SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belletje heeft ie al. Echt straffen is het ook weer niet, ik roep naar hem en als ik iets bij de hand heb zwiep ik ermee. Ja hij slaapt wel eens bij mijn andere kat maar nooit bij poes natuurlijk. Hij jaagt trouwens ook achter de poezen van mijn buurman. Veel buurtkatten zijn bang voor hem, ze vluchten als ze hem zien aankomen. Het is een dominant kereltje, zijn streken zijn niet echt verdwenen na de castratie. Buiten zie ik hem ook vaak in de hoogste toppen van de bomen struinen. Wie weet verdwijnt het mettertijd als ie wat ouder wordt maar ik heb vaak te doen met poes de rest van de katten redden zich wel. Misschien schakel ik een gedragstherapeut in maar ik weet niet of ik daar vertrouwen in heb. Anyway, bedankt voor het antwoord.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:33 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van "straffen". Men vangt meer vliegen met stroop dan met azijn![]()
Ik denk dat de periode na de vakantie als zij weer thuis zijn, is zeer geschikt om hun opnieuw aan elkaar te laten wennen. Misschien kan je de aanloper een belletje omdoen, zodat de poes hem van ver hoort aankomen? Dat scheelt wel stress als je je van tevoren kan anticiperen op het naderende gevaar. Slaapt de aanloper weleens samen met andere katten? Dat is namelijk een van de tekenen dat er wel een goede band bestaat tussen de katten.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:27 schreef Candaasje het volgende:
Ik gooi mijn reactie even in een spoiler, anders moet iedereen die het niet boeiend vindt zo'n rotend naar beneden scrollen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:47 schreef Prof_Hoax het volgende:
Een goede morgen, een vraagje over onze kleine lieverd. Haar tandjes zijn dubbel aan het groeien, ik vroeg me af hoelang we moeten wachten om er mee naar de da te gaan. Ze eet gewoon en haar botjes knaagt ze ook lekker op. Zelf al wat proberen te prutsen maar komt geen beweging in... Enig idee?
[ afbeelding ]Helaas een zeer bekend probleem bij chi'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Advies: zo snel mogelijk dubbele tandjes laten verwijderen (dus de nog aanwezige melktandjes laten verwijderen). De aanwezigheid van deze melk-gebitselementen beinvloedt de groei van de volwassen tanden. Er is dus een grote kans op een verkeerde stand van de volwassen tanden met alle problemen van dien (hoektanden die gaten prikken in het gehemelte en dat soort dingen).
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:31 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Super, dankjewel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ga de komende tijd gewoon alle info-avonden af, rondbellen/mailen/binnenhuppelen, etc.
Goede therapeute uitkiezen (je dierenarts weet vast wel eentje). Lastig hoor, zo'n macho...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Belletje heeft ie al. Echt straffen is het ook weer niet, ik roep naar hem en als ik iets bij de hand heb zwiep ik ermee. Ja hij slaapt wel eens bij mijn andere kat maar nooit bij poes natuurlijk. Hij jaagt trouwens ook achter de poezen van mijn buurman. Veel buurtkatten zijn bang voor hem, ze vluchten als ze hem zien aankomen. Het is een dominant kereltje, zijn streken zijn niet echt verdwenen na de castratie. Buiten zie ik hem ook vaak in de hoogste toppen van de bomen struinen. Wie weet verdwijnt het mettertijd als ie wat ouder wordt maar ik heb vaak te doen met poes de rest van de katten redden zich wel. Misschien schakel ik een gedragstherapeut in maar ik weet niet of ik daar vertrouwen in heb. Anyway, bedankt voor het antwoord.
Zoals altijd, bedankt voor je antwoordquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Helaas een zeer bekend probleem bij chi's![]()
Advies: zo snel mogelijk dubbele tandjes laten verwijderen (dus de nog aanwezige melktandjes laten verwijderen). De aanwezigheid van deze melk-gebitselementen beinvloedt de groei van de volwassen tanden. Er is dus een grote kans op een verkeerde stand van de volwassen tanden met alle problemen van dien (hoektanden die gaten prikken in het gehemelte en dat soort dingen).
Ik heb ze bij al mijn chihuahua's altijd zelf eruit weten te pielen, bij de chinezenpups ook. Spelen met een tennisbal met een panty eromheen was een gouden tip van de foksters van mijn chi'squote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Helaas een zeer bekend probleem bij chi's![]()
Heeft zij wel haar pijnstilling gehad? Normaal gesproken moet de hond een dag na de operatie wel eten, drinken en niet braken. Als je het niet vertrouwt, dan moet je toch even je dierenarts bellen! Misschien heeft zij een sterkere pijnstilling nodig of iets tegen de misselijkheid. Heeft zij koorts?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:55 schreef Miss_Isis het volgende:
Hoi dierenarts,
Onze schnauzer Rani (met de gezwelletjes aan haar 'ladyparts') is gistermiddag geopereerd. Tijdens de operatie zijn de gezwelletjes verwijderd en is ze direct ook gecastreerd om verdere problemen zoveel mogelijk te voorkomen. De operatie ging goed, de wond ziet er verder ook goed uit, niet rood of gezwollen o.i.d. maar ze is nu duidelijk nog niet de oude. Ze ligt heel sneu in haar mand, heeft vannacht de hele kamer ondergekotst (ze had 's nachts water gedronken) en voelt zich duidelijk niet goed. Ze wil nu helemaal niets eten (zelfs geen stukjes worst, vlees of nat kattenvoer waar ze normaal dol op is), drinken heb ik haar niet meer zien doen, en haar antibiotica pil krijgen we zo ook niet bij haar naar binnen. Heb je nog tips hoe we het haar wat gemakkelijker kunnen maken?
Heb je haar echt van dat vocht zitten drinken? Ik zit te denken wat in dat radiator vocht kan zitten... IJzer? Lood?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:33 schreef Dot. het volgende:
Ik heb ook een vraagje. We zijn bezig geweest met de radiatoren in ons huis en daar loopt altijd van dat vieze zwarte vocht uit als je er een leeg laat lopen. Nu moest een van onze poezen ineens heel erg overgeven en het was dus pikzwart en beet ook meteen een vlek in de vloer.
We zijn dus bang dat ze uit zo'n lekbakje heeft gedronken. Mijn vriend heeft haar toen wat brokken gegeven en die kwamen er even later ook weer uit, wel al enigszins verteerd. 's Avonds heeft ze nog een hele tijd aan de kraan gelurkt en vanochtend ook, maar ze heeft niet meer overgegeven. Moeten we haar nog laten checken of is het goed zolang ze alles er gewoon in blijft zitten?
Nee, dat niet. Het braaksel was alleen de eerste keer pikzwart, de tweede keer waren het alleen brokjes.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Heb je haar echt van dat vocht zitten drinken? Ik zit te denken wat in dat radiator vocht kan zitten... IJzer? Lood?
Heeft zij elke keer pikzwart gebraakt of alleen de eerste keer?
In principe als zij niet meer braakt en goed eet, zou ik mij geen zorgen maken. Mocht zij braken, niet eten of blijven veel drinken, dan even een afspraak maken bij je dierenarts. Dan zou het ook niet onverstandig zijn om wat van dat radiator vocht mee te nemen.
Hmm, was het maar zo makkelijk... Je moet speciale instrumenten hebben voor puppy melktandje en ook ervaring in het trekken van puppy melktandjes. Je moet een klein heveltje hebben en een speciale extractie-tang. Zij zijn namelijk heel erg broos en breken makkelijk af. Wat niet de bedoeling is, want een afgebroken tand betekent open tandholte, waardoor de ontsteking naar binnen kan. Het is eigenlijk geen makkelijk ingreepje! Als je dierenarts dat kan, vind ik het heel knapquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:39 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Zoals altijd, bedankt voor je antwoord
Was ons inderdaad verteld daar goed op te letten. We zijn week of 2 geleden bij DA geweest (voor haar oogje) en toen zei hij dat het er nog uit kon groeien, en dat we zelf maar wat moesten proberen ze eruit te helpen, is echter geen beweging in te krijgen. Toch maar afspraak maken om weg te laten halen? Hoe gaat zo iets? Plaatselijke verdoving en tang erop of?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spelen met de tennisbal (of een rubberbal) kan inderdaad helpen, maar helaas niet altijd. Het probleem met zelf wringen is dus het gevaar dat je je krachten verkeerd inschat en de melkhoektand afbreekt. En je moet natuurlijk weten welke de permanente tand is en welke de melktand.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb ze bij al mijn chihuahua's altijd zelf eruit weten te pielen, bij de chinezenpups ook. Spelen met een tennisbal met een panty eromheen was een gouden tip van de foksters van mijn chi's
Hmm, misschien heeft zij dan inderdaad dat vocht gedronken. Hopelijk heeft zij het helemaal uitgebraakt en gaf het alleen de lichte maagirritatie. Aankomende dagen goed in de gaten houden. En helaas zijn de katten (en honden) soms net kleine kinderen. Dus je moet je huis ook "kattenveilig" maken, zorgen dat zij niet bij kunnen bij gevaarlijke voorwerpen/stoffen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Het braaksel was alleen de eerste keer pikzwart, de tweede keer waren het alleen brokjes.
Bedankt iig! Ik hou dr even goed in de gaten de komende dagen.
Na de operatie heeft ze een pijnstillende injectie gehad voor zover ik heb begrepen, verder heeft ze alleen een kuurtje AB pillen (waarvan we dus de eerste niet naar binnen kregen vanochtend). Inmiddels heeft ze gelukkig wel wat gegeten, rond 12.30 ongeveer een eetlepel kattenvoer (natvoer) en toen dat er twee uur later nog in zat heb ik haar de rest van het zakje gegeven met wat extra water erdoor.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Heeft zij wel haar pijnstilling gehad? Normaal gesproken moet de hond een dag na de operatie wel eten, drinken en niet braken. Als je het niet vertrouwt, dan moet je toch even je dierenarts bellen! Misschien heeft zij een sterkere pijnstilling nodig of iets tegen de misselijkheid. Heeft zij koorts?
Ja, deze is wel het kleine kind van de twee. We kunnen niks laten liggen of ze gaat erop kauwen of mee spelen, maar dat vocht is zo smerig, dat had ik niet verwacht dat ze daar uit zou drinkenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:15 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hmm, misschien heeft zij dan inderdaad dat vocht gedronken. Hopelijk heeft zij het helemaal uitgebraakt en gaf het alleen de lichte maagirritatie. Aankomende dagen goed in de gaten houden. En helaas zijn de katten (en honden) soms net kleine kinderen. Dus je moet je huis ook "kattenveilig" maken, zorgen dat zij niet bij kunnen bij gevaarlijke voorwerpen/stoffen.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:10 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Na de operatie heeft ze een pijnstillende injectie gehad voor zover ik heb begrepen, verder heeft ze alleen een kuurtje AB pillen (waarvan we dus de eerste niet naar binnen kregen vanochtend). Inmiddels heeft ze gelukkig wel wat gegeten, rond 12.30 ongeveer een eetlepel kattenvoer (natvoer) en toen dat er twee uur later nog in zat heb ik haar de rest van het zakje gegeven met wat extra water erdoor.
We hadden vanochtend onze eigen DA al gebeld en hij zei dat we als ze vanavond nog niet had gegeten langs moesten komen voor een eetlust opwekkende injectie. Maar dat lijkt gelukkig dus niet nodig te zijn. Ze voelt zich duidelijk nog niet heel happy, maar er zit verbetering in
Er zijn genoeg katten en honden met antivriesvergifting... Ok, het schijnt zoet te smaken, maar toch...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:19 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, deze is wel het kleine kind van de twee. We kunnen niks laten liggen of ze gaat erop kauwen of mee spelen, maar dat vocht is zo smerig, dat had ik niet verwacht dat ze daar uit zou drinkenInmiddels zitten alle deuren weer goed dicht
Goede vraag! Op jouw link zie ik een verzameling uit zijn verband gerukte uitspraken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:11 schreef Miss_Isis het volgende:
Dierenarts, wat is eigenlijk jouw standpunt over het jaarlijks inenten van honden en katten?
Laats kreeg ik via-via een link toegestuurd (deze: http://www.diamondfauna.n(...)info-van-professoren ) waar gezegd wordt dat het eigenlijk helemaal niet nodig is om jaarlijks in te enten. Nou ben ik persoonlijk niet zo'n antroposofisch kritisch prikken typje maar ik vroeg me wel af wat de consensus in de diergeneeskundige wereld hierover eigenlijk is
Onze eigen honden en katten krijgen al hun puppy/kitten vaccinaties en daarna de eerste herhaalprik, en verder alleen bij bijzondere gelegenheden (een nieuwe pup/kitten in huis, tripje naar het buitenland, naar een show, dat soort dingen) en zijn verder nooit ziek gelukkig.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Goede vraag! Op jouw link zie ik een verzameling uit zijn verband gerukte uitspraken.
In Nederland hanteren wij het volgende vaccinatie-schema: puppy entingen op 6, 9 en 12 weken, herinenting op 1 jaar leeftijd. Vervolgens wordt een cocktail enting 1 x in 2-3 jaar gegeven. Maar... de leptospirose enting heeft maar maximaal een jaar bescherming. In de praktijk waarschijnlijk nog korter (4-9 maanden). Dat komt doordat Leptospirose (ziekte van Weil) een bacteriele ziekte is en de vaccinaties tegen bacteriele ziektes niet zo goede immuniteit geven.
Behalve dat Leptospirose een dodelijk ziekte is bij de hond, is het ook zoonose (besmettelijk voor de mens). De huidige vaccinatie beschermt tegen 2 soorten Leptospirose, binnenkort is er een nieuwe vaccinatie tegen alle 4 meest voorkomende soorten beschikbaar.
Hier extra info over Leptospirose voor de liefhebbers http://www.uu.nl/SiteColl(...)0bij%20de%20hond.pdf
Tegenwoordig kan je ook antilichamen in het bloed van je hond laten meten, om te kijken of er nog voldoende antilichamen tegen de bepaalde ziektes zijn. Prima natuurlijk, maar het is alleen betrouwbaar voor Hondenziekte en Parvo. Er blijven nog heleboel ziektes over die wij niet kunnen testen.
Hier duidelijke info over het onderwerp
http://www.vetined.nl/news/38/show![]()
Kanker en de vaccinaties? Waar is dat op gebaseerd? Zo triest dat mensen iets gaan roepen zonder enig bewijs.... Ik zou mij toch meer zorgen maken over een potentiele ziekteuitbraak in Nederland a la de huidige mazzelen epidemie. Ik heb in Oost Europa de honden met hondenziekte gezien, dat wil je hier echt niet hebben... En parvo komt steeds meer in Nederland voor... En laatst nog 2 hondjes met hondsdolheid...
Iedereen mag natuurlijk zelf weten wat zij doen met hun huisdier (net als de mensen die hun kinderen niet laten enten). Maar ik heb persoonlijk een kleine kans op een bijwerking na de vaccinatie dan een grotere kans op (doodgaan aan) een ziekte.
Het advies vaccinatieschema voor de hond is dus:
Puppy entingen 6, 9, 12 weken
1 jaars enting
Daarna elk jaar Lepto. Waterhonden in het voorjaar geven of 2 x jaar geven.
Elke 3 jaar een coctail. Wil je hondenziekte en parvo titer testen, prima. Dan zou ik dan dus elke 3 jaar doen en niet enten voor hondenziekte en parvo als de titer goed is.
Hondsdolheid hoeft in principe alleen als je naar het buitenland gaat. Maar gezien de laatste gebeurtenissen is het misschien ook niet onverstandig voor de "binnenlandse" honden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |