Wat verschrikkelijk om te lezen dit!
Toen ik nog een klein kindje was, waren we ook betrokken bij een groot auto ongeluk. Een of andere Portugees – het gebeurde op vakantie in Portugal, echt goede timing

– knalde met hoge snelheid achterop onze auto. De hele achterbak van de auto was tot ongeveer de achterbank omgevormd tot een gapend gat. Gelukkig ging alles goed. We zaten in een Volvo V70, in kinderzitjes. Mijn moeder had een whiplash, mijn broer, ik, en de vriend van mijn moeder waren ok. Uiteindelijk was het binnen een paar uur opgelost; we kregen een vervangende auto en bagage van de leasemaatschappij, en hebben een top-vakantie gehad. Ik weet nog dat ik het super warm had, honger had, dorst had, en ontzettend zat te zeuren; ik begreep de ernst van wat er gebeurd was totaal niet.
Toch krijg ik elke keer wanneer ik over een auto ongeluk hoor rillingen. Het had zomaar mis met ons kunnen gaan. In een kleinere auto hadden wij waarschijnlijk een soortgelijk lot gehad. Die Volvo heeft ons leven gered. Niet iedereen heeft echter deze keuze.
Je kan er als automobilist ook helemaal niets aan doen. Je gaat ervanuit dat iedereen op let tijdens het autorijden, en nooit een fout maakt. Helaas is dit onrealistisch en er zijn altijd idioten als deze man die mensen in gevaar brengen of vermoorden door dronken achter het stuur te kruipen. Want laten we eerlijk zijn, dronken iemand vermoorden is geen ongeluk; het is misschien aanlokkelijk dronken achter het stuur te kruipen, maar deze situatie moet je niet creëren, met de auto naar een situatie waar je dronken kan worden is al de fout.
Het is gewoon zo zonde. Het had niet hoeven gebeuren. Het had geen enkel nut. Wanneer je zoon komt te overlijden tijdens het blussen van een brand als brandweerman, is het een hele andere situatie dan wanneer hij vermoord is door een dronkenlap.
En dat die moeder er ook echt dan achter komt dat het haar dochters zijn. En dat ze haar hele leven hiermee zal moeten leven. Die herinnering, en dat verlies.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.