De meter met de lampjes is af, nu de overige meters nog. Ik moest nog lunchen, ben dat dus eerst even aan het doen voordat ik de rest afmaak.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:04 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En tussendoor kun je dan ook nog FOK!-en?
Maar als je vakantie neemt bij AH krijg je toch gewoon doorbetaald en maakt het toch niet uit?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:05 schreef donald500 het volgende:
Kan die andere niet quoten want topic zit dicht.
Jawel ik heb wel recht op vakantie, maar ik kan bijvoorbeeld nooit 3 of 4 weken op vakantie ivm de betaalperiodes omdat ik van hun (UWV dus) verplicht die 48 uur per betaalperiode van de AH moet maken.
Hij heeft een contract van 48 uur per periode; Dus all-in loon. Hij krijgt dus zijn vakantie-uren al betaald bij zijn uurloon.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:12 schreef mujentas het volgende:
[..]
Maar als je vakantie neemt bij AH krijg je toch gewoon doorbetaald en maakt het toch niet uit?
Oh ja, ik zat niet goed te lezenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:13 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hij heeft een contract van 48 uur per periode; Dus all-in loon. Hij krijgt dus zijn vakantie-uren al betaald bij zijn uurloon.
Bij ons veranderde bijna niks bij de vuilniszakken en boterhamzakjes. Lampen was meeste werk, ook door verkeerd vullen,etc.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:09 schreef mujentas het volgende:
[..]
De meter met de lampjes is af, nu de overige meters nog. Ik moest nog lunchen, ben dat dus eerst even aan het doen voordat ik de rest afmaak.
Die downies bij ons zien geen verschil tussen een kleine en grote fittingquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:19 schreef Fivel het volgende:
[..]
Bij ons veranderde bijna niks bij de vuilniszakken en boterhamzakjes. Lampen was meeste werk, ook door verkeerd vullen,etc.
Wajong-uitkering als ik het goed begreep van SM.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:16 schreef Schuimpjes het volgende:
Maar Donald500 even voor mijn beeldvorming: Je krijgt dus een WAJONG-uiterkering en daarnaast neemt het UWV 50% van het salaris dat je bij Albert Heijn verdient voor haar rekening?
En waar wordt je precies op gekort als je een maand vakantie neemt? Op je WAJONG-uitkering of op je salaris?
Ik heb er niet heel veel verstand van. Maar is het niet gewoon zo dat als jij niet werkt bij AH dat er voor het UWV ook geen uren te betalen zijn en dat je dus "gekort" wordt op je salaris, maar niet op je uitkering?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:30 schreef donald500 het volgende:
[..]
Wajong-uitkering als ik het goed begreep van SM.
En misschien ook wel salaris?
Idd 50/50 Ah betaalt helft, uwv betaalt helft.
Dit ja. Het zou wat zijn als je niet op vakantie kunt. Kom nouquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:39 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik heb er niet heel veel verstand van. Maar is het niet gewoon zo dat als jij niet werkt bij AH dat er voor het UWV ook geen uren te betalen zijn en dat je dus "gekort" wordt op je salaris, maar niet op je uitkering?
Zoals ik het bekijk hou jij gewoon je volledige uitkering maar krijg jij - net als alle andere AH medewerkers met een contract van of minder dan 48 uur per periode - geen salaris wanneer je met vakantie gaat. Alleen jij wordt hierin enigzins benadeeld omdat jij over het UWV-gedeelte geen vakantiedagentoeslag in het kader van het all-in loon krijgt, terwijl "normale"-medewerkers die wel krijgen. Maar goed, ik werk niet bij het UWV en ook niet bij de afdeling HR van Albert Heijn
Op de site van Rijksoverheid staat het volgende(http://www.rijksoverheid.(...)land-gaan-wonen.html) :
Kan ik met een Wajong-uitkering met vakantie of in het buitenland gaan wonen?
U kunt met een uitkering volgens de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wet Wajong) gewoon met vakantie gaan. U hoeft het UWV niet te informeren als u in Nederland blijft.
Ik zou als ik jou was maar eens met het UWV bellen en daar al je vragen voorleggen.
Heb bij ons niks met wapen/worpen bezig, maar had zo'n gevoel dat er best wel veel veranderde. Bij wijnen ging een stuk of 15 wijnen uit assortiment en in october al gluhwein met vier facings.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:19 schreef Fivel het volgende:
Bij ons veranderde bijna niks bij de vuilniszakken en boterhamzakjes. Lampen was meeste werk, ook door verkeerd vullen,etc.
Alle planken zijn wel op andere hoogtes komen te hangen, ook bij de vuilniszakken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:19 schreef Fivel het volgende:
[..]
Hij zegt niet dat hij niet op vakantie kan/mag, alleen dat hij op salaris wordt gekort wanneer hij wel volop 4 weken achter elkaar gaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:39 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik heb er niet heel veel verstand van. Maar is het niet gewoon zo dat als jij niet werkt bij AH dat er voor het UWV ook geen uren te betalen zijn en dat je dus "gekort" wordt op je salaris, maar niet op je uitkering?
Zoals ik het bekijk hou jij gewoon je volledige uitkering maar krijg jij - net als alle andere AH medewerkers met een contract van of minder dan 48 uur per periode - geen salaris wanneer je met vakantie gaat. Alleen jij wordt hierin enigzins benadeeld omdat jij over het UWV-gedeelte geen vakantiedagentoeslag in het kader van het all-in loon krijgt, terwijl "normale"-medewerkers die wel krijgen. Maar goed, ik werk niet bij het UWV en ook niet bij de afdeling HR van Albert Heijn
Op de site van Rijksoverheid staat het volgende(http://www.rijksoverheid.(...)land-gaan-wonen.html) :
Kan ik met een Wajong-uitkering met vakantie of in het buitenland gaan wonen?
U kunt met een uitkering volgens de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wet Wajong) gewoon met vakantie gaan. U hoeft het UWV niet te informeren als u in Nederland blijft.
Ik zou als ik jou was maar eens met het UWV bellen en daar al je vragen voorleggen.
Volgens mij heeft onze WORP'en man (tijdelijk een andere, niet die oude knar) daar niet naar gekeken. Er moesten ook 2 planken worden omgewisseld. Echt omgewisseld, qua indeling van de plank veranderde er niets. Die heeft ie ook maar laten hangen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
Alle planken zijn wel op andere hoogtes komen te hangen, ook bij de vuilniszakken.
Dat laatste vond ik overigens maar merkwaardig, want daar veranderde verder niet zoveel. Het verhangen van die paar planken had totaal geen nut. Ik heb ze dan ook gewoon op dezelfde hoogte laten hangen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
Alle planken zijn wel op andere hoogtes komen te hangen, ook bij de vuilniszakken.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:45 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuw topic, nieuw zoekplaatje
[ afbeelding ]
Heb ik ook gedaan vandaag!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:58 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hij zegt niet dat hij niet op vakantie kan/mag, alleen dat hij op salaris wordt gekort wanneer hij wel volop 4 weken achter elkaar gaat.
Dit heeft overigens ook te maken met de discussie of UWV ook een all-in uurloon aan hem uitkeert of niet. Zo ja, wordt hij tijdens eventuele vakantie niet uitbetaald, want all-in uurloon. Zo niet, krijgt hij tijdens zijn vakantie wel uit betaald.
Alleen de hamvraag is, als hij geen all-in uurloon van UWV ontvang dus tijdens zijn vakantie wel uit betaald krijgt: ziet UWV die 'uren' dan als gewerkte uren en komt hij dan aan zijn minimale uren van 48 per 4 week (periode) of niet? En wat als hij geen all-in uurloon van UWV ontvangt, hoe gaat het dan met zijn uren van de vakantie? Moet hij die in de resterende dagen van de periode maar krijgen, of wat?
Kortom: ik zou als ik hem was eens gaan informeren bij UWV.
Misschien zij aan AH en AH weer aan jou? Misschien dat AH er een procedure (systeemtechnisch) voor heeft opgezet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:31 schreef donald500 het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan vandaag!
Alleen volgens mij klopt er geen zak van!
Die medewerkster zei dus dat AH mij die ¤204,50 per maand betaald (salaris) en de uwv mijn wajong-uitkering van 925.
Nu vroeg ik dus aan haar wie dan het andere gedeelte van het AH-loon opzich nam.
Volgens haar is dat de helft van die ¤204,50 dus ¤102,25 die zij aan AH betalen.
Maar hoe beland dat geld dan bij mij?
Of ik begrijp het verkeerd of ik ben verkeerd voorgelicht.
2 weken route 99 dan 47/48 vleesthema. En dan denk ik 49 alvast een thema naar sinterklaas die eenvoudig om kan naar kerstthema.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:18 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Wat een gezelligheid. Dacht zelf aan een thema rond vlees in verband met de nieuwe WORP en de biefstukproeverij die binnenkort gepland staan.
Je uurloon is al verlaagd met 50% je factor op je loonstrook zal wel iets van 3 euro ofzo zijn.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:31 schreef donald500 het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan vandaag!
Alleen volgens mij klopt er geen zak van!
Die medewerkster zei dus dat AH mij die ¤204,50 per maand betaald (salaris) en de uwv mijn wajong-uitkering van 925.
Nu vroeg ik dus aan haar wie dan het andere gedeelte van het AH-loon opzich nam.
Volgens haar is dat de helft van die ¤204,50 dus ¤102,25 die zij aan AH betalen.
Maar hoe beland dat geld dan bij mij?
Of ik begrijp het verkeerd of ik ben verkeerd voorgelicht.
Normaliter betaald AH toch bij Wajongers 50% van de uren uit tegen het normale uurloon van zijn of haar leeftijd?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:00 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Je uurloon is al verlaagd met 50% je factor op je loonstrook zal wel iets van 3 euro ofzo zijn.
Die 50% betaald Albert Heijn. Dat ze nog een subsidie verder krijgen is buitenbeschouwing.
Door je inkomsten van 204,50 zal je op je Wajong iets gekort worden. Als je inkomsten lager zijn zal je neem ik aan minder gekort worden door het UWV.
Ik ben niet helemaal thuis in deze materie maar dit verhaal klinkt mij nog altijd niet correct in de oren. (ondanks dat wij een wajonger hebben die ook gewoon volgende week een weekje vrij is.... en naar mijn weten niks inhaalt.)
Klopt, Wajong was 930 en nu 925.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:00 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Je uurloon is al verlaagd met 50% je factor op je loonstrook zal wel iets van 3 euro ofzo zijn.
Die 50% betaald Albert Heijn. Dat ze nog een subsidie verder krijgen is buitenbeschouwing.
Door je inkomsten van 204,50 zal je op je Wajong iets gekort worden. Als je inkomsten lager zijn zal je neem ik aan minder gekort worden door het UWV.
Ik ben niet helemaal thuis in deze materie maar dit verhaal klinkt mij nog altijd niet correct in de oren. (ondanks dat wij een wajonger hebben die ook gewoon volgende week een weekje vrij is.... en naar mijn weten niks inhaalt.)
Doen ze ook.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:12 schreef Halldor het volgende:
[..]
Normaliter betaald AH toch bij Wajongers 50% van de uren uit tegen het normale uurloon van zijn of haar leeftijd?
Dat verschilt per persoon. Maar in dit geval betalen ze 100% van de uren tegen 50% tarief.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:12 schreef Halldor het volgende:
[..]
Normaliter betaald AH toch bij Wajongers 50% van de uren uit tegen het normale uurloon van zijn of haar leeftijd?
Moet je iedere 4 weken je verdiensten ook opgeven?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:15 schreef donald500 het volgende:
[..]
Klopt, Wajong was 930 en nu 925.
Dus ik ben er wel op vooruit gegaan want ik heb natuurlijk die 200 van AH.
Maar ik volg ook alleen maar het beleid van UWV.
Wil geen regels overtreden en in problemen komen oid.
Nee, ik hoef niks door te geven.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:22 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Moet je iedere 4 weken je verdiensten ook opgeven?
Volgens mij zit de issue er namelijk in dat je ls je 2 weken vrij bent dus minder krijgt van AH. en maakt het voor je WAJONG niets uit.
50% van de uren is wat anders dan 50% van het uurloon...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:15 schreef donald500 het volgende:
[..]
Doen ze ook.
Zou ¤10,17 p/u verdienen zonder wajong en nu ¤5,09 p/u met wajong
Gaat Wajong per maand... WW gaat dacht ik per 4 weken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:27 schreef donald500 het volgende:
[..]
Nee, ik hoef niks door te geven.
SM zegt dat ik echt van UWV de 48 uur per periode moet maken.
Betaling van UWV gaat ook per maand (23e) en AH natuurlijk per 4 weken.
Van het gesprek wat we toendertijd met arbeidsdeskundige gehad hebben met UWV, zei zij dat ook, dat er dan minder inkomsten komen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:37 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Gaat Wajong per maand... WW gaat dacht ik per 4 weken.
Waar haalt die SM dat vandaan??? Ik heb dat nog nooit gehoord.....
Ja er zijn minder inkomsten omdat AH minder betaald. Niet omdat het UWV minder betaald.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:40 schreef donald500 het volgende:
[..]
Van het gesprek wat we toendertijd met arbeidsdeskundige gehad hebben met UWV, zei zij dat ook, dat er dan minder inkomsten komen.
Ja, Wajong gaat per maand.
Het zal wel goed zijn, ik word zo gestoord van UWV en iedereen die wat anders zegt en wat van me wilt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:42 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja er zijn minder inkomsten omdat AH minder betaald. Niet omdat het UWV minder betaald.
Snap ik maar het kan niet kloppen dat je nooit vrij kan zijn omdat AH een all-innloon heeft....quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:44 schreef donald500 het volgende:
[..]
Het zal wel goed zijn, ik word zo gestoord van UWV en iedereen die wat anders zegt en wat van me wilt.
Neem liever geen risico.
4 weken achter elkaar dus blijkbaar wel, dat is toch teveel voor mij om vrij te zijn, maar het zijn inderdaad rare regeltjes.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:49 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Snap ik maar het kan niet kloppen dat je nooit vrij kan zijn omdat AH een all-innloon heeft....
Dus eigenlijk zeggen ze/we hiermee. Wajongers moet je geen all-inn loon geven en wel 9 weken per jaar vakantie/adv-uren......quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:53 schreef donald500 het volgende:
[..]
4 weken achter elkaar dus blijkbaar wel, dat is toch teveel voor mij om vrij te zijn, maar het zijn inderdaad rare regeltjes.
Ik weet nog dat er bezwaar was ingediend door onze Wajonger toen het all in loon werd ingevoerd (vermoedelijk dus ivm vakantieuren en ADV), ik weet alleen de afloop niet meer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:55 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeggen ze/we hiermee. Wajongers moet je geen all-inn loon geven en wel 9 weken per jaar vakantie/adv-uren......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |