abonnement Unibet Coolblue
pi_132557480


Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
Geneeskundestudent
Arts en Student
Medisch Student
Co-motions
VVAA
NHG Standaarden
Overzicht handige links van mol_air
Medische rekenmachine
Websurg - tekst en video's van voornamelijk laparoscopische chirurgie
Artsus.nl - medisch weblog voor de jonge medicus

IB Groep
Loten? Hoe en wat

Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)


Rijksuniversiteit Groningen (410)
Zij-instroom
Decentrale Selectie (50 % van de plaatsen)
• 40 collegeweken per jaar
Starla (2002)
Honeymooner (2003)
Pluizel (2006)
Barney.jpg MaxC (2007)
Legohead2.jpg Reintji (2011)


VU Amsterdam (350)
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
plaatje.JPG DDM (2000?)
pmdomela (2008)
laura27md9c.jpg Laertes (2009)


Universiteit van Amsterdam (350)
Decentrale selectie (50% van de plaatsen)
Zwaardvisch (2003)
Merel1808 (2008)
Christiaan (2009)
n71371853610_693.jpg fusionfake (2009)
Kassaa (2009)


Universiteit Leiden (315)
Zij-instroom
• 39 collegeweken per jaar
ASY.jpg intoxicated (2004)
bonusbaas.gif Repeat (2005)
usericon.png HappyGirl91 (2011)


Universiteit Utrecht (344)
Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
• 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU'06)
fok-uitzicht-ani.gif dr.dunno
gohan16 (2005)
Leejow (2007)
abbeyroad.jpg iofn (2005)
schaapje.jpg Bellah (2007)


Erasmus Universiteit Rotterdam (410)
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
WKava.gif Switchboy (2007)
Ludacriss (2010)
madmaniac (2010)
christiman (2010)


Radboud Universiteit Nijmegen (330)
• 40 collegeweken per jaar
Decentrale selectie (100% van de plaatsen)
ralphie.jpg ralfie (2003)
Avatar%2004.gif June. (2006)
Untitled-2.png dotKoen (2007)
Rituals%20logo4.gif Rituals (2009)


Universiteit Maastricht (341)
thumb.jpg Seam (2008)
avater_fok.JPG BloodyVirginMary (2009)

Anders
EricT (Biomedische Wetenschappen en Geneeskunde Groningen)
(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topic :) voeg jezelf toe op de wiki pagina)

WELKOM
pi_132557575
Inspectie heeft meer duidelijkheid gegeven over huisarts Tromp, hij gaf 1000mg morfine aan de terminale patient

http://www.igz.nl/Images/(...)el_tcm294-346665.pdf
pi_132557791
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:09 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel.
Mooi, kan jij ook meteen oppleuren
pi_132558564
Verontrustend om te zien dat een asociale manier van discussiëren blijkbaar besmettelijk is.
pi_132558712
Voor de geneeskunde-studenten hier een vraagje. Hoe lang studeren jullie nou eigenlijk per week? Ik was bijna geneeskunde gaan studeren maar heb uiteindelijk een andere studie gekozen (waarbij ik de 40 uur per week echt never nooit haal, gaat meer richting de 15 á 25 gemiddeld), maar zoals iedereen verteld schijnt het zo te zijn dat geneeskunde-studenten zo enorm veel, lang en intensief moeten studeren. Kunnen jullie je hierin vinden?
pi_132558934
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:40 schreef dotKoen het volgende:
Verontrustend om te zien dat een asociale manier van discussiëren blijkbaar besmettelijk is.
Tja, gebrek aan nuance wordt bestreden met gebrek aan nuance.
pi_132559007
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:43 schreef ulq het volgende:
Voor de geneeskunde-studenten hier een vraagje. Hoe lang studeren jullie nou eigenlijk per week? Ik was bijna geneeskunde gaan studeren maar heb uiteindelijk een andere studie gekozen (waarbij ik de 40 uur per week echt never nooit haal, gaat meer richting de 15 á 25 gemiddeld), maar zoals iedereen verteld schijnt het zo te zijn dat geneeskunde-studenten zo enorm veel, lang en intensief moeten studeren. Kunnen jullie je hierin vinden?
Nee. Geneeskunde is in de bachelorfase een vrij makkelijke studie. Heb nog nooit 40 uur per week gestudeerd.

De coschappen zijn daarentegen wel druk, daar maak ik meestal wel weken van 40-50 uur.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:50:51 #8
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_132559065
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:43 schreef ulq het volgende:
Voor de geneeskunde-studenten hier een vraagje. Hoe lang studeren jullie nou eigenlijk per week? Ik was bijna geneeskunde gaan studeren maar heb uiteindelijk een andere studie gekozen (waarbij ik de 40 uur per week echt never nooit haal, gaat meer richting de 15 á 25 gemiddeld), maar zoals iedereen verteld schijnt het zo te zijn dat geneeskunde-studenten zo enorm veel, lang en intensief moeten studeren. Kunnen jullie je hierin vinden?
Nee. Duidelijk minder. Wel aardig wat contacturen en practica, maar als je een beetje een sjiek geheugen hebt is het allemaal niet zo lastig. Tot je co-schappen, dan maak je wel lange dagen.
Fietstas.
pi_132559069
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:49 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee. Geneeskunde is in de bachelorfase een vrij makkelijke studie. Heb nog nooit 40 uur per week gestudeerd.

De coschappen zijn daarentegen wel druk, daar maak ik meestal wel weken van 40-50 uur.
Ja makkelijk, dat ik hoor ik inderdaad ook overal. Maar het schijnt wel dat het erg veel studie-uren heeft. Een makkelijke studie heeft niet per definitie weinig uren.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:51:46 #10
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_132559087
Overigens werd ik echt misselijk bij het lezen van dat bevel van de IGZ. Heb wel respect voor die co-assistente.
Fietstas.
pi_132559203
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:51 schreef Kassaa het volgende:
Overigens werd ik echt misselijk bij het lezen van dat bevel van de IGZ. Heb wel respect voor die co-assistente.
Zeker. En de houding van artsen hier en elders die meteen gaan schuimbekken als de IGZ en het OM optreedt vond ik schokkend; het blijkt nu dat dat optreden terecht was en dat artsen niet onfeilbaar zijn. Verrassing.
pi_132559328
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:50 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Nee. Duidelijk minder. Wel aardig wat contacturen en practica, maar als je een beetje een sjiek geheugen hebt is het allemaal niet zo lastig. Tot je co-schappen, dan maak je wel lange dagen.
Hmm.. dus jullie kunnen je er niet helemaal in vinden dat geneeskunde wordt getypeerd als (een van) de meest intensieve studie(s) in Nederland?
pi_132559360
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:56 schreef ulq het volgende:

[..]

Hmm.. dus jullie kunnen je er niet helemaal in vinden dat geneeskunde wordt getypeerd als (een van) de meest intensieve studie(s) in Nederland?
De bachelorfase niet, nee. Tijdens je coschappen is het wel hard werken (of althans: veel aanwezig zijn. Je kunt prima als onzichtbare co braaf op je krukje zitten en verder niets leren).
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:59:17 #14
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_132559470
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:56 schreef ulq het volgende:

[..]

Hmm.. dus jullie kunnen je er niet helemaal in vinden dat geneeskunde wordt getypeerd als (een van) de meest intensieve studie(s) in Nederland?
Wat versta je onder intensief?
Veel contacturen? zo ja, dan ja.
Veel studeren? zo ja, dan afhankelijk van student.
Hoge moeilijkheidsgraad? Zo ja, dan nee.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_132559983
Hmm... 1000mg. Vrij fors ja :o
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_132560935
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:59 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Wat versta je onder intensief?
Veel contacturen? zo ja, dan ja.
Veel studeren? zo ja, dan afhankelijk van student.
Hoge moeilijkheidsgraad? Zo ja, dan nee.
Ik bedoelde inderdaad veel studeren.
Maar da's altijd zo'n kut antwoord dan ''afhankelijk van student''. :P
Hoe veel per week studeren jullie nou ongeveer? Meer richting de 15 of meer richting de 45? :P
pi_132561064
Studeren naast contacturen op faculteit? Uur of 5 per week tijdens de bachelorfase.
pi_132561267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:34 schreef dotKoen het volgende:
Studeren naast contacturen op faculteit? Uur of 5 per week tijdens de bachelorfase.
Hmm, kennelijk doe ik dan toch iets erg verkeerd.. :+ Heb gemiddeld ongeveer 18 contacturen in de week, en ben daarnaast toch nog zeker zo'n tien tot vijftien uur thuis bezig.
pi_132561489
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:19 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Mooi, kan jij ook meteen oppleuren
Doe eens normaal. Als er punten ter discussie worden gebracht in een publiek forum die je niet aanstaan, reageer dan gewoon niet.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_132561566
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Doe eens normaal. Als er punten ter discussie worden gebracht in een publiek forum die je niet aanstaan, reageer dan gewoon niet.
QFT
pi_132561762
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Doe eens normaal. Als er punten ter discussie worden gebracht in een publiek forum die je niet aanstaan, reageer dan gewoon niet.
Zo werkt het jammergenoeg niet mon ami.
pi_132561829
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:48 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Zo werkt het jammergenoeg niet mon ami.
Ook prima, ik wil graag met je van gedachte wisselen. Maar probeer dan in ieder geval wel met argumenten te komen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_132561993
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ook prima, ik wil graag met je van gedachte wisselen. Maar probeer dan in ieder geval wel met argumenten te komen.
De bewijslast ligt niet bij mij, er is helemaal geen bewijslast. Jouw klok-klepel arrogantie staat me gewoon niet aan.
pi_132562076
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:51 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

De bewijslast ligt niet bij mij, er is helemaal geen bewijslast. Jouw klok-klepel arrogantie staat me gewoon niet aan.
Dat is dan jouw probleem. Het heeft verder niet met arrogantie te maken. De Staat is van plan om de baangarantie te vergroten voor artsen, dat is hoofdzakelijk te reden dat de minister de instroom van geneeskundestudenten wil beperken. Prima streven, niets mis mee. Ik vraag me alleen af waarom die garantie enkel voor artsen moet worden gecreëerd en niet voor andere beroepsgroepen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_132562360
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:53 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Zeker. En de houding van artsen hier en elders die meteen gaan schuimbekken als de IGZ en het OM optreedt vond ik schokkend; het blijkt nu dat dat optreden terecht was en dat artsen niet onfeilbaar zijn. Verrassing.
:')

Dat er iemand zelfmoord heeft gepleegd boeit jou niks he
pi_132562435
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Doe eens normaal. Als er punten ter discussie worden gebracht in een publiek forum die je niet aanstaan, reageer dan gewoon niet.
Ik sta achter samthegreat in deze. Hoewel ik er niet zo'n moeite mee heb. Ik heb alleen maar zitten lachen om jouw argumenten

Ondertussen neem jij jezelf zo serieus. Vervolgens komt er dan iemand die gewoon droog zegt *pleur toch op*

Toen had ik het helemaal niet meer _O-

Keep it up, I love it
pi_132562573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:00 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik sta achter samthegreat in deze. Hoewel ik er niet zo'n moeite mee heb. Ik heb alleen maar zitten lachen om jouw argumenten
In welk opzicht? Wat is precies zijn stelling eigenlijk? Ik vraag me af waarom andere beroepen niet meer bescherming krijgen op de arbeidsmarkt, in tegenstelling tot artsen en zijn conclusie is dat ik arrogant ben en weg moet uit dit topic. Dus mag ik concluderen dat jij ook vindt dat ik arrogant ben en hier weg moet? Als dat zo is moet ik je teleurstellen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_132562652
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]

In welk opzicht? Wat is precies zijn stelling eigenlijk? Ik vraag me af waarom andere beroepen niet meer bescherming krijgen op de arbeidsmarkt, in tegenstelling tot artsen en zijn conclusie is dat ik arrogant ben en weg moet uit dit topic. Dus mag ik concluderen dat jij ook vindt dat ik arrogant ben en hier weg moet? Als dat zo is moet ik je teleurstellen.
Ach mens weet ik veel. Ik vind je vermoeiend om mee te discussieren dus ik hou erover op. Beschouw mij maar gewoon als een toerist aan de zijlijn die smult van het luisteren naar deze discussie
pi_132562862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:58 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

:')

Dat er iemand zelfmoord heeft gepleegd boeit jou niks he
Waarom zou dat moeten boeien dan volgens jou?
Als die man die de fatale brand in Leeuwarden veroorzaakt heeft zelfmoord zou plegen is dat dan de schuld van het OM? Mag OM geen onnatuurlijk dood meer onderzoeken voor het geval dat de verdachte (want dat was de huisarts) de loop van de rechtsgang niet wil afwachten?
pi_132563087
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten boeien dan volgens jou? Als die man die de fatale brand in Leeuwarden zelfmoord zou plegen is dat dan de schuld van het OM? Mag OM geen onnatuurlijk dood meer onderzoeken voor het geval dat de verdachte (want dat was de huisarts) de loop van de rechtsgang niet wil afwachten?
Dat mag zeker wel. Maar er zijn gewoon dingen gebeurd die ik matig vind (en velen met mij)
- Niet met de collega in gesprek gaan. Noem hem dan ook niet *collega*
- Dagenlang een landelijke rel laten woeden. Het is dramatisch voor iedereen, kom gewoon met de feiten op tafel.

Dat hij zijn straf niet kan ontlopen a la, maar moet dat op een manier dat een mens uit het leven stapt? Nja, die vraag moet iedereen voor zichzelf beantwoorden. Ik verschil in ieder geval van mening met de mensen die de vloer onder dit soort instanties kussen *kuch*dotkoen*

Als je het namelijk echt hard wil spelen zou je die weduwe van die patient ook moeten oppakken. Want die heeft dan een ander (die huisarts) aangezet tot moord. Maar daar hoor je het OM en jullie dan ook weer niet over. Hypocriet gedoe. Als je wil dat rechtvaardigheid zegeviert moet je niemand ontzien. Ik walg van zo'n kuthouding.
pi_132563279
en mij boeit het wel dat iemand uit het leven is gestapt. Jullie zo te horen duidelijk niet. Nou en, prima
pi_132563376
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:12 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dat mag zeker wel. Maar er zijn gewoon dingen gebeurd die ik matig vind (en velen met mij)
- Niet met de collega in gesprek gaan. Noem hem dan ook niet *collega*
- Dagenlang een landelijke rel laten woeden. Het is dramatisch voor iedereen, kom gewoon met de feiten op tafel.

Dat hij zijn straf niet kan ontlopen a la, maar moet dat op een manier dat een mens uit het leven stapt? Nja, die vraag moet iedereen voor zichzelf beantwoorden. Ik verschil in ieder geval van mening met de mensen die de vloer onder dit soort instanties kussen *kuch*dotkoen*

Als je het namelijk echt hard wil spelen zou je die weduwe van die patient ook moeten oppakken. Want die heeft dan een ander (die huisarts) aangezet tot moord. Maar daar hoor je het OM dan ook weer niet over
De echtgenote is ook lang verhoord, maar er blijkt mij niet uit PDF document dat zij opdracht gaf. Heb jij het document gelezen?

Ik blijf erbij dat het OM en de inspectie niet verantwoordelijk is voor de zelfmoord. Er zijn meer verdachten van levensdelicten die zelfmoord plegen na arrestatie, ik gok omdat ze inzien geen kans te hebben.
pi_132563423
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:16 schreef _Lily_ het volgende:
en mij boeit het wel dat iemand uit het leven is gestapt. Jullie zo te horen duidelijk niet. Nou en, prima
Soms is zelfmoord in mijn ogen een laffe daad .
pi_132563452
Daarnaast was deze huisarts blijkbaar eerder suïcidaal en was hij recent (voor het overlijden van de patiënt) opgenomen in een GGZ-instelling, volgens zijn advocaat.
pi_132563485
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:18 schreef computergirl het volgende:

[..]

De echtgenote is ook lang verhoord, maar er blijkt mij niet uit PDF document dat zij opdracht gaf. Heb jij het document gelezen?

Ik blijf erbij dat het OM en de inspectie niet verantwoordelijk is voor de zelfmoord. Er zijn meer verdachten van levensdelicten die zelfmoord plegen na arrestatie, ik gok omdat ze inzien geen kans te hebben.
Je moet het anders zien schat. Die echtgenote heeft GEVRAAGD om *er iets aan te doen*
Lijkt me voldoende

En ik hoop dat het je nooit overkomt in je carriere dat als jij een fout begaat dat niemand met je in gesprek gaat, maar je kapot maakt achter je rug om. Zeker vergeten wat met die orthopeed uit Purmerend is gebeurd? Of hield je je toen nog niet bezig met medische actualiteiten
pi_132563537
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

Soms is zelfmoord in mijn ogen een laffe daad .
zelfmoord is in mijn ogen altijd een laffe daad. Heeft hier niks mee te maken.
pi_132563638
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Je moet het anders zien schat. Die echtgenote heeft GEVRAAGD om *er iets aan te doen*
Lijkt me voldoende

*er iets aan doen* had ook met normale dosis gekund, net als de dagen ervoor.
pi_132563748
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

*er iets aan doen* had ook met normale dosis gekund, net als de dagen ervoor.
ja dat had gekund. Is niet gebeurd. Die echtgenote was er zelf bij. Heeft duidelijk niet geprotesteerd en zelfs niet toen die huisarts dood was en het misdrijf op tafel lag. Pleit dat haar vrij? Volgens jullie theorie zou je haar er nu ook bij moeten lappen
pi_132563867
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:04 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ach mens weet ik veel. Ik vind je vermoeiend om mee te discussieren dus ik hou erover op. Beschouw mij maar gewoon als een toerist aan de zijlijn die smult van het luisteren naar deze discussie
Wat jij wilt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_132563951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:26 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

ja dat had gekund. Is niet gebeurd. Die echtgenote was er zelf bij.
Dat maakt haar nog steeds geen opdrachtgever.
De huisarts beweerde ter plekke verdunde morfine te geven als verklaring voor 1000 mg.

Anyway, zinloze discussie geloof ik
pi_132564153
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:29 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat maakt haar nog steeds geen opdrachtgever.
De huisarts beweerde ter plekke verdunde morfine te geven als verklaring voor 1000 mg.

Anyway, zinloze discussie geloof ik
Dat denk ik ook. En het is heel slim van je om niet over de brug te komen. Want het is waar en de waarheid doet pijn. Het is namelijk natuurlijk publiekelijk not done om de echtgenote te veroordelen. Maar dat maakt het niet minder waar dat dat zou moeten volgens jullie theorie. Bah :r

Zoals ik het lees in al die informatie die ze nu uitspugen heeft die huisarts zich laten meeslepen tijdens de ernst van het moment. De schok om die patient zo slecht aan te treffen etc. Hij stelde dat zelfs palliatieve sedatie volgens de richtlijn niet meer zou voldoen.

Jammer is dat, een ernstige beoordelingsfout. Je mag mensen gewoon niet om zeep helpen. Het is niet anders, maar zelfs als de patient stikt (in zijn eigen bloed/braaksel, welke horror je maar wil) is de les van deze gebeurtenis dat je NOOIT mag afwijken van de richtlijnen. Dan moet die patient maar lijden als het hart het niet wil stoppen.

Iedereen mee eens toch?
pi_132564315
Wat denk jij vreselijk ongenuanceerd. Ik hoop dat je nooit mijn arts wordt.
Alsof er geen middenweg is tussen niets doen en een giga overdosis.
pi_132564664
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:36 schreef computergirl het volgende:
Wat denk jij vreselijk ongenuanceerd. Ik hoop dat je nooit mijn arts wordt.
Alsof er geen middenweg is tussen niets doen en een giga overdosis.
ik zei niet dat je NIETS moet doen.
Ik zei dat je niet moet afwijken van de richtlijnen. Of ik het daarmee eens ben of niet laat ik in het midden. Maar je moet gewoon niet afwijken van de richtlijnen als je niet in de gevangenis wil belanden. Snap jij dat soort NUANCES in mijn uitspraken niet?
Dat is wat deze casus en het OM/IGZ ons heeft geleerd. Is dat de gewenste les die we zouden moeten trekken? Ik betwijfel het, maar het is niet anders. Richtlijnen zijn zo te horen heilig.

En ik hoop overigens ook niet dat ik jouw arts word, wat een ellende. Als ik niet zo op mijn privacy was gesteld zou ik je de naam van het ziekenhuis waar ik werk dm-en zodat je uit de buurt kan blijven

[ Bericht 4% gewijzigd door _Lily_ op 25-10-2013 21:46:48 ]
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:52:07 #44
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132565253
brrr ik krijg echt de bibbers van deze casus. Ik snap echt niet dat de igz dit zomaar online heeft gezet. Zeker niet als ze al wisten dat die man suicidaal was. Dat is zo'n beetje dood door schuld.
Neemt natuurlijk niet weg dat het handelen van de huisarts in mijn optiek óók verkeerd was, want je kan je best doodschrikken van het achteruitgaan van een patiënt (in 5 weken kan er veel gebeuren), maar dan moet je niet zonder een goed gesprek op eigen houtje beslissen om zo iemand maar het hoekje om te helpen. Dat doe je gewoon niet. Ook niet als je vindt dat palliatieve sedatie te langzaam gaat (die redenatie snap ik ook niet: hij gaat niet snel genoeg dood, maar je hebt toch te weinig tijd om iets anders te verzinnen?).
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132565431
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:52 schreef Pluizel het volgende:
brrr ik krijg echt de bibbers van deze casus. Ik snap echt niet dat de igz dit zomaar online heeft gezet. Zeker niet als ze al wisten dat die man suicidaal was. Dat is zo'n beetje dood door schuld.
Neemt natuurlijk niet weg dat het handelen van de huisarts in mijn optiek óók verkeerd was, want je kan je best doodschrikken van het achteruitgaan van een patiënt (in 5 weken kan er veel gebeuren), maar dan moet je niet zonder een goed gesprek op eigen houtje beslissen om zo iemand maar het hoekje om te helpen. Dat doe je gewoon niet. Ook niet als je vindt dat palliatieve sedatie te langzaam gaat (die redenatie snap ik ook niet: hij gaat niet snel genoeg dood, maar je hebt toch te weinig tijd om iets anders te verzinnen?).
dat bedoel ik dus te zeggen..... maar ojee moraalridders hier. Ik breng het alleen niet zo lief en welbespraakt als Pluizel. Omdat ik ook nooit zin heb om lief te zijn. Bitch is my second name (tegen idioten dan. En nee, daar schaar ik mijn patienten niet onder)

En ja, ik heb ook al gegeven dat ik vind dat die man een ernstige beoordelingsfout heeft gemaakt. Ik keur zijn handelswijze dus óók af.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:06:00 #46
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132568687
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:55 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus te zeggen..... maar ojee moraalridders hier. Ik breng het alleen niet zo lief en welbespraakt als Pluizel. Omdat ik ook nooit zin heb om lief te zijn. Bitch is my second name (tegen idioten dan. En nee, daar schaar ik mijn patienten niet onder)

En ja, ik heb ook al gegeven dat ik vind dat die man een ernstige beoordelingsfout heeft gemaakt. Ik keur zijn handelswijze dus óók af.
ach zo hebben we het good cop bad cop gebeuren goed verdeeld toch? ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132568717
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:06 schreef Pluizel het volgende:

[..]

ach zo hebben we het good cop bad cop gebeuren goed verdeeld toch? ;)
zoiets ;) blijkbaar kunnen we toch een goede samenwerking hebben
pi_132569667
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:43 schreef ulq het volgende:
Voor de geneeskunde-studenten hier een vraagje. Hoe lang studeren jullie nou eigenlijk per week? Ik was bijna geneeskunde gaan studeren maar heb uiteindelijk een andere studie gekozen (waarbij ik de 40 uur per week echt never nooit haal, gaat meer richting de 15 á 25 gemiddeld), maar zoals iedereen verteld schijnt het zo te zijn dat geneeskunde-studenten zo enorm veel, lang en intensief moeten studeren. Kunnen jullie je hierin vinden?
Ik kon me nooit zo vinden in het 'Geneeskunde is echt verschrikkelijk veel en moeilijk enzo'-standpunt, maar ik studeer nu een jaar bedrijfskunde en moet zeggen dat geneeskunde in vergelijking daarmee een retezware studie is. Ik heb bij bedrijfskunde 8 contacturen per week en leren is beperkt tot de midterm- en endterm-weken (die onderwijsvrij zijn) een paar uurtjes.
Bij geneeskunde heb je in ieder geval nog zo'n 15-20 contacturen per week en daarnaast nog wel in principe vrij veel pagina's (denk 200) studiestof per week. Bij bedrijfskunde gaat iedereen door het lint als er meer dan 100 pagina's voorgeschreven worden en is de stof een stuk makkelijker te begrijpen.
Nu wil ik daarmee niet zeggen dat geneeskunde zo verschrikkelijk is (er zijn vast studies die moeilijker zijn en die meer studiestof per week hebben), maar het is ook zeker niet de makkelijkste studie op de universiteit zoals ik altijd dacht dat het was.
pi_132576585
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:35 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik kon me nooit zo vinden in het 'Geneeskunde is echt verschrikkelijk veel en moeilijk enzo'-standpunt, maar ik studeer nu een jaar bedrijfskunde en moet zeggen dat geneeskunde in vergelijking daarmee een retezware studie is. Ik heb bij bedrijfskunde 8 contacturen per week en leren is beperkt tot de midterm- en endterm-weken (die onderwijsvrij zijn) een paar uurtjes.
Bij geneeskunde heb je in ieder geval nog zo'n 15-20 contacturen per week en daarnaast nog wel in principe vrij veel pagina's (denk 200) studiestof per week. Bij bedrijfskunde gaat iedereen door het lint als er meer dan 100 pagina's voorgeschreven worden en is de stof een stuk makkelijker te begrijpen.
Nu wil ik daarmee niet zeggen dat geneeskunde zo verschrikkelijk is (er zijn vast studies die moeilijker zijn en die meer studiestof per week hebben), maar het is ook zeker niet de makkelijkste studie op de universiteit zoals ik altijd dacht dat het was.
Aha thanks voor je reactie :)
Ben je gestopt met geneeskunde of ben je bedrijfskunde aan het doen als een tweede studie (ernaast?) ?
pi_132576608
Ben je gestopt met geneeskunde?
pi_132579385
Nieuwe info van nu.nl
quote:
'Huisarts Tuitjenhorn vaker over de schreef'
De huisarts uit Tuitjenhorn die zelfmoord pleegde nadat hij op non-actief was gesteld heeft in het verleden vaker in strijd met de regels het leven van een patiënt beëindigd.
Foto: ANP

Tegen de coassistent, die de kwestie aan de orde bracht, zei hij dat hij 'ook weleens een zak over iemands hoofd had gedaan'. Dat staat in een verslag van de coassistent dat in het bezit is van de Volkskrant.

De huisarts had in zijn praktijk een speciaal kastje waarin hij onder meer morfine verstopte. Tegen de coassistent zei hij dat 'alle huisartsen zo'n kastje zouden moeten hebben' en 'dat je een lapzwans bent als je het niet zo doet'. Volgens de arts kost euthanasie te veel administratie en duurt het bovendien veel te lang.

Toen de coassistent geschrokken reageerde op het feit dat de arts wel eens een zak over iemands hoofd had getrokken zei hij dat 'een CO2-dood een hele zachte dood is'. Ook had hij helium in de praktijk liggen voor 'dit soort gevallen'.

Niet openbaar

De coassistent van het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam schrijft verder dat de huisarts zei dat zijn uitlatingen niet openbaar mochten worden. "Hij zei: en dit ga je natuurlijk niet op de opleiding vertellen, want dan hang ik, dat snap je wel." Het ziekenhuis bevestigt in de krant dat het verslag ook naar de inspectie is gestuurd.

Bij het voorval waardoor de kwestie aan het rollen kwam, gaf de huisarts een terminaal zieke patiënt honderd keer de reguliere dosis morfine, zo maakte de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) vrijdag bekend. De patiënt kreeg in totaal duizend milligram morfine ingespoten. Ook kreeg hij ruim twintig keer de normale dosis van het slaapmiddel dormicum toegediend.

Relaas klopt niet

Het relaas van de coassistent klopt niet. Het is 'extreem eenzijdig' en 'extreem dik aangezet'. Dat zei de advocaat van Tromp, Cor Hellingman, in een reactie zaterdagochtend op Radio 1. De advocaat neemt het verslag van de assistent, 'net koud uit de collegebanken en nog zo groen als gras', niet al te serieus. "Het is extreem dik aangezet. Het is haar woord tegen het woord van de huisarts", aldus Hellingman.

Volgens de advocaat is het voorval waardoor de kwestie aan het rollen kwam een 'uitzonderlijke situatie'. "Het is mij niet bekend dat hij eerder zo gehandeld heeft", zo zei de raadsman. Hij erkent wel dat Tromp in dit geval een te grote dosis morfine heeft gebruikt.
Hij heeft dus wel vaker grensoverschrijdend gehandeld. Wel heftig dat hij het dan met de dood heeft moeten bekopen, in mijn optiek had de IGZ opener moeten zijn en met hem in gesprek moeten gaan. Maar goed, de echte feiten weten we toch niet..

Reactie van die advocaat is natuurlijk weer typisch, net alsof je als co geen oordeel kan vellen over iets wat niet door de beugel kan.
Shine bright like a diamond.
pi_132580147
Deze reactie op de site van Medisch Contact doet het m voor mij


"AMC-bestuur bewandelde bewust niet de koninklijke weg.

Het bestuur van het AMC(Heineman c.s.) heeft een zeer onjuiste manier van handelen getoond en is nog niet tot het besef gekomen dat haar handelen de zaak verder heeft uitvergroot en tevens ernstige schade aan de opleiding van coassistenten en AIOS-sen heeft toegebracht.
Het ware de koninklijke weg geweest als de afdeling huisartsgeneeskunde, met iemand van het bestuur van het AMC, collega Tromp had benaderd en een gesprek met hem had gearrangeerd.
In dat gesprek had men duidelijk kunnen maken dat het verstandig was tezamen (Tromp en AMC) naar de IGZ te stappen om deze casus te melden.
Daarbij had het AMC dan kunnen stellen dat als Tromp niet alleen, of met het AMC samen naar de IGZ zou gaan, het AMC dat alsnog zou doen, gezien de ernst van het verhaal.
Door genoemde weg bewust niet te bewandelen en in een interview zelfs erover te spreken dat mogelijk bewijsmateriaal zou wegraken heeft het AMC zich tot verlengstuk van justitie en IGZ gemaakt.
Van mensen op een positie in de Raad van Bestuur in het AMC had ik dit handelen niet verwacht."

W.J. Jongejan, huisarts n.p. , Woerden nl - 25-10-2013 21:42


http://medischcontact.art(...)-goede-reputatie.htm

Ik kan niet anders dan QFT zeggen.

Ze zijn gewoon FOUT in hun handelen en het heeft tot een suicide geleid. Ik vind het nog steeds schokkend dat er in dit topic mensen zijn die het roerend eens zijn met het handelen van het AMC.

Als ik een huisarts was zou ik nu al deze informatie bekend is nog steeds mijn praktijk sluiten voor co-assistenten van het AMC. Er zijn genoeg andere plekken om ze op te leiden.
pi_132580406
en wat die co-assistent betreft: Die kan beter nu haar mond houden en geen interviews in de volkskrant geven.
pi_132580771
Ik vind het verhaal van de coassistent ook wel behoorlijk heftig, zoals ze dat in deze brief opschrijft.

http://static1.volkskrant(...)assistent_5_2881.pdf
pi_132580922
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:54 schreef chriztiaan het volgende:
Ik vind het verhaal van de coassistent ook wel behoorlijk heftig, zoals ze dat in deze brief opschrijft.

http://static1.volkskrant(...)assistent_5_2881.pdf
''50 mg of 50 ug''
Want het is maar een factor 1000 verschillend :') _O- _O-
pi_132581125
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:01 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

''50 mg of 50 ug''
Want het is maar een factor 1000 verschillend :') _O- _O-
De woorden verschillen maar een lettergreep.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_132581177
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:01 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

''50 mg of 50 ug''
Want het is maar een factor 1000 verschillend :') _O- _O-
haha ja ze heeft geen flauw idee. Als het ug was dan was het een storm in een glas water. Heeft iemand die doseringen wel gecheckt? ~O>
pi_132581185
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:01 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

''50 mg of 50 ug''
Want het is maar een factor 1000 verschillend :') _O- _O-
Ik vind dat niet zo raar hoor, als co weet je namelijk lang niet altijd welke eenheden voor een bepaald middel "normaal" zijn.
Shine bright like a diamond.
pi_132581263
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:54 schreef chriztiaan het volgende:
Ik vind het verhaal van de coassistent ook wel behoorlijk heftig, zoals ze dat in deze brief opschrijft.

http://static1.volkskrant(...)assistent_5_2881.pdf
Overigens ook de schrijfstijl van die co in deze brief: ze lijkt wel 12 ofzo :')
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:30:07 #60
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_132583042
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:35 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik kon me nooit zo vinden in het 'Geneeskunde is echt verschrikkelijk veel en moeilijk enzo'-standpunt, maar ik studeer nu een jaar bedrijfskunde en moet zeggen dat geneeskunde in vergelijking daarmee een retezware studie is. Ik heb bij bedrijfskunde 8 contacturen per week en leren is beperkt tot de midterm- en endterm-weken (die onderwijsvrij zijn) een paar uurtjes.
Bij geneeskunde heb je in ieder geval nog zo'n 15-20 contacturen per week en daarnaast nog wel in principe vrij veel pagina's (denk 200) studiestof per week. Bij bedrijfskunde gaat iedereen door het lint als er meer dan 100 pagina's voorgeschreven worden en is de stof een stuk makkelijker te begrijpen.
Nu wil ik daarmee niet zeggen dat geneeskunde zo verschrikkelijk is (er zijn vast studies die moeilijker zijn en die meer studiestof per week hebben), maar het is ook zeker niet de makkelijkste studie op de universiteit zoals ik altijd dacht dat het was.
hier compleet mee eens. Geneeskunde blinkt vooral uit in de hoeveelheid: ik ben zeker 35+ uur bezig per week, bij andere studie stijgeren studenten al als je een keertje een artikel moet lezen wat niet behandeld wordt in college, maar wel getentamineerd. Het is compleet andere wereld: en eerlijk gezegd geniet ik daar erg van. Eindelijk goed en intensief onderwijs! Eindelijk leer ik ECHT iets!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:10:22 #61
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132584112
pff in comic sans ook echt dat verhaal...

En merel ik wist niet dat je nu bedrijfskunde deed. Doe je dat in plaats van of erbij?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132584324
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:10 schreef Pluizel het volgende:
pff in comic sans ook echt dat verhaal...
Echt he..
pi_132628736
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:24 schreef ulq het volgende:

[..]

Aha thanks voor je reactie :)
Ben je gestopt met geneeskunde of ben je bedrijfskunde aan het doen als een tweede studie (ernaast?) ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:27 schreef _Lily_ het volgende:
Ben je gestopt met geneeskunde?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:10 schreef Pluizel het volgende:
pff in comic sans ook echt dat verhaal...

En merel ik wist niet dat je nu bedrijfskunde deed. Doe je dat in plaats van of erbij?
Ik moet nog tot april wachten op één tentamen en dan kan ik loten voor mijn co-schappen en moet ik nog een jaar wachten, dus ik ben ondertussen iets anders gaan doen. Ik weet nog niet precies of ik er echt mee verder wil, maar het is in ieder geval voor dit jaar een mooie opvulling :)
pi_132628911
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:34 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik moet nog tot april wachten op één tentamen en dan kan ik loten voor mijn co-schappen en moet ik nog een jaar wachten, dus ik ben ondertussen iets anders gaan doen. Ik weet nog niet precies of ik er echt mee verder wil, maar het is in ieder geval voor dit jaar een mooie opvulling :)
Ow dat is wel heel goed inderdaad. Dit onderscheidt je ook van anderen. Zie hier allerlei creatieve manieren die je kunnen helpen om in opleiding te komen ;) die concurrentie is niet zo erg, je moet je gewoon met jezelf bezig houden, over hoe je je gaat profileren
  zondag 27 oktober 2013 @ 19:48:56 #65
208890 June.
Seriously?
pi_132629474
Dat is wel erg makkelijk gezegd. Je kunt wel met een erg mooi cv chirurgie willen doen bijvoorbeeld, maar als de opleiders je vervolgens niet mogen dan kun je alsnog naar die plek fluiten hoor.

Bovendien heeft iedereen wel aan zijn cv gewerkt bij populaire specialismen. Maar goed, dat betekent natuurlijk ook niet dat je helemaal niks moet doen :+

Je moeten dingen erbij doen die je leuk vindt, niet omdat het goed staat op je cv.
Shine bright like a diamond.
pi_132630540
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:48 schreef June. het volgende:
Dat is wel erg makkelijk gezegd. Je kunt wel met een erg mooi cv chirurgie willen doen bijvoorbeeld, maar als de opleiders je vervolgens niet mogen dan kun je alsnog naar die plek fluiten hoor.

Bovendien heeft iedereen wel aan zijn cv gewerkt bij populaire specialismen. Maar goed, dat betekent natuurlijk ook niet dat je helemaal niks moet doen :+

Je moeten dingen erbij doen die je leuk vindt, niet omdat het goed staat op je cv.
Punt 1. Dat klopt, maar daar heb ik op dit forum niets over te zeggen want dat is zo'n persoonlijke zaak. Dus dat laat ik even

Punt 2. Dat klopt ook. Maar dan nog kun je je wel onderscheiden. Dat bedoel ik nou juist te zeggen: waarom op al die anderen letten die ook aan hun CV werken?

Punt 3. Ik mag toch hopen dat dat de reden is dat iemand iets gaat doen :') (dat je het leuk vindt) anders zit je gewoon je tijd te verspillen. Maar op deze wereld is er voor ieder wat wils wat je verder kan helpen in je carriere én wat je leuk vindt. En het lijkt me nogal wiedes dat je dat dan gaat doen

Het leven is niet zo gecompliceerd, dus ik praat makkelijk ja
  maandag 28 oktober 2013 @ 07:16:09 #67
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_132644388


[ Bericht 100% gewijzigd door RodeNek op 28-10-2013 07:24:47 ]
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  maandag 28 oktober 2013 @ 07:44:56 #68
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_132644550
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:00 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik sta achter samthegreat in deze. Hoewel ik er niet zo'n moeite mee heb. Ik heb alleen maar zitten lachen om jouw argumenten

Ondertussen neem jij jezelf zo serieus. Vervolgens komt er dan iemand die gewoon droog zegt *pleur toch op*

Toen had ik het helemaal niet meer _O-

Keep it up, I love it
Of jij en Samtheinsignificant zijn gewoon twee arrogante arts/artsinspe's?
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_132649309
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 07:44 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Of jij en Samtheinsignificant zijn gewoon twee arrogante arts/artsinspe's?
Ja, daarbij heb ik ook een kleine penis en rijd ik een roze renault twingo.
pi_132650644
samthegreat5 is niet eens arts in spe, zo mogelijk nog treuriger :')
pi_132650830
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:17 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Overigens ook de schrijfstijl van die co in deze brief: ze lijkt wel 12 ofzo :')
Ik vind van niet.

Huisarts komt bij mij meer over als bad cop good cop in 1.

Als je het mij vraagt: toffe arts dat hij zo om zijn patienten geeft.

Aan de andere kant: foei dokter.
pi_132650910
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:19 schreef dotKoen het volgende:
samthegreat5 is niet eens arts in spe, zo mogelijk nog treuriger :')
Niet?
pi_132650961
Onee, klopt ook: ik ben academicus én arts in spé.
pi_132651020
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:27 schreef samthegreat5 het volgende:
Onee, klopt ook: ik ben academicus én arts in spé.
Volg je momenteel een studie die toegang geeft tot inschrijving in het BIG-regigster als arts? :*
pi_132651564
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:29 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Volg je momenteel een studie die toegang geeft tot inschrijving in het BIG-regigster als arts? :*
Neen, maar over een paar maanden wel. :*
pi_132657093
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 07:44 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Of jij en Samtheinsignificant zijn gewoon twee arrogante arts/artsinspe's?
Tsja wie zal het zeggen. Zou kunnen. Ik spreek nu alleen voor mezelf

Wat heeft arrogantie hier trouwens mee te maken?
pi_132657149
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:27 schreef samthegreat5 het volgende:
Onee, klopt ook: ik ben academicus én arts in spé.
Ja dat is meer dan dotkoen kan zeggen
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:41:12 #78
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_132664237
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Tsja wie zal het zeggen. Zou kunnen. Ik spreek nu alleen voor mezelf

Wat heeft arrogantie hier trouwens mee te maken?
Niets.Ook al ken ik jullie niet persoonlijk, arrogantie is iets waar artsen ( ook al zijn ze het zelf) en patiënten geen fan van zijn. Nu weet ik niet hoeveelste jaars jullie zijn, maar jn de bachelor heb je de meeste congenitaal chirurgen rondlopen met misplaatste arrogantie. Bij de 1e coschap wordt die arrogantie er meestal gelijk uitgeknald. Just my two cents.
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_132665096
Niks mis met arrogantie en artsen, wij zijn(of in sommige gevallen hier) speciaal .
Iedereen wil een dokter als schoonzoon _O_ ;)
pi_132666393
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:41 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Niets.Ook al ken ik jullie niet persoonlijk, arrogantie is iets waar artsen ( ook al zijn ze het zelf) en patiënten geen fan van zijn. Nu weet ik niet hoeveelste jaars jullie zijn, maar jn de bachelor heb je de meeste congenitaal chirurgen rondlopen met misplaatste arrogantie. Bij de 1e coschap wordt die arrogantie er meestal gelijk uitgeknald. Just my two cents.
Nou gelukkig dan dat ik mijn coschappen al door ben.En ik ben er zo te zien dus ook niet uitgeknald. Met mij is dus niks mis, hoe het jou vergaat zal nog moeten blijken ;)
pi_132668183
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:01 schreef Djibril het volgende:
Niks mis met arrogantie en artsen, wij zijn(of in sommige gevallen hier) speciaal .
Iedereen wil een dokter als schoonzoon _O_ ;)
:')
pi_132686053
http://www.nu.nl/buitenla(...)odstrafcocktail.html
"Ohio wil volgende maand een tot doodstraf veroordeelde man executeren met een overdosis van een drugscocktail van midazolam en hydromorphone,"

Let me guess, 350mg en 1000mg in 3 spuiten van 60cc? :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_132686092
Waarom ze trouwens niet gewoon Propofol/Rocuronium ofzo gebruiken is me een raadsel.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_132691113
14 weken cardiologie zijn voorbij gevlogen. :) Nog 6 weken longgeneeskunde en ik ben klaar met geneeskunde, dus ik moet even gaan rondkijken voor een ANIOS plek op de cardiologie. Iemand nog tips voor open sollicitaties? :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_132692111
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:10 schreef MaxC het volgende:
14 weken cardiologie zijn voorbij gevlogen. :) Nog 6 weken longgeneeskunde en ik ben klaar met geneeskunde, dus ik moet even gaan rondkijken voor een ANIOS plek op de cardiologie. Iemand nog tips voor open sollicitaties? :)
Bij ons het in het ziekenhuis zitten de ANIOS'en allemaal in zo'n pool, waar ze steeds rouleren en niet voor een lange tijd op 1 afdeling staan.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:12:24 #86
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132694928
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:10 schreef MaxC het volgende:
14 weken cardiologie zijn voorbij gevlogen. :) Nog 6 weken longgeneeskunde en ik ben klaar met geneeskunde, dus ik moet even gaan rondkijken voor een ANIOS plek op de cardiologie. Iemand nog tips voor open sollicitaties? :)
in het martini nemen ze geloof ik regelmatig aniossen aan, al dan niet als combi cardio/long.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132702502
IC-nachtdiensten :7 Geniaaal! :D
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_132705961
Bonjour, eerstejaars student aan het AMC meldt zich met een vraag: welke anatomische atlas raden jullie aan? Ik zat te denken aan Sobotta aangezien daarin volgens mij de Latijnse nomenclatuur wordt gehandhaafd?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:49:05 #89
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_132706415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Bonjour, eerstejaars student aan het AMC meldt zich met een vraag: welke anatomische atlas raden jullie aan? Ik zat te denken aan Sobotta aangezien daarin volgens mij de Latijnse nomenclatuur wordt gehandhaafd?
De andere hebben ook de termijn in het latijn. Sobotta is wel een aanrader. Ik zou wel de engelse kopen, die is een stuk goedkoper dan de Nederlandse.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_132707718
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:49 schreef gohan16 het volgende:

[..]

De andere hebben ook de termijn in het latijn. Sobotta is wel een aanrader. Ik zou wel de engelse kopen, die is een stuk goedkoper dan de Nederlandse.
Deze dus?

Bol.com - 9780723437314
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_132708581
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Bonjour, eerstejaars student aan het AMC meldt zich met een vraag: welke anatomische atlas raden jullie aan? Ik zat te denken aan Sobotta aangezien daarin volgens mij de Latijnse nomenclatuur wordt gehandhaafd?
Ben zelf tweedejaars aan het AMC, zou eerder voor Netter of Prometheus gaan als ik jou was. De afbeeldingen die op de tentamens worden gebruikt komen vaak rechtstreeks uit Netter :)
pi_132708938
Dan haal ik alle drie wel, ben ik tenminste voorzien. ;)
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:38:12 #93
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132709151
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:34 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Dan haal ik alle drie wel, ben ik tenminste voorzien. ;)
zo, geld teveel? big spender!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132709584
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:38 schreef Pluizel het volgende:

[..]

zo, geld teveel? big spender!
Gewoon maximaal bijlenen nu het nog kan, geen zorgen.

(Ik ga mezelf later echt zo hard tegenkomen qua geldzaken.... :') )
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:55:51 #95
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_132709976
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:34 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Dan haal ik alle drie wel, ben ik tenminste voorzien. ;)
Ik heb anders nog wel een gesealde exemplaar voor veel minder dan dat geld ;) En ook nog een gray's anatomy for students als je die nodig hebt.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_132710080
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:47 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Gewoon maximaal bijlenen nu het nog kan, geen zorgen.

(Ik ga mezelf later echt zo hard tegenkomen qua geldzaken.... :') )
Als je je geld nou nog aan leuke dingen zou uitgeven... Wat moet je in hemelsnaam met 3 atlassen :')
pi_132710176
Laatste cijfer binnen (en tweede beoordelaar heeft van m'n 8 een 9 gemaakt *) ), bezig met contract en in december mijn bul *O*
pi_132710296
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:00 schreef dotKoen het volgende:
Laatste cijfer binnen (en tweede beoordelaar heeft van m'n 8 een 9 gemaakt *) ), bezig met contract en in december mijn bul *O*
Blijf je hier in de buurt of ga je elders....mooi cijfer ^O^
pi_132710840
Thanks. Ik ga naar Utrecht.
pi_132710884
Heel veel succes daar
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:49:51 #101
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_132712112
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:16 schreef dotKoen het volgende:
Thanks. Ik ga naar Utrecht.
Wat voor baan?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_132713266
Hier geilen chirurgen toch op?



:p
  woensdag 30 oktober 2013 @ 00:55:14 #103
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_132713603
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:34 schreef DefinitionX het volgende:
Hier geilen chirurgen toch op?

[ afbeelding ]

:p
1 richting is geen richting he ;)
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_132715052
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:00 schreef dotKoen het volgende:
Laatste cijfer binnen (en tweede beoordelaar heeft van m'n 8 een 9 gemaakt *) ), bezig met contract en in december mijn bul *O*
Gefeliciteerd!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 11:32:59 #105
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132718638
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:47 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Gewoon maximaal bijlenen nu het nog kan, geen zorgen.

(Ik ga mezelf later echt zo hard tegenkomen qua geldzaken.... :') )
Pfoei, neem liever een bijbaantje dan! Salaris hoef je niet terug te betalen :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:00 schreef dotKoen het volgende:
Laatste cijfer binnen (en tweede beoordelaar heeft van m'n 8 een 9 gemaakt *) ), bezig met contract en in december mijn bul *O*
Gefeliciteerd Koen! Cum laude afstuderen nu?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132721650
Pff... een dramatische casus vannacht (waar ik dan hier weer niet inhoudelijk op in mag gaan :( ) ;(
Dat wens je bijna niemand toe ;(
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:08:15 #107
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132721854
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:01 schreef intoxicated het volgende:
Pff... een dramatische casus vannacht (waar ik dan hier weer niet inhoudelijk op in mag gaan :( ) ;(
Dat wens je bijna niemand toe ;(
In welke categorie viel het?
- pijn?
- dyspnoe?
- onnodig lijden van patiënten door eigenwijze familie/dokters?
- bureaucratie?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132732875
Hihi:
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:58:58 #109
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132735451
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:56 schreef samthegreat5 het volgende:
Hihi:
[ afbeelding ]
wtf, waar is dat? Only in America zou ik zeggen :o
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:00:13 #110
208890 June.
Seriously?
pi_132735512
Ik vind dat altijd maar ongemakkelijk hoor, ik laat patiënten altijd op hun zij.
Shine bright like a diamond.
pi_132735977
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:58 schreef Pluizel het volgende:

[..]

wtf, waar is dat? Only in America zou ik zeggen :o
Japan stond erbij :P
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:11:11 #112
208890 June.
Seriously?
pi_132736074
Vanavond trouwens ook weer om half 10 een operatie live op tv! Een sectio dit keer :)
Shine bright like a diamond.
pi_132736630
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:55 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Ik heb anders nog wel een gesealde exemplaar voor veel minder dan dat geld ;) En ook nog een gray's anatomy for students als je die nodig hebt.
Wellicht intresse.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:58 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Als je je geld nou nog aan leuke dingen zou uitgeven... Wat moet je in hemelsnaam met 3 atlassen :')
Hé, ik heb ook dertig boeken over Bauhaus, van boeken heb je nooit genoeg, alhoewel mijn Ikea Besta daar anders over denkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:32 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Pfoei, neem liever een bijbaantje dan! Salaris hoef je niet terug te betalen :P

Weinig vast werk hier voor Grafische designers/illustrators sinds iedere 14-jarige Photoshop kan kraken.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:24:22 #114
208890 June.
Seriously?
pi_132736731
Je kunt toch ook een studenten assistenten baantje nemen? Of in thuiszorg? Of horeca? Of..
Shine bright like a diamond.
pi_132737002
Nee, want dat is echt werk. :s)
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:41:17 #116
208890 June.
Seriously?
pi_132737650
Wacht dan maar tot je coschappen :D
Shine bright like a diamond.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:51:39 #117
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132738356
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:

Weinig vast werk hier voor Grafische designers/illustrators sinds iedere 14-jarige Photoshop kan kraken.
aanstellerij, ik heb ook gewoon tot de start van m'n coschappen elke vrijdag op de markt gestaan. bijbaantjes genoeg.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132741038
Brrrr. buitenwerk, koud, kill, guur, fris...dan maar geen baan.

En tja, na een paar jaar op een Eames achter een Foster met een Cintiq aan een Mac Pro in een pracht pand in het 6de arrondissement van Paris te hebben gezeten ga je irreële eisen stellen aan elk baantje.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_132741203
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Brrrr. buitenwerk, koud, kill, guur, fris...dan maar geen baan.

En tja, na een paar jaar op een Eames achter een Foster met een Cintiq aan een Mac Pro in een pracht pand in het 6de arrondissement van Paris te hebben gezeten ga je irreële eisen stellen aan elk baantje.
Met -10 wachtlopen, volledig omgehangen, helm op, wapen omgeslingerd en geladen.
En dan maar zeuren over een marktbaantje! :P
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:54:44 #120
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132741779
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Brrrr. buitenwerk, koud, kill, guur, fris...dan maar geen baan.

En tja, na een paar jaar op een Eames achter een Foster met een Cintiq aan een Mac Pro in een pracht pand in het 6de arrondissement van Paris te hebben gezeten ga je irreële eisen stellen aan elk baantje.
waarom word je dan in godsnaam dokter als je zoiets gewend bent? :D:D
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132742342
Tja wilde gewoon altijd al medicijnen studeren, het bekende riedeltje, had alleen wat pech met loting, en een incompleet diploma. :@

Parijs was wel fijn, maar om dat voor het rest van mijn leven te doen...tekenen, design, etc.. is toch meer een hobby voor mij dan een roeping. En afgezien van het prachtige pand in het 6de heb ik die setup thuis zo ong. ook staan. 8-)
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_132744776
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:49 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Wat voor baan?
Arts-onderzoeker.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:32 schreef Pluizel het volgende:

Gefeliciteerd Koen! Cum laude afstuderen nu?
Jep!
pi_132746760
Gefeliciteerd! :D
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  donderdag 31 oktober 2013 @ 08:26:37 #124
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_132750115
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Tja wilde gewoon altijd al medicijnen studeren, het bekende riedeltje, had alleen wat pech met loting, en een incompleet diploma. :@

Parijs was wel fijn, maar om dat voor het rest van mijn leven te doen...tekenen, design, etc.. is toch meer een hobby voor mij dan een roeping. En afgezien van het prachtige pand in het 6de heb ik die setup thuis zo ong. ook staan. 8-)
de Eames vind ik altijd wel wat hebben, maar wat betaal je daar tegenwoordig nou voor?
pi_132753358
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 08:26 schreef Grumpey het volgende:

[..]

de Eames vind ik altijd wel wat hebben, maar wat betaal je daar tegenwoordig nou voor?
Voor de EA 117 moet je denken aan 2000+, hangt natuurlijk af van je configuratie (3000+ voor leer maar dat is voor fetisjisten) , maar ja het is wel (subjectief, ik weet) een lust voor het oog en mijn 16 jaar oude EA 108 en 28 jaar oude EA 117 zien er nog als nieuw uit, je zit waarschijnlijk toch een groot deel van je dag op een stoel, waarom dan geen goede?

Jammer wel dat de Aluminium Group grotendeels is verworden tot directiemeubilair 101.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_132764492
Voor de liefhebber weer een casus.

U ziet een jongeman van 19 jaar in verband met buikpijn. De pijn zit boven in de buik, een beetje links van navel en ribbenboog. De laatste zes maanden had hij dit wel eens vaker last gehad. Het duurde enkele uren, maar het leek nu vaker terug te komen en ook wel in intensiteit toe te nemen. In het weekend voelde hij zich meer moe. Niet zo lang geleden, ongeveer 2 maanden terug, had hij “griep”gehad. Kon niet veel meer, sporten ging in het geheel niet meer. Hij was misselijk geweest en had soms gebraakt. Aspect helder, soms geelgroen, met bittere smaak. Geen bloed, behoudens enkel spoortje. Hij zou erop attent zijn gemaakt wel een beetje geel te zien. Door te veel conditieverlies verliet hij voortijdig het spel en ging veelal naar de kantine en nam dan maar zijn biertjes, met zijn overige vrienden.

Een zwangerschap bij zijn moeder was geëindigd met een doodgeboren kindje. Zijn vader was geopereerd in de buik. In de familie kwamen veel hartinfarcten en vaatziekten voor. Hij rookte fors, ongeveer 5 jaar, tot 3 pakjes shag per week. Hij werkte na het VMBO bij de Roteb, en deed dikwijls administratief werk
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:06:33 #127
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_132764953
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Wellicht intresse.

[..]

Hé, ik heb ook dertig boeken over Bauhaus, van boeken heb je nooit genoeg, alhoewel mijn Ikea Besta daar anders over denkt.

[..]

Weinig vast werk hier voor Grafische designers/illustrators sinds iedere 14-jarige Photoshop kan kraken.
Voor 80 euro mag je de Sobotta en voor 100 inc de grays for students.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_132886151
Hehe, begrijp dat de nieuwe GSMs die de zoemers gaan vervangen hier een 'fake call' functie hebben.

Dit soort taferelen horen dus tot het verleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 04-11-2013 13:43:15 ]
pi_132886977
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:01 schreef dotKoen het volgende:
Hehe, begrijp dat de nieuwe GSMs die de zoemers gaan vervangen hier een 'fake call' functie hebben.

Dit soort taferelen horen tussen tot het verleden.
''Ik zeg nog tegen m'n co-assistent.. of..eh.. schoonmaakster.. ik haal die altijd .. eh door elkaar'' :')
  maandag 4 november 2013 @ 16:20:05 #130
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132892467
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:01 schreef dotKoen het volgende:
Hehe, begrijp dat de nieuwe GSMs die de zoemers gaan vervangen hier een 'fake call' functie hebben.

Dit soort taferelen horen dus tot het verleden.
die hadden we in Zwolle ook ja 8-) Heel handig voor saaie praatjes waarbij je je ogen niet open kunt houden, hihi.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132894284
Zou ik wel of niet een UMCN pasje krijgen tijdens mijn stage daar, this remains the question 8-)
pi_132895241
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:15 schreef samthegreat5 het volgende:
Zou ik wel of niet een UMCN pasje krijgen tijdens mijn stage daar, this remains the question 8-)
Als je langer dan 4 weken op de campus werkzaamheden uitvoert, moet je een UMC-pas dragen (althans, zo was de regel in 2008, toen ik mijn eerste badge kreeg).
  maandag 4 november 2013 @ 17:50:42 #133
208890 June.
Seriously?
pi_132895362
Ugh, bij ons hebben ze nog steeds piepers. Inmiddels zo verouderd dat als hij helemaal kapot is je geen nieuwe meer kan krijgen omdat ze niet meer worden gemaakt :+
Shine bright like a diamond.
pi_132895751
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:46 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Als je langer dan 4 weken op de campus werkzaamheden uitvoert, moet je een UMC-pas dragen (althans, zo was de regel in 2008, toen ik mijn eerste badge kreeg).
Ja, heb het even nagelezen, nu nog steeds zo. Hoera. Zit op het algemene interne lab.
  maandag 4 november 2013 @ 18:10:27 #135
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132896068
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:50 schreef June. het volgende:
Ugh, bij ons hebben ze nog steeds piepers. Inmiddels zo verouderd dat als hij helemaal kapot is je geen nieuwe meer kan krijgen omdat ze niet meer worden gemaakt :+
Ik denk dat die van mij dan ineens van de 6e verdieping de trap af zo vallen, helemaal naar beneden! Ik weet ook niet hoe dat kan, hij bleef maar vallen!
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:02 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ja, heb het even nagelezen, nu nog steeds zo. Hoera. Zit op het algemene interne lab.
wat is het nut van zo'n pasje? gratis koffie ofzo?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132896215
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:10 schreef Pluizel het volgende:
wat is het nut van zo'n pasje? gratis koffie ofzo?
Nee. Althans, niet dat ik me kan herinneren. Korting bij het restaurant en de apotheek, dat wel. Maar ik denk dat sammie het vooral graag draagt om tof te doen :P
pi_132896453
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:14 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee. Althans, niet dat ik me kan herinneren. Korting bij het restaurant en de apotheek, dat wel. Maar ik denk dat sammie het vooral graag draagt om tof te doen :P
Sammie IS tof :{w
  maandag 4 november 2013 @ 18:22:29 #138
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132896456
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:14 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee. Althans, niet dat ik me kan herinneren. Korting bij het restaurant en de apotheek, dat wel. Maar ik denk dat sammie het vooral graag draagt om tof te doen :P
Oh de "kijk ik werk hier, ik ben geen sukkelige student zoals de rest!!!"-factor. Duidelijk :P In Groningen bietste ik altijd het pasje van collega studenten om de gratis chocolademelk uit de automaat :o (ik drink geen koffie ;))
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132896527
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:14 schreef dotKoen het volgende:
Maar ik denk dat sammie het vooral graag draagt om tof te doen
Maar omdat ik natuurlijk eerlijk en integer ben: dat ja :
pi_132896537
Met dat pasje heb je tegenwoordig een gereserveerd plekje voor je fiets :P
pi_132896552
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:24 schreef Djibril het volgende:
Met dat pasje heb je tegenwoordig een gereserveerd plekje voor je fiets :P
En ook personeel parkeerplek voor de automobiel
  maandag 4 november 2013 @ 18:25:35 #142
208890 June.
Seriously?
pi_132896562
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:22 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Oh de "kijk ik werk hier, ik ben geen sukkelige student zoals de rest!!!"-factor. Duidelijk :P In Groningen bietste ik altijd het pasje van collega studenten om de gratis chocolademelk uit de automaat :o (ik drink geen koffie ;))
Bij ons grenst het klinisch trainingscentrum aan het ziekenhuis, dus ik liep vaak daar even naartoe voor gratis koffie, thee en chocolademelk :7

Pasje heeft trouwens wel een voordeel hoor, gratis parkeren op de personeelsparkeerplaats.
Shine bright like a diamond.
pi_132896565
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:24 schreef Djibril het volgende:
Met dat pasje heb je tegenwoordig een gereserveerd plekje voor je fiets :P
Inderdaad, dat is wel erg handig.
pi_132896581
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:25 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

En ook personeel parkeerplek voor de automobiel
Nee, dat werkt sinds 1 jan niet meer. Je moet er nu voor betalen.
pi_132896600
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:25 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee, dat werkt sinds 1 jan niet meer. Je moet er nu voor betalen.
Echt? Lekker gay dan.
pi_132896618
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:26 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Echt? Lekker gay dan.
Verschrikkelijk gay :')
pi_132896686
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:26 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Verschrikkelijk gay :')
Dan blijf ik mijn auto als ik weer eens met de auto ben wel gewoon op de invaliden/taxi vakken neerzetten :')
pi_132896731
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:28 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dan blijf ik mijn auto als ik weer eens met de auto ben wel gewoon op de invaliden/taxi vakken neerzetten :')
Wat ben je schattig als je stoer doet. O+
pi_132896757
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:29 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wat ben je schattig als je stoer doet. O+
Het was meer een schaamtevolle uiting van hoe achterlijk ik eigenlijk bezig ben.
  maandag 4 november 2013 @ 19:10:30 #150
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132898291
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:25 schreef June. het volgende:

[..]

Bij ons grenst het klinisch trainingscentrum aan het ziekenhuis, dus ik liep vaak daar even naartoe voor gratis koffie, thee en chocolademelk :7

Pasje heeft trouwens wel een voordeel hoor, gratis parkeren op de personeelsparkeerplaats.
Ik kwam er vrij snel achter dat als je de bieb uitliep (is midden in het ziekenhuis) en je terug de gang in dan rechtsaf ging, je bij een gratis automaat kwam :P Maar de meesten gingen daar niet naartoe want het ziekenhuis is nogal verdwaalgevoelig.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132898351
Tsja, die koffie in het Radboud is sowieso niet te zuipen, dus dat sla ik meestal over, gratis of niet. In Utrecht hebben we op de stafgang een Nespresso-apparaat O+
pi_132899752
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:11 schreef dotKoen het volgende:
Tsja, die koffie in het Radboud is sowieso niet te zuipen, dus dat sla ik meestal over, gratis of niet.
Sluit ik me bij aan. Als je bij een koffieautomaat wegloopt is je koffie bij wijze van al koud.
pi_132899941
Wat ik vooral schandalig vind is dat je ook geen lekkere koffie kunt kopen. Dat is in Utrecht beter geregeld met een paar koffiecorners (waar ik veel te vaak mijn ontbijt haal :') )
pi_132900237
Totdat ze dat in Nijmegen introduceren zijn we weer een paar jaartjes verder. Radboud is zo’n slome "bedrijf", soms lijkt het alsof ze bang zijn voor veranderingen. Dan heb ik het over ziekenhuis en de geneeskunde afdeling van de universiteit. Ik vind de onderzoeksinstituten hier wel goed ^O^
pi_132900462
Nadeel van die koffiecorners is dat ze zo belachelijk duur zijn voor hetgeen je ervoor krijgt, althans hier in Rotterdam
  maandag 4 november 2013 @ 20:49:05 #156
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_132903665
Sowieso is de meeste 'dure' koffie ook bocht. Kom je in het ziekenhuisrestaurant, staan daar antibarista's een beetje knopjes in te drukken op een nog nooit schoongemaakte volautomaat met vieze oude koffiebonen waar een ontzettend zure nasale vieze espresso uitkomt }:|
Fietstas.
pi_132904584
Antibarista's :D
pi_132904971
Maar je hebt trouwens wel gelijk, heb soms ook liever een Nespresso uit mijn eigen apparaat of uit de unit die door de secretaresse van de hoogleraar wordt schoongehouden dan zo'n dodgy volautomaat.
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:26:39 #159
299601 ZwarteSteen
Kop die steen
pi_132926587
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2013 18:24 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Maar omdat ik natuurlijk eerlijk en integer ben: dat ja :
Lunchen in de kantine met je stethoscoop om je nek doet het ook goed :7
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
pi_132926915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:26 schreef ZwarteSteen het volgende:

[..]

Lunchen in de kantine met je stethoscoop om je nek doet het ook goed :7
Iek heb geen zonne ding, ben maar een labrat. Oh and that reminds me: moet ergens nog een Hepatitis B vacc. zien te ritselen, anyone?
pi_132927064
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:35 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Iek heb geen zonne ding, ben maar een labrat. Oh and that reminds me: moet ergens nog een Hepatitis B vacc. zien te ritselen, anyone?
Gewoon bij de AMD?
pi_132927084
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:39 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Gewoon bij de AMD?
Heb het nummer, ik zal eens even een belletje doen.
pi_132927926
Of je gaat naar de SOA-poli. Zijn ze sowieso gratis. Moet je je wel een MSM noemen. :s)
pi_132928033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:00 schreef dotKoen het volgende:
Of je gaat naar de SOA-poli. Zijn ze sowieso gratis. Moet je je wel een MSM noemen. :s)
Oh, ik las ''dan moet je wel een MSM noemen''. :P
pi_132928167
Overigens: verkapte uitnodiging door dotKoen aan mij voor een hete partij surprise buttsex.
pi_132928224
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:26 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Verschrikkelijk gay :')
pi_132928225
:9~
pi_132928666
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:08 schreef Djibril het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:08 schreef dotKoen het volgende:
:9~
Skip to 44 secs for maximum effect
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132929610
Als iemand nog een vacature ANIOS cardiologie tegenkomt, hoor ik het graag :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_132932454
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:47 schreef MaxC het volgende:
Als iemand nog een vacature ANIOS cardiologie tegenkomt, hoor ik het graag :)
Waarom geen aios?

Zo onmogelijk om na het 6e jaar in een aios traject te komen?
pi_132932491
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:47 schreef MaxC het volgende:
Als iemand nog een vacature ANIOS cardiologie tegenkomt, hoor ik het graag :)
Welke regio dan?
pi_132932503
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:15 schreef DefinitionX het volgende:

[..]

Waarom geen aios?

Zo onmogelijk om na het 6e jaar in een aios traject te komen?
pi_132932598
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:17 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Welke regio dan?
http://vacatures.ntvg.nl/(...)logie-m-v-30998.html

Zuid-Limburg, lekker ver weg ^O^
pi_132932882
Niet voor iedereen :s)
;(
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_132933141
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:28 schreef Seam het volgende:
Niet voor iedereen :s)
;(
Meestrig de gekste
pi_132937265
Regio maakt niet veel uit, alleen niet naar Limburg en Rotterdam :P

Ga bewust nu niet voor de opleiding. Ik ben nog jong (24), wil vooral even een jaar ervaring op doen zonder opleidingsonzin en wil me nu nog niet vastleggen voor 6 jaar in 1 ziekenhuis/regio.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:42:09 #177
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132938493
Heel verstandig max! Heb ik ook gedaan.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132948730
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:14 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee. Althans, niet dat ik me kan herinneren. Korting bij het restaurant en de apotheek, dat wel. Maar ik denk dat sammie het vooral graag draagt om tof te doen :P
Als iemand dat soort gedachten heeft dan vraagt dat om een consult psychiatrie :')
Echt weer triviale onzin. Ik draag die witte jas + badge alleen maar omdat het moet. Het liefst zou ik die de deur uit kieperen
pi_132948806
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:00 schreef dotKoen het volgende:
Of je gaat naar de SOA-poli. Zijn ze sowieso gratis. Moet je je wel een MSM noemen. :s)
Heb je daar ervaring mee? :P vast wel zo te horen
pi_132948820
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:06 schreef samthegreat5 het volgende:
Overigens: verkapte uitnodiging door dotKoen aan mij voor een hete partij surprise buttsex.
gatverdamme
pi_132948852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:42 schreef Pluizel het volgende:
Heel verstandig max! Heb ik ook gedaan.
maar jij hebt je nu voor 10 jaar vastgelegd :P
  woensdag 6 november 2013 @ 09:03:56 #182
208890 June.
Seriously?
pi_132951830
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:15 schreef DefinitionX het volgende:

[..]

Waarom geen aios?

Zo onmogelijk om na het 6e jaar in een aios traject te komen?
Zou ik ook niet willen hoor. Vergeet niet dat dokter zijn echt anders is dan co zijn, nu ben je ineens verantwoordelijk voor alles en leer je beslissingen nemen etc. Dan is dat echt fijn dat je dat kan doen als je anios bent. Verplichte onderwijs dingen enzo heb je ook nog niet dan.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 6 november 2013 @ 11:13:50 #183
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132954732
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:43 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

maar jij hebt je nu voor 10 jaar vastgelegd :P
Ja maar voordat ik dat deed heb ik eerst rustig een jaartje nagedacht over wat ik wilde! Die beslissing had ik niet kunnen nemen toen ik net klaar was ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132973001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:13 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Ja maar voordat ik dat deed heb ik eerst rustig een jaartje nagedacht over wat ik wilde! Die beslissing had ik niet kunnen nemen toen ik net klaar was ;)
Daar ben ik het mee eens. Het is goed om je eerst te oriënteren. Ik beschouw mijn aniosjaar als heel waardevol
pi_133031227
Eerstejaars vraag hier.

Kan iemand me uitleggen waarom bij unipaternale disomie het Angelman syndroom of Prader-Willi syndroom kan ontstaan? Het gaat me er dan vooral om waarom de ouder die beide exemplaren van het chromosoom heeft afgestaan de ziekte zelf niet hebben.
Omgekeerd: de vader zou toch ook een chromosoom van zijn moeder en een van zijn vader moeten hebben? Waarom zou het kind dan ziek worden?
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_133031357
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:06 schreef samthegreat5 het volgende:
Overigens: verkapte uitnodiging door dotKoen aan mij voor een hete partij surprise buttsex.
Pics or it didn't happen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_133042415
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:37 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen.
En gaarne ook namen erbij zodat we kunnen zien wie geeft en wie de ontvangende loser is
pi_133043892
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:38 schreef _Lily_ het volgende:
Echt weer triviale onzin. Ik draag die witte jas + badge alleen maar omdat het moet. Het liefst zou ik die de deur uit kieperen
Als je specialist Ouderengeneeskunde, huis-,bedrijfs-,consultatiebureau-,leger-, GGD-, milieu- of verstandelijk gehandicapten arts wordt, ben je er vanaf :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:46:07 #189
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_133044132
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:39 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als je specialist Ouderengeneeskunde, huis-,bedrijfs-,consultatiebureau-,leger-, GGD-, milieu- of verstandelijk gehandicapten arts wordt, ben je er vanaf :)
Ook bij kinder overigens. Is trouwens voor mij wel een extra pluspunt voor al die richtingen: die witte jas straalt een bepaalde machtsverhouding uit die ik heel onprettig en hopeloos ouderwets vind. Weg met die jassen.
pi_133044258
Genoeg kinderartsen die overigens wel in jas rondlopen. Ik vind dat van die machtsverhouding wel meevallen, ik kan prima een consult voeren met jas zonder machtsverhouding. Vind een jas wel handig en hygiënisch (maar ik draag dan ook elke dag een nieuwe jas).
pi_133044423
Wat ik veel erger vind is staand visite lopen. Ik ga bij iedere patiënt die ik meer dan begroet 's ochtends zitten.
pi_133044439
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:49 schreef dotKoen het volgende:
Genoeg kinderartsen die overigens wel in jas rondlopen. Ik vind dat van die machtsverhouding wel meevallen, ik kan prima een consult voeren met jas zonder machtsverhouding. Vind een jas wel handig en hygiënisch (maar ik draag dan ook elke dag een nieuwe jas).
Hoezo hygiënisch? :')

Je eigen kloffie van huis was je nooit? :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_133044562
Uiteraard wel. Het gaat ook meer om de bescherming van mijn eigen kloffie ;) (en om heel precies te zijn; mijn overhemden worden niet met 90 graden gewassen, mijn jas wel).
pi_133044781
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:49 schreef dotKoen het volgende:
Genoeg kinderartsen die overigens wel in jas rondlopen. Ik vind dat van die machtsverhouding wel meevallen, ik kan prima een consult voeren met jas zonder machtsverhouding. Vind een jas wel handig en hygiënisch (maar ik draag dan ook elke dag een nieuwe jas).
Bijna niemand droeg hier een jas op de kinderafdeling, totdat de inspectie langs kwam :( Nu dus verplicht jas, broek, geen sieraden, mouwen boven de ellebogen etc. Vind het voor de kinderen ook beter zonder jas, maarja.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_133044890
Maar die andere hygieneregels zijn dan ook erg belangrijk. Stoor me altijd aan (vaak vrouwen) die dan iets met lange mouwen onder hun witte jas aan hebben.
pi_133045236
Nou inderdaad voor ongewenste uitspatsels van patienten vind ik die jas wel weer prima moet ik toegeven.
pi_133052020
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:39 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als je specialist Ouderengeneeskunde, huis-,bedrijfs-,consultatiebureau-,leger-, GGD-, milieu- of verstandelijk gehandicapten arts wordt, ben je er vanaf :)
De legerarts op mijn medsiche keuring toen ik bij de landmacht solliciteerde droeg gewoon een jas.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:00:09 #198
208890 June.
Seriously?
pi_133053228
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef dotKoen het volgende:
Maar die andere hygieneregels zijn dan ook erg belangrijk. Stoor me altijd aan (vaak vrouwen) die dan iets met lange mouwen onder hun witte jas aan hebben.
Ach, dat vind ik dan ook wel weer overdreven hoor. Bij patiëntencontact stroop ik het altijd netjes op, maar anders vaak niet. Met alleen een tshirtje heb ik het vaak veels te koud.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:30:16 #199
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_133054538
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef dotKoen het volgende:
Maar die andere hygieneregels zijn dan ook erg belangrijk. Stoor me altijd aan (vaak vrouwen) die dan iets met lange mouwen onder hun witte jas aan hebben.
Weet je hoe koud ik het had in de winter zonder mouwen? Meer dan eens patiënten gehad die klaagden over mijn koude handen (ook al waarschuwde ik ze van tevoren). Als ik naar patiënten loop stroop ik de mouwen zo goed mogelijk op, maar ik kan er niet van wakker liggen dat het dan afzakt tot aan m'n ellebogen.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_133062892
Jullie zijn gewoon hypothyreoot. :6
pi_133071034
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:00 schreef June. het volgende:

[..]

Ach, dat vind ik dan ook wel weer overdreven hoor. Bij patiëntencontact stroop ik het altijd netjes op, maar anders vaak niet. Met alleen een tshirtje heb ik het vaak veels te koud.
Jij werkte toch in hetzelfde ziekenhuis als Dotkoen? Hij stoort zich dus aan je ;)
pi_133071077
Ik laat mijn mouwen nooit onder mn jas vandaan komen. Voor het geval er iets op spat. Je weet het maar nooit.
  zaterdag 9 november 2013 @ 02:27:38 #203
208890 June.
Seriously?
pi_133071502
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 01:41 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Jij werkte toch in hetzelfde ziekenhuis als Dotkoen? Hij stoort zich dus aan je ;)
Nee ;) En bovendien is hij nu onderzoeker dus veel meer dan een verkouden collega zal hij wel niet zien :P
Shine bright like a diamond.
pi_133072441
Ho ho, ik doe zelf mijn inclusies en ik scan mijn patiënten zelf (althans, dat ga ik doen). ;)
pi_133072802
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 08:20 schreef dotKoen het volgende:
Ho ho, ik doe zelf mijn inclusies en ik scan mijn patiënten zelf (althans, dat ga ik doen). ;)
Geen bereidwillige röntgenlaborant kunnen vinden?
pi_133072839
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:18 schreef Reintji het volgende:

[..]

Geen bereidwillige röntgenlaborant kunnen vinden?
Op onze 7T MRI is niet altijd laborant beschikbaar (kosten ook geld). We proberen wel zoveel mogelijk met laborant te scannen, maar we moeten het ook zonder kunnen.
pi_133075253
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 02:27 schreef June. het volgende:

[..]

Nee ;) En bovendien is hij nu onderzoeker dus veel meer dan een verkouden collega zal hij wel niet zien :P
Of een verkouden labrat
pi_133081186
Bedreigd door patiënt, fijn weer :s
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:25:19 #209
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_133082066
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:49 schreef iofn het volgende:
Bedreigd door patiënt, fijn weer :s
Ik weet waar jou huis woont, ik sweer!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_133082334
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:49 schreef iofn het volgende:
Bedreigd door patiënt, fijn weer :s
Dan zal het geen IC patiënt geweest zijn, die zeggen meestal niet veel :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_133084758
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:25 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Ik weet waar jou huis woont, ik sweer!
Kwam er achter dat hij/zij best dichtbij mijn privé adres woont :')
pi_133085021
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:49 schreef iofn het volgende:
Bedreigd door patiënt, fijn weer :s
Waarom ben je bedreigd?
pi_133137871
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:49 schreef iofn het volgende:
Bedreigd door patiënt, fijn weer :s
350mg Dormicum en 1000mg Morfine. Succes gegarandeerd.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_133137907
quote:
99s.gif Op maandag 11 november 2013 02:27 schreef intoxicated het volgende:

[..]

350mg Dormicum en 1000mg Morfine. Succes gegarandeerd.
Oehw hoe kom ik daar aan :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_133137919
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:49 schreef iofn het volgende:
Bedreigd door patiënt, fijn weer :s
Snap dat nooit, proberen ze mensen te helpen is het nog niet goed.
Zal wel groepsdruk zijn
Ik zwaai naar dieren.
pi_133138028
Mensen die artsen bedreigen. :')
pi_133138540
quote:
99s.gif Op maandag 11 november 2013 02:27 schreef intoxicated het volgende:

[..]

350mg Dormicum en 1000mg Morfine. Succes gegarandeerd.
En vergeet niet eerst je coassistent naar huis te sturen
pi_133140121
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 07:26 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

En vergeet niet eerst je coassistent naar huis te sturen
En probeer geen opmerkingen tegen haar te maken over hoe je meneer alleen maar een handje helpt naar de lieve heer..
pi_133145558
Oh oh, nu ben ik ook een dokter met een motorrijbewijs en motor. Nu de wandelstok nog en iets meer maligne worden :Y)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_133145606
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  maandag 11 november 2013 @ 17:47:46 #221
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_133154200
quote:
99s.gif Op maandag 11 november 2013 13:35 schreef intoxicated het volgende:
Oh oh, nu ben ik ook een dokter met een motorrijbewijs en motor. Nu de wandelstok nog en iets meer maligne worden :Y)
oh wil jij net als iofn graag bedreigd worden door je patiënten? ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_133156940
Hepatitis B vaccinatie is trouwens kloteduur: godverdomme 130 euro voor 3 vaccinaties en 1 titerbepaling. Ik zag het bonnetje geprint worden: 130 euro!? :')

Hopelijk vergoedt het UMCN of mijn verzekering het..
pi_133158291
Ohja, weer meeposten. Na vorig jaar een half jaartje in het VU te hebben gedaan, ben ik dus overgestapt naar het Erasmus MC. Superrelaxed. Het is wel even wennen (weer) om wat ouder te zijn dan de rest. Niet de puisterige corpslul uitlachen als hij het over hertjes regelen heeft, of de meiden die tijdens hoorcolleges zitten te ratelen op hun bek rammen enzo O+.
  maandag 11 november 2013 @ 19:51:03 #224
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_133158838
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:05 schreef samthegreat5 het volgende:
Hepatitis B vaccinatie is trouwens kloteduur: godverdomme 130 euro voor 3 vaccinaties en 1 titerbepaling. Ik zag het bonnetje geprint worden: 130 euro!? :')

Hopelijk vergoedt het UMCN of mijn verzekering het..
UMCN zal het wel vergoeden. Is een vaccinatieprogramma voor studenten.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:56:16 #225
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_133176320
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:05 schreef samthegreat5 het volgende:
Hepatitis B vaccinatie is trouwens kloteduur: godverdomme 130 euro voor 3 vaccinaties en 1 titerbepaling. Ik zag het bonnetje geprint worden: 130 euro!? :')

Hopelijk vergoedt het UMCN of mijn verzekering het..
Hier aan de VU wordt dat gewoon vergoed allemaal voor studenten.
pi_133176654
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:56 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Hier aan de VU wordt dat gewoon vergoed allemaal voor studenten.
En als je slim bent ook meteen de hep A erbij pakken, zit bij ons namelijk ook bij de prijs inbegrepen O-)
pi_133176809
Als je door het Radboudumc wordt ingedeeld voor vaccinatie bij de AMD (eerste jaar GNK en (deel van?) BMW) is het gratis. Voor Hep A (Twinrix) moet je bij ons bijbetalen. Hoe het werkt voor stagiairs van andere opleidingen; geen idee.
pi_133179933
En wat je niet gebruikt mag je in het Radboud toch op internet te koop aanbieden?

:+

Heeft dat ooit nog een staartje gekregen?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  dinsdag 12 november 2013 @ 13:30:31 #229
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_133181516
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:34 schreef intoxicated het volgende:
En wat je niet gebruikt mag je in het Radboud toch op internet te koop aanbieden?

:+

Heeft dat ooit nog een staartje gekregen?
Huh? waar gaat dit over? *ruikt sappig verhaal*
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_133183044
* dotKoen is BROK/GCP-gecertificeerd
  dinsdag 12 november 2013 @ 16:10:58 #231
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_133186674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:15 schreef dotKoen het volgende:
* dotKoen is BROK/GCP-gecertificeerd
Ik sta nog op de wachtlijst voor de BROK cursus :Z
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_133204591
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:30 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Huh? waar gaat dit over? *ruikt sappig verhaal*
Oh, een studente bood haar PEP op een of ander internetforum aan, omdat ze die tijdens haar buitenlandreis niet nodig had gehad. Een of andere decaan reageerde met de mededeling dat ze de opleiding af getrapt zou worden. Kan het bericht zo gauw niet terug vinden.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_133208143
Lol hilarisch. En is dat ook daadwerkelijk gebeurd?
pi_133209153
Inderdaad vrij komisch :')
pi_133225224
Don't know. Dotkoen weet dat vast wel?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_133225426
Het ging om malariaprofylaxe die over was van een coschap in Afrika. Iemand van het IWOO (niet de decaan, die heeft hopelijk wel iets beters te doen...) heeft toen die advertentie vervangen door een tekst dat het verkopen van receptplichtige medicatie verboden is en dat de betreffende studentes waren opgeroepen voor een gesprek met de commissie Professioneel Gedrag. Volgens mij is het daar ook bij gebleven.
pi_133245552
Vanmiddag m'n eerste mastertentamen. Ben benieuwd hoe veel kromme, slecht geformuleerde vragen er weer in zullen zitten waarvan het antwoord niet overeen komt met de literatuur...
pi_133248503
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:39 schreef christiman het volgende:
Vanmiddag m'n eerste mastertentamen. Ben benieuwd hoe veel kromme, slecht geformuleerde vragen er weer in zullen zitten waarvan het antwoord niet overeen komt met de literatuur...
Succes. Ik zit in het onderwijscentrum tentamens van eerdere jaren te maken. Irritant hoeveel fouten er in het antwoordmodel staan, ik ga overal aan zitten twijfelen, maar de appendix zit toch écht rechts volgens mij :').
pi_133249987
Aangenomen als ANIOS cardiologie *O* met goede uitzicht op een opleidingsplek :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_133250292
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:28 schreef MaxC het volgende:
Aangenomen als ANIOS cardiologie *O* met goede uitzicht op een opleidingsplek :)
*O* *O*

Welke regio? Perifeer?
pi_133250458
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:28 schreef MaxC het volgende:
Aangenomen als ANIOS cardiologie *O* met goede uitzicht op een opleidingsplek :)
Gefeliciteerd! Succes :)
  donderdag 14 november 2013 @ 14:13:03 #242
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_133251586
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:28 schreef MaxC het volgende:
Aangenomen als ANIOS cardiologie *O* met goede uitzicht op een opleidingsplek :)
leuk, waar? DM als je het niet hier wil neerzetten.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_133279210
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Succes. Ik zit in het onderwijscentrum tentamens van eerdere jaren te maken. Irritant hoeveel fouten er in het antwoordmodel staan, ik ga overal aan zitten twijfelen, maar de appendix zit toch écht rechts volgens mij :').
Ja beetje jammer is dat altijd. Je kan wel kijken of je de aanpassingen van het antwoordmodel kan vinden, dat helpt vaak al een hele hoop.
Maar mijn tentamen was echt bagger. De vragen waren helemaal niet evenredig verdeeld over de onderwerpen waar het tentamen over ging: heel veel kindercardio en radiologie -O-
pi_133279214
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:28 schreef MaxC het volgende:
Aangenomen als ANIOS cardiologie *O* met goede uitzicht op een opleidingsplek :)
Gaaf, gefeliciteerd!
pi_133296158
Ik zat bij de huisarts, ze printte de uitslag van de nier/blaas-echo en schoof hem mijn kant op: ''Jij bent toch geschoold in de kretologie, dan kan je meelezen''.

Kretologie? Wtf? Zat ze me nu in de maling te nemen of heb ik iets niet goed verstaan? :P

[ Bericht 5% gewijzigd door samthegreat5 op 15-11-2013 21:18:48 ]
  zaterdag 16 november 2013 @ 12:31:10 #246
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_133313965
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:39 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik zat bij de huisarts, ze printte de uitslag van de nier/blaas-echo en schoof hem mijn kant op: ''Jij bent toch geschoold in de kretologie, dan kan je meelezen''.

Kretologie? Wtf? Zat ze me nu in de maling te nemen of heb ik iets niet goed verstaan? :P
Een creatieve term voor jargon is al wtf waardig?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_133323004
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:31 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Een creatieve term voor jargon is al wtf waardig?
Oh, zo. Ik snap het al. Ik begreep het verkeerd. Kretologie als in: ''ongefundeerde uitspraken doen'' dacht ik _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door samthegreat5 op 16-11-2013 19:52:52 ]
  zondag 17 november 2013 @ 21:39:19 #248
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_133356959
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_133480693
Is er niet iemand die me wat gezelschap wil komen verlenen op het dermatologie lab? ;(
pi_133481260
Wat voor functie hebben de twee openingen aan de zijkanten van mijn amandelen in mijn mond? Ik heb laatst een kaak-operatie gehad en dus was ik in mijn mond aan het kijken hoe het ging, en ik merk vandaag op dat er twee openingen zijn aan de zijkanten van het begin van mijn slokdarm.

Als nieuwsgierige nerd ben ik dus ook in de mond van familie gaan kijken en zij hebben het ook.
pi_133482486
Openingen? Lateraal of mediaal van de tonsillen? Bedoel je niet de arcus palatoglossus en palatopharyngeus?
pi_133483984
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:05 schreef dotKoen het volgende:
Openingen? Lateraal of mediaal van de tonsillen? Bedoel je niet de arcus palatoglossus en palatopharyngeus?
Je kan al niet normaal meer praten :')

De vraagsteller leek mij geen Geneeskundestudent? Zo wel, dan onderstaand antwoord voor de niet-Geneeskundestudent geinteresseerden.

Hij bedoeld waarschijnlijk aan weerszijden van de verhemelteboog, bij de amandelen.

Dat zijn of de openingen van de speekselklierbuisjes, waarvan de speekselklieren bij je oor zitten (parotiden voor medici), of de buis van Eustachius, die zorgt voor drukregulatie in de trommelholte van beide oren...

Ik geloof wel dat de buis van Eustachius dichter bij het midden liggen en hoger in de verhemelteboog..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_133484416
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je kan al niet normaal meer praten :')
DefinitionX wil graag collega worden en heeft al eerder anatomische termen gebruikt.
quote:
De vraagsteller leek mij geen Geneeskundestudent? Zo wel, dan onderstaand antwoord voor de niet-Geneeskundestudent geinteresseerden.

Hij bedoeld waarschijnlijk aan weerszijden van de verhemelteboog, bij de amandelen.

Dat zijn of de openingen van de speekselklierbuisjes, waarvan de speekselklieren bij je oor zitten (parotiden voor medici), of de buis van Eustachius, die zorgt voor drukregulatie in de trommelholte van beide oren...

Ik geloof wel dat de buis van Eustachius dichter bij het midden liggen en hoger in de verhemelteboog..
Beide openingen zitten nu niet echt heel erg dicht naast de tonsillen.
pi_133489241
Bah, een geslaagde suicide bij een coassistent Interne in onze regio. Weet nog geen details. Drama :(
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_133490711
;(

In ander somber nieuws; de uitstekende blog van longarts Mariska Koster gelezen? http://medischcontact.art(...)t-eenzaam-beroep.htm.

Het streng zijn voor jezelf en collega's herken ik wel.
pi_133493987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:05 schreef dotKoen het volgende:
Openingen? Lateraal of mediaal van de tonsillen? Bedoel je niet de arcus palatoglossus en palatopharyngeus?
Lateraal van de uvula (excuus, ik was verward.)





Ik zou eerder zeggen de glossopalatine arch als ik naar die laatste afbeelding kijk, echter, als ik naar de eerste afbeelding kijk, dan zou ik zeggen de tonsillen zelf, maar dat is denk ik niet echt mogelijk, want ik zie dus i.p.v. de tonsillen twee gaten (uitgaande van de eerste afbeelding). Waarschijnlijk zitten de tonsills daarachter o.i.d.

quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je kan al niet normaal meer praten :')

De vraagsteller leek mij geen Geneeskundestudent? Zo wel, dan onderstaand antwoord voor de niet-Geneeskundestudent geinteresseerden.

Hij bedoeld waarschijnlijk aan weerszijden van de verhemelteboog, bij de amandelen.

Dat zijn of de openingen van de speekselklierbuisjes, waarvan de speekselklieren bij je oor zitten (parotiden voor medici), of de buis van Eustachius, die zorgt voor drukregulatie in de trommelholte van beide oren...

Ik geloof wel dat de buis van Eustachius dichter bij het midden liggen en hoger in de verhemelteboog..
Het zag er in ieder geval interessant uit, en ik wilde weten wat het was. Daarbij maakte ik me als een rasechte hypochondriac zorgen over.

Trouwens, als ik jeuk heb aan mijn oren ga ik weleens met mijn tong aan die kant 'krabben'. Dus misschien zit er in wat betreft die oren.

Als ik jullie posts lees, denk ik dat het normaal is. Immers, het zou wat zijn als mijn beide ouders (die niet verwant zijn) hetzelfde gen voor een mutatie o.i.d. dragen.
pi_133501163
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:48 schreef dotKoen het volgende:
;(

In ander somber nieuws; de uitstekende blog van longarts Mariska Koster gelezen? http://medischcontact.art(...)t-eenzaam-beroep.htm.

Het streng zijn voor jezelf en collega's herken ik wel.
Net toevallig gelezen in mijn medisch contact tijdschriftje. Zoals zij het zegt is het inderdaad best bizar dat er nog geen professionele steun is voor artsen en wel voor brandweerlui etc. Volgens mij zijn er best veel artsen depressief.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_133510724
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:05 schreef dotKoen het volgende:
Openingen? Lateraal of mediaal van de tonsillen? Bedoel je niet de arcus palatoglossus en palatopharyngeus?
Haha mijn hemel
pi_133753356
Het is hier officieel al een week stil :o
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_133754090
Ons huid infectie model werkt voor geen ene kut :')
99.55 % van de cellen sterft af in plaats van te groeien :')
Mijn begeleiders tasten ook in het duister en dat gaat nooit goedkomen, dus mijn heil maar gezocht op een microbiologie internetforum :')
pi_133762168
Ik heb denk ik een oplossing gevonden :o
  maandag 2 december 2013 @ 03:13:49 #262
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_133832503
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:46 schreef samthegreat5 het volgende:
Ons huid infectie model werkt voor geen ene kut :')
99.55 % van de cellen sterft af in plaats van te groeien :')
Mijn begeleiders tasten ook in het duister en dat gaat nooit goedkomen, dus mijn heil maar gezocht op een microbiologie internetforum :')
Zit de stekker van je kweekapparatuur er wel in?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_133836965
quote:
6s.gif Op maandag 2 december 2013 03:13 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Zit de stekker van je kweekapparatuur er wel in?
Ja, dat nog net wel :P
pi_133837198
Laatste 2 weekjes als co-assistent, aan het aftellen *O*
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 2 december 2013 @ 13:21:45 #265
299601 ZwarteSteen
Kop die steen
pi_133839903
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:37 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik heb denk ik een oplossing gevonden :o
Vergeet de luchtgaatjes niet :P

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 11:43 schreef MaxC het volgende:
Laatste 2 weekjes als co-assistent, aan het aftellen *O*
*O* en erna A(N)IOS Cardio right?
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
pi_133840686
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:21 schreef ZwarteSteen het volgende:

[..]

Vergeet de luchtgaatjes niet :P

[..]

*O* en erna A(N)IOS Cardio right?
Yes maar eerst nog 2 maanden backpacken aangezien ik daarna pas mijn BIG-registratie heb :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_133841409
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:21 schreef ZwarteSteen het volgende:

[..]

Vergeet de luchtgaatjes niet :P
De wat? :')
pi_133841880
Even op GGT, ALAT en ASAT laten prikken als ik dan toch al een compleet bloedbeeld moet prikken. Ongelukje gehad met medicijnen en een grote hoeveelheid alcohol :')
pi_133848235
Jij bent zo cool he sam.
pi_133850255
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:52 schreef Temple het volgende:
Jij bent zo cool he sam.
Ik weet het, je had het niet hoeven zeggen. Overigens raak ik de komende 6 maanden geen alcohol meer aan.
  maandag 2 december 2013 @ 19:04:50 #271
208890 June.
Seriously?
pi_133850538
Huisartsen die starten met metformine bij patiënten < 20 jaar bij DM de novo :{ resultaat: pH 6,90
Shine bright like a diamond.
  maandag 2 december 2013 @ 19:11:26 #272
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_133850811
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:04 schreef June. het volgende:
Huisartsen die starten met metformine bij patiënten < 20 jaar bij DM de novo :{ resultaat: pH 6,90
au :(

Ik mocht vandaag ook weer een keertje dokteren omdat 1 van m'n trialpatiënten ineens leverproefstoornissen had. Blij dat m'n hersens toch nog een beetje werken :o
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_133861771
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:48 schreef dotKoen het volgende:
;(

In ander somber nieuws; de uitstekende blog van longarts Mariska Koster gelezen? http://medischcontact.art(...)t-eenzaam-beroep.htm.

Het streng zijn voor jezelf en collega's herken ik wel.
Voor degenen die geïnteresseerd zijn: ze zit zometeen bij Pauw en Witteman.
pi_133865323
December december
Daar bent u weer
December december
Koel en koud
December december
Waar brengt u me nou?

Ik ben zo moe dat ik niet eens kan gapen. Een hoop beta gedaan vandaag voor de toets in Belgie volgend jaar.

Toen ik vwo natuurkunde deed was alles zo 'wat ben ik aan het doen', maar als je die formules om de zoveel tijd oefent en de eenheden invult, dan kun je formules zo tevoorschijn toveren.

E= N/C = F/Q
V= J/C=E * delta.x

m= N/C en x=m, voor V=(N*m)/C = J/C

In een radiaal veld mag je de 2e formule niet gebruiken. Ik raakte vaak door de war welke van de 2 het was:

V= kQ/r^2

of:

V=kQ/r

Nu weet ik uit mijn hoofd dat V=kQ/r juist is. Ik ga zo te werk: V moet de eenheden J/C krijgen.

Je hebt:

V = k * (C/m)

Dan moet k = (N*m^2)/C^2 om voor V=J/C eruit te krijgen. Als je dat inziet dan raak je nooit meer door de war tussen die twee formules. Als het de 1e was dan kreeg je k=(N*m^3)/C^2, maar dat kan niet, want het is een constante met de eenheden (N*m^2)/C^2.

0.o

Voor het erasmus mc kan ik behalve anatomie boeken doornemen niet erg veel doen ter voorbereiding. Ik hoop echter wel dat de wiskunde wat ik nu aan het doen ben, enigszins zal bijdragen aan een goede score voor de wiskunde gedeelte bij de decentrale van de het erasmus mc.

Wat mij ook vrij veel irriteert is het feit dat er een college toets is waar het leeswerk van erg stroef leest. Ik heb een voorbeeld gezien en het leest echt verschrikkelijk. Mijn engels is best goed, dus het verbaasde me een beetje. Ergens denk ik dat het een vertaling is.

Misschien kwam het omdat het 'medische tekst' was, maar als ik sabotta lees, dan leest dat veel fijner weg.

Ik heb hier een microbiology boek liggen dat ook soms stroef leest, maar dat van het college van vorig jaar leest echt 5x stroever.

Hopelijk is dat dit jaar anders....
pi_133872487
'Neuroloog Jansen verminderd toerekeningsvatbaar'

Wat een klote artikel.

Volgens mij heeft iedere arts wel ergens last van een te grote ego en wat narcisme. Hoort bij het beroep denk ik. Als mensen de hele dag naar je luisteren zonder wat terug te kunnen zeggen, dan gebeurt dat nou eenmaal. En het kan net zo goed geen grote ego/narcisme zijn, maar karakteristieken die je vindt bij iedere arts.
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:09:10 #276
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_133873521
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:37 schreef DefinitionX het volgende:
'Neuroloog Jansen verminderd toerekeningsvatbaar'

Wat een klote artikel.

Volgens mij heeft iedere arts wel ergens last van een te grote ego en wat narcisme. Hoort bij het beroep denk ik. Als mensen de hele dag naar je luisteren zonder wat terug te kunnen zeggen, dan gebeurt dat nou eenmaal. En het kan net zo goed geen grote ego/narcisme zijn, maar karakteristieken die je vindt bij iedere arts.
Jij hebt echt een heel raar beeld van wat dokterzijn anno 2013 inhoudt. Die dokters van de oude stempel zijn heel rap plaats aan het maken voor mensen die regelmatig aan zelfreflectie doen.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_133874744
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:09 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Jij hebt echt een heel raar beeld van wat dokterzijn anno 2013 inhoudt.
Van 9 tot 5 bij elke patiënt aan het rad van fortuin draaien en kijken welk willekeurig medicijn het je vertelt voor te schrijven toch? Toch?
pi_133875194
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:48 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Van 9 tot 5 bij elke patiënt aan het rad van fortuin draaien en kijken welk willekeurig medicijn het je vertelt voor te schrijven toch? Toch?
Te cynisch jij.
pi_133875277
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:06 schreef DefinitionX het volgende:

[..]

Te cynisch jij.
Ik plaag d'r maar ;(
pi_133875906
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:10 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ik plaag d'r maar ;(
Haha.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:32:09 #281
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_133877444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:10 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ik plaag d'r maar ;(
ach ik hoor er tenminste echt bij hier ;) Burnnnnnnnn :P
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_133877493
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:32 schreef Pluizel het volgende:

[..]

ach ik hoor er tenminste echt bij hier ;) Burnnnnnnnn :P
My life, what are you doing, it hurts.. :'( :'( :'(
pi_133898508
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:48 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Van 9 tot 5 bij elke patiënt aan het rad van fortuin draaien en kijken welk willekeurig medicijn het je vertelt voor te schrijven toch? Toch?
Ohhh zo'n ding moet ik echt hebben! Voor uw hoge bloeddruk krijgt u vandaag... Perindopril? Nee.. het rad draait door... Oeehhh mensen wat spannend.... Het rad staat bijna stil.... Het wordt.... Persantin!

Ging het ongeveer zo? :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_133899313
Persantin :9
pi_133913106
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:04 schreef June. het volgende:
Huisartsen die starten met metformine bij patiënten < 20 jaar bij DM de novo :{ resultaat: pH 6,90
Lactaatacidose als gebruik van metformine is zeldzaam, dus dat risico is geen contra-indicatie om het te gebruiken.

Tevens kan DM de novo bij een patient <20 jaar ook type 2 zijn anno 2013 lol. Was het een dikkerd? In zulke gevallen kun je best eerst testen of je met type 1 of 2 te maken hebt
pi_133913203
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:32 schreef Pluizel het volgende:

[..]

ach ik hoor er tenminste echt bij hier ;) Burnnnnnnnn :P
Hoop je.

(Waar is *hier* overigens?)
pi_133913238
quote:
99s.gif Op woensdag 4 december 2013 01:23 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Ohhh zo'n ding moet ik echt hebben! Voor uw hoge bloeddruk krijgt u vandaag... Perindopril? Nee.. het rad draait door... Oeehhh mensen wat spannend.... Het rad staat bijna stil.... Het wordt.... Persantin!

Ging het ongeveer zo? :+
En dan het rad nog eens draaien voor de dosering ;)
pi_133913296
Trouwens, in hoeverre komt de score die op de site van Panacea van VGT gegeven wordt meestal overeen met de daadwerkelijke score? Iemand die dat toevallig weet..? :9
pi_133913638
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:53 schreef Temple het volgende:
Trouwens, in hoeverre komt de score die op de site van Panacea van VGT gegeven wordt meestal overeen met de daadwerkelijke score? Iemand die dat toevallig weet..? :9
Vaak klopt die heel aardig. Het ligt er natuurlijk aan of je de vragen die geschrapt worden goed of fout had, en afhankelijk daarvan is je score nog wat hoger of lager. Overigens kom ik zelf vaak net wat lager uit dan Panacea, maar dat zal wel aan mijn rekenkwaliteiten liggen :+

Vandaag overigens wel lekker gescoord, 31% (jaar 2) dus ik ben dik tevreden :)
pi_133913764
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:02 schreef meneer_valk het volgende:

[..]

Vaak klopt die heel aardig. Het ligt er natuurlijk aan of je de vragen die geschrapt worden goed of fout had, en afhankelijk daarvan is je score nog wat hoger of lager. Overigens kom ik zelf vaak net wat lager uit dan Panacea, maar dat zal wel aan mijn rekenkwaliteiten liggen :+

Vandaag overigens wel lekker gescoord, 31% (jaar 2) dus ik ben dik tevreden :)
Netjes! Ik zou 9.04% hebben volgens de site (jaar 1) dus waarschijnlijk gewoon gehaald :)
pi_133915455
Panacea klopt inderdaad meestal vrij aardig.
Ik moet voor de volgende vgt m'n derma eens bijspijkeren. Kun je zo 5-10 vragen extra invullen...
pi_133916034
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:57 schreef lieslies het volgende:
Panacea klopt inderdaad meestal vrij aardig.
Ik moet voor de volgende vgt m'n derma eens bijspijkeren. Kun je zo 5-10 vragen extra invullen...
En kennis van testikels ook, blijkt. Haha
pi_133916204
Wat een VGTtje weer zeg :') Klinisch relevante vragen <100.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_133916219
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:48 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Van 9 tot 5 bij elke patiënt aan het rad van fortuin draaien en kijken welk willekeurig medicijn het je vertelt voor te schrijven toch? Toch?
alleen in mn dromen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_133916248
Geen VGT :D
pi_133916504
Ben blij dat wij geen VGT hebben!
pi_133916895
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:36 schreef christiman het volgende:
Ben blij dat wij geen VGT hebben!
Als je een veilige marge hebt qua resultaten van vorige VGT's zijn ze prima hoor, dat vind ik tenminste. Korte casus lezen en educated guesses maken (zo is het voor mij als tweedejaars bij veel vragen iig) vind ik best leuk :D. Ik kan me wel voorstellen ze minder leuk zijn als je elke keer op het randje van de voldoende zit.
pi_133917056
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:49 schreef meneer_valk het volgende:

[..]

Als je een veilige marge hebt qua resultaten van vorige VGT's zijn ze prima hoor, dat vind ik tenminste. Korte casus lezen en educated guesses maken (zo is het voor mij als tweedejaars bij veel vragen iig) vind ik best leuk :D. Ik kan me wel voorstellen ze minder leuk zijn als je elke keer op het randje van de voldoende zit.
Ik vind klinische vragen op tentamens ook altijd wel het leukst, ik ben alleen tegen correcting for guessing en herhaaldelijk toetsen. Als je dan toch de progressie van studenten wilt testen, maak dan een klinische toets die is toegespitst op het kennisniveau van de student, dus aparte toetsen voor elk jaar.
pi_133919633
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:47 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Lactaatacidose als gebruik van metformine is zeldzaam, dus dat risico is geen contra-indicatie om het te gebruiken.

Tevens kan DM de novo bij een patient <20 jaar ook type 2 zijn anno 2013 lol. Was het een dikkerd? In zulke gevallen kun je best eerst testen of je met type 1 of 2 te maken hebt
Je kan het ook anders interpreteren: Jonge patient met DM type 1 de novo, huisarts stelt de diagnose type 2 (misschien sprake van overgewicht? subklinisch beloop?), start metformine, metformine laat de insuline gekoppelde lipolyse ongemoeid en dus een keto-acidose.

Maar June kan ons vast wel iets meer vertellen. Interessante casus ;)
pi_133922258
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:54 schreef christiman het volgende:

[..]

Ik vind klinische vragen op tentamens ook altijd wel het leukst, ik ben alleen tegen correcting for guessing en herhaaldelijk toetsen. Als je dan toch de progressie van studenten wilt testen, maak dan een klinische toets die is toegespitst op het kennisniveau van de student, dus aparte toetsen voor elk jaar.
Dat hebben wij op het AMC, maar dat is de afgelopen jaren langzaam uitgekleed en in de vernieuwde bachelor die er aan zit te komen gaan wij ook de VGT maken :')
  woensdag 4 december 2013 @ 21:25:43 #301
208890 June.
Seriously?
pi_133923632
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:47 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Lactaatacidose als gebruik van metformine is zeldzaam, dus dat risico is geen contra-indicatie om het te gebruiken.

Tevens kan DM de novo bij een patient <20 jaar ook type 2 zijn anno 2013 lol. Was het een dikkerd? In zulke gevallen kun je best eerst testen of je met type 1 of 2 te maken hebt
Nee, hij was dun. In de regel worden zulke patiënten vaak doorgestuurd ter analyse. Maar ik bedoelde meer dat gewoon starten met metformine en vervolgens afwachten niet echt handig was.

En het was natuurlijk geen lactaatacidose bij metformine, maar een keto-acidose.

Btw, ik zie nog wel regelmatig milde lactaatacidoses bij metformine hoor. Helemaal bij die oudjes met verminderde nierfunctie.

[ Bericht 5% gewijzigd door June. op 04-12-2013 21:34:03 ]
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')