Een collega die ziek wordt is in eerste instantie gewoon het probleem van het bedrijf, ook als er geruild is. Aangezien de manager zich flexibel opstelt t.a.v. ruilen mag hij dat andersom ook verwachten van zijn personeel. Het is geven en nemen, maar verplichten is niet oke.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Duhh is logisch toch.
Als je wil ruilen, prima.
Als iemand ziekt wordt is jouw probleem, niet van het bedrijf.
Zal lekker worden!
Zo kan ik zogenaamd mijn vrijdag ruilen voor zaterdag, terwijl ik zaterdag een feestje heb en me dan zogenaamd ziekmeld!
Heeft mijn collega toch haar uren gemaakt, en ik lekker een vrije dag!
Mensen zijn gewoon niet te vertrouwen.
Dan kan je je toch ook gewoon ziekmelden voor je oorspronkelijke werkdag. Hoef je ook niet ingewikkeld te doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Duhh is logisch toch.
Als je wil ruilen, prima.
Als iemand ziekt wordt is jouw probleem, niet van het bedrijf.
Zal lekker worden!
Zo kan ik zogenaamd mijn vrijdag ruilen voor zaterdag, terwijl ik zaterdag een feestje heb en me dan zogenaamd ziekmeld!
Heeft mijn collega toch haar uren gemaakt, en ik lekker een vrije dag!
Mensen zijn gewoon niet te vertrouwen.
Het lijkt me dat ditzelfde net zo goed kan gelden voor de diensten die geruild zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:05 schreef vraagje1111 het volgende:
Als iemand zich ziek meldt bij ons wordt er aan alle collega's gevraagd wie deze dienst wil draaien. We lossen die diensten zelf op.
Dat gaat over het maken van roosters. Niet over het oplossen van last-minute-problemen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
PS De redelijkheid van de arbeidstijden is wel in de (arbeidstijden) wet geregeld:
Artikel 4:1 (ATW)
1. De werkgever voert een zo goed mogelijk beleid terzake van arbeids- en rusttijden van de werknemers, en houdt daarbij, voor zover dat redelijkerwijs van hem gevergd kan worden, rekening met de persoonlijke omstandigheden van die werknemers. Het beleid terzake van arbeids- en rusttijden wordt gevoerd in samenhang met het arbeidsomstandighedenbeleid, bedoeld in de Arbeidsomstandighedenwet.
Nee het gaat over een standaard verplichting een dienst te werken die je geruild hebt als de ander ziek is geworden. Dat is dan geen incident maar deel van het beleid.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat gaat over het maken van roosters. Niet over het oplossen van last-minute-problemen.
Hoe kom je aan die wijsheid? Of bedenk je dat zelf? Gek is dat iedereen iets anders zegt hier...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:10 schreef Maax het volgende:
De situatie is als volgt: dat de werkgever het toestaat om diensten te ruilen, is een gunst.
Welkom bij FOK!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:35 schreef vraagje1111 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die wijsheid? Of bedenk je dat zelf? Gek is dat iedereen iets anders zegt hier...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |