Zaterdagwerkers krijgen van 15% TOT tussen 18.00 en 22.00 en 25% TOT tussen 22.00 en 06.00.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je krijgt inderdaad wel TOT als je in de avond werkt, maar niet voor het vroeg beginnen (voor 7.00 uur) of voor het feit dat je op zaterdag werkt. Mensen die onder de grote CAO vallen krijgen sowieso 40% toeslag op zaterdag. Zaterdagbestellers krijgen dat niet.
Wij zijn toen we net (als eerste) op een VBL overgingen ook met digitale bezorgrapportjes begonnen. Wij kregen een blanco exemplaar, dat je moest opslaan. Alleen bij bijzonderheden (uitloop, dramatisch gesorteerd, wachttijd, etc) hoefden wij ze in te vullen en op te sturen (blanco bezorgrapportje opslaan als bv bezorgrapport7-11-2013 en dan mailen.No geen 5 minuten werk om in te vullen.quote:Kreeg vandaag een nieuwsbrief binnen over de verhuizing van ons vbg.
We krijgen vanaf 18nov ook digitale bezorgrapportjes. Volgens mij werken veel van jullie daar ook mee? Kost dat nou veel tijd en krijg je ze echt elke dag in je mailbox? En zijn ze dan echt al ingevuld?
Zo heb ik het staan. Nou is het wel zo dat er al een tijdje geen zaterdagpostbodes meer aangenomen worden. Dus het is een uitstervend ras. En er zijn er maar heel weinig die op die tijden werken.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:04 schreef Troeta het volgende:
nog steeds dudor? Mooi zo, al komt het haast niet meer voor om op die tijden te werken! Leek me al vreemd als het niet zo was.
Echt allweather? ze gaan er dus maar vanuit dat iedereen een pc met internet heeft?
Ik denk dat ze daar ook best vanuit mogen gaan, vorig jaar had 94% van de huishoudens in Nederland een internetaansluiting dus de kans dat iemand net geen internet heeft lijkt me wel heel klein, en zoveel verstoringen zullen er vast ook weer niet zijn, dus mocht het zich toch een keer voordoen en je hebt geen internet thuis dan kan het nooit heel moeilijk zijn om een familielid of kennis te vinden die wel internet heeft.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:04 schreef Troeta het volgende:
Echt allweather? ze gaan er dus maar vanuit dat iedereen een pc met internet heeft?
Ik kon al niet solliciteren zonder internet.quote:[b]Op donderdag 7 november 2013 11:04 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/99431]
Volgens mij is dat tegenwoordig ook wel vrij standaard, toen mijn moeder een jaar of 4 terug in de zorg wilde gaan werken en geen internet thuis had werd er ook tegen haar gezegd dat ze dan eerst moest zorgen dat ze internet kreeg, anders kon ze er niet werkenquote:Op donderdag 7 november 2013 15:49 schreef posje het volgende:
[..]
Ik kon al niet solliciteren zonder internet.
Ja en ook dat de pc nooit stuk gaat, dat iedereen (ook de oudere postbezorgers) heel handig met internet is en dat mijnpostnl.nl goed werkt.quote:Echt allweather? ze gaan er dus maar vanuit dat iedereen een pc met internet heeft?
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons is de tijd op de piekdagen er op gebaseerd dat je alle post in 1x meekrijgt. Heb je meer tassen dan moet je de extra fietstijd apart doorgeven. Dus dat is dan al in feite een verstoring. Tel daarbij op de keren dat je wijken slecht zijn voorbereid, te laat worden aangeleverd, naar het verkeerde depot worden gebracht, of ten onrechte door iemand anders zijn meegenomen, en de verstoringen zijn eerder regel dan uitzondering.quote:Op donderdag 7 november 2013 15:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
I en zoveel verstoringen zullen er vast ook weer niet zijn,
Bij ons zijn de uitvoeringstijden vaste tijden en moet je wel een heel goede reden hebben om uitloop betaald te krijgen, meer tassen dan normaal levert in ieder geval geen extra tijd op en het moet wel heel slecht zijn qua voorbereiding voordat je daar extra tijd voor krijgt. De andere genoemde situaties doen zich hier nauwelijks voor, dus bij ons zijn er vrijwel geen verstoringen. Overigens hebben we hier ook geen bezorgrapporten (niet op papier en ook niet digitaal). Maar er zullen inderdaad ongetwijfeld vestigingen zijn waar er zich wel geregeld verstoringen voordoen.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons is de tijd op de piekdagen er op gebaseerd dat je alle post in 1x meekrijgt. Heb je meer tassen dan moet je de extra fietstijd apart doorgeven. Dus dat is dan al in feite een verstoring. Tel daarbij op de keren dat je wijken slecht zijn voorbereid, te laat worden aangeleverd, naar het verkeerde depot worden gebracht, of ten onrechte door iemand anders zijn meegenomen, en de verstoringen zijn eerder regel dan uitzondering.
Bij ons zijn het ook vaste tijden, maar op het moment dat je meer dan 2 tassen hebt en dus een extra ritje naar het depot moet maken, is het toch niet meer dan redelijk dat je die extra tijd ook betaald krijgt. Temeer daar er diverse wijken zijn die meer dan een km van het depot afliggen.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons zijn de uitvoeringstijden vaste tijden en moet je wel een heel goede reden hebben om uitloop betaald te krijgen, meer tassen dan normaal levert in ieder geval geen extra tijd op en het moet wel heel slecht zijn qua voorbereiding voordat je daar extra tijd voor krijgt. De andere genoemde situaties doen zich hier nauwelijks voor, dus bij ons zijn er vrijwel geen verstoringen. Overigens hebben we hier ook geen bezorgrapporten (niet op papier en ook niet digitaal). Maar er zullen inderdaad ongetwijfeld vestigingen zijn waar er zich wel geregeld verstoringen voordoen.
Maar je vog binnen krijgen kan toch ook wel 1 tot 3 weken duren?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:04 schreef blanket het volgende:
Wil mij graag bij jullie aansluiten. Als het goed is, heb het contract nog niet binnen, mag ik dinsdag beginnen als voorbereider. Ik moest vooral een afspraak maken bij de gemeente voor vrijdag (morgen dus) om mijn vog aan te vragen. Maar goed dat ik die afspraak op maandag heb gezet want nog niks binnen. Zonder bewijs van aanvraag mocht ik niet beginnen?
Ik ga didozat werken va 7:15 uur in Gouda.
Klopt, aanvraag is nodig voor je mag beginnen. Dat is nieuw. Vroeger kon je gelijk beginnen zonder aanvraag.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:27 schreef blanket het volgende:
Klopt maar het bewijs dat je hem aangevraagd heb is al genoeg
Kan ondertussen mijn wc ermee behangen met al die vog's. Voor mijn vrijwilligersbaantjes had ik ze ook allemaal nodig.
Ik zal blij zijn als ik de papieren en alles binnen heb. Ik ga niet eerder een VOG aanvragen. Straks hebben ze mij ineens toch niet meer nodig. Loop ik 30 euro voor jan smit uit te geven.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:02 schreef Patoshik het volgende:
Ik kon ook gewoon beginnen zonder aanvraag (1,5 maand geleden). Moest het alleen wel zo snel mogelijk regelen.
Die 30 euro krijg je wel gewoon terug toch?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:10 schreef blanket het volgende:
[..]
Ik zal blij zijn als ik de papieren en alles binnen heb. Ik ga niet eerder een VOG aanvragen. Straks hebben ze mij ineens toch niet meer nodig. Loop ik 30 euro voor jan smit uit te geven.
Ja dat wel. Maar als ik op goed geluk een VOG ga aanvragen zonder contract of uberhaubt een schriftelijke bevestiging dat ik ben aangenomen dan neem ik dat risico niet. En volgens mij moet ik VOG aanvragen met het aanvraag formulier van postnl.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:11 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Die 30 euro krijg je wel gewoon terug toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |