abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132702023
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_132702169
Mijn man heeft per ongeluk een horrorflm aangezet. Nu was ik altijd al een held op sokken, maar sinds Ellie er is, is dat alleen nog maa erger worden. Ik kan letterljk bang zijn dat zoiets in haar toekomst gaat gebeuren ofzo, en dan word ik heel verdrietig... Herkenbaar?
Home is where the O+ is...
pi_132702253
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:21 schreef Cwen het volgende:
Mijn man heeft per ongeluk een horrorflm aangezet. Nu was ik altijd al een held op sokken, maar sinds Ellie er is, is dat alleen nog maa erger worden. Ik kan letterljk bang zijn dat zoiets in haar toekomst gaat gebeuren ofzo, en dan word ik heel verdrietig... Herkenbaar?
Ja. :')
pi_132702349
Ik kan sinds mijn zwangerschap niets "engs" meer hebben. Dr. Who was mijn favoriete serie maar ik krijg er nu nachtmerries van. ;(
pi_132702424
Heel herkenbaar. Ook bijvoorbeeld bij het meisje dat gisteren is overleden door die boom die op haar viel. Ik liep vanochtend langs die plek en was echt nog uren beduusd. Ook dat haar ouders dan zoiets moeten horen. Echt opvallend dat ik vroeger altijd dacht, 'oh wat erg als er zoiets met mij zou gebeuren' en nu denk ik dan alleen maar aan dochter. Bleh.
pi_132702812
Jullie hebben zeker het nieuws over die Franse dreumes gemist vandaag. Ik werd er echt misselijk van :{
pi_132702888
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:36 schreef Suikertante het volgende:
Jullie hebben zeker het nieuws over die Franse dreumes gemist vandaag. Ik werd er echt misselijk van :{
Nou dat verhaal is echt afschuwelijk. Maar ook weer zo onvoorstelbaar dat het ook meteen allemaal praktische vragen oproept. :@
pi_132702982
+1 op alles

Fijn weer van je te horen Eresh en dat jullie zoon het zo geweldig doet O+

Wij hebben net weer twee uur "strijd" geleverd. Isa vindt wakker zijn tof. Dat is wel een groot verschil tussen man en mij. Ik denk dan, ok, als je niet wil slapen en het is nog geen bedtijd, kom er dan maar bij zo lang je gezellig bent dan proberen we het straks weer en desnoods resetten we je. Man staat daar anders in, die wil haar niet laten "winnen" en gaat maar door en door terwijl Isa half hysterisch in bed ligt omdat hij haar er niet uit wil halen. Vervolgens word ik dan ook hysterisch en doen we het alsnog op mijn manier, maar dan anderhalf uur later...
Sarcasme. Herken het.
pi_132703013
Zelfs mijn vriend die normaal alles ver van zijn bed vindt was hiervan onder de indruk. Dat iemans telkens die keuze weer maakt :'(
En inderdaad, ik ging ook meteen praktisch nadenken :') :@
pi_132703033
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:38 schreef Olf het volgende:

[..]

Nou dat verhaal is echt afschuwelijk. Maar ook weer zo onvoorstelbaar dat het ook meteen allemaal praktische vragen oproept. :@
Over dat soort dingen wil ik gewoon niet nadenken :@
Sarcasme. Herken het.
pi_132703171
Horrorfilms nog steeds in trek hier trouwens, dat vind ik iets heel anders :Y
pi_132703244
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:41 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Over dat soort dingen wil ik gewoon niet nadenken :@
Nee ik wil dat ook niet maar het is zoooo bizar dat ik dan ga denken van, hoe kom je dan elke dag thuis en ga je dan elke zoveel uur daarheen. Oke ik wil er niet over typen blehhhh.

Even totaal wat anders en leukers. M'n madammeke had de hele dag gelachen op het kdv. En op een gegeven moment moesten een paar babies huilen. En toen deed mijne d'r handen op de oren. :') O+
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:48:03 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132703317
*binnenschuifelt

Kreeg een berichtje dat ik al tijdje niet meer was gesignaleerd.. Sorry dames..

Heb niet teruggelezen :@.

Gaat hier wel redelijk. Het zijn intensieve weken. Laten we het daar maar op houden...

Met Noor gaat het goed geloof ik :'). Gister was ze 5 maand en sinds zaterdag kan ze rollen *O*, van rug via rechterzij naar de buik. Via links gaat nog niet, wel pogingen, maar zonder succes. En yay, terug heeft ze volgens mij nog überhaupt niet bedácht dat dat ook kan }:|, dus leuke bezigheidstherapie voor mamma, want ja, op je buik liggen is ook maar eventjes leuk natuurlijk. Oh en nu heeft ze zich met de kruidvatringen op haar hoofd onder de babygym vastgemanouvreerd. Moment..

Geef nog steeds bv, maar ik ben wel terug naar 4x kolven. Als ik te weinig kolf, vullen we aan uit de vriezer. Ik ga niet meer terug naar 5xdaags. Sterker nog, ik ga langzaamaan verder afbouwen. Lijfsbehoud. De aanhoudende hormonen in m'n lijf doen me fysiek weinig goed icm de EDS. Zere voeten, handen, gewrichten, en vijf maand fulltime kolven hakt er ook best in :). Over een weekje gaan we eens wat proberen met groente/fruit :).

Een ritme is er totaal niet. We voeden om 06/10/14/18/22. Gemiddeld drinkt ze 180 per fles. Ze slaapt eigenlijk altijd door :@. Soms ff wakker, even speen terug, aai over de bol. Na de voeding van 06 is het vaak nog driftig oogjes wrijven en slaapt ze weer van ca. 7u tot 9:30. En vanaf dan begint de volstrekte willekeur. Lange slaapjes, hazenslaapjes, geen slaapjes, meestal van alles wat. Zou best wat meer regelmaat willen, maar zou niet weten hoeveel ze nog zou moeten slapen. Ze blijft gemiddeld hangen op 1,5 / 2 uur wakker rond een voeding. Gister ineens wakker van voeding tot voeding (4 uur dus), maar daar is dus geen peil op te trekken, zo wisselend is het per dag.

Wat wel een lastige is, is dat ze na de voeding van 18u niet alleen boven wil slapen. Dan is het krijsen, jammeren, etc. Ze wil beneden zijn. Dat zorgt er dus alleen wel voor dat ze niet voor 22:30 in haar bed ligt. We hebben het een aantal keer geprobeerd, maar elke keer is het standje luchtalarm.. Tips zijn welkom...

Heb hier ff niet rondgehangen omdat ik op het moment niet zo heel gezellig ben geloof ik. Iets teveel op m'n bordje. Zal proberen wat vaker ff m'n neus te laten zien, maar ik heb nu even niet de puf voor van die hele sociale megaposts :@.

Hoop dat het goed gaat met iedereen en de mini's :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:52:47 #14
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132703536
Mijn man en ik hebben wel een ander idee bij opvoeden. Sowieso verwend hij ze met speelgoed (veel te veel sprullen) en ik met kleding. Ik kan best wel 'hard' zijn, zo van 'stel je niet aan' of 'daar worden ze hard van'. Mijn man is de zachtaardige en ziet overal gevaar van in.
Daarbij ben ik van de groenten en gezond en mijn man van de lekkere dingen.
Ik vind het mooi om te zien dat je samen het het allerbelangrijkste vind om samen zoveel mogelijk geborgenheid te geven. Daar sta ik zelf niet bij stil. Ik hoop eigenlijk dat we volgens onze kindjes dat ook geven.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:54:46 #15
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132703640
Jeej xm fijn dat je je even laat zien :*
pi_132703655
XM! Ha! Fijn iets te horen. Goed dat N. het zo goed doet. Jammer dat het met jezelf nog niet helemaal goed gaat. Heeft dat ook nog met werksituatie te maken of is dat opgelost?

Klinkt alsof je goed bezig bent, nog steeds kolven wauw! Logisch dat je er nu wel klaar mee bent, goed als je voor je eigen gezondheid kiest als je merkt dat dat belangrijk is.

Moeilijke avonden...Tsja...hier is dat vanaf 6 maanden tot nu in wisselende periodes moeilijk geweest, maar over het algemeen steeds iets makkelijker. Heb weinig tips helaas. Behalve logische dingen als vast avondprogramma, laten merken dat je er voor haar bent enzo. Maar dat zal weinig nieuws zijn.
pi_132703896
Getver, dat Franse kindje... Afschuwelijk :'(

Qua opvoeden is mijn man harder dan ik. Hij kan haar laten huilen, ik totaal niet - maar niet als ze pijn heeft oid, alleen als hij denkt dat ze zich 'aanstelt'. Als ik dan uitleg dt dat nog niet kan, is het goed O+. Verder willen we haar zo warm mogelijk opvoeden, wel de aandacht, niet verwennen en vooral openheid als belangrijkste waarde.
pi_132703993
Grrrr hele reactie weg :(

Ff snel

mooie stats van Cwen en FR!

Foto's van FR en As O+

Spees toffe schoenen!

Eresh heftig verhaal zeg! Fijn dat het nu goed gaat!

En hier goed nieuws!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:05:00 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132704192
Olf, nee dat is nog niet bepaald opgelost. Dat helpt niet mee.

Ik wil een half jaar bv volmaken als het lukt en dan is het mooi geweest. Afbouwen en de kolf ergens in een doos in een hele diepe verre hoek :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_132704384
XM, fijn om van je te horen, zo te horen gaat het met Noor hartstikke goed! Ik hoop dat jij je ook steeds wat btr mag gaan voelen :*.

AM, wat fijn! Nu zelf op zoek?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:11:41 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132704499
XM! Fijn dat je je weer even laat zien! En dat Noor het zo goed doet *O*

En sociale megaposts zijn geen must ;)

Zo ga ik nu ook alleen even zeggen dat ik vanmiddag op mn werk even helemaal werd opgevrolijkt door die foto van Kyan O+
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:11:49 #22
381212 Gulara
From the future
pi_132704508
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja. :')
Heel herkenbaar! Alles zielig en eng boycot ik.

Ik was wel van plan om binnenkort Dr. Who te kijken, kan dat ook niet meer? :'(
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:16:25 #23
381212 Gulara
From the future
pi_132704722
XM fijn van je te horen. Het klinkt alsof je goed met alles aan de slag bent. Fijn. :*
En keetNoor die niet wil slapen. Herkenbaar. :O

AM fijn!

En ik kom even vertellen dat Pi van 22:00 tot 3:nogwat heeft geslapen! :o *O* Toen werd ie om 5:40 weer wakker en nu duik ik lekker op tijd het zwembad in.

Welterusten dames! :*
pi_132704743
Xme goed je te zien.

En dat kindje idd :'(

LB <3
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:28:10 #25
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132705314
Eresh en xm fijn van jullie te horen! Klinkt alsof hert goed met Noor gaat xm!

FR, mooie foto, en inderdaad mooie naam!

Ook al zo'n mooie foto van Khan, hij staat! Dat zie ik Lauren echt nog niet doen!

Mooie status zijn er voorbij gekomen.

Wat betreft eten, het eerste jaar ben ik heel streng en dat wordt steeds een beetje minder. Maar iets als milkbreak komt er hier echt niet in. Heel af en toe hebben we chocolademelk of yogi maar verder gewoon melk. Nathan drinkt verder thee met melk 's ochtends en 's middags thee met water. Verder wel limonade of water. En elke dag een stroopwafel, zorgt ervoor dat z'n gewichtslijntje niet in vrije val gaat. Ik ken ook veel kinderen met ondergewicht en dat is ook niet aan te raden.

Gulara, dat is een feestje waard!
Ik lig er ook in, ga zo lekker slapen. Manlief snurkt als. Hopelijk kunnen we dan toch een beetje bijtanken.
pi_132705720
Begin van de avond had ik een overstuur babietje en ik merkte dat ze weer aan het happen was door de maagzuur. Dus ik ben weer begonnen met haar medicijnen en sindsdien slaapt ze als een roosje :o
Geen onrustigheid of wat dan ook!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_132705876
Tally was je gestopt dan? (Sorry ff gemist)
Wel fijn dat het meteen werkt.
pi_132706057
quote:
Had ik het maar gemist. Ik zag het zo voor me. :'(
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:45:40 #29
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132706242
Wat fijn dat Noor het zo goed doet XM, en leuk je hier weer te zien! Hopelijk gaat het met jouw ook beter.

Wat een heftig verhaal Eresh maar mooi dat Flint het zo goed doet!

En ook positief nieuws van AM.

Gelukkig helpen de medicijnen goed Tally.
Ik ga ook ff mee in de vraag van AM, geef je de medicijnen alleen als ze er last van heeft? Ik denk dan aan maagzuurremmers à losec-omeprazol in een baby-dosering.

D heeft vanmiddag ontdekt dat zijn kont ook omhoog kan als hij op zijn buik ligt. Buikschuifelen begint nu ook langzaam, hij heeft nu sinds iets meer dan een week in de gaten dat hij in een cirkel kan schuiven op zijn buik. En vanmiddag lag hij een stukje meer naar achteren op zijn buik dan ik hem had neergelegd. Zo trots op hem!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:46:22 #30
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132706274
Dat verhaal van die dreumes ... vreselijk ... de tranen springen me in de ogen. :'(
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_132706465
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:45 schreef -mandy- het volgende:

D heeft vanmiddag ontdekt dat zijn kont ook omhoog kan als hij op zijn buik ligt. Buikschuifelen begint nu ook langzaam, hij heeft nu sinds iets meer dan een week in de gaten dat hij in een cirkel kan schuiven op zijn buik. En vanmiddag lag hij een stukje meer naar achteren op zijn buik dan ik hem had neergelegd. Zo trots op hem!
Ik verbaas mij er steeds over hoe snel onze cake zich verplaatst terwijl hij nog niet kruipt ofzo. Hij rolt zich door de kamer en ligt dan ineens 2 meter verder.
pi_132706529
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:38 schreef Animalmix het volgende:
Tally was je gestopt dan? (Sorry ff gemist)
Wel fijn dat het meteen werkt.
Vorige maand bij de kinderarts werd ik geadviseerd om af te bouwen en te stoppen. Dat heb ik gedaan en is tot vorige week goed gegaan. Vorige week had ze er alleen 's avonds last van maar sinds het weekend spuugt ze ook overdag. Afgelopen zaterdag mijn moeder helemaal onder gespuugd en stinken dat het deed. Ik twijfelde om weer te gaan beginnen of toch te wachten tot we weer naarde kinderarts moesten (12 nov) maar ze was zo overstuur vanavond dat ik toch weer begonnen ben.
pi_132706791
Btw Tally, je zei laatst dat 1 van je dochters ook graag in dat schommeltje sliep wat ik zelf ook heb, werd je dochter er dan ook huilend in wakker?
A regelmatig terwijl hij wel ontspannen in slaap was gevallen.
pi_132706802
Tally jammer zeg dat niet gelukt is. Hier ook al twee pogingen gedaan, maar ook steeds weer begonnen.
En goed dat je niet hebt gewacht. 12 nov duurt nog lang!
pi_132706876
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:55 schreef vencodark het volgende:
Btw Tally, je zei laatst dat 1 van je dochters ook graag in dat schommeltje sliep wat ik zelf ook heb, werd je dochter er dan ook huilend in wakker?
A regelmatig terwijl hij wel ontspannen in slaap was gevallen.
Nee Zoë werd helemaal zen van haar schommelstoeltje. Soms ging ze huilen als ze er uit moest :P
pi_132706977
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:56 schreef Animalmix het volgende:
Tally jammer zeg dat niet gelukt is. Hier ook al twee pogingen gedaan, maar ook steeds weer begonnen.
En goed dat je niet hebt gewacht. 12 nov duurt nog lang!
Ja dit was ook poging nummer drie. Als ik de oplossing voor haar buikpijn heb ga ik die haar niet onthouden. Ze word toevallig net wakker omdat ze dr speen er uit heeft gegooid :') maar voor de rest zo lekker rustig O+
pi_132706992
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:57 schreef Tally het volgende:

[..]

Nee Zoë werd helemaal zen van haar schommelstoeltje. Soms ging ze huilen als ze er uit moest :P
Zodra A wakker wordt is het drama en wil hij er zsm uit. Hij vindt het eigenlijk nooit vervelend om erin te gaan.
pi_132707153
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zodra A wakker wordt is het drama en wil hij er zsm uit. Hij vindt het eigenlijk nooit vervelend om erin te gaan.
Nee dat heeft Zoë gelukkig nooit gehad. Ik zou willen dat Fee er ook zo rustig van werd.
pi_132707234
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:02 schreef Tally het volgende:

[..]

Nee dat heeft Zoë gelukkig nooit gehad. Ik zou willen dat Fee er ook zo rustig van werd.
Het is zeker een fijn ding. :)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:04:19 #40
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132707239
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:50 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik verbaas mij er steeds over hoe snel onze cake zich verplaatst terwijl hij nog niet kruipt ofzo. Hij rolt zich door de kamer en ligt dan ineens 2 meter verder.
Dat gaat snel he, dat verplaatsen!

Kan iemand mijn baby duidelijk maken dat hij zijn armen niet in de weg moet leggen als hij wil rollen van buik naar rug, hij ligt zichzelf in de weg met zijn armen als hij wil rollen lijkt het wel. Maar vandaag 2de x gerold (1ste keer was een maand geleden).
pi_132707627
Loj, je studie schiet dus al aardig op. Spannend.

Olf, dat noem ik doorslapen. Lekker hoor *O*
Ik ga om 7 uur de deur uit. Rond kwart over 7 is Riley dan bij de opvang en weer een kwartier later ben ik op mijn werk.
Alleen ik ben niet goed in haasten. Dus ik moet wel ruim op tijd op staan, zodat ik rustig mezelf kan aankleden, mijn koffie kan drinken en ondertussen wat internetten. Daarna mijn baby uit bed halen en fles geven en aankleden. En dan is het alweer 7 uur

Venco, wel fijn dat ze het je gevraagd heeft.

Spirit, ik ben in ene keer overgestapt rond de zes maanden. Riley heeft er nooit last van gehad. Maar sommige mengen het liever met de
Volgens mij is het met standaard 2 dat ze sneller vol zitten en dus minder flessen per dag hoeven. Qua wat je maximaal mag geven zou het wel koppen (5 keer 180 bij 1 en 4 keer 180 bij 2) Maar met zekerheid durf ik het dus niet te zeggen.

Suusz, ik heb die late voeding ook nooit gegeven. Het lukte mij niet om tot zo laat wakker te blijven en bij Riley maakte het niet uit. Die kwam toch. Dus ik heb er voor gekozen om haar altijd zelf te laten komen. Op die manier lag ik altijd al even te slapen voordat ze kwam

Ymme dat is inderdaad een heel mooi ritme.
Nu met 9 maanden zit er hier nog steeds amper een ritme in. De ene keer kan ze om 8 uur haar eerste flesje krijgen en een dag later is het dan weer half 7. Ik vraag me alleen of hoe dat moet als ze straks met de pot mag mee eten.

Loj wat schrikken inderdaad zeg. En een echte vent nu al.

Suiker twee keer slapen zonder fles gebeurt bij mij vaker dan twee keer fles tussen twee slaaptijden. Dat laatste is op 1 hand te tellen

Spirit. Ik wil een foto van je vampier. Ze is wel mooi op tijd zo net voor Halloween

Tally. Ik snap dat jouw hoofd op dit moment naar studeren staat. :*

Sok ben ik niet. Ik wil zo min mogelijk suikers geven het eerste jaar. Maar ze krijgt wel eens een rijsttafel of zo'n babykoekje. Verder krijgt ze fruit, groente, brood en crackers met smeerworst of smeerkaas. Appelstroop wil ik nog proberen. En stukje worst krijgt ze ook. Ze vindt busseworst ontzettend lekker. En dan nog vier flessen per dag.

Gotc je kleine groeit goed

Ferrari mooie stats. En wat een schatje heb je O+
En echt mooie naam heeft Sac. Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de naam van Ean

Kleuter en Sticker vind ik ook heel O+
De echte namen weet ik volgens mij niet :@

Ass. Die foto is zo lief. O+

Spees wat een gave schoenen. Stoer. Ik doe Riley alleen schoenen aan als ik naar buiten ga en zij in de kinderwagen zit. Ik heb alleen geen idee hoe groot haar voetjes zijn :D

Becky ik vind die plank zo gaaf

Cwen. Mooie stats. En prikjes zijn zo zielig. :* Ik moest de eerste keer huilen.
Wat goed dat ze zelf in slaap viel O+
:* omdat ze last heeft van de prikjes. Ik heb toen een zetpil gegeven.

Ferrari, Spirit en MM voor jullie tanden :*
Mijn nichtje had dat ook na haar zwangerschap
Spirit. Mijn iPad kent dat woord ook niet als enkelvoud. Die wilt er voortanden van maken

Ahhh. Ik kan Olf haar daily niet doen -O-
Maar leuk om de andere reacties te lezen

Venco heel mooi nummer. Nu wil ik die film zien

Eres naar een mooie naam is Flint. Fijn dat hij zo goed groeit. En het is goed te lezen dat je super van hem geniet O+

quote:
Ja. Ik heb het bij Criminal Minds
Off-topic. Ik zou willen dat ik zo snel kon lezen als dr. Reid

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kan sinds mijn zwangerschap niets "engs" meer hebben. Dr. Who was mijn favoriete serie maar ik krijg er nu nachtmerries van. ;(
Geen nachtmerries van dr. Who. Maar +1 voor favoriete serie

Suiker om dat nieuws moest ik huilen. Ik ben echt niet voor abortus. Maar als je zulke dingen kan doen dan is abortus de beste keuze die je kan maken

Spirit. Twee uur worstelen met een hysterisch meisje, omdat je man het als verliezen ziet klinkt wel heel zielig. Moeilijk dat jullie daar andere ideeën over hebben :*

Olf wat lief O+

XM wat fijn om te horen van je. :*

Animalmix balen van je megapost :*
*O* voor de verkoop van je huis

Gulara dr. Who moet kunnen. Ik zou in therapie gaan als ik die serie miet meer zou kunnen volgen :D
En *O* voor de mooie nacht.

Mandy wat goed van hem O+
En ik kan hem dat niet vertellen. Riley heb ik dat maanden proberen uit te leggen. Maar die kleine van mij heeft blijkbaar blonde wortels en snapte het dus echt niet
pi_132707662
En nu nog even ego en *O* voor Riley

Die trok zich vanmorgen tot staand op in haar box
pi_132707716
Meh, ik lees heel de dag mobiel mee tijdens de kolfpauzes op m'n werk, en lees dan vanalles waar ik op wil reageren... maar heb momenteel een gatenkaas geheugen en geen puf om alles terug te lezen en heel uitgebreid te reageren... sorry!!

Wat ik heb onthouden:
XM is terug! *O* Jammer dat het (op je werk) nog niet helemaal lekker gaat, maar wat fijn dat Noor het zo goed doet! En wat ontzettend knap dat je gewoon bijna een half jaar alle voeding hebt gekolfd!!

Eresh ook weer gesignaleerd, welcome back!

Goed (non-baby) nieuws voor AM! Gefeliciteerd!

Goede CB-stats voor Cwen en f-r *O*

Lieve foto van een staande Kyan, en toffe schoentjes voor Silvijn!

De daily Olf is een interessante, korte versie van mijn antwoord: mijn man is een stuk consequenter en 'harder' dan ik ben. Ik ga sneller over mijn eigen grenzen heen om mijn kindjes te vermaken, terwijl hij heel makkelijk is in "Nee, nu niet, ik ben bezig". Ik ga dan vaak tóch even helpen met de puzzel, of samen een tekening maken, of helpen met de klei etc etc. (Overigens ben ik qua eten een stuk consequenter, als ik dan ergens nee op heb gezegd blijft het ook echt nee.)

_O_ Omen... dat was ik dus ook van plan.. maar :O :O :Z :Z
En yay voor Riley!

[ Bericht 0% gewijzigd door Shandaly op 29-10-2013 22:23:13 ]
pi_132708729
Ik ga weer slapen. Morgen gaat de wekker weer veel te vroeg :z :Z
pi_132710293
Als het werkt zou ik vooral blij zijn dat iets haar helpt Tally :Y

Ik heb even overlegd over de daily Olf ;)
We kunnen niet echt veel bedenken. Mijn vriend kan zich afsluiten voor gehuil maar is niet pro laten huilen dus dat is geen meningsverschil. Hij is wat truttiger met fanatiek flesjes afwassen en spenen niet meer gebruiken als ze op de grond hebben gelegen enzo. Ik ben op andere gebieden meer een control freak. Maar qua mening zitten we eigenlijk altijd op een lijn.

Olf jij dan? Of kwam je erop door het huilen 's nachts?

Omen ik vroeg me af, doordat jij single mum bent, zijn er andere mensen in de mede-ouderrol gegroeid? Bijvoorbeeld je zus, geeft die ook haar ongezouten mening of doet ze precies wat jij wil?
pi_132710393
Zoooo, post van Omen gelezen en ik ben weer helemaal bij!
Met een meidenkwartet
pi_132710448
Handig hè Cathmar :+
Ik kan nu zelfs +1 doen op jouw post.

Rosalie is vandaag 7 maanden :o *O*
pi_132710741
Wow! Dat klinkt zo oud! *O*
(Maar is F ook al bijna realiseerde ik me meteen :o)
pi_132711576
Ik kom ook even hallo zeggen. Ben niet echt bijgelezen. Intensieve dag met een crematie en vanavond laatste cursusavond EHBK. En nu moe moe moe.

Morgen fysio, ben benieuwd wat ze te zeggen heeft.
pi_132713580
Ik heb niet bijgelezen maar ik slaap voor het eerst niet thuis sinds E. er is. Ik mis d'r!
Moest plotseling in het ziekenhuis blijven om op de O.K. dat abces te laten verwijderen. Ben net 1,5 uur uit de narcose.

Ik heb niet eens een knuffel gegeven :'(
E.
pi_132714132
Ff een korte reactie:
Fijn om weer wat van Eres en XM te horen. Fijn dat t goed gaat daar!

Spark sterkte!

En hier is de man met de hamer langsgekomen. Nu er eindelijk echt verbetering in t slapen lijkt te komen (zeg ik om 2 uur 's nachts) begin ik in te storten. Zit er ff helemaal doorheen en merk nu pas hoe moe ik wel niet ben. :'(
Kan sinds gisteren alleen maar huilen. Slaapgebrek is echt een slijtageslag voor je lichaam. En bijna 4 maanden lang niet meer dan 4 uur slaap per nacht is te veel.

Maar er zit dus echt wel verbetering in :) We hebben nu al 4 nachten achter elkaar maar 1 à 2 sessies tussen 19.00 en 6.00. En de sessies duren nog maar max 45 min! Wat een verbetering! Morgen weer naar de osteopaat, we zijn er nog niet maar dit valt te overleven :)
pi_132714440
Suiker. Mijn. Ouders en zul helpen mij veel. Ik ben zelf heel tevreden over hoe ik opgevoed ben, dus mijn manier ligt dicht bij die van mijn ouders. Wel heb ik het laatste woord. Zoals met bijvoeden en wanneer daarmee te beginnen. En als ik wel eens twijfel vraag ik mijn moeder advies. Ik voel me daar heel gelukkig bij. En Riley is helemaal gek op mijn ouders en zus O+

Spark wat een schrik. Beterschap. :*

Loj fijn dat jullie verbetering zien. En vier maanden zo weinig slaap en dan een offday af en toe is echt niet iets om je over te schamen. Is gewoon zwaar :*

Kyara wat heb je allemaal geleerd op die cursus?
pi_132714899
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:40 schreef Spirit82 het volgende:
+1 op alles

Fijn weer van je te horen Eresh en dat jullie zoon het zo geweldig doet O+

Wij hebben net weer twee uur "strijd" geleverd. Isa vindt wakker zijn tof. Dat is wel een groot verschil tussen man en mij. Ik denk dan, ok, als je niet wil slapen en het is nog geen bedtijd, kom er dan maar bij zo lang je gezellig bent dan proberen we het straks weer en desnoods resetten we je. Man staat daar anders in, die wil haar niet laten "winnen" en gaat maar door en door terwijl Isa half hysterisch in bed ligt omdat hij haar er niet uit wil halen. Vervolgens word ik dan ook hysterisch en doen we het alsnog op mijn manier, maar dan anderhalf uur later...
Heel herkenbaar! Dit hadden we vooral de eerste 2 maanden. Mijn man kon hem zo een half uur laten huilen, ik niet. Dan hadden we daar ook aardig woorden over.
Inmiddels komen zulke situaties vrijwel niet meer voor. In zulke dingen moeten echt ons weg zien te vinden. Soms zijn manier, soms de mijne en voor beide is het dan lastig toe te geven aan de ander.
Mede daarom vond ik de eerste maanden zo moeilijk. Ik twijfelde zoveel waar ik goed aan deed door wat ik online las aan artikels over huilen, wat ik hier las, wat mijn man dan weer zei.
Pfoe! Drama. :')
pi_132715080
Sprak, wat naar!! Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen. Het lijkt me echt een bizar gevoel, zo in je eentje en onverwacht. Is de operatie wel goed gegaan? Hopelijk mag je vandaag snel weg om je meisje te knuffelen :*

Loj, je lichaam merkt nu waarschijnlijk dat het "mag". Het druist waarschijnlijk tegen je gevoel in, maar is vrij nemen of ziekmelden van je werk misschien een optie? Ik geloof tenminste dat je werkt :@ Gewoon even twee daagjes bijtanken :* Zo te horen heb je dat ECHT nodig. En als je uitgeslapen bent ga je lekker naar de kapper of pedicure ofzo O+ Even helemaal alleen aan jezelf denken!
Sarcasme. Herken het.
pi_132715095
Ben bij aan het lezen vanaf dit topic. Wel nog meegekregen dat Eresh heeft gepost. Fijn om weer eens iets van je te 'horen' en mooi dat het zo goed gaat :Y

quote:
*boks*

Ik heb echt een hekel gekregen aan films/series waarin iets met kinderen gebeurt/kan gebeuren. Laatst was ik The Walking Dead aan het kijken, en toen dacht ik "stel dat er een of andere apocalyps komt, mehhhhhhh :'( :@ Vond ik het meteen een stuk minder leuk, want dat idee blijft dan ergens lingeren zeg maar.

quote:
Ja, daar kan ik me dus ook echt helemaal niks bij voorstellen, hoe iemand zoiets voor elkaar krijgt. Zoals mijn vader zegt/zou zeggen: "Die zouden ze met stront moeten doodschieten".

XM, je doet het nog! Redelijk is ok. Kan slechter :) Alleen echt heel vervelend dat het op je werk zo ruk gaat. Ik hoop heel hard op verbetering :*

Volgens mij staan mijn man en ik allebei behoorlijk op één lijn. Tot nu toe is het zelden voorgekomen dat we het niet eens zijn. En voor later, als ze ons tegen elkaar uit kan gaan spelen zeg maar :D , hebben we de afspraak dat geldt wat de 'eerste' ouder zegt. Mochten we het niet eens zijn, bespreken we dat naderhand voor een eventueel volgende keer.
Ik zie dat heel veel bij vrienden van ons. Dan mag zoon/dochter (variërend in de leeftijd van 3-5 jaar) absoluut geen snoep meer van mama, en dan zegt papa "ach, kom toch, hier schat!". En dat gebeurt dan met allerlei dingetjes. Ik geloof dat ik dat mij vreselijk zou irriteren als dat bij ons zo zou gebeuren :+

Animalmix! Een voorzichtige *O* -onder-voorbehoud :Y

Tally, jammer dat het afbouwen niet heeft gewerkt. Maar wat fijn dat het spul zo snel weer effect heeft :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:50 schreef vencodark het volgende:
Visualisatie ftw :D :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:12 schreef Omentielvo het volgende:
En ik kan hem dat niet vertellen. Riley heb ik dat maanden proberen uit te leggen. Maar die kleine van mij heeft blijkbaar blonde wortels en snapte het dus echt niet
:D :+ En hurray voor het optrekken *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:53 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb niet bijgelezen maar ik slaap voor het eerst niet thuis sinds E. er is. Ik mis d'r!
Moest plotseling in het ziekenhuis blijven om op de O.K. dat abces te laten verwijderen. Ben net 1,5 uur uit de narcose.

Ik heb niet eens een knuffel gegeven :'(
Jee Spark, ik zag het al langskomen op facebook gisteren. Wist niet dat je ook geopereerd ging worden (dacht dat 'open' maken iets anders was) en dat je onder narcose moest en alles. Hoe gaat het nu?

Loj, super fijn die verbetering :Y
pi_132715118
XM, fijn weer wat van je te horen. Fijn dat het met Noor goed gaat. Sterkte met het gedoe er om heen :*

Eresh, leuk om ook weer wat van jou te horen.

Spark, ai wat naar. Sterkte en hopelijk kun je je meisje snel weer een knuffel geven :*

Loj, wat heftig meisje. Pas goed op jezelf he. Slaapgebrek is slopend en inderdaad, dat merk je pas goed als het beter wordt. Sterkte en hopelijk zet de stijgende lijn mbt slapen verder door :*
pi_132715133
Vandaag over een week heb ik een dreumes! :o

Oh, ze heeft er minimaal twee nieuwe tanden bij (links... aan de rechterkant heb ik nog niet 'mogen' kijken van haar :+ Eentje onder (hoektand), en eentje boven (kies? Zit namelijk nog een lege ruimte op de plek waar ik de hoektand zou verwachten, lijkt erop dat ze die overslaat :? ).

Gelukkig heeft ze niet al teveel last van haar tandjes. Ze was de laatste tijd wel iets sneller uit haar hum, en wat 'zeikerig' zoals ik het noem (is ze nog steeds heel lief/vrolijk/actief, maar het slaat wel sneller om naar "IKVINDHETNIETMEERTOFNU :( "). En de rode billetjes. Maar slapen/eten is prima blijven gaan. Wel ook weer veel zeveren en kauwen op vanallesennogwat :Y

Verder gaat alles hier prima. Ben 12w1d zwanger nu, heb wel 'last' van typische kwaaltjes, maar dat is te doen. En de misselijkheid neemt gelukkig steeds meer af :Y Komende vrijdag de termijnecho, ben benieuwd :)
Weet in ieder geval wel zeker dat de nieuwe beeb het nog doet, want ik kan 'm horen met de doppler. En soms dat hoor ik eerst het hartje heel driftig kloppen, vervolgens een 'dreuntje' dan moet ik het hartje aan de andere kant van mijn buik gaan zoeken :+ Kleine zwemmer O+ Maar goed, ook het kloppen van het hartje en het bewegen is geen garantie natuurlijk, dus ben benieuwd naar de echo vrijdag :)
pi_132715156
Ze krijgen vaak eerst kiezen en daarna pas hoektanden dus dat kan kloppen. M heeft 4 kiezen en nog geen enkele hoektand (maar die was sowieso laat met tandjes krijgen).

Fijn dat Saar niet zo heel veel last heeft van doorkomende tandjes. En dat met jou en je zwangerschap alles goed gaat!

Gaat het met de rest van je lijf ook nog redelijk? En kun je dat een beetje accepteren?
pi_132715254
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 08:42 schreef Kyara het volgende:
Ze krijgen vaak eerst kiezen en daarna pas hoektanden dus dat kan kloppen. M heeft 4 kiezen en nog geen enkele hoektand (maar die was sowieso laat met tandjes krijgen).

Fijn dat Saar niet zo heel veel last heeft van doorkomende tandjes. En dat met jou en je zwangerschap alles goed gaat!

Gaat het met de rest van je lijf ook nog redelijk? En kun je dat een beetje accepteren?
Ah, ok, logische volgorde dus :) Dat wist ik niet. Thx!

Ja, het gaat wel ok :Y Grootste 'probleem' (bij gebrek aan een beter woord) is het weer vertrouwen op mijn lichaam/gezondheid. Ik denk gewoon nog steeds dat ik niet oud ga worden. Het is niet zo dat ik continu zit te hypochonderen hoor :+, maar als ik er (wel eens) bij stil sta, dan is dat idee nog overheersend. Ik sta er wel steeds minder vaak bij stil, dus verwacht dat het vanzelf wel goed komt.

Zal kwestie van tijd zijn. Hoe langer het goed gaat, hoe verder dat idee naar de achtergrond zal verdwijnen :Y
pi_132715349
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 08:42 schreef Kyara het volgende:
Ze krijgen vaak eerst kiezen en daarna pas hoektanden dus dat kan kloppen.
Oja, tuurlijk :') :D

(als reactie op dat die mij het natuuurrrrlijk weer precies andersom doet, niet omdat ik je niet geloof :D )
Sarcasme. Herken het.
pi_132715376
Coco, dat is een heel naar idee :{ Misschien een schrale troost maar CU is wel een ziekte waar heel veel interesse in is vanuit de farmacie, dus wie weet wat de toekomst brengt aan nieuwe medicatie enzo :*
Sarcasme. Herken het.
pi_132715431
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 08:52 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ah, ok, logische volgorde dus :) Dat wist ik niet. Thx!

Ja, het gaat wel ok :Y Grootste 'probleem' (bij gebrek aan een beter woord) is het weer vertrouwen op mijn lichaam/gezondheid. Ik denk gewoon nog steeds dat ik niet oud ga worden. Het is niet zo dat ik continu zit te hypochonderen hoor :+, maar als ik er (wel eens) bij stil sta, dan is dat idee nog overheersend. Ik sta er wel steeds minder vaak bij stil, dus verwacht dat het vanzelf wel goed komt.

Zal kwestie van tijd zijn. Hoe langer het goed gaat, hoe verder dat idee naar de achtergrond zal verdwijnen :Y
Het is ook behoorlijk ingrijpend wat er is gebeurt. Dat raak je ook niet zomaar kwijt. Babysteps... hoewel jouw bijna-dreumes dan wel weer grote stappen zet ;)

:*
pi_132715489
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 09:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Oja, tuurlijk :') :D

(als reactie op dat die mij het natuuurrrrlijk weer precies andersom doet, niet omdat ik je niet geloof :D )
Je baby is stuk! O+
pi_132715770
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 09:03 schreef Spirit82 het volgende:
Coco, dat is een heel naar idee :{ Misschien een schrale troost maar CU is wel een ziekte waar heel veel interesse in is vanuit de farmacie, dus wie weet wat de toekomst brengt aan nieuwe medicatie enzo :*
Colitis is npnp :) Trek die darm er maar uit als het zover komt :D Dan poep ik voortaan wel uit mijn buik :+
Alhoewel ik eerst voor een pouch wil gaan dan, een inwendig stoma zeg maar
pi_132715819
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 09:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

Het is ook behoorlijk ingrijpend wat er is gebeurt. Dat raak je ook niet zomaar kwijt. Babysteps... hoewel jouw bijna-dreumes dan wel weer grote stappen zet ;)

:*
Jonguh ja! Ik zit me te verdiepen in de kdv-traktaties, maar zie door de bomen het bos niet meer :+ Is het ook de bedoeling dat je de leidsters een eigen cadeautje geeft?

Wel leuk: ik ga dinsdagochtend (ze is alleen op dinsdag op het kdv, dus dat wordt wel een dagje te vroeg, maar ach, het is niet alsof ze er zelf ook maar een jota van gaat snappen :D) naar het kdv als ze haar verjaardag gaan vieren. O+
pi_132715856
Oh genant, ik bedenk me nu dat ik niks voor die leidsters heb gedaan... :o

Hier trouwens uitdeelboekjes gedaan,GROOT succes.
pi_132715862
Oh dat is wel leuk! Ik heb vorig jaar een doosje celebrations voor de leidsters meegegeven. Ik had geen zin om er hele toestanden van te maken eerlijk gezegd.
pi_132715867
Leuk Mineola!
pi_132715882
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 09:31 schreef Mineola het volgende:
Oh genant, ik bedenk me nu dat ik niks voor die leidsters heb gedaan... :o

Hier trouwens uitdeelboekjes gedaan,GROOT succes.
Waar had je die vandaan? Lijkt me ook leuk namelijk :)

Oh, Kyara, prima idd. Ga ik gewoon van die doosjes halen voor de leidsters :Y
pi_132715894
Bol, heeft veel keus ook. Ik had Dikkie Dik gedaan.

Creatief geknutseld fotootje van Kind 1 jaar eraan en klaar was kees.
pi_132715914
Oh slim die celebrations! "Die moet ik onthouden"
Eh, F gaat helemaal niet naar het kdv :')
Ik kan beter aan 't werk denk ik.

Coco, "met stront doodschieten", daar moest ik hardop om lachen :D
En termijn echo, spannend! Ik heb trouwens het gevoel dat je al een half jaar zwanger bent :+
pi_132716008
Suiker :D

(ik heb dat trouwens ook met Coco, ik dacht dat ze al veel verder was)
pi_132716610
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 09:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Jonguh ja! Ik zit me te verdiepen in de kdv-traktaties, maar zie door de bomen het bos niet meer :+ Is het ook de bedoeling dat je de leidsters een eigen cadeautje geeft?

Wel leuk: ik ga dinsdagochtend (ze is alleen op dinsdag op het kdv, dus dat wordt wel een dagje te vroeg, maar ach, het is niet alsof ze er zelf ook maar een jota van gaat snappen :D) naar het kdv als ze haar verjaardag gaan vieren. O+
Wij hebben tot nu toe gehad: een badspeeltje met een kaartje eraan (vond ik leuk!) en een mandarijn in een servetje (dat snapte ik dan weer niet zo goed).

Tot zo ver mijn nuttige bijdrage :7
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:08:46 #75
381212 Gulara
From the future
pi_132716642
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:16 schreef Gulara het volgende:

En ik kom even vertellen dat Pi van 22:00 tot 3:nogwat heeft geslapen! :o *O* Toen werd ie om 5:40 weer wakker en nu duik ik lekker op tijd het zwembad in.

Hmmm, volgens vriendlief was er ook gewoon een voeding rond 1:00. :') -O- 8)7 :o
pi_132716653
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:08 schreef Gulara het volgende:

[..]

Hmmm, volgens vriendlief was er ook gewoon een voeding rond 1:00. :') -O- 8)7 :o
_O-

Volgens mij was jij een beetje moe :+
Sarcasme. Herken het.
pi_132716677
Hier worden vooral koeken en rozijntjes getrakteerd, laatst wel een schepje ("niet om op te scheppen maar ik ben 4 en ga naar de basisschool" O+ ). Ik denk dat ik dit jaar voor de cookiemonsters met peperkoek ga.
pi_132716713
quote:
Niet om de tegenargumenten zomaar weg te wuiven maar inbakeren bestaat toch al sinds de Oudheid? Hele volksstammen doen dit.
Denk dat de mate van strakheid en de juiste deken/doek ook van grote invloed zijn.
pi_132716714
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:08 schreef Gulara het volgende:

[..]

:o

Nou ja, als ze die al slapend hebt gedaan heb jij in elk geval een goede nacht gehad ;)

Ik werd vannacht pas wakker toen ze al heel hard aan het huilen waren ;( Voelde me ook even heel schuldig daardoor. Meestal word ik bij de eerste pruttel al wakker. En mijn man wordt pas wakker als ze al bijna over de rooie zijn :{
pi_132716777
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

Niet om de tegenargumenten zomaar weg te wuiven maar inbakeren bestaat toch al sinds de Oudheid? Hele volksstammen doen dit.
Denk dat de mate van strakheid en de juiste deken/doek ook van grote invloed zijn.
Ik ken het onderzoek verder niet en ik ben ook niet bekend met inbakeren maar in de loop der jaren zijn natuurlijk al veel meer dingen gewijzigd. Van op de rug/buik slapen tot gebruik van dekentjes/dekbedjes. Feit is wel dat er daardoor ook steeds minder kinderen zijn overleden. Voortschrijdend inzicht enzo. Dus het argument van "dat het al sinds de oudheid wordt gedaan" vind ik daarom een beetje kul. Dat betekent niet dat het daarom ook goed is.

(dus even puur over de formulering van het argument, niet over de inhoud mbt inbakeren want daar heb ik echt geen verstand van, ik wilde alleen het artikeltje even delen).
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:23:49 #81
381212 Gulara
From the future
pi_132716978
Loj, :* zo begrijpelijk. En vaak juist als het eind in zicht is slaat de vermoeidheid toe. Het ziet er naar uit dat jullie op de goede weg zijn, dus hopelijk kun je snel weer lekker slapen.

Coco. :*
En is Saar al bijna een jaar! :o

Dat inbakeren slecht is voor de heupen wist ik inderdaad. Ik probeerde daar wel alert op te zijn. Verder had ik hele dunne lakens om in te bakeren, dunner dan een hydrofiel zeg maar.
Maar ik vind het altijd wel fijn om dit soort dingen te lezen. Ik hou van wel geïnformeerd een keuze maken.

Ik vind het trouwens nog steeds stom dat Pi ingebakerd prima 8 uur sliep, en dat ik daar mee gestopt ben ivm rollen. En no way dat meneer vier maanden (en evenveel gebroken nachten) later van z'n rug naar z'n buik rolt. }:|

Rot lijkt me dat Kyara. :* Pi begint soms 's nachts vanuit het niks te krijsen dus het kan ook best snel gaan.
Huilt de hele bende dan elkaar wakker?

Vraagje, tandenpoetsen. Hier gaat het zo:
Ik pak de tandenborstel.
Pi denkt: "Geef die tandenborstel aan mij!" *graai*
Ik breng de tandenborstel naar z'n mond.
Pi proeft de tandpasta en denkt er het zijne van. }:|
Ik begin met poetsen, muzikaal begeleid door het tandenborstellied. *)
Pi houdt mond stijf dicht/worstelt met tong tandenborstel uit z'n mond/beweegt driftig met z'n hoofd heen een weer.
Ik zing vrolijk verder.
Pi begint te krijsen.
Na een paar lafhartige schrobjes haak ik af... ;(
pi_132717075
Isa vindt tandenpoetsen tof! Ze wil de hele tijd aan de borstel likken en eet alle tandpasta op. Poetsen gaat op zich eigenlijk wel prima dus, maar alleen haar tong zit dus enorm in de weg :+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:31:23 #83
259886 pessie
pi_132717128
Gulara, ik moest lachen om je tandenpoetsverhaal :@
Maar, wij doen altijd een paar schrobjes over de tanden en dan geven we de borstel aan Lauren. Kan ze zelf ook nog even "poetsen".

Ik legde altijd alleen Nathan's armen vast met een hydrofiel, beentjes liet ik zoveel mogelijk vrij.
pi_132717199
Ik las dat artikel ook Kyara, maar weer zo'n mooi stuk waar alle nuance in ontbreekt. Ik kan daar slecht tegen, want veel mensen baseren hun mening op zulke berichten...
Zoals met zo veel dingen, als je het niet goed doet, kan het gevaarlijk zijn. Maar als je weet waar je mee bezig bent, en inbakeren op de goede manier doet (dus de beentjes vanaf de heupjes niet strak inpakken), heeft het vaak een positieve uitwerking.

Wat betreft horror en zo, daar hou ik zowiezo niet van, dus dat keek ik al nooit. Maar zo'n serie als 24 of zo trek ik heel slecht. Of dat door zwangerschap en zo komt, wee tik niet. Maar de opeenstapeling van allemaal dingen die misgaan en doden en zo, en dat dat dan 24 afleveringen duurt voor alles weer goed is, dat vind ik helemaal niks...

XM, goed om weer even iets van je te horen! Hopelijk gaat het met jou ook weer de goede kant op! En je bent echt een held dat je nog kolft, echt waar! En goed dat je voor jezelf kiest en het kolven langzamerhand gaat afbouwen.

Ik bendenk me door jullie berichtjes over tracteren, dat ik toen peuter 1 en 2 werd, we de leidsters een voorleesboek hebben gegeven. Vonden ze helemaal leuk! En R is meestel in de kinderboekenweek jarig, dus vaak ook leuke boeken voor niet al te veel geld. Dit jaar ben ik helemaal vergeten om iets voor de leidsters te kopen :@

Coco, fijn dat je het hartje kan horen! En ik wist niet dat je CU hebt. Mijn zus heeft dat ook en heeft nu eindelijk medicijnen die de boel stabiel houden (ze krijgt elke zoveel weken een infuus, ik weet niet echt hoe dat heet). En hopelijk kunnen ze nu weer vol voor hun kinderwens gaan (ze zijn al lang bezig en zouden eigenlijk in de zomer met icsi beginnen, maar doordat de CU weer heftig opspeelde is dat op de lange baan geschoven)

Loj, heel veel kracht voor jullie! hopelijk krijgen jullie langzaam weer wat energie terug.

Spark, wow, zomaar een nacht in het zkh. Mag je vandaag weer naar huis? Sterkte met je herstel, en dat je maar niet te veel pijn ervan hebt!

En verder een *O* voor alle kindjes die trucjes kunnen!
En een :* voor alle kindjes en mamma's die therapie, medicijnen en dokters nodig hebben. (sorry dat ik het zo doe, dat doet jullie te kort, maar ik heb het niet allemaal onthouden, en wil geen mensen vergeten!)

Hier gaat het zo zijn gangetje. Vannacht weer een iets mindere nacht, met voeden om 22.30, 1.00 en 3.00 uur, daarna gelukkig een ruk tot 7.15. Alleen jammer dat mijn wekker om 6.30 uur gaat...
M eet nu een beetje banaan, bloemkool en heeft gelebberd aan komkommer. En hij heeft vrijdag 2 keer van rug naar buik gerold!
M is een fanatieke duimer, waardoor zijn duimpje al maanden (waaah, ik zeg maanden over mijn net 6 maanden oude baby!) rood en ruw is. Nu wilde hij de afgelopen avonden niet lekker gaan slapen (niet dat dat heel bijzonder is, hij moet eigenlijk altijd geholpen worden), ook niet na aan de borst in slaap te zijn gevallen. Normaal propt hij dan zijn duimpje in zijn mond, maar dat doet hij nu steeds minder. Zie ik vanmorgen dat de huidplooi bij zijn gewrichtje opengebarsten is... Zielig jochie! Nu maar bepanthen er op smeren en hopen dat het snel verbetert.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132717283
Aah Piekie, dat is echt zielig!! Kan een speentje een tijdelijke oplossing zijn? Of wil hij dat niet?
Sarcasme. Herken het.
pi_132717336
Zoals gezegd, ik heb het onderzoek niet gelezen. Ik wilde het alleen even delen zodat iedereen daar zelf zijn/haar mening over kan vormen :)
Ik ben zelf nogal allergisch voor reacties van "we deden het vroeger ook zo dus is het goed". Ik denk dat iedereen dat wel een beetje in meer of mindere mate heeft, met name mbt de oude garde (ouders, oma's etc).

Gulara, tandenpoetsen is ook meer om er spelenderwijs aan te wennen. Ik denk niet dat je nu al hoeft te verwachten dat je netjes 2 minuten kunt poetsen :)

(bij een dreumes is het trouwens nog onhandiger...)

Wat sneu Piekie! Hopelijk heelt het snel.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:48:39 #87
259886 pessie
pi_132717492
Plekke sneu zeg! Niet dat ik je de les wil lezen maar voor dit soort wondjes kun je vaak beter vaseline gebruiken. Bepanthen droogt eerder uit, waardoor de huid juist verder stuk kan gaan.

Peuter tanden poetsen is ook een uitdaging.

Kyars, een beetje "vroeger gaven we baby's van 3 maanden liga met sinaasappelsap" idee. Dat doen we nu idd ook absoluut niet meer omdat het eerder schadelijk is dan dat het iets toevoegt.
pi_132717846
Pessie, bedankt voor de tip! Vaseline hebben we ook nog wel ergens staan.
Speentje is hier helaas niet echt een succes, daar gaat hij meteen mee spelen en gaat dan compleet over de zeik. 's Avonds wil hij nog wel eens in slaap vallen als hij op een pink van man of mij zuigt.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132717852
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:35 schreef Piekie81 het volgende:
Ik las dat artikel ook Kyara, maar weer zo'n mooi stuk waar alle nuance in ontbreekt. Ik kan daar slecht tegen, want veel mensen baseren hun mening op zulke berichten...
Zoals met zo veel dingen, als je het niet goed doet, kan het gevaarlijk zijn. Maar als je weet waar je mee bezig bent, en inbakeren op de goede manier doet (dus de beentjes vanaf de heupjes niet strak inpakken), heeft het vaak een positieve uitwerking.

Dat wilde ik dus ook zeggen. Ik zei ook absoluut niet dat omdat men het vroeger al deed, het daarom automatisch goed is.
Ik vind alleen wel dat je duizenden jaren ervaring ook niet perse volledig overboord hoeft te gooien. Er valt namelijk wel wat over te zeggen dat het al zolang bestaat en gelukkig, vaak ook wél goed gaat.
pi_132718041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:07 schreef Piekie81 het volgende:
Pessie, bedankt voor de tip! Vaseline hebben we ook nog wel ergens staan.
Speentje is hier helaas niet echt een succes, daar gaat hij meteen mee spelen en gaat dan compleet over de zeik. 's Avonds wil hij nog wel eens in slaap vallen als hij op een pink van man of mij zuigt.
Zo'n periode heeft Isa ook gehad :@ Onze oplossing:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten aub :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Spirit82 op 30-10-2013 12:21:35 ]
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 11:18:04 #91
381212 Gulara
From the future
pi_132718108
Isa. O+

Hier wordt er ook vaak geslapen met een speen in de hand inderdaad.
pi_132718151
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:48 schreef pessie het volgende:
Kyars, een beetje "vroeger gaven we baby's van 3 maanden liga met sinaasappelsap" idee. Dat doen we nu idd ook absoluut niet meer omdat het eerder schadelijk is dan dat het iets toevoegt.
Precies dat ja.
pi_132718198
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat wilde ik dus ook zeggen. Ik zei ook absoluut niet dat omdat men het vroeger al deed, het daarom automatisch goed is.
Ik vind alleen wel dat je duizenden jaren ervaring ook niet perse volledig overboord hoeft te gooien. Er valt namelijk wel wat over te zeggen dat het al zolang bestaat en gelukkig, vaak ook wél goed gaat.
Ja, begrijp wel wat je bedoelt inderdaad. Maar zoals gezegd, ik ben nogal allergisch voor "het vroeger deden we het ook dus is goed idee". :)
pi_132718206
Isa O+
pi_132718309
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:20 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, begrijp wel wat je bedoelt inderdaad. Maar zoals gezegd, ik ben nogal allergisch voor "het vroeger deden we het ook dus is goed idee". :)
Oohh men, mijn moeder kan daar ook zo vreselijk drammerig mee zijn. Ze doet niets dat wij niet willen hoor, maar ze blijft wel echt 100 keer herhalen hoe het "vroeger" ging. Inderdaad, de sinasappelsap, geraspte appel en liga bij 3 maanden, of venkelthee, of dat babys iedere dag in bad moeten, etc.
Sarcasme. Herken het.
pi_132718439
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:20 schreef Kyara het volgende:

[..]

Me too. In dezelfde lijn ligt 'Ik heb het ook bij Pietje gedaan en hij heeft nergens last van dus zo slecht is roken/drinken/whatever tijdens de zwangerschap niet!' Van die drogredenaties, ga toch weg.
pi_132718518
Ik ben het zo zat, ik zeg alleen nog maar "Ja, maar zo doen wij het dus niet." :{w En dan zegt zij "Okeeeee." :{w En dan hebben we het weer over iets anders O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 11:38:16 #98
381212 Gulara
From the future
pi_132718808
Ik neem sowieso maar weinig mensen serieus die vorig millennium hun laatste kind hebben gebaard. :7

Ooh ik heb net een filmpje gezien van een baby die emotioneel wordt als z'n moeder aan het zingen is.
Echt zo :'( O+
pi_132718809
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:29 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben het zo zat, ik zeg alleen nog maar "Ja, maar zo doen wij het dus niet." :{w En dan zegt zij "Okeeeee." :{w En dan hebben we het weer over iets anders O+
Mooi toch? :) Ik ga eigenlijk nooit een discussie aan over zulke dingen, het levert zo weinig op.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 11:42:01 #100
259886 pessie
pi_132718936
Die foto van Isa :D

Mijn moeder snapt ook niet dat de kids om de dag in bad gaan. Maar goed, zij hoeft ze niet op te voeden dus :6

Ik moet peuter van de psz ophalen en het regent pijpestelen -O-
pi_132718987
Ik red om de dag niet eens :@
Sarcasme. Herken het.
pi_132719072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:43 schreef Spirit82 het volgende:
Wij ook niet hoor. Maar tis geen kwestie van niet redden, wij vinden het gewoon niet nodig. Ja, toen ze ziek was en heel vieze diarree had, toen ging ze vaker in bad :+ Maar verder. Misschien als ze wat ouder is en zichzelf dus ook viezer maakt, dan wordt het wellicht een ander verhaal :)
pi_132719074
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:43 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ook niet, maar het is ook geen doel :P Wij mikken op twee keer per week voor Sticker, als hij van kruin tot tenen onder de poep zit wordt dat een keertje extra.
pi_132719231
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar het is ook geen doel :P Wij mikken op twee keer per week voor Sticker, als hij van kruin tot tenen onder de poep zit wordt dat een keertje extra.
Ja dat! Oh gelukkig zeg :@ Ben niet de enige "viespeuk"
Sarcasme. Herken het.
pi_132720162
Ik ben hier ook al blij als ik 2x per week red. M gaat wel om de dag (in de zomer elke dag want buitenspelen en vies worden).
pi_132720290
Kyara waarom ben je blauw? :o

Hier keer of vier per week in bad, ze vindt het zooooooo leuk, dus liever nog vaker maar het komt er niet altijd van.

Qua eigen antwoord op de daily, hier weinig meningsverschillen! Eigenlijk alleen pas, toen baby echt elk uur wakker was 's nachts, wilde vriend laten huilen en ik niet. Gelukkig werden de nachten precies na dat we dat besproken hadden alweer wat beter. Voor de rest staan we er echt hetzelfde in, qua opvoeden. Ik zoek meestal wat meer info, en kom daarom vaker met de voorstellen, als in 'zullen we binnenkort met bijvoeding beginnen?, enzo.

Oja, bedenk me nog een punt! Ik was en ben heel overtuigd dat ik dochter absoluut vegetarisch wil groot brengen, zolang ze zelf niet kiest, en het liefst daarna ook nog. Vriend was daar niet per se van overtuigd maar is steeds meer mijn kant opgekomen. O-)

Op kdv worden met verjaardagen vooral uitdeelboekjes getrakteerd hier, we hebben een hele collectie, maar vind het ook echt wel leuk. Af en toe rozijntjes, die eet ik dan op. :Y)

Hee, tot 17u ben ik helemaal alleen en vrij! Wat zal ik doen? Al die mogelijkheden waaah! Wilde misschien naar de bios gaan. Of opruimen. Of op de bank liggen met harde muziek. Ofofof. Met het laatste ben ik alvast begonnen. :+
pi_132720979
Lekker uitgebreid in bad gaan, nagels lakken, tutten met maskertjes.

of gewoon helemaal niks.
pi_132721204
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:40 schreef Kyara het volgende:
Lekker uitgebreid in bad gaan, nagels lakken, tutten met maskertjes.

of gewoon helemaal niks.
Zeg je dit als mod of als user? :+ in het eerste geval moet ik namelijk doen wat je zegt natuurlijk!
pi_132721624
Nou, als jullie niet gaan rellen dan kan ik hier gewoon normaal door blijven posten :P
pi_132721776
Snif. Maar twee reacties dat Riley zichzelf opgetrokken had :'(
En ik was er echt heel trots op :'(

Over dat gedeelte hoe we vroeger worden. Ik heb soms het tegenovergestelde. Miljoenen mensen zijn echt op een gezonde manier oud geworden. En ineens is iets uit den boze om te doen. Per geval kijk ik gewoon hoe ik het zelf wil. Ik neem zowel de nieuwe kennis als de oude kennis mee. :@

En verder niet goed bijgelezen. Sorry. Maar soms lukt het niet zo heel goed :@
pi_132721789
Riley gaat drie keer per week mee onder de douche. :D
pi_132721816
* Cwen pakt alvast popcorn
pi_132722019
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:05 schreef Omentielvo het volgende:
Snif. Maar twee reacties dat Riley zichzelf opgetrokken had
En ik was er echt heel trots op
Sorry, compleet over heen gelezen :o

*O* voor Riley! Wat knap!
pi_132722131
Zeg Kyara, dat modden he? Is dat nou veel werk?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:19:33 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132722154
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:50 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja dat! Oh gelukkig zeg :@ Ben niet de enige "viespeuk"
Zeker niet oO<

En verder een _O_ voor Riley! Wat gaat ze hard ineens Omen *O* Plus; foto!!!

En wtf Kyara? :D
pi_132722169
En wat schuift het!
pi_132722294
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:19 schreef Olf het volgende:
Oja, bedenk me nog een punt! Ik was en ben heel overtuigd dat ik dochter absoluut vegetarisch wil groot brengen, zolang ze zelf niet kiest, en het liefst daarna ook nog. Vriend was daar niet per se van overtuigd maar is steeds meer mijn kant opgekomen. O-)
Dat lijkt me wel echt een vervelend iets, als je het daar niet over eens zou zijn idd. Dus fijn dat jullie daar steeds meer hetzelfde over denken nu :)

Maar waaróm kies je juist daarvoor? Ik zou kiezen voor beiden (ik snap dat dat niet letterlijk kan overigens :+ ), dus laten zien dat je lekker kunt eten mét vlees, maar ook net zo lekker zónder vlees.

Mijn vader is atheïst, mijn moeder gelovig (rk). Ze hebben mij bewust vrij gelaten in mijn eigen keus. Maar ik ben wel opgegroeid mét allebei (ik zag mijn moeder bijvoorbeeld bidden voor het slapen gaan). Kan je kind wel een juiste keuze maken als ze niet met allebei opgroeit?

Niet bedoeld als kritiek, het is gewoon iets dat ik me oprecht afvraag :)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:27:24 #118
381212 Gulara
From the future
pi_132722378
Riley knapperd! *O*

En waar gaan we rellen? :P
pi_132722482
Ik heb net die uitdeelboekjes besteld bij bol :Y Dus mineola, bedankt voor de tip!

En spirit, van jouw link heb ik ook leuke ideeën gehaald!

Denk dat ik uitdeelboekje doe met een folietje eromheen, en dan om te eten een mandarijn met hoedje/voeten/gezicht, en dan voor de leidsters celebrations idd :Y

Dus mineola, spirit en kyara: bedankt voor de tips :D
pi_132722712
Omen, wat goed van Riley! Ze gaat nu een beetje gelijk op met Nin, leuk om te lezen!

Hier zitten we eigenlijk wat alles betreft wel heel erg op 1 lijn, dus ook over de opvoeding. En dat is fijn want we hebben soms best andere ideeën dan veel mensen in deze maatschappij. Zoals dat we haar graag bij ons in bed laten slapen en dat we eigenlijk überhaupt gewoon willen dat ze, zo aan het begin van haar leven, eigenlijk altijd bij ons is.
Verder qua eten zijn we best bewust, we eten bijv. alles biologisch en we eten ook vegetarisch. Nin krijgt dat dus ook. Op een gegeven moment zal ze ook heus wel eens een koekje of snoepje of limo krijgen, maar wel biologisch. Hoe we dat aanpakken als ze later bij andere kindjes gaat spelen, dat zien we dan wel weer. Voor hetzelfde geldt eet iedereen dan weer gewoon biologisch of zijn we zelf verhuisd naar een ver land en wonen we midden in de natuur (onze grote droom O+ ). Kortom, we willen onszelf ook vooral bezig houden met het hier en nu en niet per se voor alles nu al beslissen hoe we dat 'later' aan zullen pakken. Voor hetzelfde geldt is iets dan allang niet meer van toepassing of hebben we zelf alweer hele andere ideeën erover!
We willen trouwens Nin wel echt betrekken bij deze basis-dingen in het leven, zoals eten, dus echt samen groente kweken of kopen, koken, bakken en zo.
pi_132722737
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:27 schreef Gulara het volgende:
Riley knapperd! *O*

En waar gaan we rellen? :P
Secret santa is beste reltopic denk ik?

En coco; zelf heb ik ook nog noooooit vlees gegeten, en heb er echt zo'n afkeer jegens. Zonder de hele vegetariersdiscussie te ontketenen, denk ik gewoon dat vlees in de supermarkthoedanigheid absoluut niet gezond is, vind ik het moreel abject (ik gebruik graag grote woorden ;)) en heeft een mens het in de huidige leefomstandigheden ook zeker niet nodig. Overtuigd zijn van het niet-goede van vlees en het dan wel aan dochter geven strookt dan niet met elkaar. Af en toe vlees geven gaat dan ook niet op in mijn ogen.

Vriend at wel vlees toen we samen waren, maar dat is mettertijd ( :+ ) steeds minder geworden, vooral uit praktisch oogpunt (samen koken en eten) en is nu een jaar of drie helemaal vegetarier.

Ik klink nu misschien wat dogmatisch met termen als 'nooit' en 'zeker' en normaal ben ik dat niet maar op dit vlak wel :P ik wil dochter wel leren dat andere mensen vlees eten, en dat dat dus ook een keuze is en dat ieder zijn eigen keuze mag maken en dat het dus niet de bedoeling is als iemand vlees eet daar naast te gaan zitten en schreeuwen dat het vies/ongezond/slecht is. En als ze groot is en het wil eten mag dat ook, maar ik ga het niet thuis voor haar maken ofzo.
pi_132722853
Ik had Rileys optrekken ook gemist! Is er beeldmateriaal?
pi_132722958
Wat een moeilijkewoordenpost Olf :D
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:49:15 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132723078
Hier eet ik vegetarisch (mijn moeder heeft mij zo opgevoed en ik deel haar principes dus ben zo blijven eten) en vriend eet soms mijn vega-burgers en soms biologisch vlees. Wat mij betreft eet E gewoon met ons mee straks en mag ze kiezen of ze vega of vlees wil. Maar niet-biologisch vlees komt er bij mij ook niet in :N

Ohja en ik deel ook Olfs 'live and let live' principe :Y
pi_132723165
Kom maar door me een foto van een optrekkende Riley, leuk!

@de daily..hmm lastige vraag. Het is volgens mij wel hormonaal bepaald dat ik minder goed tegen huilen/jengelen kan dan mijn man. Die kan rustig een uur naast een dreinend meisje zitten om haar te troosten, ik zit na 15 minuten mee te huilen (of raak geirriteerd, ook nog een mogelijkheid). Moeilijke opvoedissues zijn hier nog niet aan de orde, maar ik merk wel dat we afstemming zoeken over hoe we het beste iets aan kunnen pakken. Ook door wat we in onze omgeving zien, hoe vrienden met hun kinderen omgaan. Ben benieuwd hoe vaak ik 'later als ze groot is' dingen ga doen waarvan ik nu zeg dat ik het noooooit zo ga doen.

Ik merk trouwens dat ik zin heb om weer te gaan werken. Nu is mijn baan ook superleuk, maar ik geloof dat het fulltime thuiszijn en moederen niet echt aan mij besteed is god wat klinkt dit ondankbaar en slecht.. :@ . Na een dag ben ik ook altijd weer blij als mijn man thuiskomt en ik een normaal gesprek kan voeren. Overdag zijn vriendinnen enzo allemaal aan het werk, dus mijn wereld beperkt zich vaak tot een beetje tutten met E., boodschapjes doen, huishouden doen.. elke dag een beetje hetzelfde. Maargoed, goeie kans dat ik -als ik eenmaal weer aan het werk ben- tzt terugverlang naar deze vrij relaxte periode..
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:56:18 #126
259886 pessie
pi_132723279
Ikk had het optrekken van Riley niet gemist maar ook niet opgeslagen. Dus alsnog *O* . wat gaan de kindjes snel die maar iets ouder zijn dan Lauren zijn !

We zitten op 1 lijn over veel dingen. En we houden idd aan wat de eerste ouder heeft gezegd. Als de ander het er niet mee eens is bespreken we dat later buiten gehoorsafstand van kinderoortjes. Tenzij het echt niet klopt (als ik iets heb gezegd dat mag, Nathan dat doet en vervolgens van manlief op de kop krijgt).

Kyara is gemod? ;)
pi_132723321
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:38 schreef Olf het volgende:
... moreel abject (ik gebruik graag grote woorden ;)) ...
Zowel 'moreel' als 'abject' bestaat uit slechts zes letters. Dat zijn heul geen grote woorden!
:+

Ik dacht dat het nog steeds beter was om wel iets van vlees te eten, maar ik heb me daar al heeeeel lang niet meer in verdiept, jij zult dat beter weten dan ik :D

Overigens wordt er natuurlijk wel vlees verkocht dat wél gezond (of niet ongezond) is. En moreel ook nog te verantwoorden is. Van de kiloknallers in de supermarkt kan ik me jouw idee daarbij wel voorstellen.

Dat live and let live principe lijkt me in alle situaties goed overigens :Y Zo gaan wij ook proberen om Saartje op te voeden.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:57:57 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132723329
Ohja de daily Olf!

Het grootste verschil tussen mijn vriend en mij is eigenlijk dat ik E het liefst permanent op mn arm heb om kusjes te geven O+ , en dat hij haar ook vaak weglegt.

En hij is stoïcijnser dan ik, hoewel hij wel geïrriteerd raakt dan. Ik ben ook meer van het meehuilen :') Alhoewel ik dat vooral heb als ze moeilijk doet aan de borst, dat is echt nog een mega-gevoelig punt.
pi_132723654
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:56 schreef pessie het volgende:
Ikk had het optrekken van Riley niet gemist maar ook niet opgeslagen. Dus alsnog *O* . wat gaan de kindjes snel die maar iets ouder zijn dan Lauren zijn !

We zitten op 1 lijn over veel dingen. En we houden idd aan wat de eerste ouder heeft gezegd. Als de ander het er niet mee eens is bespreken we dat later buiten gehoorsafstand van kinderoortjes. Tenzij het echt niet klopt (als ik iets heb gezegd dat mag, Nathan dat doet en vervolgens van manlief op de kop krijgt).

Kyara is gemod? ;)
Ohhh, dit vond ik echt een interessante post. Door dat stukje over doen wat eerste ouder zegt. Ik merk hier dat echt het grote opvoeden staat te beginnen (itt de eerste zorgmaanden) en vind dat ook wel heel spannend! Toch weer een heel andere rol als ouder. En zoooo leuk!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:26:05 #130
259886 pessie
pi_132724257
Lb als dat het grootste verschil is :D

Opvoeden is een uitdaging olf, dan moet je zoveel mogelijk voorkomen dat je tegen elkaar uitgespeeld wordt.
pi_132724688
Het leukste van opvoeden vind ik als je grotere kind iets grappigs/vertederends/schattigs doet en jij er samen met je partner naar kijkt en dan even een blik uitwisselt met elkaar: "zag je dat? O+ "

Hier staan we eigenlijk altijd op een lijn. Ik lees veel meer over opvoeding e.d. dus meestal kom ik met suggesties of neem het voortouw en dat vindt hij prima. We hebben eigenlijk nog nooit een issue gehad. Dat tegen elkaar uitspelen herken ik ook nog niet. Merk je dat bij je peuter al Pessie? Of bedoelde je meer op latere leeftijd?

Wat goed van Riley dat ze zich al kan optrekken *O* Je vlotterd haalt mijn bijna 11 maanden oude baby in :D Maar dat geeft helemaal niets. Ik geniet me suf. Hij is echt zo vriendelijk en lief, schattig en lacht vaak en veel. Als ik met hem op pad ben dan zijn er zo veel mensen die op hem reageren. Gewoon omdat hij zo vriendelijk lacht tegen mensen. Hij geeft me kusjes en zwaait. En klapt in zijn handjes bij 'klap eens in je handjes'. Hij begint steeds beter te eten en hij slaapt ook steeds beter. Echt een ventje om van te genieten. O+ En alweer bijna 11 maanden, dat is bijna 1 jaar. Waar blijft de tijd?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:51:30 #132
259886 pessie
pi_132725112
Sola, echt tegen elkaar uitspelen nog niet, maar wel dat hij het nogmaals vraagt. We zijn behoorlijk rechtlijnig hier in huis. We hebben niet veel regels (meer) maar die er zijn worden nageleefd.
pi_132726101
Olf, oe! vrije tijd!! Lekker, nog naar de bios geweest?
Loj, :* Hopen dat de verbetering in het slapen blijft!
Gulara, dus toch nog een voeding om 01:00 uur :D
Onder voorbehoud alvast gefeliciteerd met je huis Ani!
Danic, gefeliciteerd met Rosalie w/
Sparkling, onverwacht ziekenhuisbezoek, hoop dat het nu beter gaat

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:45 schreef -mandy- het volgende:
*O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:12 schreef Omentielvo het volgende:
En nu nog even ego en *O* voor Riley

Die trok zich vanmorgen tot staand op in haar box
*O*
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:52 schreef Juud-- het volgende:
Ik merk trouwens dat ik zin heb om weer te gaan werken. Nu is mijn baan ook superleuk, maar ik geloof dat het fulltime thuiszijn en moederen niet echt aan mij besteed is god wat klinkt dit ondankbaar en slecht.. :@ . Na een dag ben ik ook altijd weer blij als mijn man thuiskomt en ik een normaal gesprek kan voeren. Overdag zijn vriendinnen enzo allemaal aan het werk, dus mijn wereld beperkt zich vaak tot een beetje tutten met E., boodschapjes doen, huishouden doen.. elke dag een beetje hetzelfde. Maargoed, goeie kans dat ik -als ik eenmaal weer aan het werk ben- tzt terugverlang naar deze vrij relaxte periode..
+1. Heb ik ook. Ik geniet nu zeker elke dag van T., maar zou het graag willen combineren met pt werken. Ik kijk trouwens ook erg uit naar het moment dat de krampjes minder worden, hoop dat wat iedereen zegt, dit inderdaad met 3- 4 maanden is. Dan zijn er als het goed is nog meer geniet-momenten op de dag :)

Over de daily: qua aanpak en gedachtegang zijn mijn man en ik redelijk hetzelfde. Ik ben wat meer 'vooruitdenkend' af en toe. Hij bekijkt het erg op het moment zelf. Hij gaat gerust rondjes met T. door het huis lopen of spelen, maar denkt bijvoorbeeld dan nog niet na dat hij eigenlijk hoort te gaan slapen. En ik ben eerder bezorgd en ga eerder piekeren, maar dat is vaker bij vrouwen zo volgens mij :+

Hier badderen we trouwens wel elke dag. Deden we de eerste tijd niet vanwege droog huidje. Maar nu met elke dag een goede poepluier, is het toch wel fijn om elke avond een kort badje te doen. Hebben we weer iets voor in het slapen-gaan ritueeltje en hij vindt het heerlijk:).

[ Bericht 1% gewijzigd door Suusz op 30-10-2013 15:53:04 ]
pi_132726236
Oké ik doe even een egopost. Ik heb alles gelezen, maar merk dat ik niet echt aansluit op dit moment. Wij eten 'gewoon' vlees uit de supermarkt. Wel vind ik het in de maaltijd het minst belangrijke onderdeel en vervangen we het regelmatig door iets anders.

Riley *O* ik heb er over heen gelezen Omen, sorry :*
Maar het is ook echt een grote stap dus logisch dat je trots bent.

Kyara hoe komt dat nou? Ineens blauw! Ben je er extra bij of ter vervanging van iemand?

Wij moeten hier nu echt op gaan letten. As we speak zit ik op het speelkleed en dendert Rosalie door de kamer en is het speelgoed van eva aan het ontdekken.
What just happend? Alsof ze denkt: als ik 7 maanden ben ga ik tijgeren/kruipen.
pi_132729684
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:27 schreef L-E het volgende:

[..]

Me too. In dezelfde lijn ligt 'Ik heb het ook bij Pietje gedaan en hij heeft nergens last van dus zo slecht is roken/drinken/whatever tijdens de zwangerschap niet!' Van die drogredenaties, ga toch weg.
Dat roken is een goed voorbeeld ja.
Ik was laatst bij mijn ouders waar ook mijn broertje en zus waren. Zij 2 roken. Mijn ouders roken al sinds mijn moeder zwanger was van mijn zus. Mijn man en ik hebben beide nog nooit gerookt.
Wij zijn als kinderen echter wel opgeroeid tussen de rook van ooms, tantes en grootouders. Toen maakten men zich daar minder druk om.
Mijn moeder zat met A aan de eettafel terwijl een meter verderop mijn zus en broertje een sigaret opstaken. Ik vroeg mijn moeder om naar de voorkamer te gaan. Mam vroeg vroeg waarom en ik zei gewoon: " Even van die rook vandaan." Ze deed het.
Krijg ik mij toch een verontwaardigde blik van zowel mijn zus als mijn broertje. :(
Ik zag mijn zus iets zeggen (commentaar natuurlijk) maar ik verstond het niet. Mijn broertje zei dat "de rook toch wel die kant op komt". Ik heb geantwoord dat ik A gewoon zover mogelijk van de rook wil hebben, klaar.

Daar kan ik mij wel boos om maken.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 17:09:11 #136
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132729778
Hier eten we veelal biologisch, maar niet alles. Ik vind dat nog steeds wel erg kostbaar. Ik let ook op tussendoortjes, broodbeleg e.d.

We hebben ooit een topic gehad over voedsel, wellicht is dat leuk om die weer eens naar boven te halen. Ik vind het namelijk wel een leuk onderwerp.

Zal eens even zoeken......

Gevonden!

OUD / [OUD] Bewust eten met kinderen
OUD / [OUD] Bewust eten met kinderen (biologisch/vegetarisch/etc)

[ Bericht 29% gewijzigd door Juud79 op 30-10-2013 17:20:10 ]
  woensdag 30 oktober 2013 @ 17:11:10 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132729833
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat roken is een goed voorbeeld ja.
Ik was laatst bij mijn ouders waar ook mijn broertje en zus waren. Zij 2 roken. Mijn ouders roken al sinds mijn moeder zwanger was van mijn zus. Mijn man en ik hebben beide nog nooit gerookt.
Wij zijn als kinderen echter wel opgeroeid tussen de rook van ooms, tantes en grootouders. Toen maakten men zich daar minder druk om.
Mijn moeder zat met A aan de eettafel terwijl een meter verderop mijn zus en broertje een sigaret opstaken. Ik vroeg mijn moeder om naar de voorkamer te gaan. Mam vroeg vroeg waarom en ik zei gewoon: " Even van die rook vandaan." Ze deed het.
Krijg ik mij toch een verontwaardigde blik van zowel mijn zus als mijn broertje. :(
Ik zag mijn zus iets zeggen (commentaar natuurlijk) maar ik verstond het niet. Mijn broertje zei dat "de rook toch wel die kant op komt". Ik heb geantwoord dat ik A gewoon zover mogelijk van de rook wil hebben, klaar.

Daar kan ik mij wel boos om maken.
Mijn schoonouders roken, maar niet in de buurt van ons en de kindjes en zelfs niet in hun eigen huis als wij er zijn. Ze luchten de boel zo goed dat het er zelfs niet naar rook ruikt als we langskomen.
Ik wil mijn kindjes absoluut niet in de buurt van sigarettenrook, dus dat heb ik vrij duidelijk gemaakt. :)
pi_132729939
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:26 schreef danic het volgende:
Wij moeten hier nu echt op gaan letten. As we speak zit ik op het speelkleed en dendert Rosalie door de kamer en is het speelgoed van eva aan het ontdekken.
Herkenbaar!

Meisjes spelen ook veel met M's speelgoed. Gelukkig is het leeftijdsverschil zo klein dat het geen kwaad kan dus ze mogen ook gewoon met de blokkentrein of duplo spelen.

Fysio is vanochtend geweest en wat heel tevreden! Ze vond dat ze het super doen. Ze zijn niet heel snel of zo (dat is grote broer ook niet) maar ze liggen wel "op schema" (ongecorrigeerd dus). Ze komt pas half december terug. *O*
pi_132730241
Hee das goed nieuws Kyara!
pi_132732949
riley die optrekt *O*

rosalie die tijgert *O*

Kyara de meisjes die het goed doen *O* en kyara blauw :o

Ik faal ook als ik jullie zo lees. Wij eten zowel vlees van de supermarkt als van de slager en we eten ook groente uit de supermarkt of de groenteboer. En ik gebruik wel potjes en pakjes bij het koken. Normaal werk ik dan ook 32 uur dat vind ik eigenlijk ook een dag teveel. maar goed geen vaste baan is weinig keus.

xm goed om iets van je te lezen
esk oid fijn dat alles goed gaat met flint. Het was idd een erg heftig verhaal.

Vandaag met sac bij de ha geweest. Ik heb een ha die vrij snel iets voorschrijft dus ik heb nu zantacdrank voor d'r. hebben we bij ean ook gehad. Ik moest nu wel de 1e fles zelf betalen die krengen zijn duur zeg.

Wie gaat vanavond allemaal kijken naar de ks?

[ Bericht 12% gewijzigd door F_r op 30-10-2013 19:30:27 ]
pi_132733834
Ik ga wel een stukje kijken vanaaf! Maar is voor mij minder beladen omdat ik geen keizersnede heb gehad.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:52:14 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132735132
Zo, he he, bijgelezen!
Omen ik las dat Riley zich optrekt, yay! Goed hoor! Ziet er vast superschattig uit bij zo'n klein poppetje.

Interessante discussie over opvoeding. T en ik zijn nog niet tegen meningsverschillen over de opvoeding aangelopen. Wel hebben we afgesproken wat hier ook veel gezegd wordt: wat de eerstgevraagde ouder zegt wordt aangehouden, geen opmerkingen die het gezag van de ander ondermijnen. Verschil in mening wordt evt. later zonder kind besproken. Het begint nu langzaamaan te beginnen, dat corrigerend opvoeden :+ ik heb dan zó'n moeite om mijn lachen in te houden. Staat Silvijn naast de televisie die aan de muur hangt, en dan gaat hij ons met een boevenhoofd aankijken en met zijn handje tegen het scherm. "Nee Silvijn" - handje weg. Heel langzaam een armpje omhoog en een stiekem pinkje richting het scherm om hem toch nog een keer aan te raken O+

Silvijn gaat om de dag mee onder de douche trouwens. Ik was zijn haren dan wel altijd, zijn lijfje was ik soms met wasgel en meestal spoel ik alleen met water. Alleen de luierarea met wat zeep.

Keizersnede ga ik kijken idd.

En nu zit ik te kijken naar hartverscheurend interview bij DWDD ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 30-10-2013 20:11:38 ]
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:52:45 #143
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132735156
Ik ga ook kijken, al heb ik het al wel eens online gezien, dit is toch wel even andere koek. Ik leg wel alvast de zakdoekjes klaar.... :+

Hier bij Lientje een spoed ks, van D ben ik normaal bevallen.
pi_132735208
Ik haak hier weer even aan :W

L is weer helemaal de oude O+ kruipt de hele kamer door en probeert te gaan zitten. Hij kan het bijna, alleen zn ene handje blijft nog op de vloer.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:58:06 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132735411
Ja Spees hier staat DWDD ook aan, ik schrok!

En ik zie Silvijn al staan O+

L gaat lekker he fieder!! *O*

Kyara, wat goed dat de fysio zo tevreden was! ^O^
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:58:53 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132735448
Hier gaat de kleine man een keer per week in de tummy en dan nog een keer per week met mij mee onder de douche.
Lientje gaat in de zomer iedere dag onder de douche en nu om de dag zo'n beetje, al wil ze het liefst twee keer per dag. :D

Kleine man krijgt alleen Weleda badcreme in zijn badje en voor Lientje gebruik ik Weleda of de natural lijn van Hema.
pi_132736511
Riley *O*

Verder ga ik vanavond ook kijken als ik t trek om tot dan wakker te blijven. Anders kijk ik t nog wel terug.

Ow gaat 2x per week onder de douche en 1x in bad. Maar hij houdt ervan om snot in z'n haar te smeren ;)

Verder vandaag in huize loj: ;)
Osteopaat heeft nogmaals Ow z'n nekje behandeld, zou nu echt over moeten zijn. Hij ligt nu bij me op schoot (hij is aan t spoken) en z'n nekje gaat overal heen. Dus weet t niet zo goed... Ff aankijken.
Verder zit ik er nog echt doorheen. Maar dat komt ook wel weer goed. Iemand stelde voor om gewoon ff me ziek te melden, Maarja ik ben een juf dus dat kan eigenlijk echt niet. En heel eerlijk geeft t wel afleiding. Maar genoeg geklaagd...
Ik zeg een nieuwe vrolijke daily Olf terwijl we op de ks wachten ;)
pi_132736513
Ik had een natuurlijke bevalling, ook zonder pijnbestrijding, dus ik kan mij niets voorstellen bij een keizersnede. Zou het programma straks wel graag kijken want het lijkt mij zo bizar. Moet morgen wel 7 uur al op pad, dus kan het helaas niet afkijken.
pi_132736808
Riley *O*
Loj :* ik ben ook juf dus ik begrijp wat je bedoelt. Maar als je de stap eenmaal neemt valt het echt reuze mee. Hopelijk heeft de osteopaat deze keer meer effect

Ik ga t opnemen vanavond!
pi_132736920
Misschien heeft iemand van jullie tips? Iemand heeft een vraag over je baby leren zn neus te snuiten.

OUD / Hoe leer ik mijn baby
pi_132736924
Btw, meer mensen die ingeknipt zijn? Voelen jullie het nog? Ik wel namelijk, doet geen pijn maar echt lekker is anders. Vroeg me af of ik daar alleen in ben.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:29:41 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132736973
Loj, ook juffen kunnen zich ziekmelden :Y en dat zou best een goed idee kunnen zijn. Ow wel naar het kdv en jij fatsoenlijk bijslapen en andere afleiding / ontspanning zoeken!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:31:13 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132737045
Venco, hier ook een knip, maar het enige dat ik merk is dat dat stukje huid minder gevoelig is. Dus dat voelt apart, maar niet vervelend.
pi_132738046
Probeer ook weer aan te haken. Afgelopen weken wel meegelezen maar niet de puf gehad om te reageren. Het gaat soms zo snel...

F. gaat op dit moment op dinsdag in bad. Op donderdag gaan we babyzwemmen en op zondag douchen we met t hele gezin.

*O* voor alle kindjes die iets nieuws kunnen.

:* voor alle moeders en kindjes waar het niet zo goed mee gaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:52 schreef Juud-- het volgende:
Heel herkenbaar op dit moment. Tot 11 november heb ik nog zwangerschapsverlof. Daarna was de planning om tot 1 januari betaald ouderschapsverlof op te nemen. De regeling loopt tot die datum. Alleen heb ik voor de herfstvakantie te horen gekregen dat de CAO verlengt is tot oktober 2014 dus ook de verschillende regelingen. Nu zit ik erg te twijfelen om toch weer te beginnen, ook omdat dit financieel voordeliger is. Maar dan voel ik me toch rottig dat ik ook graag ga werken ipv bij mijn lieve mannetje te zijn :@

We hebben weinig te klagen. F is een grote slaapkop 's nachts slaapt hij meestal tussen 18:00-19:30 in en meld zich daarna om 5:00 -6:00 uur. Overdag is het alleen hazenslaapjes. en houdt hij je gezellig bezig O+
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_132738456
Foto ga ik maken dit weekend. Nu heb ik alleen een hele onduidelijke en bewogen foto (ik moest naar mijn werk en toen ik mijn camera had wilde mevrouw niet meer gaan staan :o )

Sola die ook al een baby van elf maanden heeft. Wat gaat het toch snel.

Kyara *O* wat doen jouw meisjes het toch goed

Loj ik hoop,dat de osteopaat nu wel goed effect heeft. Heb je het nog gehad over vorige keer dat het zo slecht was gegaan?

En leuk om de antwoorden te lezen van de daily Olf

Riley is vandaag 40 weken. Even lang in mijn buik als uit mijn buik :o
pi_132738599
Venco ik heb een knip gehad en voel daar niks meer van

Wizzy klinkt heel gezellig

En ik wil eigenlijk weer met zwangerschapsverlof. 16 weken vrij. Kan er gewoon van dromen O+
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:58:25 #157
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132738809
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:28 schreef vencodark het volgende:
Btw, meer mensen die ingeknipt zijn? Voelen jullie het nog? Ik wel namelijk, doet geen pijn maar echt lekker is anders. Vroeg me af of ik daar alleen in ben.
Nee, ik heb er ook nog heel veel last van. No go zone, zeg maar :X.
pi_132739049
Venco, hier wel knip maar muv regelmatig ingegroeide haren (auw:() geen last meer. Ik zou het laten checken, kan evt niet helemaal fijn gehecht zijn?

Werken... Tja, ik ga niet werken dus. Vind dat ook niet heel erg, eigenlijk... Had er geen zin in, mis het niet en ben heel eerlijk gezegd nog niet fit genoeg. Vandaag boodschappen en naar de fysio en dat is mijn max voor de dag. Ga dus eerst ook nog de ziektewet in ivm BI.
pi_132739148
Echt pijn doet de hechting niet hoor maar het lijkt wat verdikt nog. Als ik erop duw dan voelt dat onprettig. Met douchen schrob ik er dan ook wat voorzichtiger. :P
pi_132739285
quote:
Eerste bevalling ingeknipt. Geen last meer van. Heeft wel een half jaartje geïrriteerd.
Tweede bevalling geen knip.

*O* voor Riley!

En Kyara wat fijn dat de fysio zo tevreden is.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:08:11 #161
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132739336
*komt uit lurkstand*
quote:
Yup.. Nope, al na 6-8 weken helemaal geen last meer.. maar ik heb idd vaker gehoord van vrouwen die er nog lang last van hebben. Ik zou wel ff naar de gyn gaan hoor! Misschien kan er gewoon makkelijk wat aan gedaan worden!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_132739337
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:07 schreef Animalmix het volgende:

En Kyara wat fijn dat de fysio zo tevreden is.
Ik denk dat Kyara zelf nu even niet zo tevreden is... *;
pi_132739447
Die topics die gemaakt worden :o
pi_132739455
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:08 schreef Olf het volgende:

[..]

:D
pi_132739654
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:08 schreef Olf het volgende:

[..]

Het is anders best een leuk lijstje geworden. O+
pi_132739705
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:13 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Vond ik ook al :Y O+
pi_132739736
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:13 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook heel mooi. *) Tot er mensen kwamen die zich niet aan het stramien hielden ;)
pi_132739876
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:14 schreef Olf het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook heel mooi. *) Tot er mensen kwamen die zich niet aan het stramien hielden ;)
:6 perfectionistje ;)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:17:54 #169
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132739938
OMG. Arme Kyara _O-
pi_132740032
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:17 schreef Spees_Eend het volgende:
OMG. Arme Kyara _O-
Teken van liefde toch? O+
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:19:57 #171
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132740051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Sowieso!
pi_132740083
Ja het was dan wel geen vrolijke daily Olf, maar ik heb mezelf goed vermaakt. En nu toch maar slapen, morgen doen we wel een uitzending gemist ;)
pi_132740113
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Als liefde zoveel topics kan duren, dan moet het echt wel liefde zijn. O+
pi_132740124
Herman O+
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:21:29 #175
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132740136
:D *O*
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:22:39 #176
381212 Gulara
From the future
pi_132740211
Oh my! _O- :D
Arme Kyara! :*
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:23:18 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132740249
Wait, what did I miss?? :o :?
pi_132740289
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:23 schreef LadyBlack het volgende:
Zie het lijstje met gesloten topics en OUD / Het grote bedank Rocka en feliciteer Kyara topic
pi_132740311
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:23 schreef LadyBlack het volgende:
Serieus?! Gemist?!
pi_132740320
*ademhaalt*

quote:
ja, herkenbaar, ook nu nog.

(knip was van de bevalling van M)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:25:10 #181
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132740376
Kyara! Gewoon hier nog posten ook! Waarschijnlijk ook nog met twee tandembaby;s aan je boobies!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:25:43 #182
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132740419
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:24 schreef Olf het volgende:

[..]

Serieus?! Gemist?!
Hier nog een :').
pi_132740422
Ik zou hier met één kind niet eens mod kunnen zijn. :o
pi_132740465
OMG!! Serieus, hiervoor kom ik uit leesstand... Al die gesloten topics O+ :D
pi_132740500
Vandaag hadden we een mini meet&greet met As en Kyan!

Whehehehe, die topics :'( :')
pi_132740507
muisarm...
pi_132740508
Ik ben NU AL emo bij operatie live. :')
pi_132740543
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:24 schreef Olf het volgende:

[..]

Serieus?! Gemist?!
Kan makkelijk :Y Ik benader normaal ook altijd bijna alles via my active topics. Dus dan kom je die hele lijst niet tegen.

Ben wel blij dat ik dit niet heb gemist :D O+
pi_132740552
Superschattig Belle! Wat een lieve mooie foto's! Die linksonder is echt geweldig, samen smiezelen. O+
pi_132740590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:27 schreef Olf het volgende:
Superschattig Belle! Wat een lieve mooie foto's! Die linksonder is echt geweldig, samen smiezelen. O+
Ja zo ziet het er nog cute uit, maar Nin ging wel telkens huilen als Kyan aan d'r kwam :')
pi_132740591
Wat gaaf Belle

Ik wil eigenlijk een topic maken hoe kopieer ik mijn baby, want ze is zo leuk. Maar ik gun Kyara rust
pi_132740619
Belle O+

Kyara weet anders wel hoe je leuke babies kopieert. :+

Een jaar geleden was ik 42 weken zwanger en werd ik opgenomen omdat het inleiden niet lukte. O+
pi_132740637
Ik weet wel hoe je je baby kopieert hoor. maar daar ben je nu een beetje laat mee :P
pi_132740644
Ik heb wel eens de voetjes van Nin op het kopieerapparaat gezet! Binnenkort nog eens doen O+
pi_132740647
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:26 schreef bellelena het volgende:
Vandaag hadden we een mini meet&greet met As en Kyan!

[ afbeelding ]

Whehehehe, die topics :'( :')
Kijk ze nou! Schatjes O+
pi_132740652
Mooie foto's Belle!
pi_132740774
Ik ga die keizersnede kijken, ben best wel benieuwd!

En thanks! Was leuk om weer eens wat foto's te maken, ik mis het!
pi_132740800
ik kijk hem wel op uitzending gemist.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:34:44 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132740881
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
Belle O+

Kyara weet anders wel hoe je leuke babies kopieert. :+

Een jaar geleden was ik 42 weken zwanger en werd ik opgenomen omdat het inleiden niet lukte. O+
OMG een jáár geleden!! O+
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:35:26 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132740913
Belle, die foto's O+

En die topics _O- vriend en ik hadden er de slappe lach van _O-
sorry Kyara :*
pi_132741676
Ik vond de eersten ook best grappig hoor. ;) Zal ze nog wel een keer teruglezen later.
pi_132741750
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:29 schreef bellelena het volgende:
Ik heb wel eens de voetjes van Nin op het kopieerapparaat gezet! Binnenkort nog eens doen O+
Wat een goed idee!
pi_132741795
Vreselijk interssant trouwens, dat met die keizersnede op tv. ^O^
pi_132741920
Ontzettend oftopic:
Wat een mooie lijst! Ik krijg al een zere duim van het scrollen, stel je voor dat je ze allemaal af moet sluiten :P

Kyara: held! En gefeliciteerd!

Ontopic: gave foto's Belle!
En die ks bekijken heb ik totaal geen behoefte aan. Geen ks gehad, en ik vind het gevoelsmatig raar om zo'n intiem moment op tv te gaan bekijken. Dan voel ik me een soort gluurder... :@
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:58:14 #205
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132741954
Maar ik vraag me af wat je bezielt om je keizersnede te laten filmen voor televisie.

Ik hou niet zo van dit tijdrekken, het mag wel een beetje opschieten. Ahum. Maar kijken doe ik zeker.

Kyara gefeliciteerd!
pi_132742081
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:57 schreef Piekie81 het volgende:
Ontzettend oftopic:
Wat een mooie lijst! Ik krijg al een zere duim van het scrollen, stel je voor dat je ze allemaal af moet sluiten :P

Kyara: held! En gefeliciteerd!

Ontopic: gave foto's Belle!
En die ks bekijken heb ik totaal geen behoefte aan. Geen ks gehad, en ik vind het gevoelsmatig raar om zo'n intiem moment op tv te gaan bekijken. Dan voel ik me een soort gluurder... :@
Misschien dat ik morgen even uitzending gemist ga kijken maar wel doorspoel en gewoon flitsen bekijk.
Anderzijds, misschien wil ik het niet weten. :')
pi_132742302
Omg, ik werd al naar van dat jaren 30 filmpje. Laat de rest maar. _O-
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:07:43 #208
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132742473
Ik vraag me af wat ze gaan doen als er iets mis is met de baby of er wat anders onverwacht gebeurt wat niet best is. Ze zeiden het net ook nog, het is een operatie met kans op complicaties ...
pi_132742529
ik vond dat filmpje best gruwelijk! zou zo in horror film kunnen.
pi_132743182
Ik vind het spannend!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:22:49 #211
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132743260
Op dit moment tijdens de ruggeprik was Djeez nog niet in de ok. Ik kneep hem toen wel. was bang dat ze eerder zouden gaan snijden dan hij in de ok zou zijn.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:22:56 #212
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132743269
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:07 schreef -mandy- het volgende:
Ik vraag me af wat ze gaan doen als er iets mis is met de baby of er wat anders onverwacht gebeurt wat niet best is. Ze zeiden het net ook nog, het is een operatie met kans op complicaties ...
is het live?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:23:17 #213
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132743295
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:22 schreef becky27 het volgende:

[..]

is het live?
voor zover ik weet wel
pi_132743475
Live ja.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:28:46 #215
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132743557
Brrr, dat snijden ziet er ... hoe moet je dat nou omschrijven ...

Apart om te zien dit.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:30:31 #216
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132743637
quote ipv edit
pi_132743875
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:07 schreef -mandy- het volgende:
waarschijnlijk zit er een kleine vertraging in zodat ze kunnen afkappen of zo.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:36:18 #218
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132743923
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

waarschijnlijk zit er een kleine vertraging in zodat ze kunnen afkappen of zo.
ik hoop van wel. je gaat er niet van uit dat er wat mis kan gaan, maar je weet nooit. -angsthaas in actie-
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:44:38 #219
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132744265
Byzonder en heel mooi om te zien zo'n keizersnede op televisie.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:47:54 #220
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132744401
oh ik heb meegekeken bij mijn eigen ks dus weet hoe het eruit ziet en heb het ook regelmatig live gezien bij koeien :P
Maar het was tof dus?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:53:58 #221
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132744577
Ik vond het interessant om te zien,
pi_132744762
Het waren iig leuke mensen, vind ik. En ik was verbaasd dat ks ook echt nog zo head first ging, had verwacht dat baby er meer uitgepakt zou kunnen worden oid. En vooral heeeel gek dat de moeder echt lalalala rustig daar lag.
pi_132744898
En dit was toch zo'n gentle caesarian? Alsnog kreeg ze pas na een paar minuten baby te zien en op d'r borst. Dat lijkt me echt heel jammer. :@
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:03:33 #224
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132744948
Heb niet gekeken. Geen behoefte aan :). Hou niet zo van dat soort beelden.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:35:31 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132747952
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:02 schreef Olf het volgende:
En dit was toch zo'n gentle caesarian? Alsnog kreeg ze pas na een paar minuten baby te zien en op d'r borst. Dat lijkt me echt heel jammer. :@
Volgens mij was het een soort 'tussenvorm'.
KuikenGuppy
  donderdag 31 oktober 2013 @ 07:36:04 #226
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132749727
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Volgens mij was het een soort 'tussenvorm'.
Klopt idd ze zijn nog bezig om het in te voeren.

Ik heb gekeken en vond het wel mooi om te zien.

En mijn baby heeft gewoon geslapen van 23:15 tot 7:00 :o. Ik ben zelf wel een aantal keer wakker geweest.
pi_132749765
Ik sliep al bijna. Kijk wel of ik hem terug kan kijken.

De mijne sliep niet door. Nouja om 00:30 wakker gemaakt voor een fles en om 004:30 kwam ze zelf. En dan wil ze alleen nog bij mij slapen.
pi_132749802
Mijn dametjes waren om 4 uur wakker voor een voeding en slapen nu nog steeds O+
Heerlijk, maar 1 nachtvoeding.

(en man heeft zich ook verslapen dus we werden allebei om 07;15 uur van M wakker...)
pi_132749954
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 07:47 schreef Kyara het volgende:
Mijn dametjes waren om 4 uur wakker voor een voeding en slapen nu nog steeds O+
Heerlijk, maar 1 nachtvoeding.

Hoe fijn!!

Een van mijn ukjes is sinds een paar weken ineens gaan 'bonken'. Keihard met je hoofd tegen je hoofdeind aanslaan. Zo raar waar dat ineens vandaan komt. Ik kan het op de camera goed zien want de eerste paar keer wist ik echt niet wat er aan de hand was.
Schijnt normaal te zijn...?

Nu eens kijken of iemand nog een goede samenvattingspost heeft gedaan.... :D

Edit: leuke foto's Belle. Verder veel gelezen, niks onthouden.

Ik ga nu eens kijken bij mijn zh online hoe ik mijn bevallingsverslag op kan vragen. Mis toch veel details.
Met een meidenkwartet
pi_132750014
Ah dat klinkt naar Cathmar maar heb he wel vaker gehoord inderdaad!

Kyara een goede nacht!

Bubseltje ook, maar is dat niet een iets te lang nachtje voor jouw hele kleintje? :@ of zit je alweer heel lang in het babytopic en gaat de tijd sneller dan ik dacht?
pi_132750086
Belle lieve foto's. En ze doen qua ontwikkeling niet voor elkaar onder zie ik :D

Ik heb niet gekeken. Weet niet waarom niet, beetje vergeten omdat ik altijd naar once upon a time kijk. Ach....Misschien nog uitzending gemist erbij halen.

Ik heb zo een afspraak bij de ha om 09.00. Ben benieuwd wat hij zegt.
Uiteraard voel ik me al een aantal dagen prima, maar dat zorgt er hopelijk alleen voor dat ik het zonder al teveel gejank kan vertellen.
pi_132750305
Wat een leuke foto's Belle O+

Ik heb de uitzending opgenomen, ga vandaag proberen te kijken als Lola een beetje wilt slapen,
ze is mega verkouden en wilde vannacht alleen bovenop mij slapen, hopelijk wil ze straks wel even lekker in bed slapen :)
Zijn er nog dingen die je mag geven bij vastzittend slijm?
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_132750368
Belle ze zijn echt super leuk geworden die foto's. Beetje jammer dat jou mooie Nin geen fan is van Kyan :D

Die ks niet gekeken, maar ook geen behoefte aan om dat te zien.

En verder zag ik gister nog even snel een *O* momentje voor Riley. Goed man optrekken!!!!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 08:55:27 #234
259886 pessie
pi_132750450
Klumzy ik geef altijd gewoon zoutoplossing.

Mooie foto's van Nin en Kyan.

Ik heb de. KS niet gezien, vind ik eng.

Vannacht weer 5x wakker -O- . Kan iemand me vertellen dat het heus beter wordt. Ik ben er een beetje klaar mee :@
pi_132750504
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 08:55 schreef pessie het volgende:
Vannacht weer 5x wakker -O- . Kan iemand me vertellen dat het heus beter wordt. Ik ben er een beetje klaar mee :@
Het wordt écht beter :Y :*

quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 08:55 schreef pessie het volgende:
Ik heb de. KS niet gezien, vind ik eng.
Ik heb het vanmorgen even kort gekeken. Vond het juist heel erg meevallen :Y Vooral als ze de baarmoeder openmaken, ik had verwacht dat dat best wel grof zou gaan ofzo, maar dat gaat echt heel voorzichtig en rustig. Vond het heel mooi om te zien juist :Y
pi_132750563
Die topics! :D Gefeliciteerd Kyara!

Ik heb de ks niet gekeken. Man vond de live versie traumatisch genoeg, dus ik durfde het niet aan.

Jullie babies wel eens krampen/onrust na het eten van pompoen?
pi_132750818
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:02 schreef L-E het volgende:
Die topics! :D Gefeliciteerd Kyara!

Ik heb de ks niet gekeken. Man vond de live versie traumatisch genoeg, dus ik durfde het niet aan.

Jullie babies wel eens krampen/onrust na het eten van pompoen?
Geen ervaring met pompoen hier.

Wat betreft de ks: misschien is het juist fijn om deze aflevering wel te zien. Ik vond het er namelijk heel rustig uitzien, en mooi ook. Ja, ze moeten behoorlijk wat trekken enzo, maar dat vond ik er zelf niet grof/eng uitzien. Vond het juist een 'geruststelling' om te zien. Niet dat ik een negatief gevoel heb overgehouden aan mijn keizersnede, maar toch. Het was gewoon mooi O+

Nu kan ik me voorstellen dat het voor jou misschien wat vroeg is en dat het wellicht -voor nu- nog teveel -negatieve- emoties oproept. Maar aan de andere kant denk ik dat het ook zou kunnen helpen bij de verwerking ofzo. Omdat ik namelijk denk dat het heel fijn is om te zien hoe het ook kan, en dat ook een dergelijke geboorte heel mooi is/kan zijn. Zoiets. Als je begrijpt wat ik bedoel, volgens staat het er wat warrig :+
pi_132750839
Lola krijgt wekelijks pompoen ( met zoete aardappel en salie ), vind ze heerlijk en heeft nergens last van
pi_132750853
Cathmar, mijn peuter deed dat rond deze leeftijd ook. Uit frustratie leek het. We hebben haar toen een tijdje in een campingbedje gehad.Ze had echt een grote blauwe plek op haar voorhoofd op een gegeven moment. Toen ze het ook op de vloer ging doen hebben we vanalles geprobeerd. Uiteindelijk hielp haar optillen, maar voor de rest negeren of alleen nee zeggen. Misschien was ze al wel iets ouder bedenk ik me. Maar ze begreep 'nee' al wel. Bij haar was het dus frustratie.
pi_132750970
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:17 schreef Solagratia het volgende:
Cathmar, mijn peuter deed dat rond deze leeftijd ook. Uit frustratie leek het. We hebben haar toen een tijdje in een campingbedje gehad.Ze had echt een grote blauwe plek op haar voorhoofd op een gegeven moment. Toen ze het ook op de vloer ging doen hebben we vanalles geprobeerd. Uiteindelijk hielp haar optillen, maar voor de rest negeren of alleen nee zeggen. Misschien was ze al wel iets ouder bedenk ik me. Maar ze begreep 'nee' al wel. Bij haar was het dus frustratie.
Een raar iets is het he. Ik vind het vooral raar dat het overdag dus niet doet, en dat het zo ineens kwam.
Frustratie zou zomaar kunnen want ze wil veel meer dan ze kan en hikt enorm tegen het staan aan.
Met een meidenkwartet
pi_132751062
Helpt zoutoplossing dan ook bij slijm bij het hoesten?

Cathmar, ik kan me nog herinneren dat mijn broertje dat vroeger ook deed, volgens mij is hij daar toen vanzelf mee opgehouden.
pi_132751280
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:23 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Een raar iets is het he. Ik vind het vooral raar dat het overdag dus niet doet, en dat het zo ineens kwam.
Frustratie zou zomaar kunnen want ze wil veel meer dan ze kan en hikt enorm tegen het staan aan.
ja een raar iets. Je schrikt er ook een beetje van. Hier was het ook weer zo plotseling weer weg. Volgens mij wilde ik het net aankaarten op het cb en toen hield ze ermee op. Ik was het ook al vergeten tot ik toevallig die blauwe plek weer zag op een foto.

hier heb ik het vermoeden dat de gastouder V. Gister (en dinsdag misschien ook)helemaal geen bijvoeding heeft gegeven. Alleen maar flessen. Ze gaan er per 1 dec weg, maar ik vind het echt niet tof /understatement.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:47:47 #243
259886 pessie
pi_132751442
Dank je Coco. Ik ben er na 2 maanden een beetje heel erg klaar mee.
Van de KS verhalen wordt ik altijd een beetje naar, sinds ik becky's bevallingsverhaal las over open branden en spieren trekken. Het klinkt zo pijnlijk :@

Stola, dat vind ik echt slecht, hij is al 11 maanden, hij heeft ook wel wat extra's nodig nu. Ik zou het echt gaan vragen als ik jou was.

Pompoen heeft Lauren nog nooit gegad. Ik hou niet van soep en verder weet ik niet wat te doen met pompoen.
pi_132751611
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Geen ervaring met pompoen hier.

Wat betreft de ks: misschien is het juist fijn om deze aflevering wel te zien. Ik vond het er namelijk heel rustig uitzien, en mooi ook. Ja, ze moeten behoorlijk wat trekken enzo, maar dat vond ik er zelf niet grof/eng uitzien. Vond het juist een 'geruststelling' om te zien. Niet dat ik een negatief gevoel heb overgehouden aan mijn keizersnede, maar toch. Het was gewoon mooi O+

Nu kan ik me voorstellen dat het voor jou misschien wat vroeg is en dat het wellicht -voor nu- nog teveel -negatieve- emoties oproept. Maar aan de andere kant denk ik dat het ook zou kunnen helpen bij de verwerking ofzo. Omdat ik namelijk denk dat het heel fijn is om te zien hoe het ook kan, en dat ook een dergelijke geboorte heel mooi is/kan zijn. Zoiets. Als je begrijpt wat ik bedoel, volgens staat het er wat warrig :+
Ik snap je hoor :* Maar het gaat hier echt even niet zo heel goed, ik heb dagelijks paniekaanvallen die me heel veel energie kosten.. ik ga het op een later moment zeker bekijken, om wat je zegt, om er een andere associatie bij te hebben, maar voor nu moet ik zuinig omspringen met mijn energie. En na de eerste sessie emdr deze week en overmorgen de hellp-themadag die ook het eea los zal maken denk ik dat het goed is als ik dit even skip. :)

Mijn man zei overigens dat hij ze helemaal niet zachtzinnig vond bij mijn ks, vraag me af of mijn gyn dan zo'n hork was of dat zijn geheugen wat gekleurd is :+
pi_132751622
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:17 schreef klumsy het volgende:
Lola krijgt wekelijks pompoen ( met zoete aardappel en salie ), vind ze heerlijk en heeft nergens last van
Oh, dat klinkt echt heerlijk! O+
pi_132752242
Wat naar dat het zo slecht gaat L-E. Gelukkig heb je wel hulp. Ik hoop dat het je goed doet en je je snel weer een stuk fijner voelt. Sterkte ermee!

Pessie, ik ben inderdaad bezig om er naar te vragen. we gaan er niet voor niets weg, Duurt alleen heel lang voor we een gastouder in de buurt hadden gevonden, waar we peuter met een gerust hart ook heen konden brengen en daarna heb je nog opzegtermijn.
pi_132752515
Dat lijkt me naar Sola, je kindjes daar achter te laten terwijl er blijkbaar dingen niet goed gaan. Ben benieuwd wat de go zelf over de bijvoeding zegt.

Pessie, met pompoen kun je echt van alles doen. Door een Marokkaanse stoofschotel, roosteren in de oven, door de pasta, puree van maken, etc. Sticker gaf ik gewoon een stuk in zijn hand, iets zacht gekookt. Het is van nature zoetig, hij vond het wel lekker. :)
pi_132752655
Kom ik een paar dagen terug zelf met de melding dat die ks op tv is, vergeet ik te kijken :') (ik zat helemaal in hotter than my daughter :@ ) Ik hoop hem straks bij uitzending gemist te kunnen terugkijken :@ Wat betreft het live aspect is het waarschijnlijk live gefilmd (dus niet geënsceneerd of aangepast) en later uitgezonden. Volgens mij heet dat ook live. Dus als er iets mis zou zijn, zenden het niet uit, lijkt me.

Kyara, mooi dat je meisjes het zo goed doen!! En een gemiddelde ligt tussen heel snel en heel langzaam in he. We hebben niet allemaal van die absurde kindjes als Nin ;)

Wat betreft eten zijn man en ik ook slecht. We geven haar de helft van de tijd potjes en koken zelf met supermarktvlees (meestal scharrel) en uit pakjes en zakjes. We hebben zo weinig tijd voor onszelf in de week en vinden het belangrijker om een uurtje extra te kunnen chillen dan om iedere dag vers en biologisch/gezond te eten. Respect voor de werkende mama's en papa's die iedere dag compleet verantwoord koken!

Loj, spannend hoor met dat nekje. Ik vind het altijd lastig ergens op te vertrouwen waar ik totaal geen verstand van heb :@ Hopelijk gaat het vandaag al beter! En ja je bent juf dus ik snap je verantwoordelijkheidsgevoel, maar hoe onmisbaar je je misschien ook voelt, dat ben je niet! Dit is totaal niet lullig bedoeld (ik stelde ook voor om je ziek te melden), maar soms voelen mensen zich te verantwoordelijk en gaan daardoor veel te lang door en is de schade op de lange termijn veel groter. Jij bent het belangrijkst!! Dus zorg dat je op de een of andere manier wel tijd neemt om bij te komen want je wilt straks ook niet overspannen thuis zitten :* En misschien kun je het overleggen op je werk? Dan kunnen ze met de planning/vervanging rekening houden.

Belle, die foto's O+

L-E, sterkte :* Wb ks, dat deden ze bij mij geloof ik ook niet zachtzinnig. Ze maken een kleine incisie en moeten dat helemaal oprekken, dus ja, daar gaat wat kracht achter zitten. Maar liever dat dan dat ik van onder tot boven wordt opengesneden :D En wat leuk te lezen van Sticker met pompoen! Foto!!! O+

Isa had weer een prutnacht vannacht ;( Maarjaaaaa, gisternacht heeft ze wel goed geslapen en vanochtend was ze echt extreem lief en vrolijk O+ Ik vind het dan altijd zo jammer dat ik haar niet thuis kan houden maar ze naar het kdv gaat ;( Overdag wil ze trouwens ineens niet meer slapen, het monster.. O+ Ik ga trouwens straks eens een berg koken voor haar. Ze heeft niet meer genoeg aan de hoeveelheid van een 4 mnd potje savonds, maar ik wil nog geen 6 mnd potjes geven omdat daar vlees in zit en dat voelt nog niet goed. Dus dat wordt zoete aardappel met broccoli. Vindt ze heerlijk :9

En totaal offtopic, maar mn tand is weer heel. Nu over 2 weken terug voor een gaatje ;( Oh en mijn tandarts is echt :’) Ik vertel hem ze zeggen dat iedere zwangerschap je een tand kost, zegt ie "Dat klopt! Dus welke mag ik eruit trekken?' Ik vond tandartsen altijd doodeng, maar bij deze vind ik het bijna leuk om te gaan :@
Sarcasme. Herken het.
pi_132753546
Kyara wat lief dat je meisjes je rust gunde na het modden van gisteren

Spirit wat fijn dat je tand weer heel is.

L-e jij had een spoed keizersnede met nadruk op spoed. Jullie vechtertje moest eruit en wel direct dan gaat het een stuk minder zachtzinniger. Mijn litteken is groot omdat ean eruit moest en wel direct.

Ik ben nu dus de ks aan het terug kijken en kan mij helemaal niet herinneren dat ik een drankje moest drinken. Andere ks moeders wel?
pi_132753580
Ik heb nog niet gekeken, maar heb geen drankje hoeven drinken
pi_132753736
Omen wat een bijzonder moment O+
Belle en As, geweldige foto's *O*
Ophelia dat is ook een bijzonder moment O+
Danic hoe ging het bij de ha?
Sola wat erg -O-
pi_132753782
Ik kan me niet meer herinneren of ik een drankje moest drinken :@ Ik geloof van niet, maar ben heeeeel veel vergeten. Ik weet wel dat ik mocht eten of drinken tijdens de bevalling, maar geen melkproducten mocht omdat als ik tijdens de operatie moest overgeven en dat zou in de longen komen, er een groot risico bestond op onsteking.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:43:02 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132754312
Fijn van je tand Spirit! *) <-- :D

Hier een gebruikelijke nacht, 22:30 erin, 06:00 eruit geplukt voor de voeding en twee keer even speentje terug moeten doen zodat ze weer kon inslapen. Ik heb geen idee wanneer ze zelf wakker zou worden voor een voeding, ik zou me niet verbazen als dat wel eens pas tegen 08:00 / 09:00 zou zijn. Ze wil ook altijd na de voeding van 06:00 nog weer slapen.

Vanaaf komt mn moeder helpen, omdat mn vriendje tot zondagavond in Londen zit (vanaf afgelopen dinsdag). Wel fijn! Want om 5:30 kolven, 6:00 voeden is toch niet ideaal. Ik zal wel weer de nodige verhalen over sinaasappel met liga en dat kan best en je moet zus en zo aanhoren. Achja..

Verheug me op volgende week, gaan we eens wat beginnen met bijvoeding. Ben zo benieuwd! Denk dat we met gekookte wortel gaan beginnen. Geef je dat dan op een willekeurig moment op de dag? Of op een tijd dat er eigenlijk gevoed zou moeten worden? En dan daarna nog een fles ofzo? :?
pi_132754438
Ik geloof dat wordt aangeraden om het te geven na de fles, zodat het geen invloed heeft op de voeding. Maar wij geven het er juist voor, want dan heeft hij interesse in eten. Op een gegeven moment is zijn geduld op en dan wil hij een fles, die geven we dus meestal niet lang na het hapje.

Oja en het eerste hapje 's morgens geven, als ze er dan last van krijgt dan heb jij daar geen minder goede nachtrust door ;)

Na een paar keer doen wij nu 's morgens na het eerste slaapje een fruithapje en ergens rond het avondeten een groentehapje.
pi_132754468
XM, hier bijvoeding na een voedingsmoment omdat ik niet wil dat bijvoeding de bv gaat vervangen. Als je dat wel wil doe je het ipv, I guess.
pi_132754632
Dat lukt hier dus niet (behalve dat ik fv geef en geen bv), want hij heeft totaal niet de neiging om minder te gaan drinken, ook niet nu hij in totaal twee hapjes brood en ongveer één potje Olvarit eet (maar dan zelfgemaakt).
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:57:26 #257
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132754792
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:52 schreef Suikertante het volgende:
Dat lukt hier dus niet (behalve dat ik fv geef en geen bv), want hij heeft totaal niet de neiging om minder te gaan drinken, ook niet nu hij in totaal twee hapjes brood en ongveer één potje Olvarit eet (maar dan zelfgemaakt).
Dat was hier ook niet zo, kwam pas echt later. Het was in het begin dus echt bijvoeding. Ik denk dat ze pas een fles minder ging drinken met een maand of 8?
pi_132754843
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat was hier ook niet zo, kwam pas echt later. Het was in het begin dus echt bijvoeding. Ik denk dat ze pas een fles minder ging drinken met een maand of 8?
Lukt niet is misschien wat heftig uitgedrukt trouwens, want het hoeft van mij ook helemaal niet nog.

(je post in het dreumestopic O+ dat dansen, zo lief!)
pi_132755978
Ik deed het eerste hapje een uur of twee uur na de voeding. Dan zat ze niet meer propvol van de fles (als ze vol zit, wil ze namelijk niks meer) en is ze ook nog niet zohongerig dat ze gefrustreerd wordt dat het niet lukt. Wat ons betreft de perfecte tijd dus! Ze vond het reuze interessant en stopt sowieso alles in haar mond, dus dit ging ook prima.

Pas toen het eten echt goed ging en veel werd, ben ik het voor een fles gaan geven zodat het langzaam de fles ging uitstellen. Ze ging toen ook vrij snel minder, maar wel grotere flessen drinken.
Sarcasme. Herken het.
pi_132756052
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:52 schreef Suikertante het volgende:
Maar dat geeft toch niet Suiker? Je bent net pas een paar weekjes bezig met bijvoeding! Rustig aan joh ;)

Wij zijn nu 2 maanden bezig en ze eet nu (het equivalent van) 2 potjes voor 4 maanden en daar tussendoor lust ze ook nog wat brood/rauwe groenten/soepstengel (maar dat geven we nu even niet ivm de krampjes die ze kreeg). Plus 4 a 5 flessen van 180/6. Op een gegeven moment leek ze het ineens "door te hebben". Er gaat nu ook bij voeren bijna geen eten meer naast, terwijl eerder werkelijk alles en iedereen onder zat :D
Sarcasme. Herken het.
pi_132756157
Hmm, ik vond die keizersnede op tv gisteren er juist behoorlijk grof uitzien! Dat ze dat weefsel ook gingen scheuren en zo. De geboorte van het kindje zelf vond ik wel heel mooi trouwens, dat vind ik eigenlijk altijd sinds ik zelf ben bevallen, ik weet nu wat het met je doet zo'n geboorte O+. Maar daarna was het kindje zo stil, als een steen. En wat ik bij mijn baby absoluut niet wilde, dat was dat er na de geboorte direct met een doek heel hard gewreven zou worden. Op dat perfecte huidje dat nog nooit zo'n aanraking heeft gehad, dat lijkt me echt zo niet fijn ;( Nou ja, ik vond het er dus best wel gek uitzien! Mijn eigen bevalling was dan vaginaal, maar echt een heel stuk zachter. Jammer vond ik ook dat het 'opeens' een tussenvorm bleek te zijn en dat het alsnog even duurde voordat het babytje bij de mama mocht! Maar volgens mij is na een minuut of 5 al best snel voor een keizersnede toch? De geboorte an sich was trouwens wel best natuurlijk zoals het ging en eruit zag.

L-E :* Wat naar om te horen dat je zo niet lekker in je vel zit. Dikke knuffel!
pi_132756201
Spannend XM beginnen met bijvoeden! Ik heb de eerste keer tussen 2 flessen door een hapje wortel gegeven (potje).

L at net een hele boterham :o (zonder de korstjes) Hij vindt het het lekkerst als er alleen boter op zit. Beleg hoeft nog niet toch?

Suiker kijk jou nou bijvoedingsadvies geven O+
Het blijft me verbazen hoe snel je van 'onwetende' moeder naar expert gaat. Zo ben je met de eerste hapjes aan het klungelen en zo adviseer je anderen.
pi_132756241
Ja dat realiseerde ik me ook tijdens het typen O+
En Spirit dat zei ik daarna dus ook! :P F heeft trouwens nog steeds elke drie uur een fles, dus 2 uur na de fles is eigenlijk hetzelfde als net ervoor :D
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:53:53 #264
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132756253
Dank voor de adviezen O+. Denk dat we het dan ook tussendoor gaan doen.

En alles in de mond is herkenbaar. Echt ALLES wordt afgelebberd :'). Ze heeft bijna permanent natte mouwen omdat ze de hele tijd erop loopt te sabbelen :').
pi_132756272
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:53 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat realiseerde ik me ook tijdens het typen O+
En Spirit dat zei ik daarna dus ook! :P F heeft trouwens nog steeds elke drie uur een fles, dus 2 uur na de fles is eigenlijk hetzelfde als net ervoor :D
1 a 2 uur zei ik, wijsneus :P Afhankelijk natuurlijk van hoeveel tijd er tussen de voedingen zit ;) Ergens ertussenin deden wij :+
Sarcasme. Herken het.
pi_132756290
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dank voor de adviezen O+. Denk dat we het dan ook tussendoor gaan doen.

En alles in de mond is herkenbaar. Echt ALLES wordt afgelebberd :'). Ze heeft bijna permanent natte mouwen omdat ze de hele tijd erop loopt te sabbelen :').
Krijgt ze geen tandjes dan XM?
Sarcasme. Herken het.
pi_132756291
Oh doe het ook ertussenin en niet tegelijk, toevallig! :D

_O- Sorry, ik zal nu ophouden. :+
pi_132756306
Over alles aflebberen gesproken... Nu L kruipt stopt hij regelmatig om de vloer te likken :')
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:57:59 #269
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132756343
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:55 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Krijgt ze geen tandjes dan XM?
Ik zie nog niks wat daarop wijst.. geen verdikking of roodheid, niks.. Maar who knows!

En alles wordt bevoeld, tijdens de voeding gaat haar hand de hele tijd over de bank en ze schuift met haar voeten over waar ze op ligt, friemelt aan onze kleding. Verschillende texturen zijn echt da bomb.
pi_132756377
Suiker, irritant kind! :(

Wat ik trouwens echt geniaal vind van Isa is dat ze nu ook door heeft dat ze haar mond ver open moet doen (zonder haar tong er half uit te hangen) en dat ik er dan een flinke lepel eten in stop. Nu hangt ze dus tegenwoordig helemaal voorover in haar wipstoel om maar dichter bij het eten te zijn, met wijd open mond :+ En dan die geluiden er ook bij O+ "HAAAHHH HAAAAAAHHH!!!!!" *prop* "haammmmmmmmmmmmm" O+ O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132756453
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:57 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik zie nog niks wat daarop wijst.. geen verdikking of roodheid, niks.. Maar who knows!

En alles wordt bevoeld, tijdens de voeding gaat haar hand de hele tijd over de bank en ze schuift met haar voeten over waar ze op ligt, friemelt aan onze kleding. Verschillende texturen zijn echt da bomb.
Ik zag ook niks tot ik het voelde :+ Scherp man, die dingen! Maar als ze veel kwijlt en op haar vingertjes kauwt, zou het best kunnen. Dentinox helpt hier dan ook fantastisch! Beetje op een wattip en het tandvlees bij het doorkomende tandje smeren (waar ze haar vingers in haar mond klemt).
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:03:39 #272
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132756499
Kwijlen valt echt mee, het is meer echt sabbelen. Als ze op haar rug ligt en geen speen in heeft, legt ze haar pols op haar mond en gáán. Inclusief het heerlijke geluid van gesabbel op natte stof :').
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:06:16 #273
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132756546
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:58 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Lukt niet is misschien wat heftig uitgedrukt trouwens, want het hoeft van mij ook helemaal niet nog.

(je post in het dreumestopic O+ dat dansen, zo lief!)
O+ echt, een dreumes is zoooo leuk O+
pi_132757671
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:56 schreef Fieder het volgende:
Over alles aflebberen gesproken... Nu L kruipt stopt hij regelmatig om de vloer te likken :')
Ghihi, deze had ik even gemist :D

Als Isa dat gaat doen zal ik toch aan de regelmatige schoonmaak moeten ;( Ik HAAT dweilen -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_132757818
Eindelijk een zaak gevonden waar men zoete aardappel verkoopt. Ze vind het erg lekker in die potjes dus wil ik het vers maken. En een pompoen meegenomen. Voor het eerstdat ik zoiets ga klaar maken!
pi_132757823
F heeft nu ook de hele tijd een pluisjesplakkaat op zijn kin zitten, van zijn slaapzak, het speelkleed en zijn kleding O+
pi_132757971
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:47 schreef Tally het volgende:
Eindelijk een zaak gevonden waar men zoete aardappel verkoopt. Ze vind het erg lekker in die potjes dus wil ik het vers maken. En een pompoen meegenomen. Voor het eerstdat ik zoiets ga klaar maken!
De AH verkoopt gewoon zoete aardappel? :?
Sarcasme. Herken het.
pi_132758200
Hier heeft Kyan van de week 4 x de beker siroop van zijn broer omver getrokken. Die vergeet hem op de grote tafel te zetten. Pffff soms best vermoeiend.

Vandaag naar het cb geweest. Hoofdomtrek was weer bijgetrokken. Verder 8735 gram en 69,5 cm. Niet zo lang dus.
pi_132758310
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:52 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik zie ze in elke supermarkt idd :)
pi_132758416
Tally bij Lidl hebben ze ook zoete aardappel. Is hier ook een favoriet

As Kyan gaat echt superhard! Mooie stats toch?

Spirit ik vrees dat ik nu ook moet gaan dweilen :@ of ik laat het L doen :+
pi_132758683
Ok het resultaat is dat de hele keuken en ikzelf onder de groene prut zitten :') Misschien moet ik toch maar zo'n babycook gaan kopen, want de staafmixer en ik zijn geen goede combi :@

Ik twijfel alleen of ik niet teveel per portie heb gemaakt.... En zeg alsjeblieft even dat jullie keuken er ook zo uitziet als je met babyvoer bezig bent :Y)

SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_132758720
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:13 schreef Spirit82 het volgende:
Ok het resultaat is dat de hele keuken en ikzelf onder de groene prut zitten :') Misschien moet ik toch maar zo'n babycook gaan kopen, want de staafmixer en ik zijn geen goede combi :@

Ik twijfel alleen of ik niet teveel per portie heb gemaakt.... En zeg alsjeblieft even dat jullie keuken er ook zo uitziet als je met babyvoer bezig bent :Y)

SPOILER
dat valt reuze mee!
Maar lijkt me idd wat veel.
pi_132758747
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:52 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

De AH, Plus en groentenboer hier niet. Zo'n turks groentenwinkeltje had ze wel.
pi_132758751
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:05 schreef Fieder het volgende:
Tally bij Lidl hebben ze ook zoete aardappel. Is hier ook een favoriet

As Kyan gaat echt superhard! Mooie stats toch?

Spirit ik vrees dat ik nu ook moet gaan dweilen :@ of ik laat het L doen :+
:+

Sarcasme. Herken het.
pi_132758795
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:15 schreef Tally het volgende:

[..]

dat valt reuze mee!
Maar lijkt me idd wat veel.
:{ Ik vind het ook zonde als ik het straks weg moet gooien, maar savonds heeft ze eigenlijk niet meer genoeg aan zo'nn 4 maandenpotje dus ik wilde iets meer maken. Maar dan zie je het staan en ga je weer twijfelen enzo :') }:| Mijn baby is toch nog veel te klein om zoveel te eten :@
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:18:10 #286
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132758812
Geniaal! Ik ga een pakje (laten) maken van Swiffer-doeken als ze gaat kruipen/tijgeren! *)
pi_132758823
Als ik een hapje ontdooi dan schep ik eerst de helft in een bakje en zet de rest in de koelkast. Dan kan ik die rest altijd de volgende dag geven als F er niet aan toe komt.
pi_132758852
:o O+ die moet ik. Ebay? :+

Herkenbaar hoor :Y hoeveel zit er in zo'n bakje? Ik vul 6 mnd potjes, is 200 gram dacht ik?
pi_132758974
Je keuken valt wel mee spirit. De hoeveelheden lijken wat veel maar kwestie van uitproberen toch?

Hier geef ik potjes en eet hij deels met de pot mee.

Stats zijn prima alleen de lengte viel wat "tegen".
pi_132759069
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:19 schreef Fieder het volgende:
:o O+ die moet ik. Ebay? :+

Herkenbaar hoor :Y hoeveel zit er in zo'n bakje? Ik vul 6 mnd potjes, is 200 gram dacht ik?
Ongeveer 150 gram denk ik. Ik probeer het wel gewoon.

Nog een vraagje. Ik zocht voor de grap op 'fat baby' op google om te kijken of ik er eentje kon vinden die op Isa lijkt, maar toen schrok ik eigenlijk een beetje! Isa is pas 6 maanden en ze is totaaaal niet dik (qua gewicht zit ze op middellijn terwijl ze qua lengte de grafiek af schiet), maar kun je een kindje van 6 maanden al teveel te eten geven? Isa stopt namelijk vanzelf met eten als ze geen honger meer heeft. Maarja, ik was voor mn zwangerschap ook slank :') Maar ik ben volwassen en snaai teveel... Anyways: kun je je kindje van 6 maanden teveel bijvoeding geven?
Sarcasme. Herken het.
pi_132759237
Ik denk dat het gewoon meer lijkt op de foto, 150 gram is rond 6 mnd gewoon normaal. Potjes zijn dus 200. Lekker hoor :Y)
L stopt ook met eten maar mss sommige kindjes niet? Of je geeft 3 klontjes boter per portie ofzo. Geen idee hoe die kindjes zo dik komen :?
pi_132759350
Ben blij dat je zegt dat 150 gram normaal is :D Ik word af en toe een beetje onzeker van de vergelijkingen hier. Isa is echt een hongermonster, maar andere kindjes eten veel minder en sommigen beginnen pas met 6 maanden! Dan eten ze natuurlijk een stuk minder :@ En omdat man en ik aanleg hebben voor overgewicht... ik wil haar gewoon niet overvoeren omdat zij het zo lekker vindt :@
Sarcasme. Herken het.
pi_132759379
Kyan stopt ook als hik geen trek meer heeft. Maar wanneer hij daarna gaat spelen en ontdekt iets te eten gaat hij er wel voor. Dus ik denk dat als je, je kind de hele dag te eten geeft hij wel te dik kan worden.

Daarnaast nog factoren zoals aanleg en beweegelijkheid. Maar volgens mij kunnen baby's het over het algemeen prima aangeven.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:34:08 #294
259886 pessie
pi_132759428
Spirit dat plaaatje :D

Als jij niet meer in haar stopt wanneer ze zelf aangeeft genoeg te hebben kun je haar m.i. niet overvoeren.

As, nieuwe stats *O* volgens mij is hij gemiddeld, maar naast Lauren waarschijnlijk wat klein :P . Pfff zou het echt leuk vinden onze kids ooit naast elkaar te zetten.

Voor wie pompoen met zoete aardappel gaat doen, hoe doe je dat? Recept?
pi_132759438
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:31 schreef Spirit82 het volgende:
Ben blij dat je zegt dat 150 gram normaal is :D Ik word af en toe een beetje onzeker van de vergelijkingen hier. Isa is echt een hongermonster, maar andere kindjes eten veel minder en sommigen beginnen pas met 6 maanden! Dan eten ze natuurlijk een stuk minder :@ En omdat man en ik aanleg hebben voor overgewicht... ik wil haar gewoon niet overvoeren omdat zij het zo lekker vindt :@
Geen zorgen maken hoor. 150 gram is prima volgens mij. Kyan eet ook best veel (wel weinig flesjes). Gewoon ook een beetje kijken naar je kindje. Als ze straks gaan lopen gaan de reserves er wel weer af.
pi_132759493
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:34 schreef pessie het volgende:
Spirit dat plaaatje :D

Als jij niet meer in haar stopt wanneer ze zelf aangeeft genoeg te hebben kun je haar m.i. niet overvoeren.

As, nieuwe stats *O* volgens mij is hij gemiddeld, maar naast Lauren waarschijnlijk wat klein :P . Pfff zou het echt leuk vinden onze kids ooit naast elkaar te zetten.

Ja + 1

Gezien de afstand zou er weer een centrake meet moeten komen zoals de afgelopen twee jaar in Utrecht. Hint hint.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:37:19 #297
259886 pessie
pi_132759535
Ik heb een vriendin die een tijdje in de kov heeft gewerkt en zij kwam daar een kind tegen dat op afroep (en dat was in zijn geval ongeveer elke 2 uur) een grote fles voeding voor hongerige baby's kreeg. Ze vertelde dat hij echt dik was.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:39:11 #298
259886 pessie
pi_132759596
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:36 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ja + 1

Gezien de afstand zou er weer een centrake meet moeten komen zoals de afgelopen twee jaar in Utrecht. Hint hint.
:@ die meets lijken mij eigenlijk nogal indrukwekkend voor zowel peuter als baby als mijzelf. Peuter wordt namelijk Echt Niet vrolijk van in een beperkte ruimte "opgesloten" zitten met veel anderen :@
pi_132759633
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:34 schreef pessie het volgende:

Mijn kookboek voor kinderen zegt hierover het volgende:
schil de pompoen
verwijder de pitten
snij de pompoen in stukjes
kook de pompoen gaar
pureer de pompoen.

Graag gedaan!! ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_132759654
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:39 schreef pessie het volgende:

[..]

:@ die meets lijken mij eigenlijk nogal indrukwekkend voor zowel peuter als baby als mijzelf. Peuter wordt namelijk Echt Niet vrolijk van in een beperkte ruimte "opgesloten" zitten met veel anderen :@
Echt???? Die in Utrecht was echt meer dan prima. Gymzaal voor de grotere kindjes om uit te leven. Speelkleed hoek voor de baby's en niet hutje mutje.
pi_132759669
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:40 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mijn kookboek voor kinderen zegt hierover het volgende:
schil de pompoen
verwijder de pitten
snij de pompoen in stukjes
kook de pompoen gaar
pureer de pompoen.

Graag gedaan!! ^O^
:D