abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 december 2013 @ 20:07:31 #151
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_134499728
Heb wat oefeningen gedaan met het G-schema, uitwerken van gedachten, gevoelens en gedrag. Deels wel heel zinvol omdat je routineus dingen kan doen en denken en voelen waarvan je zelf aanneemt dat ze zo zijn zonder de moeite te nemen om ze nog te toetsen.

Kan verrassend werken zeker als je er eerlijk in staat én niet meteen met grote gevoelens en gedachten begint.

Om maar iets kleins te noemen: ik kwam er bijvoorbeeld achter dat ik véél te snel aanneem/denk dat iets mijn verantwoordelijkheid is.
If at first you fail, re-define your objective.
  zaterdag 21 december 2013 @ 10:01:06 #152
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134518525
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:13 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Jaa die WBSO was zwaar ingewikkeld. Laatst wel een SIB-subsidie (start international business) gehad en was daar zeker tevreden over. Was een leuk traject waarbij kennis ingekocht werd bij de kvk voor het opstellen van een export-plan en zo verder.

Maar thanks voor de tip! Zal dat de volgende keer zeker doen ipv alles van de tussenpersoon te laten afhangen...
Fijn dat dat beter ging! Ik ga eens kijken wat dat is. Ken het niet
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 14:17:45 #153
21636 Feestkabouter
pi_134650217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met G-training of schematraining?
beetje. het kan zoals reeds gemeld waardevolle inzichten opleveren. en bij anderen heb ik ook gezien dat ze als gevolg daarvan hun gedrag makkelijk kunnen veranderen.
ikzelf heb het geduld niet om in mijn eentje zo'n schema door te lopen, heb daar echt begeleiding bij nodig.
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 14:40:08 #154
21636 Feestkabouter
pi_134651269
moeite met thuiswerken, probleem om aan het werk te gaan en te blijven.
ik neem aan dat dat best wel bekend is hier? (voor zover er thuiswerkers zijn)

ikzelf ben nu na een grote lange dip voorzichtig weer een beetje aan het werk. thuis op mijn computer.... maar het lukt nog niet zo. het werk is leuk, daar ligt het niet aan, maar de afleiding thuis is te groot.

oplossing die ik in gedachten had is om samen te zitten met een andere thuiswerker. bij mij thuis, of bij de ander (of afgewisseld). regio Utrecht. samen aan het werk, ook al werk je allebei aan je eigen dingen.
dit is voor mij erg stimulerend, heel af en toe doe ik dit met een vriendin van me als zij sporadisch een keertje thuis werkt, en zij vindt het ook motiverend.

belangrijkste vraag: iemand in de regio Utrecht die dit ziet zitten voor 1 of enkele middagen in de week?
heeft iemand tips voor het vinden van een thuiswerk-buddy?
pi_134742033
oja verzekering nog uitzoeken oeps
Worry is a misuse of imagination
pi_134821508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:50 schreef Probability het volgende:
oja verzekering nog uitzoeken oeps
Ik heb Avero, uit mijn hoofd, kost 122 euro de maand maar het betaald de Busy's, 500 euro aan andere ADHD medicijnen en 27x fysio
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:46:54 #157
401490 StaceyJane
Underachiever
pi_135258790
Ik heb een vraagje en hou dat iemand me hierbij kan helpen. Ik ben gediagnosticeerd met Add (lichte vorm) en ik ben momenteel bezig met rijlessen. Ik heb na mijn medische keuring 1 rijtest gehad waar ik helaas voor gezakt ben. Dit was volledig te wijten aan de zenuwen ben niet zo bestand tegen druk Met het rijlessen gaat alles prima en rij ik haast perfect.
Nu kreeg ik te horen van de rijtest examinator dat ik nog maar recht heb op een enkele herkansing en als ik daarvoor zak dan kan ik het vergeten en mag ik alleen op voor automaat. Nu vroeg ik me af of hij wel het recht heeft om dat zomaar te zeggen? En weet iemand ook of ik mijn eigen verklaring kan wijzigen? Ik zou graag gewoon meteen praktijkexamen willen doen, maar ben bang dat als ik mijn verklaring wijzig, het cbbr me toch op de een of andere manier zal blokkeren aangezien er al in het systeem staat dat ik al een rijtest heb gehad. Ik zit echt met mijn handen in het haar, en heb spijt van het feit dat ik die rotverklaring naar waarheid heb ingevuld.
pi_135268017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:46 schreef StaceyJane het volgende:
Ik heb een vraagje en hou dat iemand me hierbij kan helpen. Ik ben gediagnosticeerd met Add (lichte vorm) en ik ben momenteel bezig met rijlessen. Ik heb na mijn medische keuring 1 rijtest gehad waar ik helaas voor gezakt ben. Dit was volledig te wijten aan de zenuwen ben niet zo bestand tegen druk Met het rijlessen gaat alles prima en rij ik haast perfect.
Nu kreeg ik te horen van de rijtest examinator dat ik nog maar recht heb op een enkele herkansing en als ik daarvoor zak dan kan ik het vergeten en mag ik alleen op voor automaat. Nu vroeg ik me af of hij wel het recht heeft om dat zomaar te zeggen? En weet iemand ook of ik mijn eigen verklaring kan wijzigen? Ik zou graag gewoon meteen praktijkexamen willen doen, maar ben bang dat als ik mijn verklaring wijzig, het cbbr me toch op de een of andere manier zal blokkeren aangezien er al in het systeem staat dat ik al een rijtest heb gehad. Ik zit echt met mijn handen in het haar, en heb spijt van het feit dat ik die rotverklaring naar waarheid heb ingevuld.
Ik heb die rotverklaring ook naar waarheid ingevuld maar had mijn rijbewijs al wel. Moest het opnieuw doen toen ik voor mijn motor en aanhanger ging. Was in de tussentijd pas begonnen met medicijnen. Rijtest wel gehaald toen maar hoe? Die vent vroeg of ik mn medicijnen wel had ingenomen omdat k maar tegen hem bleef lullen. Zo'n hyperactief ventje ben ik niet heb immers ook diagnose ADD geen ADHD. Alleen omdat ik wel prima reed was ik 'geslaagd' .
Hoe dan ook. Mijn rijbewijs gaat nu in juli van dit jaar verlopen (3 jaar geldig stelletje motherfuckers). Als ik straks weer die zelfde vent weer heb en ze hetzelfde met mij omspringen. Ik ben echt van plan om een journalist te bellen om is te laten zien HOE FUCKING IDIOOT dat CBR is. Destijds moest ik bij een psychiater langs die me wat vragen zou stellen ivm mijn aandoening. De vragen die hij moet stellen kan je downloaden van de website van het CBR en iedere idioot kan bedenken welke antwoorden wenselijk zijn. Goed. 30 minuten met betreffende psych en je mag EUR 250 aftikken want dat is het wettelijk bepaalde maximum. Het is te absurd. Was dit bij jou ook zo?

Jammer dat je het niet eerder gevraagd heb hier. Ik had je aan alle kanten aangeraden te liegen over je eigen verklaring; volgens mij heeft iedereen in dit topic dat gedaan behalve jij en ik dus.
Ik denk dat ik het ook wel doe bij het opnieuw aanvragen van mijn rijbewijs. Rij al 6 jaar volledig schadevrij en maak zo'n 30.000 kilometer per jaar en dan zou ik niet kunnen rijden omdat ik ADD heb. Dikke lul. Wat het risico is? Dat als je een (groot / erg) ongeluk veroorzaakt en er een onderzoek wordt gestart je misschien niet verzekerd bent of nalatig bent geweest? Dat is wel kut maar ik ben er zelf niet echt bang voor. Als je dronken uit de auto stapt snap ik dat ze verder gaan kijken maar wie weet er verder dat je ADD hebt? Staat niet op je voorhoofd geschreven.

Over je rijtest. Het lijkt me sterk dat er een limiet zit op het aanvragen van een Eigen Verklaring. De rijtest wordt hiervan betaald. Maar goed het CBR is de enige instantie waar je een rijbewijs kan halen dus trekken wij altijd aan het kortste eind. Belachelijk. Wat denkt die examinator van jou eigenlijk wel niet? Dat iemand met ADD echt beter zal rijden in een automaat ipv een schakelbak? Getuigt naar mijn mening maar weer is hoe dom die hele organisatie is. Ik kan je niet echt helpen met een goed antwoord maar wens je veeeeeeeel succes. Laat even weten hoe het loopt ik ben erg benieuwd! Moet je toevallig ook in Rijswijk?
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2014 @ 13:39:05 #159
21636 Feestkabouter
pi_135271323
dit onderwerp is in Tros Radar een paar keer aan de orde geweest, maar ik meen me toch duidelijk te herinneren dat het herhaalde dure gesprek met de psych niet meer nodig is.
zit ik ernaast of is het zinnig als jullie eerst nog eens even goed navraag doen bij het CBR?
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:08:49 #160
401490 StaceyJane
Underachiever
pi_135272512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:00 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik heb die rotverklaring ook naar waarheid ingevuld maar had mijn rijbewijs al wel. Moest het opnieuw doen toen ik voor mijn motor en aanhanger ging. Was in de tussentijd pas begonnen met medicijnen. Rijtest wel gehaald toen maar hoe? Die vent vroeg of ik mn medicijnen wel had ingenomen omdat k maar tegen hem bleef lullen. Zo'n hyperactief ventje ben ik niet heb immers ook diagnose ADD geen ADHD. Alleen omdat ik wel prima reed was ik 'geslaagd' .
Hoe dan ook. Mijn rijbewijs gaat nu in juli van dit jaar verlopen (3 jaar geldig stelletje motherfuckers). Als ik straks weer die zelfde vent weer heb en ze hetzelfde met mij omspringen. Ik ben echt van plan om een journalist te bellen om is te laten zien HOE FUCKING IDIOOT dat CBR is. Destijds moest ik bij een psychiater langs die me wat vragen zou stellen ivm mijn aandoening. De vragen die hij moet stellen kan je downloaden van de website van het CBR en iedere idioot kan bedenken welke antwoorden wenselijk zijn. Goed. 30 minuten met betreffende psych en je mag EUR 250 aftikken want dat is het wettelijk bepaalde maximum. Het is te absurd. Was dit bij jou ook zo?

Jammer dat je het niet eerder gevraagd heb hier. Ik had je aan alle kanten aangeraden te liegen over je eigen verklaring; volgens mij heeft iedereen in dit topic dat gedaan behalve jij en ik dus.
Ik denk dat ik het ook wel doe bij het opnieuw aanvragen van mijn rijbewijs. Rij al 6 jaar volledig schadevrij en maak zo'n 30.000 kilometer per jaar en dan zou ik niet kunnen rijden omdat ik ADD heb. Dikke lul. Wat het risico is? Dat als je een (groot / erg) ongeluk veroorzaakt en er een onderzoek wordt gestart je misschien niet verzekerd bent of nalatig bent geweest? Dat is wel kut maar ik ben er zelf niet echt bang voor. Als je dronken uit de auto stapt snap ik dat ze verder gaan kijken maar wie weet er verder dat je ADD hebt? Staat niet op je voorhoofd geschreven.

Over je rijtest. Het lijkt me sterk dat er een limiet zit op het aanvragen van een Eigen Verklaring. De rijtest wordt hiervan betaald. Maar goed het CBR is de enige instantie waar je een rijbewijs kan halen dus trekken wij altijd aan het kortste eind. Belachelijk. Wat denkt die examinator van jou eigenlijk wel niet? Dat iemand met ADD echt beter zal rijden in een automaat ipv een schakelbak? Getuigt naar mijn mening maar weer is hoe dom die hele organisatie is. Ik kan je niet echt helpen met een goed antwoord maar wens je veeeeeeeel succes. Laat even weten hoe het loopt ik ben erg benieuwd! Moet je toevallig ook in Rijswijk?
Bedankt voor je reactie Fes! Ik heb gebeld naar het cbr, naar de afdeling Rijgeschiktheid, maar daar krijg ik zulke vage antwoorden. Het is mogelijk om bezwaar in te dienen mocht ik weer 'zakken' maar dat kost en heleboel tijd en het is een lange procedure, maar inhoudelijk wist geen van de medewerkers me iets te vertellen. Wel vertelden ze me dat als ik mijn eigen verklaring zou wijzigen ik gewoon zonder problemen praktijkexamen kon aanvragen, maar dat betwijfel ik. Heb toch het gevoel dat ze me dan keihard in mijn reet gaan naaien omdat er al in het systeem staat dat ik de rijtest niet behaald heb.

Maareh..over jouw situatie..is die herkeuring niet afgeschaft?
pi_135294720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:39 schreef Feestkabouter het volgende:
dit onderwerp is in Tros Radar een paar keer aan de orde geweest, maar ik meen me toch duidelijk te herinneren dat het herhaalde dure gesprek met de psych niet meer nodig is.
zit ik ernaast of is het zinnig als jullie eerst nog eens even goed navraag doen bij het CBR?
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:08 schreef StaceyJane het volgende:

Maareh..over jouw situatie..is die herkeuring niet afgeschaft?
Ik was er niet van op de hoogte dus vandaar mijn reactie. Ik hoop dat het echt waar is want dat zou wel een grote geruststelling zijn!!! Whoohoo

Ik zou je eigen verklaring wijzigen als dat het verhaal van CBR is. Afhankelijk van hoelang je al onder behandeling bent zou je mocht er iets voorkomen natuurlijk ook kunnen zeggen dat je destijds dacht dat je alleen een aanpassingsstoornis had of zoiets. Alles beter dan die achterlijke procedure. Trouwens. Ik had mijn rijbewijs al voordat ik medicijnen krijg en mn dokter zij gewoon dat ik mocht rijden. Althans ik moest het even proberen en als ik vond dat het goed ging dan was het wel best. Ik reed ineens wel boetevrij trouwens :P Een tijd later ben ik nog is een jaar helemaal gestopt met medicijnen en ben gewoon boetevrij blijven rijden hoor maar toen viel het wel op!

Maar zat je nou in Rijswijk en was je rijtest examinator een lompe vent? Ik heb in mn concepten map van mijn email namelijk een half afgemaakte klachtenbrief liggen over die vent van twee A4'tjes en zou hem dan graag met je meesturen hoor.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:41:58 #162
401490 StaceyJane
Underachiever
pi_135301886
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:11 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

[..]

Ik was er niet van op de hoogte dus vandaar mijn reactie. Ik hoop dat het echt waar is want dat zou wel een grote geruststelling zijn!!! Whoohoo

Ik zou je eigen verklaring wijzigen als dat het verhaal van CBR is. Afhankelijk van hoelang je al onder behandeling bent zou je mocht er iets voorkomen natuurlijk ook kunnen zeggen dat je destijds dacht dat je alleen een aanpassingsstoornis had of zoiets. Alles beter dan die achterlijke procedure. Trouwens. Ik had mijn rijbewijs al voordat ik medicijnen krijg en mn dokter zij gewoon dat ik mocht rijden. Althans ik moest het even proberen en als ik vond dat het goed ging dan was het wel best. Ik reed ineens wel boetevrij trouwens :P Een tijd later ben ik nog is een jaar helemaal gestopt met medicijnen en ben gewoon boetevrij blijven rijden hoor maar toen viel het wel op!

Maar zat je nou in Rijswijk en was je rijtest examinator een lompe vent? Ik heb in mn concepten map van mijn email namelijk een half afgemaakte klachtenbrief liggen over die vent van twee A4'tjes en zou hem dan graag met je meesturen hoor.
Haha nee ik zit niet in Rijswijk nee. Ik ga inderdaad proberen om de diagnose in te trekken bij de dokter/psych. Ik slik mijn medicatie toch niet en heb ze ook niet echt nodig om eerlijk te zijn. En om eerlijk te zijn betwijfel ik eigenlijk of ik wel Add heb. (Raar verhaal, I know :') )

Maar goed. Ik hou jullie op de hoogte, en laat ik hopen dat ik je klachtenbrief niet nodig zal hebben haha. Toch bedankt!

[ Bericht 2% gewijzigd door StaceyJane op 10-01-2014 00:50:59 ]
  † In Memoriam † vrijdag 10 januari 2014 @ 00:47:54 #163
21636 Feestkabouter
pi_135302048
quote:
18s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:41 schreef StaceyJane het volgende:

[..]

En om eerlijk te zijn betwijfel ik eigenlijk of ik wel Add heb. (Raar verhaal, I know:') )

zo raar is dat toch niet.
het is een stoornis, zolang de eigenschappen zo sterk zijn dat ze een normaal leven in de weg zitten. als je ermee leert omgaan en je de eigenschappen omarmt (of er in elk geval geen last meer van hebt) heb je letterlijk gezien geen stoornis meer.

Ik heb eerst een diagnose ADHD gehad en later kwam daar Asperger bij, wat ik nog steeds VOOR DAT MOMENT heel terecht vind.
Maar ik heb sterk het vermoeden dat ik NU bij een autisme-onderzoek geen Asperger meer heb.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:50:08 #164
401490 StaceyJane
Underachiever
pi_135302098
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:47 schreef Feestkabouter het volgende:

Ik heb eerst een diagnose ADHD gehad en later kwam daar Asperger bij, wat ik nog steeds VOOR DAT MOMENT heel terecht vind.
Maar ik heb sterk het vermoeden dat ik NU bij een autisme-onderzoek geen Asperger meer heb.
Hmm... toch best vreemd eigenlijk..En heb je je behandelend arts verteld dat je het vermoeden hebt dat je geen Asperger hebt?
  † In Memoriam † vrijdag 10 januari 2014 @ 01:19:56 #165
21636 Feestkabouter
pi_135302819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:50 schreef StaceyJane het volgende:

[..]

Hmm... toch best vreemd eigenlijk..En heb je je behandelend arts verteld dat je het vermoeden hebt dat je geen Asperger hebt?
zou je eens nader willen uitleggen wat je vreemd vindt aan wat ik schrijf?

in mijn ogen zijn ADHD en Asperger stoornissen die inhouden dat je een aantal eigenschappen dusdanig sterk hebt dat ze je dwarszitten, maar het zijn voornamelijk eigenschappen die iedereen wel kent.
ik heb geleerd om te gaan met die eigenschappen (die me eerst dwarszaten) op een manier die goed werkbaar is, die de sterke punten (perfectionistisch, detailistisch) juist benut, daardoor is de stress bij mij nu ook veel minder, heb ik nog maar weinig dwanggedrag, ben ik emotioneel geopend (en kan ik ook echt behoorlijk omgaan met mijn gevoelens), en ben ik weer voorzichtig aan het werk. het is nu nog echt de concentratie, impulsiviteit en snel afgeleid zijn (dus echt de ADHD-kanten) die me dwarszitten.

ja mijn behandelaars weten dat ik dit zo zie en zijn het volgens mij wel met me eens (niet zo uitgebreid besproken, we focussen op de dingen waar nog aan moet worden gewerkt).
pi_135309361
quote:
18s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:41 schreef StaceyJane het volgende:

[..]

Haha nee ik zit niet in Rijswijk nee. Ik ga inderdaad proberen om de diagnose in te trekken bij de dokter/psych. Ik slik mijn medicatie toch niet en heb ze ook niet echt nodig om eerlijk te zijn. En om eerlijk te zijn betwijfel ik eigenlijk of ik wel Add heb. (Raar verhaal, I know :') )

Maar goed. Ik hou jullie op de hoogte, en laat ik hopen dat ik je klachtenbrief niet nodig zal hebben haha. Toch bedankt!
Je hoeft je diagnose niet echt in te trekken bij de dokter of psychiater denk ik hoor. Het is toch ook een onafhankelijke arts die vervolgens zegt of je wel of niet zo'n rijtest moet doen? Houdt er wel even rekening mee dat alleen stoornissen in 2014 vergoed worden en bv tijdelijke dipjes (aanpassingsstoornissen) niet meer... mocht je nog uitgebreide coaching krijgen ivm je ADD is dat natuurlijk wel belangrijk.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 14:34:41 #167
401490 StaceyJane
Underachiever
pi_135355217
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:15 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Je hoeft je diagnose niet echt in te trekken bij de dokter of psychiater denk ik hoor. Het is toch ook een onafhankelijke arts die vervolgens zegt of je wel of niet zo'n rijtest moet doen? Houdt er wel even rekening mee dat alleen stoornissen in 2014 vergoed worden en bv tijdelijke dipjes (aanpassingsstoornissen) niet meer... mocht je nog uitgebreide coaching krijgen ivm je ADD is dat natuurlijk wel belangrijk.
Nee het CBR zelf bepaalt of je een rijtest moet doen, niet de keuringsarts.
Ah oke, dat van de vergoedingen wist ik niet, bedankt. Ik denk dat ik de diagnose gewoon intrek, veel last heb ik er in het dagelijkse leven niet van, op dit hele CBR gebeuren na dan :'(
  zaterdag 11 januari 2014 @ 14:38:10 #168
401490 StaceyJane
Underachiever
pi_135355318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:19 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

zou je eens nader willen uitleggen wat je vreemd vindt aan wat ik schrijf?

in mijn ogen zijn ADHD en Asperger stoornissen die inhouden dat je een aantal eigenschappen dusdanig sterk hebt dat ze je dwarszitten, maar het zijn voornamelijk eigenschappen die iedereen wel kent.
ik heb geleerd om te gaan met die eigenschappen (die me eerst dwarszaten) op een manier die goed werkbaar is, die de sterke punten (perfectionistisch, detailistisch) juist benut, daardoor is de stress bij mij nu ook veel minder, heb ik nog maar weinig dwanggedrag, ben ik emotioneel geopend (en kan ik ook echt behoorlijk omgaan met mijn gevoelens), en ben ik weer voorzichtig aan het werk. het is nu nog echt de concentratie, impulsiviteit en snel afgeleid zijn (dus echt de ADHD-kanten) die me dwarszitten.

ja mijn behandelaars weten dat ik dit zo zie en zijn het volgens mij wel met me eens (niet zo uitgebreid besproken, we focussen op de dingen waar nog aan moet worden gewerkt).
Het is vreemd dat je er ooit helemaal overtuigd van kan zijn dat je een bepaalde stoornis of iets hebt en een tijdje later er helemaal niks meer in herkent..
Ergens ben ik bang dat mijn behandelaar er niet veel van zal geloven en het als impulsieve switch ofzo zal gaan zien :')
  † In Memoriam † zaterdag 11 januari 2014 @ 14:49:29 #169
21636 Feestkabouter
pi_135355649
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:38 schreef StaceyJane het volgende:

[..]

Het is vreemd dat je er ooit helemaal overtuigd van kan zijn dat je een bepaalde stoornis of iets hebt en een tijdje later er helemaal niks meer in herkent..
Ergens ben ik bang dat mijn behandelaar er niet veel van zal geloven en het als impulsieve switch ofzo zal gaan zien :')
zoals je het zegt klopt het niet: ik herken er nog steeds alles van!
ik herken nog steeds dagelijks mijn neigingen die ooit zo sterk waren dat er die diagnose uit kwam.
ik heb alleen geleerd nu anders met die neigingen/impulsen om te gaan.
-als ik nu de neiging heb om iets niet aan te gaan (omdat het buiten mijn comfort zone is), ben ik in staat het te relativeren en mezelf op te peppen.
-als ik nu de neiging heb om in dwanggedrag te vervallen, herken ik dat en kan ik dat bijsturen.
-verandering is moeilijk voor me, maar als ik nu plotseling met iets word geconfronteerd dat heel anders is dan wat ik in mijn planning had zitten, dan weet ikd at ik er even de tijd voor moet nemen om dat te verwerken, en heb ik inmiddels ook het vertrouwen dat ik me daar 10 minuten later in ontspannenheid bij neer kan leggen.
-etc.
pi_135360023
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:15 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Je hoeft je diagnose niet echt in te trekken bij de dokter of psychiater denk ik hoor. Het is toch ook een onafhankelijke arts die vervolgens zegt of je wel of niet zo'n rijtest moet doen? Houdt er wel even rekening mee dat alleen stoornissen in 2014 vergoed worden en bv tijdelijke dipjes (aanpassingsstoornissen) niet meer... mocht je nog uitgebreide coaching krijgen ivm je ADD is dat natuurlijk wel belangrijk.
Kan ik dat ergens lezen wat er is veranderd?
Worry is a misuse of imagination
pi_135426344
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:11 schreef Probability het volgende:

[..]

Kan ik dat ergens lezen wat er is veranderd?
http://www.rijksoverheid.(...)ische-problemen.html

In 2013 kreeg je nog een deel vergoed voor aanpassingstoornissen (zover ik weet) in 2014 niks meer. Daarbij is het wel slim om een restitutiepolis te hebben ipv natura voor het geval jouw behandelaar geen contract heeft met jouw zorgverzekeraar.
pi_135429792
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:24 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)ische-problemen.html

In 2013 kreeg je nog een deel vergoed voor aanpassingstoornissen (zover ik weet) in 2014 niks meer. Daarbij is het wel slim om een restitutiepolis te hebben ipv natura voor het geval jouw behandelaar geen contract heeft met jouw zorgverzekeraar.
Heb de documenten (die ik kwijt was) eindelijk gevonden, zo eens goed doorlezen..
Worry is a misuse of imagination
pi_135451645
Hoe zit het met jullie motoriek en sporten? Doe tegenwoordig vrij veel aan cross fit en merk dat ik veel oefeningen moeilijker uitoefen dan de rest. Soms vrij fruterend.
  † In Memoriam † maandag 13 januari 2014 @ 23:41:52 #174
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_135463480
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 20:07 schreef abraham het volgende:
Heb wat oefeningen gedaan met het G-schema, uitwerken van gedachten, gevoelens en gedrag. Deels wel heel zinvol omdat je routineus dingen kan doen en denken en voelen waarvan je zelf aanneemt dat ze zo zijn zonder de moeite te nemen om ze nog te toetsen.

Kan verrassend werken zeker als je er eerlijk in staat én niet meteen met grote gevoelens en gedachten begint.

Om maar iets kleins te noemen: ik kwam er bijvoorbeeld achter dat ik véél te snel aanneem/denk dat iets mijn verantwoordelijkheid is.
(Zal het kort houden, maar..... (Wat is "kort" en wat is (te) "lang"?)

Heel goed. Time well spended...
Een Mens(AAD/ADHD of niet) is erbij gebaat zichzelf onder de kritische loep te nemen om tot de conclusie te kunnen komen dat hij/zij goed dan wel verkeerd bezig is.
Productief of contra zeg maar en veel te weinig Mensen nemen daar zorgvuldig de tijd voor omdat ze 'altijd' te druk bezig zijn naar iets toe te leven i.p.v. in het moment.
Hoewel je 'in het moment leven' ook weer niet te veel moet doen. De balans is 'onvindbaar' dus wat je moet doen is het afwisselen tussen die twee en wel wanneer het toepasselijk is.
Easier said than done, I know.
De asynchroniteit die je ervaart met non-stuiteraars is daar zowel gevolg als oorzaak van.
Hoop dat het een beetje te volgen is.
Zoniet dan is dat 'iets' mijn verantwoording die ik ten alle tijde neem.
Goed /gewenst gedrag begint daar n.l. mee, beste Mensen......Keep it up!

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 13-01-2014 23:59:41 (alinea's) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † maandag 13 januari 2014 @ 23:54:09 #175
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_135464098
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:29 schreef Probability het volgende:

[..]

Heb de documenten (die ik kwijt was) eindelijk gevonden, zo eens goed doorlezen..
En? (Ben benieuwd), Zorgvuldig doorgelezen of uitgesteld/vergeten? ;)
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')