Nee, over Joden wereldwijd.quote:
Tja.. ik begrijp überhaupt niet waar die gedachten vandaan komt.quote:Op zondag 17 november 2013 16:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee, over Joden wereldwijd.
Als je die samenraapt in één land en een agressieve assimilatie doorvoert om het tot de Ashkenazische cultuur in te lijven dan krijg je na verloop van tijd een nieuw volk. Het Israëlische volk is een nieuw volk (of althans aan het worden).
Joden zijn géén volk, hoe hard ze het ook roepen met hun boekje in de hand.
Dat laatste is misschien wel waar. Alleen een Nederlandse Jood is naar alle waarschijnlijkheid meer genetisch verwant met een Ethiopische Jood dan met een Ethiopische christen.quote:Op zondag 17 november 2013 16:16 schreef IPA35 het volgende:
Zij claimen een volk te zijn omdat hun boekje stelt dat je tot het Joodse volk behoort als je moeder dat is. Maar dat is helemaal geen wetenschappenlijke grond.
Die gronden zijn taal, cultuur, gedeelde historie en dergelijke. Niet wat er in een 3000 jaar oud boek staat.
Wat verwantschap betreft. Ik denk dat ik meer verwant ben met een Deen of een Fransman dan dat een Nederlandse Jood met een Ethiopische Jood verwant is.
De bindende factor is vooral religie.quote:Op zondag 17 november 2013 16:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat laatste is misschien wel waar. Alleen een Nederlandse Jood is naar alle waarschijnlijkheid meer genetisch verwant met een Ethiopische Jood dan met een Ethiopische christen.
Er is dus wel degelijk een genetische verwantschap tussen Joden. Let op: hiermee zeg ik niet dat er een Joods volk bestaat, integendeel. Maar er is wel iets dat ze bind.
Nee, 20 % van de Turken heeft zijn wortels in Centraal-Azie. Dat is wel even iets anders dan zeggen dat alle Turken voor 20 % Centraal-Aziatisch is.quote:Op zondag 17 november 2013 16:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De bindende factor is vooral religie.
Het percentage verwantschap is niet enorm. Turken zijn ook zo'n 20% Centraal-Aziatisch. Dit maakt hen nog niet hetzelfde volk als Kirgiziërs, hoewel die ook nog een verwante taal hebben.
De genetische verschillen tussen Nederlanders en Duitsers zullen verwaarloosbaar zijn, onze talen zijn zustertalen en toch zijn wij niet hetzelfe volk.
Over het algemeen genomen, dat er grote regionale verschillen zijn en verschillen per persoon is natuurlijk een feit.quote:Op zondag 17 november 2013 16:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, 20 % van de Turken heeft zijn wortels in Centraal-Azie. Dat is wel even iets anders dan zeggen dat alle Turken voor 20 % Centraal-Aziatisch is.
Precies, cultuur is verreweg het belangrijkst.quote:En Nederlanders en Duitsers zijn inderdaad niet hetzelfde volk. De verschillen zijn alleen verwaarloosbaar. En van oorsprong hebben Nederlanders en Duitsers (zover ik weet) wel dezelfde afkomst/wortels.
1: Turken zijn misschien wel het meest gemixte volk ter wereld.quote:Op zondag 17 november 2013 16:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Over het algemeen genomen, dat er grote regionale verschillen zijn en verschillen per persoon is natuurlijk een feit.
[..]
Precies, cultuur is verreweg het belangrijkst.
Alleen meer recente immigranten dus. Joden zijn dat niet. En die Fransen die kwamen tijdens Napoleon ook niet (denk aan Thierry Baudet, de conservatieve auteur). Vele mensen van gemengd Indische afkomst hebben ook niet een erg afwijkende cultuur; dat zijn gewoon Nederlanders met beter eten.quote:Op zondag 17 november 2013 16:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Turken zijn misschien wel het meest gemixte volk ter wereld.
Veel Turken hebben ook Griekse wortels, al zouden ze dat zelf niet graag horen.
2: Op die manier kun je ook stellen "waar je je thuis voelt is het belangrijkste ".
Als je serieus gaat kijken hoeveel Nederlanders dezelfde cultuur hebben dan blijft er maar een verwaarloosbaar percentage over.
Wat ik bedoel is : als je serieus gaat kijken naar hoeveel mensen dezelfde cultuur, gewoontes en normen en waarde delen dan blijft er vaak maar een verwaarloosbaar percentage over.quote:Op zondag 17 november 2013 16:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alleen meer recente immigranten dus. Joden zijn dat niet. En die Fransen die kwamen tijdens Napoleon ook niet (denk aan Thierry Baudet, de conservatieve auteur). Vele mensen van gemengd Indische afkomst hebben ook niet een erg afwijkende cultuur.
Je moet naar de grote lijnen kijken.quote:Op zondag 17 november 2013 16:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is : als je serieus gaat kijken naar hoeveel mensen dezelfde cultuur, gewoontes en normen en waarde delen dan blijft er vaak maar een verwaarloosbaar percentage over.
Op die manier kun je je afvragen of je überhaupt van "volkeren" kan spreken. Zo kan een autochtone Nederlander zich veel meer thuis voelen bij een Marokkaanse familie dan bij een Nederlandse familie.
Ik zie de verbondenheid niet echt.
Verbondenheid is niet belangrijk?quote:Op zondag 17 november 2013 16:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je moet naar de grote lijnen kijken.
Je zou kunnen beargumenteren dat Limburgers en Friezen ook niet veel met elkaar delen. Maar het feit dat ze in één land wonen, min ofmeer dezelfde taal spreken, een genetische achtergrond delen en min of meer dezelfde normen en waarden aanhangen maakt hen tot één volk. Dat heeft vooral te maken met die grens die ons omtrekt, was die er niet dan zou niemand roepen dat ze tot hetzelfde volk behoren misschien.
Vandaar dat ik dat gezeik ook niet echt nuttig vind omdat je het kunt doortrekken zoveel je wilt.
Dat is het belangrijkst.quote:Op zondag 17 november 2013 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Verbondenheid is niet belangrijk?
En ik zie die niet.quote:
In de Nederlandse samenleving leeft sinds een jaar of 25 geen echt gemeenschapsgevoel meer. Dit is een sociaal probleem hier. Dat heb ik je uitgelegd, maar Nederlanders hebben toch echt een eigen cultuur, ook al ontkennen we het zelf met al onze zogenaamde nuchterheid.quote:Op zondag 17 november 2013 16:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En ik zie die niet.
Waarom zou een autochtone Nederlander zich meer verbonden moeten voelen met een andere autochtone Nederlander dan met een Marokkaan?
Maar ik bekijk het erg vanuit het individuele accept. Misschien komt het daardoor.
Er bestaat dus geen Nederlands volk. Pas wanneer zo,n gemeenschapsgevoel weer gaat ontstaat kan er een volk komen.quote:Op zondag 17 november 2013 16:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In de Nederlandse samenleving leeft sinds een jaar of 25 geen echt gemeenschapsgevoel meer. Dit is een sociaal probleem hier. Dat heb ik je uitgelegd, maar Nederlanders hebben toch echt een eigen cultuur, ook al ontkennen we het zelf met al onze zogenaamde nuchterheid.
Toch wel. Dat die dingen minder zichtbaar zijn geworden betekent niet dat ze er niet zijn.quote:Op zondag 17 november 2013 16:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er bestaat dus geen Nederlands volk. Pas wanneer zo,n gemeenschapsgevoel weer gaat ontstaat kan er een volk komen.
Zonder dat gemeenschapsgevoel zijn de autochtone Nederlanders slechts individuen die toevallig bepaalde dingen met elkaar delen. Maar dat is niet hetzelfde als een volk.
Verklaar je nader?quote:Op zondag 17 november 2013 16:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Toch wel. Dat die dingen minder zichtbaar zijn geworden betekent niet dat ze er niet zijn.
Het bestaan van onze cultuur ontkennen en jezelf een wereldburger noemen is juist de belangrijkste pilaar van de hedendaagse Nederlandse cultuur. Geloof me.
Dat is nu eenmaal zo.quote:
.....................quote:Op zondag 17 november 2013 16:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat is nu eenmaal zo.
Waarom dat zou is kan ik je niet zo uitleggen, heeft te maken met de volksaard en linkse mensen die decennia lang enig patriottisme hebben gelijkgesteld aan immigrantenhaat. Natuurlijk ook de Amerikaanse invloeden, de ik-ik-ik mentaliteit waardoor je alleen aan je gezin gaat denken en dat je een dikkere auto moet hebben dan je buurman. Ook dat is niet goed voor een sterke, herkenbare nationale identiteit.
Wat is er herkenbaar aan Nederlanders?quote:Op zondag 17 november 2013 16:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
.....................
Ik vind je oprecht een interessante poster, maar dit.
Er is juist niets meer herkenbaar aan Nederlanders.quote:Op zondag 17 november 2013 16:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat is er herkenbaar aan Nederlanders?
Ga rondzoeken op expatfora en je zult zien het totale gebrek aan patriottisme enerzijds en het individualisme anderzijds.
Vraag een buitenlander die hier gewoond heeft wat hij van Nederlanders vind en je krijgt een heel verhaal hoor.quote:Op zondag 17 november 2013 16:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is juist niets meer herkenbaar aan Nederlanders.
Door de afwezigheid van een gemeenschapsgevoel zijn er ook geen duidelijke kenmerken meer waarmee je " de Nederlander" kan aanwijzen.
Klopt.quote:Op zondag 17 november 2013 17:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Vraag een buitenlander die hier gewoond heeft wat hij van Nederlanders vind en je krijgt een heel verhaal hoor.
Lees bijvoorbeeld de reacties eens:
http://www.expatica.com/n(...)nds-at-a-glance.html
Maar we gaan echt enorm offtopic hier.
quote:Koerden: ze hadden die muur niet moeten bouwen
Ondanks hevig protest gaat Turkije door met de bouw van een muur op de grens met Syrië. Officieel is de muur bedoeld om grenssmokkel tegen te gaan. De muur wordt gebouwd bij het grensplaatsje Nusaibin. Aan beide kanten van de grens wonen Koerden. Zij zien de muur als een obstakel voor een opbloeiend Koerdistan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |