Tja geen idee waarom... maar het kan wel prima...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar eh... wie gebruikt nou nog gaskachels op flessen? Die sluit je normaal toch gewoon aan op de gasleiding?
een moderne CV ketel is een gesloten ketel al dat scheelt alweer natuurlijk...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:25 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waar het vaak fout gaat is het achterstallig onderhoud bij alle soorten kachels..
(alhoewel mijn eigen, goed onderhouden cv ketel, totaal uitgebrand is van binnen... gelukkig zat de mantel er goed op)
Het verhaal achter de precieze oorzaak van Maas, ken ik eigenlijk niet...
Terwijl ik er zo veel gewerkt heb
Wat is er raar aan dat onze wetgeving onvoorzichtigheid strafbaar stelt? Als je had kunnen en moeten weten dat je niet handig bezig bent, is het niet raar dat je verantwoordelijk wordt gehouden als het mis gaat. En er staan vast wel wat eenvoudige waarschuwingen op zo'n gasfles.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
schijnbaar omdat onze wetgeving raar is..
nou ik denk dat er alleen BRANDBAAR op staat, en mogelijk nog in goed geventileerde plaatsen gebruiken..quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:07 schreef Light het volgende:
[..]
Wat is er raar aan dat onze wetgeving onvoorzichtigheid strafbaar stelt? Als je had kunnen en moeten weten dat je niet handig bezig bent, is het niet raar dat je verantwoordelijk wordt gehouden als het mis gaat. En er staan vast wel wat eenvoudige waarschuwingen op zo'n gasfles.
En misschien ook uit de zon en uit de buurt van open vuur (en andere warmtebronnen) bewaren. Maar ik ben geen gasflessenexpert en ik heb ook niet zo'n ding in de buurt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou ik denk dat er alleen BRANDBAAR op staat, en mogelijk nog in goed geventileerde plaatsen gebruiken..
Iemand moet toch zondebok zijnquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:07 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het strafbaar was, als je iets niet met opzet doet, EN je onvoorzichtig handelt zonder dat je het zelf in de gaten hebt...
(Want als hij doorhad dat hij onvoorzichtig bezig was, dan was het dus opzet)
Ik snap niet zo goed waarom dat dan strafbaar is.. eigenlijk..![]()
Typisch Nederlands ja.. het kwaad is al geschied, niks meer aan te doen.. maar altijd moet iemand de schuld krijgen in dit landquote:
Lijkt me dat het geen opzet was. Foutje met grote gevolgen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:15 schreef Alexxxxx het volgende:
de verdacht is niet aangehouden omdat daar het vergrijp te licht voor is, en het enige contact wat er was was dat ze hem met warmtecameras hebben zien liggen? is de LC aan het dramatiseren of was er ook nog een persconferentie die ik niet gezien heb?
ik denk idd ook dat het feit dat die hele brand door zijn handeling is veroorzaakt en dat daar iemand bij is omgekomen - dat dat zn hele leven wel genoeg zal bijblijven. Dus hij heeft zn 'straf' eigenlijk al.....quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:22 schreef Harajuku. het volgende:
Die koekenbakker doet zoiets heus niet met opzet en nu dit is gebeurd zal hij in 't vervolg wel beter uitkijkenEr is iemand dood door hem, m.i. hoeft hij niet ook nog twee jaar 't gevang.
Spelen met een gaskachel?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:40 schreef kwiwi het volgende:
Je weet natuurlijk niet precies wat er gebeurd is.... Was het echt per ongeluk of heeft hij met de gaskachel zitten spelen?
Vind ik eigenlijk ook. Stel je toch eens voor dat door jouw handelen zoiets gebeurt en er ook een jonge knul om het leven komt. Door wat jij gedaan hebt. Ouch.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:29 schreef Apotheose het volgende:
ik denk idd ook dat het feit dat die hele brand door zijn handeling is veroorzaakt en dat daar iemand bij is omgekomen - dat dat zn hele leven wel genoeg zal bijblijven. Dus hij heeft zn 'straf' eigenlijk al.....
En dat ook nog even keihard bevestigd word als hij aangehouden word...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk ook. Stel je toch eens voor dat door jouw handelen zoiets gebeurt en er ook een jonge knul om het leven komt. Door wat jij gedaan hebt. Ouch.
Ik neem aan dat je het over voertuigen hebt.... daar heb je meestal een rijbewijs voor nodig...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:42 schreef drakin het volgende:
Jullie vinden dat hij geen straf verdient omdat hij onvoorzichtig handelde en daardoor iemand dood is?
Raar dat mensen anders piepen wanneer het een verkeersongeval betreft.
Als je bijv met drank op achter het stuur kruipt vind ik onnodig. Je weet dat je met de auto bent dus zuip dan ook niet. Klaar. Als je denkt nog even snel door rood te kunnen en je rijdt een voetganger aan met fatale afloop - ja dat licht stond op rood. Had je ook wel even kunnen wachten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:42 schreef drakin het volgende:
Jullie vinden dat hij geen straf verdient omdat hij onvoorzichtig handelde en daardoor iemand dood is?
Wat was die onvoorzichtige handeling dan? Het bezitten van een gaskachel met gasfles is bij mijn weten niet verboden. Het feit dat het OM nog niet weet of ze tot vervolging overgaan zegt mij al genoeg, want normaal gesproken zijn ze als de kippen bij om iemand te vervolgen. Waarom zou je iemand überhaupt beschuldigen en dat uitspreken in de media als je niet eens zeker weet dat je tot vervolging overgaat?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:42 schreef drakin het volgende:
Ik vond het ontstaan in een kledingwinkel wel een duidelijke reden waarom de brand zo snel om zich heen greep.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:01 schreef ACT-F het volgende:
En de hele aandacht richt zich op het eerste vlammetje, terwijl er zoveel ontstekingsbronnen zijn die een brand kunnen veroorzaken. Wat ik interessanter vind is waarom de brand zo snel om zich heen kon grijpen. Toch komt er geen onderzoek, om lachwekkende redenen:
Als je weet dat het algemeen bekend is dat brand in een kledingwinkel snel om zich heen grijpt, dan neem je maatregelen om een dergelijke brand beheersbaar te houden. Wat waren die maatregelen? En zijn ze überhaupt opgelegd? Zo ja, zijn die maatregelen gecontroleerd? Zo ja, wanneer voor het laatst?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond het ontstaan in een kledingwinkel wel een duidelijke reden waarom de brand zo snel om zich heen greep.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |