Dat is een interessante uitspraak van Vuijsje, die joods is en dus helemaal geen Sinterklaas viert. Joodse huishoudens houden zich niet met een christelijke bisschop (of Wodan in vermomming?) bezig.quote:Ik denk niet dat we over vijf jaar nog Sinterklaas vieren met Zwarte Pieten.
Iemand die het serieus over ' witte' mensen heeft neem ik sowieso niet serieus.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:09 schreef Hexagon het volgende:
Vuijsje is gewoon een blaaskaak die wel vaker onzin lult
Beschaafde mensen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:13 schreef Dance99Vv het volgende:
wie koopt er nog boeken? laat staan leest ze?
en was het een kassucces?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:15 schreef Ulx het volgende:
D'r zijn wel meer boeken met kleurenpieten gemaakt.
De Bouquet reeks is mijn persoonlijke favoriet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:15 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
beschaafde mensen kopen beschaafde boeken (meestal romannetjes)
kleurboeken met piet zekerquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:15 schreef Ulx het volgende:
D'r zijn wel meer boeken met kleurenpieten gemaakt.
Neuh. Net zo succesvol als het invoeren van kleurenpieten een jaar of wat geleden.quote:
ik wou het nou net niet bij naam noemenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:16 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
De Bouquet reeks is mijn persoonlijke favoriet.
wel dapper , ze proberen het ieder jaar opnieuw.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Neuh. Net zo succesvol als het invoeren van kleurenpieten een jaar of wat geleden.
Ik denk dat die man best een mening kan formuleren die helemaal niets met zijn joodse achtergrond te maken heeft.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:07 schreef jiomk het volgende:
Robert Vuijsje schrijft Sinterklaasboek met Kleurenpiet
http://www.nu.nl/boek/361(...)met-kleurenpiet.html
[..]
Dat is een interessante uitspraak van Vuijsje, die joods is en dus helemaal geen Sinterklaas viert. Joodse huishoudens houden zich niet met een christelijke bisschop (of Wodan in vermomming?) bezig.
Is de aanval op Sinterklaas wraak voor de kritiek op ritueel slachten? Wat denken jullie?
Pijnlijk maar waar.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:43 schreef jogy het volgende:
Door dit hele Zwarte pieten gejank is de populariteit van het sinterklaasfeest zodanig verhoogt dat het langzame sterven van deze goedheiligman met minimaal 25 jaar is verlengd.
Zeker nu het Tokkie gedeelte van Nederland door de onderbuik is gemobiliseerd en Sinterklaas en Zwarte piet nu het boegbeeld is van Nederlandse trots.
Helaas zal het Sinterklaasfeest voor de rest van zijn bestaan besmeurd zijn met de voetstappen van schreeuwende en wild om zich heen slaande achterlijken die het laatste restje onschuld wat het sinterklaasfeest nog in zich had compleet hebben verneukt. In de kont. Met een brandende cactus.
Een dikke zwarte cactus?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:43 schreef jogy het volgende:
Door dit hele Zwarte pieten gejank is de populariteit van het sinterklaasfeest zodanig verhoogt dat het langzame sterven van deze goedheiligman met minimaal 25 jaar is verlengd.
Zeker nu het Tokkie gedeelte van Nederland door de onderbuik is gemobiliseerd en Sinterklaas en Zwarte piet nu het boegbeeld is van Nederlandse trots.
Helaas zal het Sinterklaasfeest voor de rest van zijn bestaan besmeurd zijn met de voetstappen van schreeuwende en wild om zich heen slaande achterlijken die het laatste restje onschuld wat het sinterklaasfeest nog in zich had compleet hebben verneukt. In de kont. Met een brandende cactus.
Quinsy en co. bedanktquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:43 schreef jogy het volgende:
Nee, niet Quincy.quote:
Nee, Quincy en co. hebben de voorzet gegeven en Henk en Ingrid hebben de bal in het doel geschopt, lek geprikt en de keeper verkracht.quote:
En zwarte piet ging er met het bot vandoor.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, Quincy en co. hebben de voorzet gegeven en Henk en Ingrid hebben de bal in het doel geschopt, lek geprikt en de keeper verkracht.
Hoezo niet, als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand die het serieus over ' witte' mensen heeft neem ik sowieso niet serieus.
Hoezo? Als iemand direct begint met het vergelijken van pakjesavond met het vieren van de holocaust door verkleed als Anne Frank met een gasfles p de rug te paraderen is het redelijkerwijs te verwachten dat mensen licht geirriteerd kunnen reageren. Of niet soms?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, Quincy en co. hebben de voorzet gegeven en Henk en Ingrid hebben de bal in het doel geschopt, lek geprikt en de keeper verkracht.
En wat hebben Insayno en soortgelijken dan gedaanquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Juist.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Als iemand direct begint met het vergelijken van pakjesavond met het vieren van de holocaust door verkleed als Anne Frank met een gasfles p de rug te paraderen is het redelijkerwijs te verwachten dat mensen licht geirriteerd kunnen reageren. Of niet soms?
Of je neemt het aan als de belachelijke verwoording dat het is, lacht degene uit die het daadwerkelijk gelooft en laat het daarbij. Je gaat niet achterlijk lopen doen op het Malieveld of facebook onder schijten met je nutteloze gejengel. Ik bedoel Quincy had zich al hopeloos belachelijk gemaakt met zijn uitspraken maar om één of andere manier stinkt bij mij het hele getokkie wat ik de laatste dagen heb gezien een stuk erger.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Als iemand direct begint met het vergelijken van pakjesavond met het vieren van de holocaust door verkleed als Anne Frank met een gasfles p de rug te paraderen is het redelijkerwijs te verwachten dat mensen licht geirriteerd kunnen reageren. Of niet soms?
En daarom moet Quincy zijn zin krijgen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Of je neemt het aan als de belachelijke verwoording dat het is, lacht degene uit die het daadwerkelijk gelooft en laat het daarbij. Je gaat niet achterlijk lopen doen op het Malieveld of facebook onder schijten met je nutteloze gejengel. Ik bedoel Quincy had zich al hopeloos belachelijk gemaakt met zijn uitspraken maar om één of andere manier stinkt bij mij het hele getokkie wat ik de laatste dagen heb gezien een stuk erger.
Quincy moet helemaal niks. Ik huil alleen een beetje van binnen over hoe het gegaan is maar daar kan Zwarte piet niets aan doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
En daarom moet Quincy zijn zin krijgen?
Eens.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Helemaal waar.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Of je neemt het aan als de belachelijke verwoording dat het is, lacht degene uit die het daadwerkelijk gelooft en laat het daarbij. Je gaat niet achterlijk lopen doen op het Malieveld of facebook onder schijten met je nutteloze gejengel. Ik bedoel Quincy had zich al hopeloos belachelijk gemaakt met zijn uitspraken maar om één of andere manier stinkt bij mij het hele getokkie wat ik de laatste dagen heb gezien een stuk erger.
Ach ja, dat een stel PVV malloten met dit gedoe aan de haal zouden gaan was wel te verwachten. Maar soit. Zolang mensen geen kleurenpieten willen gaan er ook geen kleurenpieten komen bij georganiseerde intochten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Quincy moet helemaal niks. Ik huil alleen een beetje van binnen over hoe het gegaan is maar daar kan Zwarte piet niets aan doen.
Ik hoop stiekem dat Zwarte Piet verdwijnt. Alleen maar omdat er ongelofelijk veel kortzichtig gelul bij is komen kijken en er met nog meer modder is gegooid richting voor- en tegenstanders.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach ja, dat een stel PVV malloten met dit gedoe aan de haal zouden gaan was wel te verwachten. Maar soit. Zolang mensen geen kleurenpieten willen gaan er ook geen kleurenpieten komen bij georganiseerde intochten.
Ik volg je redenatie niet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem dat Zwarte Piet verdwijnt. Alleen maar omdat er ongelofelijk veel kortzichtig gelul bij is komen kijken en er met nog meer modder is gegooid richting voor- en tegenstanders.
Even hè:quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Je kan niet de ene keer degene die de boel opstookt de schuld geven en de andere keer degenen die happen, al naar gelang naar wat je qua politieke oriëntatie op dat moment het beste uitkomt. Nou ja, het kan wel, maar het is opportunistisch en hypocriet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:46 schreef jogy het volgende:
Wilders is gewoon een intrigant die het leuk vindt om te stoken. En mensen trappen er ook nog met beide ogen in. Soms twijfel ik of hij nou echt het beste met het land voor heeft of dat hij gewoon met een smerig spelletje bezig is.
Ah well.
Zelfs het feit dat het St. Nicolaasgenootschap heeft geprobeerd buiten de NL regering om erkenning als cultureel erfgoed te verkrijgen en zich niet helemaal aan de regeltjes heeft gehouden (met alle gevolgen van dien... zonder die aanvraag was het verhaal nooit bij ene mevrouw Sheperd terechtgekomen en had de Telegraaf geen "VN-scoop" van dik een half jaar oud gehad) is allemaal de schuld van Quinsy (het valt me nog mee dat hij niet de schuld krijgt van de hele discussie sinds de jaren 80, de eerste protestgeluiden in de jaren 30 en gooi alle mensenrechtenverdragen er ook maar bij), maar owee als je voorzichtig suggereert dat Wilders zich heeeeel misschien beter afzijdig had kunnen houden, want dan ben je een "landverader".quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:33 schreef Igen het volgende:
Je kan niet de ene keer degene die de boel opstookt de schuld geven en de andere keer degenen die happen, al naar gelang naar wat je qua politieke oriëntatie op dat moment het beste uitkomt. Nou ja, het kan wel, maar het is opportunistisch en hypocriet.
Doe effe normaal en leg me geen woorden in de mond. Het woord "landverrader" heb ik helemaal niet genoemd. Ik kies met die post bovendien geeneens een kant jôh, dus je hoeft ook niet zo gepikeerd te doen alsof je mening aangevallen wordt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:30 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Zelfs het feit dat het St. Nicolaasgenootschap heeft geprobeerd buiten de NL regering om erkenning als cultureel erfgoed te verkrijgen en zich niet helemaal aan de regeltjes heeft gehouden (met alle gevolgen van dien... zonder die aanvraag was het verhaal nooit bij ene mevrouw Sheperd terechtgekomen en had de Telegraaf geen "VN-scoop" van dik een half jaar oud gehad) is allemaal de schuld van Quinsy (het valt me nog mee dat hij niet de schuld krijgt van de hele discussie sinds de jaren 80, de eerste protestgeluiden in de jaren 30 en gooi alle mensenrechtenverdragen er ook maar bij), maar owee als je voorzichtig suggereert dat Wilders zich heeeeel misschien beter afzijdig had kunnen houden, want dan ben je een "landverader".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |