Als je sport en dan eet dan kan je het eerder relativeren lijkt me? (tegen elkaar wegminnen). Sporten en eten is beter dan eten uitspugen en niet sporten...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:15 schreef Mascha2205 het volgende:
Ik voel me zo opgeblazen, heeft iemand tips hoe ik minder kan denken aan eten.. Maar gewoon iets kan eten zonder er slecht bij te voelen? Alsjeblief serieuze reacties want het ligt nogal gevoelig..
Je hebt het juist niet onder controle, als je ieder moment van de dag denkt aan de consequenties van eten én als je alles eruit gooit. Dit is verre van 'het onder controle hebben'.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:15 schreef Mascha2205 het volgende:
Sinds een maand, gaat alles er s'avonds uit.
Ik weet van mezelf dat ik geen eetstoornis of wat dan ook kan hebben, want ja ik heb het wel onder controle.
Sporten als manier om de calorieen weg te werken kan ook ongezonde vormen aannemen en lijkt me in het geval van TS geen goed idee. Ze zal eerst moeten leren dat kcal niet het kwaad zijn, integendeel. En dat ze haar eigenwaarde niet van haar gewicht moet laten afhangen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:20 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Als je sport en dan eet dan kan je het eerder relativeren lijkt me? (tegen elkaar wegminnen). Sporten en eten is beter dan eten uitspugen en niet sporten...
Vetten zijn juist belangrijk voor je gezond, maar hebben ten onrechte een slechte naam. De enige vetten die je wel wilt vermijden zijn transvetzuren.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:48 schreef kristalhelder het volgende:
Eet gewoon gezond, zonder veel vetten.
Veel vet is niet nodig, kcal heb je sws wel nodig anders krijg je last van vermoeidheid of depressie of iets
De samenleving is helemaal gebrainwashed op dit gebied, veel mensen mijden vet en suiker omdat ze denken dat dit ongezond is. Light producten, die puur vergif zijn, worden tegenwoordig volgens mij meer verkocht dan normale producten. Triest, suiker en vet is totaal niks mis mee, mits je natuurlijk niet 5 glazen cola en een zak snoep op 1 dag naar binnen werkt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vetten zijn juist belangrijk voor je gezond, maar hebben ten onrechte een slechte naam. De enige vetten die je wel wilt vermijden zijn transvetzuren.
Suiker is zeker wat mis mee. Het werkt verslavend en heeft geen enkel voordeel voor je lichaam. Nu zijn light producten veel slechter, dat klopt, maar dat wil niet meteen zeggen dat er niks mis is met suiker.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:08 schreef iScream. het volgende:
[..]
De samenleving is helemaal gebrainwashed op dit gebied, veel mensen mijden vet en suiker omdat ze denken dat dit ongezond is. Light producten, die puur vergif zijn, worden tegenwoordig volgens mij meer verkocht dan normale producten. Triest, suiker en vet is totaal niks mis mee, mits je natuurlijk niet 5 glazen cola en een zak snoep op 1 dag naar binnen werkt.
Gewicht, zegt net als BMI, in allerlei situaties niets. Het gaat er om waar dat gewicht uit bestaat (eiwitten vs vet).quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:48 schreef Springtouw het volgende:
Het ideale gewicht voor iemand van jou lengte is 62,2 kg. Jij zit er niet enorm van af, maar je mag dus nog wel ietsjes afvallen.
Een gezond gewicht heb je al tussen: 58,6 en 78.9 kg
Je hebt dus sowieso een gezond gewicht gekregen, daar mag je al trots op zijn!
Bron:
http://www.leerwiki.nl/Wat_is_je_ideale_gewicht
Paar extra persoonlijke tips:
- Ontwijk de frituur, altijd.
- Ontwijk koolzuurhoudende drankjes (fanta, cola, energy drink etc.)
Je hebt ergens natuurlijk een punt, maar "helemaal niets" vind ik niet kloppen. Uiteraard spelen er meerdere factoren, maar gewicht blijft een belangrijke indicator.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:53 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Gewicht, zegt net als BMI, in allerlei situaties niets. Het gaat er om waar dat gewicht uit bestaat (eiwitten vs vet).
het zegt voor 99% wel iets, gewoon een standaard, voor de uitzonderingen die niet conform zijn kan men visueel ook wel zien wat er aan de hand is... en het gaat hier om de ondergrenzen, niet om de bovengrenzen. Dit geheel naast het feit dat als je zo obsessief bezig bent met je gewicht je wellicht kan spreken over een stoornis, vooral als dat impact heeft op je dagelijkse functioneren. Dit zul je natuurlijk altijd via je huisarts moeten laten onderzoeken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:53 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Gewicht, zegt net als BMI, in allerlei situaties niets. Het gaat er om waar dat gewicht uit bestaat (eiwitten vs vet).
Begrijp je hoe dit over kan komen op iemand die haar eten uitkotst etc?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:48 schreef Springtouw het volgende:
Het ideale gewicht voor iemand van jou lengte is 62,2 kg. Jij zit er niet enorm van af, maar je mag dus nog wel ietsjes afvallen.
Wil je de rest van mijn post ook quoten dan?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Begrijp je hoe dit over kan komen op iemand die haar eten uitkotst etc?
Je hebt misschien niet echt een eetstoornis, maar wel echt een probleem. Doe er iets aan voordat je je slokdarm perforeert met maagzuur.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:15 schreef Mascha2205 het volgende:
• Altijd heb ik al een haat-liefdes verhouding gehad met eten.
• ik ben de hele dag door bezig met eten.. ik kan nergens meer aandenken, ik heb een afkeer ervan gekregen.
• Ik sta zo'n 2 keer per dag op de weegschaal
• Sinds een maand, gaat alles er s'avonds uit.
• ik heb net ontbijt gehad, en ik kan aan niks anders denken dan hoeveel kcal. er wel niet in zouden hebben gezeten..
--------
• Ik weet van mezelf dat ik geen eetstoornis of wat dan ook kan hebben, want ja ik heb het wel onder controle.
Misschien had ik de rest moeten laten staan, maar iemand met anorectische neigingen vertellen dat ze best nog iets mag afvallen leek mij gewoon niet zo slim. Ze moet haar lichaam leren accepteren nu ze een gezond gewicht heeft en niet nog meer willen afvallen. Want dat heeft blijkbaar al gevolgen: LIF / Ik heb minder energie dan ooit!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:17 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Wil je de rest van mijn post ook quoten dan?Vind dit best wel vervelend. Alleen maar tonen wat je stoort terwijl dat niet mijn hele post was. De rest van de posters hebben allang duidelijk gemaakt dat overgeven niet de beste manier is en dat dit afgeraden word.
Heb duidelijk erbij vermeld dat ze gezond is en trots mag zijn op het feit dat ze nu op een gezond gewicht zit (wat ze ervoor niet was!). En heb haar wat tips erbij gegeven ook.
Kan je reactie verder goed begrijpen. Maar dat is hoe ik ben, ik ben eerlijk en vertel wat ik vind. Uiteraard moet ze stoppen met overgeven, ze weet zelf ook wel dat het slecht is. En iedereen verteld haar dit ook.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien had ik de rest moeten laten staan, maar iemand met anorectische neigingen vertellen dat ze best nog iets mag afvallen leek mij gewoon niet zo slim. Ze moet haar lichaam leren accepteren nu ze een gezond gewicht heeft en niet nog meer willen afvallen. Want dat heeft blijkbaar al gevolgen: LIF / Ik heb minder energie dan ooit!
Op een gezonde manier is het natuurlijk prima, maar niet zo lang ze blijkbaar niet normaal kan eten zonder schuldgevoel. Anders gaat ze dat kotsen blijven doen zo lang ze het idee heeft dat ze nog te zwaar is.
Ik vond je niet ongevoelig, absoluut niet. Alleen (naar mijn mening) niet handig. Maar ik kan ook niet in het hoofd van TS kijken dus misschien interpreteert ze het wel anders (op een goede manier).quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:47 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Kan je reactie verder goed begrijpen. Maar dat is hoe ik ben, ik ben eerlijk en vertel wat ik vind. Uiteraard moet ze stoppen met overgeven, ze weet zelf ook wel dat het slecht is. En iedereen verteld haar dit ook.
Mijn excuses als ik ongevoelig overkwam, ik bedoel zeker niet dat ze door moet gaan met wat ze nu doet. Want ze maak haar slokdarm kapot van de zuur als ze doorgaat. Daarnaast verliest ze ook spierkracht waardoor ze zich lammer voelt.
Mits ze wil afvallen dan moet ze dat doen door te gaan sporten en gezond te eten. Als ze denkt dat ze geestelijk niet in orde is dan moet ze naar de huisarts of psychiater.
Geldt dat dan niet voor alle opmerkingen in dit topic die met eten te maken hebben?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Misschien had ik de rest moeten laten staan, maar iemand met anorectische neigingen vertellen dat ze best nog iets mag afvallen leek mij gewoon niet zo slim.
De rest van de post kan dan wel goed zijn, maar bij iemand met een eetstoornis dringt alleen dat stukje over afvallen door.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:17 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Wil je de rest van mijn post ook quoten dan?Vind dit best wel vervelend. Alleen maar tonen wat je stoort terwijl dat niet mijn hele post was. De rest van de posters hebben allang duidelijk gemaakt dat overgeven niet de beste manier is en dat dit afgeraden word.
Heb duidelijk erbij vermeld dat ze gezond is en trots mag zijn op het feit dat ze nu op een gezond gewicht zit (wat ze ervoor niet was!). En heb haar wat tips erbij gegeven ook.
Precies.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:36 schreef Luxuria het volgende:
[..]
De rest van de post kan dan wel goed zijn, maar bij iemand met een eetstoornis dringt alleen dat stukje over afvallen door.
Wat zijn dat voor skelet getallenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:48 schreef Springtouw het volgende:
Een gezond gewicht heb je al tussen: 58,6 en 78.9 kg
Je hebt dus sowieso een gezond gewicht gekregen, daar mag je al trots op zijn!
Bron:
http://www.leerwiki.nl/Wat_is_je_ideale_gewicht
Paar extra persoonlijke tips:
- Ontwijk de frituur, altijd.
- Ontwijk koolzuurhoudende drankjes (fanta, cola, energy drink etc.)
Vind zelf ook dat 65 ~ 66 kg beter is voor een vrouw van 1,78.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:58 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor skelet getallen62.5kg is echt veel te licht voor iemand van 1.78 lijkt me...
Dit. Je bent obsessief bezig met wat je eet en kan het blijkbaar niet loslaten. Verder schrijf je dat je sinds een maand er 's avonds alles uit gooit. Ik neem aan dat je daarmee je vinger in je keel steken bedoeld. Je hebt al, bent dan wel erg hard op weg naar een eetstoornis.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:14 schreef motorbloempje het volgende:
Leg dit verhaal eens voor aan je huisarts
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |