abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132453554
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

Susie gefeliciteerd *O* *O* *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door kleinzusje op 24-10-2013 19:36:24 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_132454204
@mineola: Kaap Verdië

6 uur vliegen, daar zie ik wel wat tegenop :D

Maar ik wil persee naar de zon en dit was nog redelijk dichtbij vergeleken met andere bestemmingen met veel zon in de periode dat wij weg gaan.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_132454481
Lijkt me spannend met zo'n dreumes in het vliegtuig O+
pi_132454717
Ik ben nogal in de ontkenningsfase.... Luc is niet zo van het op schoot zitten behalve als hij moe is... *slik*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_132458849
Kdv: wij hebben er een heleboel in de buurt, waarvan 2 op loopafstand. 1 was op papier het beste, ook mbt openingstijden. Maar de andere voelde veel beter dus toch maar klooien mrt haal- en brengtijden.

Hier sturen ze de oproepen van het cb 3 weken van te voren. Ik verwacht hem nu wel iets eerder ivm kerstperiode. De meisjes moeten ook in dezelfde week, alleen zij moeten naar de vpk en 2 jaar is arts geloof ik. Anders zou ik wel even bellen voor een driedubbele afspraak.

Vandaag superdag gehad, met hele hele spul naar het bos geweest. M heeft met blaadjes gespeeld, met takken gesleept, hazelnootjes gezocht (waren eigenlijk eikeltjes maar hij noemt ze hazelnootjes, wat ik op zich wel weer knap vind) en bomen bewonderd (nog een boom!). Daarna nog op een terrasjes gezeten waar M een ijsje kreeg. O+

En vanavond weer EHBK gehad. Iedereen even lege ballonnen uit huis verbannen of ver weg stoppen :{
pi_132458890
Spannend skoap (autocorrect maakt er skipakje van :D ). Wel heel gaaf!
pi_132459046
Klinkt fijn Kyara O+
pi_132460571
Haha kz! Zelluf blaze! :6

Skoap, wat lekker zeg, naar de zon O+ Geen ervaring met uv-pakje hier, wij hielden hem ingesmeerd en wel in de schaduw. Ging wmb ook prima. ^O^
En qua vlucht: hou jezelf voor ogen dat er een eind aan komt, mocht het niet soepel gaan. Ik troost mezelf met de gedachte dat ik nu ook de ervaring heb van ijsberen in het gangpad om hem stil te krijgen. :X

Kyara, enlighten me about de ballonnen? :o

Ik was vandaag heel laat thuis, mijn man had een avond alleen met M. Hij vond het toch best pittig, zo in je eentje. :+
pi_132463505
KZ dat filmpje is prachtig.

Skoap lekker op vakantie.

Kyara, fijn dat het zo een goede dag was. Knap van M.

Mango, fijn dat papa er was en jij uit kon gaan. Idd is best pittig.

Hier knoop doorgehakt. Ik ga alleen met beide kinderen een paar dagen naar hun oma in Duitsland en we gaan met de trein. Spannend, heb ik nog niet eerder gedaan, is ook 6-7 uur reis en mijn overstap op de heenweg is maar 7 minuten. Hopelijk gaat dat goed.

[ Bericht 31% gewijzigd door Tinuviel op 23-10-2013 05:56:17 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132463549
Mango
:+ fijn als een man dat ook eens ervaart haha

Kyara
:X krijg nu al de kriebels van lege ballonnen. Had zo niet gedacht de het erg gevaarlijk zou zijn.(weet wel dat het geen speelgoed voor ze is natuurlijk) Wat hebben ze besproken?
Hier is alles sowieso opgeruimd maar toch wel fijn om te weten wat er gevaarlijk aan is.

Laatst zei een kennis dat kinderen zich goed kunnen vermaken met een lege plastic (boodschappen)tas :X. (zo'n slappe niet zo'n stevige)

Tinu
:o spannend. Knap dat je die reis gaat maken met de kinderen.
:') ik doe al geen weekboodschappen met S alleen haha. Alleen in de kinderwagen anders is het missie'onmogelijk (ook ivm m'n bekken). Als ik jou post lees voel ik me een mietje oO<

S heeft weer goed geslagen de afgelopen 2 nachten O+
Ze had een tandpasta met allerlei toevoegingen ( daarvoor van elmex ) en sinds we die tandpasta niet gebruiken gaat het weer goed met S.
Was zoete woezel en pip tandpasta met fruit-achtige toevoegingen.
Dankzij Evenstar hebben we alles even goed bekeken :)
pi_132463592
Die ballonnen zijn gevaarlijk vanwege stikgevaar neem ik aan?

Wat een goede tip van evenstar Zoe. Fijn dat S goed geslapen heeft.

Hier is mijn man vaak 3 avonden alleen met F. en om t weekend alleen. Ik werk fulltime en onregelmatig. Hij is dus heel wat gewend en zelfs hij vindt t pittig.

Ik heb nog niet gereisd met F. Lijkt me wel te doen, mits ik alles van tevoren goed organiseer.

We hebben in dec wel een bruiloft die de hele middag duurt, ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_132463609
Tinu is vanochtend vroeg naar Duitsland vertrokken, nu voor haar werk twee dagen. Volgende week gaat ze dan 5 dagen met de jongens. Stoer hoor :D

Lior was dus extra vroeg wakker om een laatste voeding te krijgen en met mama te knuffelen O+
pi_132463777
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:22 schreef Skoap het volgende:
Ik ben nogal in de ontkenningsfase.... Luc is niet zo van het op schoot zitten behalve als hij moe is... *slik*
Het ging bij ons best goed! Er was zoveel te zien dat hij wel wilde blijven zitten (en er was nog wel wat speling in het riempje om zich wat te bewegen). Probleempje was wel dat hij absoluut niet ging slapen en daardoor jengelig werd. Daarom was ik blij dat onze vlucht na 2,5 uur voorbij was ;).

Wat lief Iamredleader! Succes in je eentje (maar dat heb je vaker gedaan toch? Komt vast goed!).

Zoë fijn al 2 betere nachten *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132464824
Ja, ballonnen inderdaad vanwege verslikgevaar (stikken is iets anders heb ik geleerd.... het is verslikken als er iets in de luchtpijp zit wat er niet hoort). Probleem met ballonnen is dat het ook heel moeilijk er weer uit te krijgen is met de gebruikelijk manoeuvres.

Ander puntje dat ik in mijn oren heb geknoopt waren: eten alleen aan tafel. In elk geval niet lopen. M krijgt namelijk best wel eens een maisboogje tijdens het spelen maar dat doen we nu ook anders.

(het ging over stikken, verslikken en temperatuur (koortsstuipen en zo))
pi_132465092
Ik tart vast de fokwet, maar mijn baby dreumes sliep weer eens van 19-6.15 zonder wakker te worden! *O*

Spannend Skoap! Kan me wel voorstellen dat je een beetje opziet tegen de vlucht. Maar zoals een vriend me eens zei: als je moet kiezen tussen een paar uurtjes afzien in een vliegtuig of twee dagen in de auto, wat wordt het dan?! Ik hoop dat het meevalt en Luc gewoon zn ogen uitkijkt! Gewoon zorgen dat je voldoende speeltjes hebt, boekjes om te lezen, eventueel een tablet? En voor noodgevallen De Speen? Zo zou ik het doen. Wij willen komend jaar een lange vlucht maken, dus ik ben al aan het bedenken hoe en wat. Ik voorzie nu vooral willen staan op schoot en slaan tegen stoelen :o

Kyara, wat klinkt dat als een leuke dag zo in het bos! En ik ga dus nu de ballonnen opruimen.... :X

Nog één kdv-ding, dan hou ik er over op: ik ben dus best wel tevreden over ons huidige kdv :P maar ik hou zelf gewoon heel erg van groen en buiten en zo. Dat is het enige 'grote' minpunt hier, alleen tegels. Maar door hem hierheen te brengen kunnen we het brengen en halen verdelen én zit hij er niet van 7.30 tot 18.00 en dat is me net wat meer waard. Dus het is gewoon de beste optie voor ons :D

IARL, succes de komende dagen! En Tinu, wat stoer met twee kinders de trein in en 7 min
overstaptijd.

Oh ja Zoe, wat fijn van de nachten! Geen gespuug meer? En wat goed van die tandpasta zeg, daar denk je niet zo gauw aan. Gek toch dat fruit zo triggert, en dan ook alle (?) soorten. Groente heeft ze geen last van? Fruit is natuurlijk wel zuur...
pi_132465216
quote:
17s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:30 schreef Kyara het volgende:
Ja, ballonnen inderdaad vanwege verslikgevaar (stikken is iets anders heb ik geleerd.... het is verslikken als er iets in de luchtpijp zit wat er niet hoort). Probleem met ballonnen is dat het ook heel moeilijk er weer uit te krijgen is met de gebruikelijk manoeuvres.

Ander puntje dat ik in mijn oren heb geknoopt waren: eten alleen aan tafel. In elk geval niet lopen.
M krijgt namelijk best wel eens een maisboogje tijdens het spelen maar dat doen we nu ook anders.

(het ging over stikken, verslikken en temperatuur (koortsstuipen en zo))
Mijn moeder was daar altijd heel strikt in, en dat is toch iets wat ik heb overgenomen. Net als lopen met bijvoorbeeld een pen of ijsstokje in de hand. Ze zullen het maar in hun mond hebben en dan vallen :X brrrrr

Mineola, fijn dat jullie weer eens een ononderbroken nacht hadden *O*.

Wij waren gisteravond naar het theater en mijn nichtje kwam oppassen. Helaas werd hij 3x wakker door hoesten (en pijn door doorkomende kiesjes?) en ze kreeg hem moeilijk weer in slaap. Dacht ze een rustig avondje te hebben met haar vriend op de bank >:).

We hebben hem toen maar een zetpil gegeven en daarna sliep hij wel van 23.00 tot 6.50 *O*. Ook al best een unicum!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132465311
Of een vorkje ! :X

Ik vind het belangrijk om voorzichtig te zijn, maar wil niet bang worden. Dat lijkt me ook ongezond. Er zit in heel veel dingen gevaar als je er over nadenkt.
pi_132465318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:48 schreef Phaidra het volgende:
Mijn moeder was daar altijd heel strikt in, en dat is toch iets wat ik heb overgenomen. Net als lopen met bijvoorbeeld een pen of ijsstokje in de hand. Ze zullen het maar in hun mond hebben en dan vallen brrrrr

Dat, maar het kan dus ook gewoon met een hap brood. Of een koekje.
pi_132465342
Stoer Tinu en welkom man van ;)
Jompel voor de goede nachten. Hier werd ze om 8.00 uur wakker :)
( en lag er voor 19.30 in )
Heerlijk !
pi_132465361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:52 schreef kleinzusje het volgende:
Ik vind het belangrijk om voorzichtig te zijn, maar wil niet bang worden. Dat lijkt me ook ongezond. Er zit in heel veel dingen gevaar als je er over nadenkt.
Klopt ook hoor. Maar ik denk dat je heel veel dingen gedachteloos doet en soms is het wel goed om dat even onder de loep te nemen. Met als met je eigen gedrag.

Ik stop ook geregeld dingen tussen mijn tanden om even vast te houden (de dop van een pen bijvoorbeeld). Kinderen spiegelen alles. Toch maar niet meer doen.

Het zijn vaak de kleine onbenullige dingen die een boel leed kunnen voorkomen.
pi_132465374
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:48 schreef Phaidra het volgende:
Mijn moeder was daar altijd heel strikt in, en dat is toch iets wat ik heb overgenomen. Net als lopen met bijvoorbeeld een pen of ijsstokje in de hand. Ze zullen het maar in hun mond hebben en dan vallen brrrrr
Hier ook zo. Het voelde ook heel lang alsof ik iets illegaals deed als ik op de bank at, haha. Kind zet ik ook vrijwel altijd aan tafel met iets te eten, al krijgt hij idd wel een rijstwafeltje als hij zit te spelen. Maar hij loopt ook nog niet, dat scheelt wel.

Lopen met drinken, ook zo'n no go.
pi_132465414
Oh en wat betreft slapen:

Ik maak M nu al een week of wat 3 x per dag wakker: 's ochtends uiterlijk om 08:30, daarna gaat hij om 09:30 uur neer naar bed (ja, ook als hij om 08:30 uur pas wakker is geworden), dan om uiterlijk 11:30 uur er uit, 14:30 er weer in tot maximaal 17:00 uur. Heel rigide maar daardoor zijn de avonden nu rustig *O*

Gister liep dat dus anders, ochtendslaapje gemist en hij was 's avonds echt bekaf. We waren ingesteld op drama maar hij heeft als een roosje geslapen.
pi_132465437
Echt aan tafel hoeft voor mij ook niet hoor. Zijn snack mag hij ook wel op de bank opeten.
pi_132465501
De mini mag van mij wel drinken onder het spelen (en dan met zijn tuitbeker lopen). Hij drinkt echt heel weinig, dus elk slokje extra is meegenomen. Maar als hij over een tijdje een open beker heeft, is dat wel afgelopen. Maar dan kan hij ook even op de bank zitten natuurlijk. Dat gaat nu nog niet met een open beker :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132465734
Klinkt goed Kyara. Heb je advies ingewonnen ? Dus door hem wakker te maken gaat hij savonds beter en eerder naar bed ? Hier slaapt ze echt maar 1 x per dag. En dat verschuift nu steeds meer naar de middag. Gaat echt prima. Ze red het de hele dag zonder morren. Mazzel heb ik. Ik vind 1 x slapen veel fijner. Dan kan ik 2 x weg overdag.

Drinken mag hier de hele dag door. ook lopend en spelend. Maar ze mag niet klooien en alles onder sproeien. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')