abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132453554
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

Susie gefeliciteerd *O* *O* *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door kleinzusje op 24-10-2013 19:36:24 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_132454204
@mineola: Kaap Verdië

6 uur vliegen, daar zie ik wel wat tegenop :D

Maar ik wil persee naar de zon en dit was nog redelijk dichtbij vergeleken met andere bestemmingen met veel zon in de periode dat wij weg gaan.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_132454481
Lijkt me spannend met zo'n dreumes in het vliegtuig O+
pi_132454717
Ik ben nogal in de ontkenningsfase.... Luc is niet zo van het op schoot zitten behalve als hij moe is... *slik*
pi_132458849
Kdv: wij hebben er een heleboel in de buurt, waarvan 2 op loopafstand. 1 was op papier het beste, ook mbt openingstijden. Maar de andere voelde veel beter dus toch maar klooien mrt haal- en brengtijden.

Hier sturen ze de oproepen van het cb 3 weken van te voren. Ik verwacht hem nu wel iets eerder ivm kerstperiode. De meisjes moeten ook in dezelfde week, alleen zij moeten naar de vpk en 2 jaar is arts geloof ik. Anders zou ik wel even bellen voor een driedubbele afspraak.

Vandaag superdag gehad, met hele hele spul naar het bos geweest. M heeft met blaadjes gespeeld, met takken gesleept, hazelnootjes gezocht (waren eigenlijk eikeltjes maar hij noemt ze hazelnootjes, wat ik op zich wel weer knap vind) en bomen bewonderd (nog een boom!). Daarna nog op een terrasjes gezeten waar M een ijsje kreeg. O+

En vanavond weer EHBK gehad. Iedereen even lege ballonnen uit huis verbannen of ver weg stoppen :{
pi_132458890
Spannend skoap (autocorrect maakt er skipakje van :D ). Wel heel gaaf!
pi_132459046
Klinkt fijn Kyara O+
pi_132460571
Haha kz! Zelluf blaze! :6

Skoap, wat lekker zeg, naar de zon O+ Geen ervaring met uv-pakje hier, wij hielden hem ingesmeerd en wel in de schaduw. Ging wmb ook prima. ^O^
En qua vlucht: hou jezelf voor ogen dat er een eind aan komt, mocht het niet soepel gaan. Ik troost mezelf met de gedachte dat ik nu ook de ervaring heb van ijsberen in het gangpad om hem stil te krijgen. :X

Kyara, enlighten me about de ballonnen? :o

Ik was vandaag heel laat thuis, mijn man had een avond alleen met M. Hij vond het toch best pittig, zo in je eentje. :+
pi_132463505
KZ dat filmpje is prachtig.

Skoap lekker op vakantie.

Kyara, fijn dat het zo een goede dag was. Knap van M.

Mango, fijn dat papa er was en jij uit kon gaan. Idd is best pittig.

Hier knoop doorgehakt. Ik ga alleen met beide kinderen een paar dagen naar hun oma in Duitsland en we gaan met de trein. Spannend, heb ik nog niet eerder gedaan, is ook 6-7 uur reis en mijn overstap op de heenweg is maar 7 minuten. Hopelijk gaat dat goed.

[ Bericht 31% gewijzigd door Tinuviel op 23-10-2013 05:56:17 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132463549
Mango
:+ fijn als een man dat ook eens ervaart haha

Kyara
:X krijg nu al de kriebels van lege ballonnen. Had zo niet gedacht de het erg gevaarlijk zou zijn.(weet wel dat het geen speelgoed voor ze is natuurlijk) Wat hebben ze besproken?
Hier is alles sowieso opgeruimd maar toch wel fijn om te weten wat er gevaarlijk aan is.

Laatst zei een kennis dat kinderen zich goed kunnen vermaken met een lege plastic (boodschappen)tas :X. (zo'n slappe niet zo'n stevige)

Tinu
:o spannend. Knap dat je die reis gaat maken met de kinderen.
:') ik doe al geen weekboodschappen met S alleen haha. Alleen in de kinderwagen anders is het missie'onmogelijk (ook ivm m'n bekken). Als ik jou post lees voel ik me een mietje oO<

S heeft weer goed geslagen de afgelopen 2 nachten O+
Ze had een tandpasta met allerlei toevoegingen ( daarvoor van elmex ) en sinds we die tandpasta niet gebruiken gaat het weer goed met S.
Was zoete woezel en pip tandpasta met fruit-achtige toevoegingen.
Dankzij Evenstar hebben we alles even goed bekeken :)
pi_132463592
Die ballonnen zijn gevaarlijk vanwege stikgevaar neem ik aan?

Wat een goede tip van evenstar Zoe. Fijn dat S goed geslapen heeft.

Hier is mijn man vaak 3 avonden alleen met F. en om t weekend alleen. Ik werk fulltime en onregelmatig. Hij is dus heel wat gewend en zelfs hij vindt t pittig.

Ik heb nog niet gereisd met F. Lijkt me wel te doen, mits ik alles van tevoren goed organiseer.

We hebben in dec wel een bruiloft die de hele middag duurt, ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_132463609
Tinu is vanochtend vroeg naar Duitsland vertrokken, nu voor haar werk twee dagen. Volgende week gaat ze dan 5 dagen met de jongens. Stoer hoor :D

Lior was dus extra vroeg wakker om een laatste voeding te krijgen en met mama te knuffelen O+
pi_132463777
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:22 schreef Skoap het volgende:
Ik ben nogal in de ontkenningsfase.... Luc is niet zo van het op schoot zitten behalve als hij moe is... *slik*
Het ging bij ons best goed! Er was zoveel te zien dat hij wel wilde blijven zitten (en er was nog wel wat speling in het riempje om zich wat te bewegen). Probleempje was wel dat hij absoluut niet ging slapen en daardoor jengelig werd. Daarom was ik blij dat onze vlucht na 2,5 uur voorbij was ;).

Wat lief Iamredleader! Succes in je eentje (maar dat heb je vaker gedaan toch? Komt vast goed!).

Zoë fijn al 2 betere nachten *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132464824
Ja, ballonnen inderdaad vanwege verslikgevaar (stikken is iets anders heb ik geleerd.... het is verslikken als er iets in de luchtpijp zit wat er niet hoort). Probleem met ballonnen is dat het ook heel moeilijk er weer uit te krijgen is met de gebruikelijk manoeuvres.

Ander puntje dat ik in mijn oren heb geknoopt waren: eten alleen aan tafel. In elk geval niet lopen. M krijgt namelijk best wel eens een maisboogje tijdens het spelen maar dat doen we nu ook anders.

(het ging over stikken, verslikken en temperatuur (koortsstuipen en zo))
pi_132465092
Ik tart vast de fokwet, maar mijn baby dreumes sliep weer eens van 19-6.15 zonder wakker te worden! *O*

Spannend Skoap! Kan me wel voorstellen dat je een beetje opziet tegen de vlucht. Maar zoals een vriend me eens zei: als je moet kiezen tussen een paar uurtjes afzien in een vliegtuig of twee dagen in de auto, wat wordt het dan?! Ik hoop dat het meevalt en Luc gewoon zn ogen uitkijkt! Gewoon zorgen dat je voldoende speeltjes hebt, boekjes om te lezen, eventueel een tablet? En voor noodgevallen De Speen? Zo zou ik het doen. Wij willen komend jaar een lange vlucht maken, dus ik ben al aan het bedenken hoe en wat. Ik voorzie nu vooral willen staan op schoot en slaan tegen stoelen :o

Kyara, wat klinkt dat als een leuke dag zo in het bos! En ik ga dus nu de ballonnen opruimen.... :X

Nog één kdv-ding, dan hou ik er over op: ik ben dus best wel tevreden over ons huidige kdv :P maar ik hou zelf gewoon heel erg van groen en buiten en zo. Dat is het enige 'grote' minpunt hier, alleen tegels. Maar door hem hierheen te brengen kunnen we het brengen en halen verdelen én zit hij er niet van 7.30 tot 18.00 en dat is me net wat meer waard. Dus het is gewoon de beste optie voor ons :D

IARL, succes de komende dagen! En Tinu, wat stoer met twee kinders de trein in en 7 min
overstaptijd.

Oh ja Zoe, wat fijn van de nachten! Geen gespuug meer? En wat goed van die tandpasta zeg, daar denk je niet zo gauw aan. Gek toch dat fruit zo triggert, en dan ook alle (?) soorten. Groente heeft ze geen last van? Fruit is natuurlijk wel zuur...
pi_132465216
quote:
17s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:30 schreef Kyara het volgende:
Ja, ballonnen inderdaad vanwege verslikgevaar (stikken is iets anders heb ik geleerd.... het is verslikken als er iets in de luchtpijp zit wat er niet hoort). Probleem met ballonnen is dat het ook heel moeilijk er weer uit te krijgen is met de gebruikelijk manoeuvres.

Ander puntje dat ik in mijn oren heb geknoopt waren: eten alleen aan tafel. In elk geval niet lopen.
M krijgt namelijk best wel eens een maisboogje tijdens het spelen maar dat doen we nu ook anders.

(het ging over stikken, verslikken en temperatuur (koortsstuipen en zo))
Mijn moeder was daar altijd heel strikt in, en dat is toch iets wat ik heb overgenomen. Net als lopen met bijvoorbeeld een pen of ijsstokje in de hand. Ze zullen het maar in hun mond hebben en dan vallen :X brrrrr

Mineola, fijn dat jullie weer eens een ononderbroken nacht hadden *O*.

Wij waren gisteravond naar het theater en mijn nichtje kwam oppassen. Helaas werd hij 3x wakker door hoesten (en pijn door doorkomende kiesjes?) en ze kreeg hem moeilijk weer in slaap. Dacht ze een rustig avondje te hebben met haar vriend op de bank >:).

We hebben hem toen maar een zetpil gegeven en daarna sliep hij wel van 23.00 tot 6.50 *O*. Ook al best een unicum!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132465311
Of een vorkje ! :X

Ik vind het belangrijk om voorzichtig te zijn, maar wil niet bang worden. Dat lijkt me ook ongezond. Er zit in heel veel dingen gevaar als je er over nadenkt.
pi_132465318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:48 schreef Phaidra het volgende:
Mijn moeder was daar altijd heel strikt in, en dat is toch iets wat ik heb overgenomen. Net als lopen met bijvoorbeeld een pen of ijsstokje in de hand. Ze zullen het maar in hun mond hebben en dan vallen brrrrr

Dat, maar het kan dus ook gewoon met een hap brood. Of een koekje.
pi_132465342
Stoer Tinu en welkom man van ;)
Jompel voor de goede nachten. Hier werd ze om 8.00 uur wakker :)
( en lag er voor 19.30 in )
Heerlijk !
pi_132465361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:52 schreef kleinzusje het volgende:
Ik vind het belangrijk om voorzichtig te zijn, maar wil niet bang worden. Dat lijkt me ook ongezond. Er zit in heel veel dingen gevaar als je er over nadenkt.
Klopt ook hoor. Maar ik denk dat je heel veel dingen gedachteloos doet en soms is het wel goed om dat even onder de loep te nemen. Met als met je eigen gedrag.

Ik stop ook geregeld dingen tussen mijn tanden om even vast te houden (de dop van een pen bijvoorbeeld). Kinderen spiegelen alles. Toch maar niet meer doen.

Het zijn vaak de kleine onbenullige dingen die een boel leed kunnen voorkomen.
pi_132465374
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:48 schreef Phaidra het volgende:
Mijn moeder was daar altijd heel strikt in, en dat is toch iets wat ik heb overgenomen. Net als lopen met bijvoorbeeld een pen of ijsstokje in de hand. Ze zullen het maar in hun mond hebben en dan vallen brrrrr
Hier ook zo. Het voelde ook heel lang alsof ik iets illegaals deed als ik op de bank at, haha. Kind zet ik ook vrijwel altijd aan tafel met iets te eten, al krijgt hij idd wel een rijstwafeltje als hij zit te spelen. Maar hij loopt ook nog niet, dat scheelt wel.

Lopen met drinken, ook zo'n no go.
pi_132465414
Oh en wat betreft slapen:

Ik maak M nu al een week of wat 3 x per dag wakker: 's ochtends uiterlijk om 08:30, daarna gaat hij om 09:30 uur neer naar bed (ja, ook als hij om 08:30 uur pas wakker is geworden), dan om uiterlijk 11:30 uur er uit, 14:30 er weer in tot maximaal 17:00 uur. Heel rigide maar daardoor zijn de avonden nu rustig *O*

Gister liep dat dus anders, ochtendslaapje gemist en hij was 's avonds echt bekaf. We waren ingesteld op drama maar hij heeft als een roosje geslapen.
pi_132465437
Echt aan tafel hoeft voor mij ook niet hoor. Zijn snack mag hij ook wel op de bank opeten.
pi_132465501
De mini mag van mij wel drinken onder het spelen (en dan met zijn tuitbeker lopen). Hij drinkt echt heel weinig, dus elk slokje extra is meegenomen. Maar als hij over een tijdje een open beker heeft, is dat wel afgelopen. Maar dan kan hij ook even op de bank zitten natuurlijk. Dat gaat nu nog niet met een open beker :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132465734
Klinkt goed Kyara. Heb je advies ingewonnen ? Dus door hem wakker te maken gaat hij savonds beter en eerder naar bed ? Hier slaapt ze echt maar 1 x per dag. En dat verschuift nu steeds meer naar de middag. Gaat echt prima. Ze red het de hele dag zonder morren. Mazzel heb ik. Ik vind 1 x slapen veel fijner. Dan kan ik 2 x weg overdag.

Drinken mag hier de hele dag door. ook lopend en spelend. Maar ze mag niet klooien en alles onder sproeien. :D
pi_132465930
Kyara, super idd dat het met wakker maken zoveel beter loopt! Drama's 's avonds zijn echt niet leuk...

Slapen overdag is hier in principe tussen 11.30/12 uur tot 14.30. Maar gister sliep hij 20 minuten in de auto na een bezoek aan een vriendin en toen wilde hij thuis niet meer. Hij heeft nog wel 45 minuten in bed gelegen, maar echt slapen zat er niet meer in.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132466128
Mineola
*O* lekker van het slapen!
Niet alle soorten fruit en ook niet alle producten waar (bewerkt) fruit in zit. Het is best puzzelen. Ik geef geen enkel vers fruit omdat ik dan door de bomen het bos niet zie op dit moment.. Als alles oké is kunnen we misschien wel weer eens iets toevoegen om te kijken hoe dat gaat.
Banaan is bijv zacht van smaak en niet zuur of 'scherp' maar toch geeft ze er altijd van over.

Kyara
Fijn dat het slapen beter gaat!

Lekker een avondje weg Phaidra!

S spuugt alles uit wat 'vreemd' is (als t vreemd smaakt of gek aanvoelt zoals een pluisje ofzo :+ ) ook als ze zich verslikt door bijv hele rozijntjes door te slikken zeggen we: spuug maar uit. En dan spuugt ze t in m'n hand.
Of ze komt naar me toe en spuugt iets uit (ook al is het een laatste hapje koek wat ze uiteindelijk niet wil)
Komt misschien door haar sterke kokhals reflex dat we steeds zeiden 'spuug maar.' dan ging ze niet overgeven maar spuugde ze dat wat ze kwijt moest in ons hand.
best wel raar als ik over nadenk maar ik ben er wel blij mee

Avondeten eten we altijd aan tafel ook patat oid. Een koekje eet ze altijd op de bank of in de kinderwagen (ze zit nogsteeds met haar gezicht richting mij :9 kan er niet aan wennen als ze andersom zit en ik dr niet kan zien)
pi_132466828
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:27 schreef Zoë23 het volgende:
(ze zit nogsteeds met haar gezicht richting mij :9 kan er niet aan wennen als ze andersom zit en ik dr niet kan zien)
Haha, hier nog precies zo :s).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132467325
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Haha, hier nog precies zo :s).
Ik heb Luc wel andersom gezet. Maar er zit een soort van "raampje" in de stoel die je wel/niet kan afdekken. En die zet ik dan dus open en dan kan ik hem nog zien O+ En Luc kijkt zo af en toe ook even omhoog om te zien of ik er nog wel ben :D
pi_132468391
Woah wat eng eigenlijk zo'n cursus ehbo.

Ik geef hem ook wel eens een rijstewafel zonder dat ie in de stoel zit ja. Misschien ook maar mee opletten dan. Zittend gewoon eten/drinken is sowieso al standaard, toen we net begonnen dachten we nog wel eens lekker op schoot iets te eten geven, M. vond van niet. Zelfs op kdv waar ze principieel antistoeltje zijn als ze nog niet zelf gaan zitten, hebben ze hem in een stoel eten gegeven.
En een ballon heeft hij ook mee gespeeld. Maar goed die hebben we braaf weggedonderd toen ie op was (toch...dacht ik... rondkijkt....)

Zoe wat goed dat het helpt zonder tandpasta. Fijn slapen. :)

Mineola ook al zo lang geslapen *O*

En kz-baby ook lekker geslapen. Het wordt een hit hier dat slapen.

Tinu straks met kindjes met trein helemaal naar dld :o *O*

Skoap vakantie in de zon wat heerlijk, vliegreis komt vast goed.
pi_132469260
Ben gewoon enorm blij met het ritme wat we nu hebben. Het gaat lekker O+

Ben echt een bange struisvogel als het om ehbo gaat. Durf gewoon niet aan die dingen te denken. Ook enge verhalen brrrrrrrrr. lees ze niet. Is het echt zo eng om ze te laten lopen met een rijstwafel ?

Wat een gedoe is dat toch met dat spugen Zoe.

Kinderwagen is hier al vanaf de geboorte omgekeerd :D ( oud model) :@ / ontaarde moeder
Prikkels in de stad, maar kind heeft geen last O+
Ik kijk gewoon 100 x om het hoekje van de wagen, maar draag haar veel liever.
pi_132470488
Fijn dat het elimineren van de tandpasta helpt Zoe! En M slaapt ook weer beter 's avonds, goed idee om zijn slaapjes te structureren Kyara! En KZ heeft ook een lekker ritme, ik had rond die leeftijd ook opeens dat alles op zijn plek viel en er een heel fijn ritme ontstond :Y

Stoer Tinu, zo'n stuk met de trein! Ik zou daar ook wel een beetje huiverig voor zijn, net als voor de vliegreis van Skoap, vooral omdat M niet zo lang stil kan zitten ;) Ik heb één keer met hem gevlogen, alleen, maar dat was maar een stukje van anderhalf uur. Het ging heel prima, alleen werd hij op de terugreis inderdaad ook moe maar kon niet slapen op schoot. Maar ik vond het wel een onderneming, met die enorme bult handbagage en buggy en niet-lopend kind door de security bijvoorbeeld.

Over het algemeen probeer ik me niet te laten weerhouden om dingen alleen te doen met M en ik kan niets bedenken waar ik me echt niet aan waag. Ik zag in het begin ook wel op tegen weekboodschappen doen, maar het alternatief was nog veel onhandiger, dus toen zijn we het maar gewoon gaan doen en inmiddels is het een fijn uitstapje. Ik merk wel hoe prettig het is om soms een extra paar handen te hebben. Zo was mijn lief vorige week hier op een doordeweekse dag en opeens waren we 20 minuten eerder klaar om t vertrekken dan normaal :o Of toen we in de zomer naar het strandje gingen en ik merkte hoe relaxed het is als iemand een modderig kind doucht terwijl ik sta te koken. Ik geniet daarvan O+

Dank voor de ehbo-info Kyara! Maaltijden eten we hier aan tafel maar een koekje mag van mij ook spelend. Ik ben wel heel strikt op lopen met pennen, vorken, tandenborstels e.d. :X En druiven ook, alleen doorgesneden en lolly's komen er hier de komende jaren ook niet in.

Ik heb mijn dreumes uitgelaten in de indoorspeeltuin, druk maar leuk! Het manneke is soms wat overweldigd door drukte, en is dan zwaan-kleef-aan, maar vandaag durfde hij weer eens rond te struinen en echt een stuk bij me uit de buurt te gaan O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:15:05 #33
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_132471360
Stoer van Tinu, zo'n reis alleen met de kids straks. En 7 min overstaptijd is wel krap zeg! Hoop dat alles goed gaat.

Kyara wat slaapt M nog veel :D. S slaapt overdag nog van 13.00/13.30 tot 16.00 en dat is het. (Om vier k uur maak ik hem ook wakker trouwens, als hij nog slaapt. Anders is het 's avonds niks.)

Zoë wat goed dat de tips van Evenstar hebben geholpen. Tandpasta, daar moet je ook maar aan denken idd! Fijn dat ze weer beter slaapt.

Brr enge EHBO verhalen. Wel goed om af en toe bij stil te staan idd, maar wat KZ al zegt: ik wil ook niet teveel vanuit angst gaan handelen.

Kinderwagen heeft S misschien 1 keer ingezeten (maar ik kan het me niet meer herinneren :D ). Ik heb hem altijd gedragen (in doek of Wompat). En nu wil hij alleen nog maar 'zef lophuh'.

CS snap heel goed dat je af en toe dat extra paar handen heerlijk vind! Wel leuk dat de weekboodschappen nu een gezellig uitje zijn geworden :). Het verbaast mij steeds weer: hoe leuk zo'n onderneming met een kind kan zijn, als ik maar mijn instelling en tempo aanpas ;). Geduld is vaak gewoon echt het toverwoord. (En dat heb ik van nature niet zoveel :P ). En stoere M, lekker zelf spelen in de indoorspeeltuin ^O^ .
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:04:27 #34
381212 Gulara
From the future
pi_132472961
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:15 schreef Skoap het volgende:
@mineola: Kaap Verdië

6 uur vliegen, daar zie ik wel wat tegenop :D

Maar ik wil persee naar de zon en dit was nog redelijk dichtbij vergeleken met andere bestemmingen met veel zon in de periode dat wij weg gaan.
Getriggerd door de topictitel kom ik even reageren:

Hier hebben vrijwel alle kinderen een UV shirt of pak aan. Scheelt inderdaad veel smeren. Denk ook aan een hoed met grote rand (of petje met klepje en flapje) voor gezicht en nek.

En vliegen:
Wij waren heel blij met de sling. Handig om je kind een beetje vast te houden op schoot mocht ie onverhoopt slapen. (En wij hadden geen babygordel, dus ik vond em extra fijn.)
Verder normale dingen zoals voeden tijdens stijgen en dalen.
De stewardessen vond ik bij vlagen irritant, maar ze maakten gekke geluidjes die Pi wel tof vond. En ze deelden oordopjes uit aan de mensen om ons heen. :@ :P

Maar de allerbelangrijkste tip is dat je zelf uitgerust bent. En wissel desnoods even af, dat de ander even een filmpje kijkt of zo. Zes uur is zeker te overzien. Beetje afwisselen met speelgoed, uit het raam kijken, zingen, filmpjes, ...
pi_132473260
Zoe, dat zoiets "simpels" als tandpasta zoveel gedoe geeft..
Fijn dat evenstar je kon helpen!

Tinu, stoer zo'n reis. 7 minuten is krap, maar lukt je vast!

EHBO is ook eng, maar wel goed om te weten.

CS, kan me wel voorstellen dat het fijn is om af en toe even iemand te hebben die een extra paar handen levert.. Voor de rest gaat het vast wel, maar als het makkelijker kan, dan graag ;)

Kyara, wat een slaapkoppie heb je toch..
Daan is iets verschoven qua slaap, alvast naar de wintertijd toe.. Nu van half 9 tot 8, en nu net erin, tot een uur of 4 vast. Dus een kleine 12 uur in de nacht, en 1,5a2,5 uur overdag.

Daan lag zonet al een half uur in bed, maar hij was te hieper om te kunnen slapen. Eerst een energiek vriendje van Chris over de vloer (chris is naar legoworld, maar mama had even oppas nodig). Die heeft eerst druk met Daan gespeeld. Bij het ophalen deden hij en zijn grote broer (6&9jaar) allemaal breakdance&turn moves in de voortuin, en Daan deed dapper mee. Allemaal leuke pogingen, maar om dat de rust te vinden daarna..
Duurde even mopperen, babbelen en zingen. Maar nu is het stil, dus hij zal wel slapen. Daan leert die coole moves niet echt van Chris, maar nu wel van deze jochies. Leuk om te zien :Y
Ik zag wel dat met een rustige grote broer als Chris, je hele andere dingen leert dan de drukke grote broer bij vriendje. Wel leuk voor de afwisseling zo voor Daan.
pi_132481675
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:04 schreef Gulara het volgende:

[..]

Getriggerd door de topictitel kom ik even reageren:

Hier hebben vrijwel alle kinderen een UV shirt of pak aan. Scheelt inderdaad veel smeren. Denk ook aan een hoed met grote rand (of petje met klepje en flapje) voor gezicht en nek.

En vliegen:
Wij waren heel blij met de sling. Handig om je kind een beetje vast te houden op schoot mocht ie onverhoopt slapen. (En wij hadden geen babygordel, dus ik vond em extra fijn.)
Verder normale dingen zoals voeden tijdens stijgen en dalen.
De stewardessen vond ik bij vlagen irritant, maar ze maakten gekke geluidjes die Pi wel tof vond. En ze deelden oordopjes uit aan de mensen om ons heen. :@ :P

Maar de allerbelangrijkste tip is dat je zelf uitgerust bent. En wissel desnoods even af, dat de ander even een filmpje kijkt of zo. Zes uur is zeker te overzien. Beetje afwisselen met speelgoed, uit het raam kijken, zingen, filmpjes, ...
Baby gordel? *google aanslingert*

en verder thnx voor je reactie :*
pi_132485773
De onvoorspelbaarheid van een dreumes. Ik was vergeten eten voor M uit de diepvries te halen en had geen zin om voor hem te koken en het vervolgens weer weg te gooien. Had nog een potje staan dus dat maar gegeven (vind ik een stuk minder erg om weg te gooien). Wij hij wel eten maar lust hij het niet 8)7 Was wel zielig want hij wilde tot 3x toe een hap nemen om het vervolgens weer uit te spugen. En toen moest hij huilen :'( Ik vond het zo sneu dat ik dit keer wel een boterham voor hem heb gesmeerd. Hij heeft er 2 gegeten en een bak yoghurt.

En verder heel lief en leuk vanavond. Geen drama gehad. Hopelijk vanavond ook niet want ik ben alleen met ze....
pi_132486589
L heeft een prima ochtend & avond gehad :) zelfs de combo van 2 kids, koken, afruimen, afwassen, in bad doen, flesje maken, opruimen, in bed leggen en dat allemaal vóór 20:00 :D

En grote broer J heeft heel tof geholpen, ligt inmiddels ook knockout, dus ik kan vast voor morgen voorbereiden.
pi_132487072
Tinu kan trots op je zijn IARL!
pi_132491177
Ik herkende dit topic ineens niet meer door zo'n lange rare naam :@ }:|

En inderdaad wat Kyara zegt!! <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132491763
Netjes hoor IARL! Daar kan ik nog een puntje aan zuigen :@

Kyara, tuurlijk smeer je dan boterhammen toch? Zo zielig! Gebeurt hier ook wel eens dat M een potje niet lust, en dan berehonger hè? Het sneuste vind ik als hij echt wil aanvallen maar dat hij dan door zijn goede smaak tegengehouden wordt ;(

Ik heb een zieke dreumes. De huisarts hoorde "gekraak" ter hoogte van zijn longen, wat impliceert dat er een ontsteking zit. We starten nu met pufjes ventolin, vrijdag terug om te kijken of dat al iets doet.
"Heeft ie koorts?" vroeg ze. Ik zeg, nee, volgens mij niet. Of ik dat zeker wist. Nee, ik had niet getempt, maar ik heb echt wel in de gaten wanneer hij warm aanvoelt.
Kom ik thuis, voor de zekerheid maar even getempt: 38 graden. #fail ;(
pi_132491936
Beterschap voor je kleintje Mango.

Wat had je gemaakt dat hij het niet lustte Kyara?

Mijn bijna peuter was rondjes gillend door de woonkamer aan het rennen..ze lag in een deuk om zichzelf...maar ze wou hoe dan ook NIET in haar stoel, en NIET eten..echt helemaal NIKS. Nou nu ligt ze dus in bed }:|
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132492437
Bwuh, wat stom mango... Longontsteking dus? Hebben jullie ook luchtwegproblemen? Omdat je zei dat M het vorig jaar ook al had. Of is het gewoon pech?
Dat koortsverhaal heb ik ook wel eens gehad, op zondagochtend om half zeven bij de HAP }:|
Ja duh, toen was ik niet zo scherp...

Wat sneu ook, hongerig kindje wat het eten dan niet lekker vindt. Ik had ook iets anders gemaakt hoor, die potjes vind ik echt nergens naar smaken meestal (gepureerd vaak ook niet, maar dat is een detail :@ ).

Way to go IARL!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 24-10-2013 08:05:15 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:51:09 #44
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_132492864
IARL goed man! Hoef ik hier zeker weten niet te doen, zo lang weg. Als ik morgen effe gauw naar de winkel ga weet ik zeker dat Draakje nog gewoon in d'r pyama rond sjeest, zonder ontbijt gehad te hebben!

Mango beterschap!

Bitterend leuk hè, die NEE fase ;).

Ahw Kyara, een keertje boterham is ook niet erg toch? Komt hier ook wel es voor.

Zoë, wat fijn dat Evenstar jullie heeft kunnen helpen!
pi_132493078
Mja ze is nu weer wakker natuurlijk }:| ze had de hele dag bijna niks op. Ik dacht eerst dat het aan de bv lag dat ze zo slecht at maar vandaag was papa dag dus geen borsten en toch niet willen eten o|O
Lastigerd

En idd Zoe fijn dat evenstar je kon helpen :*
pi_132493877
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:51 schreef NotTheSame het volgende:
IARL goed man! Hoef ik hier zeker weten niet te doen, zo lang weg. Als ik morgen effe gauw naar de winkel ga weet ik zeker dat Draakje nog gewoon in d'r pyama rond sjeest, zonder ontbijt gehad te hebben!

+1
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:27:03 #47
381212 Gulara
From the future
pi_132495198
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:04 schreef Skoap het volgende:

[..]

Baby gordel? *google aanslingert*

en verder thnx voor je reactie :*
Ja zo'n extra gordel voor om die van jezelf voor tijdens het stijgen en dalen.
De airline waarmee ik vloog had die niet.

Maar ik gebruikte hem trouwens ook vooral om zelf even een beetje te kunnen doezelen. Zonder dat ie van m'n schoot afgleed.
Maar Pi was veel jonger en de vlucht ook wat langer.
pi_132497843
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:33 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb een zieke dreumes. De huisarts hoorde "gekraak" ter hoogte van zijn longen, wat impliceert dat er een ontsteking zit. We starten nu met pufjes ventolin, vrijdag terug om te kijken of dat al iets doet.
"Heeft ie koorts?" vroeg ze. Ik zeg, nee, volgens mij niet. Of ik dat zeker wist. Nee, ik had niet getempt, maar ik heb echt wel in de gaten wanneer hij warm aanvoelt.
Kom ik thuis, voor de zekerheid maar even getempt: 38 graden. #fail
Wat sneu Mango ;( Beterschap :*

Boterhammen is ook niet erg hoor. Maar M zit nu in de leeftijd van niet willen eten en ik ga niet elke keer boterhammen smeren omdat meneer iets niet blieft. Maar in dit geval heeft hij het geprobeerd en hij vond het echt vies. Hij eet trouwens elke maandag brood want na een dagje kdv hoeft hij ook geen warm eten. Het was een potje met noodles en champignons geloof ik. Dat was ook het laatste potje dat ik nog in huis had (muv een paar 4 maanden potjes) dus die krijgt hij ook niet meer.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 07:39:30 #49
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132503708
Ik heb een peuter! *O* :'( *O* :'( *O* :P
Ok, theorethisch pas om 18.39 vanavond en we vieren het pas zaterdag, maar toch.... beleef de dag weer van 2 jaar geleden, begonnen gisteravond toen ik in bed lag en het 23 uur was, toen begonnen de weeën....gek is dat, dat het je zo bij blijft eigenlijk.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_132503838
Susie gefeliciteerd met Anouk!
Fijne dag vandaag! Gaan jullie nog iets speciaals doen? *O*
pi_132503885
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 07:39 schreef Susie het volgende:
Ik heb een peuter! *O* :'( *O* :'( *O* :P
Ok, theorethisch pas om 18.39 vanavond en we vieren het pas zaterdag, maar toch.... beleef de dag weer van 2 jaar geleden, begonnen gisteravond toen ik in bed lag en het 23 uur was, toen begonnen de weeën....gek is dat, dat het je zo bij blijft eigenlijk.
Vind ik niet gek hoor, een bevalling en eerste kennismaking met je kind zijn gewoon heel indrukwekkend!

Gefeliciteerd met je heuse peuter!! *O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 24 oktober 2013 @ 08:24:17 #52
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132504016
Susie, van harte *O*!
pi_132504169
Gefeliciteerd Susie *O*
pi_132504231
Van harte gefeliciteerd met je peuter Susie! *O* *O* *O* *O*
pi_132504337
Jaaaaaaaaaa je geboren peuter is eindelijk echt een peuter ;) O+ Gefeliciteerd met je mooi meid *O* *O* *O* *O*
  donderdag 24 oktober 2013 @ 09:01:12 #56
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132504411
Wij doen vandaag niets speciaals, straks gewoon boodschappen :P

En thanks allen :*
  donderdag 24 oktober 2013 @ 09:10:34 #57
348178 NotTheSame
pi_132504554
Susie gefeliciteerd!!! Tot over 6 weekjes!!!

Net ff een ski-jasje en broekje gehaald voor Draakje bij de Lidl. Kenonne, met 25 man in die bak staan graaien was wel vechten maar ik heb ze! Ik heb 98/104 gepakt aangezien ze vorig jaar wat kleiner vallen, maar toen ik em net bij Draakje aan deed zag ik wel dat we de komende 2 á 3 jaar wel vooruit kunnen :')!
pi_132504721
Wat sneu Mango, beterschap :*

Susie gefeliciteerd *O*
pi_132504785
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:01 schreef Susie het volgende:
Wij doen vandaag niets speciaals, straks gewoon boodschappen :P

En thanks allen :*
iets lekkers voor dr meenemen? <3

Hahaha NTS weer die skipak tijd!!!
pi_132505455
Beterschap Mango. Sneu is dat ;(. Hier hoest meneer ook de longen uit zijn lijf, maar echt ziek is hij niet. Dus vanmorgen gewoon naar het kdv gebracht, maar dan voel ik me wel een slechte moeder hoor -O-.

NTS :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132506505
Gefeliciteerd Susie! *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:44 schreef Mineola het volgende:
Bwuh, wat stom mango... Longontsteking dus? Hebben jullie ook luchtwegproblemen? Omdat je zei dat M het vorig jaar ook al had. Of is het gewoon pech?
Dat koortsverhaal heb ik ook wel eens gehad, op zondagochtend om half zeven bij de HAP }:|
Ja duh, toen was ik niet zo scherp...

Klopt, en in mijn hoofd was het vorig jaar, maar het bleek afgelopen mei nog te zijn. Heeft hij gewoon van vorig jaar kerst doorgesnotterd tot ver in het voorjaar.
Mijn moeder en broertje zijn bekend met luchtwegproblemen, maar ze schijnen dat pas vanaf 3-4 jaar te kunnen vaststellen. Dus tot die tijd is het afwachten en ad-hoc op inspelen.

Hij is vanochtend bij mijn moeder, heeft tot nu toe wel zin om te eten en drinken, maar verder is hij gewoon zielig. ;(
Ik heb de pufclubmeet van a.s. zaterdag waarbij er 7 dreumesen bij ons zouden komen maar afgeblazen. -O-
pi_132508641
Gefeliciteerd Susie! Een echte peuter, zo leuk! *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:10 schreef NotTheSame het volgende:
Susie gefeliciteerd!!! Tot over 6 weekjes!!!

Net ff een ski-jasje en broekje gehaald voor Draakje bij de Lidl. Kenonne, met 25 man in die bak staan graaien was wel vechten maar ik heb ze! Ik heb 98/104 gepakt aangezien ze vorig jaar wat kleiner vallen, maar toen ik em net bij Draakje aan deed zag ik wel dat we de komende 2 á 3 jaar wel vooruit kunnen :')!
Ik heb ze ook gehaald, maar dan een pakje, ik heb goede hoop dat 86/92 nog een winter mee gaat, ik vind het lidlspul vaak best groot.
pi_132508965
Gefeliciteerd Susie *O*

Mango arme mini :*

En net als phaidra breng ik mijn dreumes ook soms met een klein beetje schuldgevoel al hoestend naar het kdv. Hij is verder ook eigenlijk niet ziek, gewoon verkouden. Maar bij zo'n kleintje klinkt het zo zielig.

Skipak wil ik ook nog! Maar als ik het zo lees zijn ze al uitverkocht bij de lidl. Heb net even de folder bekeken. Leuk! Voor niet veel! Maar ja al weg dus ws... toch even kijken vanavond.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:00:26 #64
348178 NotTheSame
pi_132510099
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:06 schreef Clubsoda het volgende:
Gefeliciteerd Susie! Een echte peuter, zo leuk! *O*

[..]

Ik heb ze ook gehaald, maar dan een pakje, ik heb goede hoop dat 86/92 nog een winter mee gaat, ik vind het lidlspul vaak best groot.
Ik vond ze vorig jaar klein vallen, die overalletjes. Draakje had toen net maat 74 en ik had een overalletje in 74/80 en dat paste precies. Aangezien Draakje bovenmaat 92 ondermaat 86 heeft durfde ik het risico niet te nemen dat het in januari ofzo al te klein zou zijn.
Maar M. is (als ik me dat goed herinner) wat kleiner als Draakje?
pi_132510806
Och Mango wat sneu :* beterschap!

Susie gefeliciteerd! *O*

Ik hoop dat we hier het ziek-zijn nu een beetje gehad hebben. En de hoektanden ben ik ook wel beu trouwens. Rechts is de bovenste door en de onderste bijna. Maar links zal dan vast wel snel volgen ...

Ik werd vanmorgen weggestuurd uit de geitenwei bij een kinderboerderij hier in de buurt. Je mag niet meer bij de geitjes vanwege het risico op de verspreiding van eventuele ziektes. :{ Aaien vanachter het hek mag wel gewoon. :? Bankjes middenin de wei en nergens een bordje te bekennen dus ik dacht: dat mag gewoon. Mooi niet dus -O- en de mini had net dikke pret want een geit voelt woest grappig natuurlijk.
pi_132511090
M heeft ook maat 92 boven en 86 beneden. Maar ik heb een setje rompers van de Lidl in 86/92 en dat is echt nog wijd, en zijn regenpak in 86/92 is ook echt nog heel groot. Ik heb het pak nog niet gepast, maar op het oog lijkt het te kunnen. Misschien een verschil tussen jongens en meisjesmaten? :?

Hier was het vanochtend nog goed te doen hoor Zolena!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 14:16:47 #67
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132512516
Gefeliciteerd Susie! *O* *O* *O*

Dat is ook stom Ophelia -O-
pi_132513060
Vond de shirtjes met lange mouwen (86/92) en het tuinbroekje wel de goede maten hebben, maar de skipak van vorig jaar was heeeel groot. Vind Lidl wel leuk, ze gooien snel wat in de aanbieding dus voor 1 of 2 euro heb je al 2 shirtjes of een broek :)

Wat flauw Ophelia, maar van achter een hek aaien lijkt me dan net zo 'gevaarlijk'?

C slaapt nog steeds en mama verveelt zich, wil wandelen met dit mooie weer! Vanmorgen nog lekker gefietst door het bos :9
pi_132513617
Wat raar ophelia. Kan me inderdaad niet voorstellen dat ziektekiemen zich laten tegenhouden door een hekje. Hier en niet verder :D :') .

Ik ga na het werk gelijk kijken bij lidl. :) Ben benieuwd.
pi_132514459
Xanteh
Lekker zo'n slaapkop hihi

Ophelia
:? vreemd

Beterschap mango!

*O* *O* *O* Gefeliciteerd Susie!!
pi_132516134
Ik had vorig jaar een skipakje van Lidl, maar in mijn wintersportenthousiasme was ik even vergeten dat je een baby met maat 62/68 nog niet echt op een slee kan zetten _O-

Dit jaar nieuwe ronde nieuwe kansen, wat betreft de slee dan. Het skipak is al in da house!
Maar niet die van Lidl, al zagen die er wel leuk uit!
pi_132516204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:12 schreef Mineola het volgende:
Ik had vorig jaar een skipakje van Lidl, maar in mijn wintersportenthousiasme was ik even vergeten dat je een baby met maat 62/68 nog niet echt op een slee kan zetten _O-

Dit jaar nieuwe ronde nieuwe kansen, wat betreft de slee dan. Het skipak is al in da house!
Ojawel hoor :p officiele rugleuning erop tuigje van de trip trap eraan en sleen maar:p ook op de berg met grote zus erop was een groot succes :-) heb nog ergens een fototje ze kon nog niet zelfstandig zitte zonder leuningen iniedergeval.

Even binnen toen hij bezorgd werd :-)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:14:24 #73
348178 NotTheSame
pi_132516217
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:12 schreef Mineola het volgende:

Mwah, dat gaat wel hoor...Gewoon de MC op de slee binden ;) .
pi_132516267
Gewoon met een tie-rip vastmaken. Rolletje duct tape en ze blijven prima op de slee zitten hoor!

denk ik, ik was vorig jaar zo zwanger dat ik niet met M naar buiten durfde in de sneeuw
pi_132516314
Herstel, ik vond het geen optie in elk geval :D En we hebben nog geen slee, klein detail :D

Mijn baby was drie maanden en vertoefde toen alleen in de reiswieg of in de drager (of MC in de auto natuurlijk) en daarin vond ik zo'n skipakstofje niet echt lekker.
Anyhow, ik heb dat hele pak dus niet gebruikt (en een paar weken terug prima verkocht op MP dus ik ben allang tevreden).

Ziet er wel leuk uit Sam! Maar Lisa was wel al iets ouder dan drie maanden toen denk ik?!

[ Bericht 15% gewijzigd door Mineola op 24-10-2013 16:22:32 ]
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:21:12 #76
348178 NotTheSame
pi_132516502
Draakje had ik overigens vorig jaar ook eens met een ( 5meter lange) spanband vastgezet op zo'n zelfde slee als Sam heeft. Ik kon op dat moment niks anders vinden :@. Maar ook een broekriem kan hoor ;).
pi_132516942
Waar koop je een slee?

Pakje van de lidl is hier ook binnen *O*
pi_132516960
Ik zag vorig jaar in Zwitserland veel mensen die de bak van de kinderwagen op de slee hadden gemonteerd. Maar ja, in zulke omstandigheden is een wandelwagen ook bijna niet te doen. M was 11 maanden toen we daar waren, en hij zat in zijn skipak in de voetenzak gewoon los op de slee, maar wel met zo'n rugleuning als Sam ook heeft. Doen we dit jaar ook, hoewel hij vast wel stukken wil lopen. Skipak gebruikte ik vorige winter ook op de fiets bij vorst, ik vond alleen een broekje om zijn benen zo koud. En op het kdv sliep hij erin.
pi_132516971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:32 schreef bitterend het volgende:
Waar koop je een slee?

Pakje van de lidl is hier ook binnen *O*
Bol.com!
pi_132517176
Ohja..je kan echt alles kopen op bol :D
pi_132517539
ah sleeen! M is helemaal gek op zijn slee. Ik moet hem de rest van het jaar echt verstoppen want zodra hij hem ziet wil hij erin zitten :D

Wij hebben trouwens een alpen baby slee, daar kunnen ze al heel snel in! Vorig jaar gekocht voor de wintersport en ook dit jaar denk ik dat het ideaal gaat zijn!

Deze is het:
  donderdag 24 oktober 2013 @ 18:20:25 #82
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132520351
Oh Klavertje, dat is ook een mooie slee!

Ik kwam er net achter dat het skipak dat ik heb voor Cristel, maatje 98 is :{ Dus dat zal wel veel te groot zijn :')
pi_132520505
Zul je zien, iedereen heeft een slee en skipak in huis: valt er geen sneeuw....
pi_132521058
Ik reken er wel op dat er in februari sneeuw ligt in de Alpen }:|
  donderdag 24 oktober 2013 @ 18:59:01 #85
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132521663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:39 schreef bitterend het volgende:
Ohja..je kan echt alles kopen op bol :D
Dit inderdaad! Moet toch niet gekker worden?
Wij hebben er ook nog geen een, maar ik ga eerst wel even in het rond vragen hier....lijkt mij wel superleuk!
pi_132522048
Susie : gefeliciteerd met Anoukje O+ *O* *O* O+
pi_132523086
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:16 schreef Mineola het volgende:
Herstel, ik vond het geen optie in elk geval :D En we hebben nog geen slee, klein detail :D

Mijn baby was drie maanden en vertoefde toen alleen in de reiswieg of in de drager (of MC in de auto natuurlijk) en daarin vond ik zo'n skipakstofje niet echt lekker.
Anyhow, ik heb dat hele pak dus niet gebruikt (en een paar weken terug prima verkocht op MP dus ik ben allang tevreden).

Ziet er wel leuk uit Sam! Maar Lisa was wel al iets ouder dan drie maanden toen denk ik?!

Ze was een maandje of 6 denk ja :)

Susie gefeliciteerd! Verder hebben ze ieder jaar bij wibra plasticsleen voor 7 euro daar kunnen ze met de 2 al wel goed op :-) ik heb de mijne cadeau gehad die was 60 euro en dan nog een tientje voor de leuning.
Gewoon bij zon vergelijksite laten bestellen. Ze waren best prijzig want overal uitverkocht lag een berg sneeuw. Toen hij eindelijk binnenkwam was de sneeuw weg dys hebben ze moetdn wachten

Zie ook vaak zon ikea storl erop maar dan alleen de bovenkant.

Ben alleen zon klem kwijtgeraakt in de sneeuw toen papa erop wou metzus dus moet even kijken waar ik er een kan kopen los.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sam1993 op 24-10-2013 19:41:44 ]
pi_132523264
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:42 schreef Clubsoda het volgende:
Okey, als daar geen sneeuw ligt dan zou ik mij ook bekocht voelen.
pi_132523281
quote:
+ 1 :D

Die slee is tof klavertje! Is dat echt voor baby's of ook voor dreumesen? Of kan ik beter voor Sinterklaas zo'n houten slee doen? Dit is denk ik wel makkelijker in de auto...
pi_132523371
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

Die slee is tof klavertje! Is dat echt voor baby's of ook voor dreumesen? Of kan ik beter voor Sinterklaas zo'n houten slee doen? Dit is denk ik wel makkelijker in de auto...
Niet alleen in de auto, ook om de andere 50 weken in het jaar in de schuur op te bergen _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132523419
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

Je hebt ook opklapbare houten sleen!

http://www.bol.com/nl/p/d(...)rd/1004004012291226/

Bij ons staat hij gewoon op zolder
pi_132523472
quote:
+1 Maar de glazenbolweermensen roepen nu al dat het weer een echte winter wordt.

Geen skipakje bij lidl... Of al op of (nog) niet binnen. Misschien nog maar een keer kijken.
pi_132523666
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Niet alleen in de auto, ook om de andere 50 weken in het jaar in de schuur op te bergen _O-.
Ik heb geen schuur (of zolder), maar (schoon)ouders :Y)
pi_132523719
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:43 schreef Zolena het volgende:

[..]

+1 Maar de glazenbolweermensen roepen nu al dat het weer een echte winter wordt.

Hou de zomerkleding maar bij de hand dan. :+
pi_132523857
Klavertje, die slee is echt leuk ! Ook voor de dreumes ?
pi_132525126
Skipak van de Lidl is hier ook binnen! Mijn moeder heeft hem gekocht, de jongensversie want die is veel leuker!
Sleeen weet ik niet of dat wat voor mijn dame is, dan moet ze stil zitten en dat is niet haar ding :) Ze viezikt liever met de sneeuw denk ik :+

Ze gaat nu trouwens zelf van de glijbaan, zonder hulp, ook van de glijbaan met hobbel :D Grote O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132525551
Heel fok in de lidlskipakken :D Ik vind de jongetjesversie ook heel goed kunnen voor een meisje :Y En mijn wiebelkont vond op de slee zitten wel heel leuk, zolang het maar beweegt vond hij het prachtig.

En nog meer wintersportgangers, waar gaan jullie heen? ;)
pi_132525657
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:49 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Hou de zomerkleding maar bij de hand dan. :+
:D
pi_132525728
Ja de slee is zeker ook nog leuk voor dreumes! Hij staat bij ons op zolder en altijd als ik daar de was doe gaat M (20 maanden) er weer even in zitten :+

Het handige vind ik dat ze zowel aan de zijkant als aan de achterkant een steuntje hebben zodat ze ook bij achter je aan trekken goed blijven zitten.

Qua opslag is hij wel wat groter ja, das het enige nadeel

En susie ik lees het nu pas: gefeliciteerd met je peuter!!! *O* *O*
pi_132526479
er past geen slee hier in onze 50m2 ben ik bang!

ik zit te kijken voor pyjama's op de h&m site..wat is het raaaar ineens bij de kindkleding ipv babykleding te kijken :o de kids modellen zijn echt groot! kan geen voorstelling van maken...mijn baby in zulke grote kleding :o
pi_132527589
Hebben jullie ook maar 50m2 ?
pi_132527618
:Y
pi_132527793
Iamredleader wat leuk, dat je hier mee post. Lees ik nog over mijn kids voordat ik thuis ben.

*O* Susie en A gefeliciteerd!

Bijna thuis *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132527889
Tinu *O* *O* O+
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:21:43 #105
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132528241
HM valt best groot vind ik?

Fijn dat je weer bijna thuis bent Tinu!
pi_132528296
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:27 schreef Clubsoda het volgende:
Heel fok in de lidlskipakken :D Ik vind de jongetjesversie ook heel goed kunnen voor een meisje :Y En mijn wiebelkont vond op de slee zitten wel heel leuk, zolang het maar beweegt vond hij het prachtig.

En nog meer wintersportgangers, waar gaan jullie heen? ;)
Oostenrijk, maar daar waar er sneeuw ligt :) Ben zó benieuwd hoe kind dat gaat vinden!
pi_132528527
Welkom terug tinu :Y

Heb ook nog gekeken naar de skipakken bij de Lidl maar vond ze ehh, niet echt mijn smaak :P

En had een lekke band met de kinderwagen :') dus geen wandeling gemaakt vanmiddag. Vriendje van mij zusje heeft hem geplakt O+
pi_132528597
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:21 schreef Susie het volgende:
HM valt best groot vind ik?

Fijn dat je weer bijna thuis bent Tinu!
Ja klopt! ze heeft soms nog maat 80 aan van ze :D maar ik zag geen leuke pyjama's bij de beebees dus bij de kinders gekeken :D
pi_132528855
Sneeuw is wel essentieel Mineola :D ik ben ook ben ook benieuwd, vorig jaar zijn wel wel geweest maar toen heeft M vooral op de slee gezeten en nog niet echt iets met de sneeuw gedaan.

Ik vind H&M ook groot vallen. Hoewel de 92 shirtjes prima zitten zijn broeken in 80 nog veel te groot. Of mijn kind heeft een raar model dat kan ook :+ mijn liefste pyjama's zijn van vaenait trouwens, zó leuk O+
pi_132529043
Oh ja vaenait zag ik veel voorbij komen! ik had 2 pyjama's bij de Primark gekocht in Portugal, ze zijn wel korte mouwen...misschien dit weekend kijken daar voor lange mouwen..of beter door de weeks hmm
pi_132529057
Hier passen de meeste 86 broeken ook nog, 80 heb ik de laatste pas opgeruimd. Shirts ook 92. EN ik heb gister mijn eerste Vaenait pyjama binnen gekregen (4-5 jaar...)
pi_132529196
Xanteh lekke band is zeker niet leuk! het was mooi weer voor een wandeling. Heb je geen draagzak? of vind ze het niet leuk erin?

Kyara doe eens een foto als M het aan heeft?
pi_132529505
Hier ook korte beentjes :D
pi_132529584
CS en Kyara o|O ik heb nu ook Vaenait in mijn mandje :{ en ik hou helemaal niet van mee gaan met meute :6
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:55:19 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132529882
Hier zijn vaak de broeken van pyjama's veeeeeel te lang, ze heeft qua boven top 92 nodig van Hema that is....
Volgens mij heb ik ook een vaenait? Van Lamb gekregen. Die zit helemaal goed, weet alleen de maat daarvan ff niet :X
pi_132529949
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:49 schreef bitterend het volgende:
CS en Kyara o|O ik heb nu ook Vaenait in mijn mandje :{ en ik hou helemaal niet van mee gaan met meute :6
Neem je een ander mandje :D
pi_132529964
Ja Lamb heeft erg leuke Vaenait spul!! was het die ene met walvis Susie? k heb net als Kyara 4-5Y genomen
pi_132530025
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:56 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Neem je een ander mandje :D
Doos :P
pi_132530217
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef bitterend het volgende:

[..]

Doos :P
>:) :*
pi_132530393
_O- :* ik ga maffen :W
pi_132530610
Lol, slaap ze en ik zal een foto maken.
pi_132530674
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:49 schreef bitterend het volgende:
Hoor je dat Kyara, we zijn een meute O+ :+ Overigens heeft mijn M een pyjama in 2-3 jaar dacht ik. Strange...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Clubsoda op 24-10-2013 22:18:53 ]
pi_132531806
Noh O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132531902
Ik hou ook van meute (wat ik na die wintersportdingen op z'n Duits las :o) en ooooh de pyjama en het jongetje! Wat is hij groot opeens! Dat buikje O+
pi_132532290
Tja CS, ze heeft dan ook een R en geen M ;)
Leuke foto O+ en ook weer groot geworden hè.
Ik zal de pyjama morgen eens passen, broek is wel te lang denk ik maar shirt kijkt wel goede maat.
pi_132532607
Mooi mannetje CS!
pi_132532718
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hoor je dat Kyara, we zijn een meute O+ :+ Overigens heeft mijn M een pyjama in 2-3 jaar dacht ik. Strange...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het toch jammer dat je een foto niet kan knuffelen :D
pi_132532858
CS, dat buukske! O+
pi_132539290
Vorig jaar vond ik L nog te klein voor het sleeën, dit jaar gaan we dat zeker doen. Wij hebben een houten slee met zo een opzet als Sam voor de rug en zijleuning.

CS wat een schatje!

Ik kreeg vanochtend de mooiste glimlach ever toen papa aan hem vroeg wie ik was O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132539306
Lief Tinu O+

CS O+ lief zo in pyjama!

S heeft mt 92 qua shirts ook van de H&M maar broeken nog mt86. 92 hangt helemaal om dr kontje heen :9.
Heb laatst nieuwe kleding besteld bij de grotere kindjes afdeling @ H&M. Vind dat juist wel leuk staan. Baby afdeling heeft ook mt92 en daar zijn de leggings weer goedkoper :+ (3 voor 10euro)

(8> was vannacht weg ivm werk. Heb me wel even afgevraagd hoe ik dat met de puppy moet doen en S :+. Hij moet namelijk rond half6 uitgelaten worden maar S slaapt dan nog. Kennis laat haar hond uit terwijl kindje slaapt maar dat vind ik geen prettig gevoel. Gelukkig werd S om half 6 wakker :D
pi_132539364
Oef Zoë, hopelijk verschuift dat uitlaten snel naar wat later in de ochtend, half 6 is toch geen tijd :X
Ik zou een slapend kind zeker niet alleen laten! :N
pi_132539392
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 07:04 schreef Mangostine het volgende:
Oef Zoë, hopelijk verschuift dat uitlaten snel naar wat later in de ochtend, half 6 is toch geen tijd :X
Ik zou een slapend kind zeker niet alleen laten! :N
Man gaat altijd om kw v 6 naar zijn werk vandaar dat puppy om half6 uitgelaten wordt. Meestal is S ook wel vroeg wakker :+. Gister toevallig 7u dus dat is ook wel eens lekker. Zou het niet leuk vinden om S er wakker voor te moeten maken maar dat liever dan haar alleen laten :o

Ik hoor het wel van meer mensen dat ze het oudste kind ophalen van school en de jongste in bed laten (20min ongv) omdat ze ervan uitgaan dat het kindje toch wel blijft slapen.
pi_132539491
Wat een lieve reacties, daar had ik helemaal niet op gerekend O+ :@ Hij wordt inderdaad groot, en deze foto is zelfs al een maand of twee oud denk ik. Hij kijkt wat bedremmeld, maar ik het is nog al moeilijk om die sprinkhaan stil te laten staan voor een foto om zijn outfit te showen :+ Ik hou ook zo van dat volle papbuikje voor het slapengaan O+

Mijn spookje was vanochtend om kwart voor 7 wakker }:| Nou zou ik daar niet om moeten klagen, maar hij is al tijden om 8 uur wakker en ik heb vandaag een debiel lange, volle en verantwoordelijke dag, dus de timing is een beetje ruk ;)

Fijn dat alles gelukt is met de puppy en S Zoe! Ik laat M heel soms wel eventjes alleen als hij slaapt, maar nooit langer dan 10 minuten en ik zorg dat de droger e.d. uit staan en laat mijn lief altijd weten dat ik onderweg ben. Dan loop ik snel naar de pinautomaat of de brievenbus ofzo. Ik probeer het te vermijden maar soms gaat het niet anders. M wordt gelukkig nooit huilend wakker, dus mijn enige angst is brand.
pi_132539505
Jan mag zich sinds vandaag een 1-jarige noemen ! :)
Hooray for boobies!
pi_132539618
Mijne was om half zes wakker :X We hebben nog wel een half uurtje in het grote bed kunnen dommelen/slapen maar daarna was het echt rise and shine. Gaap.

Zoë ik zag de puppy al eerder, wat superleuk! Zou ik ook wel willen maar nu geen optie met werk en huis. Hoop idd dat de uitlaattijd een beetje gaat verschuiven. T is net een baby, haha

Kind alleen thuislaten zou ik noooooooit doen op deze leeftijd. We gaan binnenkort een weekendje weg en ik zit er nu al een beetje over in dat ik hem dan alleen moet laten slapen in de hotelkamer terwijl wij dan beneden eten. Ja babyfoon maar dan eet en zit ik ook niet lekker. Vroeg eten is geen optie want culinair arrangement 8)7 Op zich heel leuk maar ik vind het even niet zo handig nu...

Spockjuh, gefeliciteerd met Jan! Een jarige vraagt om foto's hè? O-)
pi_132539720
Brand idd, of dat ie toch huilend wakker wordt, of ziek, of dat je zelf onder een auto komt :X

Gefeliciteerd Spockjuh, en welkom! *O*
pi_132539748
Nou eerlijk is eerlijk, bij de slaaplocatie met babyfoon zou ik ook doen. Hebben wij ook gedaan op vakantie. Met beeldbabyfoon wel.
Als je weet dat je direct kunt gaan als het nodig is, durf ik het wel aan.
Tot het restaurant haalde onze babyfoon alleen niet -O-
pi_132539798
Ik zou het juist nu wel doen en dan weer liever niet op het moment dat hij in een peuterbed ligt en er zelf uit kan. Op vakantie durf ik het ook wel aan, hoewel met enige aarzeling want dat Maddie-verhaal blijft in je achterhoofd zitten he? ;) Ik zit thuis wel met gerust hart een paar uur bij de buren 's avonds met de babyfoon.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:24:33 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132539807
Kind alleen laten zou ik ook niet doen. En als het dan echt per se moet zou ik ook zorgen dat je een briefje bij je hebt met je adres en de mededeling dat er een klein kind alleen thuis is.

Alleen laten in een hotel/appartement, dan zou ik echt niet lekker zitten. Zeker nu die Maddy zaak weer open is en je dat allemaal weer hoort. Maar met (beeld)babyfoon misschien wel.

Gefeliciteerd Spokjuh!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:35:54 #140
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132539904
CS wat een heerlijk mannetje is het toch! O+ Anouk en M matchen wel ;)

Ik zou Anouk niet alleen thuis laten, ook niet voor 5 minuten. Tuurlijk, even iets uit de auto pakken of iets dergelijks, maar echt niet om boodschappen te doen. Ook al weet ik dat ze 's middags minimaal 2 uur slaapt. Ik kwam een keer een vriend tegen, die was dus boodschappen doen en die had iets op zijn mobiel, dat wanneer ze wakker werd of iets, dan kreeg hij een melding.....wat als je dat niet hoort? En dan nog was hij op minimaal 5 minuten afstand, maar wat als hij in de supermarkt loopt? Laat je dan alles achter en vlieg je naar huis? Nee, niets voor mij in ieder geval, een ieder moet doen wat hij of zij wil natuurlijk.

Spochjuh, van harte met je dreumes.*O*
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:18:35 #141
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132540586
Ik zou Cristel ook wel een paar minuten alleen kunnen/willen laten hoor. (alleen als ze slaapt dan natuurlijk).

Alleen moet je ervoor zorgen dat er niemand achter komt, want officieel mag je dus niet je kind alleen laten. Voor je het weet heb je de kinderbescherming op je dak. Spreek uit ervaring }:| :r

Oh en trouwens...HAAT aan mailloits. Ze is net 2 keer uitgegleden hier. tand door dr lip, bloed etc. Nu maar ff schoenen aangedaan bij dr :{

Gelukkig is ze al weer vrolijk ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door PureEvil op 25-10-2013 09:26:09 ]
pi_132540608
Ze vonden elkaar ook wel leuk op de meet he Susie? O+
pi_132540974
Heb je geen sloffen PE? Maillot en sokken lijken me toch even glad? Wel een vrolijke foto!

Tinu, wat fijn weer thuis bij je kindjes!

Spokjuh, gefeliciteerd met Jan! *G*

Ik heb de mini 1x alleen gelaten toen hij sliep. We hadden al boodschappen gedaan, maar ik was kattenbrokjes vergeten en alles was echt op. Maar ik vond het vreselijk en was hooguit 10 min weg...

Mijn moeder heeft wel eens gevraagd of ik geen boodschappen kon doen als hij sliep (want dat was makkelijker voor mij). Vond ik zo bizar, hij sliep toen hooguit 45 minuten achter elkaar, en dat niet eens altijd. Kans dat hij wakker werd voor ik thuis was, was ongeveer 100%. Maar mijn moeder en ik dachten wel vaker iets anders over opvoeden :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132542496
Wat een leuke foto pe,

Spockje gefeliciteerd

Hier blijft ze hooguit alleen alscwe bij de overbure zitte met babyfoon maar die zijn nu verhuist dus dat is ook niet meer gebeurd.

Willen jullie even meedenken. Lisa wil al een aantal dagen smiddags niet slape. Normaal stond ze op rond 9 en ging terug rond half 12/12 uur tot 15.00 uur. Vandaag dit:

Lisa is al vanaf half 7 wakker met papa. Nu was ze echt moe om 10 uur dus in bed ,gillen krijsen opstaan. Ben er naast gaan zitten en haar uitgelegd waarom en dat ze daarna weer mag spelen dus ze word rustig. Na een paar minuten sta ik op begint te krijsen als een varken. Dus nog een keer uitgelegd weer sta ik op, krijsen. Heb de deur dichtgedaan heeft 5 minuten gekresen maar ze boijft nu jammeren. Stil en dan weer huilen dan weer stil.eerder op bed werkte niet en later op bed was ze ook omgevallen. Ontwikkelingskwestie of ligt het aan de spijlen van haar bed ofzo? Moest haar ook stevig tegenhouden anders stond ze meteen weer op.
pi_132542571
Misschien wil ze gewoon heel graag bij je zijn.
En vecht daarom tegen de slaap. Kan je niet bij haar blijven tot ze slaapt?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:48:54 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132542653
Sneu PE, maar leuke foto!

Geen idee Sam, maar klinkt wel naar :{
pi_132542720
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:46 schreef Pvoesss het volgende:
Misschien wil ze gewoon heel graag bij je zijn.
En vecht daarom tegen de slaap. Kan je niet bij haar blijven tot ze slaapt?
Dat doet ze dus ook niet gaat ze liggen spelen etc. Van de week ook snachts bij haar gezete een uur of anderhalf maar slapen doet ze dan niet. Je ziet dat ze echt moe is . Gisteren heb ik haar mee terug naar beneden genomen toen ze weer niet wilde smiddags maar dan gaat ze ook telkens huilen. Voorheen viel ze nog wel eens op schoot inslaap maar ook dat doet ze niet deze week.

Wil dr helemaal niet laten huilen maar ik weet ook even niet wat ik er mee moet. Snachts word ze ook vaak "wakker" oogjes dicht huilen panisch zijn. Blijf altijd even bij dr tot ze rustig is maar gebeurd toch een keer of 3 per nacht. Kan ze misschien bang zijn om te gaan slapen of kan ze die nachtmerries nog niet onthouden?

Het lijkt erger te zijn sinds we in de efteling zijn geweest zaterdag terwijl ze toch een hele leuke dag had.
pi_132543091
Heel vervelend dat ze zo onrustig slaapt.

Sam zou het kunnen zijn dat het toch wat te druk, (te)veel prikkels voor haar waren?
Wij zijn zondag met E naar het spoorwegmuseum geweest. Hij vond het echt geweldig maar ik merkte wel dat hij van zondag op maandag een stuk onrustiger sliep. Ik vermoed dat dit door de indrukken van die dag kwam.

Andere gedachte; doe of gedraag jij je soms iets anders nu je operatie nadert waardoor ze de spanning oppikt en daar op reageert?

Echte tips heb ik niet voor je. Als E wakker is blijf ik bij hem tot hij slaapt en is hij een nacht heel onrustig dan mag hij bij ons in bed verder slapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosje84 op 25-10-2013 11:26:09 ]
pi_132543371
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:09 schreef Roosje84 het volgende:
Heel vervelend dat ze zo onrustig slaapt.

Sam zou het kunnen zijn dat het toch wat te druk, (te)veel prikkels voor haar waren?
Wij zijn zondag met E naar het spoorwegmuseum geweest. Hij vond het echt geweldig maar ik merkte wel dat hij van zondag op maandag een stuk onrustiger sliep. Ik vermoed dat dit door de indrukken van die dag kwam.

Andere gedachte; doe of gedraag jij je soms iets anders nu je operatie nadert waardoor ze de spanning oppikt en daar op reageert?

Echt tips heb ik niet voor je. Als E wakker is blijf ik bij hem tot hij slaapt en is hij een nacht heel onrustig dan mag hij bij ons in bed verder slapen.
Zou best kunnen dat dat onbewust gebeurd hoor maar probeer er heel erg op te letten.

Ze heeft net rustig in bed gelegen een half uurtje met af en toe wat gejengel maar ze bleef iggen en krees niet zoals ik gezegd had dus heb haar er nu weer uitgehaald en kijkt tevrede bumba. Over n uurtje nog maar eens proberen.
pi_132543451
Sam
Is wandelen geen optie?
Met mijn BI en zieke S heb ik veel gelopen zodat ze rust kreeg.
Ik hoor wel vaker dat kindjes niet willen slapen & lastig enzo.. dan denk ik; waarom ga je er niet ff uit?
Als ze eenmaal rust hebben dan komt het beter slapen vanzelf wel weer.

S wilde de afgelopen tijd ook niet op bed. Ging ik met d;r wandelen dan sliep ze binnen 5min.
Dat gedoe is alleen maar frustrerend voor moeder & kind.
Na 2dagen had ze haar rust gehad en ging het slapen ook makkelijker.

Als S rond half7 wakker is gaat ze pas om 13:30 slapen. Als ze rond 7uur wakker is geworden dan is ze pas rond 15:00 moe. Misschien wil je haar te vroeg op bed doen?
pi_132543573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:24 schreef Zoë23 het volgende:
Sam
Is wandelen geen optie?
Met mijn BI en zieke S heb ik veel gelopen zodat ze rust kreeg.
Ik hoor wel vaker dat kindjes niet willen slapen & lastig enzo.. dan denk ik; waarom ga je er niet ff uit?
Als ze eenmaal rust hebben dan komt het beter slapen vanzelf wel weer.

S wilde de afgelopen tijd ook niet op bed. Ging ik met d;r wandelen dan sliep ze binnen 5min.
Dat gedoe is alleen maar frustrerend voor moeder & kind.
Na 2dagen had ze haar rust gehad en ging het slapen ook makkelijker.

Als S rond half7 wakker is gaat ze pas om 13:30 slapen. Als ze rond 7uur wakker is geworden dan is ze pas rond 15:00 moe. Misschien wil je haar te vroeg op bed doen?
Wij gaan normaal in de middag naarbuiten dus missvhien eens omdraaien. Ik legde haar zo vroeg op bed omdat ze echt aangaf moet te zijn en het ook wel overheenkwam met de normale slaaptijden.
pi_132543605
weet niet of de link werkt maar dat merken we vanzelf... ;) Jarige job Jan stuitert dankzij de slagroomtaart al enige tijd door het huis... O+ *;

Hooray for boobies!
pi_132543792
Sam, ik merkte aan M op een gegeven moment dat hij het echt nodig had om 's ochtends erop uit te gaan. Voorheen kon ik hem in pyjama laten lopen tot zijn ochtendslaapje maar vanaf 1,5 werkte dat niet meer en werd hij jengelig maar wilde niet slapen. Nu gaan we erop uit, liefst laat ik hem zelf lopen en bewegen en slaapt hij als een roosje daarna.
pi_132543829
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:37 schreef Clubsoda het volgende:
Sam, ik merkte aan M op een gegeven moment dat hij het echt nodig had om 's ochtends erop uit te gaan. Voorheen kon ik hem in pyjama laten lopen tot zijn ochtendslaapje maar vanaf 1,5 werkte dat niet meer en werd hij jengelig maar wilde niet slapen. Nu gaan we erop uit, liefst laat ik hem zelf lopen en bewegen en slaapt hij als een roosje daarna.
We gaan dat gewoon eens proberen ! Dankje
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:43:22 #155
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132543925
*O* Spockjuh gefeliciteerd! *O*

Sam, geen tips hier helaas, misschien is het wel een fase? Cristel heeft ook wel eens een paar dagen gehad dat ze niet wou slapen 's middags....

Grrr, ik heb weer last van hartkloppingen he ;( klotegevoel is dat...
pi_132544138
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:29 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Wij gaan normaal in de middag naarbuiten dus missvhien eens omdraaien. Ik legde haar zo vroeg op bed omdat ze echt aangaf moet te zijn en het ook wel overheenkwam met de normale slaaptijden.
nouja niet om het naar buiten gaan, maar om het wandelen en tot rust komen in de kinderwagen.

CS
hier ook, sinds een paar maanden wil S echt op pad. Naar de speeltuin of iets. Een hele ochtend binnen vind ze echt niet fijn. (en ik ook niet)

gefeliciteerd Spockjuh!

PE -O- he bah
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:51:34 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132544162
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben blij dat mijn M dat niet heeft :@

ik ben niet zo'n ochtendmens.

Edit: de ochtend is hier ook maar 1 a 1,5 uur dus dan kan je sowieso niks.
Als we echt niet gaan doen (anders dan boodschappen, wandelen, speeltuin/kinderboerderij) dan doen we dat wel 's ochtends en dat slaat hij zijn ochtendslaap over.
pi_132544215
Rot is dat PE, ik heb het ook wel eens. Naar gevoel. mijn stiefmoeder wordt er as we speak aan geoppereerd, ik knijp 'm best wel :{

Ik vind een ochtend binnen ook niet meer fijn, lekker op pad is een stuk aangenamer voor iedereen.
pi_132544260
Jouw zoon is duidelijk ook geen ochtendmens Kyara :D
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:56:23 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132544293
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:55 schreef Clubsoda het volgende:
Jouw zoon is duidelijk ook geen ochtendmens Kyara :D
J. is wel een ochtendmens. Als enige in huis -O-
pi_132544421
Dat is ook wennen Kyara

Spannend CS hoop dat alles goed gaat :*
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:21:59 #162
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132544966
PE ook al zo'n moppie! O+ En wat naar van die hartkloppingen. Ik heb ook wel eens dat mijn hart in ene heel snel gaat, dat schijnt te komen doordat het 1 slag overslaat en daarna het probeert in te halen ofzo :? Duidelijk niet goed opgelet toen ;) Ik heb toen een poosje met een kastje om moeten lopen om het te registreren.
Zou verder geen kwaad kunnen, maar fijn is het op het moment niet.

En ja CS, ze hadden het leuk op de meet!

Slapen heb ik geen tips voor Sam, wellicht gewoon een fase of toch wat eerder gezegd is, dat ze toch spanning oppikt van de aankomende operatie. En wat ook eerder gezegd is, geef je eraan over, niet naar bed, dan niet, ga je lekker met haar spelen of tv kijken (bij mij viel Anouk vaak op mijn schoot in slaap, ook niet niet niet willen slapen.....tuurlijk :P )
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:46:53 #163
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132545570
Susie nog gefeliciteerd !!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:49:00 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132548968
Wiens kind vond vuilniswagens nou zo leuk? En hij/zij misschien M even uitleggen dat die niet eng zijn en dat er dus geen reden is om totaal over de rooie te gaan? :{
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:15:54 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132549921
En we (nou ja, M dus) hebben geverfd vandaag:

vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:21:34 #166
30252 Soempie
Procreating
pi_132550113
Een begin van de herfstslinger. *O* Wat is hij daar geconcentreerd mee bezig. O+

Hier vindt M. vuilniswagens (en kraanwagens, graafmachines, enz.) mooi. Ze zijn natuurlijk ook wel heel indrukwekkend.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_132550195
Wat een leuk idee Kyara, eerste keer verven voor M?

-weg-

[ Bericht 73% gewijzigd door Xanteh op 25-10-2013 22:53:14 ]
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:32:08 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132550491
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:21 schreef Soempie het volgende:
Een begin van de herfstslinger. *O* Wat is hij daar geconcentreerd mee bezig. O+

Hier vindt M. vuilniswagens (en kraanwagens, graafmachines, enz.) mooi. Ze zijn natuurlijk ook wel heel indrukwekkend.
Laatste stukje ;)

Straks gaan we alles op de deur plakken. Helaas geen maskingtape in huis.

Ik heb M meegenomen naar het dakterras om de vuilnisauto te bekijken (hij lag in bed en ging over de rooie van het geluid en ik dacht dat het zien misschien zou helpen) maar daar ging hij nog meer van over de rooie. Hij heeft ook niet meer geslapen vanmiddag....
pi_132551757
Spockjuh gefeliciteerd *O*

Kyara M druk aan het knutselen.

Cs wij gaan ook naar Oostenrijk. En ik heb toch nog een skipakje gescoord *O*

Sam lastig met slapen,geen goede tips hier ook. Mini hier heeft ook soms moeilijke fases.

Maar vanochtend niet. Ik was met mini zwemmen, keer vrije dag op vrijdag. We kwamen thuis, zijn favoriete fruit ging er nog net in. En toen was ie toch aan het huilen. Gewoon doodop. In bed gelegd was al knockout toen ik de kamer uit liep. :D O+
pi_132552243
Spockjuh gefeliciteerd *G*

Kyara, zou niet weten hoe dat het beste uit te leggen. Gek waar kinderen soms bang om kunnen zijn. Kwam het van het geluid denk je?

Zolena en Cs lekker naar Oostenrijk op vakantie. En Zolena's mini met skipak, lekker.

Sam lastig met slapen. Hier helpt erbij blijven of even weggaan, even laten gaan en dan terug komen als hij blijft huilen en op de arm nemen helpt ook.

Xanteh wat was de oranje verf? Wortel of Pompoensoep?

Ik was vanochtend bij zwager en schoonzus thuis omdat daar een monteur kwam en L wilde daar per se niet in het reisbedje slapen. Gelukkig was de monteur iets na 1en al klaar. Heb L in de slaapzak in de autostoel gedaan en toen we thuis aankwamen sliep hij. Zo bijna slapend overgelegd in zijn bed en meneer is nu pas weer wakker O+ :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:28:02 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132552469
Ja, was het geluid. Sowieso verbaas ik me over wat hij allemaal hoort. Hij had het vandaag ook over auto taatuutaatuu. Toen ik heel goed luisterde hoorde ik heel in de verte inderdaad een ambulance met sirene.

Hij vindt het liedje van de bouncing balls op babytv ook heel erg. Ik dacht eerst dat hij die ballen zelf eng vindt maar het is alleen het liedje :?
pi_132554300
Hier ook geknutseld vandaag. Onze herfstboom:
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:24:34 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132554326
Leuk Tinu!
pi_132557877
Wat een mooie dingen (kids incl.) komen er voorbij O+ O+
pi_132561921
Tinu wat een tof idee!
Kyara, leuk zeg. Die foto links midden is O+

Ik vind het stiekem zo heerlijk dat mijn zieke mini nu de hele tijd wil hangen en knuffelen O+
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:54:21 #176
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132562117
Leuk idee Tinu!

Cristel heeft vanavond een tekening gemaakt met pen. 't is euhm....Kunstig :P
pi_132562285
Mijn kind tekent niet op papier...die is helemaal wild van viltstiften! OVERAL moeten ze zitten, armen, benen, boekenkast, bank, vloer, tapijt :D
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:03:13 #178
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132562594
Ja viltstiften vind Cristel ook geweldig, maar die krijgt ze niet. En de jongens moeten er dus ook mee oppassen, en opruimen. (al gaat dat nog wel eens mis :') )
pi_132562645
Haha ja ik vind het zo leuk hoe ze er zo wild van is!! ze roept ook PIEEER PIEEER (papier) om vervolgens op zichzelf te tekenen O+
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:18:43 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132563362
M heeft Nijntje viltstiften maar hij snapt ze nog niet. Dwz, hij speelt er mee. Potloden, wasco, verf en pennen gaan beter. Misschien een keer normale viltstiften kopen.

Hier nog even de herfstkunst. Het is geen slinger geworden maar gewoon op de deur geplakt.

SPOILER
En voor bitterend nog even de Vaenait pyjama. Mouwen en pijn zijn wat lang maar lengte van shirtje en hoe strak het zit, had het niet kleine moeten zijn :@

SPOILER
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:19:08 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132563385
Mijn man vroeg bij thuiskomst een kusje aan M. Hij kreeg een kussen _O-
pi_132563600
Oh wat een heerlijke creatieve knutsels Kyara <3 ik wil ook zo creatief zijn!! even bedenken wat wij ook kunnen maken

Die pyjama staat hem zo leuk!! die dikke buikje <3 en wat een bijdehandje! maar ja ik ben gewoon fan van M O+
pi_132563787
Hij rockt hem Kyara! O+
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:29:55 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132563977
Ik heb er nog 1 onderweg *O*

Ja he, die bolle buik en dan die dikke luierbillen :D
pi_132564115
Ik heb ook zin in R dr pyjama nu!!! hoop dat hij snel binnen komt! en dr schortje! met kikker <3
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:34:02 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132564191
Ik ben benieuwd! Welke pyjama heb je?
pi_132564244
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:35:11 #188
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132564254
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
Ik heb er nog 1 onderweg *O*

Ja he, die bolle buik en dan die dikke luierbillen :D
Ik las ff wat anders :@ 8)7
pi_132564369
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:43 schreef Sam1993 het volgende:
Wat een leuke foto pe,

Spockje gefeliciteerd

Hier blijft ze hooguit alleen alscwe bij de overbure zitte met babyfoon maar die zijn nu verhuist dus dat is ook niet meer gebeurd.

Willen jullie even meedenken. Lisa wil al een aantal dagen smiddags niet slape. Normaal stond ze op rond 9 en ging terug rond half 12/12 uur tot 15.00 uur. Vandaag dit:

Lisa is al vanaf half 7 wakker met papa. Nu was ze echt moe om 10 uur dus in bed ,gillen krijsen opstaan. Ben er naast gaan zitten en haar uitgelegd waarom en dat ze daarna weer mag spelen dus ze word rustig. Na een paar minuten sta ik op begint te krijsen als een varken. Dus nog een keer uitgelegd weer sta ik op, krijsen. Heb de deur dichtgedaan heeft 5 minuten gekresen maar ze boijft nu jammeren. Stil en dan weer huilen dan weer stil.eerder op bed werkte niet en later op bed was ze ook omgevallen. Ontwikkelingskwestie of ligt het aan de spijlen van haar bed ofzo? Moest haar ook stevig tegenhouden anders stond ze meteen weer op.
Om 10 uur weer naar bed is best snel toch? Dan zal ze vast wel moe zijn ja, maar je kan dan ook even samen een mandarijntje eten en een filmpje kijken en zo tot rust komen, of even wandelen idd.
Haar stevig tegenhouden in bed werkt alleen maar averechts iig. Ze raakte vast nog meer overstuur?
Slapen kan je niet dwingen, echt niet.

En wat een leuke knutsels bij iedereen zeg!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:37:13 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132564387
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:35 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ik las ff wat anders :@ 8)7
:o

_O-

pyjama dus....
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:38:10 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132564451
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:37 schreef Troeta het volgende:
Om 10 uur weer naar bed is best snel toch?
Dat ligt ook aan het kind.

M is de laatste tijd om 08:30 uur wakker en ligt er om 09:30 weer in :+
pi_132564558
Oh mijne ook hoor, 7u op, 9u af.
pi_132564588
Weet ik Kyara, maar normaal is Lisa wat langer wakker voor haar middagslaapje stond er.

En dan als ze gaan slapen prima, maar als ze dan zo tegenstribbelt lekker weer er uit halen toch?
pi_132564890
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:37 schreef Troeta het volgende:

[..]

Om 10 uur weer naar bed is best snel toch? Dan zal ze vast wel moe zijn ja, maar je kan dan ook even samen een mandarijntje eten en een filmpje kijken en zo tot rust komen, of even wandelen idd.
Haar stevig tegenhouden in bed werkt alleen maar averechts iig. Ze raakte vast nog meer overstuur?
Slapen kan je niet dwingen, echt niet.

En wat een leuke knutsels bij iedereen zeg!
Normaal gaat ze om half 12 terug als ze er om 9 uit is dus kwa uren bleef het een beetje het zelfde, na 5 minute stopte wel het krijsen maar bleef jengelen dus toch eruit. Smiddags is ze alsnog gaan slapen maar vanavond om half 8 wat later dan normaal had ze het zelfde, heb boven wat gerommeld dat hielp paar minutjes was ze stil. Dus morgen ochtend na buite en boven wat ruime als ze naar bed gaat kijken of dat helpt
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:56:37 #195
30252 Soempie
Procreating
pi_132565522
Ohh, M&M in pyjama met die bolle buikjes. O+

Ik heb echt een scharminkel. -O-

En de herfstknutsels zijn tof. ^O^

quote:
17s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:19 schreef Kyara het volgende:
Mijn man vroeg bij thuiskomst een kusje aan M. Hij kreeg een kussen _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:00:10 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:00:34 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132565770
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:56 schreef Soempie het volgende:
Ohh, M&M in pyjama met die bolle buikjes. O+

Ik heb echt een scharminkel. -O-

En de herfstknutsels zijn tof. ^O^

[..]

Valt ook wel mee toch? In welke maat zit ie nu?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:00:55 #198
30252 Soempie
Procreating
pi_132565790
Vanmorgen kwam M. onze slaapkamer in. Helemaal enthousiast: 'wakker! mama, papa kom! Spelen!' en wij: :O Vervolgens liep M. naar onze kledingkast en deed de deuren open 'schone kleren papa', 'mama ook' en hij dropt zo een overhemd, broek en een bh van mij op het bed: 'kom!'. :D
pi_132565914
Haha Soempie! Onwaarschijnlijk zeg, wat een goeie actie. ^O^
Dat kan ik me echt niet voorstellen, dat mijn M dat dit jaar al zou kunnen :o
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:04:24 #200
30252 Soempie
Procreating
pi_132565999
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:00 schreef Kyara het volgende:

[..]

Valt ook wel mee toch? In welke maat zit ie nu?
Hij zit op de +2 wat lengte betreft, maar gewicht -2 :{ Ze maken zich alleen geen zorgen bij het CB. Hij eet goed namelijk en ze vonden hem er wel goed uitzien verder. Hij beweegt gewoon echt heel veel.

Maat 92 shirts en 86 broeken. Maar dan moet ik wel broeken hebben die ik goed aan kan sjorren, anders zakken ze van z'n billen.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:06:33 #201
348178 NotTheSame
pi_132566118
Wat een leuke foto's van Kyara's M. en Clubsoda' s M.!

En Kyara's M. en Soempie's M., grapjassen <3!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:09:14 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132566279
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:00 schreef Soempie het volgende:
Vanmorgen kwam M. onze slaapkamer in. Helemaal enthousiast: 'wakker! mama, papa kom! Spelen!' en wij: :O Vervolgens liep M. naar onze kledingkast en deed de deuren open 'schone kleren papa', 'mama ook' en hij dropt zo een overhemd, broek en een bh van mij op het bed: 'kom!'. :D

Slanke den inderdaad. IS zijn lijntje dan zo afgebogen? Maar hij doet het verder goed dus zal wel goed zijn dan.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:14:33 #203
30252 Soempie
Procreating
pi_132566547
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

Slanke den inderdaad. IS zijn lijntje dan zo afgebogen? Maar hij doet het verder goed dus zal wel goed zijn dan.
Het lag altijd al wel wat uit elkaar, maar vanaf het moment dat hij is gaan lopen is dat harder gegaan. Wat lengte betreft zat hij altijd al op +2, dus dat lijntje volgt hij wel gewoon mooi. :Y

Achja, met 2 jaar maar weer eens kijken hoe het dan is.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:17:51 #204
30252 Soempie
Procreating
pi_132566682
Maar als jullie nog gezonde tussendoortjes weten waar wel wat meer in zit? Ik had al aan noten gedacht? Nu is het meestal fruit, rijstwafel, nijntje koek, rozijnen, krentenbol, enz. Meestal een combinatie: doosje rozijnen + een appel.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:21:56 #205
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_132566874
Bananen misschien?
Oude (on)bekende.
pi_132566931
Simpele gevulde groentebouillon, een koude wrap met kipfilet en roomkaas, tosti met pesto en kaas, cherrytomaatjes, yoghurt met muesli?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:24:17 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132567012
Ontbijtkoek met een laagje roomboter?
pi_132567210
Paprikareepjes, gedroogde vijgen zijn hier favoriet, soms krentenbrood i.p.v gewoon brood en veel fruit. Lisa eet ook veel fruit anders blijft ze honger hebben maar mocht nog maar 2x fruit geven omdat ze al 12 kilo woog bij 80.8 cm van t cb dus nu probeer ik groentes maar dat blieft ze niet
pi_132576068
Stuur M maar deze kant op Kyara, dan kan de mijne hem alles vertellen over de vuinewage O+ en wat knutselt hij zoet, en die pyjama is ook geweldig O+ ik snap wel waar het maatverschil vandaan komt,dat vaenitspul valt smal en mijn M is net wat tengerder dan de jouwe (hoewel hij bij lengte en gewicht precies op de 0 zit, maar toch lijkt hij vaak kleiner dan andere kindjes. Volgens mij zit zijn gewicht in dat knotshoofd van 'm :+ )

En jij hebt echt een spriet Soempie! Eet hij graag en goed? Wat een slimmerd is het toch, heel verstandig ook, papa en mama een beetje aansporen om op te staan! M heeft dat buikje alleen voor hij naar bed gaat en hij zijn papfles heeft. Volgens mij zijn het vooral zijn darmen, maar hij pakt zijn buik vaak zo trots vast als ik hem uitkleed, "buit" O+

Had ik al verteld dat M een vriendje heeft op het kdv? Als we weggaan zeg ik "zeg N maar dag" en dan geven ze elkaar een knuffel *; zo zoet, twee van die kleine mennekes met die hun korte armpjes om elkaar heen slaan.
pi_132576200
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:17 schreef Soempie het volgende:
Maar als jullie nog gezonde tussendoortjes weten waar wel wat meer in zit? Ik had al aan noten gedacht? Nu is het meestal fruit, rijstwafel, nijntje koek, rozijnen, krentenbol, enz. Meestal een combinatie: doosje rozijnen + een appel.
Notenpasta op brood? (geen tussendoortje, wel calorierijk) Amandelpasta kan Otje erg waarderen. Beetje kaas of ander beleg op de rijstewafel? Gedroogde abrikozen zijn hier een hit. En misschien een andere combinatie, wat fruit en een rijstewafel, of een belegde (volkoren) cracotte? Worteltjes of tomaatjes met een beetje dipsaus, belegd wrapje of ontbijtkoek inderdaad. (En als hij het verder goed doet, en ze het op het cb prima vinden zou ik me er ook niet te druk om maken)
pi_132576220
Wat lief CS. O+

Ik schreef dat Otje een hoektand kreeg, het is helemaal geen hoektand maar een kies, en ze heeft pas twee ondertandjes. Snap nu wel waarom het zoveel zeer doet. ;(
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:09:38 #212
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132576445
volgens mij was Anouk met 18 maanden 81 cm en 12 kilo, bij ons zegt het cb er niets van?? Komt allemaal goed zei ze van de week nog!

Keukentje valt in de smaak O+ Alles staat klaar voor de meute...pfff, wat een gedoe ook zo'n verjaardag! Hoop dat ik niet alleen maar in de weer ben, maar ook nog even kan genieten van Anouk haar oooooh's en die is mooooooooiiiii! O+
Morgen een afscheidsspam proberen te maken en anders maandag pas...
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:00:41 #213
30252 Soempie
Procreating
pi_132577053
Susie, ben ik gewoon helemaal vergeten je te feliciteren met de verjaardag van Anouk! :o Bij deze alsnog en heel veel plezier vandaag. :* *O*

Fijne tips voor tussendoortjes. Vooral de extra toevoegingen, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Zoals pesto nog tussen een tosti, dipsaus bij de tomaatjes, rijstwafel beleggen, enz. Al die dingen krijgt hij nu ook, maar daar kunnen we natuurlijk wel iets extra's van maken.

CS, hij eet hartstikke goed. Gister bijvoorbeeld:
O: 2 boterhammen, boter, appelstroop, beker melk, mandarijn
T: banaan, mandarijn, thee
L: 1 boterham, boter, pindakaas, beker melk
T: grote eierkoek met daarin rozijnen, water
D: spinazie, vlees, een half ei, aardappel (zelfs nog 2 aardappelen van mijn bord gejat), bak yoghurt, water

Volgens mij eet de gemiddelde dreumes/ peuter echt niet zo veel. Avondeten is ook weleens minder trouwens, maar hij eet dan wel altijd iets. En 's morgens eet hij meestal 1,5 boterham. We zijn nu ook overgestapt van halfvolle naar volle producten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 09:19 schreef Clubsoda het volgende:

Had ik al verteld dat M een vriendje heeft op het kdv? Als we weggaan zeg ik "zeg N maar dag" en dan geven ze elkaar een knuffel *; zo zoet, twee van die kleine mennekes met die hun korte armpjes om elkaar heen slaan.
Wat superlief. *; En een fijn gevoel dat hij daar een vriendje heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 26-10-2013 11:15:24 ]
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:01:57 #214
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132577071
Ja maar hij is ook gewoon lang! Dus dan lijkt het me ook wel soort van logisch dat ie niet zo dik is? Als ie goed eet, echt niet druk om maken....
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:05:36 #215
30252 Soempie
Procreating
pi_132577131
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:01 schreef PureEvil het volgende:
Ja maar hij is ook gewoon lang! Dus dan lijkt het me ook wel soort van logisch dat ie niet zo dik is? Als ie goed eet, echt niet druk om maken....
Ja precies. Ik maakte me ook helemaal niet druk, maar als ik dan die grafiek zie... Hij buigt wel af en dat vind ik dan toch wel raar. Maar bij het cb waren ze er ook heel makkelijk over, dus het zal wel. De lengtegrafiek buigt niet af. Kreeg als enige tip om dus over te stappen op de volle producten.

En op zich waren z'n papa en ik ook zo dun als kind/ tiener. Pas toen we zijn gestopt met sporten veranderde dat rap. :+
pi_132577148
Zo Soempie :o
Hier eet ze:
Ochtend Brinta
daarna halve banaan
2 eieren of een tosti
slapen
dan halve apple/komkommer

avond - helemaal niks de laatste tijd. Daarvoor at ze wel wat 3-4 hapjes
pi_132577186
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:09 schreef Susie het volgende:
volgens mij was Anouk met 18 maanden 81 cm en 12 kilo, bij ons zegt het cb er niets van?? Komt allemaal goed zei ze van de week nog!

Keukentje valt in de smaak O+ Alles staat klaar voor de meute...pfff, wat een gedoe ook zo'n verjaardag! Hoop dat ik niet alleen maar in de weer ben, maar ook nog even kan genieten van Anouk haar oooooh's en die is mooooooooiiiii! O+
Morgen een afscheidsspam proberen te maken en anders maandag pas...
Nou dat scheelt ook niks wel appart dat ze me hier zeggen dat ze te dik is. Er werd zelfs genoemd door onze nieuwe vpk dat je wel kon zien wie dr moeder is. Mis me oude vpk ophet cb. Vind het erg associaal. Gelukkig zijn de assistente en de arts wel vriendelijk.

Veel plezier vandaag:-)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:09:26 #218
30252 Soempie
Procreating
pi_132577201
Jij hebt gewoon supermelk, bitterend! :D
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:11:31 #219
30252 Soempie
Procreating
pi_132577237
Vanmorgen kwam M. weer de slaapkamer binnen. Dit keer was ik wel wat wakkerder en toen kon ik eens goed zien hoe schattig dat is: zo met knuffel, tutter, slaperig koppie en de voetjes in de punten van z'n slaapzak. O+ Hij wilde dit keer ook lekker bij me liggen en samen liedjes zingen. *;

En m'n buik kreeg kusjes en aaitjes: 'hallooo *naam baby*'
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:12:43 #220
30252 Soempie
Procreating
pi_132577262
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:08 schreef Sam1993 het volgende:
Er werd zelfs genoemd door onze nieuwe vpk dat je wel kon zien wie dr moeder is.
Als dat echt gericht was op het gewicht, dan is dat echt een lompe, nare opmerking. :{ Bedoelde ze niet wat gezicht betreft of iets dergelijks?

Ophelia, :* voor de tandenpijn. Die kiezen (en hoektanden) zijn ook zo pijnlijk...
pi_132577670
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:12 schreef Soempie het volgende:

[..]

Als dat echt gericht was op het gewicht, dan is dat echt een lompe, nare opmerking. :{ Bedoelde ze niet wat gezicht betreft of iets dergelijks?

Ophelia, :* voor de tandenpijn. Die kiezen (en hoektanden) zijn ook zo pijnlijk...
Het voelde aks opmerking op mijn gewicht omdat het gebeurde tijdens het bespreken van de gewichtscurve. Kan er weinig mee. Morgen gaat lisa naaf tilburg tot dinsdag en maandag moet ik om 7 uur binnen zijn. 1 ding is zeker bij de volgende afspraak kunnen ze dat niet meer zeggen.
pi_132578853
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:09 schreef Soempie het volgende:
Jij hebt gewoon supermelk, bitterend! :D
Ja dat dacht ik ook maar op papa dagen eet ze ook zo en dan krijg ze dus geen borst }:| nahja denk dat het zichzelf wel regelt

wat lieeeeff O+ O+ ben zo benieuwd naar zijn zusje *;
pi_132579072
Jouw M eet heel goed Soempie! Beetje vergelijkbaar met wat mijn M at. Maar die is nu dus aan het eten-weigeren. Wil alleen nog maar brood.

CS, mijn M zat op de +1 met zowel lengte als gewicht. Alleen zijn hoofd is -1 :D
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:12:42 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132581148
Zo, ff pauze. Anouk wilde al om kwart over 12 naar bed die lieverd, zo druk vanmorgen. Straks komt er dus nog een club mensen (volgens mij willen mijn familie en die van lief elkaar niet zien ofzo ;) ) Hapjes voor straks al klaar, ff zitten.
Anouk is helemaal dol op de 3-wieler die ze van opa heeft gehad, ze gebruikt hem nog al of het een loop fiets is, maar dat komt vast wel goed, iedereen moest aan de kant "kijk uit, kijk uit" werd er hard geroepen O+

En Sam, ik heb het net nog nagekeken, Anouk was idd 12 kilo met 81 cm bij 18 maanden. Nu is de jouwe wel iets jonger nog toch? Maar dan nog hoor, wat een belachelijke opmerking van die cb muts zeg :( Ik weet niet hoe ik gereageerd zou hebben eigenlijk.... jij alvast succes voor maandag! Laat die cb muts maar een poepie ruiken bij de volgende afspraak! :*
pi_132581167
Meh beetje een blergh dag
2 geprobeerd op bed te leggen maar elke keer als ze het bed aanraakt is het huilen..nu dus zonder slapen stikkers plakken beneden. Wou vandaag graag uit maar als we met de auto ergens naartoe rijden valt ze gegarandeerd inslaap en om nou 2 uur te blijven rijden zodat ze lekker slaapt -O-
pi_132581433
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:12 schreef Susie het volgende:
Zo, ff pauze. Anouk wilde al om kwart over 12 naar bed die lieverd, zo druk vanmorgen. Straks komt er dus nog een club mensen (volgens mij willen mijn familie en die van lief elkaar niet zien ofzo ;) ) Hapjes voor straks al klaar, ff zitten.
Anouk is helemaal dol op de 3-wieler die ze van opa heeft gehad, ze gebruikt hem nog al of het een loop fiets is, maar dat komt vast wel goed, iedereen moest aan de kant "kijk uit, kijk uit" werd er hard geroepen O+

En Sam, ik heb het net nog nagekeken, Anouk was idd 12 kilo met 81 cm bij 18 maanden. Nu is de jouwe wel iets jonger nog toch? Maar dan nog hoor, wat een belachelijke opmerking van die cb muts zeg :( Ik weet niet hoe ik gereageerd zou hebben eigenlijk.... jij alvast succes voor maandag! Laat die cb muts maar een poepie ruiken bij de volgende afspraak! :*
Ze is 17 maande en 2 weken en maar 0.2 cm kleiner dan Anouk. Maar dat komt wel goed en als ze nog eens zon opmerking maakt ga ik kijken of ik een andere vpk kan krijgen.

Driewieler is hier ook favoriet maar ze kan nog niet bij de grond dus we duwen haar :)

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Sam1993 op 26-10-2013 14:43:50 ]
pi_132581848
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:13 schreef bitterend het volgende:
Meh beetje een blergh dag
2 geprobeerd op bed te leggen maar elke keer als ze het bed aanraakt is het huilen..nu dus zonder slapen stikkers plakken beneden. Wou vandaag graag uit maar als we met de auto ergens naartoe rijden valt ze gegarandeerd inslaap en om nou 2 uur te blijven rijden zodat ze lekker slaapt -O-
Kun je haar niwt wakker houden in de auto? Evt 1 van de 2 achterin met haar spelen en kletsen?
pi_132582196
Lastig bitterend. Iets op loopafstand anders?

Leuke foto's Sam. Die driewieler hebben wij ook.

Susie, veel plezier nog. Ben benieuwd naar de verjaardagspam.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:00:59 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132582273
Nou ik vind haar er gewoon goed uitzien hoor, lekkere bolle wangen ook O+ En ik was laatst bij de arts en die maakte zich niet druk. Haar inbreng vind ik toch wat belangrijker dan die van de vpk. :P Dus no worries.

Lastig Bitterend.... konden jullie niet weg en dat ze dan een kort slaapje in de auto deed? Vind ik zelf ook niets,maar ja, als je weg wilt?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:08:26 #230
348178 NotTheSame
pi_132582452
Nou Sam, wat een lompe opmerking van de cb! En wat Susie zegt, ze ziet er kei goed uit!

Bitterend wat rot zeg. Misschien even in de kinderwagen zetten en een stuk gaan wandelen?

Hier lijkt m'n plan te slagen wat betreft de zomer/wintertijd. We liggen inmiddels 45 minuten voor op zomertijdschema en dan gaat ze vanavond om 20.30uur pas naar bed. Een uur na de 'normale' tijd :). Dus vanaf morgen is hopelijk alles volgens normaal schema ;).
pi_132582457
Bitterend
-O-
Das niet leuk zo'n dag.

Sam
Leuke foto's!
Rare opmerking bij het cb |:( als het zo bedoeld was.

*; 'kusss' haha

Susie
Een fijne dag vandaag! Zin om de afscheids-fotospam te zien van je mooie meid
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:10:07 #232
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132582487
Ik hoop dat Anouk zoooooooo moe is vanavond, dat ze dus gewoon morgen langer uit slaapt ;)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:10:37 #233
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132582507
Oh en wat een moppies Zoë O+
pi_132583520
Lieve foto's zoe en sam O+

Nou ik wou graag naar een boerderij vandaag, R is gek op koeien maar dat is gok ik op een half uur rijden daar wordt ze niet gezelliger van bijna in slaap enzo
Maar we vermaken we ons goed binnen met stikkers, papier en nu zit ze te eten uit een pot pindakaas :X

Zal wel lekker zijn als ze langer sliep Susie :D ben benieuwd naar de spam <3
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:20:07 #235
30252 Soempie
Procreating
pi_132585929
Leuke foto's dames. O+
Wat een lachebek heb je Sam. Hebben jullie vandaag een goede dag gehad? Lijkt me best pittig om haar die paar dagen te moeten missen.
En Zoë wat lief zo knuffelen met het hondje.

Met haar vingers in de pot met pindakaas, Bitterend? :D Ik kan daar wel wat van leren. Soms vind ik mezelf te streng en dan is het wel een eye opener om zulke posts te lezen.
pi_132589643
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:20 schreef Soempie het volgende:
Leuke foto's dames. O+
Wat een lachebek heb je Sam. Hebben jullie vandaag een goede dag gehad? Lijkt me best pittig om haar die paar dagen te moeten missen.
En Zoë wat lief zo knuffelen met het hondje.

Met haar vingers in de pot met pindakaas, Bitterend? :D Ik kan daar wel wat van leren. Soms vind ik mezelf te streng en dan is het wel een eye opener om zulke posts te lezen.
Vandaag ging super was de hele dag alleen met haar en heb dr eigenlijk niet gehoord ook vanavond ging ze goed slapen alleen baby moest ook mee. Die had ze op ambers kamer uit het poppenbedje gehaald<3

Ik moet huien als ik eraan denk dat ze morgen weg gaat en ik haar bij mijn tante achter moet laten. De vorige keer wou ze niks van tante weten... mijn moeder staat standby als het niet gaat maar we hopen zo haar te ontzien 1 dag.
pi_132589666
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:47 schreef bitterend het volgende:
Lieve foto's zoe en sam O+

Nou ik wou graag naar een boerderij vandaag, R is gek op koeien maar dat is gok ik op een half uur rijden daar wordt ze niet gezelliger van bijna in slaap enzo
Maar we vermaken we ons goed binnen met stikkers, papier en nu zit ze te eten uit een pot pindakaas :X

Zal wel lekker zijn als ze langer sliep Susie :D ben benieuwd naar de spam <3
Dat moet vast lekker zijn!
pi_132592198
lol nee met een lepel!

Sam sterkte hopelijk vindt ze het toch leuk bij je tante!
pi_132592521
Leuke foto's O+
Susie: Hoe is het ( was het ?)
Succes Sam
Hoop op een fijne wintertijd O+
pi_132592912
Nu heb ik zin om de kerstboom op te tuigen ;(
pi_132594734
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:47 schreef Xanteh het volgende:
Nu heb ik zin om de kerstboom op te tuigen ;(
Gewoon doen ;)
Als pepernoten in september mogen mag dat ook :)
Ik heb zo'n zin in sneeuw
pi_132596972
Kerstboom optuigen <3 alleen dat opruimen vind ik altijd zo vervelend xd

Zie enorm op tegen morgen. Nu pas merk ik hoe erg ik gehecht ben aan het samen zijn als ik denk aan morgen moet ikmal huilen. Vriend gaat dus mee haar wegbrengen.

Wel net nog een genietmomentje. Ze wa weer aan het dromen huilend. Dus getroost op schoot werd ze even wakker laat ze een diepe zucht legt dr koppie neer en 10 minuten later kon ik haar slapen wegleggen. <3
pi_132597227
Sterkte Sam. Het is natuurlijk al heel spannend, en dan moet je ook nog je meisje missen. Leuke foto's zag ik vandaag!

Kerstboom... Ik twijfel of het wel verstandig is om neer te zetten met onze spring-in-het-veld :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:32:31 #244
30252 Soempie
Procreating
pi_132597497
Sam :*
pi_132598053
Sterkte Sam!

Ook dit jaar weer geen kerstboom voor ons. Misschien een kleintje. Maar de box staat nog steeds op de plek waar de boom altijd staat.
pi_132598217
Bedankt :)

Hier dit jaar wss ook niet. Vorig jaar een grote gekocht maar er is een pc kast voor in de plaats gekomen en de box word nog gebruikt. En ik denk dat lisa de boom leeg zal halen
pi_132607168
Kyara, ik las de nog een onderweg post ook verkeerd ;) . Leuke herfstkunst. En M in de pyama O+

Leuke foto's Sam en Zoë!

Sam, sterkte vandaag. Ik hoop dat Lisa toch bij haar tante wil blijven.

Bitterend, met de vingers in de pot pindakaas zou hier ook niet mogen. Laatst had L de pot appelstroop gepakt en ging er met 2 handjes in.

Misschien een mini kerstboompje op een hogere tafel of kast voor de sfeer? Heb er verder geen verstand van.

Susie fijn, dat het zo een leuke verjaardag was. Hopelijk zien we als afscheid nog wat foto's?

En ja hoor zoals voorspeld was het eerste kind hier al kort na 5 uur nieuwe tijd wakker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 27 oktober 2013 @ 06:10:00 #248
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132607251
:W hier idem Tinu, nog een beetje weten te rekken, maar Anouk gaat liggen 'hummen' en dan kan ik echt niet meer slapen. Later naar bed hielp dus echt niet (21 uur lag ze er pas in :X)
pi_132607542
Sterkte Sam

Hier was S ook om 5u wakker. Papa ging naar beneden met S O+
pi_132607642
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 06:10 schreef Susie het volgende:
:W hier idem Tinu, nog een beetje weten te rekken, maar Anouk gaat liggen 'hummen' en dan kan ik echt niet meer slapen. Later naar bed hielp dus echt niet (21 uur lag ze er pas in :X)
Rekken was hier maar 10 minuten voordat manlief vroeg of ik nou eens met hem wilde gaan opstaan, hij zou toch niet meer slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132607704
Hier was het kwart voor 4 nieuwe tijd en ik ben blijkbaar een ontaarde moeder want de fles eein en hoor haar nu pas xd
pi_132607709
Nee hoor Sam, helemaal niet ontaard. Ik probeerde hem ook door bv weer te laten slapen, lukte alleen helaas niet.

Het vroege opstaan was toch nog ergens goed voor:
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132607795
Leuk Tinu!

Sam
Fijn toch dat ze dan weer verder slaapt!

S was om 1u wakker en kreeg medicatie + papfles. Om 5u was er dus niets meer wat we konden geven. Anders had ik dan een papfles gegeven :+
Ik hoor aan haar wel wanneer ze echt wakker is, lekker kletsen enzo. Dan werkt eigenlijk niets meer haha.
pi_132607836
Vroege ochtend toch nog ergens goed voor Tinu :)

Succes Sam vandaag!

Hier gewone tijd wakker, had afgelopen dagen lopen spelen met de tijd

Kerstboom opzetten dan opzich wel, want die van vorig jaar staat nog in de tuin ;)
pi_132607884
Tinu wat is dat??
pi_132607989
Bitterend, zie je niet, dat dat een raket is? Nu ben ik teleurgesteld, vond hem erg mooi. Of wordt het tijd voor een zoon bij jou ;) ?

Er gaat nog een kapje op en daaran moet nog een draadje en stok vast en dan is het een lantaarn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132607995
:D :D :* waren jullie daarmee bezig om 5 uur sochtends? is dat en blikje eronder?
ik vind het tof!
pi_132608334
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 08:18 schreef Zoë23 het volgende:
Leuk Tinu!

Sam
Fijn toch dat ze dan weer verder slaapt!

S was om 1u wakker en kreeg medicatie + papfles. Om 5u was er dus niets meer wat we konden geven. Anders had ik dan een papfles gegeven :+
Ik hoor aan haar wel wanneer ze echt wakker is, lekker kletsen enzo. Dan werkt eigenlijk niets meer haha.
Dat is hier ook zo hoor maar ze bleef rustig in de kamer. En ik zou er dan gewoon nog een fles gegeven hebben haha

Tinu wat een leuke knutsel :-)

Hier nu een briefje geschreven over slaaptijden eten hoe en wanneer troosten of de fles en wat ze niet mageten. Weet alleen niet of ik nog wat moet opschrijven.
pi_132608644
Hier was het half 9 nieuwe tijd. Nu ook een beetje hem wat langer wakker proberen te houden en dan zit hij hopelijk snel in het nieuwe ritme.
Moet morgen naar Odessa voor 3 dagen (werk) Totaal geen zin in en vlieg al om 7 uur *gaap* Ben benieuwd hoe het gaat met L als ik weg ben want die hangt erg aan mij de laatste tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 27-10-2013 11:35:38 ]
  zondag 27 oktober 2013 @ 09:54:45 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132608738
Ik vind het duidelijk een raket hoor. Leuk!

Gisteravond weer een heleboel drama gehad. Uiteindelijk pas om 00.30 uur in slaap gevallen dmv pcm (die geef ik dus nooit maar ik wist het echt echt echt niet meer). Vanochtend om 8 uur nieuwe tijd weer vrolijk wakker gelukkig. Meisjes waren netjes dus wij zitten hier weer op het normale schema.
pi_132609042
Tinu: een wc rol ? leuk *O*
Hier 8 uur nieuwe tijd ! Hoe geweldig is dat ? een record zetten met wintertijd O+ :D
Kyara: :*
Rest : c_/
pi_132609078
wel om 6 uur een fles gegeven :@ :)
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:48:30 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132609876
M zegt sinds gister eindelijk zijn naam *G*
(ja, hij kletst je de oren van je kop maar zijn naam zeggen ho maar....)

En hij zag vandaag het licht mbt zijn zusje geloof ik.

Nog een zusje!?!?!
Oh Oh....

_O-
pi_132609984
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 08:49 schreef bitterend het volgende:
:D :D :* waren jullie daarmee bezig om 5 uur sochtends? is dat en blikje eronder?
ik vind het tof!
Na half zes pas. Eronder zit een leeg pringles pakket.

Sam, denk dat jij de belangrijkste zaken al hebt opgeschreven.

Kyara wat een drama nacht.

Fijn van alle kindjes die gewoon met de nieuwe tijd meegingen.

Skoap moet jij ook weer weg voor werk? Balen. Ik ken het, al ben ik maar 2 dagen weg. Morgen moet ik naar Nijmegen, dus ook vroeg de deur uit. En woensdag met zijn allen vroeg opstaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:20:22 #265
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132610636
oh Kyara, dacht hij al die tijd dat hij dubbel zag en nu besefte dat het er echt 2 zijn?? :D

Anouk is moe, die loopt te jengelen, maar nog ff een uurtje of in ieder geval tot 12 vol houden, dan zitten we redelijk op ritme...
pi_132610875
Hier was het ook zes uur nieuwe tijd. Ik was nog wel zo positief gestemd. :') Maar ik heb ook gewoon een fles gegeven en weer in bed gelegd. Daarna was het half 10 nieuwe tijd. *O* Lekker uitgeslapen allemaal dus.

En nu inderdaad op normale tijd er weer in voor ochtenddutje. Dus ik hoop dat ie het morgen al door heeft. :)

Sam succes en sterkte.

Mooie raket. Wat een leuke knutsel ideeën allemaal!
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:16:21 #267
30252 Soempie
Procreating
pi_132612145
Gave raket Tinu. Is het een lampion voor Sint Maarten?

quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:48 schreef Kyara het volgende:
M zegt sinds gister eindelijk zijn naam *G*
(ja, hij kletst je de oren van je kop maar zijn naam zeggen ho maar....)

En hij zag vandaag het licht mbt zijn zusje geloof ik.

Nog een zusje!?!?!
Oh Oh....

_O-
_O-

Hier was het vanmorgen half 8 nieuwe tijd. *O* De laatste weken was het iedere keer tussen half 9 en half 10, maar dan is de ochtend al bijna voorbij. Nu dus juist door het verzetten van de klok weer een beetje in een normaal ritme (al was het lange uitslapen ook wel lekker :+ Moet ik vanavond misschien maar eens op tijd naar bed.).
pi_132616003
Susie, bij jullie ook wat tijdsomstelling perikelen?

Kyara, voor M, die zijn naam zegt *G* en voor zijn zusjes.

Zolena *G* toch lekker lang geslapen.

Soempie, bij jullie ook wat vroeger, maar dat is nog een redelijke tijd.

Het ritme is hier ver te zoeken. Nadat we de grote naar een verjaardagspartijtje hadden gebracht, gingen wij nog even naar het winkelcentrum. Bijna daar was dreumes in slaap gevallen, sliep door het uit de auto halen en in de doek hijsen heen (30 minuten) toen weer wakker en eenmal thuis niet meer willen slapen. Wordt nog leuk vanavond, betekent vroeg naar bed iig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 27 oktober 2013 @ 14:57:56 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132618094
idd Tinu. Maar nu is ze er om kwart over 12 in gegaan en ligt nu een beetje wakker te worden zie ik. Dat is vrij normaal. 12 tot 15 ongeveer. Dus vanavond gewone tijd naar bed en dan hopelijk morgen gewoon weer 6.15 :P Later mag altijd natuurlijk! :D
pi_132618285
Hier was de nacht wat brak, met wakker om 0.30 en nieuwe tijd 2.45. Maar daarna werd hij om 5.45 wakker en hij wilde nog een uurtje in z'n bed spelen. Dus viel het uiteindelijk mee.

Het was wel lastig om zijn middagslaapje te rekken tot 12 uur. Iets eerder naar boven gegaan, hij was echt op. Nu slaapt hij nog, dus blijkbaar had hij het nodig ;) :Y)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132618367
Tinu, leuke raket! Sterkte met L vanmiddag. Ik hoop dat hij vrolijk blijft!

Kyara, die reactie van M op zijn twee zusjes, priceless _O- En knap dat hij zijn naam kan zeggen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132621606
ik hou t niet meer bij hierzo!!

Tinu dus jij hebt vanmorgen al heel vroeg zitten knutselen met kleine oogjes. T resultaat mag er wel zijn!

Jeeuj voor M.idas!! *O*

Soempie wat een ritme :o doe mij dat ook zeg! Wat is je geheim??

Zolena en KZ, wat voor fles dan..? Gewone koemelk? F. krijgt sinds 1 jaar geen nutrilon meer. Niet bekritiserend bedoeld hoor, gewoon benieuwd. :)

Sam leuke fotos! Ze heeft echt een lief en vriendelijk snoetje O+

Susie ik had nog niet eens tijd gehad om je te feliciteren! Fijn dat het zo leuk was geweest. Wat had ze kado gekregen?

Zoë wat een leuke foto van S.aartje met Bas :D Gaat ze goed met jullie puppie om?

Gisteren F.leur expres wat later naar bed gebracht vanwege het verzetten van de klok. En het had gewerkt! Waar ze normaal om half 6 wakker is, was ze nu half 6 nieuwe tijd wakker ^O^
Daarna heeft ze nog een dutje van 2 uur gedaan, en toen ben ik ook lekker terug naar bed gegaan. (doe ik overigens altijd, doen nog meer mama's dat?)

Ze doet het gewoon eigenlijk heel erg goed. Ik las over eetschemas. F. eet
vol bord brinta van volle koemelk
1 stuk fruit ( ze lust eigenlijk alles wel)
2 boterhammen
tussendoortje (koekje/rozijntjes/komkommerschijfjes/cracker/soepstengel/etc)
warm eten, maar niet veel de laatste tijd! 2 eetlepels maar ofzo. Vlees vindt ze wel heerlijk
bakje yoghurt

Ze doet nu nog 2 dutjes op een dag, smorgens ongeveer 1,5 tot 2 uur en smiddags 1 uur. En snachts slaapt ze door sinds we haar speentje hebben afgepakt. Voorheen werd ze snachts wakker omdat ze hem kwijt was, en kon ik minimaal 2x per nacht in het donker onder haar bed gaan liggen graaien.
En dan slaapt ze dus van 19.00u tot 5.30u.

Ze wil nu zelf eten met een lepeltje, maar knoeit alles onder :') Ze drinkt nog uit een tuitbeker, of uit een gewone beker maar dan met hulp. Ze zegt mama/papa/die/bah/op/oh-oh. Ze kraait van blijdschap en geeft kusjes en knuffels. Zwaait klapt en aait. Gaat graag van de glijbaan en wordt hysterisch als ik haar 'zwier'.

OH en ze loopt nu echt heel goed los :Y

Zooo dat was mijn modelkind in een notendop met 13 maanden :P

/dagboekpost ;)
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:34:56 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132621744
Doet ze goed Kwisted!

Soempie, ik kan me voorstellen dat het lange uitslapen niet altijd handig is. Als je nog wat wilt doen bijvoorbeeld. Hoe laat gaat hij dan weer naar bed?
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:46:54 #274
30252 Soempie
Procreating
pi_132622202
Kwisted, wat een fijne post over je meisje. :)

Kyara, eerder was hij rond 7 uur/ half 8 wel wakker en dan rond half 1 weer naar bed (tot een uur of 3/ 4). Toen het langer donker werd 's morgens verschoof het 's morgens en dan toch nog om 1 uur naar bed.

Nu vond ik het altijd fijn om 's morgens de deur uit te gaan, maar dan hadden we dus net tijd om wat boodschappen te doen of even naar de glijbaan en eendjes te lopen.
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:49:34 #275
30252 Soempie
Procreating
pi_132622288
Hoe ging het de eerste tijd zonder speen, Kwisted?

Ik wil er eigenlijk ook wel vanaf, maar ik heb niet zo'n zin in drama/ slaapgebrek. :@ Kyara heeft M. nog een speen?
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:53:10 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132622402
Ja... om dezelfde reden :@ (hij heeft hem alleen in bed trouwens)

Zodra de meisjes doorslapen gaat de speen eruit. Gelukkig hebben de meisjes geen speen (meer) want anders zou dat ook niet werken. In het begin ging M ook regelmatig met de speentjes van de meisjes ervandoor. Dat is voor jou misschien ook wel iets om over na te denken.....
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:02:58 #277
30252 Soempie
Procreating
pi_132622708
Wanneer ben je met de meisjes gestopt met de speen? Duimen ze nu of dat ook niet?

Hier heeft M. hem ook alleen in bed. Zul je zien dat ik er tegenop zie en dat hij het straks helemaal geen probleem vindt. :D Ik denk dat we of echt binnen nu en een paar dagen moeten stoppen of het uit moeten stellen. Als de baby er net is wil ik z'n speen niet afpakken..
pi_132622718
Hier ook nog een speen met slapen. Ik wilde wachten tot hij doorslaapt, maar als ik Kwisted hoor kan dat dan heel lang duren :o.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132623051
Ze kreeg hem alleen nog maar in bed, dus ook niet in de maxicosi of bij jengelig/moe/etc. En als ze eenmaal sliep viel hij er altijd uit. Ze had hem dus vooral nodig om in slaap te vallen.
Toen dus gewoon weggedaan (een week voor haar 1e verjaardag). Het heeft 2 dagen geduurd dat het langer duurde voordat ze sliep. Ze huilde/jengelde dan een half uur voordat ze sliep. Ook werd ze snachts nog 2x wakker, maar sliep dan verder als ik het muziekje aanzette.

Al met al dus maar 2 dagen 'last' van gehad. Het brak mijn hart wel als ze zo huilde, maar ik beseft wel dat ze er doorheen moest.. Ik vind het echt een aanrader en ben blij dat we er vanaf zijn.. Maargoed voor ons geld dus ook dat ze uiteindelijk doorslaapt zónder!
pi_132624132
Kwisted gewoon koemelk inderdaad. Warm ook. Maar goed qua slapen warme melk ftw. 's ochtends begint ie met pap van melk en beetje melk erbij ook om te drinken. En 's avonds ook steeds nog een fles.

Nu zijn we het slapen aan het uitstellen, hij wou namelijk vanmiddag niet slapen, tot zover mijn briljante planning.

Oh en speen hier ook nog in bed. En nu. 8-)
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:36:46 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132625857
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:02 schreef Soempie het volgende:
Wanneer ben je met de meisjes gestopt met de speen? Duimen ze nu of dat ook niet?

Hier heeft M. hem ook alleen in bed. Zul je zien dat ik er tegenop zie en dat hij het straks helemaal geen probleem vindt. :D Ik denk dat we of echt binnen nu en een paar dagen moeten stoppen of het uit moeten stellen. Als de baby er net is wil ik z'n speen niet afpakken..
Meisjes hadden geen interesse in de speen. Ze spuugden hem steeds uit. Nou ja, dan laat maar. Ze duimen verder niet echt.

misschien dat ik als menselijke speen fungeer

Ik had in de planning om M zijn speen na zijn 1e verjaardag af te leren maar ja, dat liep even anders. En verder hetzelfde als bij jou: niet ook dat nog eens terwijl er al genoeg veranderingen zijn. En nu trek ik het even niet als M 's nachts ook nog gaat spoken.

Denk dat je gelijk hebt dat je het of binnen nu en een paar dagen of als zijn zusje er al een tijdje is moet doen.

M heeft vanavond zijn hele bak eten leeg gegeten *O*
pi_132626410
Soempie, ja een lampion. Moet er wel bij zeggen, dat het idee van de buurvrouw kwam en die heeft me ook het sjabloon gegeven, dat zij voor de pootjes en het kapje heeft gebruikt.

Phaidra, balen van de brakke nacht.

Kwisted wat een fijne post. Geweldig, dat het zo goed gaat.

Soempie, misschien een idee om dat met de speen dan nu te doen en beginnen op vrijdagavond. Kan Wiebel misschien het opstaan overnemen en met wat geluk is het na het weekend al klaar. Anders duurt het misschien nog best lang, omdat je niet voor 2 kindjes s'nachts wilt opstaan.

Voor M *G* van Kyara.

Dreumes hier was grotendeels vrolijk. Nu stort hij dan wel in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 27 oktober 2013 @ 19:29:43 #283
30252 Soempie
Procreating
pi_132628470
M. weer met eetlust. :Y)

Tinu, gaan jullie ook Sint Maarten lopen met z'n allen? Ook met L.? Ik vind het heel jammer dat het hier niet gedaan wordt.

M. ligt nu zonder speen in bed en ik hoor hem -nog- niet. :o Nu doorzetten.
Wiebel is tot januari thuis, dus die kan de hele week M. opvangen als ik heel moe ben. Ook echt superfijn straks met de baby.

SPOILER
pi_132629186
Leuk weer een update te lezen over F Kwisted
O+ en wat heb je al een mooie buik! (@ buikentopic)

Het gaat goed met S en de pup. Als hij blaf zegt ze shht (incl vinger voor dr mond. Geen idee waar ze dat geleerd heeft :9 )
En ze is superlief met m.

Soempie
Wat fijn! Lekker van genieten :)

We waren vandaag bij opa en oma op bezoek. Ze hebben zo'n ouderwetse klok die elk half uur geluid maakt. S vind m geweldig. Gelijk nieuwe woordjes geleerd.. Klok en tiktak!
pi_132630199
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:02 schreef Soempie het volgende:

Hier de speen afgepakt toen ik zwanger was van lisa. Amber had hem alleen in bed ging super. Zogenaamd opgestuurd naar zwarte piet of naar welk figuur dan ook dat ze kennen voor de baby variant. Maar paar weken later zag ze een meisje duimen op de psz, toen begon het gezeik. Lisa houd hem voorlopig in bed zolang ze wil. Niemand die hetbziet en als ze eenmaal slaapt kijkt ze er niet meer naar.
pi_132630650
Hier ging het redelijk met wegbrengen. Zolang wij er waren vond ze het maar nniks. Ik was de papfles vergeten dus met mijn moeder even die gaan halen en haar al een kus gegeven en uitgelegd. Ze bleek het na 5 minuten zo goed te doen dat ik ervoor gekozen heb niet terug naar binnen te gaan.

Ze zat om half 7 uur lekker vrolijk frietjes te eten.
pi_132630919
Wat fijn Sam!
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:26:55 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132631244
Spannend Soempie!

Hier weer drama. Mijn man is nu M proberen weer in bed te leggen. -O-
pi_132631504
Fijn Sam!

Kyara
-O- pff. Gister hielp PCM toch? Voor vanavond ook een optie? Of heb je het idee dat het iets anders is dan pijn
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:35:40 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132631750
Gister bleef hij ook beneden huilen. Nu is hij vrolijk zodra hij uit bed is. Dan denk ik niet aan pijn eigenlijk. Volgens mij had hij gister eigenlijk ook geen pijn maar was hij zo over de rooie dat hij de slaap helemaal niet meer kon vatten.
pi_132632077
:( lastig als je niet weet wat er is.
S sliep altijd in onze Stokke als ze moe was maar niet op bed wou slapen.
(kortgeleden ook toen ze veel last van zuur had)
In ons geval misschien anders omdat ze door de Reflux niet lekker in bed kon slapen. Maar we hebben vaak svonds met S gewandeld.. Wist anders ook niet wat te doen. (wel besproken met de ka trouwens)
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:42:17 #292
30252 Soempie
Procreating
pi_132632157
Sam, dat geeft in elk geval een gerust gevoel. Veel succes morgen!

Kyara ;( De laatste week/ dagen ging het eerst weer wat beter, toch? Lijkt me zo slopend die avonden...
pi_132632275

[ Bericht 100% gewijzigd door Sonnetje85 op 28-10-2013 04:28:27 ]
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:48:02 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132632478
Hij slaapt nu. Denk dat een deel ook gewoon oververmoeidheid is. Het ging beter sinds hij weer op 2 slaapjes zat maar vanmiddag was hij na 45 minuten alweer wakker....
pi_132637030
Fijn dat het wegbrengen goed ging sam!

Lastig Kyara! Succes er mee.

Nena had maandag flinke koorts en de dag erna was ze superhuilerig, ik dacht dat ze waterpokken zou krijgen omdat Mex die ook had, maar toch niks. Zag 1 vlekje op haar hoofdhuid wat op een waterpok leek, dus misschien was dat het/ Of het was gewoon wat anders. Maar waarom die koorts en dat huilen dan? Zie ik net een kies die al best wel door was :')
Waarom denk ik daar nooit aan.
pi_132643972
Troeta
Tandjesleed :(

S is sinds half2 wakker :O ze is een 'beetje' uit haar ritme geloof ik :')
(van 10-12 geslapen en om 19:15 sliep ze in haar bed. Opzich geen verkeerde tijd. Oude tijd sliep ze tussen 20u en 20:30)
pi_132644172
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 02:19 schreef Zoë23 het volgende:
Troeta
Tandjesleed :(

S is sinds half2 wakker :O ze is een 'beetje' uit haar ritme geloof ik :')
(van 10-12 geslapen en om 19:15 sliep ze in haar bed. Opzich geen verkeerde tijd. Oude tijd sliep ze tussen 20u en 20:30)
Kwart over 7 is ook gewoon een mooie tijd alleen jammer dat s zelf denkt dan al op te mogen staan. Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen.

Hier hebben mijn laxeringen niks gedaan alleen buikpijn gegeven. Zit nu op mijn lift te wachten. Met lisa gaat tot nu toe alles goed straks even vragen hoe de nacht ging.

Daar gaan we!
  maandag 28 oktober 2013 @ 05:59:43 #298
348178 NotTheSame
pi_132644193
Sam heel veel succes vandaag!
pi_132644216
Spannend Sam, succes vandaag.

Het kostte wat overtuigingskracht maar na een initiële start om kwart voor vijf heb ik het kunnen rekken tot zes.
pi_132644228
Soempie, dat weet ik nog niet zeker. Ik vind L er eigenlijk nog te jong voor. Maar misschien, dat we met onze grote wel willen gaan en dat L er dan gewoon meekomt.
Hoe ging de nacht zonder speen?

Balen Kyara dat slapen nu weer moeilijker gaat.

Troeta vervelend die tandjes.

Zoë hopelijk hebben jullie nog wat kunnen slapen. Half twee is echt een vervelend tijdstip. Wilde ze na het nemen van haar medicijnen niet meer slapen?

Sam heel veel succes vandaag!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 28 oktober 2013 @ 07:51:49 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132644609
Succes vandaag Sam!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: