Dat zou idd logischer zijn, dat ze het als een schenking aan TS zien en niet willen dat de helft naar haar gaat als ze gaan scheiden. Maar het weer terug willen hebben met een scheidingquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 07:40 schreef Lienekien het volgende:
Wat raar dat die schenking bij scheiding teruggaat naar jouw ouders. Waarom mag jij het niet houden?
Zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd? Dan kunnen je ouders bepalen dat de schenking niet in die gemeenschap valt.
waarom juridisch twijfelachtig?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:08 schreef Kumerian het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ook ik het een rare constructie vindt. Een lening die afloopt tegelijk met het huwelijk. Beetje vreemd en juridisch zeer twijfelachtig.
Ik vindt echter de redenatie van je vrouw nog veel vreemder. Er is geen enkel verband tussen jouw ouders en haar ouders. Het is niet zo dat het entiteiten met dezelfde eigenschappen en functies zijn. Het zijn 4 totaal verschillende personen. Waarom zou je die vier personen in groepjes van twee aan dezelfde eisen moeten houden? In feite heeft ze jouw ouders en haar ouders bij elkaar in een hokje gezet en gesteld dat alles in dat hokje hetzelfde moet zijn. Dat is vrij kinderachtig en kortzichtig. Daarnaast levert het haar veel stress op om continue jullie ouders met elkaar te vergelijken. Lijkt me geen gezonde manier van door het leven gaan.
Het is een soort hypothecaire lening op het huwelijk. Het huwelijk is het onderpand van de lening geworden. Ik vraag me af of je dat, legaal, zo vastgelegd gaat krijgen.quote:
okquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:22 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Het is een soort hypothecaire lening op het huwelijk. Het huwelijk is het onderpand van de lening geworden. Ik vraag me af of je dat, legaal, zo vastgelegd gaat krijgen.
Kunnen die ouders dat zelf bepalen? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar het klinkt raar dat een buitenstaander iets te zeggen heeft over wat van wie wordt in zo'n geval.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 07:40 schreef Lienekien het volgende:
Zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd? Dan kunnen je ouders bepalen dat de schenking niet in die gemeenschap valt.
Ja, dat kan. Kan bijv. ook in een testament worden bepaald.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:21 schreef Operc het volgende:
[..]
Kunnen die ouders dat zelf bepalen? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar het klinkt raar dat een buitenstaander iets te zeggen heeft over wat van wie wordt in zo'n geval.
Het is bij erfenissen in ieder geval een hele normale constructie. Als ik van mijn ouders erf dan kunnen mijn ouders in het testament stellen dat dat buiten de gemeenschap blijft. De grote vraag is hoe je dat in de loop der jaren blijft bekijken...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:21 schreef Operc het volgende:
Kunnen die ouders dat zelf bepalen? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar het klinkt raar dat een buitenstaander iets te zeggen heeft over wat van wie wordt in zo'n geval.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |