Je zou zo iemand biologisch gezien zwak kunnen noemen. Maar als mensen goed met een depressie weten te dealen en op eigen kracht zich er doorheen weten te zetten, dan ben je wat mij betreft veel sterker dan iemand die geen psychologische last draagt en 'gewoon' leeft. Hoe sterk een persoon is vind ik afhankelijk van hoe goed diegene open staat om om te gaan met moeilijkheden. Iemand die elke keer wegloopt of gaat blowen/drinken hoeft ook niet zwak te zijn. Als diegene op een bepaald punt realiseert wat het patroon is en dat durft te doorbreken, dat noem ik dan weer sterk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, oke, maar iemand die anti-depressiva slikt omdat zij schizofreen is, dus zij is depressief omdat zij schizofreen is, is zij ook zwak? Want die heb je ook natuurlijk.
Het is niet duidelijk voor iedereen hierquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
Sterk en zwak is natuurlijk ook relatief he? Er bestaat geen strekte en zwakte zonder elkaar.
Zwak van die personen hoorquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:16 schreef complicate het volgende:
[..]
Het is niet duidelijk voor iedereen hier
quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zwak van die personen hoor
Als iemand een ander om een reden zwak noemt dan zal je vaak zien dat diegene die dat zegt op het gebied van die reden het tegenovergestelde doet en zichzelf dus eigenlijk sterk aan het noemen is, soort ingewikkelde manier van jezelf een compliment geven.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:48 schreef complicate het volgende:
Klopt, meestal gaat het meer om projectie. Meeste dingen die mensen zeggen/doen willen veel meer zeggen over hunzelf dan over de persoon tegen wie ze het zeggen
Projectie van eigen zwaktes.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:21 schreef Canillas het volgende:
Als iemand een ander om een zwak noemt dan zal je vaak zien dat diegene die dat zegt op het gebied van die reden het tegenovergestelde doet en zichzelf dus eigenlijk sterk aan het noemen is, soort ingewikkelee manier van jezelf een compliment geven.
Wees dan 'sterk' en durf jezelf rechtstreek een compliment te geven
quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:14 schreef complicate het volgende:
[..]
Dan mogen hieruit concluderen dat je dat wel doet: je problemen aanvaarden en er iets aan doen...en dat je daarom "sterk" bent
Klopt en met vergelijkbaar materiaal zou ik willen toevoegen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als ze relatief sterk zijn t.o.v. vergelijkbaar materiaal.
Volgens mij ontgaat het jou ook wat een mening en een feit isquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:16 schreef complicate het volgende:
[..]
Het is niet duidelijk voor iedereen hier
Ja, ook afhankelijk zo want om zichzelf omhoog te halen moet diegene een ander omlaag halen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef complicate het volgende:
Projectie van eigen zwaktes.
Hoe sterk is dat hé
Ja hoor ik heb naar je mening geluisterd en stelde gewoon een vraag.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij ontgaat het jou ook wat een mening en een feit isVolgens mij geeft iedereen hier voornl. een mening en kunnen we het eens en oneens met elkaar zijn.
Inderdaad dat is dus echt zoals pesten op school.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:25 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, ook afhankelijk zo want om zichzelf omhoog te halen moet diegene een ander omlaag halen.
Dan heb je meer aan jezelf en daarmee anderen kunnen laten zijn zoals ze zijn, stuk minder ingewikkeld ook.
Ah ok, je zin miste wat woorden, naar mijn idee. En ja, tegenwoordig ben ik wel iemand die zijn problemen aanvaard en ze niet ontloopt. Dat is voornl. de reden dat ik mijn 'oude ik' en mensen die hun problemen op dezelfde manier aanpakken als 'zwak' zou bestempelen, al heb ik het idee dat enkele van de posters in dit topic 'zwak' negatiever opvatten als bedoeld. Ik zie iemand die 'zwak' is, eerder als wat labieler, geestelijk minder sterk, iemand die vaker de makkelijke weg kiest.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:28 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja hoor ik heb naar je mening geluisterd en stelde gewoon een vraag.
Je zei dat mensen die weigeren iets te doen aan hun problemen dat die zwak zijn.
En ik vroeg je dus: ben je wel dan iemand die haar problemen aanvaard én er iets aan doet?
Was gewoon een vraag , niet met de bedoeling om je mening af te breken hoor.
Ah ok, je bedoelt dus dat iedereen wel een zwake fase kan hebben.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ah ok, je zin miste wat woorden, naar mijn idee. En ja, tegenwoordig ben ik wel iemand die zijn problemen aanvaard en ze niet ontloopt. Dat is voornl. de reden dat ik mijn 'oude ik' en mensen die hun problemen op dezelfde manier aanpakken als 'zwak' zou bestempelen, al heb ik het idee dat enkele van de posters in dit topic 'zwak' negatiever opvatten als bedoeld.
Yupquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:32 schreef complicate het volgende:
[..]
Ah ok, je bedoelt dus dat iedereen wel een zwake fase kan hebben.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
YupDe kunst is alleen er niet in te blijven hangen en jezelf op te rapen (voor zover dat mogelijk is)
Een paar dingen wordt denk ik door velen wel gezien als zwakheid (gezien hoe er een soort iets van taboe op lijkt te liggen), namelijk als iemand denkt dat jij dom bent en als iemand denkt dat iets of iemand jou irriteert. Herkenbaar?quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind het interessanter om te achterhalen waarom je deze vraag stelt. Ben je bang dat mensen jou zwak vinden?
Ja en nee. Ik was vroeger daar heel bang voor. In mijn cultuur worden psychische ziektes, zelfs psychose of schizofrenie, niet gerespecteerd. Ik was bang dat ik door vrienden en familie zou worden afgestoten en deels is dat ook gebeurt (maar voor een grote deel heb ik juist veel steun en begrip gekregen).quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind het interessanter om te achterhalen waarom je deze vraag stelt. Ben je bang dat mensen jou zwak vinden?
Deze was ik even vergeten, je hebt volkomen gelijkquote:Op maandag 28 oktober 2013 17:02 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ik vind mensen geestelijk zwak als ze telkens maar hetzelfde zeggen om je te overtuigen van iets waarvan iedereen weet dat het niet zo is en dat ze dan vervolgens op de man gaan spelen omdat ze gewoon altijd gelijk willen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |