abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 november 2013 @ 12:09:06 #289
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132884630
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 12:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

[..]

Lijkt mij minder stug, als je de reactie van Gray ook ziet bijvoorbeeld. Dat is vrij duidelijk hoe dat bedoeld is. Maar wel fijn dat jij wel zo vriendelijk bent :) En je hebt ook wel een punt wat betreft het loslaten van het verleden maar heb het idee dat wat ik zeg niet helemaal overkomt omdat het wat lastiger is om te kunnen begrijpen (en ja dat klinkt misschien raar, maar het is wel zo). Hoe dan ook ik ga even weer bezig, ik draag ook niet bij aan een oplossing verder dus ja :P
we dan
pi_132885004
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tsja, ik weet het niet wat Lex betreft, maar hij doet me ergens een beetje aan Benzin denken.

Edit: Fascinerend ergens wel...
Die jongen is waarschijnlijk ook niet in orde, maar ik probeer tenminste wat in de echte wereld.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132885083
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:21 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Die jongen is waarschijnlijk ook niet in orde, maar ik probeer tenminste wat in de echte wereld.
Benzin ook :)

Edit: Maar het ging mij eigenlijk ook meer om jullie instelling
pi_132885244
Wie wat heh?

Volgens mij is comp lex een prima kerel.
Rustig aan.
pi_132885258
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Benzin ook :)

Edit: Maar het ging mij eigenlijk ook meer om jullie instelling
Oh ok, dat is nieuws :)
Het is goed om te zien dat ie wat onderneemt.

Mijn instelling wordt beïnvloed door mijn stoornissen. Ze zijn verweven met mijn persoonlijkheid.
Ik moet zaken stapje voor stapje doen. Ik moet eerst uitzoeken wat er nou precies misgaat met gesprekken (en tussen mij en andere mensen).
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132885330
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mijn instelling wordt beïnvloed door mijn stoornissen. Ze zijn verweven met mijn persoonlijkheid.
Ik moet zaken stapje voor stapje doen. Ik moet eerst uitzoeken wat er nou precies misgaat met gesprekken (en tussen mij en andere mensen).
Al deze informatie is totaal niet concreet, ergo, je kunt er in praktijk helemaal niks mee als je het niet concretiseerd.
Rustig aan.
pi_132885378
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Weet je, ik was een post aan het tikken, maar dat heeft in jouw geval toch geen zin.
Zo geil als ik ben op positivisme, zo :r ik van negativisme.

Ik wens je verder succes met het gaarkoken in je eigen sop. Kijk je wel uit dat je niet aanbrand he.
pi_132885602
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Al deze informatie is totaal niet concreet, ergo, je kunt er in praktijk helemaal niks mee als je het niet concretiseerd.
SoVa is praktisch gericht. Wat je daar leert zou je direct in de praktijk toe kunnen passen.
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Weet je, ik was een post aan het tikken, maar dat heeft in jouw geval toch geen zin.
Zo geil als ik ben op positivisme, zo :r ik van negativisme.

Ik wens je verder succes met het gaarkoken in je eigen sop. Kijk je wel uit dat je niet aanbrand he.
Ik ben niet aan het gaarkoken in mijn eigen sop. Ik kan nu bij hulpverleners terecht. Ik ga kijken wat er gaat gebeuren bij SoVa. Als ik nieuws heb, dan vertel ik het wel.
pi_132885637
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:41 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ben niet aan het gaarkoken in mijn eigen sop. Ik kan nu bij hulpverleners terecht. Ik ga kijken wat er gaat gebeuren bij SoVa. Als ik nieuws heb, dan vertel ik het wel.
Ik ben benieuwd! :)
pi_132888384
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:31 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ik denk dat het stellen van 'kijken naar de toekomst en het nu' voorbij schiet aan het feit dat het verleden zijn uitwerking heeft gehad. Het wordt vanuit een gunstiger positie gezien dan comp-lex het ervaart (of het is). En dan willen mensen voor het gevoel van comp-lex te gemakkelijk over zijn huidige situatie heenlopen (het gevolg van zijn verleden) en moet hij vaak teruggrijpen naar zijn verleden om te proberen het beeld realistischer te maken bij de anderen.

Corrigeer me maar als ik de plank er helemaal naast sla, is gewoon het idee dat ik krijg.
Het probleem is dat ie op dit moment om verbetering heen draait.

Ik heb het al eerder gezegd, maar Comp_Lex zwelgt in zijn leed. Hij geniet er op een zekere manier van, want het maakt hem "negatief uniek", apart, uitzonderlijk, en weet ik wat niet. Het is makkelijker om wel en wee te klagen over je leed, dan er iets aan te doen.

Wanneer mensen hier horen van iemands problemen, dan willen ze diegene helpen. Comp_Lex wil niet geholpen worden, want slaat alles in de wind, maar neemt het vervolgens anderen kwalijk dat niemand hem helpt.

En dat is prima, wat mij betreft. Blijkbaar weet hij hoe het niet moet. Dan weet hij ook hoe het wel moet. Rest alleen de vraag waarom hij het nog niet opgelost heeft. Maar tot die tijd steun ik hem in zijn koppigheid. Tot overdrijven aan toe. Iets anders heeft immers weinig zin. Sommige kinderen moeten gewoon hard op hun bek gaan voor ze leren lopen.

En om nog even de neus op de feiten te drukken:
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 11:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar nu je Cluster A hebt, kan dat luisteren naar anderen niet meer?
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:49 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Jawel, maar zaken gaan nu veel moeilijker voor me dan vroeger. Dat houdt in dat ik niet alles kan doen wat anderen tegen me zeggen.
Dus: nee, hij kan niet luisteren. Klaar. :W
  maandag 4 november 2013 @ 14:29:29 #299
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132888679
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 14:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Het probleem is dat ie op dit moment om verbetering heen draait.

Ik heb het al eerder gezegd, maar Comp_Lex zwelgt in zijn leed. Hij geniet er op een zekere manier van, want het maakt hem "negatief uniek", apart, uitzonderlijk, en weet ik wat niet. Het is makkelijker om wel en wee te klagen over je leed, dan er iets aan te doen.

Wanneer mensen hier horen van iemands problemen, dan willen ze diegene helpen. Comp_Lex wil niet geholpen worden, want slaat alles in de wind, maar neemt het vervolgens anderen kwalijk dat niemand hem helpt.

En dat is prima, wat mij betreft. Blijkbaar weet hij hoe het niet moet. Dan weet hij ook hoe het wel moet. Rest alleen de vraag waarom hij het nog niet opgelost heeft. Maar tot die tijd steun ik hem in zijn koppigheid. Tot overdrijven aan toe. Iets anders heeft immers weinig zin. Sommige kinderen moeten gewoon hard op hun bek gaan voor ze leren lopen.

En om nog even de neus op de feiten te drukken:

[..]

[..]

Dus: nee, hij kan niet luisteren. Klaar. :W
Of jullie denken te simpel en begrijpen niet dat alles niet zo rechtlijnig is als jullie het graag willen voordoen (vandaar dat de ander met 'maar' moet reageren, omdat jullie reactie een onvolledig beeld van de situatie geeft). Om dan daarna ook nog na te trappen over iets waar jullie het niet bij het rechte eind hebben is gewoon kinderlijk hinderlijk.

En nee dat betekent niet dat comp-lex het bij het juiste eind heeft met betrekking tot alles (altijd de volgende reactie van anderen dan die op lucht is gebaseerd). Ik begin me nu ook wel te irriteren aan de simpelheid van sommige reacties zeg.
we dan
pi_132888814
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:29 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Of jullie denken te simpel en begrijpen niet dat alles niet zo rechtlijnig is als jullie het graag willen voordoen (vandaar dat de ander met 'maar' moet reageren, omdat jullie reactie onvolledig is). Om dan daarna ook nog na te trappen over iets waar jullie het niet bij het rechte eind hebben is gewoon kinderlijk hinderlijk.
Het kan zijn dat wij te simpel denken, maar in dat geval kan jij of Comp_Lex zelf vast wel laten zien wat voor intelligente oplossingen jullie hebben?
  maandag 4 november 2013 @ 14:33:51 #301
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132888852
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 14:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Het kan zijn dat wij te simpel denken, maar in dat geval kan jij of Comp_Lex zelf vast wel laten zien wat voor intelligente oplossingen jullie hebben?
Jullie wijzen op ongepast gedrag mag niet tenzij ik zelf oplossingen geef voor zijn problemen?
we dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')