abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:59:58 #1
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_132689322

Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!

AH Plaza

Username - Functie - Regio
bigbass - Senior Medewerker Verkoop
d4v1d - Medewerker Verkoopklaar - Utrecht
Einschtein - Regio Groningen
Etsu - Senior Medewerker Verkoop - omg. Rotterdam
exelletor - Medewerker Verkoopklaar - omg. Rotterdam
Ferry_76 - Senior Medewerker Verkoopklaar - Ede
Halldor - Teamleider Verkoopklaar
Hallyu - Medewerkster Verkoopklaar - omg. Zuidoost-Brabant
Ikbenschipper - ASM - Amsterdam/Hilversum e.o.
Kapsalonzondersla - Medewerker Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
Krullie. - Caissière
MehMeeeh - Teamleider Verkoopklaar (In opleiding) - Geldrop
Monsterd. - Senior medewerker verkoop
mujentas - Medewerker Verkoopklaar - Bollenstreek
OudeBok - Kassier (caissière A) - Amsterdam
Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
TommieAH - Caissière B

CAO voor het levensmiddelenbedrijf

In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker.
De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Toeslagen voor Ma t/m Za ontvang je alleen wanneer je een contract hebt van méér dan 48 uur per periode of in een week méér dan 12 uur hebt gewerkt.

Wat zijn TvT-uren?
TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren, meeruren, toeslaguren (in uren omgezet, door-de-weekse dagen, zon- en feestdagen en overwerk) Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren?
BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.

Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding?
Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is ¤7,50. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu?
Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.

Van het jaar 2013.

www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.

Denk na voor je iets zegt! Het kan zijn dat het concurrentie gevoelige informatie betreft.

Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:00:10 #2
378682 JohnBercow
pi_132689329
Hier verder
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_132689396
Bezig met de lampjes worp *O*
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:04:12 #4
378682 JohnBercow
pi_132689412
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:03 schreef mujentas het volgende:
Bezig met de lampjes worp *O*
En tussendoor kun je dan ook nog FOK!-en?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_132689444
Kan die andere niet quoten want topic zit dicht.
Jawel ik heb wel recht op vakantie, maar ik kan bijvoorbeeld nooit 3 of 4 weken op vakantie ivm de betaalperiodes omdat ik van hun (UWV dus) verplicht die 48 uur per betaalperiode van de AH moet maken.
pi_132689529
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:04 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

En tussendoor kun je dan ook nog FOK!-en?
De meter met de lampjes is af, nu de overige meters nog. Ik moest nog lunchen, ben dat dus eerst even aan het doen voordat ik de rest afmaak.
pi_132689594
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:05 schreef donald500 het volgende:
Kan die andere niet quoten want topic zit dicht.
Jawel ik heb wel recht op vakantie, maar ik kan bijvoorbeeld nooit 3 of 4 weken op vakantie ivm de betaalperiodes omdat ik van hun (UWV dus) verplicht die 48 uur per betaalperiode van de AH moet maken.
Maar als je vakantie neemt bij AH krijg je toch gewoon doorbetaald en maakt het toch niet uit?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:13:08 #8
378682 JohnBercow
pi_132689621
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:12 schreef mujentas het volgende:

[..]

Maar als je vakantie neemt bij AH krijg je toch gewoon doorbetaald en maakt het toch niet uit?
Hij heeft een contract van 48 uur per periode; Dus all-in loon. Hij krijgt dus zijn vakantie-uren al betaald bij zijn uurloon.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_132689640
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:13 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Hij heeft een contract van 48 uur per periode; Dus all-in loon. Hij krijgt dus zijn vakantie-uren al betaald bij zijn uurloon.
Oh ja, ik zat niet goed te lezen :')
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:16:09 #10
378682 JohnBercow
pi_132689674
Maar Donald500 even voor mijn beeldvorming: Je krijgt dus een WAJONG-uiterkering en daarnaast neemt het UWV 50% van het salaris dat je bij Albert Heijn verdient voor haar rekening?

En waar wordt je precies op gekort als je een maand vakantie neemt? Op je WAJONG-uitkering of op je salaris?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_132689729
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:09 schreef mujentas het volgende:

[..]

De meter met de lampjes is af, nu de overige meters nog. Ik moest nog lunchen, ben dat dus eerst even aan het doen voordat ik de rest afmaak.
Bij ons veranderde bijna niks bij de vuilniszakken en boterhamzakjes. Lampen was meeste werk, ook door verkeerd vullen,etc.
pi_132689854
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:19 schreef Fivel het volgende:

[..]

Bij ons veranderde bijna niks bij de vuilniszakken en boterhamzakjes. Lampen was meeste werk, ook door verkeerd vullen,etc.
Die downies bij ons zien geen verschil tussen een kleine en grote fitting :)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:26:34 #13
378682 JohnBercow
pi_132689913
Onbesteld toegevoegd 812021 1 Ah bonuskaart uitdeelset 1 *O* *O* *O* *O* :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_132690004
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:16 schreef Schuimpjes het volgende:
Maar Donald500 even voor mijn beeldvorming: Je krijgt dus een WAJONG-uiterkering en daarnaast neemt het UWV 50% van het salaris dat je bij Albert Heijn verdient voor haar rekening?

En waar wordt je precies op gekort als je een maand vakantie neemt? Op je WAJONG-uitkering of op je salaris?
Wajong-uitkering als ik het goed begreep van SM.
En misschien ook wel salaris?
Idd 50/50 Ah betaalt helft, uwv betaalt helft.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:39:50 #15
378682 JohnBercow
pi_132690244
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:30 schreef donald500 het volgende:

[..]

Wajong-uitkering als ik het goed begreep van SM.
En misschien ook wel salaris?
Idd 50/50 Ah betaalt helft, uwv betaalt helft.
Ik heb er niet heel veel verstand van. Maar is het niet gewoon zo dat als jij niet werkt bij AH dat er voor het UWV ook geen uren te betalen zijn en dat je dus "gekort" wordt op je salaris, maar niet op je uitkering?

Zoals ik het bekijk hou jij gewoon je volledige uitkering maar krijg jij - net als alle andere AH medewerkers met een contract van of minder dan 48 uur per periode - geen salaris wanneer je met vakantie gaat. Alleen jij wordt hierin enigzins benadeeld omdat jij over het UWV-gedeelte geen vakantiedagentoeslag in het kader van het all-in loon krijgt, terwijl "normale"-medewerkers die wel krijgen. Maar goed, ik werk niet bij het UWV en ook niet bij de afdeling HR van Albert Heijn

Op de site van Rijksoverheid staat het volgende(http://www.rijksoverheid.(...)land-gaan-wonen.html) :

Kan ik met een Wajong-uitkering met vakantie of in het buitenland gaan wonen?
U kunt met een uitkering volgens de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wet Wajong) gewoon met vakantie gaan. U hoeft het UWV niet te informeren als u in Nederland blijft.

Ik zou als ik jou was maar eens met het UWV bellen en daar al je vragen voorleggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door JohnBercow op 29-10-2013 14:50:09 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_132691967
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:39 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik heb er niet heel veel verstand van. Maar is het niet gewoon zo dat als jij niet werkt bij AH dat er voor het UWV ook geen uren te betalen zijn en dat je dus "gekort" wordt op je salaris, maar niet op je uitkering?

Zoals ik het bekijk hou jij gewoon je volledige uitkering maar krijg jij - net als alle andere AH medewerkers met een contract van of minder dan 48 uur per periode - geen salaris wanneer je met vakantie gaat. Alleen jij wordt hierin enigzins benadeeld omdat jij over het UWV-gedeelte geen vakantiedagentoeslag in het kader van het all-in loon krijgt, terwijl "normale"-medewerkers die wel krijgen. Maar goed, ik werk niet bij het UWV en ook niet bij de afdeling HR van Albert Heijn

Op de site van Rijksoverheid staat het volgende(http://www.rijksoverheid.(...)land-gaan-wonen.html) :

U kunt met een uitkering volgens de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wet Wajong) gewoon met vakantie gaan. U hoeft het UWV niet te informeren als u in Nederland blijft.

Ik zou als ik jou was maar eens met het UWV bellen en daar al je vragen voorleggen.
Dit ja. Het zou wat zijn als je niet op vakantie kunt. Kom nou 8)7 _O_
pi_132691980
quote:
Heb bij ons niks met wapen/worpen bezig, maar had zo'n gevoel dat er best wel veel veranderde. Bij wijnen ging een stuk of 15 wijnen uit assortiment en in october al gluhwein met vier facings. :') Chocola lijkt mij beetje standaard te worden met al die steeds wisselende uitvoeringen Cote D'Or om de twee maanden... Lampjes zal bij ons wel het ergste zijn geweest, vooral omdat het samen met sokken het slechtst gevulde meter is. En boterhamzakjes/vuilniszakken wordt toch nog steeds niet 100% uitgeleverd, dus zal ook wel meevallen.
pi_132692060
quote:

[..]

Alle planken zijn wel op andere hoogtes komen te hangen, ook bij de vuilniszakken.
pi_132694533
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:39 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat hij niet op vakantie kan/mag, alleen dat hij op salaris wordt gekort wanneer hij wel volop 4 weken achter elkaar gaat.

Dit heeft overigens ook te maken met de discussie of UWV ook een all-in uurloon aan hem uitkeert of niet. Zo ja, wordt hij tijdens eventuele vakantie niet uitbetaald, want all-in uurloon. Zo niet, krijgt hij tijdens zijn vakantie wel uit betaald.

Alleen de hamvraag is, als hij geen all-in uurloon van UWV ontvang dus tijdens zijn vakantie wel uit betaald krijgt: ziet UWV die 'uren' dan als gewerkte uren en komt hij dan aan zijn minimale uren van 48 per 4 week (periode) of niet? En wat als hij geen all-in uurloon van UWV ontvangt, hoe gaat het dan met zijn uren van de vakantie? Moet hij die in de resterende dagen van de periode maar krijgen, of wat?

Kortom: ik zou als ik hem was eens gaan informeren bij UWV. :P
pi_132694570
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:42 schreef mujentas het volgende:

[..]

Alle planken zijn wel op andere hoogtes komen te hangen, ook bij de vuilniszakken.
Volgens mij heeft onze WORP'en man (tijdelijk een andere, niet die oude knar) daar niet naar gekeken. Er moesten ook 2 planken worden omgewisseld. Echt omgewisseld, qua indeling van de plank veranderde er niets. Die heeft ie ook maar laten hangen. :P
pi_132694859
Da's pech, vlaggenmast weg. :D
pi_132694890
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:42 schreef mujentas het volgende:

[..]

Dat laatste vond ik overigens maar merkwaardig, want daar veranderde verder niet zoveel. Het verhangen van die paar planken had totaal geen nut. Ik heb ze dan ook gewoon op dezelfde hoogte laten hangen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:45:47 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132695862
Nieuw topic, nieuw zoekplaatje

Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_132696117
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:45 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuw topic, nieuw zoekplaatje

[ afbeelding ]
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:58:54 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132696219
*O*
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')