Ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:21 schreef Cwen het volgende:
Mijn man heeft per ongeluk een horrorflm aangezet. Nu was ik altijd al een held op sokken, maar sinds Ellie er is, is dat alleen nog maa erger worden. Ik kan letterljk bang zijn dat zoiets in haar toekomst gaat gebeuren ofzo, en dan word ik heel verdrietig... Herkenbaar?
Nou dat verhaal is echt afschuwelijk. Maar ook weer zo onvoorstelbaar dat het ook meteen allemaal praktische vragen oproept.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:36 schreef Suikertante het volgende:
Jullie hebben zeker het nieuws over die Franse dreumes gemist vandaag. Ik werd er echt misselijk van
Over dat soort dingen wil ik gewoon niet nadenkenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:38 schreef Olf het volgende:
[..]
Nou dat verhaal is echt afschuwelijk. Maar ook weer zo onvoorstelbaar dat het ook meteen allemaal praktische vragen oproept.
Nee ik wil dat ook niet maar het is zoooo bizar dat ik dan ga denken van, hoe kom je dan elke dag thuis en ga je dan elke zoveel uur daarheen. Oke ik wil er niet over typen blehhhh.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:41 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Over dat soort dingen wil ik gewoon niet nadenken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel herkenbaar! Alles zielig en eng boycot ik.quote:
Had ik het maar gemist. Ik zag het zo voor me.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:36 schreef Suikertante het volgende:
Jullie hebben zeker het nieuws over die Franse dreumes gemist vandaag. Ik werd er echt misselijk van
Ik verbaas mij er steeds over hoe snel onze cake zich verplaatst terwijl hij nog niet kruipt ofzo. Hij rolt zich door de kamer en ligt dan ineens 2 meter verder.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:45 schreef -mandy- het volgende:
D heeft vanmiddag ontdekt dat zijn kont ook omhoog kan als hij op zijn buik ligt. Buikschuifelen begint nu ook langzaam, hij heeft nu sinds iets meer dan een week in de gaten dat hij in een cirkel kan schuiven op zijn buik. En vanmiddag lag hij een stukje meer naar achteren op zijn buik dan ik hem had neergelegd. Zo trots op hem!
Vorige maand bij de kinderarts werd ik geadviseerd om af te bouwen en te stoppen. Dat heb ik gedaan en is tot vorige week goed gegaan. Vorige week had ze er alleen 's avonds last van maar sinds het weekend spuugt ze ook overdag. Afgelopen zaterdag mijn moeder helemaal onder gespuugd en stinken dat het deed. Ik twijfelde om weer te gaan beginnen of toch te wachten tot we weer naarde kinderarts moesten (12 nov) maar ze was zo overstuur vanavond dat ik toch weer begonnen ben.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:38 schreef Animalmix het volgende:
Tally was je gestopt dan? (Sorry ff gemist)
Wel fijn dat het meteen werkt.
Nee Zoë werd helemaal zen van haar schommelstoeltje. Soms ging ze huilen als ze er uit moestquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:55 schreef vencodark het volgende:
Btw Tally, je zei laatst dat 1 van je dochters ook graag in dat schommeltje sliep wat ik zelf ook heb, werd je dochter er dan ook huilend in wakker?
A regelmatig terwijl hij wel ontspannen in slaap was gevallen.
Ja dit was ook poging nummer drie. Als ik de oplossing voor haar buikpijn heb ga ik die haar niet onthouden. Ze word toevallig net wakker omdat ze dr speen er uit heeft gegooidquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:56 schreef Animalmix het volgende:
Tally jammer zeg dat niet gelukt is. Hier ook al twee pogingen gedaan, maar ook steeds weer begonnen.
En goed dat je niet hebt gewacht. 12 nov duurt nog lang!
Zodra A wakker wordt is het drama en wil hij er zsm uit. Hij vindt het eigenlijk nooit vervelend om erin te gaan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:57 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee Zoë werd helemaal zen van haar schommelstoeltje. Soms ging ze huilen als ze er uit moest
Nee dat heeft Zoë gelukkig nooit gehad. Ik zou willen dat Fee er ook zo rustig van werd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zodra A wakker wordt is het drama en wil hij er zsm uit. Hij vindt het eigenlijk nooit vervelend om erin te gaan.
Het is zeker een fijn ding.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:02 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee dat heeft Zoë gelukkig nooit gehad. Ik zou willen dat Fee er ook zo rustig van werd.
Dat gaat snel he, dat verplaatsen!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik verbaas mij er steeds over hoe snel onze cake zich verplaatst terwijl hij nog niet kruipt ofzo. Hij rolt zich door de kamer en ligt dan ineens 2 meter verder.
Ja. Ik heb het bij Criminal Mindsquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:21 schreef Cwen het volgende:
Mijn man heeft per ongeluk een horrorflm aangezet. Nu was ik altijd al een held op sokken, maar sinds Ellie er is, is dat alleen nog maa erger worden. Ik kan letterljk bang zijn dat zoiets in haar toekomst gaat gebeuren ofzo, en dan word ik heel verdrietig... Herkenbaar?
Geen nachtmerries van dr. Who. Maar +1 voor favoriete seriequote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kan sinds mijn zwangerschap niets "engs" meer hebben. Dr. Who was mijn favoriete serie maar ik krijg er nu nachtmerries van.
Heel herkenbaar! Dit hadden we vooral de eerste 2 maanden. Mijn man kon hem zo een half uur laten huilen, ik niet. Dan hadden we daar ook aardig woorden over.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:40 schreef Spirit82 het volgende:
+1 op alles
Fijn weer van je te horen Eresh en dat jullie zoon het zo geweldig doet
Wij hebben net weer twee uur "strijd" geleverd. Isa vindt wakker zijn tof. Dat is wel een groot verschil tussen man en mij. Ik denk dan, ok, als je niet wil slapen en het is nog geen bedtijd, kom er dan maar bij zo lang je gezellig bent dan proberen we het straks weer en desnoods resetten we je. Man staat daar anders in, die wil haar niet laten "winnen" en gaat maar door en door terwijl Isa half hysterisch in bed ligt omdat hij haar er niet uit wil halen. Vervolgens word ik dan ook hysterisch en doen we het alsnog op mijn manier, maar dan anderhalf uur later...
*boks*quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:21 schreef Cwen het volgende:
Ja, daar kan ik me dus ook echt helemaal niks bij voorstellen, hoe iemand zoiets voor elkaar krijgt. Zoals mijn vader zegt/zou zeggen: "Die zouden ze met stront moeten doodschieten".quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:36 schreef Suikertante het volgende:
Visualisatie ftwquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:50 schreef vencodark het volgende:
Ik verbaas mij er steeds over hoe snel onze cake zich verplaatst terwijl hij nog niet kruipt ofzo. Hij rolt zich door de kamer en ligt dan ineens 2 meter verder.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:12 schreef Omentielvo het volgende:
En ik kan hem dat niet vertellen. Riley heb ik dat maanden proberen uit te leggen. Maar die kleine van mij heeft blijkbaar blonde wortels en snapte het dus echt niet
Jee Spark, ik zag het al langskomen op facebook gisteren. Wist niet dat je ook geopereerd ging worden (dacht dat 'open' maken iets anders was) en dat je onder narcose moest en alles. Hoe gaat het nu?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:53 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb niet bijgelezen maar ik slaap voor het eerst niet thuis sinds E. er is. Ik mis d'r!
Moest plotseling in het ziekenhuis blijven om op de O.K. dat abces te laten verwijderen. Ben net 1,5 uur uit de narcose.
Ik heb niet eens een knuffel gegeven
Ah, ok, logische volgorde dusquote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:42 schreef Kyara het volgende:
Ze krijgen vaak eerst kiezen en daarna pas hoektanden dus dat kan kloppen. M heeft 4 kiezen en nog geen enkele hoektand (maar die was sowieso laat met tandjes krijgen).
Fijn dat Saar niet zo heel veel last heeft van doorkomende tandjes. En dat met jou en je zwangerschap alles goed gaat!
Gaat het met de rest van je lijf ook nog redelijk? En kun je dat een beetje accepteren?
Oja, tuurlijkquote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:42 schreef Kyara het volgende:
Ze krijgen vaak eerst kiezen en daarna pas hoektanden dus dat kan kloppen.
Het is ook behoorlijk ingrijpend wat er is gebeurt. Dat raak je ook niet zomaar kwijt. Babysteps... hoewel jouw bijna-dreumes dan wel weer grote stappen zetquote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ah, ok, logische volgorde dusDat wist ik niet. Thx!
Ja, het gaat wel okGrootste 'probleem' (bij gebrek aan een beter woord) is het weer vertrouwen op mijn lichaam/gezondheid. Ik denk gewoon nog steeds dat ik niet oud ga worden. Het is niet zo dat ik continu zit te hypochonderen hoor
, maar als ik er (wel eens) bij stil sta, dan is dat idee nog overheersend. Ik sta er wel steeds minder vaak bij stil, dus verwacht dat het vanzelf wel goed komt.
Zal kwestie van tijd zijn. Hoe langer het goed gaat, hoe verder dat idee naar de achtergrond zal verdwijnen
Je baby is stuk!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:00 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Oja, tuurlijk![]()
![]()
(als reactie op dat die mij het natuuurrrrlijk weer precies andersom doet, niet omdat ik je niet geloof)
Colitis is npnpquote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:03 schreef Spirit82 het volgende:
Coco, dat is een heel naar ideeMisschien een schrale troost maar CU is wel een ziekte waar heel veel interesse in is vanuit de farmacie, dus wie weet wat de toekomst brengt aan nieuwe medicatie enzo
Jonguh ja! Ik zit me te verdiepen in de kdv-traktaties, maar zie door de bomen het bos niet meerquote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
Het is ook behoorlijk ingrijpend wat er is gebeurt. Dat raak je ook niet zomaar kwijt. Babysteps... hoewel jouw bijna-dreumes dan wel weer grote stappen zet
Waar had je die vandaan? Lijkt me ook leuk namelijkquote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:31 schreef Mineola het volgende:
Oh genant, ik bedenk me nu dat ik niks voor die leidsters heb gedaan...
Hier trouwens uitdeelboekjes gedaan,GROOT succes.
Wij hebben tot nu toe gehad: een badspeeltje met een kaartje eraan (vond ik leuk!) en een mandarijn in een servetje (dat snapte ik dan weer niet zo goed).quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Jonguh ja! Ik zit me te verdiepen in de kdv-traktaties, maar zie door de bomen het bos niet meerIs het ook de bedoeling dat je de leidsters een eigen cadeautje geeft?
Wel leuk: ik ga dinsdagochtend (ze is alleen op dinsdag op het kdv, dus dat wordt wel een dagje te vroeg, maar ach, het is niet alsof ze er zelf ook maar een jota van gaat snappen) naar het kdv als ze haar verjaardag gaan vieren.
Hmmm, volgens vriendlief was er ook gewoon een voeding rond 1:00.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:16 schreef Gulara het volgende:
En ik kom even vertellen dat Pi van 22:00 tot 3:nogwat heeft geslapen!![]()
Toen werd ie om 5:40 weer wakker en nu duik ik lekker op tijd het zwembad in.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:08 schreef Gulara het volgende:
[..]
Hmmm, volgens vriendlief was er ook gewoon een voeding rond 1:00.![]()
![]()
![]()
Niet om de tegenargumenten zomaar weg te wuiven maar inbakeren bestaat toch al sinds de Oudheid? Hele volksstammen doen dit.quote:
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:08 schreef Gulara het volgende:
[..]
Hmmm, volgens vriendlief was er ook gewoon een voeding rond 1:00.![]()
![]()
![]()
Ik ken het onderzoek verder niet en ik ben ook niet bekend met inbakeren maar in de loop der jaren zijn natuurlijk al veel meer dingen gewijzigd. Van op de rug/buik slapen tot gebruik van dekentjes/dekbedjes. Feit is wel dat er daardoor ook steeds minder kinderen zijn overleden. Voortschrijdend inzicht enzo. Dus het argument van "dat het al sinds de oudheid wordt gedaan" vind ik daarom een beetje kul. Dat betekent niet dat het daarom ook goed is.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Niet om de tegenargumenten zomaar weg te wuiven maar inbakeren bestaat toch al sinds de Oudheid? Hele volksstammen doen dit.
Denk dat de mate van strakheid en de juiste deken/doek ook van grote invloed zijn.
Dat wilde ik dus ook zeggen. Ik zei ook absoluut niet dat omdat men het vroeger al deed, het daarom automatisch goed is.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:35 schreef Piekie81 het volgende:
Ik las dat artikel ook Kyara, maar weer zo'n mooi stuk waar alle nuance in ontbreekt. Ik kan daar slecht tegen, want veel mensen baseren hun mening op zulke berichten...
Zoals met zo veel dingen, als je het niet goed doet, kan het gevaarlijk zijn. Maar als je weet waar je mee bezig bent, en inbakeren op de goede manier doet (dus de beentjes vanaf de heupjes niet strak inpakken), heeft het vaak een positieve uitwerking.
Zo'n periode heeft Isa ook gehadquote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:07 schreef Piekie81 het volgende:
Pessie, bedankt voor de tip! Vaseline hebben we ook nog wel ergens staan.
Speentje is hier helaas niet echt een succes, daar gaat hij meteen mee spelen en gaat dan compleet over de zeik. 's Avonds wil hij nog wel eens in slaap vallen als hij op een pink van man of mij zuigt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten aub
[ Bericht 7% gewijzigd door Spirit82 op 30-10-2013 12:21:35 ]Sarcasme. Herken het.
Precies dat ja.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:48 schreef pessie het volgende:
Kyars, een beetje "vroeger gaven we baby's van 3 maanden liga met sinaasappelsap" idee. Dat doen we nu idd ook absoluut niet meer omdat het eerder schadelijk is dan dat het iets toevoegt.
Ja, begrijp wel wat je bedoelt inderdaad. Maar zoals gezegd, ik ben nogal allergisch voor "het vroeger deden we het ook dus is goed idee".quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat wilde ik dus ook zeggen. Ik zei ook absoluut niet dat omdat men het vroeger al deed, het daarom automatisch goed is.
Ik vind alleen wel dat je duizenden jaren ervaring ook niet perse volledig overboord hoeft te gooien. Er valt namelijk wel wat over te zeggen dat het al zolang bestaat en gelukkig, vaak ook wél goed gaat.
Oohh men, mijn moeder kan daar ook zo vreselijk drammerig mee zijn. Ze doet niets dat wij niet willen hoor, maar ze blijft wel echt 100 keer herhalen hoe het "vroeger" ging. Inderdaad, de sinasappelsap, geraspte appel en liga bij 3 maanden, of venkelthee, of dat babys iedere dag in bad moeten, etc.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, begrijp wel wat je bedoelt inderdaad. Maar zoals gezegd, ik ben nogal allergisch voor "het vroeger deden we het ook dus is goed idee".
Me too. In dezelfde lijn ligt 'Ik heb het ook bij Pietje gedaan en hij heeft nergens last van dus zo slecht is roken/drinken/whatever tijdens de zwangerschap niet!' Van die drogredenaties, ga toch weg.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, begrijp wel wat je bedoelt inderdaad. Maar zoals gezegd, ik ben nogal allergisch voor "het vroeger deden we het ook dus is goed idee".
Mooi toch?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:29 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben het zo zat, ik zeg alleen nog maar "Ja, maar zo doen wij het dus niet."En dan zegt zij "Okeeeee."
En dan hebben we het weer over iets anders
Wij ook niet hoor. Maar tis geen kwestie van niet redden, wij vinden het gewoon niet nodig. Ja, toen ze ziek was en heel vieze diarree had, toen ging ze vaker in badquote:
Ik ook niet, maar het is ook geen doelquote:
Ja dat! Oh gelukkig zegquote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:46 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het is ook geen doelWij mikken op twee keer per week voor Sticker, als hij van kruin tot tenen onder de poep zit wordt dat een keertje extra.
Zeg je dit als mod of als user?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:40 schreef Kyara het volgende:
Lekker uitgebreid in bad gaan, nagels lakken, tutten met maskertjes.
of gewoon helemaal niks.
Sorry, compleet over heen gelezenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:05 schreef Omentielvo het volgende:
Snif. Maar twee reacties dat Riley zichzelf opgetrokken had
En ik was er echt heel trots op
Zeker nietquote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:50 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja dat! Oh gelukkig zegBen niet de enige "viespeuk"
Dat lijkt me wel echt een vervelend iets, als je het daar niet over eens zou zijn idd. Dus fijn dat jullie daar steeds meer hetzelfde over denken nuquote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:19 schreef Olf het volgende:
Oja, bedenk me nog een punt! Ik was en ben heel overtuigd dat ik dochter absoluut vegetarisch wil groot brengen, zolang ze zelf niet kiest, en het liefst daarna ook nog. Vriend was daar niet per se van overtuigd maar is steeds meer mijn kant opgekomen.![]()
Secret santa is beste reltopic denk ik?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:27 schreef Gulara het volgende:
Riley knapperd!![]()
En waar gaan we rellen?
Zowel 'moreel' als 'abject' bestaat uit slechts zes letters. Dat zijn heul geen grote woorden!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:38 schreef Olf het volgende:
... moreel abject (ik gebruik graag grote woorden) ...
Ohhh, dit vond ik echt een interessante post. Door dat stukje over doen wat eerste ouder zegt. Ik merk hier dat echt het grote opvoeden staat te beginnen (itt de eerste zorgmaanden) en vind dat ook wel heel spannend! Toch weer een heel andere rol als ouder. En zoooo leuk!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:56 schreef pessie het volgende:
Ikk had het optrekken van Riley niet gemist maar ook niet opgeslagen. Dus alsnog. wat gaan de kindjes snel die maar iets ouder zijn dan Lauren zijn !
We zitten op 1 lijn over veel dingen. En we houden idd aan wat de eerste ouder heeft gezegd. Als de ander het er niet mee eens is bespreken we dat later buiten gehoorsafstand van kinderoortjes. Tenzij het echt niet klopt (als ik iets heb gezegd dat mag, Nathan dat doet en vervolgens van manlief op de kop krijgt).
Kyara is gemod?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:45 schreef -mandy- het volgende:
D heeft vanmiddag ontdekt dat zijn kont ook omhoog kan als hij op zijn buik ligt. Buikschuifelen begint nu ook langzaam, hij heeft nu sinds iets meer dan een week in de gaten dat hij in een cirkel kan schuiven op zijn buik. En vanmiddag lag hij een stukje meer naar achteren op zijn buik dan ik hem had neergelegd. Zo trots op hem!
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:12 schreef Omentielvo het volgende:
En nu nog even ego envoor Riley
Die trok zich vanmorgen tot staand op in haar box
+1. Heb ik ook. Ik geniet nu zeker elke dag van T., maar zou het graag willen combineren met pt werken. Ik kijk trouwens ook erg uit naar het moment dat de krampjes minder worden, hoop dat wat iedereen zegt, dit inderdaad met 3- 4 maanden is. Dan zijn er als het goed is nog meer geniet-momenten op de dagquote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:52 schreef Juud-- het volgende:
Ik merk trouwens dat ik zin heb om weer te gaan werken. Nu is mijn baan ook superleuk, maar ik geloof dat het fulltime thuiszijn en moederen niet echt aan mij besteed is god wat klinkt dit ondankbaar en slecht... Na een dag ben ik ook altijd weer blij als mijn man thuiskomt en ik een normaal gesprek kan voeren. Overdag zijn vriendinnen enzo allemaal aan het werk, dus mijn wereld beperkt zich vaak tot een beetje tutten met E., boodschapjes doen, huishouden doen.. elke dag een beetje hetzelfde. Maargoed, goeie kans dat ik -als ik eenmaal weer aan het werk ben- tzt terugverlang naar deze vrij relaxte periode..
Dat roken is een goed voorbeeld ja.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:27 schreef L-E het volgende:
[..]
Me too. In dezelfde lijn ligt 'Ik heb het ook bij Pietje gedaan en hij heeft nergens last van dus zo slecht is roken/drinken/whatever tijdens de zwangerschap niet!' Van die drogredenaties, ga toch weg.
Mijn schoonouders roken, maar niet in de buurt van ons en de kindjes en zelfs niet in hun eigen huis als wij er zijn. Ze luchten de boel zo goed dat het er zelfs niet naar rook ruikt als we langskomen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat roken is een goed voorbeeld ja.
Ik was laatst bij mijn ouders waar ook mijn broertje en zus waren. Zij 2 roken. Mijn ouders roken al sinds mijn moeder zwanger was van mijn zus. Mijn man en ik hebben beide nog nooit gerookt.
Wij zijn als kinderen echter wel opgeroeid tussen de rook van ooms, tantes en grootouders. Toen maakten men zich daar minder druk om.
Mijn moeder zat met A aan de eettafel terwijl een meter verderop mijn zus en broertje een sigaret opstaken. Ik vroeg mijn moeder om naar de voorkamer te gaan. Mam vroeg vroeg waarom en ik zei gewoon: " Even van die rook vandaan." Ze deed het.
Krijg ik mij toch een verontwaardigde blik van zowel mijn zus als mijn broertje.![]()
Ik zag mijn zus iets zeggen (commentaar natuurlijk) maar ik verstond het niet. Mijn broertje zei dat "de rook toch wel die kant op komt". Ik heb geantwoord dat ik A gewoon zover mogelijk van de rook wil hebben, klaar.
Daar kan ik mij wel boos om maken.
Herkenbaar!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:26 schreef danic het volgende:
Wij moeten hier nu echt op gaan letten. As we speak zit ik op het speelkleed en dendert Rosalie door de kamer en is het speelgoed van eva aan het ontdekken.
Heel herkenbaar op dit moment. Tot 11 november heb ik nog zwangerschapsverlof. Daarna was de planning om tot 1 januari betaald ouderschapsverlof op te nemen. De regeling loopt tot die datum. Alleen heb ik voor de herfstvakantie te horen gekregen dat de CAO verlengt is tot oktober 2014 dus ook de verschillende regelingen. Nu zit ik erg te twijfelen om toch weer te beginnen, ook omdat dit financieel voordeliger is. Maar dan voel ik me toch rottig dat ik ook graag ga werken ipv bij mijn lieve mannetje te zijnquote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:52 schreef Juud-- het volgende:
Ik merk trouwens dat ik zin heb om weer te gaan werken. Nu is mijn baan ook superleuk, maar ik geloof dat het fulltime thuiszijn en moederen niet echt aan mij besteed is god wat klinkt dit ondankbaar en slecht... Na een dag ben ik ook altijd weer blij als mijn man thuiskomt en ik een normaal gesprek kan voeren. Overdag zijn vriendinnen enzo allemaal aan het werk, dus mijn wereld beperkt zich vaak tot een beetje tutten met E., boodschapjes doen, huishouden doen.. elke dag een beetje hetzelfde. Maargoed, goeie kans dat ik -als ik eenmaal weer aan het werk ben- tzt terugverlang naar deze vrij relaxte periode..
Nee, ik heb er ook nog heel veel last van. No go zone, zeg maarquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:28 schreef vencodark het volgende:
Btw, meer mensen die ingeknipt zijn? Voelen jullie het nog? Ik wel namelijk, doet geen pijn maar echt lekker is anders. Vroeg me af of ik daar alleen in ben.
Eerste bevalling ingeknipt. Geen last meer van. Heeft wel een half jaartje geïrriteerd.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:28 schreef vencodark het volgende:
Btw, meer mensen die ingeknipt zijn? Voelen jullie het nog? Ik wel namelijk, doet geen pijn maar echt lekker is anders. Vroeg me af of ik daar alleen in ben.
Yup.. Nope, al na 6-8 weken helemaal geen last meer.. maar ik heb idd vaker gehoord van vrouwen die er nog lang last van hebben. Ik zou wel ff naar de gyn gaan hoor! Misschien kan er gewoon makkelijk wat aan gedaan worden!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:28 schreef vencodark het volgende:
Ik denk dat Kyara zelf nu even niet zo tevreden is...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:07 schreef Animalmix het volgende:
En Kyara wat fijn dat de fysio zo tevreden is.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:08 schreef Olf het volgende:
[..]
Ik denk dat Kyara zelf nu even niet zo tevreden is...![]()
Het is anders best een leuk lijstje geworden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:08 schreef Olf het volgende:
[..]
Ik denk dat Kyara zelf nu even niet zo tevreden is...![]()
Vond ik ook alquote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het is anders best een leuk lijstje geworden.
Ja ik vind het ook heel mooi.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het is anders best een leuk lijstje geworden.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:14 schreef Olf het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook heel mooi.Tot er mensen kwamen die zich niet aan het stramien hielden
ja, herkenbaar, ook nu nog.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:28 schreef vencodark het volgende:
Hier nog eenquote:
Kan makkelijkquote:
Ja zo ziet het er nog cute uit, maar Nin ging wel telkens huilen als Kyan aan d'r kwamquote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:27 schreef Olf het volgende:
Superschattig Belle! Wat een lieve mooie foto's! Die linksonder is echt geweldig, samen smiezelen.
Kijk ze nou! Schatjesquote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:26 schreef bellelena het volgende:
Vandaag hadden we een mini meet&greet met As en Kyan!
[ afbeelding ]
Whehehehe, die topics![]()
![]()
OMG een jáár geleden!!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
Belle![]()
Kyara weet anders wel hoe je leuke babies kopieert.![]()
Een jaar geleden was ik 42 weken zwanger en werd ik opgenomen omdat het inleiden niet lukte.
Wat een goed idee!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:29 schreef bellelena het volgende:
Ik heb wel eens de voetjes van Nin op het kopieerapparaat gezet! Binnenkort nog eens doen
Misschien dat ik morgen even uitzending gemist ga kijken maar wel doorspoel en gewoon flitsen bekijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:57 schreef Piekie81 het volgende:
Ontzettend oftopic:
Wat een mooie lijst! Ik krijg al een zere duim van het scrollen, stel je voor dat je ze allemaal af moet sluiten![]()
Kyara: held! En gefeliciteerd!
Ontopic: gave foto's Belle!
En die ks bekijken heb ik totaal geen behoefte aan. Geen ks gehad, en ik vind het gevoelsmatig raar om zo'n intiem moment op tv te gaan bekijken. Dan voel ik me een soort gluurder...
is het live?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:07 schreef -mandy- het volgende:
Ik vraag me af wat ze gaan doen als er iets mis is met de baby of er wat anders onverwacht gebeurt wat niet best is. Ze zeiden het net ook nog, het is een operatie met kans op complicaties ...
voor zover ik weet welquote:
waarschijnlijk zit er een kleine vertraging in zodat ze kunnen afkappen of zo.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:07 schreef -mandy- het volgende:
Ik vraag me af wat ze gaan doen als er iets mis is met de baby of er wat anders onverwacht gebeurt wat niet best is. Ze zeiden het net ook nog, het is een operatie met kans op complicaties ...
ik hoop van wel. je gaat er niet van uit dat er wat mis kan gaan, maar je weet nooit. -angsthaas in actie-quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
waarschijnlijk zit er een kleine vertraging in zodat ze kunnen afkappen of zo.
Volgens mij was het een soort 'tussenvorm'.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:02 schreef Olf het volgende:
En dit was toch zo'n gentle caesarian? Alsnog kreeg ze pas na een paar minuten baby te zien en op d'r borst. Dat lijkt me echt heel jammer.
Klopt idd ze zijn nog bezig om het in te voeren.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij was het een soort 'tussenvorm'.
Hoe fijn!!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 07:47 schreef Kyara het volgende:
Mijn dametjes waren om 4 uur wakker voor een voeding en slapen nu nog steeds
Heerlijk, maar 1 nachtvoeding.
Het wordt écht beterquote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:55 schreef pessie het volgende:
Vannacht weer 5x wakker. Kan iemand me vertellen dat het heus beter wordt. Ik ben er een beetje klaar mee
Ik heb het vanmorgen even kort gekeken. Vond het juist heel erg meevallenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:55 schreef pessie het volgende:
Ik heb de. KS niet gezien, vind ik eng.
Geen ervaring met pompoen hier.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:02 schreef L-E het volgende:
Die topics!Gefeliciteerd Kyara!
Ik heb de ks niet gekeken. Man vond de live versie traumatisch genoeg, dus ik durfde het niet aan.
Jullie babies wel eens krampen/onrust na het eten van pompoen?
Een raar iets is het he. Ik vind het vooral raar dat het overdag dus niet doet, en dat het zo ineens kwam.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:17 schreef Solagratia het volgende:
Cathmar, mijn peuter deed dat rond deze leeftijd ook. Uit frustratie leek het. We hebben haar toen een tijdje in een campingbedje gehad.Ze had echt een grote blauwe plek op haar voorhoofd op een gegeven moment. Toen ze het ook op de vloer ging doen hebben we vanalles geprobeerd. Uiteindelijk hielp haar optillen, maar voor de rest negeren of alleen nee zeggen. Misschien was ze al wel iets ouder bedenk ik me. Maar ze begreep 'nee' al wel. Bij haar was het dus frustratie.
ja een raar iets. Je schrikt er ook een beetje van. Hier was het ook weer zo plotseling weer weg. Volgens mij wilde ik het net aankaarten op het cb en toen hield ze ermee op. Ik was het ook al vergeten tot ik toevallig die blauwe plek weer zag op een foto.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:23 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Een raar iets is het he. Ik vind het vooral raar dat het overdag dus niet doet, en dat het zo ineens kwam.
Frustratie zou zomaar kunnen want ze wil veel meer dan ze kan en hikt enorm tegen het staan aan.
Ik snap je hoorquote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Geen ervaring met pompoen hier.
Wat betreft de ks: misschien is het juist fijn om deze aflevering wel te zien. Ik vond het er namelijk heel rustig uitzien, en mooi ook. Ja, ze moeten behoorlijk wat trekken enzo, maar dat vond ik er zelf niet grof/eng uitzien. Vond het juist een 'geruststelling' om te zien. Niet dat ik een negatief gevoel heb overgehouden aan mijn keizersnede, maar toch. Het was gewoon mooi
Nu kan ik me voorstellen dat het voor jou misschien wat vroeg is en dat het wellicht -voor nu- nog teveel -negatieve- emoties oproept. Maar aan de andere kant denk ik dat het ook zou kunnen helpen bij de verwerking ofzo. Omdat ik namelijk denk dat het heel fijn is om te zien hoe het ook kan, en dat ook een dergelijke geboorte heel mooi is/kan zijn. Zoiets. Als je begrijpt wat ik bedoel, volgens staat het er wat warrig
Oh, dat klinkt echt heerlijk!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:17 schreef klumsy het volgende:
Lola krijgt wekelijks pompoen ( met zoete aardappel en salie ), vind ze heerlijk en heeft nergens last van
Dat was hier ook niet zo, kwam pas echt later. Het was in het begin dus echt bijvoeding. Ik denk dat ze pas een fles minder ging drinken met een maand of 8?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:52 schreef Suikertante het volgende:
Dat lukt hier dus niet (behalve dat ik fv geef en geen bv), want hij heeft totaal niet de neiging om minder te gaan drinken, ook niet nu hij in totaal twee hapjes brood en ongveer één potje Olvarit eet (maar dan zelfgemaakt).
Lukt niet is misschien wat heftig uitgedrukt trouwens, want het hoeft van mij ook helemaal niet nog.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat was hier ook niet zo, kwam pas echt later. Het was in het begin dus echt bijvoeding. Ik denk dat ze pas een fles minder ging drinken met een maand of 8?
Maar dat geeft toch niet Suiker? Je bent net pas een paar weekjes bezig met bijvoeding! Rustig aan johquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:52 schreef Suikertante het volgende:
Dat lukt hier dus niet (behalve dat ik fv geef en geen bv), want hij heeft totaal niet de neiging om minder te gaan drinken, ook niet nu hij in totaal twee hapjes brood en ongveer één potje Olvarit eet (maar dan zelfgemaakt).
1 a 2 uur zei ik, wijsneusquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:53 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat realiseerde ik me ook tijdens het typen
En Spirit dat zei ik daarna dus ook!F heeft trouwens nog steeds elke drie uur een fles, dus 2 uur na de fles is eigenlijk hetzelfde als net ervoor
Krijgt ze geen tandjes dan XM?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dank voor de adviezen. Denk dat we het dan ook tussendoor gaan doen.
En alles in de mond is herkenbaar. Echt ALLES wordt afgelebberd. Ze heeft bijna permanent natte mouwen omdat ze de hele tijd erop loopt te sabbelen
.
Ik zie nog niks wat daarop wijst.. geen verdikking of roodheid, niks.. Maar who knows!quote:
Ik zag ook niks tot ik het voeldequote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik zie nog niks wat daarop wijst.. geen verdikking of roodheid, niks.. Maar who knows!
En alles wordt bevoeld, tijdens de voeding gaat haar hand de hele tijd over de bank en ze schuift met haar voeten over waar ze op ligt, friemelt aan onze kleding. Verschillende texturen zijn echt da bomb.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:58 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Lukt niet is misschien wat heftig uitgedrukt trouwens, want het hoeft van mij ook helemaal niet nog.
(je post in het dreumestopicdat dansen, zo lief!)
Ghihi, deze had ik even gemistquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:56 schreef Fieder het volgende:
Over alles aflebberen gesproken... Nu L kruipt stopt hij regelmatig om de vloer te likken
De AH verkoopt gewoon zoete aardappel?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:47 schreef Tally het volgende:
Eindelijk een zaak gevonden waar men zoete aardappel verkoopt. Ze vind het erg lekker in die potjes dus wil ik het vers maken. En een pompoen meegenomen. Voor het eerstdat ik zoiets ga klaar maken!
Ik zie ze in elke supermarkt iddquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
De AH verkoopt gewoon zoete aardappel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:13 schreef Spirit82 het volgende:
Ok het resultaat is dat de hele keuken en ikzelf onder de groene prut zittenMisschien moet ik toch maar zo'n babycook gaan kopen, want de staafmixer en ik zijn geen goede combi
Ik twijfel alleen of ik niet teveel per portie heb gemaakt.... En zeg alsjeblieft even dat jullie keuken er ook zo uitziet als je met babyvoer bezig bent
dat valt reuze mee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar lijkt me idd wat veel.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
De AH, Plus en groentenboer hier niet. Zo'n turks groentenwinkeltje had ze wel.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
De AH verkoopt gewoon zoete aardappel?
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:05 schreef Fieder het volgende:
Tally bij Lidl hebben ze ook zoete aardappel. Is hier ook een favoriet
As Kyan gaat echt superhard! Mooie stats toch?
Spirit ik vrees dat ik nu ook moet gaan dweilenof ik laat het L doen
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:15 schreef Tally het volgende:
[..]
dat valt reuze mee!
Maar lijkt me idd wat veel.
Ongeveer 150 gram denk ik. Ik probeer het wel gewoon.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:19 schreef Fieder het volgende:
![]()
die moet ik. Ebay?
![]()
Herkenbaar hoorhoeveel zit er in zo'n bakje? Ik vul 6 mnd potjes, is 200 gram dacht ik?
Geen zorgen maken hoor. 150 gram is prima volgens mij. Kyan eet ook best veel (wel weinig flesjes). Gewoon ook een beetje kijken naar je kindje. Als ze straks gaan lopen gaan de reserves er wel weer af.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:31 schreef Spirit82 het volgende:
Ben blij dat je zegt dat 150 gram normaal isIk word af en toe een beetje onzeker van de vergelijkingen hier. Isa is echt een hongermonster, maar andere kindjes eten veel minder en sommigen beginnen pas met 6 maanden! Dan eten ze natuurlijk een stuk minder
En omdat man en ik aanleg hebben voor overgewicht... ik wil haar gewoon niet overvoeren omdat zij het zo lekker vindt
Ja + 1quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:34 schreef pessie het volgende:
Spirit dat plaaatje![]()
Als jij niet meer in haar stopt wanneer ze zelf aangeeft genoeg te hebben kun je haar m.i. niet overvoeren.
As, nieuwe statsvolgens mij is hij gemiddeld, maar naast Lauren waarschijnlijk wat klein
. Pfff zou het echt leuk vinden onze kids ooit naast elkaar te zetten.
Voor wie pompoen met zoete aardappel gaat doen, hoe doe je dat? Recept?
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:36 schreef As1981 het volgende:
[..]
Ja + 1
Gezien de afstand zou er weer een centrake meet moeten komen zoals de afgelopen twee jaar in Utrecht. Hint hint.
Mijn kookboek voor kinderen zegt hierover het volgende:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:34 schreef pessie het volgende:
Voor wie pompoen met zoete aardappel gaat doen, hoe doe je dat? Recept?
Echt???? Die in Utrecht was echt meer dan prima. Gymzaal voor de grotere kindjes om uit te leven. Speelkleed hoek voor de baby's en niet hutje mutje.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:39 schreef pessie het volgende:
[..]die meets lijken mij eigenlijk nogal indrukwekkend voor zowel peuter als baby als mijzelf. Peuter wordt namelijk Echt Niet vrolijk van in een beperkte ruimte "opgesloten" zitten met veel anderen
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:40 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mijn kookboek voor kinderen zegt hierover het volgende:
schil de pompoen
verwijder de pitten
snij de pompoen in stukjes
kook de pompoen gaar
pureer de pompoen.
Graag gedaan!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |