Er zijn wel meer dingen dubieus: Sinterklaas in 1500 jaar oud, hij loopt met zijn paard over het dak, hij lijkt wel overal tegelijk op bezoek te gaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat we dat moeten doen? Ik geef alleen aan dat het roetverhaal voor geen meter klopt. Ik heb sowieso nergens beweerd dat het anders moet.
Jouw opmerking slaat echter gewoon nergens op, omdat je impliceert dat er geen alternatieven zijn op het krullend/kroeshaar en de rode lippen en oorbellen, en dat is natuurlijk ook flauwekul.
Die was nep.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:09 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Bij mij op school kwam de Sint altijd in een witte auto
Ja tuurlijkquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan, als je gaat claimen dat het een racistisch feestje was? 5 december KKK-day in Nederland...
Ik snap daarentegen heel goed wat er tegen is: Zwarte Piet brengt de herinnering naar de slavernij naar boven (waar die herinnering vandaan komt?) en Zwarte Piet die als een sukkeltje wordt afgeschilderd (tegenwoordig veel minder).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:08 schreef arjan1112 het volgende:
wat is er nou tegen een neger die snoepjes komt brengen
snap dat gezeik niet echt
Die zijn er ook niet, een zwarte Piet met lang blond haar, ziet er toch niet uit?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat we dat moeten doen? Ik geef alleen aan dat het roetverhaal voor geen meter klopt. Ik heb sowieso nergens beweerd dat het anders moet.
Jouw opmerking slaat echter gewoon nergens op, omdat je impliceert dat er geen alternatieven zijn op het krullend/kroeshaar en de rode lippen en oorbellen, en dat is natuurlijk ook flauwekul.
Ja joh er aan toegevenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik snap daarentegen heel goed wat er tegen is: Zwarte Piet brengt de herinnering naar de slavernij naar boven (waar die herinnering vandaan komt?) en Zwarte Piet die als een sukkeltje wordt afgeschilderd (tegenwoordig veel minder).
Ik denk dat we moeten kijken naar de rol van Zwarte Piet. Op termijn zou de hoofdpiet gewoon de baas moeten worden en Sinterklaas het attribuut. Dan is alle fuzz toch ook klaar?
Nou ja, de afgelopen 100 jaar is Zwarte Piet ook verschrikkelijk veranderd natuurlijk. In 1930 was die gast er nog niet eens.quote:
Dat zal allemaal wel maar WIE zijn de VN en Suriname om te bepalen wat hier gebeurd? Flikker lekker op en Nederland is zo labiel om ja en amen te knikkenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nou ja, de afgelopen 100 jaar is Zwarte Piet ook verschrikkelijk veranderd natuurlijk. In 1930 was die gast er nog niet eens.
Slavernij was niet uitsluitend voorbehouden aan negers, ook talloze blanken hebben als slaaf geleefd de afgelopen eeuwenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik snap daarentegen heel goed wat er tegen is: Zwarte Piet brengt de herinnering naar de slavernij naar boven (waar die herinnering vandaan komt?) en Zwarte Piet die als een sukkeltje wordt afgeschilderd (tegenwoordig veel minder).
Ik denk dat we moeten kijken naar de rol van Zwarte Piet. Op termijn zou de hoofdpiet gewoon de baas moeten worden en Sinterklaas het attribuut. Dan is alle fuzz toch ook klaar?
Daarnaast, dierenmishandeling die rendieren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef betyar het volgende:
De kerstman verbieden, lilliputters worden zo in het kwaad daglicht gezet!
Je loopt achter; die claim is er alquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:13 schreef Morendo het volgende:
Het is een test: als we toegeven om Zoewarte Piet aan te passen komt gelijk een claim van tientallen miljarden wegens ons vermeende slavernij verleden. Niet toegeven dus!
En nuquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:13 schreef betyar het volgende:
Zoals ik lees is het gewoon de schuld van de Canadezen!
En vergeet de anderen niet. Elk volk behalve Indianen zijn slaaf geweest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:13 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Slavernij was niet uitsluitend voorbehouden aan negers, ook talloze blanken hebben als slaaf geleefd de afgelopen eeuwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |