Ja lijkt me ook ''fokking'' vet iddquote:Op woensdag 4 juni 2014 16:54 schreef FL_Freak het volgende:
Ik zit mij nu al in te denken dat we met 10 man vliegen en gewoon schepen kapen alles
Je moet er rekening mee houden dat je schip niet gelijk van richting veranderd als je het roer omslaat, je hebt namelijk een bepaalde snelheid in een bepaalde richting die gecorrigeerd moet worden. Ga maar even in free flight spelen en dan kloten met de decoupling mode (caps lock). Kijk naar de particles om je heen en je krijgt een beetje door hoe het schip door de ruimte beweegt. En nog een tip, gebruik de spacebrake als je erg snel moet draaien in een dogfight, dat is veel sneller dan je roer omgooien. Of ga pro, ram op capslock, draai je schip terwijl je nog in de originele richting vliegt, en kill je target like a boss achteruitvliegendquote:Op woensdag 4 juni 2014 17:03 schreef bjorntju het volgende:
Het maakt mij allemaal niet uitFok! Space Industries ofzo, I dunno
Heb zelf ook op PMC gestemd, maar ik vind wel dat iedereen gewoon moet doen wat hij het liefste wilt. Als je wilt traden moet je dat gewoon lekker kunnen doen. Regular is ook goed, ik ben niet iemand die elke dag gaat spelen waarschijnlijk, maar zo nu en dan eens.
Net even voor het eerst gespeeld, ziet er allemaal erg mooi uitMaar ik weet niet of het aan mij ligt, maar het flight model vind ik op dit moment niet echt fijn werken. Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen, maar als ik bijvoorbeeld mijn schip naar links stuur en daarna weer naar rechts, dan schiet hij soms door. Als je een normale flight sim speelt en je gebruikt je rudder om te sturen, dan schiet het vliegtuig ook altijd een beetje terug als je je rudder weer in de neutrale positie zet. Een beetje dat
Kan ook liggen dat ik mouse smoothing en die meuk heb uitgezet in de system.cfg file. Misschien even weghalen, kijken of dat verschil maakt.
Die van mij wil nu ineens Arena Commander niet opstarten. Heb ik eindelijk de Hornet, ga ik erin zitten, Connection to the Server has been lost, en vervolgens loopt de zooi vast.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:26 schreef bjorntju het volgende:
Nee dat klopt, maar het voelt echt raar aan, raar als in alsof het een bug is. Soms dan ben ik aan het vliegen, wil ik een andere richting op en ga ik dan ook die richting in, en dan wil ik weer terug rechtdoor vliegen en dan geeft mijn schip een soort van ruk de andere kant op, beetje het verhaal als met die rudder. Zal die capslock mode nog uitproberen, wist niet dat die er al in zat
Maarja ik wilde net even opnieuw proberen en nu crasht mijn spel telkens na het eerste laadscherm ugh. Maar even opnieuw downloaden
De 300i vliegt wel echt stukken beter dan de Aurora. Heb de Aurora een paar minuten geprobeerd, toen de 300i en het is een wereld van verschil. Toen was ik helemaal zeker van mijn zaak om de Aurora in te ruilen voor een Hornet.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:44 schreef bjorntju het volgende:
Ja had ik net ook een keer toen ik in de hangar was, maar toen kon ik hem nog opnieuw opstarten
Wel nice opzich, ik heb een Aurora, Avenger en een Constellation, dus ik dacht dat ik alleen maar een Aurora zal krijgen om te vliegen, maar ik heb nu een 300i en een Hornet in mijn hangar staan als loanerDadelijk de Aurora en Hornet eens proberen. Misschien vliegen die wel beter, of het ligt toch echt aan mij
Ze hebben nu ook van die cross-chassis upgrades: https://robertsspaceindustries.com/pledge/cross-chassis-upgradesquote:Op woensdag 4 juni 2014 17:47 schreef VulpX het volgende:
[..]
De 300i vliegt wel echt stukken beter dan de Aurora. Heb de Aurora een paar minuten geprobeerd, toen de 300i en het is een wereld van verschil. Toen was ik helemaal zeker van mijn zaak om de Aurora in te ruilen voor een Hornet.
En als ik toch nog wil gaan handelen dan haal ik miss wel een Freelancer erbij als er weer een sale komt.
BTW: de forums op RSI zitten ook weer vol met mongolen die het concept van alpha niet snappen. Echt, hoe moeilijk is het om te lezen wat er staat op het eerste schermpje dat je nota bene direct na installatie onder je neus krijgt?
Dat is dus wat ik heb gedaan, van Aurora LX naar Hornetquote:Op woensdag 4 juni 2014 17:49 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Ze hebben nu ook van die cross-chassis upgrades: https://robertsspaceindustries.com/pledge/cross-chassis-upgrades
Dan kan je je schip naar een ander ship upgraden zonder o.a. je LTI te verliezen (als je dat hebt). Weet niet of je het al gedaan hebt, anders zal ik daar eens naar kijken
En ja die forums zijn echt verschrikkelijk, als ik soms reacties van mensen zie op mensen die een normale vraag stellen... Ik post daar niet voor niks
Ja ik heb er -de vijf minuten dat ik het heb gespeeld- ook nogal moeite mee gehad. Gaat niet geheel vlekkeloos en een stuk lastiger dan in Freelancer.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:03 schreef bjorntju het volgende:
Het maakt mij allemaal niet uitFok! Space Industries ofzo, I dunno
Heb zelf ook op PMC gestemd, maar ik vind wel dat iedereen gewoon moet doen wat hij het liefste wilt. Als je wilt traden moet je dat gewoon lekker kunnen doen. Regular is ook goed, ik ben niet iemand die elke dag gaat spelen waarschijnlijk, maar zo nu en dan eens.
Net even voor het eerst gespeeld, ziet er allemaal erg mooi uitMaar ik weet niet of het aan mij ligt, maar het flight model vind ik op dit moment niet echt fijn werken. Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen, maar als ik bijvoorbeeld mijn schip naar links stuur en daarna weer naar rechts, dan schiet hij soms door. Als je een normale flight sim speelt en je gebruikt je rudder om te sturen, dan schiet het vliegtuig ook altijd een beetje terug als je je rudder weer in de neutrale positie zet. Een beetje dat
Kan ook liggen dat ik mouse smoothing en die meuk heb uitgezet in de system.cfg file. Misschien even weghalen, kijken of dat verschil maakt.
Mooi zoquote:Op woensdag 4 juni 2014 17:57 schreef VulpX het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik heb gedaan, van Aurora LX naar Hornet![]()
Hopelijk komen er meer opties bij naarmate meer schepen beschikbaar konen in AC. Waarschijnlijk wel. Als ik dan wat geld overhoud upgrade ik miss ook mijn 324A wel (naar Connie of Freelancer)
Dat is wel pure madness inderdaadquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:24 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Mooi zoIk heb ook nog met de Aurora gevlogen, maar dat ding doet echt amper damage
De 300i vind ik tot nu toe het beste, die heeft de sterkste wapens imo. Maar natuurlijk kan je uiteindelijk op de andere schepen ook andere wapens zetten, zodat het na je eigen smaak is. En na wat meer gespeeld te hebben gaat het wel beter
Maar nog steeds wat "schokkerig".
Op het officiele forum ook allemaal mensen huilen dat hun ¤300,- kostende HOTAS setup welke ze speciaal voor Star CItizen hebben gekocht voordat de game überhaupt al uit is, niet zo goed is als muis + keyboardDat kon ik je ook wel vertellen, dat is in zowat elke space game wel zo. Koop dat ding dan ook niet als de game nog niet uit is
Kwam net dit pareltje tegenquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:31 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dat is wel pure madness inderdaad
Fucking hell, pas in de latere fase weet je bijna zeker hoe de game loopt. Ze moeten nog zoveel textures maken, zoveel dingen finetunen. Snap niet dat lui zo blijven flamen.
Blijf benieuwd over de voortgang van dit spel, maar bijt me er zeker nog niet in zoals zulke malloten.
Oftewel muis controls moeten weggehaald worden en de game mag alleen speelbaar zijn met een joystickquote:Just dump the mouse-steering.
Its a plane/space-ship/thing use a joystick. You wouldn't complain either if you couldn't steer a racing game with the mouse. No?
Valt wel mee met het richten hoor, met de joystick hoef je alleen je crosshair in de buurt van het schip te hebben, dan doen je guns de restquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:46 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Kwam net dit pareltje tegen
[..]
Oftewel muis controls moeten weggehaald worden en de game mag alleen speelbaar zijn met een joystickNiveau van de rest is daar een beetje mee te vergelijken
Zowat de meeste space games zijn beter speelbaar met muis en toetsenbord. Willen ze de joystick op hetzelfde niveau hebben als M+T, dan zal dat betekenen dat de muis flink generfd moet worden, waar ik dus echt geen zin in heb. Ik hoop dat CIG ook doorheeft dat het forum daar de vocal minority is en de meeste backers daar gewoon niet posten en waarschijnlijk ook grotendeels een M+K gebruiken.
Niet dat ik iets tegen een joystick heb ofzo, integendeel, ik zat/zit er ook aan te denken om er eentje aan te schaffen (niet een dure ofzo) maar een joystick is gewoon een stuk minder accuraat met richten. Beetje hetzelfde zeggen dat FPS op de PC niet met muis en toetsenbord mag worden gespeeld omdat er mensen met een gamepad zijn die anders in het nadeel zijn
Valt dus wel mee zo te horen, volgens het forum daar is muis veel te OP enzoquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:35 schreef VulpX het volgende:
[..]
Valt wel mee met het richten hoor, met de joystick hoef je alleen je crosshair in de buurt van het schip te hebben, dan doen je guns de rest
Ik speel nu met tb + joystick. Vliegen gaat me veel beter af met de joystick, en ik heb alle voordelen van de hotkeys op het toetsenbord.
Nou ja, als het de kant op gaat van een War Thunder ofzo met een "follow the mouse" setup dan wordt de muis idd OP. Maar ik lees een aantal goede suggesties daar, zo zou je de muis kunnen beperken tot puur het besturen van het schip en niet ook tegelijk de wapens, zoals nu het geval is. Dan trek je het gelijk met de joystick. En het is gelijk wat meer simulator, wat toch ook het doel zou moeten zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:42 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Valt dus wel mee zo te horen, volgens het forum daar is muis veel te OP enzoMaarja het blijft het officiële SC forum.:D
Zal morgen eens dat Alt+F proberen en kijken of dat hetzelfde werkt als de joystick zoals het nu staat.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:53 schreef bjorntju het volgende:
Als je Alt+F indrukt krijg je dat, dat alles gecentreerd is net zoals een joystick, maar dat is niet echt fijn spelen imo. Ik hoop iig dat ze het zo laten omdat ik dat toch fijner vind spelen. Dan heb ik liever dat ze de joystick op een bepaalde manier wat beter maken i.p.v. de muis te nerfen.
Wel lache net, ik was zo aan het vliegen, en opeens kon ik niet meer sturen. Zie ik opeens mijn engine voorbij vliegenDamage model is erg goed gedaan
Ok, ik heb nu ook even muis + kb gedaan. Ik ben het eigenlijk volledig eens met het commentaar op het forum, het is écht easy arcade mode zoals het nu is. Maar die Alt F truc is dan ook weer kut, dan reageert je schip idd heel raar. Ik denk dat ze ergens daar tussen in moeten gaan zitten, en iig het bereik van de muis veel kleiner moeten maken. Dit is namelijk echt geen sim zo.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:04 schreef bjorntju het volgende:
Echt point en click is het ook niet, vaak zat dat mijn auto-aim aangaat en ik nog steeds geen bal raakJe moet toch nog wel een beetje richten. En misschien is muis wel makkelijker, maar ik vind het wel fijn spelen zo en dat vind ik het belangrijkste
Maar ze moeten het niet te makkelijk maken natuurlijk.
Maar dat is logisch, dat is gewoon vanwege de afstand. Dat gaat met de auto-aim van de joystick ook niet.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:14 schreef bjorntju het volgende:
Het is zeker gemakkelijker ja, maar het is nou ook niet zo dat de auto aim nou zo is dat je ook echt alles raakt. Als een vijand verder dan rond de 500m vandaan is, dan raak ik vaak al een stuk minder via autoai, tenzij ze recht in mijn sights vliegen.
Freelancer wordt ook een space sim genoemd. Dat er "sim" in de naam staat betekent imo niet per se dat het super realistisch gaat worden. Nu ben ik het er wel mee eens dat het nu wel makkelijk is. De skill ceiling is ook niet erg hoog op dit moment. Maar ik vind sowieso al niet dat één type apparatuur het beste ondersteund moet worden. Of het nou toetsenbord + muis, joystick of wat dan ook is, het moet dezelfde prioriteit hebben en ook naast elkaar goed uitgebalanceerd zijn zodat er geen groot verschil zit tussen het ene invoerapparaat en het andere.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:18 schreef VulpX het volgende:
[..]
Maar dat is logisch, dat is gewoon vanwege de afstand. Dat gaat met de auto-aim van de joystick ook niet.
Nee, van mij mogen de muis best wel hard nerfen, maar dat zal ook vast nog wel gebeuren. Ze blazen hoog van de toren dat dit de ultieme space sim moet worden, dan vind ik ook dat je moet zorgen dat de apparatuur die je gebruikt om sims te spelen (joytstick of HOTAS dus) het best ondersteund wordt, of sowieso niet onderdoet voor muis + kb. Dan schop je maar wat mensen tegen de schenen.
Ik bedoelde ook niet dat de muis zover generft moet worden dat het sowieso slechter wordt dan een stick.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:30 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Freelancer wordt ook een space sim genoemd. Dat er "sim" in de naam staat betekent imo niet per se dat het super realistisch gaat worden. Nu ben ik het er wel mee eens dat het nu wel makkelijk is. De skill ceiling is ook niet erg hoog op dit moment. Maar ik vind sowieso al niet dat één type apparatuur het beste ondersteund moet worden. Of het nou toetsenbord + muis, joystick of wat dan ook is, het moet dezelfde prioriteit hebben en ook naast elkaar goed uitgebalanceerd zijn zodat er geen groot verschil zit tussen het ene invoerapparaat en het andere.
Nu denk ik persoonlijk wel dat de muis toch altijd wel het voordeel zal hebben, zelfs al locken ze het richtkruis vast zoals in Elite: Dangerous. Het richten met een muis is gewoon accurater. Beetje hetzelfde als een FPS game met gamepad tegen muis en toetsenbord. Als ik een joystick voor de game zal gaan gebruiken, dan is het meer omdat het leuker is om te besturen, niet perse omdat ik beter in de game wil worden
Ja daar ben ik het wel mee eens, denk dat dat ook leuker spelen is. Maar ze moeten dan wel zorgen dat je je muis gewoon in één richting moet vast kunnen houden bij het sturen, en niet telkens je muis moet blijven schuiven, mijn arm is ook maar zó langquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:45 schreef VulpX het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat de muis zover generft moet worden dat het sowieso slechter wordt dan een stick.
De beste oplossing die ik zo zie is gewoon de wapens niet koppelen aan de vliegassen zoals nu het geval is. Dan trek je het in een keer gelijk met de sticks en het arcady gevoel is dan weg, want je moet dan toch echt zelf je schip goed besturen om je target in je crosshairs te krijgen. En uiteindelijk zal dat denk ik het speelplezier toch alleen maar groter maken voor iedereen.
Zoals ik al zei:quote:Op donderdag 5 juni 2014 01:14 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Ik vind Elite beter spelen, juist om die reden. Bij Star Citizen hoef ik maar één zachte tik tegen mijn joystick aan te geven en mijn schip kijkt de andere kant op, dat maakt het richten nogal overdreven lastig.
Trouwens, als je op Ctrl + F drukt krijg je met muis + toetsenbord ook een vaste crosshair. Snap eigenlijk niet waarom dat niet gewoon de standaard stand is... En dat ze het dan zo doen dat die gimbaled wapens automatisch richten zolang je doelwit niet te ver uit het vizier is.. net als bij Elite dus.
Op dit moment is dat niet zo (in de Ctrl+F mode) en dat speelt gewoon niet fijn met een toetsenbord en muis. Bij E:"D is dat wel zo, dat je je muis gewoon zo kan laten staan en dat werkt best goed. Ik hoop wel in ieder geval niet dat het de E:D kant opgaat qua logheid. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik vind de hogere manoeuvreerbaarheid van SC toch leuker om te spelen. Hoewel ik er wel vrij zeker van ben dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:53 schreef bjorntju het volgende:
Maar ze moeten dan wel zorgen dat je je muis gewoon in één richting moet vast kunnen houden bij het sturen, en niet telkens je muis moet blijven schuiven, mijn arm is ook maar zó lang
Dat is eigenlijk exact wat ik bedoelde ja. Wapens niet langer laten meebewegen met de cursor en net als bij de stick naar voren richten met een klein veld rondom de crosshair waar de auto-aim zijn ding doet. Bij de stick vind ik dat wel lekker werken. Auto-aim is ook weer niet zo overdreven ingesteld dat het makkelijk wordt allemaal.quote:Op donderdag 5 juni 2014 01:48 schreef bjorntju het volgende:
Eigenlijk kunnen ze de controls die er nu zijn best blijven, maar als ze dan inderdaad zorgen dat de wapens gewoon fixed naar voren zijn gericht met wat autoaim als je doelwit in het midden is. Dan denk ik dat de meeste mensen wel tevreden zijn
En de game is prachtig, daar is geen twijfel over mogelijk. Die witte 300i
Achja , die forums... altijd weer hetzelfde met elke nieuwe mmo.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:49 schreef bjorntju het volgende:
[..]
En ja die forums zijn echt verschrikkelijk, als ik soms reacties van mensen zie op mensen die een normale vraag stellen... Ik post daar niet voor niks
quote:4monkeys | 4monkeys said:
this game should of had more testing!!!
als het goed is zou ricko hem maken, en volgens mij was iedereen het wel eens met de naam foknauten en de groepvorm.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:28 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Wanneer gaat die fok corp trouwens gemaakt worden? Ik zit eigenlijk al in eentje, maar meh, weinig mee gedaan dus die verlaat ik dan wel.
Die jongen heeft het druk zat dus we geven hem alle tijd van de wereldquote:Op donderdag 5 juni 2014 17:34 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Yes, Foknauten!
Even afwachten dus.
Ik zal zo even een apply sturen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:59 schreef RickoKun het volgende:
Was even aan het werk en toen daarna kwam ik thuis en toen was ik in slaap gevallen.
Heb de organisatie aangemaakt.
Aangezien we nogal algemeen zijn, heb ik Freelancing op 1 staan en Social op 2.
Mochten jullie het hier echt mee oneens zijn dan hoor ik het graag. Ik kan het altijd veranderen!
Mochten jullie het tevens oneens zijn met dingen, of vragen hebben, of juist input hebben dan sta ik open voor alles, ALLES! Mijn benen, alles staat open.
Ik vind under construction nog niet zo'n goede beschrijving van de bezigheden van de org.quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:27 schreef RickoKun het volgende:
https://robertsspaceindustries.com/orgs/FOK
Mochten beschrijvingen e.d. jullie niet aan staan, ik hoor het graag. Ik ben nogal inspiratieloos vandaag
quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:28 schreef VulpX het volgende:
[..]
Ik vind under construction nog niet zo'n goede beschrijving van de bezigheden van de org.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |