abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132580311
Wie heeft er ervaring met ontslag met wederzijds goedkeuring en het krijgen van een WW uitkering? Dat het kan weet ik en in de overeenkomst voldoe ik aan alle criteria. Daarnaast heb ik zo goed als zeker een nieuwe baan, maar het eind van de maand breekt aan en mijn werkgever wil van mij af per eind november. Het nieuwe contract kan ik niet deze week ondertekenen maar ik wil daar zo snel mogelijk beginnen en eigenlijk per 1 december.
Mocht mijn nieuwe baan toch niet doorgaan dan kan ik WW aanvragen
https://www.werk.nl/werk_(...)wederzijdsgoedvinden

Maar wie heeft er in de praktijk ervaring mee? Hoe moeilijk doen ze?
Wanneer moet ik mij aanmelden voor WW?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:39:56 #2
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132580433
Als de vaststellingsovereenkomst voldoet aan de eisen dan heb jij gewoon recht op WW als je werkloos wordt. De WW-uitkering vraag je aan bij het UWV.

Hopelijk heb je 'm niet nodig en begin je op 1/12 gewoon aan je nieuwe baan. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_132580488
Praktijk is helaas iets anders dan theorie.
Het kan, maar dat wil niet zeggen dat dan alles soepel loopt. In hoever doen ze moeilijk is meer mijn vraag en heeft iemand daarmee ervaring? Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten.

Daarnaast dacht ik altijd dat de opzeg termijn van de werkgever 2x is van die van de werknemer. Mijn opzegtermijn is 1 maand (wettelijk) maar op de website die ik hierboven geef staat ongeacht wie een opzegtermijn van 1 maand (ik werk er nog maar net 1 jaar namelijk). Daarnaast is het een bepaald contract.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:53:03 #4
323439 HetKlusKonijn
pi_132580742
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
Praktijk is helaas iets anders dan theorie.
Het kan, maar dat wil niet zeggen dat dan alles soepel loopt. In hoever doen ze moeilijk is meer mijn vraag en heeft iemand daarmee ervaring? Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten.
Er gaat soms nogal wat tijd overheen bij het UWV, dus ik zou z.s.m. die uitkering aanvragen als ik jou was. Hopelijk heb je 'm niet nodig.
Ik neem aan dat je die vaststellingsovereenkomst wel eventjes hebt laten checken bij het juridisch loket o.i.d.? Dan moet e.e.a. geen probleem zijn.
quote:
Daarnaast dacht ik altijd dat de opzeg termijn van de werkgever 2x is van die van de werknemer. Mijn opzegtermijn is 1 maand (wettelijk) maar op de website die ik hierboven geef staat ongeacht wie een opzegtermijn van 1 maand (ik werk er nog maar net 1 jaar namelijk). Daarnaast is het een bepaald contract.
Wat je zegt over die opzegtermijn klopt niet, die màg voor de werkgever langer zijn dan voor de werknemer, maar dat is niet verplicht. 3/4-regelend recht, mag alleen afwijken van de wettelijke bepaling in het voordeel van de zwakkere partij - de werknemer dus.

Wat bedoel je met een 'bepaald contract'? Een contract voor bepaalde tijd? Dat loopt van rechtswege af, dan zou er helemaal geen vaststellingsovereenkomst nodig zijn.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_132580804
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Er gaat soms nogal wat tijd overheen bij het UWV, dus ik zou z.s.m. die uitkering aanvragen als ik jou was. Hopelijk heb je 'm niet nodig.
Ik neem aan dat je die vaststellingsovereenkomst wel eventjes hebt laten checken bij het juridisch loket o.i.d.? Dan moet e.e.a. geen probleem zijn.
Nee want het is praktisch het voorbeeld concept die je kan vinden op de bovenstaande website.
quote:
[..]

Wat je zegt over die opzegtermijn klopt niet, die màg voor de werkgever langer zijn dan voor de werknemer, maar dat is niet verplicht. 3/4-regelend recht, mag alleen afwijken van de wettelijke bepaling in het voordeel van de zwakkere partij - de werknemer dus.

Wat bedoel je met een 'bepaald contract'? Een contract voor bepaalde tijd? Dat loopt van rechtswege af, dan zou er helemaal geen vaststellingsovereenkomst nodig zijn.
Het is een contract voor bepaalde tijd, die wordt opgezegd met wederzijds goedvinden. Volgens rechtswegen loopt het pas over 8 maanden af.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:57:56 #6
323439 HetKlusKonijn
pi_132580838
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nee want het is praktisch het voorbeeld concept die je kan vinden op de bovenstaande website.
Dan zou ik er maar vanuit gaan dat het wel in orde is. :)

quote:
Het is een contract voor bepaalde tijd, die wordt opgezegd met wederzijds goedvinden. Volgens rechtswegen loopt het pas over 8 maanden af.
Ah, je gaat dus eerder weg dan dat je contract afloopt. Nou, niks aan het handje, als die overeenkomst maar conform de eisen is opgesteld.
Neem gewoon as maandagochtend contact op met het UWV.
pi_132580895
Zou je niet sneller geholpen zijn met een direct telefoontje naar het uvw met je vraag?
houd er wel rekening mee dat tussen de aanvraag en daadwerkelijk je uitkering krijgen 6 tot 8 weken tussen kan zitten :S
do you have the guts to smell my nuts?
pi_132580898
Er mist alleen 1 zin, die wel in het concept staat en niet in de huidige overeenkomst. Die wil ik er nog bij hebben.

Het hoeft pas donderdag ondertekend te zijn dus ik heb nog even tijd.
Als het goed is hoor ik maandag wanneer mijn 4e gesprek is bij mijn toekomstige werkgever.
Dat is dan gelijk de laatste en ik ben de enige kandidaat.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:07:31 #9
323439 HetKlusKonijn
pi_132581039
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als het goed is hoor ik maandag wanneer mijn 4e gesprek is bij mijn toekomstige werkgever.
Dat is dan gelijk de laatste en ik ben de enige kandidaat.
Het is natuurlijk het beste als je helemaal niks met het UWV te maken hoeft te krijgen en dat je gewoon die nieuwe baan krijgt. Zoals OnderBroekenPoep al zei, het UWV kan er best lang over doen om een uitkering daadwerkelijk toe te kennen. Straks heb je al je eerste salaris binnen voordat het UWV over je uitkering heeft beslist... :P

Veel succes met het gesprek! :)
pi_132581068
Teken niet zonder meer de vaststellingsovereenkomst. Denk aan de opzegtermijn en dat ook de datum van het ondertekenen van de vaststellingsovereenkomst van belang is voor het ingaan van de opzegtermijn.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:10:00 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132581088
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wanneer moet ik mij aanmelden voor WW?
Z.s.m.
pi_132581156
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:07 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het is natuurlijk het beste als je helemaal niks met het UWV te maken hoeft te krijgen en dat je gewoon die nieuwe baan krijgt. Zoals OnderBroekenPoep al zei, het UWV kan er best lang over doen om een uitkering daadwerkelijk toe te kennen. Straks heb je al je eerste salaris binnen voordat het UWV over je uitkering heeft beslist... :P

Veel succes met het gesprek! :)
Ik kan die tijd meer dan overbruggen. Het gaat mij erom dat het nu moeilijker is om nieuw werk te vinden dan dat ik gewend ben. Ik ben al enkele weken bezig en al een paar afwijzingen heb gehad, terwijl dat eerst niet zo was (ook tijdens de crisis eind 2008 had ik altijd binnen een week nieuw werk).
Nu duur het wat langer en ik heb geen zin dat het maanden gaat duren....
Er staat dat het 1 maand voor ontslag kan worden ingediend, dus ik zal het vrijdag maar aanvragen, denk ik, of kan ik het nog 2 weken uitstellen, want dan weet ik of ik nieuw werk heb of niet.
pi_132581186
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:09 schreef StarGazer het volgende:
Teken niet zonder meer de vaststellingsovereenkomst. Denk aan de opzegtermijn en dat ook de datum van het ondertekenen van de vaststellingsovereenkomst van belang is voor het ingaan van de opzegtermijn.
Dit is al in mijn vorige reactie verteld.
pi_132581211
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is al in mijn vorige reactie verteld.
Ok. Succes ermee in ieder geval.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:21:19 #15
323439 HetKlusKonijn
pi_132601670
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er staat dat het 1 maand voor ontslag kan worden ingediend, dus ik zal het vrijdag maar aanvragen, denk ik, of kan ik het nog 2 weken uitstellen, want dan weet ik of ik nieuw werk heb of niet.
Mijn advies: meldt hoe-dan-ook, z.s.m. aan het UWV dat je dreigt werkloos te worden per datum X.
Zoals al gezegd, het UWV doet er soms wéken over om te beslissen over al dan niet toekennen van een WW-uitkering, dus stel dat je die nieuwe baan *niet* blijkt te krijgen, dan zit je in ieder geval al in de molen van het ultra-bureaucratische UWV, en wordt er ook niet gezanikt dat je e.e.a. te laat hebt aangevraagd en dergelijke.

Krijg je die baan wèl, dan bel je ze op en zeg je dat je afziet van de uitkering - en uiteraard stort je dan eventueel al overgemaakte WW-uitkeringsbedragen per ommegaande terug.

"Beter mee verlegen dan om verlegen". ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 27-10-2013 00:31:36 ]
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 00:26:26 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_132601810
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:10 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Z.s.m.
Voor WW kan pas een maand van te voren. Je kunt je wel al inschrijven bij 'Werknet".

@TS: ga je niet eerst nog langs een advocaat? Heb ik wel gedaan namelijk en kan je heel wat opleveren.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_132699267
Ik heb gebeld en ze raadde aan om nog niet de WW aan te vragen omdat ik al zo goed als zeker een nieuwe baan heb. Kost alleen maar tijd om et weer af te zeggen zei ze.
Verder hoorde ik dat bijbaantjes ook gewoon gelden voor de duur van de WW... Dat betekent dat ik gewoon bijna 2 jaar recht heb op WW. Ik werk namelijk al vanaf mijn 15e met bijbaantjes naast mijn studies.
Eigenlijk te gek voor woorden, maar goed...
Net getekend en als het goed is ga ik volgende week op het laatste gesprek voor mijn nieuwe baan.
pi_133546917
Ik heb het aangevraagd en binnen 3 weken goedkeuring ontvangen.
OP zich maar goed ook, want de nieuwe functie is niet doorgegaan...

Dus de zoektocht gaat verder.

Het kan dus wel met wederzijdskeuren ontslag krijgen en daarna recht hebben op WW uitkering.
pi_133553143
Waarom ben je eigenlijk akkoord gegaan met eerder ontslag dan de bep. looptijd? Als je baas van je af wil keert hij toch gewoon even de resterende maanden uit.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_133567189
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:17 schreef danos het volgende:
Waarom ben je eigenlijk akkoord gegaan met eerder ontslag dan de bep. looptijd? Als je baas van je af wil keert hij toch gewoon even de resterende maanden uit.
[edit]

[ Bericht 15% gewijzigd door sjorsie1982 op 25-11-2013 22:22:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')