Daarzo onder die plank aan die groene houten balk bedoel je dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:53 schreef LittleBrownie het volgende:
Volgens mij zou alleen dit genoeg moeten zijn
[ afbeelding ]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50168723/
Jaquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:54 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Daarzo onder die plank aan die groene houten balk bedoel je dan?
Hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:07 schreef KomtTijd... het volgende:
En anders de plank iets langer maken zodat je 'm gewoon met een hoeksteun aan de houten balk op de scheiding van de gipswandjes vast kunt maken.
Crack wil er volgens mij behoorlijk zware (kook)spullen op gaan zetten, is het dan sterk genoeg als je drie hoeksteunen (weerzijden van de groene paal en aan de linkerkant ondersteboven) gebruikt?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:15 schreef KomtTijd... het volgende:
neuh, ondersteboven omhoog. En meestal wel ja, ben je snel genoeg achter als je er even een speld tussen douwt.
zit je draagvermogen dan niet teveel in het midden waardoor het gaat doorbuigen wanneer TS iets zwaars op de hoek van de plank zet? helemaal wanneer hij de daadwerkelijke plank ook langer wil maken dan het kartonquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:40 schreef hottentot het volgende:
Zou gewoon kleine balkjes aan de beide zijden van je dakdrager doen, en dan de plank net zoals je karton achterlangs de balk leggen. Even vastschroeven op de twee balkjes en je hebt meer dan genoeg draagvermogen voor een keukenplankje.
Bijkomend voordeel is dat je geen beugels of dergelijke hebt om schoon te houden/maken, en je kunt het geheel makkelijk in dezelfde kleur verven.
De dikte van de plank bepaalt in hoeverre hij wel of niet doorbuigt. Zou je de balkjes in de lengte willen dan gewoon dwars door de groene balk heenboren en gewoon je balkje doorschuiven. 30x30 is al heel wat, en 40x40 is zeer zeker meer dan dik genoeg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
zit je draagvermogen dan niet teveel in het midden waardoor het gaat doorbuigen wanneer TS iets zwaars op de hoek van de plank zet? helemaal wanneer hij de daadwerkelijke plank ook langer wil maken dan het karton
edit: de balkjes kunnen natuurlijk wel in de lengte, even niet aan gedacht. Krijg je wel de volgende vraag, hoe monteer je de balkjes fatsoenlijk aan de huidige groene balken
Crack is heel braaf, die gaat precies kopen wat er wordt aangeraden. En als 18mm niet genoeg is wordt dat dus een dikker plankje.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:36 schreef Holenbeer het volgende:
ik verwacht dat de plank een standaard 18mm meubelpaneeltje zal zijn, maar dat is wel een aanname.
We kunnen TS wel een plank aanraden als ze aan zou geven of het karton de daadwerkelijke afmetingen zijn, en wat ze er zoal op wil zetten (ik gok wat kruiden en een potje gedroogde uitjes.) in dat geval is 18mm al meer dan stevig genoeg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Crack is heel braaf, die gaat precies kopen wat er wordt aangeraden. En als 18mm niet genoeg is wordt dat dus een dikker plankje.
Beter nog zou zijn om de plank van duct-tape te vervaardigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef KomtTijd... het volgende:
er wordt hier veel te hard nagedacht joh. Gewoon die plank ophangen en als je het niet vertrouwt, meer duct-tape toepassen.
in de OP staat dat de plank langer moet worden dan het karton en dat ze wil dat er "redelijk wat gewicht op kan"quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
We kunnen TS wel een plank aanraden als ze aan zou geven of het karton de daadwerkelijke afmetingen zijn, en wat ze er zoal op wil zetten (ik gok wat kruiden en een potje gedroogde uitjes.) in dat geval is 18mm al meer dan stevig genoeg.
30x30 balkjes en 18mm triplex moet toch voldoende zijn?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:53 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
in de OP staat dat de plank langer moet worden dan het karton en dat ze wil dat er "redelijk wat gewicht op kan"
DAn zou ik twee 1" stalen draadeinden (elk 1 m lengte) dwars door die balken douwen en fixeren met 4 moeren. Vervolgens de 2 planken daarop leggen en met 2x een dwarsbalkje aan de kopse kant, tegen de grote balken, fixeren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:34 schreef Crack_ het volgende:
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ja er komt wel wat gewicht op.. Ik wil er voornamelijk verschillende soorten meel op (en suiker etc). Dus ja, dat weegt wel wat meer dan gefrituurde uitjes.
Ehm, ik zou naast de balk ongeveer 40 cm rechts en 56 cm links willen hebben
1” ...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:38 schreef blomke het volgende:
[..]
DAn zou ik twee 1" stalen draadeinden (elk 1 m lengte) dwars door die balken douwen en fixeren met 4 moeren. Vervolgens de 2 planken daarop leggen en met 2x een dwarsbalkje aan de kopse kant, tegen de grote balken, fixeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |