abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132658178
quote:
VVD: Laat hele familie bloeden bij belastingfraude

Familie en vrienden die een fraudeur hebben geholpen bij het onterecht innen van toeslagen of financiële malversaties, moeten ook financieel gepakt worden als de fraudeur het geld zelf niet kan terugbetalen. Dat eist de VVD van staatssecretaris Weekers, die vandaag met de Tweede Kamer spreekt over het Belastingplan 2014.

VVD-kamerlid Helma Nepperus is blij met de strengere fraudeaanpak die haar eigen bewindsman recent aankondigde, maar vindt die nog niet ver genoeg gaan. 'Nu kan de Fiscus of het OM medeplichtige familie en huisgenoten van fraudeurs financieel niet aanpakken,' stelt Nepperus. 'Miljoenen euro's kunnen daardoor niet of alleen zeer moeilijk teruggehaald worden. Ik wil dat deze helpers hoofdelijk aansprakelijk worden.'

De VVD eist ook dat het kabinet snel afspraken gaat maken met landen waar veel toeslagenfraudeurs vandaan komen. 'Voor fiscale delicten bestaan er nu geen goede internationale afspraken,' meent Nepperus, die nog met afschuw terugdenkt aan tv-beelden van Bulgaarse dorpen waar de inwoners vrolijk vertelden over hoe zij in Nederland fraudeerden met toeslagen en hoe makkelijk dat ging.

De fiscale woordvoerster van de grootste regeringspartij meent verder dat de Belastingdienst vooraf nóg beter moet controleren of een aanvrager werkelijk recht heeft op een toeslag. De Fiscus moet ook meer prikacties gaan voeren om mensen die toeslagen krijgen te controleren. 'Nu gebeurt dat echt te weinig.'

Nepperus, zelf oud-belastinginspecteur, vindt niet dat de Belastingdienst daar te weinig capaciteit voor heeft. 'Als wij als Tweede Kamer betere wetten maken en de Belastingdienst niet langer kostbare tijd kwijt is om geld achteraf terug te halen dan is er voldoende tijd voor tussentijdse controles.'

In April werd bekend dat Oost-Europese bendes op grote schaal fraudeerden met Nederlandse toeslagen. Criminelen lieten gewone Bulgaren tegen betaling zich met een vervalst huurcontract inschrijven in steden als Rotterdam en incasseerden zo per persoon duizenden euro's aan bijvoorbeeld huurtoeslag. Ook werden hoge bedragen aan zorgtoeslagen buitgemaakt. De Belastingdienst controleerde tot nu toe pas achteraf. De affaire bracht staatssecretaris Weekers in grote politieke problemen. In totaal is er afgelopen jaren voor 95 miljoen euro met toeslagen gefraudeerd, bleek afgelopen mei.

In mei en september kondigde Weekers harde maatregelen aan. Zo gaat de Fiscus veel strenger controleren. Bestaat er twijfel over iemands woon- of verblijf plaats dan wordt er geen geld overgemaakt en moet een aanvrager met meer gegevens komen.

Afgelopen week maakte het ministerie van Financiën bekend dat er nog 1,5 miljard euro uitstaat aan onterechte verleende toeslagen. 273 miljoen euro sinds 2006 betaald geld komt nooit meer terug, nog eens 200 miljoen is slechts met aanmaningen en dwangbevelen terug te halen.

Jaarlijks vertrekt de Belastingdienst liefst 10 miljard euro aan toeslagen. Het gaat om circa acht miljoen mensen die jaarlijks negen miljoen toeslagen krijgen. De hoofdmoot, een kleine 5 miljard euro, betreft zorgtoeslagen.
Bron: AD
Gaat wat worden dan. :{
Ура для россии
pi_132658215
Grappige naam eigenlijk: Neppe Rus :')
pi_132658264
Strengere regels voor ons, oogje dicht bij zichzelf. Slimme mensen toch, onze zogenaamd democratisch gekozen leideres!
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_132658294
Indien bewust geholpen om te frauderen dan ben je ook gewoon medeplichtig toch? Ik zie het probleem niet.
ze zijn fucking nice.
pi_132658296
En bij fraude van een politieke partij moet de hele Tweede Kamer bloeden?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132658339
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
En bij fraude van een politieke partij moet de hele Tweede Kamer bloeden?
Precies, zou wel moeten. Maar gaat nooooooit gebeuren.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_132658362
Als het om medeplichtigheid gaat lijkt het mij vrij logisch.
Maar dat wordt mij niet helemaal duidelijk moet ik eerlijk zeggen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Donald Duck held maandag 28 oktober 2013 @ 16:00:06 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_132658381
quote:
Familie en vrienden die een fraudeur hebben geholpen bij het onterecht innen van toeslagen
Prima toch.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_132658393
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:57 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Indien bewust geholpen om te frauderen dan ben je ook gewoon medeplichtig toch? Ik zie het probleem niet.
Het probleem is dat het weer een van die vele lege slogans is (zoals bijvoorbeeld de 1000 euro waar iedere werkende nog altijd op aan het wachten is). Leuk voor de bühne, nutteloos in de praktijk.
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:06:48 #10
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_132658614
Dit gaat lijnrecht in tegen het politieke principe dat collectieve schuld gelijk staat aan geen schuld.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_132658673
Of je leert gewoon hoe je wat minder geld rondpompt met allerlei bureaucratie die er bij komt kijken. Scheelt ook weer een hoop fraude. Toeslagensysteem en zeker zorgtoeslag is zwaar bezopen en die onzin hebben we mede te danken aan haar partijgenoot die de basisverzekering heeft geintroduceerd.

Maar gelukkig hebben ze bij de huurtoeslag reeds de 'oplossing' gevonden. Dat keren ze voortaan uit aan de huurder i.p.v. de verhuurder, geef de fraudeurs nog maar een extra zakcentje zullen ze vast gedacht hebben op het Binnenhof.
  † In Memoriam † maandag 28 oktober 2013 @ 16:13:24 #12
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_132658881
14.gif
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Forum Admin maandag 28 oktober 2013 @ 16:18:18 #13
35723 crew  GGMM
pi_132659066
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:57 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Dat dus.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132659075
Lijkt me een prima plan.
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:21:38 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_132659215
Sensatietitel weer :') Als je bewust helpt met fraude ja.

Wanneer komt hier een policy waarbij titels gewoon objectief moeten zijn en niet misleidend?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:24:34 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132659342
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Wanneer komt hier een policy waarbij titels gewoon objectief moeten zijn en niet misleidend?
Dit.

De titel slaat nergens op, ipv "hele familie" had er "alle medeplichtigen" moeten staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132659677
Dan kan de VVD zichzelf beter meteen opheffen. Of wacht, dit geldt zeker alleen voor kleine fraudeurs en niet voor grote boeven?
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:34:41 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_132659788
quote:
Het zal er waarschijnlijk om gaan die medeplichtige ook te kunnen plukken naast de evt. strafrechtelijke straf.

Goed bedacht. Ik stel voor om bij het overtreden van verkeersregels niet alleen de bestuurder te beboeten, maar ook de inzittenden aangezien deze op dat moment medeplichtig zijn aan het overschrijden van de snelheidslimiet of het telefoneren, inhalen waar dat niet mag etc.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_132659871
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Goed bedacht. Ik stel voor om bij het overtreden van verkeersregels niet alleen de bestuurder te beboeten, maar ook de inzittenden aangezien deze op dat moment medeplichtig zijn aan het overschrijden van de snelheidslimiet of het telefoneren, inhalen waar dat niet mag etc.
Wauw.... echt een supergoede vergelijking man. :')
ze zijn fucking nice.
pi_132660228
Ze zijn zelf medeplichtig met hun idiote wetgeving waarin het geld eerst wordt weggegeven en daarna pas gecontroleerd wordt of dat terecht was.
pi_132660932
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:00 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Prima toch.
Vrij logisch zelfs.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_132661029
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het zal er waarschijnlijk om gaan die medeplichtige ook te kunnen plukken naast de evt. strafrechtelijke straf.

Dit is gewoon een trieste vergelijking.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:11:47 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_132663116
Als dit tot gevolg heeft dat je vrienden en familie moet verlinken omdat jij toevallig weet van fraude, dan ben ik tegen.
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:12:59 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132663165
Goed plan voor op het kamp.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_132664100
Zoethoudertje voor de bühne.
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:38:56 #26
11102 knep
Mountainfreak
pi_132664147
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Helemaal mee eens, vaak ook in extreme mate van toepassing op de FP.
Die neem ik al helemaal niet meer serieus.
pi_132665103
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:06 schreef D-FENS het volgende:
Dit gaat lijnrecht in tegen het politieke principe dat collectieve schuld gelijk staat aan geen schuld.
Dus als ik samen met 10 man iemand vermoord hoef ik niet gestraft te worden? :')
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:45:26 #28
3542 Gia
User under construction
pi_132667076
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:01 schreef Kirov het volgende:

[..]

Dus als ik samen met 10 man iemand vermoord hoef ik niet gestraft te worden? :')
Gewoon ontkennen dat jíj de doodtrap gaf, vooral wijzen naar de anderen.

OT, de buuv van mijn moeder krijgt jaarlijks fors terug, en dat zonder eigen huis en baan. Hoe dat kan???
Daar heeft ze een mannetje voor die dat invult.
Wordt ze een keer gepakt, dan is dat mannetje ook de klos, en terecht.
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:51:50 #29
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132667482
Typische sensatie-bullshit en symboolpolitiek. Dit bestaat allang en het heet 'medeplichtigheid'.
Maar, lekker scoren weer bij de Telegrof-aanhang!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:14:28 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_132668792
Een echte VVD-er zou die hele toeslagentumor de nek omdraaien.
Voor de bühne idd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_132671945
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het probleem is dat het weer een van die vele lege slogans is (zoals bijvoorbeeld de 1000 euro waar iedere werkende nog altijd op aan het wachten is). Leuk voor de bühne, nutteloos in de praktijk.
Geheimpje: iedere werkende wacht inderdaad nog op die 1000 euro. Vanaf volgend jaar krijgen we daarvan ruim 1/3, oplopend tot inderdaad bijna 1000 euro in 2017. Tenminste, zolang je grofweg tussen de 20.000 en 40.000 euro bruto verdient. Het fenomeen heet arbeidskorting en het maximale bedrag daarvan stijgt dus behoorlijk de komende 4 jaar ;)

Dus nu die 'lege slogan' van 1000 euro per werkende aardig lijkt te kloppen, klopt deze volgens 'slogan' dus ook wel redelijk volgens jou?
pi_132672624
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:10 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Geheimpje: iedere werkende wacht inderdaad nog op die 1000 euro. Vanaf volgend jaar krijgen we daarvan ruim 1/3, oplopend tot inderdaad bijna 1000 euro in 2017. Tenminste, zolang je grofweg tussen de 20.000 en 40.000 euro bruto verdient. Het fenomeen heet arbeidskorting en het maximale bedrag daarvan stijgt dus behoorlijk de komende 4 jaar ;)

Dus nu die 'lege slogan' van 1000 euro per werkende aardig lijkt te kloppen, klopt deze volgens 'slogan' dus ook wel redelijk volgens jou?
^O^
pi_132673412
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:10 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ow, ik wist niet dat elke werkende Nederlander tussen de 20- en 40.000 verdient?
pi_132674426
Ow, ik wist niet dat jij moeite hebt met begrijpend lezen van de hele post.

Ik schreef: 'aardig lijkt te kloppen'. Oftewel: Niet 100% waar maar in grote lijnen toch juist.

Jij wilde met jouw bewering over die 1000 euro per werkende Nederlander aangeven dat de onlangs gedane uitspraken geen hout snijden. Ik geef aan dat de 'verkiezingsbelofte' (waar je niet over kunt spreken in een land waar geregeerd wordt met coalities, omdat er altijd compromissen gesloten moeten worden) van die 1000 euro per werkende Nederlander aardig waargemaakt zal worden. Ook als je iets meer of iets minder dan de genoemde grenzen verdient profiteer je nog van een forse verhoging van de belastingkorting. Die 20k en 40k zijn geen keiharde grenzen.

Nu vraag ik aan jou: geloof je ook dat deze 'loze kreet' grotendeels waargemaakt zal worden? Zo niet, kom dan met juiste argumentatie waarom dat niet zo zal zijn.
pi_132675345
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:52 schreef Ivo1985 het volgende:
Ow, ik wist niet dat jij moeite hebt met begrijpend lezen van de hele post.

Ik schreef: 'aardig lijkt te kloppen'. Oftewel: Niet 100% waar maar in grote lijnen toch juist.

Jij wilde met jouw bewering over die 1000 euro per werkende Nederlander aangeven dat de onlangs gedane uitspraken geen hout snijden. Ik geef aan dat de 'verkiezingsbelofte' (waar je niet over kunt spreken in een land waar geregeerd wordt met coalities, omdat er altijd compromissen gesloten moeten worden) van die 1000 euro per werkende Nederlander aardig waargemaakt zal worden. Ook als je iets meer of iets minder dan de genoemde grenzen verdient profiteer je nog van een forse verhoging van de belastingkorting. Die 20k en 40k zijn geen keiharde grenzen.

Nu vraag ik aan jou: geloof je ook dat deze 'loze kreet' grotendeels waargemaakt zal worden? Zo niet, kom dan met juiste argumentatie waarom dat niet zo zal zijn.
Het is in dit geval een loze kreet omdat Neperus een hoop extra taken op het bordje van de belastingdienst wil gooien maar ze vervolgens niet de extra capaciteit wil geven om die taken goed uit te voeren.. Er is nu al een gebrek aan mankracht bij de belastingdienst om alles fatsoenlijk te kunnen controleren (http://nos.nl/artikel/489(...)t-miljarden-mis.html), hoe moeten ze dat dan ooit nog kunnen doen als de stapel te controleren personen nog eens een flink stuk hoger wordt?

Ow ja: Een niet volledig ingeloste belofte is nog altijd een verbroken belofte, als je van te voren al weet dat je het niet waar kunt maken moet je ook niet zulke beloftes doen.
  maandag 28 oktober 2013 @ 23:30:37 #36
111528 Viajero
Who dares wins
pi_132678952
Leuk. Maar iets aan tax havens doen, dat kunnen we natuurlijk niet van de VVD verwachten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_132680127
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:54 schreef HPLC het volgende:
Grappige naam eigenlijk: Neppe Rus :')
:D
pi_132682430
Laten we eens beginnen met het aanpakken van partijgenoten van corrupte en frauderende politici.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132683284
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Laten we eens beginnen met het aanpakken van partijgenoten van corrupte en frauderende politici.
Dat is al volop bezig, zie al die gevallen PvdA'ers.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:09:30 #40
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132693000
vvd :')
pi_132693004
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:06 schreef WH141 het volgende:

[..]

Dit is gewoon een trieste vergelijking.
Nee hoor. Zelfs een sterke vergelijking. Zij laten het namelijk ook toe en dan ben je medeplichtig/nalatig. ^O^
#freefrederike
pi_132693026
Niks mis mee.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132726623
Ik moest meteen aan de Maffia denken toen ik het woord bloeden en familie las. Die heren van de VVD kunnen zo in die Italiaanse familie aantreden.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:40:11 #44
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_132726761
quote:
En dan zijn ze al gewoon aan te pakken lijkt me, geen idee wat voor wassen neus dit is?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_132727530
quote:
19s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:40 schreef kingmob het volgende:

[..]

En dan zijn ze al gewoon aan te pakken lijkt me, geen idee wat voor wassen neus dit is?
Waarschijnlijk kun je dan nu hooguit een boete krijgen voor het plegen van fraude, maar kan het bedrag niet op de medeplichtigen teruggevorderd worden omdat die de toeslagen etc. niet (rechtstreeks) hebben ontvangen.
pi_132774530
Te ziek voor woorden dit.
Die VVD kliek moet eens voor een spiegel gaan staan en die vieze graaiers in eigen huize aanpakken.
Maar o heden nee, dan doen we een schikking of kun je gewoon aftreden met behoud van vangnet en hangmat.
Flikker toch op en laat de burgers eens met rust.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:37:08 #47
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132995183
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:17 schreef hobmosbel het volgende:
Te ziek voor woorden dit.
Die VVD kliek moet eens voor een spiegel gaan staan en die vieze graaiers in eigen huize aanpakken.
Maar o heden nee, dan doen we een schikking of kun je gewoon aftreden met behoud van vangnet en hangmat.
Flikker toch op en laat de burgers eens met rust.
Ach, een nettobetaler die er een potje van maakt is natuurlijk een ander verhaal dan een netto-ontvanger die loopt te kloten.

De VVD maakt gewoon een principeel juist onderscheid tussen mensen die zichzelf bedruipen en ontvangers. Lijkt mij ook logisch.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')