meestal wel.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_132790203
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:20 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Zoek ze op via de site van je uni, daar staat het meestal wel.
Ik doe HBO :') Daarvan mag je toch wel verwachten dat ze ietwat begeleiding geven. Inmiddels opgezocht, kom alleen bij de HvA uit, mijn school biedt zoiets niet zoals verwacht.
pi_132790393
Het verschilt sterk tussen opleidingen is mijn ervaring. Bij sommige opleidingen word je gewoon genegeerd en 'had je het maar bij college moeten vragen', terwijl bij andere opleidingen een veel meer ondersteunende cultuur heerst.

Wel denk ik dat de toon van je mail ook uit kan maken en of je iets simpels vraagt of echt een goede inhoudelijke vraag die je niet zomaar met de stof die je hebt gelezen kunt beantwoorden.

Ik vraag zelf meestal eerst iets aan enkele medestudenten. De kans is vrij groot dat je ongemerkt een blinde vlek hebt en zij het wel weten. Dan snap ik een docent ook wel, als het gewoon ergens staat en ik lees er overheen is hij niet verantwoordelijk daarvoor. Als medestudenten ook zoiets hebben van :? mail ik de docent. Ik zet er dan bijvoorbeeld ook bij dat ik het aan medestudenten heb gevraagd, dat zij dachten dat het iets met X te maken had, maar er ook niet zeker van waren. Zo laat je zien dat je niet de docent zijn / haar tijd zit te verkloten en echt hebt geprobeerd zelf het antwoord te vinden.
pi_132790475
Bij onze schoolmail kunnen we kijken of iemand het mailtje wel/niet geopend heeft. Vaak zie je dat leraren de mails gewoon openen en niet reageren :')
pi_132790506
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:32 schreef Freire het volgende:
Bij onze schoolmail kunnen we kijken of iemand het mailtje wel/niet geopend heeft. Vaak zie je dat leraren de mails gewoon openen en niet reageren :')
dat is fraai }:|
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_132791672
Je bent toch leraar geworden om juist ook de "domme" vragen (die overigens niet bestaan maar goed) steeds maar weer te beantwoorden? Of ben ik nu ouderwets bezig en houdt leraar zijn tegenwoordig in dat je alleen af en toe 'n testje nakijkt? :')
Hallon!
pi_132791941
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:17 schreef BlueMage het volgende:
Je bent toch leraar geworden om juist ook de "domme" vragen (die overigens niet bestaan maar goed) steeds maar weer te beantwoorden? Of ben ik nu ouderwets bezig en houdt leraar zijn tegenwoordig in dat je alleen af en toe 'n testje nakijkt? :')
Dit dus, een leraar hoort je te ondersteunen anders kun je net zo goed een LOI opleiding gaan volgen.

Als verschillende leraren niet reageren op je mail (ongeacht de inhoud) dan zou ik daar zeker een melding maken bij de commissie van je school. Als blijkt dat ze je mail niet gelezen hebben dan zit het probleem bij de docent.

Kortom, ik zou er na 2 dagen al achteraan gegaan zijn om uit te vogelen waarom ze niet even konden reageren, ook al was het een respond met de melding dat je geen vragen via de mail hoort te stellen.
pi_132792000
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:28 schreef Syd het volgende:

[..]

Dit dus, een leraar hoort je te ondersteunen anders kun je net zo goed een LOI opleiding gaan volgen.

Als verschillende leraren niet reageren op je mail (ongeacht de inhoud) dan zou ik daar zeker een melding maken bij de commissie van je school. Als blijkt dat ze je mail niet gelezen hebben dan zit het probleem bij de docent.

Kortom, ik zou er na 2 dagen al achteraan gegaan zijn om uit te vogelen waarom ze niet even konden reageren, ook al was het een respond met de melding dat je geen vragen via de mail hoort te stellen.
Juist bij zo'n LOI/zelfstudie opleiding mag je toch verwachten dat als je vragen hebt de leraren ze kunnen beantwoorden. :P
Hallon!
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:38:49 #14
403132 Froob
Boom chicka bow wow!
pi_132792223
Je moet er gewoon nog een mail achteraan sturen wanneer de docent niet antwoord! Dan ben je misschien wel de irritante student, maar krijg je tenminste wel antwoord op je vraag.
pi_132793026
Gewoon ff langs het kantoor van de betreffende docent.
pi_132793286
Ja precies. En heb ook mijn mede-studenten gevraagd, alleen zij weten het ook niet goed, en op het internet staat niet een specifiek antwoord. Erg vaag gewoon, heb dit al zo vaak gehad en steeds denk ik weer van 'zal wel aan mij liggen', maar ik ben het spuugzat dat ze mij negeren en niet eens met 1 zin kunnen reageren, dat is al genoeg. Enkel zodat ik weet dat ze het lezen. Ze geven zelfs aan dat ze bereikbaar zijn.

Kan hierdoor punten mislopen, daarom ga ik inderdaad een mail sturen naar de commissie.
pi_132797841
Waarom vraag je het ze niet eens in het echt? Voordat je dingen gaat opblazen.
pi_132803418
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:38 schreef Froob het volgende:
Je moet er gewoon nog een mail achteraan sturen wanneer de docent niet antwoord! Dan ben je misschien wel de irritante student, maar krijg je tenminste wel antwoord op je vraag.
Dit ja, blijven sturen totdat ze eindelijk eens antwoorden ;) Desnoods stuur je er nu 10 achter elkaar om even in te halen, dan kan hij er echt niet meer om heen!
pi_132807893
Docenten, in ieder geval op de uni, krijgen bizar veel mails. Ik snap niet dat het überhaupt gebeurt dat ze soms of vaker serieus mails gaan beantwoorden. De tijd die dat kost ;o
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:11:53 #20
306949 dude1986
Always bored...
pi_132808196
na de les ff langsgaan? jezus wat een drama weer...
is het zo moeilijk om de leraar persoonlijk te spreken
pi_132808382
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 17:04 schreef Anton91 het volgende:
Waarom vraag je het ze niet eens in het echt? Voordat je dingen gaat opblazen.
Omdat daarvoor het internet is, daarnaast in de les snap ik het allemaal. Maar als ik het nu weer doorlees komen vragen bij mij op. Heb dus geen les.
pi_132808456
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:16 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Omdat daarvoor het internet is, daarnaast in de les snap ik het allemaal. Maar als ik het nu weer doorlees komen vragen bij mij op. Heb dus geen les.
En aangezien ze aangeven dat ze bereikbaar zijn via email vind ik dat ze zeker moeten antwoorden ;)
pi_132808486
Het is natuurlijk toch wel 'n idee om al die vragen even op te schrijven en dan als je op school bent even bij betreffende leraren persoonlijk langs te gaan.
Hallon!
pi_132808615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:21 schreef Gregor1994 het volgende:
Ja precies. En heb ook mijn mede-studenten gevraagd, alleen zij weten het ook niet goed, en op het internet staat niet een specifiek antwoord. Erg vaag gewoon, heb dit al zo vaak gehad en steeds denk ik weer van 'zal wel aan mij liggen', maar ik ben het spuugzat dat ze mij negeren en niet eens met 1 zin kunnen reageren, dat is al genoeg. Enkel zodat ik weet dat ze het lezen. Ze geven zelfs aan dat ze bereikbaar zijn.

Kan hierdoor punten mislopen, daarom ga ik inderdaad een mail sturen naar de commissie.
Je bedoelt punten mislopen als in een onvoldoende halen?

Commissie? Overdrijf je nu niet een beetje? :P
pi_132809209
Herkenbaar. Jaartje hbo gedaan en mijn studieloopbaanbegeleider(oftewel mentor voor de mensen die niet weten wat dit is), reageerde bijna nooit op e-mails van studenten. Hij reageerde maar 1 keer in totaal, en in die e-mail gaf hij geen antwoord op mijn vraag! Het grappigste van alles, was dat hij nog een keer het over een mail had van mij in de klas, maar die mail wel nooit had beantwoord :') !
#freefrederike
pi_132809419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:11 schreef dude1986 het volgende:
na de les ff langsgaan? jezus wat een drama weer...
is het zo moeilijk om de leraar persoonlijk te spreken
Vorig jaar was dat bij mij wel heel erg moeilijk. De leraar moest namelijk na de les meteen weer gaan en had geen tijd voor een gesprek e.d(wtf). Ben blij dat het hier op het vwo wel weer fijn is.
#freefrederike
pi_132809564
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:22 schreef Interv het volgende:

[..]

Je bedoelt punten mislopen als in een onvoldoende halen?

Commissie? Overdrijf je nu niet een beetje? :P
Valt mee, klasgenoten hebben dit ook denk ik. Klasgenoot vertelde mij namelijk net dat hij twee keer een mail had verzonden, en nog steeds geen antwoord heeft teruggekregen, we zijn nu 6 maanden later :')
pi_132809587
quote:
Vorig jaar was dat bij mij wel heel erg moeilijk. De leraar moest namelijk na de les meteen weer gaan en had geen tijd voor een gesprek e.d(wtf). Ben blij dat het hier op het vwo wel weer fijn is.
Dit.
pi_132809685
Achterhalen waar 't kantoor van die leraar is en allemaal voor de deur gaan staan enzo misschien dat ie dan in het vervolg gewoon z'n mailtjes beantwoordt?
Hallon!
  vrijdag 1 november 2013 @ 23:28:19 #30
306949 dude1986
Always bored...
pi_132811496
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:44 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Vorig jaar was dat bij mij wel heel erg moeilijk. De leraar moest namelijk na de les meteen weer gaan en had geen tijd voor een gesprek e.d(wtf). Ben blij dat het hier op het vwo wel weer fijn is.
in de pauze?
ik zie het namelijk niet gebeuren dat de docent direct na een les het lokaal verlaat zonder dat een enkele student hem/haar heeft kunnen aanspreken.
pi_132811623
Ik denk altijd maar zo, als het niet duidelijk is in de stof en colleges en ook mede studenten weten het niet dan zal ik het ook niet nodig hebben op het tentamen. :)

Bleek in de praktijk ook altijd zo te zijn.
pi_132811647
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:28 schreef dude1986 het volgende:

[..]

in de pauze?
ik zie het namelijk niet gebeuren dat de docent direct na een les het lokaal verlaat zonder dat een enkele student hem/haar heeft kunnen aanspreken.
Op het hbo werk je niet echt meer met pauzes, af en toe wel, maar of je toevallig die leraar voor de pauze hebt, is ook weer een ander probleem en jawel, het ging echt zo. Ik zal een gesprek vereenvoudigen:

De les is afgelopen, docent moest het ''afronden'' en verwachtte X van ons te bestuderen of Y van ons om te maken.
Ik: Mr. Z, kan ik u even spreken over YY?
Hij: Nee, sorry. Ik moet gaan. Volgende les of stuur me een mailtje!
Vervolgens liep hij snel uit het lokaal weg, door naar de volgende planning. Als je hem mailde, kreeg je niks terug en de volgende les ging ongeveer hetzelfde. Op een gegeven moment gaf ik het ook op, want ik wou niet bij mijn mentor/slb'er overkomen als de irritante aangezien hij credits moest toekennen aan bepaalde communicatieve vakken.

Het probleem is dat een deel van de hbo-docenten naast hun werk op het hbo, ook nog zelf een bedrijf hebben of werken in een bedrijf..
#freefrederike
  vrijdag 1 november 2013 @ 23:35:01 #33
306949 dude1986
Always bored...
pi_132811759
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:31 schreef PizzaMizza het volgende:
=

Op het hbo werk je niet echt meer met pauzes, af en toe wel, maar of je toevallig die leraar voor de pauze hebt, is ook weer een ander probleem en jawel, het ging echt zo. Ik zal een gesprek vereenvoudigen:

Ik: Mr. XX, kan ik u even spreken over YY?
Hij: Nee, sorry. Ik moet gaan. Volgende les of stuur me een mailtje!
Vervolgens liep hij snel uit het lokaal weg, door naar de volgende planning. Als je hem mailde, kreeg je niks terug en de volgende les ging ongeveer hetzelfde. Op een gegeven moment gaf ik het ook op, want ik wou niet bij mijn mentor/slb'er overkomen als de irritante aangezien hij credits moest toekennen aan bepaalde communicatieve vakken.

Het probleem is dat een deel van de hbo-docenten naast hun werk op het hbo, ook nog zelf een bedrijf hebben of werken in een bedrijf..
je hoeft het gesprek niet te vereenvoudigen. ik heb zelf op het HBO gezeten. als je een normale docent aanspreekt op een normale manier dan blijft hij heus wel staan om je vraag te beantwoorden (ookal moet hij/zij snel weg. zo niet? dan vraag je het in zn kantoor. ga me niet vertellen dat dat ook niet lukt. dan is er iets mis met hoe je eruit ziet of je abn.

en een pauze is verplicht!
pi_132811860
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:35 schreef dude1986 het volgende:

[..]

je hoeft het gesprek niet te vereenvoudigen. ik heb zelf op het HBO gezeten. als je een normale docent aanspreekt op een normale manier dan blijft hij heus wel staan om je vraag te beantwoorden (ookal moet hij/zij snel weg. zo niet? dan vraag je het in zn kantoor. ga me niet vertellen dat dat ook niet lukt. dan is er iets mis met hoe je eruit ziet of je abn.

en een pauze is verplicht!
Blijkbaar heb jij 30 jaar geleden op het hbo gezeten met je ''een pauze is verplicht.'' Soms heb je maar twee uur les of vier achter elkaar op een dag en dan is er geen pauze.

Ik zeg ook niet dat ELKE docent zo is. Dat zegt TS of wie dan ook in dit topic niet. Niemand zegt dat. Dat maak jij ervan. Een deel van de docenten is echter wel zo ;)
#freefrederike
  vrijdag 1 november 2013 @ 23:41:32 #35
306949 dude1986
Always bored...
pi_132811979
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:38 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Blijkbaar heb jij 30 jaar geleden op het hbo gezeten met je ''een pauze is verplicht.'' Soms heb je maar twee uur les of vier achter elkaar op een dag en dan is er geen pauze.

Ik zeg ook niet dat ELKE docent zo is. Dat zegt TS of wie dan ook in dit topic niet. Niemand zegt dat. Dat maak jij ervan. Een deel van de docenten is echter wel zo ;)
nee zeker niet 30 jaar geleden. mn vriend zegt nu zelfs dat op de HU en HVA een pauze wordt gegeven.
dat deel waar je het over hebt is zeker op een andere manier te bereiken, als mailen niet lukt dan lukt dan maar face2face toch? of ga je dan maar zitten janken hier?
pi_132812131
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:41 schreef dude1986 het volgende:

[..]

nee zeker niet 30 jaar geleden. mn vriend zegt nu zelfs dat op de HU en HVA een pauze wordt gegeven.
dat deel waar je het over hebt is zeker op een andere manier te bereiken, als mailen niet lukt dan lukt dan maar face2face toch? of ga je dan maar zitten janken hier?
Gast, waarom lees jij alles zo letterlijk en heb je geen gevoel voor interpretatie? Er zijn docenten die gewoon heel moeilijk te bereiken zijn, als jij het analytische vermogen mist om teksten niet letterlijk te lezen, moet je dat maar eens beginnen bij te spijkeren.

Bovendien was het gewoon soms onmogelijk om als voorbeeld mijn slb'er toentertijd te bereiken. Dan kan je er wel 1 maand achteraan zitten, maar als jij binnen 1 week antwoord nodig hebt en die niet krijgt, heeft het daarna geen zin meer om er achteraan te zitten.

Wat boeit jouw vriend mij trouwens? Alsof de HU en de HvA de enige hogescholen zijn in Nederland. Je hebt een bijzonder slecht begrip voor iemand die zich hbo'er mag noemen. Ohja, je spelling/grammatica is ook om van te huilen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:41 schreef dude1986 het volgende:

[..]

nee zeker niet 30 jaar geleden. mn vriend zegt nu zelfs dat op de HU en HVA een pauze wordt gegeven.
dat deel waar je het over hebt is zeker op een andere manier te bereiken, als mailen niet lukt dan lukt dan maar face2face toch? of ga je dan maar zitten janken hier?
Laat me raden; je hebt het hbo niet af kunnen maken, niet waar?

[ Bericht 4% gewijzigd door PizzaMizza op 01-11-2013 23:52:12 ]
#freefrederike
  vrijdag 1 november 2013 @ 23:47:27 #37
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132812206
Mailtjes sturen :') gewoon langsgaan
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:45 schreef PizzaMizza het volgende:
Ohja, je spelling en grammatica is ook om van te huilen:
Dit is ook niet echt een pareltje :P
pi_132821800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:29 schreef Dipkip het volgende:
Het verschilt sterk tussen opleidingen is mijn ervaring. Bij sommige opleidingen word je gewoon genegeerd en 'had je het maar bij college moeten vragen', terwijl bij andere opleidingen een veel meer ondersteunende cultuur heerst.

Wel denk ik dat de toon van je mail ook uit kan maken en of je iets simpels vraagt of echt een goede inhoudelijke vraag die je niet zomaar met de stof die je hebt gelezen kunt beantwoorden.

Ik vraag zelf meestal eerst iets aan enkele medestudenten. De kans is vrij groot dat je ongemerkt een blinde vlek hebt en zij het wel weten. Dan snap ik een docent ook wel, als het gewoon ergens staat en ik lees er overheen is hij niet verantwoordelijk daarvoor. Als medestudenten ook zoiets hebben van :? mail ik de docent. Ik zet er dan bijvoorbeeld ook bij dat ik het aan medestudenten heb gevraagd, dat zij dachten dat het iets met X te maken had, maar er ook niet zeker van waren. Zo laat je zien dat je niet de docent zijn / haar tijd zit te verkloten en echt hebt geprobeerd zelf het antwoord te vinden.
Prima allemaal maar dan nog zou het van een goed fatsoen getuigen als je even snel de leerling in kwestie terug antwoord. Ik erger mij er ook aan als ik mensen geholpen heb met iets waar zij al een tijdje naar opzoek zijn,ik het antwoord weet en vervolgens geen enkele reactie terugkrijg.
Dat is een beetje van dezelfde strekking.

Als iemand je een mail stuurt laat op zijn minst even iets van je horen. En het excuus dat je geen tijd hebt is slap gelul van luie donders die altijd doen alsof ze het heel erg druk hebben maar vergeten te vertellen dat zij zelf een manco hebben die geordend en gestructureerd werken/indelen van je dagtaken heet.

Tijd vrij maken kun je altijd. Kwestie van tijd indelen en prioriteiten stellen.
En duurt het iets langer,dan is een korte mail met "bericht ontvangen,kom erop terug"een kleine moeite.
pi_132822087
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:45 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Gast, waarom lees jij alles zo letterlijk en heb je geen gevoel voor interpretatie? Er zijn docenten die gewoon heel moeilijk te bereiken zijn, als jij het analytische vermogen mist om teksten niet letterlijk te lezen, moet je dat maar eens beginnen bij te spijkeren.

Bovendien was het gewoon soms onmogelijk om als voorbeeld mijn slb'er toentertijd te bereiken. Dan kan je er wel 1 maand achteraan zitten, maar als jij binnen 1 week antwoord nodig hebt en die niet krijgt, heeft het daarna geen zin meer om er achteraan te zitten.

Wat boeit jouw vriend mij trouwens? Alsof de HU en de HvA de enige hogescholen zijn in Nederland. Je hebt een bijzonder slecht begrip voor iemand die zich hbo'er mag noemen. Ohja, je spelling/grammatica is ook om van te huilen:

[..]

Laat me raden; je hebt het hbo niet af kunnen maken, niet waar?
:') gast
  maandag 4 november 2013 @ 00:02:17 #40
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_132877892
Inderdaad stom dit, ik had vorig jaar ook begin december een mailtje gestuurd naar een docente, weken niks van gehoord, kerstvakantie eroverheen, midden januari :') in het college van haar opeens "ohja, jouw mailtje, ik zal zo even kijken naar een oplossing"....
Andere docent ook, stuur je maandag een mailtje, hele tijd geen reactie en dan donderdag in het college antwoord geven op de vraag van de mail :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')