Juist. Jij snapt het. Nogmaals, man the fuck up. Niet janken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:39 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
idd, goed argument, dan mogen andere mensen het ook niet.
Wat heb je gesnoven?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:38 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat kan ook niet. Dat artikel van Rob Wijnberg is weer een typisch artikel van iemand die vanuit zijn verheven superieure blanke positie denkt dat ras geen probleem is.
Als je op straat een blanke man vraagt of racisme een probleem is, dan is de kans groot dat velen zeggen "nee, want ik behandel zwarte mensen net als blanke mensen".
Maar stel nou dezelfde vraag aan een zwarte man. Denk je dat die zal antwoorden "nee, want ik behandel blanke mensen net als zwarte mensen"?
Natuurlijk niet, die kans is zo goed als nul. Omdat de zwarte man aan de ontvangende kant van het racisme zit en de blanke aan de zendende kant. Voor de blanke is het makkelijk om zich niet langer over rassen druk te maken, voor hem verandert er niets. Voor de zwarte man is dat onmogelijk omdat hij nog steeds slachtoffer zal blijven van racisme en daardoor nog steeds constant met het bestaan van rassen wordt geconfronteerd.
Zender en ontvanger hebben een totaal verschillende perceptie van racisme. En dat wil helaas maar niet doordringen tot veel mensen, blijkbaar zijn er maar weinig in staat om zich even in te leven in de andere kant.
Godverdommequote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:38 schreef Joanne35 het volgende:
Omdat de zwarte man aan de ontvangende kant van het racisme zit en de blanke aan de zendende kant. Voor de blanke is het makkelijk om zich niet langer over rassen druk te maken, voor hem verandert er niets. Voor de zwarte man is dat onmogelijk omdat hij nog steeds slachtoffer zal blijven van racisme en daardoor nog steeds constant met het bestaan van rassen wordt geconfronteerd.
Aha hij mag zijn mening niet geven en jij welquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:38 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Heeft hij ook weer aandacht nodig??
Neemt niet weg dat Petertje een aandachtshoer is.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha hij mag zijn mening niet geven en jij wel
Dat is precies het probleem. Zwarte mensen plaatsen zichzelf altijd automatisch in een slachtofferrol als het om racisme gaat. Als je die vraag aan een blanke stelt, gaat hij er automatisch vanuit dat hij bij racisme gezien wordt als de zender ''nee want ik behandel...''quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:38 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat kan ook niet. Dat artikel van Rob Wijnberg is weer een typisch artikel van iemand die vanuit zijn verheven superieure blanke positie denkt dat ras geen probleem is.
Als je op straat een blanke man vraagt of racisme een probleem is, dan is de kans groot dat velen zeggen "nee, want ik behandel zwarte mensen net als blanke mensen".
Maar stel nou dezelfde vraag aan een zwarte man. Denk je dat die zal antwoorden "nee, want ik behandel blanke mensen net als zwarte mensen"?
Natuurlijk niet, die kans is zo goed als nul.
Gedaan en ik begrijp DAT mensen zich kennelijk zwaar gekrenkt voelen en daardoor blijkbaar geen normaal leven kunnen hebben, alleen begrijp ik niet WAAROM.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heb ik al meerdere malen aangegeven: nee.
Sterker nog, ik heb zelfs al vaak genoeg tegen mensen die begonnen over 'ja misschien moeten we het veranderen' gezegd dat je het niet moet veranderen puur omdat anderen het willen. Ik ben van mening dat je op respectvolle wijze met elkaar in gesprek moet gaan en in ieder geval de argumenten v/d anderen moet proberen te begrijpen.
Op basis daarvan kun je een afweging maken in hoeverre je de argumenten begrijpt
In het geheel NIETquote:in hoeverre je het ermee eens bent
Ik vind het ERG belangrijk er NIET in mee te gaan.quote:en hoe belangrijk het voor jou is om er wel/niet in mee te gaan.
Dat laatste. Opgelost.quote:En op basis daarvan kun je besluiten volledig mee te gaan in het aanvankelijke verzoek, tot een middenweg te komen, een minimale aanpassing te doen, of het gewoon zo te laten.
Generaliseren !quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. Zwarte mensen plaatsen zichzelf altijd automatisch in een slachtofferrol als het om racisme gaat. Als je die vraag aan een blanke stelt, gaat hij er automatisch vanuit dat hij bij racisme gezien wordt als de zender ''nee want ik behandel...''
Terwijl een zwarte man zichzelf automatisch als lijdend voorwerp zal zien. Ergo: bij de vraag of racisme een probleem is voelt hij zich nooit aangesproken. Hij wijst direct naar andere mensen.
En dat gegeven, die slachtofferrol, is juist wat blanke mensen zo enorm ergert en de kast op jaagt. Dat is iets wat nu eindelijk eens doorbroken moet worden.
klopt. zei ik eerder al, dit kweekt onbegrip en onwil richting deze groep mensen. eeuwig zonde na wat er de afgelopen decennia bereikt is op het gebied van integratie.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
at op 2 terug te kijken; deze hele kwestie verscheurt het land alleen maar meer en meer en werkt discriminatie en intolerantie alleen maar meer in de kaart. Wat een verschrikkelijke argumenten hebben sommige van de voorstanders om Zwarte Piet te veranderen in dat debat. Er wordt compleet voorbij gegaan aan het feit dat het een feest voor onze (alle) kinderen is en dat - terecht beargumenteerd - Zwarte Piet als
Nee, dat is een uitdrukking van pure verbazing. Haar post is verder zo doordrenkt van slachtoffergejank en vooringenomenheid dat het écht niet loont daar serieus op in te gaan. Alles dat ik als blanke duivel te berde breng is bij voorbaat al niet waar, dus ga ik het niet eens proberen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is jouw intelligente wijze van reageren dat het foutief is wat zij beweert?
ja, dikke klootzak ben ikquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:40 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Juist. Jij snapt het. Nogmaals, man the fuck up. Niet janken.
Je kan wel op onjuistheden in de argumentatie wijzen, zoals dat er niks ontvangen kan worden als er niks uitgezonden wordt, maar dat is emmertjes water naar de zee scheppen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is jouw intelligente wijze van reageren dat het foutief is wat zij beweert?
Het blijft een mongool, met excuses naar alle mongooltjes voor de nare vergelijking met deze idioot.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:32 schreef Joanne35 het volgende:
twitter:PeterRdeV twitterde op dinsdag 22-10-2013 om 10:42:53De #ombudsman heeft gelijk: iedereen die zich onder de mensen begeeft weet dat er hier veel discriminatie is en afkeer van buitenlanders... reageer retweet
twitter:PeterRdeV twitterde op woensdag 23-10-2013 om 17:49:24Kinderboeken en kinderliedjes zijn de afgelopen decennia aangepast... dus waarom een kinderfeest niet? #ZwartePiet is uit. BONTE PIET in. reageer retweet
twitter:PeterRdeV twitterde op donderdag 24-10-2013 om 11:38:23Het fanatisme waarmee volwassen mensen aan #ZwartePiet willen blijven vasthouden, inplaats van een #BontePiet is een beetje verontrustend... reageer retweet
Nee joh, en je gaat lekker.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. Zwarte mensen plaatsen zichzelf altijd automatisch in een slachtofferrol als het om racisme gaat. Als je die vraag aan een blanke stelt, gaat hij er automatisch vanuit dat hij bij racisme gezien wordt als de zender ''nee want ik behandel...''
Terwijl een zwarte man zichzelf automatisch als lijdend voorwerp zal zien. Ergo: bij de vraag of racisme een probleem is voelt hij zich nooit aangesproken. Hij wijst direct naar andere mensen.
En dat gegeven, die slachtofferrol, is juist wat blanke mensen zo enorm ergert en de kast op jaagt. Dat is iets wat nu eindelijk eens doorbroken moet worden.
Ik meen mij niet te herinneren dat gezegd te hebben. Maar wie ben ik om tegen jouw woorden in te gaan...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:49 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
ja, dikke klootzak ben ik
Nee, die zgn. "slachtoffer rol" is juist iets wat blanken, of in ruimere zin, mensen uit de meerderheidsgroepering, gebruiken om mensen uit de minderheidsgroepering monddood te maken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zwarte mensen plaatsen zichzelf altijd automatisch in een slachtofferrol als het om racisme gaat.
Doet de post waarop hij reageert toch ook? De enige oplossing is door niet meer in zwart/wit te denken.quote:
Je zegt dat zwarte mensen in de slachtofferrol kruipen als het om racisme gaat.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Waar zeg ik ''alle zwarte mensen'' dan? Wijs eens aan.
En dat komt omdat ze in die landen Witte Piet hebben? Er zijn overal racistische mensen. Doe daar wat mee voor je kinderfeestjes gaat bezoedelen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee joh, en je gaat lekker.
Groei als blanke op in Curaçao of bijvoorbeeld een Afrikaans land. Wordt gediscrimineerd en geef hier jezelf de schuld van
Ik denk dat deze discussie wel degelijk van belang is. Deze discussie gaat er ook over hoe we anno 2013 nog kunnen praten over discriminatie en maatschappelijke verschillen op basis van huidskleur of afkomst. Hoe gaan we om met vermeend onderhuids racisme. Hoe houden we, in een samenleving waar niemand zich als racist ziet, dit bespreekbaar. En nog belangrijker, waarom is dit thema, het veranderen van Zwarte Piet, voor zovelen juist ónbespreekbaar.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:47 schreef Danny het volgende:
[..]
klopt. zei ik eerder al, dit kweekt onbegrip en onwil richting deze groep mensen. eeuwig zonde na wat er de afgelopen decennia bereikt is op het gebied van integratie.
Volgens huis- tuin en keukenfilosoof Joanne35 is het juist helemaal omgekeerd en andersom. Psychologie met de Dikke Vandale als lesboek.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je zegt dat zwarte mensen in de slachtofferrol kruipen als het om racisme gaat.
Alsof blanke mensen dat niet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |