Het bericht:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Wut?![]()
Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?
Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap?
quote:VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.
Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.
Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
VN wil Sintfeest volledig verbiedenquote:Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.
Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.
Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.
Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
Als heel Turkije van mening is dat de Armeense genocide nooit heeft plaatsgevonden, heeft de Armeense genocide dan ook nooit echt plaatsgevonden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We hebben al meermalen ontkracht dat ZP op dit moment enige tekens van slavernij in zich heeft. Sterker nog, de algehele geaccepteerde consensus is dat ZP een knecht is en geen slavernij verleden heeft. ZP is namelijk al veel ouder dan 150 jaar, maar daar gaan de tegenstanders even selectief doorheen en pikken slechts een marginaal onderdeel van de geschiedenis eruit.
Als dan de voorstanders dit aankaarten roept Friek_ weer keihard 'racisme!!!' en begint het hele riedeltje weer vooraan; want blijkbaar is het alleen aan de tegenstanders om de geschiedenis op te rakelen en niet aan de voorstanders. Hypocriet much?
Nee stomme hoer, dan zou je er juist geen punt van makenquote:aldus de Jamaicaanse Shepherd. ''Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben.''
Worden we extra hard genaaid door Ruttequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:12 schreef pablo1989 het volgende:
Wordt tijd dat de overheid zich eens uitlaat hierover en met een statement komt.
Hear hear!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als heel Turkije van mening is dat de Armeense genocide nooit heeft plaatsgevonden, heeft de Armeense genocide dan ook nooit echt plaatsgevonden?
Ingrijpen in Syrie doet men om dezelfde reden als het Sinterklaasfeest aanvallen, namelijk organisatie bevolking (het is overal hetzelfde) Want door een tiranieke president in het zadel te laten ontstaat er nog meer woede (Syrie ligt politiek anders dan je denkt, want als Assad verdwijnt na al die chaos slaat de volgende president of een politiek leider daar een politieke slag uit, nog meer macht, want kan al die woedende burgers op de hand krijgen), door Sinterklaas aan te vallen ontstaat er woede. Stijgende emoties in massa's mensen betekent hun organisatie, omdat miljoenen kwaad/emotioneel worden op hetzelfde onderwerp, gaan zich er massaal (overgrote meerderheid) tegen verzetten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:50 schreef Ulx het volgende:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Wut?
Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?
Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap?
quote:Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden.
Nee, dat argument snijdt geen hout omdat de slavernij geen genocide was. Maar ik weet het, dat is allemaal erg lastig, zulke moeilijke concepten kan niet iedereen begrijpen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als heel Turkije van mening is dat de Armeense genocide nooit heeft plaatsgevonden, heeft de Armeense genocide dan ook nooit echt plaatsgevonden?
Daarnaast reageerde ik op dat de Holocaust vergelijking wel degelijk hout snijdt als men even de tijd neemt om zich te verdiepen in het argument dat werd aangedragen.
Dat zou inderdaad geniaal zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:12 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Worden we extra hard genaaid door Rutte
Zelfs al zou je gelijk hebben, de hele Holocaust vergelijking is emotioneel veel te zwaar beladen om gebruikt te worden in een discussie. Je vermoord eigenlijk gelijk de hele discussie indien je zulk zwaar geschut moet gebruiken om een punt te maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:10 schreef Ryon het volgende:
Daarnaast reageerde ik op dat de Holocaust vergelijking wel degelijk hout snijdt als men even de tijd neemt om zich te verdiepen in het argument dat werd aangedragen.
Wat is je facebook dan kan ik ff kijkenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:13 schreef Emm16 het volgende:
Mijn FB zit nu vol met verontwaardigde mensen die vinden dat het suikerfeest en offerfeest ook geschrapt moet worden.
FUCK LOGIC!
fwp alles.
Vermaak nog wel. Ga je nou serieus beweren dat je deze polarisatie die het allemaal teweeg heeft gebracht leuk vindt?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:12 schreef Ryon het volgende:
Wat betreft een eerdere opmerking om op de barricades te gaan:
Dat hoeft niet eens. Ik zit rustig achter mijn computer en ik kijk met enig leedvermaak hoe de voorstanders van de Zwarte Piet eendrachtig de traditie om zeep helpen. Er was niet meer dan een vaag protest nodig van een kerel om de hele lawine in gang te zetten.
En de horigen in Rusland dan ? En die in de rest van Europa in de middeleeuwen ? En de mensen die gedeporteerd werden naar Amerika en Australië en de Indianen die verjaagd en uitgemoord werden en zo kun je nog wel ff doorgaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Lees: http://www.vice.com/nl/re(...)et-slavernijverleden
Het is geen Godwin. De opmerking wordt gemaakt omdat Nederlanders denken dat de holocaust het grootste leed is wat de wereld ooit is aangedaan. Men stelt dat het kinderspel is in vergelijking met slavernij. Zoals een verwijzing naar de holocaust pijn doet voor de Nederlanders wiens grootouders daar last van hadden, zo doet een verwijzing naar de slavernij pijn voor de mensen wiens voorouders last hadden van de slavernij.
Heel simpel en begrijpelijk argument. Maar gaat de meeste Nederlanders toch nog even boven de pet.
VN is geen land.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee stomme hoer, dan zou je er juist geen punt van maken. Laat al die kanjerlanden zich lekker met hun eigen politiek bemoeien of zo
.
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van die VN miep. Als nou blijkt dat het geen racisme is zijn we er de eerstkomende 30 jaar vanaf.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:12 schreef Ryon het volgende:
Wat betreft een eerdere opmerking om op de barricades te gaan:
Dat hoeft niet eens. Ik zit rustig achter mijn computer en ik kijk met enig leedvermaak hoe de voorstanders van de Zwarte Piet eendrachtig de traditie om zeep helpen. Er was niet meer dan een vaag protest nodig van een kerel om de hele lawine in gang te zetten.
Onzin. Die bolle heeft zijn huiswerk niet gedaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Lees: http://www.vice.com/nl/re(...)et-slavernijverleden
Het is geen Godwin. De opmerking wordt gemaakt omdat Nederlanders denken dat de holocaust het grootste leed is wat de wereld ooit is aangedaan. Men stelt dat het kinderspel is in vergelijking met slavernij. Zoals een verwijzing naar de holocaust pijn doet voor de Nederlanders wiens grootouders daar last van hadden, zo doet een verwijzing naar de slavernij pijn voor de mensen wiens voorouders last hadden van de slavernij.
Heel simpel en begrijpelijk argument. Maar gaat de meeste Nederlanders toch nog even boven de pet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |