quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:14 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De windstoten zullen morgen zeker tot ongeveer 130kmph gaan.
(vandaag is er zelfs al 112 kmph gemeten aan land)
De GFS heeft een veel te grove resolutie (45km) waar Hirlam, EC, UKMO en Harmonie een veel fijnere resolutie hebben.
Daarom is GFS voornamelijk een lange termijn model en kan het op de korte termijn geen vat krijgen op explosieve situaties zoals windstoten.
Klopt, mijn punt was ook meer dat zelfs GFS nog voor vrij zware windstoten gaat. Het jammere is wel dat sommige van die erg kleinschalige (1.5 model van UK en het Duitse 2.8km cosmo model) modellen net een verkeerd domein hebben. (Ik weet niet wat het domein van Harmonie in zijn hoogste resolutie is). Al zijn de modellen met een tussenresolutie (van 7-12 km) misschien al voldoende.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:14 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De windstoten zullen morgen zeker tot ongeveer 130kmph gaan.
(vandaag is er zelfs al 112 kmph gemeten aan land)
De GFS heeft een veel te grove resolutie (45km) waar Hirlam, EC, UKMO en Harmonie een veel fijnere resolutie hebben.
Daarom is GFS voornamelijk een lange termijn model en kan het op de korte termijn geen vat krijgen op explosieve situaties zoals windstoten.
Dat je dat uberhaupt nog weetquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:27 schreef michiel_merk het volgende:
laat maar komen idd ! de laatste echt storm heb ik in meegemaakt was in 2007 en daarvoor die van 1990
Utrecht en Flevoland liggen ook aan de kust?quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:30 schreef NaturalScience het volgende:
Het KNMI heeft inmiddels code oranje afgegeven voor de kustprovincies.
Vergeet die van 27 oktober 2002 niet, was zwaarder van 18 januari 2007. Bij die van 1990 kon ik nog niet eens lopen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:27 schreef michiel_merk het volgende:
laat maar komen idd ! de laatste echt storm heb ik in meegemaakt was in 2007 en daarvoor die van 1990
Bij die van 27 oktober 2002 ging in de tuin een eik van 15-20 meter om. Mijn pa was op dat moment net toevallig even weggereden met de auto. Anders was de boom op de auto gevallen. Dus dat onthou je wel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:32 schreef Kowloon het volgende:
Vergeet die van 27 oktober 2002 niet, was zwaarder van 18 januari 2007. Bij die van 1990 kon ik nog niet eens lopen.Maar ik weet er wel veel van omdat ik er veel over heb gelezen.
Nog niet, misschien na de storm.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Utrecht en Flevoland liggen ook aan de kust?
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:42:19#Stormdepressie: koers net iets noordelijker. Op zich goed nieuws voor NL. Maar aan (zeer) zware windstoten morgenochtend ontkomen we niet reageer retweet
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:43:53Code oranje van #KNMI met windstoten tot 130 km/u terecht, ook al trekt de stormdepressie iets verder langs. reageer retweet
Reinier is dus ook geen stormliefhebber.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:47 schreef Sj0rSz het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:42:19#Stormdepressie: koers net iets noordelijker. Op zich goed nieuws voor NL. Maar aan (zeer) zware windstoten morgenochtend ontkomen we niet reageer retweet
Ik denk het wel hoor, maar niemand zit te wachten op doden en gewonden. En zeker als publiek figuur moet je voorzichtig zijn wat dit betreft.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Reinier is dus ook geen stormliefhebber.
die ging in Amerika de ramptoerist uithangen met de tornado's. hier speelt hij de ideale schoonzoon.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Reinier is dus ook geen stormliefhebber.
Ja, da's waar.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
die ging in Amerika de ramptoerist uithangen met de tornado's. hier speelt hij de ideale schoonzoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |