Israel leverde wapens aan Turkije, maar dat gebeurde pas nadat de PKK Assad te hulp schoot (omdat Assad eerder de PKK te hulp geschoten was) tijdens een oorlog/conflict met Israel. Maar dat is al 15-20 jaar geleden, tegenwoordig zijn de betrekkingen tussen Israel-PKK volgens mij stabiel. Een tijd geleden waren Israelische journalisten nog in Qandil (hoofdkwartier van de PKK).quote:Op zondag 10 november 2013 15:51 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Israël gaat ons weer verraden als ze weer goeie banden hebben met Iran en Turkije en eventueel Irak en Syrië.
Zegt degene die Israel van de kaart af wil vegenquote:Op zondag 10 november 2013 16:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Daarom moeten wij Koerden leren om onze nationale belangen boven onze ideologische en/of partijbelangen te plaatsen.
Ja goed he.quote:Op zondag 10 november 2013 16:43 schreef Djibril het volgende:
[..]
Zegt degene die Israel van de kaart af wil vegen
We hebben wel veel olie.quote:Op zondag 10 november 2013 18:05 schreef IPA35 het volgende:
Ze hebben echt goeie hasj daar in Koerdistan volgens mij.
Niet in Turkije. Over één of twee generaties maken ze de meerderheid uit in Turkije als de huidige trends doorzetten.quote:Op zondag 10 november 2013 21:59 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind bepaalde mensen hier toch wel naïef positief hoor.
Koerden zullen altijd worden onderdrukt door voornamelijk islamitische Jihadisten/Arabieren en Turken.
Natuurlijk boeken de koerden steeds meer vooruitgang. Maar ze zullen altijd een minderheid in landen blijven (helaas).
Misschien, maar het leger van Turkije zal altijd nog sterker zijn de de Koerdische strijders.quote:Op zondag 10 november 2013 23:35 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Niet in Turkije. Over één of twee generaties maken ze de meerderheid uit in Turkije als de huidige trends doorzetten.
Het leger is niet een geheel. Het bestaat uit verschillende delen, die allemaal kunnen veranderen door maatschappelijke ontwikkelingen waaronder dus een groeiende Koerdische bevolking.quote:Op zondag 10 november 2013 23:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien, maar het leger van Turkije zal altijd nog sterker zijn de de Koerdische strijders.
Heb jij trouwens een bron waaruit blijkt dat Koerden de meerderheid gaan vormen in Turkije?quote:Op zondag 10 november 2013 23:41 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Het leger is niet een geheel. Het bestaat uit verschillende delen, die allemaal kunnen veranderen door maatschappelijke ontwikkelingen waaronder dus een groeiende Koerdische bevolking.
Vruchtbaarheidscijfer in het westen van Turkije ligt ruim onder 2,1 (1,5 tot 1,8 volgens mij) en in het oosten, in Koerdistan is dat 2,5 tot 3,5 als ik het goed herinner.quote:Op zondag 10 november 2013 23:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb jij trouwens een bron waaruit blijkt dat Koerden de meerderheid gaan vormen in Turkije?
Fokken die als konijnen of neuken Turken gewoon niet?
Aah, naja ik hoop voor de Koerden dat ze wat meer macht kunnen krijgen in Turkije.quote:Op zondag 10 november 2013 23:44 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Vruchtbaarheidscijfer in het westen van Turkije ligt ruim onder 2,1 (1,5 tot 1,8 volgens mij) en in het oosten, in Koerdistan is dat 2,5 tot 3,5 als ik het goed herinner.
Aah, goede zaak.quote:Op zondag 10 november 2013 23:46 schreef Senor__Chang het volgende:
http://www.ibtimes.com/ku(...)ne-generation-705466
ff snel gegoogled
Nee, er komt gewoon een Koerdische staat. De Turken moeten herstelbetalingen doen voor de tientallen jaren van onderdrukking en vernietiging van Koerdistan en Noord-Koerdistan zal afscheiden van het Turkse volk/het Turkse Regime.quote:Op maandag 11 november 2013 00:53 schreef IPA35 het volgende:
Turkije als land volgt in de voetstappen van West-Europese landen.
Het is een land met een jonge, redelijk goed geschoolde bevolking. Daarnaast heeft het land veel ambachtslieden die werkzaam zijn in de kledingindustrie, meubelindustrie en van alles en nog wat.
Het resultaat is natuurlijk een sterk groeiende economie. Maar iedereen weet dat deze groei niet aan zal houden. De lonen gaan omhoog en de welvaart van veel mensen stijgt. Het gevolg is dat de 'maak' industrie zal instorten omdat de lonen te hoog worden. En ja, de bevolkingsgroei zal sterk krimpen omdat meer welvarende mensen geen heel toom blagen willen. Dat zie je overal.
Een klant van ons in Turkije die onze producten afneemt heeft naast zijn daaraan gerelateerde bedrijfje ook een heel groot bedrijf dat aluminiumproducten maakt in Istanboel. Dit bedrijf heeft onlangs een tweede fabriekshal geopend met robots en alles erop en eraan. Dit koste als ik het mij goed herinner iets van 20 miljoen euro. Maar nu de hal af is, staat de sluitingsdatum al ingepland omdat door de stijgende loonkosten de productie niet meer rendabel genoeg is. Besloten is dus om te verkassen naar China.
Zo zie je maar weer, Turkije heeft de 'Westerse Ziekte' te pakken maar de meeste mensen lijken dat nog niet door te hebben.
En wat die Koerden betreft... Geef die kinderen nou eens gewoon een paar uurtjes per week les in de eigen taal in scholen in Koerdische gebieden en be done with it. Kemal zal niet boos zijn want hij zelf sprak zelfs over autonomie destijds, iets waar niks van terecht kwam doordat hij prioriteiten moest stellen. En dan daarbij moet je je hedendaags beleid niet totaal laten bepalen door de geest van een man die ruim 70 jaar gelden leefde in een tijdperk dat anders is dan de onze (mag ik toch hopen).
Argumenten tegen zijn er gewoon niet.
Misschien in Irak...quote:Op maandag 11 november 2013 01:16 schreef drheisenberg het volgende:
[..]
Nee, er komt gewoon een Koerdische staat.
Doen ze niet. Gewoon niet.quote:De Turken moeten herstelbetalingen doen voor de tientallen jaren van onderdrukking en vernietiging van Koerdistan
Dat zou helemaal niet beneficiair zijn voor de Koerden zelf overigens, ook gewoon niet echt haalbaar nu denk ik.quote:en Noord-Koerdistan zal afscheiden van het Turkse volk/het Turkse Regime.
Enige optie.
bla bla blaquote:Op maandag 11 november 2013 01:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Misschien in Irak...
[..]
Doen ze niet. Gewoon niet.
Kun je van vinden wat je wilt, gaat hem gewoon niet worden.
[..]
Dat zou helemaal niet beneficiair zijn voor de Koerden zelf overigens, ook gewoon niet echt haalbaar nu denk ik.
Hoe dan?quote:Op maandag 11 november 2013 01:33 schreef drheisenberg het volgende:
[..]
bla bla bla
Zeggen jullie al jaren.
Koerdistan komt er, ook het 'Turkse' deel zal bevrijd worden.
En de Turken zullen boeten voor de misdaden die zij gepleegd hebben.
Wen er maar alvast aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |