Hij moet natuurlijk geen 24 uur helse pijnen hebben hequote:Op maandag 4 november 2013 14:37 schreef oh-oh het volgende:
24 uur, ok thnx, zo een richtlijn had ik nodig!
Hij ligt nu in zijn mand op mijn bureau, ben op mijn werk. Ik hou hem goed in de gaten, maar het is al bijna 2 uur geleden dus met dat benauwde en zo zal het wel mee gaan vallen.
Even een update. Het gesnotter werd erger en was groen. Vandaag toch besloten om te beginnen met een antibiotica kuurtje. Doxycycline krijgt ze nu. Blijft de bescherming tegen niesziekte wel gewoon goed?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een lichte vorm van niesziekte na de enting, dat komt wel vaker voor. In de gaten houden of zij blijft eten, alert is en goed kan ademhalen. Is de neusuitvloeiing helder of groen/wit? Neusje kan jij voorzichtig schoonmaken met baby-neusdruppels (zoutoplossing, geen xylometazoline!!).
Hoe oud was het kitten ook alweer? En wanneer ingeent? Al 2 x ingeent?quote:Op maandag 4 november 2013 15:18 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Even een update. Het gesnotter werd erger en was groen. Vandaag toch besloten om te beginnen met een antibiotica kuurtje. Doxycycline krijgt ze nu. Blijft de bescherming tegen niesziekte wel gewoon goed?
Dan is zij oud genoeg om goede immuniteit om te bouwen.quote:Op maandag 4 november 2013 15:27 schreef WinnieWana het volgende:
Rond 4 mnd - 4.5 mnd. En twee keer ingeënt. Bij de tweede enting kreeg ze dus deze reactie.
quote:Op maandag 4 november 2013 16:22 schreef WinnieWana het volgende:
Nee verder is het gewoon een gezond kitten dat in de gordijnen en stoelen hangt
Als je het voorzichtig kan afknippen, mag dat. In principe duurt het ongeveer 4 weken voordat de hechting meer of minder oplost. Het knoopje doet er wat langer over. Het werkt zich vaak naar buiten, dat kan geen kwaad. Mits Toby er aan gaat likken, want dat kan irritatie geven. Als de wond rood of vochtig wordt, dan wel naar de dierenarts. Anders afwachten en eventueel dus zelf het los stukje voorzichtig afknippen. Je moet natuurlijk niet in de huid knippen....quote:Op maandag 4 november 2013 21:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond DigiArts
Mijn 2 jacks zijn 2.5 week geleden gecastreerd, en ze hebben oplosbare, onderhuidse hechtingen gebruikt, alles ziet er keurig uit, op 1 ding, bij Toby zit er een knoopje (??) aan de.buitenkant, op de wond zeg maar, moet ik hier mee naar de DA? of kan ik het afwachten en indien nodig zelf knippen met een nagelschaartje?
Het ziet er rustig uit, niet rood oid, en zelf komt hij er ook niet aan
quote:Op maandag 4 november 2013 23:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als je het voorzichtig kan afknippen, mag dat. In principe duurt het ongeveer 4 weken voordat de hechting meer of minder oplost. Het knoopje doet er wat langer over. Het werkt zich vaak naar buiten, dat kan geen kwaad. Tenzij Toby er aan gaat likken, want dat kan irritatie geven. Als de wond rood of vochtig wordt, dan wel naar de dierenarts. Anders afwachten en eventueel dus zelf het los stukje voorzichtig afknippen. Je moet natuurlijk niet in de huid knippen....
Dank je :-)quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Verder complimenten voor je toewijding aan dit topic en je adviezen.. Super!!
quote:Op maandag 4 november 2013 23:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als je het voorzichtig kan afknippen, mag dat. In principe duurt het ongeveer 4 weken voordat de hechting meer of minder oplost. Het knoopje doet er wat langer over. Het werkt zich vaak naar buiten, dat kan geen kwaad. Mits Toby er aan gaat likken, want dat kan irritatie geven. Als de wond rood of vochtig wordt, dan wel naar de dierenarts. Anders afwachten en eventueel dus zelf het los stukje voorzichtig afknippen. Je moet natuurlijk niet in de huid knippen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:29 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ons hondje gaat vrijdag voor haar tandjes naar de dierenarts. Nadat we vroegen of hij dit vaker heeft gedaan gaf hij aan dat dit vaker voorkwam en hij het ook al vaker gedaan heeft. Spannend!![]()
Nog tips voor na de gebitsmakeover? Zacht voer? Botten vermijden? Alleen zachte snoepjes? Brokjes in de blender en met een rietje eten geven? (![]()
)
Dat is helemaal niet nodig hoor! Na de narcose mag hij natuurlijk even niet eten, maar daarna gewoon zijn normale voer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De chihuahuas staan helaas bekend om hun slecht gebit. Dat komt omdat er gefokt is op een klein hoofdje waardoor alle tanden en kiezen schots en scheef gaan staan in het bekje. Daardoor blijven makkelijk de voedselresten tussen de kiezen achter (er is zeg maar een slechte natuurlijke mechanische reiniging van het gebit), waardoor er meer kans op tandvleesonsteking en uiteindelijk verlies van de tandjes. Dagelijks tandenpoetsen kan helpen om deze problemen te voorkomen.
Natuurlijk een speciale tandpasta gebruiken, bv de Beaphar tandpasta en tandenborstel. Humane tandpasta mag niet, want die bevat schuurmiddel en de honden slikken de tandpasta natuurlijk door itt mensen.
Succes bij de tandarts!
Alweer een heel goede vraag, die aanhaakt op een van de vorige vragen.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:57 schreef J0ycie88 het volgende:
Hallo!
Wij hebben 2 kittens van nu ongeveer 12 weken! Ze hebben de eerste enting gehad en hadden hierna wat last van niezen. Hierdoor heeft de dierenarts een kuurtje voorgeschreven toen wij de kittens kregen. Ze hebben het kuurtje 7 dagen gehad. Alleen nu zo'n anderhalve week na de laatste keer het kuurtje toedienen niest een van de kittens nog steeds. Ook zijn de oogjes soms vies (zwarte slapers) en dit is ook bij het neusje zo. Verder is de neus wel droog. De andere kitten niest niet meer. Verder zijn ze allebei nog even actief en levendig. Maar we vroeg ons af of dit kwaad kan.
Alvast bedankt!
Mooi dat alles goed gegaan is.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:57 schreef Prof_Hoax het volgende:
Zo lieve digitale dierenarts ik ben vandaag aan mijn tandjes geholpen. Alles is goed gegaan, en nu moet ik wat rusten en lekker warm gehouden worden. Ik ben op dit moment erg suf en ga lekker m'n oogjes dicht doen onder een warm dekentje![]()
[ afbeelding ]
Volgens assistent was alles goed gegaan, en zat ze alleen heel zielig vanuit haar hokje te kijken na het wakker worden van "kijk mij nu eens zielig kijken"voor de rest was ze heel lief.
Het lijkt mij inderdaad erg verstandig om zo snel mogelijk een afspraak te maken bij je dierenarts. De genoemde klachten kunnen passen bij pijnklachten in de buik of in de rug. Maar om een diagnose te kunnen stellen moet Khylo eerst onderzocht worden. Goed dat je zelf haar temperatuur gemeten heb!quote:Op zondag 10 november 2013 23:15 schreef rebecca86 het volgende:
Goedenavond digitale dierenarts, ik heb een jack russel genaamd khylo van 10 jaar en is gesteriliseerd.. Sinds vrijdag ochtend is ze veel aan het trillen, kijkt bang en loopt gebogen. Ze ligt veel te slapen en als we naar buiten gaan doet ze haar behoeftens en wilt weer naar binnen. Dit is niks voor khylo. Ze eet en drinkt goed, en temperatuur is 38. Ook voel ik dat ze een harde buik heeft, ze geeft haast geen kick als je haar aanraakt op haar buik en onderrug, maar merk dat ze het niet prettig vind. Als ze trilt dan lijkt het alsof ze ook sneller ademt en hard sneller klopt....ze heeft paar keer gehad dat ze beetje speelde en dan plots weer stopte... Ik maak me erg zorgen, heb morgen afspraak met de dierenarts... Wat zou het kunnen zijn?
quote:Op maandag 11 november 2013 08:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vind het zo fijn om een digi dierenarts te hebben! Echt top!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |