Er gaat soms nogal wat tijd overheen bij het UWV, dus ik zou z.s.m. die uitkering aanvragen als ik jou was. Hopelijk heb je 'm niet nodig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
Praktijk is helaas iets anders dan theorie.
Het kan, maar dat wil niet zeggen dat dan alles soepel loopt. In hoever doen ze moeilijk is meer mijn vraag en heeft iemand daarmee ervaring? Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten.
Wat je zegt over die opzegtermijn klopt niet, die màg voor de werkgever langer zijn dan voor de werknemer, maar dat is niet verplicht. 3/4-regelend recht, mag alleen afwijken van de wettelijke bepaling in het voordeel van de zwakkere partij - de werknemer dus.quote:Daarnaast dacht ik altijd dat de opzeg termijn van de werkgever 2x is van die van de werknemer. Mijn opzegtermijn is 1 maand (wettelijk) maar op de website die ik hierboven geef staat ongeacht wie een opzegtermijn van 1 maand (ik werk er nog maar net 1 jaar namelijk). Daarnaast is het een bepaald contract.
Nee want het is praktisch het voorbeeld concept die je kan vinden op de bovenstaande website.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Er gaat soms nogal wat tijd overheen bij het UWV, dus ik zou z.s.m. die uitkering aanvragen als ik jou was. Hopelijk heb je 'm niet nodig.
Ik neem aan dat je die vaststellingsovereenkomst wel eventjes hebt laten checken bij het juridisch loket o.i.d.? Dan moet e.e.a. geen probleem zijn.
Het is een contract voor bepaalde tijd, die wordt opgezegd met wederzijds goedvinden. Volgens rechtswegen loopt het pas over 8 maanden af.quote:[..]
Wat je zegt over die opzegtermijn klopt niet, die màg voor de werkgever langer zijn dan voor de werknemer, maar dat is niet verplicht. 3/4-regelend recht, mag alleen afwijken van de wettelijke bepaling in het voordeel van de zwakkere partij - de werknemer dus.
Wat bedoel je met een 'bepaald contract'? Een contract voor bepaalde tijd? Dat loopt van rechtswege af, dan zou er helemaal geen vaststellingsovereenkomst nodig zijn.
Dan zou ik er maar vanuit gaan dat het wel in orde is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nee want het is praktisch het voorbeeld concept die je kan vinden op de bovenstaande website.
Ah, je gaat dus eerder weg dan dat je contract afloopt. Nou, niks aan het handje, als die overeenkomst maar conform de eisen is opgesteld.quote:Het is een contract voor bepaalde tijd, die wordt opgezegd met wederzijds goedvinden. Volgens rechtswegen loopt het pas over 8 maanden af.
Het is natuurlijk het beste als je helemaal niks met het UWV te maken hoeft te krijgen en dat je gewoon die nieuwe baan krijgt. Zoals OnderBroekenPoep al zei, het UWV kan er best lang over doen om een uitkering daadwerkelijk toe te kennen. Straks heb je al je eerste salaris binnen voordat het UWV over je uitkering heeft beslist...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als het goed is hoor ik maandag wanneer mijn 4e gesprek is bij mijn toekomstige werkgever.
Dat is dan gelijk de laatste en ik ben de enige kandidaat.
Z.s.m.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wanneer moet ik mij aanmelden voor WW?
Ik kan die tijd meer dan overbruggen. Het gaat mij erom dat het nu moeilijker is om nieuw werk te vinden dan dat ik gewend ben. Ik ben al enkele weken bezig en al een paar afwijzingen heb gehad, terwijl dat eerst niet zo was (ook tijdens de crisis eind 2008 had ik altijd binnen een week nieuw werk).quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:07 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk het beste als je helemaal niks met het UWV te maken hoeft te krijgen en dat je gewoon die nieuwe baan krijgt. Zoals OnderBroekenPoep al zei, het UWV kan er best lang over doen om een uitkering daadwerkelijk toe te kennen. Straks heb je al je eerste salaris binnen voordat het UWV over je uitkering heeft beslist...
Veel succes met het gesprek!
Dit is al in mijn vorige reactie verteld.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:09 schreef StarGazer het volgende:
Teken niet zonder meer de vaststellingsovereenkomst. Denk aan de opzegtermijn en dat ook de datum van het ondertekenen van de vaststellingsovereenkomst van belang is voor het ingaan van de opzegtermijn.
Ok. Succes ermee in ieder geval.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is al in mijn vorige reactie verteld.
Mijn advies: meldt hoe-dan-ook, z.s.m. aan het UWV dat je dreigt werkloos te worden per datum X.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er staat dat het 1 maand voor ontslag kan worden ingediend, dus ik zal het vrijdag maar aanvragen, denk ik, of kan ik het nog 2 weken uitstellen, want dan weet ik of ik nieuw werk heb of niet.
Voor WW kan pas een maand van te voren. Je kunt je wel al inschrijven bij 'Werknet".quote:
[edit]quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:17 schreef danos het volgende:
Waarom ben je eigenlijk akkoord gegaan met eerder ontslag dan de bep. looptijd? Als je baas van je af wil keert hij toch gewoon even de resterende maanden uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |