Freelancer wordt ook een space sim genoemd. Dat er "sim" in de naam staat betekent imo niet per se dat het super realistisch gaat worden. Nu ben ik het er wel mee eens dat het nu wel makkelijk is. De skill ceiling is ook niet erg hoog op dit moment. Maar ik vind sowieso al niet dat één type apparatuur het beste ondersteund moet worden. Of het nou toetsenbord + muis, joystick of wat dan ook is, het moet dezelfde prioriteit hebben en ook naast elkaar goed uitgebalanceerd zijn zodat er geen groot verschil zit tussen het ene invoerapparaat en het andere.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:18 schreef VulpX het volgende:
[..]
Maar dat is logisch, dat is gewoon vanwege de afstand. Dat gaat met de auto-aim van de joystick ook niet.
Nee, van mij mogen de muis best wel hard nerfen, maar dat zal ook vast nog wel gebeuren. Ze blazen hoog van de toren dat dit de ultieme space sim moet worden, dan vind ik ook dat je moet zorgen dat de apparatuur die je gebruikt om sims te spelen (joytstick of HOTAS dus) het best ondersteund wordt, of sowieso niet onderdoet voor muis + kb. Dan schop je maar wat mensen tegen de schenen.
Ik bedoelde ook niet dat de muis zover generft moet worden dat het sowieso slechter wordt dan een stick.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:30 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Freelancer wordt ook een space sim genoemd. Dat er "sim" in de naam staat betekent imo niet per se dat het super realistisch gaat worden. Nu ben ik het er wel mee eens dat het nu wel makkelijk is. De skill ceiling is ook niet erg hoog op dit moment. Maar ik vind sowieso al niet dat één type apparatuur het beste ondersteund moet worden. Of het nou toetsenbord + muis, joystick of wat dan ook is, het moet dezelfde prioriteit hebben en ook naast elkaar goed uitgebalanceerd zijn zodat er geen groot verschil zit tussen het ene invoerapparaat en het andere.
Nu denk ik persoonlijk wel dat de muis toch altijd wel het voordeel zal hebben, zelfs al locken ze het richtkruis vast zoals in Elite: Dangerous. Het richten met een muis is gewoon accurater. Beetje hetzelfde als een FPS game met gamepad tegen muis en toetsenbord. Als ik een joystick voor de game zal gaan gebruiken, dan is het meer omdat het leuker is om te besturen, niet perse omdat ik beter in de game wil worden
Ja daar ben ik het wel mee eens, denk dat dat ook leuker spelen is. Maar ze moeten dan wel zorgen dat je je muis gewoon in één richting moet vast kunnen houden bij het sturen, en niet telkens je muis moet blijven schuiven, mijn arm is ook maar zó langquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:45 schreef VulpX het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat de muis zover generft moet worden dat het sowieso slechter wordt dan een stick.
De beste oplossing die ik zo zie is gewoon de wapens niet koppelen aan de vliegassen zoals nu het geval is. Dan trek je het in een keer gelijk met de sticks en het arcady gevoel is dan weg, want je moet dan toch echt zelf je schip goed besturen om je target in je crosshairs te krijgen. En uiteindelijk zal dat denk ik het speelplezier toch alleen maar groter maken voor iedereen.
Zoals ik al zei:quote:Op donderdag 5 juni 2014 01:14 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Ik vind Elite beter spelen, juist om die reden. Bij Star Citizen hoef ik maar één zachte tik tegen mijn joystick aan te geven en mijn schip kijkt de andere kant op, dat maakt het richten nogal overdreven lastig.
Trouwens, als je op Ctrl + F drukt krijg je met muis + toetsenbord ook een vaste crosshair. Snap eigenlijk niet waarom dat niet gewoon de standaard stand is... En dat ze het dan zo doen dat die gimbaled wapens automatisch richten zolang je doelwit niet te ver uit het vizier is.. net als bij Elite dus.
Op dit moment is dat niet zo (in de Ctrl+F mode) en dat speelt gewoon niet fijn met een toetsenbord en muis. Bij E:"D is dat wel zo, dat je je muis gewoon zo kan laten staan en dat werkt best goed. Ik hoop wel in ieder geval niet dat het de E:D kant opgaat qua logheid. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik vind de hogere manoeuvreerbaarheid van SC toch leuker om te spelen. Hoewel ik er wel vrij zeker van ben dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:53 schreef bjorntju het volgende:
Maar ze moeten dan wel zorgen dat je je muis gewoon in één richting moet vast kunnen houden bij het sturen, en niet telkens je muis moet blijven schuiven, mijn arm is ook maar zó lang
Dat is eigenlijk exact wat ik bedoelde ja. Wapens niet langer laten meebewegen met de cursor en net als bij de stick naar voren richten met een klein veld rondom de crosshair waar de auto-aim zijn ding doet. Bij de stick vind ik dat wel lekker werken. Auto-aim is ook weer niet zo overdreven ingesteld dat het makkelijk wordt allemaal.quote:Op donderdag 5 juni 2014 01:48 schreef bjorntju het volgende:
Eigenlijk kunnen ze de controls die er nu zijn best blijven, maar als ze dan inderdaad zorgen dat de wapens gewoon fixed naar voren zijn gericht met wat autoaim als je doelwit in het midden is. Dan denk ik dat de meeste mensen wel tevreden zijn
En de game is prachtig, daar is geen twijfel over mogelijk. Die witte 300i
Achja , die forums... altijd weer hetzelfde met elke nieuwe mmo.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:49 schreef bjorntju het volgende:
[..]
En ja die forums zijn echt verschrikkelijk, als ik soms reacties van mensen zie op mensen die een normale vraag stellen... Ik post daar niet voor niks
quote:4monkeys | 4monkeys said:
this game should of had more testing!!!
als het goed is zou ricko hem maken, en volgens mij was iedereen het wel eens met de naam foknauten en de groepvorm.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:28 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Wanneer gaat die fok corp trouwens gemaakt worden? Ik zit eigenlijk al in eentje, maar meh, weinig mee gedaan dus die verlaat ik dan wel.
Die jongen heeft het druk zat dus we geven hem alle tijd van de wereldquote:Op donderdag 5 juni 2014 17:34 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Yes, Foknauten!
Even afwachten dus.
Ik zal zo even een apply sturen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:59 schreef RickoKun het volgende:
Was even aan het werk en toen daarna kwam ik thuis en toen was ik in slaap gevallen.
Heb de organisatie aangemaakt.
Aangezien we nogal algemeen zijn, heb ik Freelancing op 1 staan en Social op 2.
Mochten jullie het hier echt mee oneens zijn dan hoor ik het graag. Ik kan het altijd veranderen!
Mochten jullie het tevens oneens zijn met dingen, of vragen hebben, of juist input hebben dan sta ik open voor alles, ALLES! Mijn benen, alles staat open.
Ik vind under construction nog niet zo'n goede beschrijving van de bezigheden van de org.quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:27 schreef RickoKun het volgende:
https://robertsspaceindustries.com/orgs/FOK
Mochten beschrijvingen e.d. jullie niet aan staan, ik hoor het graag. Ik ben nogal inspiratieloos vandaag
quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:28 schreef VulpX het volgende:
[..]
Ik vind under construction nog niet zo'n goede beschrijving van de bezigheden van de org.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |