Ow, je krijgt niet snel antwoord op scherpe vragen in deze topics.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:24 schreef n00b13 het volgende:
[..]
GEEF DAN ANTWOORD OP MIJN REACTIE!
IK STEL DE HELE GODVERDOME TIJD INHOUDELIJKE VRAGEN.
ik word niet snel boos, maar nu.. ARgh@!
Dat klopt maar laten we het in dit topic bij Zwarte Piet houden.quote:
Dat lijkt mij niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:24 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het rascistisch als negers voor een witte man moeten werken?
Wat is je vraag?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:24 schreef n00b13 het volgende:
[..]
GEEF DAN ANTWOORD OP MIJN REACTIE!
IK STEL DE HELE GODVERDOMDE TIJD INHOUDELIJKE VRAGEN.
ik word niet snel boos, maar nu.. ARgh@!
Ja, de hele tijd worden wij NL'ers benoemd als intolerant, maar hoe ben ik dat dan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ow, je krijgt niet snel antwoord op scherpe vragen in deze topics.
De vrijheid van expressie houdt in dat je je gezicht zwart mag schminken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat klopt maar laten we het in dit topic bij Zwarte Piet houden.
Maakt al genoeg los zo te zien.
Je leest de antwoorden niet eens?quote:
Ik spreek niet graag voor een ander, maar in zijn post spreekt hij toch echt over SOMMIGE Nederlanders. Of heb ik een post van hem over het hoofd gezien?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:26 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ja, de hele tijd worden wij NL'ers benoemd als intolerant, maar hoe ben ik dat dan.
Ik word graag op mijn blinde vlek gewezen, maar wel wat voorbeelden dan.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:23 schreef De_Ilias het volgende:
Grappig hoe sommige Nederlanders zich gelijk gekrenkt voelen en overstappen naar de "Islam" onderwerp, Hallo sjonnie het gaat hier om racisme en zwarte piet en geen Islam, daar heb je andere 1000x topics voor open.
Is geen vergelijking want dat is realiteit en het sinterklaasfeest is een sprookje, niet echt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:28 schreef De_Ilias het volgende:
Nogmaals maak ik de vergelijking met Jodensterren/hakenkruizen en haakneuzen als symbool voor bepaald feestje, is dit toegestaan denk je?
Je geeft geen antwoord!!!!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:28 schreef De_Ilias het volgende:
Nogmaals maak ik de vergelijking met Jodensterren/hakenkruizen en haakneuzen als symbool voor bepaald feestje, is dit toegestaan denk je?
Dat je die vergelijking durft te maken is al misselijkmakend. Ga je schamen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:28 schreef De_Ilias het volgende:
Doen die Belgen toch nog iets goedquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:20 schreef MolFan het volgende:
België heeft ook pietjes, niemand die erover zeurt
Ik zeg niet dat Alle Nederlanders racistisch zijn, dat is helemaal niet waar! Lang genoeg in Nederland geleefd om dat te weten. Maar Nederland als Land moet gewoon stoppen met het doen alsof hun neus bloedt, Sinterklaas is een feest waarin zich een racistisch element in schuil houdt, dat kan je als volk in deze tijd niet meer toelaten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:27 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je leest de antwoorden niet eens?
Ik vraag waarom jij vind dat wij racistisch of intolerant zijn?
Alleen vanwege Zwarte Piet?
Is dat dan de laatste horde naar een totale utopisch wereldnederland?
Ok, maar dan is sinterklaas dus de laatste horde naar een utopisch wereldnederland zonder racisme?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:30 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Alle Nederlanders racistisch zijn, dat is helemaal niet waar! Lang genoeg in Nederland geleefd om dat te weten. Maar Nederland als Land moet gewoon stoppen met het doen alsof hun neus bloedt, Sinterklaas is een feest waarin zich een racistisch element in schuil houdt, dat kan je als volk in deze tijd niet meer toelaten.
IS EEN SPROOKJE neem het dus niet letterlijk azijnpisserquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:30 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Alle Nederlanders racistisch zijn, dat is helemaal niet waar! Lang genoeg in Nederland geleefd om dat te weten. Maar Nederland als Land moet gewoon stoppen met het doen alsof hun neus bloedt, Sinterklaas is een feest waarin zich een racistisch element in schuil houdt, dat kan je als volk in deze tijd niet meer toelaten.
Als je Piet helemaal zwart maakt (dus zonder rode lippen en gouden oorbellen) dan klopt dat schoorsteenverhaaltje ook nog.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik heb niet een heel uitgesproken mening over of de Zwarte Piet wel of niet moet blijven, maar dat soort halfbakken oplossingen vind ik ook niks. Laat 'm lekker zoals ie is, en als je het wil veranderen doe je dit m.i. niet door er blanke pieten, etc bij te halen. Dan ligt dus nog steeds de nadruk op het ras omdat het geforceerd kleurrijk/multicultureel moet zijn.
ALS je het dan toch wil veranderen lijkt het mij handig om de nadruk niet meer te leggen op de rassen. Gewoon het gezicht zwart verven, een ander hoofddeksel, weet ik veel een punthoed, cowboyhoed, schoorsteenvegerspetje (ik noem echt maar wat hoor), geen rode lippen en oorbellen en geen knechtenpakje maar een andere outfit, bijvoorbeeld dat van een schoorsteenveger.
Maar goed, beetje omslachtig allemaal. Lekker zo laten en langzaam over de jaren heen 'vanzelf' laten evolueren had mij beter geleken.
Nee. Stop. Ik wil eerst antwoord.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:31 schreef MolFan het volgende:
[..]
IS EEN SPROOKJE neem het dus niet letterlijk azijnpisser
Nee want ik geloof niet dat er een wereld zal bestaan waarin racisme niet bestaat, racisme zal je altijd behouden. Maar je kan als mens wel je best doen om dat in te perken en een halt daartoe te roepen!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:31 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ok, maar dan is sinterklaas dus de laatste horde naar een utopisch wereldnederland zonder racisme?
Je kunt het altijd proberen maar ik gok dat al je posts gaan verdwijnen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:28 schreef De_Ilias het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |