abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132654881
Sterk en zwak is natuurlijk ook relatief he? Er bestaat geen sterkte en zwakte zonder elkaar.
  † In Memoriam † maandag 28 oktober 2013 @ 14:16:33 #77
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_132654906
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, oke, maar iemand die anti-depressiva slikt omdat zij schizofreen is, dus zij is depressief omdat zij schizofreen is, is zij ook zwak? Want die heb je ook natuurlijk.
Je zou zo iemand biologisch gezien zwak kunnen noemen. Maar als mensen goed met een depressie weten te dealen en op eigen kracht zich er doorheen weten te zetten, dan ben je wat mij betreft veel sterker dan iemand die geen psychologische last draagt en 'gewoon' leeft. Hoe sterk een persoon is vind ik afhankelijk van hoe goed diegene open staat om om te gaan met moeilijkheden. Iemand die elke keer wegloopt of gaat blowen/drinken hoeft ook niet zwak te zijn. Als diegene op een bepaald punt realiseert wat het patroon is en dat durft te doorbreken, dat noem ik dan weer sterk.

Biologisch gezien hebben sommige mensen meer aanleg voor depressie en angst. Medicijnen kunnen daarbij helpen in combinatie met therapie, sport of wat dan ook. We zijn gelukkig zo ver dat we mensen die biologisch zwakker zijn niet meer verwijderen uit onze maatschappij (bv. mensen met down syndroom, mensen met psychoses, borderliners, maar ook lichamelijk beperkten)
:')
pi_132654909
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
Sterk en zwak is natuurlijk ook relatief he? Er bestaat geen strekte en zwakte zonder elkaar.
Het is niet duidelijk voor iedereen hier :P
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_132654944
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:16 schreef complicate het volgende:

[..]

Zwak van die personen hoor :P
pi_132654972
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zwak van die personen hoor :P
_O-
pi_132654991
wat maakt iemand dan sterk?
Dan zetten we dat direct af tegen zwak.

Het is geen veld van tegenovergestelden, maar het helpt ons misschien objectiever redeneren
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_132655021
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:18 schreef novusordoseclorum het volgende:
wat maakt iemand dan sterk?
Als ze relatief sterk zijn t.o.v. vergelijkbaar materiaal.
pi_132655114
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:48 schreef complicate het volgende:
Klopt, meestal gaat het meer om projectie. Meeste dingen die mensen zeggen/doen willen veel meer zeggen over hunzelf dan over de persoon tegen wie ze het zeggen ;)
Als iemand een ander om een reden zwak noemt dan zal je vaak zien dat diegene die dat zegt op het gebied van die reden het tegenovergestelde doet en zichzelf dus eigenlijk sterk aan het noemen is, soort ingewikkelde manier van jezelf een compliment geven.

Wees dan 'sterk' en durf jezelf rechtstreek een compliment te geven :P
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_132655154
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:21 schreef Canillas het volgende:
Als iemand een ander om een zwak noemt dan zal je vaak zien dat diegene die dat zegt op het gebied van die reden het tegenovergestelde doet en zichzelf dus eigenlijk sterk aan het noemen is, soort ingewikkelee manier van jezelf een compliment geven.

Wees dan 'sterk' en durf jezelf rechtstreek een compliment te geven :P
Projectie van eigen zwaktes.
Hoe sterk is dat hé :P
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:23:54 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132655193
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:14 schreef complicate het volgende:

[..]

Dan mogen hieruit concluderen dat je dat wel doet: je problemen aanvaarden en er iets aan doen...en dat je daarom "sterk" bent :?
:? Ik snap je zinsbouw niet helemaal? Wat doe ik wel?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_132655224
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als ze relatief sterk zijn t.o.v. vergelijkbaar materiaal.
Klopt en met vergelijkbaar materiaal zou ik willen toevoegen.
Sterk is een gegeven in de tijd, ruimte, cultuur, religie, politiek etc. :)
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:24:54 #87
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132655231
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:16 schreef complicate het volgende:

[..]

Volgens mij ontgaat het jou ook wat een mening en een feit is :P Volgens mij geeft iedereen hier voornl. een mening en kunnen we het eens en oneens met elkaar zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_132655237
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef complicate het volgende:
Projectie van eigen zwaktes.
Hoe sterk is dat hé :P
Ja, ook afhankelijk zo want om zichzelf omhoog te halen moet diegene een ander omlaag halen.

Dan heb je meer aan jezelf en daarmee anderen kunnen laten zijn zoals ze zijn, stuk minder ingewikkeld ook.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_132655343
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Volgens mij ontgaat het jou ook wat een mening en een feit is :P Volgens mij geeft iedereen hier voornl. een mening en kunnen we het eens en oneens met elkaar zijn.
Ja hoor ik heb naar je mening geluisterd en stelde gewoon een vraag.
Je zei dat mensen die weigeren iets te doen aan hun problemen dat die zwak zijn.
En ik vroeg je dus: ben je wel dan iemand die haar problemen aanvaard én er iets aan doet?
Was gewoon een vraag , niet met de bedoeling om je mening af te breken hoor. :N
pi_132655419
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:25 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ja, ook afhankelijk zo want om zichzelf omhoog te halen moet diegene een ander omlaag halen.

Dan heb je meer aan jezelf en daarmee anderen kunnen laten zijn zoals ze zijn, stuk minder ingewikkeld ook.
Inderdaad dat is dus echt zoals pesten op school.
De meeste mensen die andere pesten doen dat als een manier om zich "sterker" te voelen.
Vind ik wel echt jammer... :(
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:31:06 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132655438
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:28 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja hoor ik heb naar je mening geluisterd en stelde gewoon een vraag.
Je zei dat mensen die weigeren iets te doen aan hun problemen dat die zwak zijn.
En ik vroeg je dus: ben je wel dan iemand die haar problemen aanvaard én er iets aan doet?
Was gewoon een vraag , niet met de bedoeling om je mening af te breken hoor. :N
Ah ok, je zin miste wat woorden, naar mijn idee. En ja, tegenwoordig ben ik wel iemand die zijn problemen aanvaard en ze niet ontloopt. Dat is voornl. de reden dat ik mijn 'oude ik' en mensen die hun problemen op dezelfde manier aanpakken als 'zwak' zou bestempelen, al heb ik het idee dat enkele van de posters in dit topic 'zwak' negatiever opvatten als bedoeld. Ik zie iemand die 'zwak' is, eerder als wat labieler, geestelijk minder sterk, iemand die vaker de makkelijke weg kiest.
pi_132655499
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ah ok, je zin miste wat woorden, naar mijn idee. En ja, tegenwoordig ben ik wel iemand die zijn problemen aanvaard en ze niet ontloopt. Dat is voornl. de reden dat ik mijn 'oude ik' en mensen die hun problemen op dezelfde manier aanpakken als 'zwak' zou bestempelen, al heb ik het idee dat enkele van de posters in dit topic 'zwak' negatiever opvatten als bedoeld.
Ah ok, je bedoelt dus dat iedereen wel een zwake fase kan hebben.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:40:14 #93
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132655775
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:32 schreef complicate het volgende:

[..]

Ah ok, je bedoelt dus dat iedereen wel een zwake fase kan hebben.
Yup :) De kunst is alleen er niet in te blijven hangen en jezelf op te rapen (voor zover dat mogelijk is)
pi_132655827
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Yup :) De kunst is alleen er niet in te blijven hangen en jezelf op te rapen (voor zover dat mogelijk is)
:Y (voor zover mogelijk is) ;)
pi_132656177
Ik vind het interessanter om te achterhalen waarom je deze vraag stelt. Ben je bang dat mensen jou zwak vinden?
pi_132657480
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind het interessanter om te achterhalen waarom je deze vraag stelt. Ben je bang dat mensen jou zwak vinden?
Een paar dingen wordt denk ik door velen wel gezien als zwakheid (gezien hoe er een soort iets van taboe op lijkt te liggen), namelijk als iemand denkt dat jij dom bent en als iemand denkt dat iets of iemand jou irriteert. Herkenbaar?

Edit: Vraag is aan alle lezers en niet specifiek op strawberry gericht btw
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:17:02 #97
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_132659013
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja en nee. Ik was vroeger daar heel bang voor. In mijn cultuur worden psychische ziektes, zelfs psychose of schizofrenie, niet gerespecteerd. Ik was bang dat ik door vrienden en familie zou worden afgestoten en deels is dat ook gebeurt (maar voor een grote deel heb ik juist veel steun en begrip gekregen).

Ik had (en heb) meer last van zelf-stigma, ik begon mezelf zwak te vinden omdat ik een psychose kreeg, het idee dat ik het leven zo slecht aankon dat ik contact met de realiteit verloor deed ook pijn. Maar mijn perceptie over deze ziekte is veranderd, ik zie het als iets heel fysiek en ik denk dat het net zo weinig te beïnvloeden is als kanker. Daardoor voel ik me ook niet zwak meer, ik zie het niet als mijn eigen schuld.

Ik denk ook niet dat mijn vrienden en familie (de meeste dan) mij als zwak zien en ik weet van mezelf dat ik ook geen waarde moet hechten aan hun meningen. Canillas heeft het goed beschreven, zij kunnen niet weten wat ik heb meegemaakt en hoe ik het ervaar. En het feit dat ik ondanks mijn ziekte en label gewoon vier dagen stage loopt bij een advocatenkantoor en dat ik voor mezelf kan zorgen geeft mij ook het gevoel dat ik sterk ben. Ik ken mensen die hetzelfde ziekte en label als mij hebben die totaal niet zelfstandig kunnen, hoewel ik die mensen ook niet zwak zou noemen. Elke situatie is anders.

Ik vraag dit meer omdat ik zin had om een discussie te hebben met fokkers en meningen uit te wisselen. Ik zit nu op stage en het is een relatief rustige dag. :)
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:51:40 #98
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_132660438
Ik heb ook veel willen klagen over mijn problematiek en durfde dat niet. Bij sommige mensen kon ik dat wel, eentje post zelfs in dit topic, maar mijn oorspronkelijke vriendengroep durfde ik dat niet omdat ik niet zwak wilde overkomen bij hen. Achteraf heb ik spijt van, want ik denk juist omdat ik me in het begin groot probeerde te houden dat sommige mensen afstand van me namen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 28 oktober 2013 @ 17:02:00 #99
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132660872
Ik vind mensen geestelijk zwak als ze telkens maar hetzelfde zeggen om je te overtuigen van iets waarvan iedereen weet dat het niet zo is en dat ze dan vervolgens op de man gaan spelen omdat ze gewoon altijd gelijk willen hebben.
we dan
pi_132660925
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:02 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ik vind mensen geestelijk zwak als ze telkens maar hetzelfde zeggen om je te overtuigen van iets waarvan iedereen weet dat het niet zo is en dat ze dan vervolgens op de man gaan spelen omdat ze gewoon altijd gelijk willen hebben.
Deze was ik even vergeten, je hebt volkomen gelijk _O_

Denken dat je na 50 keer "nee" gezegd te hebben, de 51e keer wel ineens "ja" gaat zeggen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')