abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134920662
Mijn S3 is onderweg naar Samsung voor reparatie, ben benieuwd of ze gaan mekkeren over de custom kernel / ROM :')

ondertussen een Moto G als vervanger gekocht en dat ding is in alles eigenlijk stock al superieur aan de SIII denk dat de SIII als hij terugkomt direct de verkoop in gaat :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_134923354
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:42 schreef Ceased2Be het volgende:
Mijn S3 is onderweg naar Samsung voor reparatie, ben benieuwd of ze gaan mekkeren over de custom kernel / ROM :')

ondertussen een Moto G als vervanger gekocht en dat ding is in alles eigenlijk stock al superieur aan de SIII denk dat de SIII als hij terugkomt direct de verkoop in gaat :D
Had je je KNOX getriggered dan?
pi_134923542
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:42 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Had je je KNOX getriggered dan?
De eerste keer dat je root sowieso toch? Of althans... toen ik hem rootte kon het schijnbaar nog niet anders. Afgezien van dat is het nogal snel duidelijk als ze hem opgestart krijgen en/of anderzijds de ROM uitlezen.
Ik zie het wel, als ze meer geld vragen dan de 160 euro die een Moto G me kost mogen ze het ding houden.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_134924107
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:38 schreef remcoP het volgende:
Heb 4.3 binnen (Tele2) *O*
Hier ook zojuist (Vodafone) ^O^
pi_134925038
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De eerste keer dat je root sowieso toch? Of althans... toen ik hem rootte kon het schijnbaar nog niet anders. Afgezien van dat is het nogal snel duidelijk als ze hem opgestart krijgen en/of anderzijds de ROM uitlezen.
Ik zie het wel, als ze meer geld vragen dan de 160 euro die een Moto G me kost mogen ze het ding houden.
Nee, op 4.1.2 had je een 'triangle' die je kreeg wanneer je een custom kernel flashte maar die kon je weer wegdoen met een app. Dan was er niks meer aan de hand.

Sinds 4.3 is de bootloader geüpdatet en heb je een zgn. "KNOX" flag. Als die op 1 staat is je garantie (naar wat ik heb gehoord) vervallen, en er is tot op heden nog geen manier om die KNOX-flag te resetten.
Er wordt wel gezegd dat het hier om een eFuse gaat, een chip in de telefoon die kapot wordt gemaakt op het moment dat de KNOX-status getriggerd wordt, en je zou 'm dan dus niet kunnen resetten, maar dat vind ik erg onwaarschijnlijk omdat ook oudere toestellen (Note II, SIII) deze KNOX-flag hebben.
pi_134925143
4.3 is binnen hier (via het instellingen menu in android)
pi_134926336
Zo heb ik het ook gedaan :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:06:04 #183
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_134926732
Nou boys en girls, ik heb een gouden tip voor iedereen die het glas wil vervangen zoals ik laatst deed en hier vertelde. Het overgebleven lijmlaagje van m'n ouwe glas was niet helemaal plakkerig meer dus ik besloot er zelf wat druppeltjes gewone lijm op te doen. Nadat m'n scherm niet meer aanging heb ik geleerd op het internet dat opgedroogde gewone lijm statisch is en iets is er nu verneukt :')

Dus, de gouden tip is: geen gewone lijm gebruiken. Iemand vertelde me dat dat blijkbaar taboe is wat betreft electronica.

Fijn, de telefoon werkt wel, ik kan door alles browsen als ik hem met USB aansluit aan mijn laptop, en hij piept als ik de volume knopjes gebruik, maar het scherm is kapot.

Nu twijfel ik over reparatie of cheap Aziatische smartphone kopen. Of kan m'n S3's hardware nog gedischarged worden (wishful thinking :P, iemand met een verneukte laptop lukte het blijkbaar wel, hij had ook een opgebouwde statische lading die hij succesvol eruit gekregen heeft)

Ok dat was het weer prettige jaarwisseling iedereen :7
When all else fails, you always have delusion.
pi_134929897
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:06 schreef Mirel het volgende:
Nou boys en girls, ik heb een gouden tip voor iedereen die het glas wil vervangen zoals ik laatst deed en hier vertelde. Het overgebleven lijmlaagje van m'n ouwe glas was niet helemaal plakkerig meer dus ik besloot er zelf wat druppeltjes gewone lijm op te doen. Nadat m'n scherm niet meer aanging heb ik geleerd op het internet dat opgedroogde gewone lijm statisch is en iets is er nu verneukt :')

Dus, de gouden tip is: geen gewone lijm gebruiken. Iemand vertelde me dat dat blijkbaar taboe is wat betreft electronica.

Fijn, de telefoon werkt wel, ik kan door alles browsen als ik hem met USB aansluit aan mijn laptop, en hij piept als ik de volume knopjes gebruik, maar het scherm is kapot.

Nu twijfel ik over reparatie of cheap Aziatische smartphone kopen. Of kan m'n S3's hardware nog gedischarged worden (wishful thinking :P, iemand met een verneukte laptop lukte het blijkbaar wel, hij had ook een opgebouwde statische lading die hij succesvol eruit gekregen heeft)

Moto G anders? 200 euro ben je klaar. Bedankt voor de tip wel! :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:28:49 #185
87680 Mirel
pi_134929974
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:26 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Moto G anders? 200 euro ben je klaar. Bedankt voor de tip wel! :)
Heb m'n oog al op enkele van deze http://www.reddit.com/r/chinaphones/wiki/recommended_phones
pi_134931009
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:20 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Nee, op 4.1.2 had je een 'triangle' die je kreeg wanneer je een custom kernel flashte maar die kon je weer wegdoen met een app. Dan was er niks meer aan de hand.

Sinds 4.3 is de bootloader geüpdatet en heb je een zgn. "KNOX" flag. Als die op 1 staat is je garantie (naar wat ik heb gehoord) vervallen, en er is tot op heden nog geen manier om die KNOX-flag te resetten.
Er wordt wel gezegd dat het hier om een eFuse gaat, een chip in de telefoon die kapot wordt gemaakt op het moment dat de KNOX-status getriggerd wordt, en je zou 'm dan dus niet kunnen resetten, maar dat vind ik erg onwaarschijnlijk omdat ook oudere toestellen (Note II, SIII) deze KNOX-flag hebben.
Ik had hem op een gemodde 4.3 release (al eventjes) dus wellicht dat die KNOX flag nog wat gaat doen, ik merk het wel. Al met al niet echt heel erg tevreden met de S3 dus de volgende wordt sowieso al geen Samsung meer.
Laat iig wel weten hier hoe het is gegaan qua reparatie.
pi_134931563
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:28 schreef Mirel het volgende:

[..]

Heb m'n oog al op enkele van deze http://www.reddit.com/r/chinaphones/wiki/recommended_phones
Hmm, ja dat ziet er ook goed uit. Is er ook een beetje support vanuit xda of let je daar niet op?
pi_134931570
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik had hem op een gemodde 4.3 release (al eventjes) dus wellicht dat die KNOX flag nog wat gaat doen, ik merk het wel. Al met al niet echt heel erg tevreden met de S3 dus de volgende wordt sowieso al geen Samsung meer.
Laat iig wel weten hier hoe het is gegaan qua reparatie.
Maar je hebt nooit de officiële 4.3 update gedaan? Dan heb je kans dat er geen probleem is ;)
pi_134931610
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:11 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Maar je hebt nooit de officiële 4.3 update gedaan? Dan heb je kans dat er geen probleem is ;)
Nope, dat ding is 15 minuten ongeroot geweest toen hij uit de doos kwam. Irritante Samsung bagger er allemaal op :') (nog een voordeel wat die Moto G heeft, daar is zelfs 4.4.2 al gewoon officieel uit)
pi_134932238
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:12 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nope, dat ding is 15 minuten ongeroot geweest toen hij uit de doos kwam. Irritante Samsung bagger er allemaal op :') (nog een voordeel wat die Moto G heeft, daar is zelfs 4.4.2 al gewoon officieel uit)
Nee, dan hoef je je nergens druk om te maken. Je KNOX is nog gewoon untriggered.
En ja, dat is echt een groot voordeel van de Moto G. En er zal ook een enorme developerscommunity voor zijn op xda :)
pi_134932500
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:29 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Nee, dan hoef je je nergens druk om te maken. Je KNOX is nog gewoon untriggered.
En ja, dat is echt een groot voordeel van de Moto G. En er zal ook een enorme developerscommunity voor zijn op xda :)
Top, dan zie ik hem over een week of 3 wel weer terug.

De Moto G is de eerste smartphone de afgelopen 10 jaar die ik niet wil modden... een redelijk unicum :D
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:54:29 #192
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134933286
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:06 schreef Mirel het volgende:

lees eens terug. Daar moet je dus speciale dubbelzijdige tape voor gebruiken.

Edit: ook even de phn 4.3 geflashed. Ding is nog best vlot :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Catch22- op 31-12-2013 19:38:23 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 31 december 2013 @ 22:35:57 #193
87680 Mirel
pi_134941181
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:10 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Hmm, ja dat ziet er ook goed uit. Is er ook een beetje support vanuit xda of let je daar niet op?
Nog niet gekeken maar wel van plan ja :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 22:36:59 #194
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134941199
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 22:35 schreef Mirel het volgende:

[..]

Nog niet gekeken maar wel van plan ja :)
als je voor weinig een smartphone wil, moet je een moto g nemen. Die chineze meuk heeft altijd wel wat.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134947744
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 22:36 schreef Catch22- het volgende:

[..]

als je voor weinig een smartphone wil, moet je een moto g nemen. Die chineze meuk heeft altijd wel wat.
Heb inderdaad wel ontzettend veel goede dingen erover gehoord. En 200 euro, dat is toch geen geld? Als er nu nog mensen zijn die voor evenveel geld een GALAXY Young of Fame of hoe die krengen heten kopen heb ik medelijden met die mensen.
pi_134947972
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:44 schreef douche-eendje het volgende:
En toen had ik een nieuwe s3.... vorige ergens in nepal verloren, als mn aangifte van de politie daar binnen is maar eens eea met verzekering regelen.
Zo, voor het einde van het jaar alles geregeld, krijg ¤284 terug. Vrijdag de zooi ingediend, gisteren bericht gekregen.
pi_134948191
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:59 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Heb inderdaad wel ontzettend veel goede dingen erover gehoord. En 200 euro, dat is toch geen geld? Als er nu nog mensen zijn die voor evenveel geld een GALAXY Young of Fame of hoe die krengen heten kopen heb ik medelijden met die mensen.
Ik heb de 8Gb versie bij Amazon.de gekocht; 160 euro in de aanbieding. Geweldig ding iig :)
pi_134949057
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:59 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

die dinfen zoals pocket neo en young kosten 60-100 euro :') de ace2 kost nu al zelfs 140 euro :')
pi_134950551
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 13:22 schreef mapima het volgende:

[..]

die dinfen zoals pocket neo en young kosten 60-100 euro :') de ace2 kost nu al zelfs 140 euro :')
Ik zei ook maar wat modellen, geen idee hoeveel ze kosten. Maar goed, voor 20 euro meer dan de Ace 2 heb je dus een Moto G, welke toch aanzienlijk beter is.
  woensdag 1 januari 2014 @ 15:26:57 #200
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_134951875
Ik heb een nieuwe S3 4g met 4.3
Screenshots moeten tegenwoordig op een zware kut manier,

Is er een manier om gewoon weer Home+power button te krijgen?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')