Die ervaring had ik met Düsseldorfquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:40 schreef Jappie111 het volgende:
Ga eens naar een Duitse stad, zijn vaak erg leuk en verassend, ben afgelopen weekend naar Koblenz gegaan, ook zeker een aanrader, de trein kostte maar 58 euro retour
Tips voor Lille? Vooral wegblijven, teveel ZUS. Zelfde geldt voor Roubaix / Tourcoing. Heidelberg is wel mooi, ben ik nog geweest voor een korte uitwisseling ivm de universiteit.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat zijn tips voor Lille? Ik kom daar binnenkort.
Ook voor een conferentie in Wenen, weet niet of dat wat is. In Duitsland is Heidelberg ook nog een mooie kleine stad (zeker de Altstadt is mooi, al weet ik niet of daar verder veel te doen is).
Roubaix is een afrader in verband met een hoog percentage aan ZUS.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:00 schreef komrad het volgende:
San Sebastian, Reykjavik, Roubaix, Frankfurt, krakow, Manchester/Liverpool, Leeds, Cork, edinbrough, bergen, Milaan, Boekarest, Helsinki, bath, Genève
Plan is om binnenkort naar Portugal te gaan en de binnenlanden te bezoeken. Dus ook een paar dagen in Braga en in Coimbra.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:05 schreef Alentejana het volgende:
Braga (Portugal, rechts van Porto op de kaart). Niet enorm, wel rijk aan cultuur en historie enzo.
Coimbra (midden Portugal) is ook zeer de moeite waard! Daar weet ik ook nog wel een leuk overnachtings adres van een vriendin. http://casapombal.com/nl/
Kun je met de trein heen. Laatste stuk met de nachttrein en ontbijten in de restauratie wagon is een leuke belevenis.
Eerste stuk is met hogesnelheidstreinen, in Parijs overstappen (ander station, er gaan taxi´s, er is voldoende tijd).
Maar vliegen is goedkoper....
Guimarães is maar een klein stadje. Dat heb je in een halve dag wel gezien. Verder zeker wel een leuk stadje, vergeet ook niet om in het centrum de mini-kapelletjes met Bijbelse taferelen te zoeken.quote:Op zaterdag 12 september 2015 06:52 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Plan is om binnenkort naar Portugal te gaan en de binnenlanden te bezoeken. Dus ook een paar dagen in Braga en in Coimbra.
Zijn Braganca en Guimaraes een langer verblijf waard?
Eens. Was daar tijdens het tweede dobbelsteenavontuur. Architectonische hoogstandjes van Zaha Hadid bekijken was de opdracht.quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:04 schreef BrandX het volgende:
Ben zelf paar weken geleden een paar dagen in Innsbruck geweest, ook een heel leuk stadje voor een dag of twee!
Helemaal eens. Rigaquote:Op zaterdag 12 september 2015 13:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Geen idee of het al genoemd is, maar Riga is een persoonlijke favoriet van mij. Mooi stadje, goedkoop, leuke kroegen en als het goed is direct te bereiken vanuit Eindhoven.
ob derquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:27 schreef Boterbartje het volgende:
Rothenburg ab den tauber; middeleeuws stadje in Duitsland. Gooi er een laagje sneeuw bij en romance is happening.
Zeker een aanrader voor een paar dagen.quote:Op zondag 13 september 2015 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Nîmes is ook leuk. Niet zo groot als Lyon, niet zo pauper als Marseille, lekker weer, en hartstikke veel Romeinse geschiedenis
Ben niet zo van de kabelbanen, maar goed om te weten.quote:Op zondag 13 september 2015 21:32 schreef Alentejana het volgende:
Bragança en Guimarães hebben heel leuke historische binnenstadjes en met een beetje mazzel tref je nog een evenement, maar 1 nacht of 2 nachten per plaats is wel genoeg.
In Guimarães kun je met de kabelbaan naar Penha (een bedevaarts bergtop met mooi park), dat is best leuk om te doen.
Er is een modern overdekt winkelcentrum, met bioscoop en veel fastfood restaurants.
Toen ik nog in het noorden woonde, ging ik er wekelijks heen.
Ik was een keer in Lille voor een rugbywedstrijd (Frankrijk - Argentinië) maar ik vond het stadje zelf ook wel leuk. Het toeristische centrum is erg mooi en de tweede dag zijn we naar een industrieterrein gegaan dat was geconverteerd naar een kunsthal. Rugby was het belangrijkste waarom ik in Lille was, maar de rest vond ik ook wel tof.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:27 schreef Temps_mort het volgende:
[..]
Tips voor Lille? Vooral wegblijven, teveel ZUS. Zelfde geldt voor Roubaix / Tourcoing. Heidelberg is wel mooi, ben ik nog geweest voor een korte uitwisseling ivm de universiteit.
Dit youtube kanaal geeft een goede indruk van Lille en Roubaix: https://www.youtube.com/user/wewe591
Zelfs tamelijk dichtbij het centrum van Lille is het niet veilig: http://www.lavoixdunord.f(...)p-ia19b57396n2138205
Ligt Kiev niet half in puin?quote:Op maandag 14 september 2015 14:26 schreef J.B. het volgende:
Ik ben in Lviv (in west-Oekraïne) geweest twee weken geleden, het is nogal omslachtig om er te komen maar het is het dubbel en dwars waard. Ik ben zelf naar Katowice gevlogen vanwaar ik een bus naar Krakau heb genomen en waar ik vervolgens de nachttrein naar Lviv heb gepakt. Je kunt hetzelfde doen via Kiev (ook een geweldige stad), Wroclaw of Krakau. Lviv is weinig toeristisch maar echt schitterend en spotgoedkoop. Ik heb er twee volle dagen doorgebracht en dat was prima, hoewel een dag extra ook nog had gekund.
Is Zurich wat? Wil er misschien in oktober heen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:20 schreef kanovinnie het volgende:
Genève? Dagje naar Lausanne? Of Zurich.
Ik heb me er toen (5 jaar terug) prima vermaakt volgens mij.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is Zurich wat? Wil er misschien in oktober heen.
Is top. Romeo en Julia enzo weet je. Cultuur, architectuur, romancequote:Op woensdag 16 september 2015 12:50 schreef sanger het volgende:
Iemand hier ervaring met Verona (Italië)?
Ok, klinkt dus goed voor een romatisch uitjequote:Op vrijdag 18 september 2015 10:16 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Is top. Romeo en Julia enzo weet je. Cultuur, architectuur, romance
yep en dicht bij dat vliegveld wat Ryanair Milaan noemt (maar wat het niet is)quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Ok, klinkt dus goed voor een romatisch uitje
Inderdaad alles is op loop afstand mooie stad en Romeo Julia. Echter in hoogseizoen kan het nogal vol zijn met chinezen en selfie sticks. Voor vliegvelden: Bergamo (Milaan) maar met de trein is ook Venetie (treviso moet je eerst bus pakken en dan trein) of Venetie Marco Polo. Zoek gewoon even naar de beste prijs tickets.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Ok, klinkt dus goed voor een romatisch uitje
Helaas zitten er in de meeste Italiaanse steden ook veel roma's.. Altijd op je spullen letten. Doe mij dan maar een romantisch uitje, een romatisch uitje kost zoveel energie en waakzaamheid.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Een Romatisch uitje kan alleen in Rome. Of je moet met tomaten willen gaan gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |