abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140731465
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 00:18 schreef VulpX het volgende:

[..]

Maar dat is logisch, dat is gewoon vanwege de afstand. Dat gaat met de auto-aim van de joystick ook niet.
Nee, van mij mogen de muis best wel hard nerfen, maar dat zal ook vast nog wel gebeuren. Ze blazen hoog van de toren dat dit de ultieme space sim moet worden, dan vind ik ook dat je moet zorgen dat de apparatuur die je gebruikt om sims te spelen (joytstick of HOTAS dus) het best ondersteund wordt, of sowieso niet onderdoet voor muis + kb. Dan schop je maar wat mensen tegen de schenen.
Freelancer wordt ook een space sim genoemd. Dat er "sim" in de naam staat betekent imo niet per se dat het super realistisch gaat worden. Nu ben ik het er wel mee eens dat het nu wel makkelijk is. De skill ceiling is ook niet erg hoog op dit moment. Maar ik vind sowieso al niet dat één type apparatuur het beste ondersteund moet worden. Of het nou toetsenbord + muis, joystick of wat dan ook is, het moet dezelfde prioriteit hebben en ook naast elkaar goed uitgebalanceerd zijn zodat er geen groot verschil zit tussen het ene invoerapparaat en het andere.

Nu denk ik persoonlijk wel dat de muis toch altijd wel het voordeel zal hebben, zelfs al locken ze het richtkruis vast zoals in Elite: Dangerous. Het richten met een muis is gewoon accurater. Beetje hetzelfde als een FPS game met gamepad tegen muis en toetsenbord. Als ik een joystick voor de game zal gaan gebruiken, dan is het meer omdat het leuker is om te besturen, niet perse omdat ik beter in de game wil worden :P

Aan de andere kant is het wel weer een voordeel als joystick uiteindelijk beter wordt, dan heb ik tenminste een reden om er eentje te kopen en voel ik mij niet beperkt naast een K+M speler.

Naja komt allemaal wel goed lijkt mij :)

[ Bericht 2% gewijzigd door bjorntju op 05-06-2014 00:40:43 ]
pi_140731833
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 00:30 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Freelancer wordt ook een space sim genoemd. Dat er "sim" in de naam staat betekent imo niet per se dat het super realistisch gaat worden. Nu ben ik het er wel mee eens dat het nu wel makkelijk is. De skill ceiling is ook niet erg hoog op dit moment. Maar ik vind sowieso al niet dat één type apparatuur het beste ondersteund moet worden. Of het nou toetsenbord + muis, joystick of wat dan ook is, het moet dezelfde prioriteit hebben en ook naast elkaar goed uitgebalanceerd zijn zodat er geen groot verschil zit tussen het ene invoerapparaat en het andere.

Nu denk ik persoonlijk wel dat de muis toch altijd wel het voordeel zal hebben, zelfs al locken ze het richtkruis vast zoals in Elite: Dangerous. Het richten met een muis is gewoon accurater. Beetje hetzelfde als een FPS game met gamepad tegen muis en toetsenbord. Als ik een joystick voor de game zal gaan gebruiken, dan is het meer omdat het leuker is om te besturen, niet perse omdat ik beter in de game wil worden :P
Ik bedoelde ook niet dat de muis zover generft moet worden dat het sowieso slechter wordt dan een stick.
De beste oplossing die ik zo zie is gewoon de wapens niet koppelen aan de vliegassen zoals nu het geval is. Dan trek je het in een keer gelijk met de sticks en het arcady gevoel is dan weg, want je moet dan toch echt zelf je schip goed besturen om je target in je crosshairs te krijgen. En uiteindelijk zal dat denk ik het speelplezier toch alleen maar groter maken voor iedereen.
pi_140732049
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 00:45 schreef VulpX het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet dat de muis zover generft moet worden dat het sowieso slechter wordt dan een stick.
De beste oplossing die ik zo zie is gewoon de wapens niet koppelen aan de vliegassen zoals nu het geval is. Dan trek je het in een keer gelijk met de sticks en het arcady gevoel is dan weg, want je moet dan toch echt zelf je schip goed besturen om je target in je crosshairs te krijgen. En uiteindelijk zal dat denk ik het speelplezier toch alleen maar groter maken voor iedereen.
Ja daar ben ik het wel mee eens, denk dat dat ook leuker spelen is. Maar ze moeten dan wel zorgen dat je je muis gewoon in één richting moet vast kunnen houden bij het sturen, en niet telkens je muis moet blijven schuiven, mijn arm is ook maar zó lang :P

De reden dat ik bijv. Elite:Dangerous niet zo super fijn vind spelen omdat het zo log is. In SC ben je binnen een seconde omgedraaid, dat is in E:D wel anders. Moet wel zeggen dat ik E:D best leuk vind, maar het is gewoon anders dan SC. Niet dat dat erg is natuurlijk.

Diaspora heeft ook een vaste crosshair, en dat vond ik daar altijd best goed werken. Alleen was het daar volgens mij ook zo dat je met je muis moest blijven schuiven, maar dat weet ik niet meer zeker. Maar omdat je bij die game zó snel was omgedraaid was dat geen probleem :P Wel een geprobeerd die game trouwens? Is hier gratis te downloaden: http://diaspora.hard-light.net/ Zitten niet zo heel veel missies in, maar gratis is gratis. Best toffe game.

[ Bericht 1% gewijzigd door bjorntju op 05-06-2014 01:07:00 ]
pi_140732553
Ik vind Elite beter spelen, juist om die reden. Bij Star Citizen hoef ik maar één zachte tik tegen mijn joystick aan te geven en mijn schip kijkt de andere kant op, dat maakt het richten nogal overdreven lastig.

Trouwens, als je op Ctrl + F drukt krijg je met muis + toetsenbord ook een vaste crosshair. Snap eigenlijk niet waarom dat niet gewoon de standaard stand is... En dat ze het dan zo doen dat die gimbaled wapens automatisch richten zolang je doelwit niet te ver uit het vizier is.. net als bij Elite dus.
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_140732665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 01:14 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Ik vind Elite beter spelen, juist om die reden. Bij Star Citizen hoef ik maar één zachte tik tegen mijn joystick aan te geven en mijn schip kijkt de andere kant op, dat maakt het richten nogal overdreven lastig.

Trouwens, als je op Ctrl + F drukt krijg je met muis + toetsenbord ook een vaste crosshair. Snap eigenlijk niet waarom dat niet gewoon de standaard stand is... En dat ze het dan zo doen dat die gimbaled wapens automatisch richten zolang je doelwit niet te ver uit het vizier is.. net als bij Elite dus.
Zoals ik al zei:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 00:53 schreef bjorntju het volgende:
Maar ze moeten dan wel zorgen dat je je muis gewoon in één richting moet vast kunnen houden bij het sturen, en niet telkens je muis moet blijven schuiven, mijn arm is ook maar zó lang
Op dit moment is dat niet zo (in de Ctrl+F mode) en dat speelt gewoon niet fijn met een toetsenbord en muis. Bij E:"D is dat wel zo, dat je je muis gewoon zo kan laten staan en dat werkt best goed. Ik hoop wel in ieder geval niet dat het de E:D kant opgaat qua logheid. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik vind de hogere manoeuvreerbaarheid van SC toch leuker om te spelen. Hoewel ik er wel vrij zeker van ben dat dat niet gaat gebeuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door bjorntju op 05-06-2014 01:28:02 ]
pi_140732799
Mja, ik zat net even met een gamepad te spelen en ik merk dat ik daar geen probleem mee heb. Met een stick voelt het momenteel echter echt gewoon véél te gevoelig aan, totaal zonder gewicht... Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. Maar ik zag eerder vandaag ook al dat er een hoop mensen daar al over zitten te zeiken dus daar zullen ze vast nog wel iets aan doen. Er zijn sowieso een hoop functies die op dit moment niet / niet goed werken.
Al met al ben ik best tevreden. Het moet ook weer niet te veel op Elite lijken.
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_140732865
Met een gamepad heb je daar inderdaad geen last van, maar wel met een muis. Zelfde principe als bij een shooter. Als je je stick in één richting beweegt dan kan je die daar laten staan en dan blijf je draaien. Als je met een muis draait dan moet je met je muis blijven schuiven, maar op een gegeven moment heb je geen ruimte meer en moet je stoppen. Bij E:D is dat niet zo. Je hebt daar gewoon een vast midden, en van daar uit kan je je schip bewegen.

Qua gevoeligheid ben ik het wel mee eens, dat mag wel ietsje minder.
pi_140732931
Juist, dat bedoelde ik dus eigenlijk ook. Dacht dat hij dat hiermee dus ook deed als je in Ctrl+F mode zit maar dat heb ik blijkbaar dus mis.

Zo mooi :9~
pi_140733124
Eigenlijk kunnen ze de controls die er nu zijn best blijven, maar als ze dan inderdaad zorgen dat de wapens gewoon fixed naar voren zijn gericht met wat autoaim als je doelwit in het midden is. Dan denk ik dat de meeste mensen wel tevreden zijn :)

En de game is prachtig, daar is geen twijfel over mogelijk. Die witte 300i :o
pi_140735553
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 01:48 schreef bjorntju het volgende:
Eigenlijk kunnen ze de controls die er nu zijn best blijven, maar als ze dan inderdaad zorgen dat de wapens gewoon fixed naar voren zijn gericht met wat autoaim als je doelwit in het midden is. Dan denk ik dat de meeste mensen wel tevreden zijn :)

En de game is prachtig, daar is geen twijfel over mogelijk. Die witte 300i :o
Dat is eigenlijk exact wat ik bedoelde ja. Wapens niet langer laten meebewegen met de cursor en net als bij de stick naar voren richten met een klein veld rondom de crosshair waar de auto-aim zijn ding doet. Bij de stick vind ik dat wel lekker werken. Auto-aim is ook weer niet zo overdreven ingesteld dat het makkelijk wordt allemaal.
Hopelijk krijg ik straks mijn Hornet wel aan de praat, anders toch maar even een bug reportje sturen.
pi_140736291
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:49 schreef bjorntju het volgende:

[..]

En ja die forums zijn echt verschrikkelijk, als ik soms reacties van mensen zie op mensen die een normale vraag stellen... Ik post daar niet voor niks :P
Achja , die forums... altijd weer hetzelfde met elke nieuwe mmo.
99% van die gasten die daar posten lopen alleen maar te whinen op de game en te ouwehoeren op andere gasten.
Erg triest idd :)
- Djehoetie / Jehuty -
pi_140737957
Dit is ook een pareltje :') :

quote:
4monkeys | 4monkeys said:

this game should of had more testing!!!
- Djehoetie / Jehuty -
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:00:19 #188
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_140742298
Zolang t maar een beetje een vergelijkbaar iets is als freelancer met wat meer opties dan ben ik al een tevreden mannetje.
Lekker afwachten. Dan ga ik nu een gebakken ei maken.
pi_140751657
Wanneer gaat die fok corp trouwens gemaakt worden? Ik zit eigenlijk al in eentje, maar meh, weinig mee gedaan dus die verlaat ik dan wel.
pi_140751718
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:28 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Wanneer gaat die fok corp trouwens gemaakt worden? Ik zit eigenlijk al in eentje, maar meh, weinig mee gedaan dus die verlaat ik dan wel.
als het goed is zou ricko hem maken, en volgens mij was iedereen het wel eens met de naam foknauten en de groepvorm.
pi_140751844
Yes, Foknauten!

Even afwachten dus :).
pi_140751983
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:34 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Yes, Foknauten!

Even afwachten dus :).
Die jongen heeft het druk zat dus we geven hem alle tijd van de wereld O+
  donderdag 5 juni 2014 @ 17:59:19 #193
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_140752555
Was even aan het werk en toen daarna kwam ik thuis en toen was ik in slaap gevallen.

Heb de organisatie aangemaakt.

Aangezien we nogal algemeen zijn, heb ik Freelancing op 1 staan en Social op 2.

Mochten jullie het hier echt mee oneens zijn dan hoor ik het graag. Ik kan het altijd veranderen!

Mochten jullie het tevens oneens zijn met dingen, of vragen hebben, of juist input hebben dan sta ik open voor alles, ALLES! Mijn benen, alles staat open.

[ Bericht 30% gewijzigd door Rickocum op 05-06-2014 18:18:45 ]
pi_140753122
quote:
4s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:59 schreef RickoKun het volgende:
Was even aan het werk en toen daarna kwam ik thuis en toen was ik in slaap gevallen.

Heb de organisatie aangemaakt.

Aangezien we nogal algemeen zijn, heb ik Freelancing op 1 staan en Social op 2.

Mochten jullie het hier echt mee oneens zijn dan hoor ik het graag. Ik kan het altijd veranderen!

Mochten jullie het tevens oneens zijn met dingen, of vragen hebben, of juist input hebben dan sta ik open voor alles, ALLES! Mijn benen, alles staat open.

Ik zal zo even een apply sturen.
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:27:23 #195
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_140753314
https://robertsspaceindustries.com/orgs/FOK

Mochten beschrijvingen e.d. jullie niet aan staan, ik hoor het graag. Ik ben nogal inspiratieloos vandaag :@
pi_140753343
quote:
4s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:27 schreef RickoKun het volgende:
https://robertsspaceindustries.com/orgs/FOK

Mochten beschrijvingen e.d. jullie niet aan staan, ik hoor het graag. Ik ben nogal inspiratieloos vandaag :@
Ik vind under construction nog niet zo'n goede beschrijving van de bezigheden van de org.
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:31:39 #197
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_140753441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:28 schreef VulpX het volgende:

[..]

Ik vind under construction nog niet zo'n goede beschrijving van de bezigheden van de org.
:( Ben vet bruut bezig geweest met de rekruterings berichten. Jij was zo snel dat ik die geeneens klaar had mayng
pi_140753451
Accepteer mij dan schatje.
pi_140753601
submitted.
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:45:01 #200
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_140753868
Mochten jullie schatjes graag verantwoordelijkheid op jullie willen nemen, dan staat mijn geurende kier hier voor open:

Recruitment can send out invites to the org, and accept or deny applicants

Officer can manage the org’s members, and their roles/ranks, as well as moderating the Organisations private Chat channel.

Marketing can change the org’s public appearance, official texts, history, manifesto and charter.

Iemand die recruiter wil zijn moet iemand zijn die regelmatig even kijkt, of applications accepteert.
Het liefst wel mensen die bekend zijn via FOK!.
Al vind ik het niet erg als jullie vrienden (die jullie kennen / vertrouwen) toe willen voegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')