Daar was ik bij.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Uit onze archieven bijna tien geleden13-jarige wint C-toernooi Hoogovens
Ik zag hetquote:Op vrijdag 22 november 2013 18:58 schreef borisz het volgende:
NOS had de feiten weer eens niet op een rij.
Inmiddels heeft Stomphorst het zelf ook gezegd dat hij fout zatquote:
Teletekstbericht vind ik ook wat onnauwkeurig:quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:58 schreef borisz het volgende:
NOS had de feiten weer eens niet op een rij.
Anand (zwart) had nog een paard en Carlsen nog een pion. Anand had net met z'n paard de pion van Carlsen geslagen en Carlsen kon vervolgens het paard van Anand slaan. Maar dat was niet meer nodig, want het was al remise. Het is dus niet zo dat Anand een paard voorsprong had.quote:Carlsen de nieuwe wereldkampioen
Magnus Carlsen (22) heeft Viswanathan
Anand onttroond als wereldkampioen. De
tiende partij in de tweekamp in Chennai
eindigde in remise,waarmee de Noor de
Indiër met 6,5-3,5 deklasseerde.
Anand wist in zijn geboorteplaats geen
enkele partij te winnen.In de negende
partij deed hij nog wel een manmoedige
poging,maar wierp hij Carlsen met een
blunder diens derde zege in de schoot.
De tiende partij leverde alleen in het
eindspel nog vuurwerk op.Anand trachtte
tegen beter weten in nog een winstkans
te krijgen,maar na 65 zetten stonden er
alleen nog een paard en koning (tegen
Carlsens eenzame koning) op het bord en
was zijn laatste kans verkeken. .
En in het Sportjournaal riep Stomphorst dat Carlsen de jongste WK ooit was. Dat is een foutje.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Teletekstbericht vind ik ook wat onnauwkeurig:
[..]
Anand (zwart) had nog een paard en Carlsen nog een pion. Anand had net met z'n paard de pion van Carlsen geslagen en Carlsen kon vervolgens het paard van Anand slaan. Maar dat was niet meer nodig, want het was al remise. Het is dus niet zo dat Anand een paard voorsprong had.
Dat kopt de Volkskrant nog steeds.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:18 schreef borisz het volgende:
En in het Sportjournaal riep Stomphorst dat Carlsen de jongste WK ooit was. Dat is een foutje.
Dat klopt ook niet helemaal.quote:Anand is de eerste titelverdediger die in een tweekamp om de wereldtitel geen enkele partij wist te winnen.
quote:Viswanathan Anand is de schaaktweekamp om de wereldtitel tegen regerend kampioen Magnus Carlsen begonnen met een remise. Het was een allesbehalve saaie partij.
De Indiase grootmeester, die het vorige WK volstrekt kansloos was tegen de Noor, speelde zaterdag in Sochi met de witte stukken. Na de tijdcontrole kreeg de Aziaat het even benauwd maar hij redde zich met 'eeuwig schaak'. Na de 48e zet was de puntdeling een feit.
Want?quote:Op zondag 9 november 2014 19:21 schreef Molurus het volgende:
Arme Anand.
Maar goed, hij is dan wereldkampioen geweest, Anand hoort toch niet helemaal thuis in het rijtje Fischer - Kasparov - Carlsen.
Er zit nogal een gat in de hoogst behaalde rating. Behalve voor Fischer, maar die had voor zijn eigen tijd een ongekend hoge rating.quote:
Lief.quote:Op zondag 9 november 2014 19:34 schreef Molurus het volgende:
Maar goed, het was niet mijn bedoeling de Anand fans hier voor het hoofd te stoten.Het is ook maar mijn mening.
Carlsen.quote:Op zondag 9 november 2014 19:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Lief.Carlsen is wel een fenomeen Molurus.
Geen Anand-fan, verre van. Echter om te stellen dat hij niet verdiend om in dat soort rijtjes staan is natuurlijk een beetje cru. Vergeet niet dat Anand gewoon een hele sterke dynamische speler is.quote:Op zondag 9 november 2014 19:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zit nogal een gat in de hoogst behaalde rating. Behalve voor Fischer, maar die had voor zijn eigen tijd een ongekend hoge rating.
Maar goed, het was niet mijn bedoeling de Anand fans hier voor het hoofd te stoten.Het is ook maar mijn mening.
Geweldig. 10 jaar geleden.quote:Op zondag 9 november 2014 20:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Carlsen.![]()
Hij viel me bij Corus 2004 al op, maar dan vooral omdat ik dacht 'hee, waarom loopt daar een kind rond achter de afscheiding? Oh... hij speelt...'
[ afbeelding ]
(c) Molurus
In die foto is hij 13 jaar oud, volgens mij was dat de C groep. Speelde dus nog niet mee met de echte helden, maar was al wel hard op weg.quote:Op zondag 9 november 2014 20:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geweldig. 10 jaar geleden.Vriend van me is een goede schaker. Ik ken de regels zal ik maar zeggen. Vindt het de tweede Bobby Fischer.
Wat natuurlijk ook heeft meegespeeld, en wat in het voordeel van Anand heeft gewerkt, is het conflict dat Kasparov had met FIDE. Anand werd toen wereldkampioen, terwijl het eigenlijk voor iedereen glashelder was dat Kasparov nog steeds de sterkste speler ter wereld was op dat moment.quote:Op zondag 9 november 2014 20:05 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Geen Anand-fan, verre van. Echter om te stellen dat hij niet verdiend om in dat soort rijtjes staan is natuurlijk een beetje cru. Vergeet niet dat Anand gewoon een hele sterke dynamische speler is.
En daarbij zijn personen als Carlsen en Kasparov gewoon ontzettend goed in alle aspecten van het spel.
Als de verschillen groot genoeg zijn, ja.quote:Op zondag 9 november 2014 20:05 schreef CapnIzzy het volgende:
Maar goed rating zegt natuurlijk alles, goed dat ik dat nu weet
Het is nu wel duidelijk waar Anand zijn inspiratie vandaan heeftquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:45 schreef thabit het volgende:
Dat heeft-ie zeker niet! Zo'n pion op c7 kreeg ik ook een keer tegen iemand die meer dan 500 ratingpunten boven me stond. Hij wist er totaal geen raad mee en ging keihard van het bord af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |