abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132436758
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh.. De stelling dat de holocaust zo erg was (enkel) omdat het een genocide was is uiterst discutabel. Het ging om de systematische vervolging van een ras met uiteindelijk een genocide als gevolg. Maar ook het leed dat het volk is aangedaan in de werkkampen en de systematische uitsluiting van de maatschappij spelen mee. De huidige consensus is dat het juist de onmensenlijkheid is die toen ten toon gespreid werd wat het zo afschuwelijk maakte. Meer dan zes miljoen mensen zijn van al hun menselijke waardigheid ontnomen en afgeslacht als dieren.

Het nageslacht van de onderliggende partij in de slavernij wijst erop dat er tijdens die periode meer dan 400 miljoen mensen van al hun waardigheid is afgenomen en als dieren vastgeketend hun leven hebben moeten doorbrengen. Om systematisch uitgesloten te worden, verkracht en uiteindelijk vermoord.
Uiteindelijk een genocide als gevolg? Gast. :X Hét verschrikkelijke aspect van de holocaust is nou juist dat het een vooropgezet plan was om alle Joden uit te roeien. Ik heb zo'n gevoel dat je de holocaust niet helemaal serieus neemt.

Want dat is natuurlijk het grote verschil met de slavernij: daar was het werk wat ze verrichtten niet de bijzaak maar de hoofdzaak, en de eventuele moord juist bijzaak.
quote:
Leed vergelijken is eigenlijk een onzinnige bezigheid. Maar het frustreert men dat de Nederlander wel oog heeft voor zijn eigen geleden leed, maar niet voor het leed dat men een ander heeft aangedaan.
Voor de doorsnee Nederlander is de holocaust ook geen eigen leed hoor. :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:28:05 #53
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132436779
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:26 schreef Danny het volgende:

[..]

Hou je nou niet van de domme. Ik kan verwijderde reacties gewoon terugzien:

[..]

Eh.. Zie de PI van die reactie? Sarcasme (pure bijtende pot) is men klaarblijkelijk vreemd.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132436787
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Even los van mijn inhoudelijke mening hierover vind ik het belachelijk dat iemand van de VN, toch een gerespecteerd orgaan, zich tijdens een onderzoek al laat gelden in de media, blijkbaar uit emotie. Dat doe je niet als professionele organisatie en al helemaal niet als VN. Die blijkbaar sinds de oprichting niet van dit feest weet, al zit Nederland er sinds jaar en dag in.

VN :r
De objectiviteit van het onderzoek komt hiermee in het geding. Als de voorzitter van de werkgroep al op tv roept wat de conclusie moet zijn. En dan ook nog op hoge toon eisen dat Nederland Sinterklaas moet afschaffen en Kerst op z'n Amerikaans moet gaan vieren. Puur Engels-Amerikaans cultureel imperialisme van deze Jamaicaanse mevrouw die ongetwijfeld een of ander postkoloniaal gendergebeuren in Engeland doceert. Zou beter moeten weten.
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:28:41 #55
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132436797
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Eh.. Zie de PI van die reactie? Sarcasme (pure bijtende pot) is men klaarblijkelijk vreemd.
Oh, dus alles is fout behalve als jij het doet en het sarcasme noemt?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132436799
Facebook en Twitter gaat helemaal los doodsbedreigingen vanwege zwarte piet over en weer kom niet meer bij _O-
blablablabla
pi_132436812
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ah, de slavernij was eigenlijk een gunst van de blanke aan de Afrikaan. Jaja.. Mooie twist in de discussie.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat een slaaf in de West veel meer kans had dan een slaaf van een andere zwarte ergens in de rimboe van Afrika.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:29:20 #58
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132436821
Kunnen we ons niet massaal als Zwarte Piet schminken en al twerkend op het Malieveld staan met lekkere rapmuziek.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:30:14 #59
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_132436850

de VN dame in kwestie

_O-

als ik haar was zou ik me ook aangesproken voelen
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_132436854
elk huis heeft zijn kruis om nu de holocaust met de slavernij te gaan vergelijken? Beide waren vreselijk mensonterend, maar zwarte piet is een knecht van sinterklaas. Hij is zo zwart als roet je weet die shizzle uit de schoorsteen want anders komt ie het huis niet in....

Maar goed moderne tijden, Ik zeg zilveren piet want de brievenbus weet je!
Dan kan dit feest blijven bestaan tot er zilveren aliens komen klagen over de massa uitroeiing die hun soort is aangedaan.

Maar even serieus ik vind dat zwarte piet moet blijven...en anders ook weg met alle andere feesten opdonderen.
pi_132436878
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:26 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Wat heeft de VN gezegd dan?
http://www.nu.nl/binnenla(...)interklaasfeest.html

quote:
''De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een stap terug is naar de slavernij en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen'', aldus de Jamaicaanse Shepherd. ''Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben.''

Shepherd noemt het haar persoonlijke mening dat "dit in de 21ste eeuw niet meer zou moeten gebeuren".
Om te stellen dat het je persoonlijke mening is, is natuurlijk bullshit gezien de functie die je bekleedt, in het speciaal in die hoedanigheid. (neem aan dat je daarop doelde)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:31:08 #62
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_132436889
Toevallig ken ik Soearte Piet persoonlijk. Hij vindt het zelf helemaal geen diskriminasie!
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:31:09 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132436890
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Uiteindelijk een genocide als gevolg? Gast. :X Hét verschrikkelijke aspect van de holocaust is nou juist dat het een vooropgezet plan was om alle Joden uit te roeien. Ik heb zo'n gevoel dat je de holocaust niet helemaal serieus neemt.

Want dat is natuurlijk het grote verschil met de slavernij: daar was het werk wat ze verrichtten niet de bijzaak maar de hoofdzaak, en de eventuele moord juist bijzaak.
Ik neem de Holocaust uiterst serieus ;) Zie daar trouwens ook een ander topic over de Holocaust ontkenning.

Nogmaals: mij interesseert de slavernij mij bijster weinig en ja, de holocaust interesseert mij wel. Dat is ironisch genoeg ook precies het probleem waar een groot deel van de tegenstanders van de zwarte piet tegen aanloopt.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132436894
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:30 schreef Sosa het volgende:
[ afbeelding ]

de VN dame in kwestie

_O-

als ik haar was zou ik me ook aangesproken voelen
Haha goffer zeg _O- _O-
blablablabla
pi_132436917
VN _O_ _O-
pi_132436937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:28 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

De objectiviteit van het onderzoek komt hiermee in het geding. Als de voorzitter van de werkgroep al op tv roept wat de conclusie moet zijn. En dan ook nog op hoge toon eisen dat Nederland Sinterklaas moet afschaffen en Kerst op z'n Amerikaans moet gaan vieren. Puur Engels-Amerikaans cultureel imperialisme van deze Jamaicaanse mevrouw die ongetwijfeld een of ander postkoloniaal gendergebeuren in Engeland doceert. Zou beter moeten weten.
Precies wat ik bedoel.
Het is lachwekkend dat iemand zo openlijk vooringenomen is.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:33:53 #67
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132436987
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:28 schreef Danny het volgende:

[..]

Oh, dus alles is fout behalve als jij het doet en het sarcasme noemt?
Of de opmerking van Ima sarcastisch was weet ik niet, wellicht meende zij het oprecht. Mijn opmerking was in ieder geval wel overduidelijk sarcastisch, maar de uiterst racistische opmerkingen van veel Nederlanders in de Pieten discussie in ieder geval niet. En dat is precies het punt dat ik wil maken.
--
pi_132436992
Ik ga rutte ff bellen ff dingen fixen
pi_132436995
Dat zei ik al vanaf het begin. Hoe kun je zulke dingen roepen voordat het onderzoek uberhaupt is afgerond?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:34:28 #70
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_132437015
De slavernij is een verschrikkelijk gegeven, maar dat dit er mee geassocieerd wordt daar gaan m'n tenen van krullen.
pi_132437030
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:31 schreef JanCees het volgende:
VN _O_ _O-
Hoe kun je het daar als Nederlander nu mee eens zijn man.
blablablabla
pi_132437035
quote:
Ze noemt het haar persoonlijke mening. De VN heeft dus helemaal niks gezegd nog, zoals ik al vermoedde.
pi_132437053
Wat een hypocrisie weer, ondertussen blijft de terreur in oost Europa doorgaan. Financieert het Westen de oorlog in Congo. Kan Wilders doorgaan met zijn terreur tegen de moslims. Dat kan allemaal, maar zwarte piet is rasistisch ! Welkom in der Nederlandsche koningrijk
pi_132437059
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:13 schreef yvonne het volgende:
Verlies deze niet uit het oog:

[..]

sigh.. dus het gaat alleen om het geld?
There are only 151 Pokémon.
pi_132437066
Je persoonlijke mening geven als je bezig bent met een feitelijk onderzoek is redelijk dom.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:35 schreef Skillsy het volgende:
Wat een hypocrisie van de VN weer, ondertussen blijft de terreur in oost Europa doorgaan. Financieert het Westen de oorlog in Congo. Kan Wilders doorgaan met zijn terreur tegen de moslims. Dat kan allemaal, maar zwarte piet is rasistisch ! Welkom in der Nederlandsche koningrijk
Zucht, want de VN kan zich maar met 1 ding tegelijk bezig houden? :')
Gewoon terecht dat deze afdeling van de VN er onderzoek naar doet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')