abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132715120
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132717513
Shandaly, nee!!! Dat is stom! En stiekem ook wel mijn angst dat dat onderweg naar de opvang gebeurt. Al hoewel ik weet dat kv geen vergif is, en dat hij dat van mij ook best mag hebben, mocht het nodig zijn. Maar toch, je eigen melk...

De vriezervoorraad gebruik ik eigenlijk bijna niet, dus al mijn met moeite gekolfde melk afgelopen zomer, begint tegen de drie maanden in de vriezer te lopen. Als ik het niet gebruik, moet het weg...

Maar gister heeft M zonder problemen de flessen helemaal opgedronken, ondanks dat er door 1 fles vriezermelk gemengd zat. Dus binnenkort meer eens een fles met alleen vriezermelk proberen, kijken of hij dat nu wel pikt.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132738358
Geen zorgen dames, de storm is weer gaan liggen.
pi_132739371
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:39 schreef Kyara het volgende:
Oh nee Shandaly :'(
zo'n stom aventbekertje?
Het was wel een aventbekertje, maar ik heb het gewoon heel onhandig omgestoten... had met elk flesje kunnen gebeuren.

Vandaag superkolfopbrengst op m'n werk trouwens: ~360 ml!

Piekie, die vriezervoorraad kun je ook gewoon 'rouleren' he? Verse erin, en vriezerspul laten ontdooien en meegeven aan kdv.
pi_132740411
Oh no shandaly.... wat kut!! ;(

Hier rouleert de vriezervoorraad ook inderdaad. In het weekend vries ik in wat ik 's avonds kolf. De rest van de week geef ik mee wat ik overdag kolf, maar dat is niet altijd genoeg dus kunnen ze het op het kdv dan aanvullen met de ijsblokjes.

Oh en ik knapte bijna uit elkaar van trots toen ik dit weekend constateerde dat er ruim een halve liter melk stond O+
pi_132740554
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:25 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en ik knapte bijna uit elkaar van trots toen ik dit weekend constateerde dat er ruim een halve liter melk stond O+
O+
pi_132740878
Voor rouleren wil ik wel eerst zeker weten dat M het drinkt. Want ergens is het wel sneu, zou hij lekkere verse melk kunnen krijgen, krijgt hij ontdooide en zet ik de verse in de vriezer...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132740951
Ik rouleer ook mijn voorraadje.

LadyBlack O+
pi_132742782
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:34 schreef Piekie81 het volgende:
Voor rouleren wil ik wel eerst zeker weten dat M het drinkt. Want ergens is het wel sneu, zou hij lekkere verse melk kunnen krijgen, krijgt hij ontdooide en zet ik de verse in de vriezer...
Aan de ene kant heb je gelijk... aan de andere kant... waarom zou je überhaupt iets in de vriezer zetten dan? Als je het niet wilt gebruiken? Echt vers is het alleen rechtstreeks uit de borst, en als je het meteen invriest, en netjes ontdooit, lijkt het mij lekkerder dan wanneer het twee dagen in de koelkast heeft gestaan.. toch?
En te lang in de vriezer laten staan en alsnog weg moeten gooien is toch ook zonde?
pi_132743924
heb je pasteuriseren al geprobeerd?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:13:11 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132750762
Pffff, ik ben wat ziek, flinke verkoudheid sinds gisteren en meteen een productiedip. Vanaf een uurtje of drie tot zeven uur heeft er vrijwel de hele tijd een jongetje aan mijn borst gelegen.

Nu hoop ik maar dat het vandaag wel goed gaat en er voldoende melk is, gelukkig heb ik ook nog wat potjes in de vriezer staan mocht het echt nodig zijn.

Ik vind het wel stom, ben ook al ongesteld geweest en toen geen dip, bij Lientje had ik dat altijd wel en nu met dit alsnog wel, balen.
pi_132752301
Vervelend Juud, maar zo te lezen was D. zelf al goed bezig met dat te regelen :) Hier bij de laatste productiedip geen vriezervoorraad nodig gehad, gewoon veeeeeeeeel aan de borst gehangen.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 10:39:17 #13
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132752592
Ja, dat doe ik ook hoor, dan moet ie echt huilen van de honger wil ik dat grijpen, en tot nu toe is veel aan de borst ook goed. Hij had nu om 07.00 voor het laatst gedronken en kwam nu om 09.50 weer, dus het valt nu wel mee.
Het zal ook wel loslopen, maar het idee van een hongerig kind he.... :{
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:50:26 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132770342
Mag ik even advies vragen? Ik weet niet zo goed waar dit hoort maar Julie zijn net als ik van het bv geven dus vraag ik eerst hier. Als ik Bergens anders tegen moet hoor ik dat wel.

Lauren is vaak wakker 's nachts >4 per nacht zeg maar. Nu dacht ik, vanuit de theorie dat kinderen overdag goed moeten eten om goed te kunnen slapen, dat ik eventueel pap wil geven. Maar dat wil ik dan bovenop de gewone overdag voedingen doen met KV. Kan dit kwaad? Zowel voor mijn productie als voor haar lijf? Idee is dan dat ik haar bij het ontbijt ipv brood (waar ze over het algemeen amper iets mee doet) een bordje pap geef. Iemand ideeën?
pi_132770418
Het lijkt mij dat het wel kan, aangezien je productie nu in essentie stabiel zou moeten zijn. Maar drinkt ze nog bij je als 'ontbijt'?
Home is where the O+ is...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:01:28 #16
259886 pessie
pi_132770724
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:52 schreef Cwen het volgende:
Het lijkt mij dat het wel kan, aangezien je productie nu in essentie stabiel zou moeten zijn. Maar drinkt ze nog bij je als 'ontbijt'?
Ze drinkt nog zo'n 7 x per dag.
pi_132770943
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:50 schreef pessie het volgende:
Mag ik even advies vragen? Ik weet niet zo goed waar dit hoort maar Julie zijn net als ik van het bv geven dus vraag ik eerst hier. Als ik Bergens anders tegen moet hoor ik dat wel.

Lauren is vaak wakker 's nachts >4 per nacht zeg maar. Nu dacht ik, vanuit de theorie dat kinderen overdag goed moeten eten om goed te kunnen slapen, dat ik eventueel pap wil geven. Maar dat wil ik dan bovenop de gewone overdag voedingen doen met KV. Kan dit kwaad? Zowel voor mijn productie als voor haar lijf? Idee is dan dat ik haar bij het ontbijt ipv brood (waar ze over het algemeen amper iets mee doet) een bordje pap geef. Iemand ideeën?
Vanwaar de overweging om dit met kv te doen? Afkolven en daar pap van maken doe je liever niet? :)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:08:32 #18
259886 pessie
pi_132771025
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Vanwaar de overweging om dit met kv te doen? Afkolven en daar pap van maken doe je liever niet? :)
Nou, om 7/7.30 voeden en om 8 uur ontbijten gaat kolvend denk ik niet lukken. En ik zou niet weten hoe ik tussendoor ergens ook nog moet kolven.
pi_132771084
Faye ging niks beter slapen van pap of ander eten :) Maar je zou het altijd eens kunnen proberen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:56 #20
259886 pessie
pi_132771424
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:09 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye ging niks beter slapen van pap of ander eten :) Maar je zou het altijd eens kunnen proberen!
Nathan bleef de hele nacht krijsen na pap, dus dat was geen succes. Denk alleen dat granen misschien wat meer voeding geven...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:24:34 #21
258612 nytar
boys boys boys
pi_132771673
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:50 schreef pessie het volgende:

Ik doe dat ook al een poos. Er is van die pap die met water aan te maken is. Ik voed rond 6 uur en om 7 uur of half 8 zitten we met zn allen aan tafel en krijgt abel (bijna 11 mnd) ook nog een bordje pap. Lijkt me niks mis mee...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:27:07 #22
259886 pessie
pi_132771769
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:24 schreef nytar het volgende:

[..]

Ik doe dat ook al een poos. Er is van die pap die met water aan te maken is. Ik voed rond 6 uur en om 7 uur of half 8 zitten we met zn allen aan tafel en krijgt abel (bijna 11 mnd) ook nog een bordje pap. Lijkt me niks mis mee...
AH kijk!
En die kant en klare pap. Dat is echt puur pap+KV? Geen suiker, vanilline e.d?
pi_132780347
Ongetwijfeld zit daar een flinke dosis suiker in in allerlei vormen. In kunstvoeding zelf zit al suiker (lactose, maltodextrose). Hoe oud is ze nu? Is havermoutpap met volle koemelk al te overwegen?
pi_132789230
Kan Biobim ook met kV? Wij hebben ook een tijdje pap gegeven ipv brood 's ochtends. Lijkt me geen probleem. Ik maakte het met wat er aan bv van het KDV was overgebleven, in die tijd meestal 50 ml.

Nu eet hij prima zijn boterham, geeft wel minder troep dan de pap! :P

Wij hadden ook zulke nachten trouwens (van 4 tot 9 maanden, daarna nog 1 of2x wakker), ik vond het heel zwaar. Sterkte :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:15:38 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132791622
Ik gaf Lientje als baby, vanaf een maand of 6/7 altijd 150ml geitenmelk met pap en dan de normale Bambix granenpap, zonder vanille/banaan of andere rotzooi. Ze kreeg dan om 07.00 bv en om 08.30 een bordje pap en dan om 11.30 weer bv, in de middag bv en fruit, avond bv en groente en evt yoghurt en voor het naar bed gaan bv.
En dan per nacht nog twee keer bv. :)

Of ik het nu met D weer zo zou doen weet ik nog niet, ik ben nu toch meer van veel bv geven en weinig bijvoeding.Ik vind bv zoveel makkelijker en met bv en dan nog al die hapjes e.d. ben je zo druk. ;)

Ik was vandaag weer op controle, zelf haske ziek, maar ja, moet toch want kan maar een keer per maand in het ziekenhuis. Hij was goed gegroeid, zoals verwacht..... 6775 gram en 66 cm bij 4,5 maand.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')