Je kunt liever wel bang zijn van varkensvlees. Als je weet wat er allemaal met vlees is gebeurd, wat er aan hormonen, chemicalien, anitibiotica en andere troep in zit en wat er met het dier is gebeurd voordat het werd geslacht, blijf je ver van varkensvlees. Ik ben geen Turk maar wel vegetarier.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:23 schreef Andijvie_ het volgende:
Ik vraag mij wel eens af hoe de Turkse jongens in beeld staan bij de Nederlandse dames? En dan heb ik het niet over de niet-aangepaste mensen die gebrekkig NL spreken, bang zijn van varkensvlees en met jogginsbroeken lopen, of/en met kleding van een voetbalclub, of/en met gucci spullen.
Waarom dit topic? Ben zelf een 18-jarige jongen van Turkse afkomst.
Dus ik ben benieuwd naar de reacties van jullie dames. Hoe kijken jullie tegen Turkse jongens aan? Hebben ze al bij voorbaat geen kans, en kunnen ze hoogstens een vriendschap creëren bij jullie?
Nja barst maar los i.i.g.
Nederlanders hebben liefde (trots) voor de regio (Friesland, Groningen, Limburg, Twente enz), of voor de stad waar men woont. Alleen bij het Nederlands elftal zie je nationalisme. En toch zijn de meeste mensen wel een beetje trots op Nederland, maarjah klagen zit nou eenmaal in de cultuur.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 02:55 schreef zarGon het volgende:
Nationalisme... Is wel één onderwerp dat altijd wel genoemd wordt als het om Turken gaat. Dat woord heeft een negatieve connotatie in Nederland en in het Nederlands. Het wordt als iets slechts gezien. Iets extreems. In Turkije daarentegen is het iets vanzelfsprekend en heeft het juist een positieve bijklank.
Nationalisme hoort mijns inziens te zijn zoals jaloezie in een relatie. Ook een woord dat een negatieve betekenis heeft, maar alsnog hoort te bestaan in een relatie. Maar niet te weinig en niet te veel, want dat is slecht. Er is bepaalde hoeveelheid jaloezie die je kunt zien als 'gezonde jaloezie'. Zonder die gezonde jaloezie vind ik een relatie toch iets missen.
En gezien Nederlanders geen nationalisme kennen, is elke kleine beetje al te veel. Zo zie ik bijvoorbeeld de Nederlandse vlag echt te weinig op straat, terwijl je het in Turkije echt overal tegenkomt. Nederlanders zullen zoiets onzinnig vinden, terwijl Turken op deze manier samenhang creëeren en die vlag overal gewoon prachtig vinden. Men is er trots op. Ook het woord 'trots' in deze context zal men weinig begrijpen in Nederland, want men relativeert op een andere manier. 'Waarom zou je trots zijn op iets waar je geen invloed op had en hebt?' zul je dan horen.
Nederlanders zijn nuchter en zijn rationeel. Turken daarentegen benaderen het gevoelsmatig.
Goed... Dan komen we aan bij de TS, Andijvie_... Je vragen zijn te specifiek, waardoor ik de neiging krijg om te denken dat je te veel naar de details kijkt. Je wil jezelf op een select aantal punten verbeteren. Helaas gaat dat niet op, smaak heb je geen invloed op. Wat maakt het nou uit wat een dame hier van Turken vindt? Het gaat jou om die ene dame. Je kunt beter werken aan punten waar je wel invloed op hebt dan je focussen op punten waar je helemaal niets aan kunt doen.
Je bent van Turkse komaf. Klaar, daar kun je niets aan doen. Leg je erbij neer. Het maakt eigenlijk geen zak uit wat je bent. Of nou ja, het is niet de dealbreaker. Het gaat erom hoe je overkomt. Uitstraling.
Als een meisje interesse in je toont, spreekt je uiterlijk haar aan. Op dat moment gaat ze je heus niet afkeuren om je afkomst, waarschijnlijk weet ze het niet eens. Sowieso werkt je huidige houding je tegen, die onzekerheid is een hardere killer dan je afkomst.
Werk aan jezelf. Ontplooi je. Groei als een persoon. Inhoud. Daarmee scoor je. Met je uiterlijk en uitstraling zorg je voor een kiertje, met je inhoud haal je de buit binnen.
En laat al die omschrijvingen eens achterwege. Het komt zo verschrikkelijk over als billenlikkerij. We snappen het, je bent geïntegreerd. Chapeau, goed zo! Dat afzetten tegen de Turken hier om te laten merken dat je goed bij de Nederlanders past... meh. Je bent een Nederlandse Turk, get over it.
Turkije altijd nummer één vriend. Behalve bij voetbal; dan is Nederland nummer één.
Turkije altijd nummer 1quote:Op donderdag 24 oktober 2013 02:55 schreef zarGon het volgende:
Nationalisme... Is wel één onderwerp dat altijd wel genoemd wordt als het om Turken gaat. Dat woord heeft een negatieve connotatie in Nederland en in het Nederlands. Het wordt als iets slechts gezien. Iets extreems. In Turkije daarentegen is het iets vanzelfsprekend en heeft het juist een positieve bijklank.
Nationalisme hoort mijns inziens te zijn zoals jaloezie in een relatie. Ook een woord dat een negatieve betekenis heeft, maar alsnog hoort te bestaan in een relatie. Maar niet te weinig en niet te veel, want dat is slecht. Er is bepaalde hoeveelheid jaloezie die je kunt zien als 'gezonde jaloezie'. Zonder die gezonde jaloezie vind ik een relatie toch iets missen.
En gezien Nederlanders geen nationalisme kennen, is elke kleine beetje al te veel. Zo zie ik bijvoorbeeld de Nederlandse vlag echt te weinig op straat, terwijl je het in Turkije echt overal tegenkomt. Nederlanders zullen zoiets onzinnig vinden, terwijl Turken op deze manier samenhang creëeren en die vlag overal gewoon prachtig vinden. Men is er trots op. Ook het woord 'trots' in deze context zal men weinig begrijpen in Nederland, want men relativeert op een andere manier. 'Waarom zou je trots zijn op iets waar je geen invloed op had en hebt?' zul je dan horen.
Nederlanders zijn nuchter en zijn rationeel. Turken daarentegen benaderen het gevoelsmatig.
Goed... Dan komen we aan bij de TS, Andijvie_... Je vragen zijn te specifiek, waardoor ik de neiging krijg om te denken dat je te veel naar de details kijkt. Je wil jezelf op een select aantal punten verbeteren. Helaas gaat dat niet op, smaak heb je geen invloed op. Wat maakt het nou uit wat een dame hier van Turken vindt? Het gaat jou om die ene dame. Je kunt beter werken aan punten waar je wel invloed op hebt dan je focussen op punten waar je helemaal niets aan kunt doen.
Je bent van Turkse komaf. Klaar, daar kun je niets aan doen. Leg je erbij neer. Het maakt eigenlijk geen zak uit wat je bent. Of nou ja, het is niet de dealbreaker. Het gaat erom hoe je overkomt. Uitstraling.
Als een meisje interesse in je toont, spreekt je uiterlijk haar aan. Op dat moment gaat ze je heus niet afkeuren om je afkomst, waarschijnlijk weet ze het niet eens. Sowieso werkt je huidige houding je tegen, die onzekerheid is een hardere killer dan je afkomst.
Werk aan jezelf. Ontplooi je. Groei als een persoon. Inhoud. Daarmee scoor je. Met je uiterlijk en uitstraling zorg je voor een kiertje, met je inhoud haal je de buit binnen.
En laat al die omschrijvingen eens achterwege. Het komt zo verschrikkelijk over als billenlikkerij. We snappen het, je bent geïntegreerd. Chapeau, goed zo! Dat afzetten tegen de Turken hier om te laten merken dat je goed bij de Nederlanders past... meh. Je bent een Nederlandse Turk, get over it.
Turkije altijd nummer één vriend. Behalve bij voetbal; dan is Nederland nummer één.
Ja ik snap het dus ook niet. Nationalisme is begrijpelijk, alleen Turken slaan beetje door. Het gaat toch ook nergens over...trots zijn op iets waar je NIKS voor hebt gedaanquote:Op zaterdag 13 december 2014 16:25 schreef Andijvie_ het volgende:
[..]
Turkije altijd nummer 1
Wat heeft Turkije voor jouw gedaan?Je woont in NL..
Je zegt dat je moslim bent maar je eet varkensvlees. Dudequote:Op zaterdag 13 december 2014 16:25 schreef Andijvie_ het volgende:
[..]
Turkije altijd nummer 1
Wat heeft Turkije voor jouw gedaan?Je woont in NL..
Je moet eens weten hoeveel procent van de moslims alcohol drinken.quote:Op maandag 15 december 2014 08:27 schreef Thunder0x het volgende:
[..]
Je zegt dat je moslim bent maar je eet varkensvlees. Dude![]()
Daarnaast doe je echt teveel je best om "erbij te horen" volgens mij schaam jij je voor je afkomst.
Je moet eens weten hoeveel er niet 6 keer per dag bidden. Wat is je punt?quote:Op maandag 15 december 2014 13:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoeveel procent van de moslims alcohol drinken.
Dus ditquote:Op maandag 15 december 2014 14:43 schreef Chai het volgende:
Wat ik apart vind is dat TS denkt dat zijn eigen normen en waarden over boord gooien een vorm van aanpassen vindt.
Voortaan niet meer naar urban/rnb/dancehall feesten gaan dusquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:48 schreef Rozekwarts het volgende:
Ik probeer er zo open mogelijk in te staan. Niet alleen richting de Turkse nationaliteit, geldt voor iedere nationaliteit.
Heb ook kennissen/vrienden (en relaties gehad) met andere nationaliteiten en dat is echt geen verschil met "Nederlanders".
(Ik houd niet van in hokjes denken om eerlijk te zijn, maar TS vraagt er om.)
Toch lukt geheel onbevangen er in staan op stap en datings-gebied niet helemaal.
Mijn meest vervelende ervaringen (kapot glas op mijn neus getikt zonder aanleiding, aanranding, bedreiging,..) waren door Turkse/ Marokaanse/ Iraanse/ Koerdische/ Afrikaanse/ Antiliaanse/ Surinaamse mannen.
Ik heb ook zeker wel aanvaringen gehad met Nederlanders, overigens.
Ik merk dat ik door bovenstaande ervaringen toch uitgaansgelegenheden waar voornamelijk deze mannen komen, mijdt.
Ga dan liever naar een tent waar een meer gemengd publiek komt, daar voel ik me als vrouw veiliger.
Ik behandel ieder als individu want zoals ik eerder zei; Ik denk niet in hokjes qua cultuur.
Als jij mij met respect behandeld, doe ik dat ook bij jou.![]()
Exact. Net als de Staatsloterij: 50/50. Of je wint 'm, of niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:35 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Waarom zou het geen 50/50 zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |