abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132423772
Omdat lui.
pi_132424028
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:30 schreef Myraela het volgende:
Omdat lui.
Is het zo erg ja?
pi_132424219
Nog een week tot de sleutel van ons nieuwe huis! *O*

En nog negen dagen tot met een busje van mijn werk naar de Ikea *)

(..we hebben straks vijfenhalve dag om te verhuizen. Ongeveer één achtste van onze spullen zit al in dozen. :X )
Let me see you stripped down to the bone
pi_132424225
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:42 schreef Molleman het volgende:

[..]

Is het zo erg ja?
Ik ben wel een beetje lui. :@

Wij laten sinds de auto dood is zelfs de boodschappen bezorgen. Voor de rest bestel ik ook alles online, want hoewel ik van dingen kopen houd, heb ik echt een hekel aan winkelen. Behalve soms een rondje door de Primark of een woonwinkel. O+
pi_132424313
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben wel een beetje lui. :@

Wij laten sinds de auto dood is zelfs de boodschappen bezorgen. Voor de rest bestel ik ook alles online, want hoewel ik van dingen kopen houd, heb ik echt een hekel aan winkelen.
Zeer herkenbaar. Ik heb echt de pest aan winkelen! Kleding, boeken, elektronica, huishoudelijke artikelen - ik koop alles online. :Y

Supermarkten, toko's, horecagroothandels en andere zaken voor etenswaren uitgezonderd ben ik volgens mij al twee jaar niet in andersoortige winkels geweest! :D
pi_132424366
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:49 schreef minilot het volgende:

(..we hebben straks vijfenhalve dag om te verhuizen. Ongeveer één achtste van onze spullen zit al in dozen. :X )
wij hadden de dag voordat we verhuizden nog niets ingepakt!
pi_132424403
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wij hadden de dag voordat we verhuizden nog niets ingepakt!
ieks! :) Hoeveel dagen had je tot je de sleutel van jou oude huis moest inleveren?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:57:59 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132424410
Heel erg lui dus :D
Supermarkt is hier om de hoek dus hier gaan we eerder een keer teveel naar de supermarkt dan te niet :P.

Kleding is tegenwoordig 50/50 qua online/offline. Schoenen is wel offline, want ik heb lastige voeten en als het mijn seizoen niet is kan ik 20 paar passen zonder dat ik een paar heb dat goed voor mijn voeten is. Daarbij heb ik zooljes die ook in de schoen moeten :P. De rest qua electronica etc etc is allemaal online tegenwoordig.

Oh de huidige bank hebben we vorig jaar wel gekocht bij een bankenboer in Beverwijk :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132424493
Ik ga ook nog wel eens naar de supermarkt op de fiets, maar eens in de 2 weken laat ik de grote boodschappen gewoon bezorgen. Anders zou ik echt elke dag boodschappen moeten doen omdat ik niet superveel kan tillen/fietsen. En dan zou ik veel te veel extra dingen kopen. :')

Ik ga voor het kerstdiner met mijn moeder naar de Makro. Heb er nu al zin in. :D Ik wil meer Monin smaken. Dit keer wat fruitsmaken, want die tiramisu is toch een beetje lastig combineren.
pi_132424706
Supermarkt op 200m,ben ik bijna elke dag wel ff.
Ik hou niet van winkelen en ook niet online :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132424737
Als wij elke dag naar de supermarkt zouden gaan zouden we echt het dubbele in geld kwijt zijn :Y
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:13:09 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132424794
Ik kom er 3x in de week. 1x groot en 2x kleine inkopen.
Maar vandaag bleef ik netjes bij het lijstje. Dus alleen champignons en karnemelk :+. Maar ja ik geef toe dat bij meerdere bezoeken de kans groter is dat je wel eens een aanbieding extra meeneemt :P
pi_132424797
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:01 schreef Myraela het volgende:

Ik ga voor het kerstdiner met mijn moeder naar de Makro. Heb er nu al zin in. :D Ik wil meer Monin smaken. Dit keer wat fruitsmaken, want die tiramisu is toch een beetje lastig combineren.
Ik wil ook Monin proberen, sinaasappel. Smaakt het echt fruitiger dan andere siropen?
Vind KC sinaasappel al heel fijn (met 75% fruit).
pi_132424821
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:57 schreef minilot het volgende:

[..]

ieks! :) Hoeveel dagen had je tot je de sleutel van jou oude huis moest inleveren?
volgens mij een week. Maar, we gingen van een appartement van 40 m2 naar een iets grotere, dus we hadden niet zo heel veel spullen. Vrijdag sleutel, zaterdag ingepakt en kleine dingen overgebracht, zondag busje gehuurd en grote dingen over gebracht, rest van de week schoongemaakt in oude huis, 's avonds na het werk. Het enige wat ik miste was het opruimende proces van verhuizen, we hebben niets geselecteerd en weggegooid, alles gewoon ingepakt.
pi_132425031
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

volgens mij een week. Maar, we gingen van een appartement van 40 m2 naar een iets grotere, dus we hadden niet zo heel veel spullen. Vrijdag sleutel, zaterdag ingepakt en kleine dingen overgebracht, zondag busje gehuurd en grote dingen over gebracht, rest van de week schoongemaakt in oude huis, 's avonds na het werk. Het enige wat ik miste was het opruimende proces van verhuizen, we hebben niets geselecteerd en weggegooid, alles gewoon ingepakt.
Ah ja, dat scheelt. Wij hebben nogal veel zooi (voornamelijk van mijn lief >:) ) en aangezien daar dingen bij zitten die al drie keer zijn meeverhuisd en al die tijd volstrekt ongebruikt in een doos zijn blijven zitten maak ik dit keer graag een wat grondigere selectie van wat er mee gaat en wat niet. :)
pi_132425091
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:29 schreef Myraela het volgende:
Bij ander meubelzaken betaal je bijna standaard wel bezorgkosten, zo raar zijn die 45 euro niet. Alleen een beetje stom als je meubels van 30 euro haalt. :D
30 KG he? :P Per stuk :P Daarnaast ben ik groot voorstander van online shoppen en laten bezorgen. Maar als ik 45 EUR kan besparen door ff aan het einde van de dag het magazijn in te duiken en de rest van de winkel te skippen..... geen probleem :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:22 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Success met tillen 8-).

De IKEA zit hier 1 km verderop en nog heb ik mijn kleding kasten en dergelijke gewoon laten bezorgen. Kost ook 45 euro, maar die dingen zijn *zwaar*.
Kledingkasten zou ik ook laten bezorgen. Past niet eens in mijn auto :') Deze kastjes zijn goed te doen :Y

Enne...lang leve deze plankjes

EUR 15 en heb er al veel plezier van gehad :D Heb er oa 3 10-liter-emmers met muurverf en 6 pakken laminaat mee omhoog gekregen. Die twee kastjes kunnen er ook nog wel bovenop :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_132426747
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:49 schreef minilot het volgende:

Spannend *O*
Ja verhuizen is wel een 'dingetje'. :X
Wij gingen van 2 kleinere huizen naar 1 grote in allerlei etappes.
Oh en ook die vuilniszakken van jou kwam me bekend voor :D
pi_132426817
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:24 schreef minilot het volgende:

Ah ja, dat scheelt. Wij hebben nogal veel zooi (voornamelijk van mijn lief >:) ) en aangezien daar dingen bij zitten die al drie keer zijn meeverhuisd en al die tijd volstrekt ongebruikt in een doos zijn blijven zitten maak ik dit keer graag een wat grondigere selectie van wat er mee gaat en wat niet. :)
En tķch twijfel je dan weer als je het ziet of je het niet tķch nog een keer mee wil nemen, want "je weet maar nooit" :D
pi_132426853
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

30 KG he? :P Per stuk :P Daarnaast ben ik groot voorstander van online shoppen en laten bezorgen. Maar als ik 45 EUR kan besparen door ff aan het einde van de dag het magazijn in te duiken en de rest van de winkel te skippen..... geen probleem :Y)

[..]

Kledingkasten zou ik ook laten bezorgen. Past niet eens in mijn auto :') Deze kastjes zijn goed te doen :Y

Enne...lang leve deze plankjes
[ afbeelding ]

EUR 15 en heb er al veel plezier van gehad :D Heb er oa 3 10-liter-emmers met muurverf en 6 pakken laminaat mee omhoog gekregen. Die twee kastjes kunnen er ook nog wel bovenop :P
Jij hebt een lift :{w :P
Zijn handig :Y
Wij hadden afgelopen zaterdag ook nogal wat spullen te halen uit het huis van mijn zus, daar hebben we een steekkarretje voor gebruikt, ook wel handy. Maar het lazert er ook vaak zomaar van af 8)7
pi_132426898
Met de verhuizing hebben we extra betaald voor de nieuwe kledingkast, laten bezorgen én in elkaar laten zetten.
Bed hetzelfde (Ikea) laten bezorgen en in elkaar laten zetten.
Scheelt ongeveer een hele dag klote voor ons, dagen pijn en krom lopen voor iets wat zij in 1 uurtje fluitend doen. Dan heb ik daar wel wat geld voor over én het is goed voor de werkgelegenheid. :s)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:55:59 #21
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_132427418
quote:
Er is een nieuwe member geīnteresseerd in jouw profiel.
Leeftijd: 52 jaar Online in de afgelopen 24 uur
:') ;(
Confidence through competence
pi_132427433
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:36 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En tķch twijfel je dan weer als je het ziet of je het niet tķch nog een keer mee wil nemen, want "je weet maar nooit" :D
Heb ik absoluut geen last van. Ik ben gehecht aan boeken en strips, verder aan niets. Dagboeken, foto's, muziek, films - ik gooi het probleemloos weg! :D Mijn lief sleept het liefst alles dat hij ooit heeft gehad overal naartoe met zich mee, dus zo komen we samen halverwege precies op een gemiddelde hoeveelheid spullen uit *)
pi_132427453
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:55 schreef Stereotomy het volgende:

Voor mij zelfs te oud :{w
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:03:08 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132427626
quote:

Op een oude fiets... *)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132427635
Ooooo, wat ruikt de coq au vin in de oven misdadig lekkerrr! O+
Was het maar al avond!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:04:01 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132427653
Moet dit verhaal nog even kwijt :'). Gisteren kreeg ik een telefoontje.

Wij hebben binnen de lokale afdeling de actie dat het 66ste lid van de afdeling een cadeautje krijgt. De teller staat op 58 :P.
We hebben nu interne verkiezingen en in het kader daarvan heeft iedereen een stemformulier gekregen met een volgnummer. Dat volgnummer is puur ter beveiliging en kan niet worden herleid naar een persoon. Die zijn gewoon ad random in de enveloppen gedaan. Alleen het nummer op één van die brieven was dus 66. Die brief kwam terecht bij de vrouw van bestuurslid H. Die vrouw is ook lid.
Dus ik had H. aan de lijn en op de achtergrond een tierende vrouw met ik heb 66, dus recht op die prijs.
Ik netjes vertellen dat we geen 66 leden hebben en dat ik niets met de kiescommissie van doen heb. Ik heb ook niets met de verspreiding van de stembrieven van doen gehad. Maar echt al die minuten dat dat telefoontje duurde een tierende dame op de achtergrond _O-

Kon alleen maar _O- :% in mijzelf.
Moraal van het verhaal: wat kunnen mensen veranderen als ze denken recht te hebben op een prijs. :s)

Overigens alleen intern is bekend dat we voor het 66ste lid een cadeautje hebben, maar ja zij is de vrouw van een bestuurslid en zal wellicht wat meer weten. :'). Nieuwe ledenwerfacties staan gepland pas weer voor na de verkiezingen
pi_132427695
Haha, jemig! Dat iemand zich zo laat kennen hč?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:12:26 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132427888
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:05 schreef minilot het volgende:
Haha, jemig! Dat iemand zich zo laat kennen hč?
Het is een labiel stel. Beiden geen werk. Daarbij bijvoorbeeld ook als we een bestuursvergadering hebben en we hebben afgesproken tot 21.30 dan hangt zij om 21.33 aan de lijn om te zeggen waar hij blijft :').
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:13:31 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132427920
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:12 schreef borisz het volgende:

Het is een labiel stel. Beiden geen werk. Daarbij bijvoorbeeld ook als we een bestuursvergadering hebben en we hebben afgesproken tot 21.30 dan hangt zij om 21.33 aan de lijn om te zeggen waar hij blijft :').
Prima betrouwbare bestuursleden dus voor een partij als die van jullie. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132427945
quote:

[..]

Oeh Steer :P
pi_132428031
Klinkt als een leuk stel Boor :{
pi_132428066
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:04 schreef borisz het volgende:
Moet dit verhaal nog even kwijt :'). Gisteren kreeg ik een telefoontje.

Wij hebben binnen de lokale afdeling de actie dat het 66ste lid van de afdeling een cadeautje krijgt. De teller staat op 58 :P.
We hebben nu interne verkiezingen en in het kader daarvan heeft iedereen een stemformulier gekregen met een volgnummer. Dat volgnummer is puur ter beveiliging en kan niet worden herleid naar een persoon. Die zijn gewoon ad random in de enveloppen gedaan. Alleen het nummer op één van die brieven was dus 66. Die brief kwam terecht bij de vrouw van bestuurslid H. Die vrouw is ook lid.
Dus ik had H. aan de lijn en op de achtergrond een tierende vrouw met ik heb 66, dus recht op die prijs.
Ik netjes vertellen dat we geen 66 leden hebben en dat ik niets met de kiescommissie van doen heb. Ik heb ook niets met de verspreiding van de stembrieven van doen gehad. Maar echt al die minuten dat dat telefoontje duurde een tierende dame op de achtergrond _O-

Kon alleen maar _O- :% in mijzelf.
Moraal van het verhaal: wat kunnen mensen veranderen als ze denken recht te hebben op een prijs. :s)

Overigens alleen intern is bekend dat we voor het 66ste lid een cadeautje hebben, maar ja zij is de vrouw van een bestuurslid en zal wellicht wat meer weten. :'). Nieuwe ledenwerfacties staan gepland pas weer voor na de verkiezingen
:D
pi_132428085
Ik heb schouderkarbonades in huis, nog nooit gemaakt. Wat voor lekkers kun je daar mee maken? :@
pi_132428131
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Klinkt als een leuk stel Boor :{
Klinkt als: we weten helemaal niets van dit stel en kunnen er dus ook niet over oordelen.

Wat we weten (van iemand anders): Zij raakt gefrustreerd als ze denkt dat ze een prijs gaat krijgen. Ze is bezorgd als hij niet op tijd thuis is. Ze hebben geen werk.

Nou nou, wat een erg stel zeg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132428188
Het is toch supernetjes om dat soort dingen te late weten. Al regelen de meeste mensen het dan zelf, ipv de partner.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:22:16 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132428212
Als ze beiden iets langer kent snap je direct wat er mis is :s) . Dat is niet iets wat je zo op papier kan zetten.
Het zijn opzich aardige mensen hoor, maar de karaktereigenschappen af en toe :+
pi_132428345
quote:
0s.gif Op
dinsdag 22 oktober 2013 12:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klinkt als: we weten helemaal niets van dit stel en kunnen er dus ook niet over oordelen.

O+
pi_132428379
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:18 schreef Myraela het volgende:
Ik heb schouderkarbonades in huis, nog nooit gemaakt. Wat voor lekkers kun je daar mee maken? :@
Foodgawker is je vriend! :)
pi_132428705
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:18 schreef Myraela het volgende:
Mam had ooit een recept met kaas, paprika en nog wat in pakketjes uit de oven. Uit het Sonja Bakker boek dacht ik.
pi_132428723
quote:
Dat zijn rib karbonades toch? Ik denk dat ik er een soort stoofvlees van ga maken, vind ze gebakken al snel droog.
pi_132428763
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:40 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Mam had ooit een recept met kaas, paprika en nog wat in pakketjes uit de oven. Uit het Sonja Bakker boek dacht ik.
Oh gevonden. O+ Zoiets zou ik ook wel eens kunnen proberen.
pi_132428807
Je hebt gelijk Isa! Dat controlerende doet me alleen denken aan een meisje van vroeger die zo ontzettend dominant was dat iedereen medelijden had met haar (lieve) vriend. Waren we op reis met school, had ze op alle boodschappen die je deed wat te zeiken, alle paracetamols die je wel of niet slikte en om 18u als je op de afgesproken tijd voor t huisje stond belde ze je alsnog pisnijdig op waar we in godsnaam bleven. En toen waren we 17. Wat n ongelooflijk rotwijf was dat..
pi_132428841
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh gevonden. O+ Zoiets zou ik ook wel eens kunnen proberen.
Wij vonden het zo lekker dat we een tijd daarna karbonade zo aten ipv zachtgegaard in de jus of gegrild :)
pi_132428942
Mini! Jouw ontbijt! :9~
Ben zo gek op gesmolten cheddar O+
pi_132429336
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Je hebt gelijk Isa! Dat controlerende doet me alleen denken aan een meisje van vroeger die zo ontzettend dominant was dat iedereen medelijden had met haar (lieve) vriend. Waren we op reis met school, had ze op alle boodschappen die je deed wat te zeiken, alle paracetamols die je wel of niet slikte en om 18u als je op de afgesproken tijd voor t huisje stond belde ze je alsnog pisnijdig op waar we in godsnaam bleven. En toen waren we 17. Wat n ongelooflijk rotwijf was dat..
Is die ooit getrouwd/gaan samen wonen? :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132429924
Spotify is maf. En fijn. En handig. Ik hou normaal gesproken van allerlei soorten obscure herrie, maar om de één of andere reden raadde Spotify mij het album Sound of The Underground (2003) van niemand minder dan Girls Aloud aan en die heb ik in een week tijd nu al acht keer van voor tot achter geluisterd. :D :')

Dat refrein! O+ O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Mini! Jouw ontbijt! :9~
Ben zo gek op gesmolten cheddar O+
Goed hč? >:)
pi_132430414
Franz Ferdinand. Ook zo fijn. O+
Goed zo Spotity! *pat pat*

'Take me Out' in Daft Punk-remix? Ja hoor! O+
pi_132432253
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is die ooit getrouwd/gaan samen wonen? :D
Ze kreeg ruzie thuis, is uit huis gezet en kreeg een nwe vriend 'Jan de Vuilnisman'. Tijdens een tentamenweek in het 3e jaar werd ik door een vriendin gebeld dat ze per direct stopte met de Toerisme-studie. Ik weet nog zo goed dat ik in de stress zat met leren en toen na dat telefoontje had ik feest :D
Meer weet ik gelukkig niet van haar.

Goh dat voorbeeld tijdens wintersportexcursie toen ze me de ochtend van vertrek het bed uit schreeuwde omdat ze de hagelslag kwijt was en ik, die dat van huis uit had meegenomen, al vast en zeker had ingepakt :')
Trek de keukenkast open en stond direct voor mn neus... Echt.. Trauma's aan dat kind |:(
pi_132432293
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:25 schreef minilot het volgende:
Spotify is maf. En fijn. En handig. Ik hou normaal gesproken van allerlei soorten obscure herrie, maar om de één of andere reden raadde Spotify mij het album Sound of The Underground (2003) van niemand minder dan Girls Aloud aan en die heb ik in een week tijd nu al acht keer van voor tot achter geluisterd. :D :')

Dat refrein! O+ O+

[..]

Goed hč? >:)
Jij en Girls Aloud :D
En ja, ik denk dat ik daarom zo gek ben op McD's cheeseburgers. Cheddar vind ik zo lekker, zo fout maar goed :9
pi_132432586
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:31 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Jij en Girls Aloud :D
En ja, ik denk dat ik daarom zo gek ben op McD's cheeseburgers. Cheddar vind ik zo lekker, zo fout maar goed :9
Ja nou, die ceedee is gewoon erg goed! :D

Enneh, de cheddar in mijn wrap vanmorgen was wel van een iets ander type dan de plasticachtige gele plakken bij McD. ;)
Al heb ik voor die laatste stiekem ook wel een zwak hoor! *)
pi_132434226
Ik durf helemaal niet te zeggen dat ik van cheddar hou, ik ken alleen maar die vierkante plakjes. Die ik overigens wel lekker vind, gewoon omdat ze zo lekker smelten, maar smaak heeft het niet.
pi_132434433
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:21 schreef Myraela het volgende:
Ik durf helemaal niet te zeggen dat ik van cheddar hou, ik ken alleen maar die vierkante plakjes. Die ik overigens wel lekker vind, gewoon omdat ze zo lekker smelten, maar smaak heeft het niet.
Die zijn heerlijk om cheeseburgers mee te maken :)
pi_132434600
quote:
Mijn vriend was in shock toen hij zag dat we dát spul cheddar noemen _O-
pi_132434617
quote:
De AH heeft deze, maar die vind ik niet zo lekker:
http://www.ah.nl/appie/producten/product/ah78477/ilchester-cheddar-tophat-48

De kaaswinkel in mijn dorp heeft helaas geen cheddar, maar de Sligro heeft wél een aantal soorten 'echte' cheddar en die zijn allemaal erg lekker. :9
pi_132435867
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn vriend was in shock toen hij zag dat we dát spul cheddar noemen _O-
Ross moet zich af en toe echt afvragen waar we hier in NL mee bezig zijn, of niet soms :? :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_132435934
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:04 schreef PdeHoog het volgende:
Ross moet zich af en toe echt afvragen waar we hier in NL mee bezig zijn, of niet soms :? :D
Hij vindt het enorme aanbod aan toetjes (zuiveltoetjes zoals vla ed) echt fantastisch 8-)
Maar mist ook heel veel, zoals cheddar en double cream en bepaalde kellog's ontbijtdingen en natuurlijk goede thee. Hij vindt alle Nederlandse thee prut en dan met name Pickwick :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:10:36 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132436087
Zo, dat was een lekker middagje in de zon aan het strand van Bloemendaal en daarna op het terras in Haarlem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132436128
Lekker! Leuke foto's O+ En di eman is garnalen aan het scheppen?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:12:06 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132436145
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:11 schreef Isabeau het volgende:
Lekker! Leuke foto's O+ En di eman is garnalen aan het scheppen?
Ja, en hij ving er per keer scheppen best wel veel.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132436440
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:06 schreef Isabeau het volgende:

Maar mist ook heel veel, zoals cheddar en double cream en bepaalde kellog's ontbijtdingen en natuurlijk goede thee. Hij vindt alle Nederlandse thee prut en dan met name Pickwick :')
Ik zie hier opties 8-) Tijd voor een import-bedrijfje met UK-producten *)
pi_132436503
quote:

Hij vindt het enorme aanbod aan toetjes (zuiveltoetjes zoals vla ed) echt fantastisch 8-)
Ja dat double cream en dat soort dingen verkopen ze hier gewoon niet he :N
pi_132436709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:19 schreef PdeHoog het volgende:

Ik zie hier opties 8-) Tijd voor een import-bedrijfje met UK-producten *)
Die zijn er al genoeg hoor :P Wij kopen zelfs onze thee standaard bij een klein bedrijfje voor UK-food van een FOKker.
pi_132436747
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:21 schreef Bluezz het volgende:

Ja dat double cream en dat soort dingen verkopen ze hier gewoon niet he :N
Ik zou eigenlijk ook niet weten of je dat zelf zou kunnen maken of zo :? Hangop-methode en dan met slagroom :D
pi_132436868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die zijn er al genoeg hoor :P Wij kopen zelfs onze thee standaard bij een klein bedrijfje voor UK-food van een FOKker.
Da's jammer -O-
pi_132436981
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk ook niet weten of je dat zelf zou kunnen maken of zo :? Hangop-methode en dan met slagroom :D
Men raadt daarvoor geloof ik aan om crčme fraîche te mengen met mascarpone :9
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:34:13 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132437004
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In Haarlem loop ik wel eens binnen bij de Engelse zaak. Vooral voor goed bier van over de plas(lees niet de pints, maar de IPA's) :P.
Het Engels restaurant in Haarlem is een best leuk restaurant :Y
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:41:13 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132437243
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:34 schreef borisz het volgende:

In Haarlem loop ik wel eens binnen bij de Engelse zaak. Vooral voor goed bier van over de plas(lees niet de pints, maar de IPA's) :P.
Die op de Gedempte Oude Gracht is alweer een tijdje dicht.
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:41:55 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132437272
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:33 schreef minilot het volgende:

[..]

Men raadt daarvoor geloof ik aan om crčme fraîche te mengen met mascarpone :9
Voor clotted cream is dat, volgens mij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_132437312
O, dat kan ook. Excuus! :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:45:16 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132437400
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Die op de Gedempte Oude Gracht is alweer een tijdje dicht.
Ik had het over Ma Brown op de Nieuw Groenmarkt.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:47:04 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132437458
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:45 schreef borisz het volgende:

Dat is inderdaad het Restaurant, maar er was ook een echte Engelse winkel op de Ged. Oude Gracht en die is helaas al een tijdje dicht.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132437541
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:39 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja nou, die ceedee is gewoon erg goed! :D

Enneh, de cheddar in mijn wrap vanmorgen was wel van een iets ander type dan de plasticachtige gele plakken bij McD. ;)
Al heb ik voor die laatste stiekem ook wel een zwak hoor! *)
Echte cheddar is veel lekkerder idd. Veel meer smaak dus nog beter. Stop ik het liefst tussen zelfgemaakte burgers; Juicy Lucy.
http://frugalchristianliv(...)1/01/juicy-luch3.jpg
Die eerste hap waarbij de hete kaas over je kin druipt als je niet uitkijkt :9~
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:51:33 #73
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132437602
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het Restaurant, maar er was ook een echte Engelse winkel op de Ged. Oude Gracht en die is helaas al een tijdje dicht.
Nou de FB pagina https://www.facebook.com/ATasteofHomeHaarlem is actief. En ze hebben gisteren nog gereageerd op een reactie van iemand. Dus ik ga er vanuit dat die zaak open is :)
pi_132437682
quote:

[..]

Vind het aanbod van zuivel hier ook veel beter dan in andere landen. Hier smaakt zelfs fruitvla verser dan de meeste yoghurts in het buitenland. En thee ja.. die 'bijna koffie' vind ik smerig, snap ook waarom er in Engeland melk bij gaat. Ik vraag daarom bij 'black tea' of ik het zakje apart mag anders vind ik het niet te drinken.
pi_132437729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:54 schreef FutureFairytale het volgende:

Vind het aanbod van zuivel hier ook veel beter dan in andere landen. Hier smaakt zelfs fruitvla verser dan de meeste yoghurts in het buitenland. En thee ja.. die 'bijna koffie' vind ik smerig, snap ook waarom er in Engeland melk bij gaat. Ik vraag daarom bij 'black tea' of ik het zakje apart mag anders vind ik het niet te drinken.
Ik ben er inmiddels helemaal aan gewend 8-) Elke avond heb ik wel een grote kop echt zwarte thee met een scheutje melk.
pi_132437751
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:10 schreef golfer het volgende:
Zo, dat was een lekker middagje in de zon aan het strand van Bloemendaal en daarna op het terras in Haarlem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zozo zelfs met korte mouwen! Heerlijk dit weer! Ben net ook 2 min :') wezen fietsen heen en weer naar de super. Langer gaat helaas niet, ben veels te slap.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:56:50 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132437778
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:51 schreef borisz het volgende:

Nou de FB pagina https://www.facebook.com/ATasteofHomeHaarlem is actief. En ze hebben gisteren nog gereageerd op een reactie van iemand. Dus ik ga er vanuit dat die zaak open is :)
Oh, dan is de zaak zeker verhuisd? Laatste keer dat wij er langs liepen was het winkelpand waar ze in zaten dicht en leeg.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132437784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:45 schreef borisz het volgende:

[..]

In de foodies van deze maand staat een aanbeveling voor dit restaurant.
pi_132437846
Ik ben ook in T-shirt de stad in geweest O+

Ik zoek overigens een agenda voor volgend jaar, maar kan niets vinden en mijn eisen zijn toch niet zo heel extreem -O-

* Géén ringband (echt, het geluid van ringband is als het krassen van een krijtje over een schoolbord voor mij, afschuwelijk! en bijna ālles is dus, jawel, ringband)
* Graag 1 dag per pagina (en ook dat is een onmogelijke opgave :') )
* Geen saaie zakelijke agenda voor de verandering.

Dus mocht iemand iets tegen komen dat aan die 'eisen' voldoet dan hoor ik het graag 8-)
pi_132437868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Die eerste hap waarbij de hete kaas over je kin druipt als je niet uitkijkt :9~
Jaaa O+

...nog drie uur tot avondeten. }:|
pi_132438042
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ook in T-shirt de stad in geweest O+

Ik zoek overigens een agenda voor volgend jaar, maar kan niets vinden en mijn eisen zijn toch niet zo heel extreem -O-

* Géén ringband (echt, het geluid van ringband is als het krassen van een krijtje over een schoolbord voor mij, afschuwelijk! en bijna ālles is dus, jawel, ringband)
* Graag 1 dag per pagina (en ook dat is een onmogelijke opgave :') )
* Geen saaie zakelijke agenda voor de verandering.

Dus mocht iemand iets tegen komen dat aan die 'eisen' voldoet dan hoor ik het graag 8-)
Ik zet alles in mijn telefoon :D
Geen ringband en als je wilt alles op 1 pagina *)
pi_132438067
quote:

[..]

De Sligro heeft echte double cream zag ik! En in GB drink ik liever kruidenthee.. ben niet zo van het sterke of van de instant koffie die je vaak krijgt. Al kregen we in de b&b's cafetiere s wat dan dus weer helemaal prima is juist!
pi_132438188
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:04 schreef Bluezz het volgende:

Ik zet alles in mijn telefoon :D
Geen ringband en als je wilt alles op 1 pagina *)
_O-

*; ^)

(gebruik mijn ipod heel soms voor boodschappenlijstjes, maar gebruik het echt nooit als agenda :') stom eigenlijk)
pi_132438254
Waarom zijn alle agenda's momenteel eigenlijk ringband?! Is dat handig of zo?
pi_132438275
Sinds deze telefoon, de samsung SIII heet ie geloof ik, doe ik het wel, was ff wennen, maar erg handig.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:11:18 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132438312
Ik heb al jaren google agenda als mijn agenda :+
pi_132438315
Ik denk daar gewoon niet aan! Dat dat kan.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:18:34 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132438621
Ik doe het gewoon ook ouderwets met een papieren week-agenda die naast mijn PC ligt.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132438780
Ik heb een papieren agenda, maar eigenlijk totaal overbodig. Ik onthou alles gewoon.
pi_132438831
Ik heb al jaaren geen agenda. Wel een paar keer gekregen maar liggen hier nog te verstoffen.
Heb geen boeiend leven ;)
pi_132439607
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb al jaaren geen agenda. Wel een paar keer gekregen maar liggen hier nog te verstoffen.
Heb geen boeiend leven ;)
Mijn werkschema's zijn te ingewikkeld om zo te onthouden :+
pi_132439744
Ik heb ook zeer wisselende diensten, maar ik check gewoon elke avond in de online beschikbare Outlook-agenda hoe ik de volgende dag ingepland sta.
:+
Verder heb ik de afgelopen jaren regelmatig agenda's gekocht of handige agenda-apps geinstalleerd om ze vervolgens per ongeluk telkens niet te gebruiken en permanent verjaardagen en afspraken en andere zaken te blijven vergeten.
Ach ja. Het is dat, of aan de Ritalin en dat laatste was geen succes dus het zij zo. :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:53:18 #93
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132439750
*burp

Lekkere pasta in elkaar geflanst. Vlees van lamsworstjes met oesterzwammen. Daarbij een pepertje en knoflook. Daarna afgemaakt met verse peterselie en Parmezaan :9
pi_132439818
Ik gebruik al jaren trouw mijn papieren agenda voor afspraken *) Maar wilde nu ook een agenda als dagboek... vandaar 1 pagina per dag.
pi_132439833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:53 schreef borisz het volgende:
*burp

Lekkere pasta in elkaar geflanst. Vlees van lamsworstjes met oesterzwammen. Daarbij een pepertje en knoflook. Daarna afgemaakt met verse peterselie en Parmezaan :9
Klinkt goed, borisz ^O^
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:59:25 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132439965
Het water koken voor de pasta kost meer tijd dan het voorbereiden en afmaken :').

Moest wat vroeger eten. Als het goed is kunnen we straks een klap op het verkiezingsprogramma geven :)
pi_132440123
Ik eet vanavond ook pasta met peper en knoflook en peterselie (en boter >:) ), bij de coq au vin
:9
pi_132440633
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:53 schreef borisz het volgende:
*burp

Where's the sauce??!

Sorry, ik wil pasta en rijst altijd met saus, ben vroeger verpest ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:24:29 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132440683
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:22 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Where's the sauce??!

Sorry, ik wil pasta en rijst altijd met saus, ben vroeger verpest ;)
Niet aanwezig en in dit gerecht was dat ook niet erg :P.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:27:10 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132440766
*burb*
Boerenkoolstamppot met rookworst.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132440828
quote:
Ik dacht mascarpone wat verdunnen met slagroom voor double cream?
pi_132445167
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:28 schreef Leintjeuh het volgende:

Ik dacht mascarpone wat verdunnen met slagroom voor double cream?
Double cream is lang zo dik niet als mascarpone, zo maak je clotted cream, niet double cream.
pi_132445815
quote:
Room en vetgehalte
Room bestaat uit melkvet en kleine hoeveelheden van andere koemelkbestanddelen. De melk wordt afgeroomd en de verkregen room wordt veel gebruikt bij het maken van toetjes en taarten. Melkvet bevat voor 60% aan verzadigde vetten.
In ruimere zin kunnen veel voedingsmiddelen die hetzelfde mondgevoel geven, ook omschreven worden als romig of met fantasievarianten op room, zoals halfroom, spuitroom of banketbakkersroom. Commercieel wordt hier gretig gebruik van gemaakt, omdat romig voor de meeste mensen connotaties van weelde in zich heeft. Krachtens de Nederlandse Warenwet echter zijn aanduidingen als room, slagroom en roomijs gereserveerd voor (zuivel)producten die aan bepaalde eisen voldoen.

Uiteenlopende producten, maar vooral vetrijke melkproducten, dragen room, cream of crčme in hun naam.

Clotted cream

Clotted cream (vetgehalte 55 – 63 % ) is een dikke lichtgele room die wel wat op zachte boter lijkt. Clotted cream kan niet opgeklopt worden, het product is klaar voor gebruik. Deze room is typisch Engels en wordt daar geserveerd bij thee met scones en jam en bij vers fruit. Clotted cream wordt in glazen potten en plastic kuipjes verkocht en is in Nederland in sommige goed gesorteerde supermarkten verkrijgbaar.
Traditoneel wordt Clotted cream gemaakt door ongepasteuriseerde, opgeroomde vette melk (van Jersey koeien) langzaam te verhitten tot er een dikke, gerimpelde laag room ontstaat: de Clotted cream (die er na koelen afgeschept wordt).
Devon(shire) Cream* (48 % vet) is een iets minder vette clotted cream (die nog steeds verkocht wordt in de traditionele glazen potten). Oorspronkelijk was het ‘Farmer’s Wife Cow & Gate Double Devon Cream’ – is ontwikkeld na de Tweede Wereldoorlog als alternatief voor (de indertijd niet zo lekkere) gesteriliseerde houdbare room.
Je kan Clotted Cream vervangen door gelijke delen mascarpone en slagroom of creme fraiche te mengen.

Double cream

Double cream (vetgehalte 48%), is hetzelfde als de Franse crčme double, alleen heeft ze een nog iets hoger vetgehalte. Room met dat vetgehalte kennen wij niet, de beste vervanging is crčme fraîche met een zo hoog mogelijk (40%)vetgehalte gemengd met wat mascarpone of eventueel extra vette slagroom (40%, horecagroothandel), slagroom heeft over het algemeen een vetgehalte van 34 %. Double cream wordt in allerlei bereidingen gebruikt en kan ook – net als slagroom – stijfgeklopt worden en wordt daarvoor doorgaans eerst met een derde deel melk verdund.

Heavy cream

Heavy cream (vetgehalte 35 – 40 %) is de Amerikaanse variant van Double cream en is meestal wel te vervangen door crčme fraiche of slagroom.

Single cream

Single cream (vetgehalte 18-20%) is de Engelse/Amerikaanse benaming van wat wij kookroom noemen. Deze room is te vervangen door koksroom of kookroom of zure room, afhankelijk van het recept. De koksroom of kookroom is door toevoeging van o.a. bindmiddelen geschikt gemaakt voor het koken zonder schiften.

Half cream

Half cream (vetgehalte 12%) is vergelijkbaar met onze koffieroom, niet te verwarren met koffiemelk. Koffieroom is goed te gebruiken in soepen of sauzen.
Een echt goede vervanger voor double cream is er dus niet -O-
pi_132445823
Ik lees trouwens op internet dat de Jumbo ook double cream zou hebben.. maar misschien alleen de grootste filialen dan..
pi_132445867
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:15 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik lees trouwens op internet dat de Jumbo ook double cream zou hebben.. maar misschien alleen de grootste filialen dan..
Ik heb daar wel heel erg smerige potjes clotted cream gezien :X Leek niet echt op wat ze in de UK verkochten.
pi_132445991
Overigens de rest van alle romen op deze website http://www.zelfmaakrecepten.nl/room-en-vetgehalte/ :
quote:
Franse keuken

Crčme chantilly

Crčme Chantilly is stijf geklopte slagroom met suiker en vanillesmaak.

Crčme fleurette

Crčme fleurette (‘roombloemen’) is room, zoals die op rauwe melk boven komt drijven. De fijnste roomsoort.

Crčme cru

Crčme cru (rauwe room) is verse (niet gepasteuriseerde, onbewerkte) room.

Crčme fouetté

Crčme fouetté is geslagen room zonder suiker.

Crčme vierge

Crčme vierge is licht opgeslagen room. Wordt vermengd met sausen om deze luchtiger te maken. Mag niet meer koken.

Crčme fraîche

Crčme fraîche (vetgehalte van 35-40%) is een aangezuurde dikke room. Door het hoge vetgehalte is crčme fraiche geschikt voor warme en koude (hartige en zoete) bereidingen.
Creme fraîche wordt gemaakt door gepasteuriseerde (slag) room aan te zuren met melkzuurbacteriën. De room wordt daardoor dik.
Demi crčme fraîche (15 % vet) is de ‘halfvolle’ variant van crčme fraîche. Demi crčme fraîche is door het lagere vetgehalte minder geschikt voor warme bereidingen (en wat kookeigenschappen vergelijkbaar met zure room.
Omdat crčme fraîche – afhankelijk van de producent – niet altijd even dik is wordt vaak verondersteld dat Franse crčme épaisse geen crčme fraîche is maar een andere roomsoort. Dat is niet het geval. De verwarring is ontstaan omdat het vertalen van ‘Crčme fraîche’ nogal lastig is en daar fouten mee gemaakt worden. Er zijn in Frankrijk vormen van Crčme fraîche:
Crčme fraîche liquide wordt afgekort door de Fransen tot crčme liquide en crčme fraîche, is gewone verse, ongeklopte slagroom.
Crčme fraîche épaisse wordt afgekort door de Fransen tot crčme épaisse. Dit is de dikke, zure room die buiten Frankrijk kortweg crčme fraîche genoemd wordt.

Italiaanse keuken

Panna
Panna is Italiaans voor room. Er is panna da cucina (20% vet) en panna da montare (30% vet). De eerste bestaat ook in een versie met emulgatoren die niet snel schift. Panna da montare is slagroom.

Mascarpone

Mascarpone is de overgebleven room van de afgeroomde melk voor Parmezaanse kaas, waaraan een bacteriecultuur is toegevoegd, het vetgehalte is 60-75 %.

Hollandse keuken

Zure room

Zure room (15 – 20 % vet) is fris zuur en ongeveer zo dik als dunne yoghurt. Zure room kan niet stijf geklopt worden. De Engelse naam voor zure room is sour cream, de Duitse naam is Schmand. Fransen hebben het over Crčme aigre, Creme sûre of Creme acide.
Door het lage vetgehalte kan zure room makkelijk schiften in warme bereidingen en daarom wordt deze roomsoort meestal alleen gebruikt voor koude (hartige en zoete) bereidingen (vaak sauzen, dressings en nagerechten). Tip: Schiften in warme bereidingen kan vaak voorkomen worden door (een eetlepel) bloem of maīzena door (1/4 liter) zure room te roeren.
Zure room wordt gemaakt door room aan te zuren met hetzelfde type melkzuurbacteriën die voor karnemelk gebruikt worden.

Koffieroom

Koffieroom is ingedikte, gehomogeniseerde, gesteriliseerd melk en bevat 20-35% vet.
Gebruik nooit koffieroom of zure room in warme gerechten tenzij het wordt toegevoegd aan een al gebonden vloeistof.

Koffiemelk / gecondenseerde melk

Gecondenseerde melk is ingedikte melk en wordt ook wel geconcentreerde melk of geëvaporeerde melk genoemd.
Gecondenseerde melk is er met en zonder toegevoegde suiker.
Ongezoete gecondenseerde melk dient volgens de Warenwet ten minste 7, 5 % vet en minimaal 25 % droge melkbestanddelen te bevatten. Dit product is beter bekend als koffiemelk.
Gezoete gecondenseerde melk bevat 9 % vet, 40 -45 % suiker en circa 30 % droge melkbestanddelen. Dit product wordt hoofdzakelijk als grondstof voor de levensmiddelenindustrie en voor de export gemaakt, maar is er ook in blik voor de consument.

Vanaf 10 % vetgehalte mag de naam “room” worden gebruikt.

7 ½ – 9 % koffiemelk
10 – 20% halfroom
18% single cream (Eng.)
15 – 20% zure room
20 – 35% koffieroom
25% koksroom
34 – 40% crčme fraîche
34 – 40% slagroom (Fr. crčme á fouetter)
48% double cream (Eng.)
55 – 63% clotted cream (Eng.)
60 – 75% mascarpone
Koken met room

Als room aan warme bereidingen toegevoegd wordt kan de room gaan schiften.
De kans dat het fout gaat is groter naarmate het vetpercentage van de room lager is.
Producten (zoals slagroom en crčme fraiche) die meer dan 30 % vet bevatten geven meestal weinig problemen.
Er zijn minder vette roomsoorten die speciaal bestemd zijn voor gebruik in warme bereidingen. Ze bevatten bindmiddelen om te voorkomen dat de room gaat schiften, zoals bijvoorbeeld: Koksroom, Kookroom, Room Fris, Room Culinair en Pan & Oven, allemaal met 20% vet.

Als de volgende regels in acht genomen wordt onnodig risico vermeden en kunnen ook minder vette roomsoorten zonder bindmiddel – zoals bijvoorbeeld koffieroom (met 20 % vet) – doorgaans wel met succes gebruikt worden:

Vergeet zure room, want die schift al bij 80 graden en de echte ‘light’ producten met minder dan 15 % vet of roer er voor gebruik eerst een kleine hoeveelheid bloem of maīzena door, circa 1 afgestreken eetlepel per 2 deciliter.
Maak het temperatuur verschil klein: Laat de room op kamertemperatuur komen of maak de room eerst lauw in een steelpannetje of roer de room eerst aan met een scheutje warm vocht.
Laat de room niet te heet worden: Voeg de room pas op het laatst aan een warme bereiding toe – haal de bereiding even van de hittebron voordat de room toegevoegd wordt – voeg de room al roerend toe – laat het gerecht niet meer koken nadat de room toegevoegd is.
Ik had als kind dus regelmatig crčme fleurette op mijn chocolademelk 8-)
pi_132446015
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb daar wel heel erg smerige potjes clotted cream gezien :X Leek niet echt op wat ze in de UK verkochten.
Ah ok.. heb het nooit zien staan zelf. Ik gebruik altijd gewoon slagroom. Dan maar iets minder rijk. En clotted cream heb ik dus idd zelf gemaakt van marcarpone en creme fraiche. Werd best lekker.
pi_132446047
Alles gemengd met mascarpone is lekker :9
pi_132446135
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Isabeau het volgende:
Alles gemengd met mascarpone is lekker :9
:D true!

Handig overzicht btw.
pi_132446143
Alles met room is lekker. :9
pi_132446187
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:20 schreef Sunnythesun het volgende:

:D true!

Handig overzicht btw.
:Y vond ik ook al! Mooi gemaakt en schept wat duidelijkheid.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:22:20 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132446235
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:20 schreef Myraela het volgende:
Dar is mijn lactose-intolerantie het niet mee eens. ;)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132446265
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:22 schreef golfer het volgende:

Dan is het nog wel lekker O-) Dat het niet lekker valt is wat anders.
pi_132446270
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y vond ik ook al! Mooi gemaakt en schept wat duidelijkheid.
Ja het is soms best verwarrend al die roomsoorten en hun buitenlandse equivalenten..
pi_132446495
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Dan is hooguit de na-smaak wat minder.
pi_132446528
<3 er ligt een heel moe klein hondje tegen me aan te snurken die vandaag heerlijk over het strand heeft gerend. Zo fijn altijd.
Morgen gaan we voor het eerst met de Vliehors Expres mee, en we zijn nu toch al een aantal keren hier geweest. Is het nooit eerder van gekomen.
pi_132446826
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:20 schreef Myraela het volgende:
Roomsaus ja ;). Van slagroom ben ik geen fan.
Mn lichaam doet zo raar. Vannacht weer overgegeven (deed zeer want maag was leeg), vanmiddag flauw en krom van de honger en sinds een paar uur weer misselijk -O-
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:38:57 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132447218
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:32 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Mn lichaam doet zo raar. Vannacht weer overgegeven (deed zeer want maag was leeg), vanmiddag flauw en krom van de honger en sinds een paar uur weer misselijk -O-
Huisarts opzoeken?
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132448280
En dan? Mn moeder had haar gisteren voor iets anders gebeld en toen was ze (huisarts dus) zelf ook misselijk. Virus.
pi_132448413
ik heb een griepje denk ik. overgekregen van m'n vader (bedankt pa!)
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_132449502
Sterkte Sararaats.... griep is niks :N
pi_132449566
ik zag vanmorgen een zombie in de spiegel. spierwit was ik.
Werewolf
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:17:49 #123
63722 z80
I fink you freaky
pi_132449709
dagje Den Haag ging spoepel. not. heenweg file omdat een automobilist perse voor een vrachtwagen de uitvoegstrook op moest. wat dus net niet ging.
terugweg bleek de A12 afgesloten te zijn. wat niet vermeld wed bij de file berichten. dus een extra rondje Nederland mogen maken. en rustig rijden in de randstad met Duitse kentekenplaten gaat ook niet. blijkbaar zit de haat voor Duitsers er nog diep in daar.

het aanvragen van de visa was makkelijk en snel.
papieren afgeven bij loket 1, afrekenen bij loket 2. en volgens de man achter het loket moest ik 20 minuten wachten om de visa klaar te maken.
dat wachten was bekend dus zoek een stoel bij het raam om even op internet te lezen. de eerste pagina stond nog niet voor of mijn paspoort met visa was al klaar.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:24:26 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132450067
A12 afsluiting is de hele dag bij alle fileberichten op de radio geweest, vanwege vastzittende dwarse vrachtwagen?
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132450303
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:32 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Bah, al een poosje nu he? Hopelijk voel je je snel weer wat beter. :) Veel drinken.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:31:21 #126
63722 z80
I fink you freaky
pi_132450618
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:24 schreef golfer het volgende:
A12 afsluiting is de hele dag bij alle fileberichten op de radio geweest, vanwege vastzittende dwarse vrachtwagen?
om half 2 niet bij Q. ik heb op de file berichten staan wachten op de parkeerplaats om indien nodig een andere route te kiezen.
enkel de mededeling dat er bij Nootdorp 2KM file stond. over een afsluiting werd niets gezegd.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:33:01 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132450750
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:31 schreef z80 het volgende:

om half 2 niet bij Q. ik heb op de file berichten staan wachten op de parkeerplaats om indien nodig een andere route te kiezen.
enkel de mededeling dat er bij Nootdorp 2KM file stond. over een afsluiting werd niets gezegd.
Radio 2 wel.
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:34:09 #128
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_132450843
Tja. Q luisteren, dan vraag je ook om problemen :P
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_132451657
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:17 schreef z80 het volgende:
en rustig rijden in de randstad met Duitse kentekenplaten gaat ook niet. blijkbaar zit de haat voor Duitsers er nog diep in daar.

Dat heeft meer met de Randstad te maken ;). Iedereen is helaas egoīstisch. Hoe drukker het is, hoe erger. Daarom heb ik een hekel aan centrumrijden.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:45:44 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132451722
Ach, na Palermo is het een oase van rust in elke grote stad in de Nederlandse randstad. ;)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132452038
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bah, al een poosje nu he? Hopelijk voel je je snel weer wat beter. :) Veel drinken.
Sinds zondagavond jammergenoeg. Ik zal nog wat drinken pakken. Dankje :).
pi_132452095
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:34 schreef TAV74 het volgende:
Tja. Q luisteren, dan vraag je ook om problemen :P

Wel raar dat fileberichten zo afwijken per radiostation.
pi_132452140
IKEA-hel overleefd. Gelijk een nieuw dekbed en kussens meegenomen :')
pi_132452144
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:45 schreef golfer het volgende:
Ach, na Palermo is het een oase van rust in elke grote stad in de Nederlandse randstad. ;)
Geloof ik graag. Als ik daar ooit ben pak ik wel de trein of de benenwagen.
pi_132452197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:51 schreef PdeHoog het volgende:
IKEA-hel overleefd. Gelijk een nieuw dekbed en kussens meegenomen :')
Pastte het in de auto? Goed toch een nieuw dekbed en kussens? :)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:52:33 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132452213
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:51 schreef FutureFairytale het volgende:

Geloof ik graag. Als ik daar ooit ben pak ik wel de trein of de benenwagen.
Je moet voor de gein eens op Youtube zoeken naar Palermo en traffic. ;)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132452243
Wat blijft zelf kroepoek afbakken stiekem toch leuk. O+ nu wil ik het een keer helemaal zelf maken.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:53:15 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132452256
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:51 schreef FutureFairytale het volgende:

Wel raar dat fileberichten zo afwijken per radiostation.
Ik denk dat autoradio's in Duitse auto's geboycot worden. :')
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132452307
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:52 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Pastte het in de auto? Goed toch een nieuw dekbed en kussens? :)
Ja joh :D Pastte makkelijk. Alleen is mijn plankje met wieltjes nu kapot. Bonnetje zoeken en terug naar de Gamma dus.
pi_132452511
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja joh :D Pastte makkelijk. Alleen is mijn plankje met wieltjes nu kapot. Bonnetje zoeken en terug naar de Gamma dus.
Bewaar jij alle bonnetjes? :D

Ik heb het bonnetje van de 500+ euro spullen die ik heb (ergens. :')). Maar voor de rest denk ik daar echt nooit aan. :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:57:16 #141
63722 z80
I fink you freaky
pi_132452628
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:45 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dat heeft meer met de Randstad te maken ;). Iedereen is helaas egoīstisch. Hoe drukker het is, hoe erger. Daarom heb ik een hekel aan centrumrijden.
het is meer afsnijden, geen ruimte gunnen en opzettelijk hinderen.
drukte en stress in het verkeer doen met niet zo veel. in genoeg steden gereden om me daar niet druk om te maken.
pi_132452675
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:52 schreef golfer het volgende:

[..]

Je moet voor de gein eens op Youtube zoeken naar Palermo en traffic. ;)
Jemig, misschien is een verkeersregelaar een idee???
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:03:55 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132453228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:57 schreef FutureFairytale het volgende:

Jemig, misschien is een verkeersregelaar een idee???
Die rijden ze daar gegarandeerd van z'n sokken. ;)
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:14:51 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132454123
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:27 schreef Sunnythesun het volgende:
<3 er ligt een heel moe klein hondje tegen me aan te snurken die vandaag heerlijk over het strand heeft gerend. Zo fijn altijd.
Morgen gaan we voor het eerst met de Vliehors Expres mee, en we zijn nu toch al een aantal keren hier geweest. Is het nooit eerder van gekomen.
De chauffeur heeft waarschijnlijk ook zijn hond mee. Leuk misschien voor die van jullie!
pi_132454470
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De chauffeur heeft waarschijnlijk ook zijn hond mee. Leuk misschien voor die van jullie!
Van de Vliehors Expres? Wie weet, als het een meisje is vindt Sam het misschien wel gezellig ;)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:34:04 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132455591
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:19 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Van de Vliehors Expres? Wie weet, als het een meisje is vindt Sam het misschien wel gezellig ;)

En hij was op zoek naar de liefde.
http://www.net5.nl/progra(...)zoek-naar-de-liefde/
pi_132456011
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En hij was op zoek naar de liefde.
http://www.net5.nl/progra(...)zoek-naar-de-liefde/
Ohh is hij dat! Ik had in een promo wel een cockertje voorbij zien komen maar geen idee verder. Nah dan begrijpen ze elkaar iig wel goed ;)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:43:32 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132456184
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:40 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ohh is hij dat! Ik had in een promo wel een cockertje voorbij zien komen maar geen idee verder. Nah dan begrijpen ze elkaar iig wel goed ;)
Vorig jaar voor het eerst eens mee geweest! Zeer geslaagd!

Veel plezier!
pi_132456819
Ziet er leuk uit zeg, die Vliehorst Expres.
Veel plezier!

Enneh goeie wifi in het huisje zo te zien? *O*
pi_132458731
Goed P. Volgende keer dat je iets koopt bij IKEA ook ff de doos lezen. Dan had je gezien dat er geen bolletje bij de lamp zat en had je die gelijk mee kunnen nemen }:|
pi_132458962
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:31 schreef PdeHoog het volgende:
Goed P. Volgende keer dat je iets koopt bij IKEA ook ff de doos lezen. Dan had je gezien dat er geen bolletje bij de lamp zat en had je die gelijk mee kunnen nemen }:|

Ik had ooit een tafeltje gekocht (en achterop mijn fietsie vervoerd :X ) haal ik hem uit de verpakking was ie wit :( :(
Moest zwart zijn :')
pi_132459093
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik had ooit een tafeltje gekocht (en achterop mijn fietsie vervoerd :X ) haal ik hem uit de verpakking was ie wit :( :(
Moest zwart zijn :')
Wat een stout tafeltje }:|
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:41:27 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132459121
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:40 schreef FutureFairytale het volgende:

Wat een stout tafeltje }:|
Ik zou de VN inschakelen wegens discriminatie. ;)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132459134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:31 schreef PdeHoog het volgende:
:D Kun je gelukkig ook halen bij Gamma als je je karretje gaat ruilen ;)
pi_132459177
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Nou he.. Ik durf alleen nog maar witte boterhammen te eten ipv bruine.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:43:44 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132459191
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132459538
Naahhh.. Ik denk eigenlijk dat t erger wordt doordat iedereen t erover heeft.
Het begon maar met 12 mensen uit de Bijlmer maar de media vond/vindt t geweldig en maakt er een echt probleem van. En iedereen neemt het klakkeloos over. Als er nou niks over werd gezegd was er ook niks aan de hand.
pi_132459577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:41 schreef golfer het volgende:

[..]

:D ^O^
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 00:22:24 #159
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132460666
Goede avond gehad met de programmacommissie. Alleen nu dat er interne verkiezingen aan de gang zijn, zijn er sommigen bang om laag op de lijst terecht te komen. Dit zorgt nogal voor spanningen bij enkelen :s)
Punt is wel dat het je moet zorgen nu de angel er nu uit getrokken wordt voordat het vat explodeert :+.

Politiek, soms net het echte leven :P.
pi_132461521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:22 schreef borisz het volgende:

Punt is wel dat het je moet zorgen nu de angel er nu uit getrokken wordt voordat het vat explodeert :+.

De nieuwe slogan van de partij *O*
pi_132461571
Qua wonderen zijn de wereld nog niet uit :
SPOILER
Nu te bedde met de wekker op 6.20.
Morgen welgeteld met 4 man sterk op de poli waar er anders het dubbele aantal werkt.
Ben benieuwd :?
pi_132463585
WAKKER WORRE!
pi_132463597
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 06:37 schreef Bluezz het volgende:
WAKKER WORRE!
Mogguh!

Bluezz, Revalidatiecentrum :? Heb ik iets gemist :?
pi_132463637
Revalidatiecentrum :o woah! Over hoop gesproken :o Ik snap heel goed dat jullie emoties alle kanten opvliegen :*

En ook goedemorgen :W Mijn nek doet pijn, verkeerd gelegen denk ik }:|
pi_132463733
:* voor je nek Isa!

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 07:02 schreef Isabeau het volgende:
Revalidatiecentrum :o woah! Over hoop gesproken :o Ik snap heel goed dat jullie emoties alle kanten opvliegen :*
Dit! :Y Wat heftig zeg.
pi_132463748
quote:
Hmmm..
Ik ben persoonlijk zeer gehecht aan alle tradities rondom het Sinterklaasfeest, en als daaraan wordt gemorreld, dan voelt dat natuurlijk ongemakkelijk. Maar dat betekent natuurlijk niet dat we bepaalde gebruiken nooit zouden mogen heroverwegen, vind ik. Er wat mij betreft niets met het aanpassen van tradities aan een modernere tijd, hoe jammer dat soms ook is.

Wat me veel meer stoort is hoe veel mensen die nu om het hardst schreeuwen dat Zwarte Piet zwart moet blijven volgens mij geen zak geven om het Sinterklaasfeest an sich. Want waar waren de protesten bij de verregaande vercommercialisering van Sinterklaas? Wie riep er moord en brand om de Club van Sinterklaas, of om die spuuglelijke 'Huizen van Sinterklaas' in elke stad? Niemand. Ik geloof er dus niets van dat ineens zoveel mensen écht zoveel van Sinterklaas houden. Heftige commercie is voor het Sinterklaasfeest veel kwalijker dan de kleur van een Piet.

Het ergert iedereen vooral dat 'anderen' zich bemoeien met 'onze' traditie, meer is het niet. En van zo'n houding krijg ik jeuk.
}:|

#sinterklaasfan
pi_132464375
Ach, de kleur van een piet maakt me niet uit. Ik hou alleen niet van het gezeur er omheen. Daarbij vind ik het gewoon aanstellerij. Ik ben veel meer een kerst-meisje. O+ Alleen vond ik sinterklaas als kind geweldig, dus gun andere kinderen dat ook wel.
pi_132464420
Ik vind kerst ook tof! Maar niet zo tof als Sinterklaas. O+

Oh, en:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/10/22/hoofdpiet-maak-mij-minder-zwart-en-minder-knecht/

Hoofdpiet: ^O^
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 09:08:21 #169
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132464528
Punt is wel: nu wordt Sinterklaas gepakt en wat zullen ze daarna pakken? Seasons Greetings ipv Kerst alleen maar uit vrees dat je mogelijk iemand zou kunnen kwetsen?

En ik merk bij mij zelf dat die politieke correctheid niet door moet slaan. :s). Ik ben meer van het benoemen en over praten dan alles wegmoffelen.
pi_132464600
Ik ga overigens wel lachen als je over een aantal jaar ineens verplicht blanke en zwarte pieten hebt. :') En hoe ga je jezelf dan schminken zodat je niet herkend word. Mijn moeder had een veel jonger zusje, dus mijn moeder liep als piet door de stad en haar zusje had niets door. Dat is toch supertof. O+
pi_132465298
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:55 schreef Bluezz het volgende:
Ziet er leuk uit zeg, die Vliehorst Expres.
Veel plezier!

Enneh goeie wifi in het huisje zo te zien? *O*
Haha nee geen wifi. Maar wel 3g en een wifiapp op Tavs telefoon ;)

Oh en ik ben dat gezeik over Zwarte Piet spuug zat. Zowel de onterechte kritiek als de hysterische steunbetuigingen en Pietities en al die onzin op facebook. Negeren (:P ) die hele handel en vier het zoals je wilt, of niet..

[ Bericht 13% gewijzigd door Sunnythesun op 23-10-2013 09:57:37 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:59:55 #172
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_132465495
Bluezz, wat een bizarre ontwikkeling met je zus. Mooi, maar ook moeilijk. Kan me voorstellen dat jij (en zij zelf en iedereen er omheen) er klaar (als je zijn kan) voor was. Dan is het nu omschakelen en over een tijd weer dat proces door (ik neem aan dat het revalidatie is op basis van bijgestelde levensverwachting). Lijkt me ook iets om tegenop te kunnen zien.
Sterkte!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_132466054
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:52 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Haha nee geen wifi. Maar wel 3g en een wifiapp op Tavs telefoon ;)

Oh en ik ben dat gezeik over Zwarte Piet spuug zat. Zowel de onterechte kritiek als de hysterische steunbetuigingen en Pietities en al die onzin op facebook. Negeren (:P ) die hele handel en vier het zoals je wilt, of niet..
Ik vind het een hoop gezeik, maar al die prentjes, foto's en andere creatieve uitingen vind ik geweldig _O-
pi_132466151
vandaag voel ik me al veel beter. ik heb zelfs de slaapkamer gepoetst.
Werewolf
pi_132466451
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:28 schreef sararaats het volgende:
vandaag voel ik me al veel beter. ik heb zelfs de slaapkamer gepoetst.
Beter zeg ^O^

Ik heb vannacht wel last gehad van maag maar iig niet overgegeven yeah *O*

Bluezz; wacht eerst even de uitslag van de scan af. Als daarna nog steeds t revalidatieplan er is dan 50 maal *O* en :o
pi_132467514
Die hele zwartepieten-ellende brengt wel het creatieve in de mens omhoog _O-

http://www.benvolkers.com(...)-boot-vol-illegalen/

quote:
NANTES/AMSTERDAM – De Franse kustwacht heeft dinsdagmiddag een boot onderschept met honderden illegalen aan boord. Naar verluidt was de boot, die vaart onder de Spaanse vlag, op weg naar Nederland. De gezagvoerder van het schip, een oude, ietwat verwarde man, is in hechtenis genomen. Hij wordt verdacht van mensenhandel, slavernij en het smokkelen van verboden, veelal goedkope namaakgoederen en een witte schimmel. Het schip, een feestelijk versierde stoomboot, ligt geankerd in de haven van Nantes en trekt veel bekijks van de lokale bewoners. De illegalen zijn ondergebracht in een tentenkamp even buiten de stad.
Het artikel gaat nog even verder _O-
pi_132467632
pi_132467654
quote:
Die is idd ook leuk :D
pi_132467658
Hum.
Ik vind het zowaar een beetje genant dat ik een sluitend antwoord kan geven in dit CUL-topic:
Limoen dille dressing

..want pre-made sauzen zijn bah enzo. :)
pi_132467731
Nog maar eens een keer die hele NEN-normering lezen nu. O+ Alsof ik niets beters te doen heb op mijn werk. :+

"11 Kwaliteitsborging en Classificatie Hulppersoneel
11.1 Kwaliteitsborging
Hoewel Sint-Nicolaas uniek en enig in zijn soort is, reeds eeuwen meegaat , een heilige en dus onsterfelijk is kan, gezien het grote aantal van de doelgroep en de gelijktijdigheid van de viering van het heerlijk avondje zoals genoemd in hoofdstuk 10 in sommige gevallen, voor een persoonlijk optreden van Sint-Nicolaas, een beroep gedaan worden op een look-a-like van Sint-Nicolaas en tevens Zwarte Piet, hierna respectievelijk te noemen Hulpsinterklaas en HulpPiet. Sint-Nicolaas kan tenslotte fysiek niet overal gelijktijdig verschijnen. "

Enz. O+

[ Bericht 44% gewijzigd door minilot op 23-10-2013 11:51:00 ]
pi_132468037
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:31 schreef minilot het volgende:
Nog maar eens een keer die HELE NEN-normering lezen nu. O+ Alsof ik niets beters te doen heb op mijn werk. :+
Ga eens werken joh }:| Heb je niets beters te doen? }:|
pi_132468379
:@
pi_132470618
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:41 schreef FutureFairytale het volgende:

Bluezz; wacht eerst even de uitslag van de scan af.
Ik vind het sowieso wat voortvarend en voorbarig dat die arts de term revalidatie al uberhaupt genoemd heeft in het bijzijn van mn zus en haar dochter.... we wachten het gewoon af.
Ons leven gaat gewoon door met afleiding and all, maar zij ligt daar maar en grijpt elke strohalm die ze hoort.
Logisch ook, maar ik heb mijn bedenkingen.

Zo en nu op volle speed deze hectische middag in >:)
pi_132471103
Wat een domme dokters zijn er... :X
Zeg dan niets! Of dat het mooi weer is vandaag.
Afwachten dus ondertussen.

Sterkte ermee. :*
pi_132471507
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:55 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso wat voortvarend en voorbarig dat die arts de term revalidatie al uberhaupt genoemd heeft in het bijzijn van mn zus en haar dochter.
Dat dacht ik dus precies.
Succes deze middag! Voor je het weet is het 17u :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:50:33 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132474642
Hoognodig tijd voor een nieuwe batch draadjesvlees runderkroketten, dus er staat een pannetje vlees te stoven in de oven. :9
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132474958
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:50 schreef golfer het volgende:
Hoognodig tijd voor een nieuwe batch draadjesvlees runderkroketten, dus er staat een pannetje vlees te stoven in de oven. :9
Oh nomz, die heb ik ook nog in de diepvries liggen. :9 De volgende keer ga ik ze niet dubbel paneren, was bang dat ze open zouden breken, maar nu vind ik het teveel korst.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:05:26 #188
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132475156
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:59 schreef Myraela het volgende:

Oh nomz, die heb ik ook nog in de diepvries liggen. :9 De volgende keer ga ik ze niet dubbel paneren, was bang dat ze open zouden breken, maar nu vind ik het teveel korst.
Ik doe het nog wel dubbel maar ik vijzel de eerste batch paneer eerst heel fijn, zodat er maar een heel dun laagje omheen komt, daarna door ei-bloemmengsel en dan nog een keer gewoon paneren.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132475253
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik doe het nog wel dubbel maar ik vijzel de eerste batch paneer eerst heel fijn, zodat er maar een heel dun laagje omheen komt, daarna door ei-bloemmengsel en dan nog een keer gewoon paneren.
Dat klinkt ook wel als een goed plan ja. Ik had nu dubbel panko, dat schoot niet echt op. Al zijn ze nog steeds 1000 keer lekkerder dan welke kroket je dan ook ergens kan kopen. :9
pi_132475320
Nu wil ik een kroket
pi_132475472
Ik ook. :9 Of gewoon draadjesvlees. :9 Of gewoon ragout. :9

Maar vanavond nasi. ;(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 15:16:32 #192
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132475551
Kroketten :9
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:30:56 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132476129
Ron's Gastrobar van Ron Blaauw staat al een tijdje op mijn wenslijstje van nog te bezoeken restaurants. Laat er nou vandaag een Grouponaanbieding zijn om daar voor 2 personen 3-gangen te gaan lunchen voor bij elkaar 50 euro. Dat kon ik natuurlijk niett voorbij laten gaan. O-)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132476641
Ik val net op het juiste moment binnen zie ik :9
pi_132477095
Zo irritant mijn craving naar de dingen waar mijn maag nu niet tegen kan. Ik wil alles met gesmolten kaas op t moment!

Tosti's met sambal, pizza met extra kaas, kaassouffle's, cheeseburgers, gratin met kaas }:|
pi_132477137
Golfer, goeie aanbieding! Zo lang bestaat t restaurant toch nog niet?
pi_132477444
Kaasloempia'tjes, kaasbroodjes van de Hema, Doritos Nacho Cheese

O+

-O-
pi_132477535
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef golfer het volgende:
Ron's Gastrobar van Ron Blaauw staat al een tijdje op mijn wenslijstje van nog te bezoeken restaurants. Laat er nou vandaag een Grouponaanbieding zijn om daar voor 2 personen 3-gangen te gaan lunchen voor bij elkaar 50 euro. Dat kon ik natuurlijk niett voorbij laten gaan. O-)
Tof. O+

Als ik later groot ben en super veel geld heb, dan wil ik ook. :D
pi_132477626
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Tof. O+

Als ik later groot ben en super veel geld heb, dan wil ik ook. :D
Ron is nou juist met zijn gastrodinges gestart zodat mensen niet meer hoeven te wachten tot ze later groot en rijk zijn. ;)
pi_132477700
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Ron is nou juist met zijn gastrodinges gestart zodat mensen niet meer hoeven te wachten tot ze later groot en rijk zijn. ;)
Mja, de gedachte is leuk. Maar uiteindelijk is het nog steeds duur. Bedoel, ik lunch nooit voor 50 euro hoor.
pi_132477722
..over koken tegen betaling gesproken.. Als ik nou binnenkort een echte keuken heb, dan wil ik misschien zoiets als dit wel eens proberen:
http://www.thuisafgehaald.nl/

Er blijken best wat potentiële, geregistreerde eters in mijn dorp te zitten, vandaar. Ik kook toch altijd teveel en in plaats van invriezen kan ik die extra porties natuurlijk ook gewoon verkopen! >:)
pi_132477761
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mja, de gedachte is leuk. Maar uiteindelijk is het nog steeds duur. Bedoel, ik lunch nooit voor 50 euro hoor.
Da's voor twee personen, en als je op de website kijkt heb je al een bordje eten voor vijftien euro. Da's al heel wat schappelijker dan de honderden euro's die je voorheen moest neertellen voor een maaltijd bij Ron's grotemensen-restaurant :)
pi_132477809
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:12 schreef minilot het volgende:
..over koken tegen betaling gesproken.. Als ik nou binnenkort een echte keuken heb, dan wil ik misschien zoiets als dit wel eens proberen:

Er blijken best wat potentiële, geregistreerde eters in mijn dorp te zitten - vandaar. Ik kook toch altijd teveel en in plaats van invriezen kan ik die extra porties natuurlijk ook gewoon verkopen! >:)
Ik sta der ingeschreven, maar vind zowel het aanbod als de vraag niet echt groot. Misschien is er wel meer vraag op locaties waar niet veel bezorgtenten zitten. :')
pi_132477878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Da's voor twee personen, en als je op de website kijkt heb je al een bordje eten voor vijftien euro. Da's al heel wat schappelijker dan de honderden euro's die je voorheen moest neertellen voor een maaltijd bij Ron's grotemensen-restaurant :)
Ik snap het menu niet echt, want wat is een bordje eten? Een hoofdgerecht? In dezelfde lijst staan ook 3 oesters en dat is een klein voorgerechtje in mijn ogen.
pi_132477904
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:14 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik sta der ingeschreven, maar vind zowel het aanbod als de vraag niet echt groot. Misschien is er wel meer vraag op locaties waar niet veel bezorgtenten zitten. :')
Ha, dat zou kunnen. :) Al zijn de aangeboden maaltijden bij de thuiskoks natuurlijk wel een stuk goedkoper dan wat je doorgaans bij een 'echte' bezorg/afhaal-tent vindt.
pi_132478014
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik snap het menu niet echt, want wat is een bordje eten? Een hoofdgerecht? In dezelfde lijst staan ook 3 oesters en dat is een klein voorgerechtje in mijn ogen.
Gewoon de trend volgend die je nu veel ziet, denk ik. 1 gerecht = meer dan tapas, minder dan een hoofdgerecht. Bij veel trek neem je drie gerechtjes, bij een beetje trek één of twee. Ik hou wel van die manier van eten. Leuk ook om gerechten te delen met de ander aan tafel. :Y

Fijnste ooit was Nopi, het restaurant van Ottolenghi in Londen. Ik was daar met een man of acht en dat was zo'n zelfde soort kaart als in Ron's Gastrobar (al heeft Nopi tegenwoordig ook wel echte hoofdgerechten, maar toen nog niet). Omdat we met zoveel waren heb ik geloof ik echt alles van de kaart kunnen proeven! O+
pi_132478018
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Tussengerechtjes voor 15 euro per stuk. Is in n sterrestaurant ook bijna zelfde prijs voor n tussengerechtje.
3 nodig + dessert voor n diner is tikt behoorlijk aan.
pi_132478145
quote:

Er blijken best wat potentiële, geregistreerde eters in mijn dorp te zitten, vandaar. Ik kook toch altijd teveel en in plaats van invriezen kan ik die extra porties natuurlijk ook gewoon verkopen! >:)
Tof! Meer afhalers dan kokers volgens mij. En met jouw kunsten ben je in no time populair! Waarom kwam je nou eigenlijk niet hier wonen?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:22:21 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132478166
2 gerechten plus een dessert zijn voor mij voldoende. Normaal zou dat dus 3x15=45 euro pp. zijn. Met Groupon nu dus hetzelfde voor 50 euro voor 2 personen (dus 25 euro pp)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132478176
Ik vind mijn dorp wel lollig. :)
Plus, superdichtbij Rotterdam en dat is handig!
pi_132478181
En vet Mini, dat je bij Ottolenghi hebt gegeten _O_
pi_132478208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:22 schreef minilot het volgende:
Ik vind mijn dorp wel lollig. :)
Plus, superdichtbij Rotterdam en dat is handig!
Hier zijn geen kokers ;(
pi_132478278
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:22 schreef FutureFairytale het volgende:
En vet Mini, dat je bij Ottolenghi hebt gegeten _O_
Het grappige is, ik was toen nog helemaal niet zo'n fan. Ik had er wel van gehoord, maar nog nooit een kookboek doorgebladerd ofzo. We kregen de tip van het vriendinnetje van één van de jongens die bij ons was, die had een half jaar in Londen stage gelopen en had daar steeds wel een paar keer in de week salades en zoetigheden bij de take away-zaakjes van Ottolenghi gehaald.
Nopi (Ottolenghi's eerste échte restaurant) was net drie weken open toen wij in Londen waren en we zijn er door haar min of meer naartoe geschopt. Nog nooit zo lekker gegeten! :D
Vanaf dat moment: fangirl. Boeken gekocht, alles eruit gekookt en verliefd geworden op chef Yotam zelf. O+
pi_132478398
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:19 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Tussengerechtjes voor 15 euro per stuk. Is in n sterrestaurant ook bijna zelfde prijs voor n tussengerechtje.
3 nodig + dessert voor n diner is tikt behoorlijk aan.
Dit, ik vind het nog steeds best duur. :D Maar ik heb ook gewoon sowieso niet veel budget om ergens te gaan eten. Zonder groupon ga ik eigenlijk niet.
pi_132478603
Ik kijk bij Groupon, zie ik een restaurant waar een klasgenoot van me werkt. Wil ik best wel eens eten maar "Al 2012 keer gekocht!" dat zijn een hoop Groupons.
pi_132478651
Ik ga ook niet mét Groupon omdat ik de vervelende neiging heb om het zielig voor restaurants te vinden om niet het volle pond te betalen. :')

En daarom eet ik eigenlijk zelden buiten de deur, omdat ik er ook niet veel geld voor (over) heb. Ik denk bij goedkope of middenklasse restaurants toch al gauw van: dat kan ik zelf net zo lekker klaarmaken! En dat is dan ook echt zo. >:)
En als ik het niet zelf kan, dan is het gewoon vaak veel te duur voor mij.

Ik vind het daarom wel fijn dat er de laatste tijd steeds meer restaurants komen waar bijzonder gekookt wordt, zonder dat je er een half maandsalaris aan kwijt bent, zoals De Jong, of nu het restaurant van Ron Blaauw. Maakt het allemaal iets bereikbaarder. :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:34:10 #217
3878 Vork
Manisch creatief
pi_132478668
quote:

Ik sta daar ook ingeschreven en bij mij in de buurt zijn er flink wat mensen actief (zowel koks als afhalers). Binnenkort verwacht ik toch wat tijd over te hebben, dus ga ik zeker wat koken en aanbieden. Tot die tijd wil ik het een en ander afhalen om te zien hoe anderen het doen qua aanbod, organisatie en kosten en om te weten hoe hoog de lat ligt.

Vanavond haal ik de tweede maaltijd af, nadat ik eerst een rondje heb hardgelopen. Ideaal.
pi_132478696
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:34 schreef Vork het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 23 oktober 2013 16:12 schreef minilot het volgende:
Binnenkort verwacht ik toch wat tijd over te hebben, dus ga ik zeker wat koken en aanbieden. Tot die tijd wil ik het een en ander afhalen om te zien hoe anderen het doen qua aanbod, organisatie en kosten en om te weten hoe hoog de lat ligt.

Vanavond haal ik de tweede maaltijd af, nadat ik eerst een rondje heb hardgelopen. Ideaal.
Ha leuk! Laat maar weten hoe de maaltijd was. :)
Ben inderdaad, precies als jij, ook van plan om eerst zelf eens wat af te halen..
pi_132478884
Als de restaurants Groupon slim aanpakken, dan koop ik extra dingen, drink ik veel wijn en krijgen ze een flinke fooi. En beveel ik ze aan vrienden/familie aan.

Als je duidelijk merkt dat ze je als een grouponner behandelen door slechte service, matige gerechtjes zeker als je kijkt naar de mensen van de normale kaart. Dan kunnen ze erin stikken.

In beide gevallen heb ik geen medelijden met ze.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:40:35 #220
3878 Vork
Manisch creatief
pi_132478975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha leuk! Laat maar weten hoe het was. :)
De eerste maaltijd was vorige week en dat positief. Een thuiskok die op het laatste moment een pastagerecht in elkaar improviseerde. Prima gelukt en niet duur. Vanavond haal ik wat af bij iemand die vrij veel aanbiedt, een paar keer per week en daar veel positieve reacties op heeft gekregen.

Eens horen hoeveel potentiële eters er in de buurt wonen (want dat is volgens mij meer dan wat thuisafgehaald laat zien).
pi_132479011
Was een keer bij een restaurant, was best een dure groupon bon. Menu van de chef. Kom je aan, krijg je een tomatensoepje in een koffiekopje, stoofvlees wat naar een pakje smaakt met een plak bladerdeeg eroverheen en zie je ondertussen prachtige gerechten en mooi servies langs je heen lopen. Die mensen snappen het idee van Groupon echt niet.
pi_132479084
Ik had vorig jaar n periode dat ik eten ging beoordelen op of ik het beter kon maar heb dat afgeleerd. Je kunt het zelf naar je eigen smaak altijd beter maken.

Niemand hier houdt ervan maar ik vind all you can eat (wel bediend zoals tapas) dus top. Je kunt zoveel dingen nemen voor n vaste prijs en thuis kook ik nooit zo'n 7 totaal verschillende gerechtjes op 1 avond. Laatste keer tapas was erg lekker, op de 2 biertjes op mn rug na maar dat had ik ze vergeven :P
pi_132479149
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef Myraela het volgende:
Was een keer bij een restaurant, was best een dure groupon bon. Menu van de chef. Kom je aan, krijg je een tomatensoepje in een koffiekopje, stoofvlees wat naar een pakje smaakt met een plak bladerdeeg eroverheen en zie je ondertussen prachtige gerechten en mooi servies langs je heen lopen. Die mensen snappen het idee van Groupon echt niet.
Had je gezegd dat je het jammer vond?
pi_132479214
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik had vorig jaar n periode dat ik eten ging beoordelen op of ik het beter kon maar heb dat afgeleerd. Je kunt het zelf naar je eigen smaak altijd beter maken.

Niemand hier houdt ervan maar ik vind all you can eat (wel bediend zoals tapas) dus top. Je kunt zoveel dingen nemen voor n vaste prijs en thuis kook ik nooit zo'n 7 totaal verschillende gerechtjes op 1 avond. Laatste keer tapas was erg lekker, op de 2 biertjes op mn rug na maar dat had ik ze vergeven :P
Ik vind all you can eat ook wel lekker hoor, zeker tapas. :9 Spareribs ook, gewoon omdat vleesch. :9 Ik heb alleen echt een hekel aan wok-restaurants en van die hollandse troep die ze "chinees" noemen.
pi_132479249
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:44 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Had je gezegd dat je het jammer vond?
Ik heb gewoon elke keer mijn eerlijke mening gegeven bij de gerechtjes. Dessert kan ik me niet herinneren, voorgerecht was wel lekker.
pi_132479267
quote:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb hier en daar best dingen gegeten die ik verschrikkelijk lekker en volkomen verrassend vond en waar ik zelf nooit was opgekomen. Dat vind ik leuk. Voor gewoon een bord eten dat ik zelf minstens net zo goed kan bereiden stap ik uit mezelf geen restaurant binnen. Als het er in groepsverband van komt ben ik geen zeurkous hoor, ik eet in principe alles wel met smaak op en ga niet zitten miepen. Maar als ik er echt zelf voor kies om met mijn lief ergens te gaan eten dan moet het echt iets bijzonders zijn, en dat komt er dan één keer per jaar van ofzo. :)
pi_132479299
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind all you can eat ook wel lekker hoor, zeker tapas. :9 Spareribs ook, gewoon omdat vleesch. :9 Ik heb alleen echt een hekel aan wok-restaurants en van die hollandse troep die ze "chinees" noemen.
Wok vind ik ook niks want buffet.
Chinees afhaal vind ik wel smerig lekker. Die nasi... Begrijp niet dat ik daarvan door kan eten zonder vol te raken (nou ja, daarna wel..). Echt, kan die bak zo oplepelen :@
pi_132479409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb hier en daar best dingen gegeten die ik verschrikkelijk lekker en volkomen verrassend vond en waar ik zelf nooit was opgekomen. Dat vind ik leuk. Voor gewoon een bord eten dat ik zelf minstens net zo goed kan bereiden stap ik uit mezelf geen restaurant binnen. Als het er in groepsverband van komt ben ik geen zeurkous hoor, ik eet in principe alles wel met smaak op en ga niet zitten miepen. Maar als ik er echt zelf voor kies om met mijn lief ergens te gaan eten dan moet het echt iets bijzonders zijn, en dat komt er dan één keer per jaar van ofzo. :)
Snap ik, jij bezoekt andere 'echte' restaurants.
Oh wacht.. Ik kan geen pizza maken zoals bij de Italiaan. En is goedkoop. Daarom Italiaanse pizza O+
pi_132479440
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:51 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Oh wacht.. Ik kan geen pizza maken zoals bij de Italiaan. En is goedkoop. Daarom Italiaanse pizza O+
Ik maak verdraaid goede pizza's. ;)
pi_132479498
Ik vind uiteten gewoon gezellig. Iets eten wat ik thuis kan maken vind ik dan ook prima. Zolang dat dan ook is wat ik ervoor moet betalen.
pi_132479513
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb gewoon elke keer mijn eerlijke mening gegeven bij de gerechtjes. Dessert kan ik me niet herinneren, voorgerecht was wel lekker.
Heel goed, misschien begrijpen ze het.

Wat staat er bij jullie op het menu vnv? Ik ga Chinese kippensoep proberen, ondanks dat ik gratin en pizza wil.
pi_132479519
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:51 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Je kan thuis lekkerdere pizza's maken dan de gemiddelde italiaan hoor. :7
pi_132479553
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:53 schreef Myraela het volgende:
Ik vind uiteten gewoon gezellig. Iets eten wat ik thuis kan maken vind ik dan ook prima. Zolang dat dan ook is wat ik ervoor moet betalen.
^O^
Wij moeten een keer uit eten :D
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:54:37 #234
3878 Vork
Manisch creatief
pi_132479562
Ik neem aan dat we allemaal bij je komen eten als je dorpshuis-met-keuken klaar, af en ingericht is. :P
pi_132479570
Als ik overigens echt honger heb en onderweg ben of zo dan schuif ik net zo goed juichend iets van Burger King naar binnen hoor. ;) Ben helemaal niet elitair aangelegd wat dat betreft. Maar 'uit eten', daar zie ik alleen de lol van in als het ook echt iets gaafs en unieks is; standaard tapas-, wok-, eetcafé- en etc.-restaurants vind ik echt zonde van mijn geld.
pi_132479599
Mini en Myraela kunnen betere pizza's maken dan mijn geliefde bezorgitaliaan. Wat zegt dat over mij? :'(
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:56:19 #237
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132479628
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Mini en Myraela kunnen betere pizza's maken dan mijn geliefde bezorgitaliaan. Wat zegt dat over mij? :'(
Dat je een lui afhaal/laat bezorgen-mensje bent. :6
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132479633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:54 schreef Vork het volgende:
Ik neem aan dat we allemaal bij je komen eten als je dorpshuis-met-keuken klaar, af en ingericht is. :P
Minimeet @ Mini's crib *O*
pi_132479669
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:53 schreef Myraela het volgende:
Het is bij mij thuis ook gezellig. O+

Gezelligheid buiten de deur heb ik liever in de vorm van discobowlen met mijn collega's, naar een pretpark met mijn familie of op een obscuur feestje stomdronken tongzoenen met mooie meisjes. >:)

Eten is daarentegen thuis al zo gigantisch supergenieten dat daar zelden een restaurant tegenop kan.
pi_132479673
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Toch bestel ik soms nog wel eens een pizza. :@ Gewoon omdat de fout-heid soms zo lekker is. Al is dat echt ééns in het jaar ofzo.
pi_132479702
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:57 schreef minilot het volgende:

[..]

Het is bij mij thuis ook gezellig. O+
Gezelligheid buiten de deur heb ik liever in de vorm van discobowlen met mijn collega's, naar een pretpark met mijn familie of op een obscuur feestje stomdronken tongen met mooie meisjes. >:) Eten is daarentegen thuis al zo gigantisch supergenieten dat daar zelden een restaurant tegenop kan.
Ok, dan komen we bij jou eten. :7
pi_132479716
Ok. :7
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:59:13 #243
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132479752
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:58 schreef Myraela het volgende:

Ok, dan komen we bij jou eten. :7
^O^
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132479763
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:54 schreef minilot het volgende:
Als ik overigens echt honger heb en onderweg ben of zo dan schuif ik net zo goed juichend iets van Burger King naar binnen hoor. ;) Ben helemaal niet elitair aangelegd wat dat betreft. Maar 'uit eten', daar zie ik alleen de lol van in als het ook echt iets gaafs en unieks is; standaard tapas-, wok-, eetcafé- en etc.-restaurants vind ik echt zonde van mijn geld.
Het ergste van gem. eetcafe's is dat je t menu niet open hoeft te slaan want je weet al wat ze hebben. Biefstuk, sate, schnitzel, varkenshaas, zalm, tong en toe een dame blanche of heel maar dan ook heeeeel spannend; een dame noir :O
pi_132479785
Ga ik speciaal voor Golfer tienduizend soorten bloemetjes door het eten strooien. ;)
pi_132479796
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat je een lui afhaal/laat bezorgen-mensje bent. :6
snif ;(
pi_132479818
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:00 schreef minilot het volgende:
Ga ik speciaal voor Golfer tienduizend soorten bloemetjes door het eten strooien. ;)
_O-

Mag ik iets met kaas? :D
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:01:21 #248
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132479834
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:00 schreef minilot het volgende:
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132479865
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:59 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Het ergste van gem. eetcafe's is dat je t menu niet open hoeft te slaan want je weet al wat ze hebben. Biefstuk, sate, schnitzel, varkenshaas, zalm, tong en toe een dame blanche of heel maar dan ook heeeeel spannend; een dame noir :O
Gaaaaaap ja. En dan is het bij dát soort tenten ook nog eens zo dat een flink deel van wat op de kaart staat gewoon al als halffabrikaat uit de groothandel komt, zeker als het gaat om voor- en nagerechten. :O Opwarmen/ontdooien en serveren, klaar is kees.
pi_132479902
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik zal heel eerlijk zijn: in 'mijn' hoek van de tuin straks zijn twee vierkante meters gereserveerd voor het opkweken van eetbare bloemen. Echt. Sorry! :D
pi_132479994
Ik kom eigenlijk niet vaak in eetcafés, dan eet ik liever een pizza bij mijn favoriete italiaan. Of koop ik van hetzelfde geld een groupon bon om net een stapje beter te kunnen eten. Of ik neem spareribs, die kan ik zelf wel lekker klaarmaken, maar ze ergens anders eten is goedkoper dan als ik ze zelf maak. :')
pi_132480012
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Gaaaaaap ja. En dan is het bij dát soort tenten ook nog eens zo dat een flink deel van wat op de kaart staat gewoon al als halffabrikaat uit de groothandel komt, zeker als het gaat om voor- en nagerechten. :O Opwarmen/ontdooien en serveren, klaar is kees.
Wel eens vroeger bij de Chinees een ijsje toe genomen? Is nog erger dan Digros-huismerk _O-
En zag ze vroeger als cassičre ook gewoon dat groot inslaan + PCD cashewnoten en Cessibon spuitslagroom :')
pi_132480075
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:06 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wel eens vroeger bij de Chinees een ijsje toe genomen? Is nog erger dan Digros-huismerk _O-
En zag ze vroeger als cassičre ook gewoon dat groot inslaan + PCD cashewnoten en Cessibon spuitslagroom :')
Bij het Chinese buffet waar mijn oma zo graag heen ging, kon je zelf scheppen uit van die goedkope bakken chemisch smakend ijs. Dat mensen dat ijs noemen. :') Nou word ijs maar zelden zelf gemaakt in restaurants, maar je kunt toch wel een iets betere kwaliteit kiezen.
pi_132480092
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:05 schreef Myraela het volgende:
Ik kom eigenlijk niet vaak in eetcafés, dan eet ik liever een pizza bij mijn favoriete italiaan. Of koop ik van hetzelfde geld een groupon bon om net een stapje beter te kunnen eten. Of ik neem spareribs, die kan ik zelf wel lekker klaarmaken, maar ze ergens anders eten is goedkoper dan als ik ze zelf maak. :')
Spareribs duren bij mij heel lang voor ze echt van het bot vallen zoals in restaurants.
*En pizza bij Italiaan boks!*
pi_132480104
Het ijs wat ze bij Hotel New York gebruikte was wel lekker ijs. Als ik dessert stond maakt ik voor mezelf altijd een milkshake van dat ijs. :9
pi_132480113
quote:

[..]

Ha, inderdaad! Nou, nu ik eenmaal zelf groot ben besluit ik om mijn zuurverdiende euro's gewoon uit te geven aan zelf iets tofs maken van leuke ingrediënten in plaats van veel teveel te betalen voor iets dat een restaurant ook maar voorverpakt bij de Sligro vandaan heeft gesleurd. :Y
pi_132480121
quote:

[..]

Herkenbaar :Y
pi_132480137
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij het Chinese buffet waar mijn oma zo graag heen ging, kon je zelf scheppen uit van die goedkope bakken chemisch smakend ijs. Dat mensen dat ijs noemen. :') Nou word ijs maar zelden zelf gemaakt in restaurants, maar je kunt toch wel een iets betere kwaliteit kiezen.
Ja precies, gebruik dan iig Hertog. Maar goed; das wel weer bijna 3 euro per liter. Sowieso hebben restaurants met sorbetijs bij mij een streepje voor. Sorbetijs is lekker licht en fruitig na een flinke maaltijd :9
pi_132480166
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:08 schreef Myraela het volgende:
Het ijs wat ze bij Hotel New York gebruikte was wel lekker ijs. Als ik dessert stond maakt ik voor mezelf altijd een milkshake van dat ijs. :9
Klinkt goed! :9
pi_132480180
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Herkenbaar :Y
Ik krijg ook elke maand folders van Sligro en Hanos enzo omdat ik daar een pasje van heb, en als je dan ziet wat voor zooi er allemaal als gemaksproducten aan de restaurateurs wordt aangeboden.. Hazenpeper-in-saus in vijfliter-zakken in de diepvries, flessen met 'crčme brûlée'-mix waar je tweehonderd toetjes uit kan halen... :Y
pi_132480189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:10 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ja precies, gebruik dan iig Hertog. Maar goed; das wel weer bijna 3 euro per liter. Sowieso hebben restaurants met sorbetijs bij mij een streepje voor. Sorbetijs is lekker licht en fruitig na een flinke maaltijd :9
Hertog vind ik ook nooit zo lekker. :@
pi_132480276
Professor Grunschnabel (Nederlands merk) maakt echt geniaal ijs. Is veganistisch, dus je ziet het nu vooral veel verkocht worden bij de wat (semi-)hippere kleine zaakjes.

O+
Heel. Erg. Lekker.
pi_132480286
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hertog vind ik ook nooit zo lekker. :@
Weet je wat lekker is?

Heb een bak yoghurt bosvruchten en een bak aardbeiensorbet in de vriezer. Heerlijk!
Maar goed; heb 2 lades van de 3 gevuld met ijs, als ijsmaniak :')
pi_132480316
Dropijs:
http://www.grunschnabel.nl/flavours#SalmiaCoco

..slaat echt nergens op, zo lekker! >:)
pi_132480413
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:14 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Weet je wat lekker is?
[ afbeelding ]
Heb een bak yoghurt bosvruchten en een bak aardbeiensorbet in de vriezer. Heerlijk!
Nog nooit iets van op, alleen van gehoord. Ga ik zeker eens proberen. :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:19:54 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132480452
Overigens in Italië en bij Italiaanse restaurants nemen we eigenlijk nooi pizza's. De Italiaanse keuken biedt zoveel meer lekkers.
Binnenkort is het weer Italië-dinerweek bij Iens. Traditioneel 4-gangendiner:
antipasti, primo, secondo, dolce & koffie met digestief voor ¤34,50
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132480539
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:19 schreef golfer het volgende:
Overigens in Italië en bij Italiaanse restaurants nemen we eigenlijk nooi pizza's. De Italiaanse keuken biedt zoveel meer lekkers.
Binnenkort is het weer Italië-dinerweek bij Iens. Traditioneel 4-gangendiner:
antipasti, primo, secondo, dolce & koffie met digestief voor ¤34,50
Nou, zo in Florence met je beentjes bungelend vanaf een brug in de zon een halve pizza wegwerken is ook wel fijn hoor. Pizza is prima als straatvoedsel. ^O^
Zodra je aanschuift aan een tafeltje in een restaurant is iets anders dan een pizza vaak wel veel wel beter ja :)
pi_132480562
Pizza is dan ook de keuze omdat het goedkoop is en vaak lekkerder dan ergens in een café eten.
pi_132480598
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Nog nooit iets van op, alleen van gehoord. Ga ik zeker eens proberen. :)
Bij de Hoogvliet verkrijgbaar!
pi_132480653
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:19 schreef golfer het volgende:
Overigens in Italië en bij Italiaanse restaurants nemen we eigenlijk nooi pizza's.
Dat snap ik niet.
Geef mij deze in Italië en ik ben in de zevende hemel O+

Moderator / Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 17:32:15 #271
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132480835
Een nieuwe Primark :'). In Zoetermeer nog meer :')!
Gelukkig hebben we de foto's nog http://biz.thepostonline.(...)-primark-zoetermeer/
pi_132480937
De simpelste pizza's zijn vaak het lekkerste. O+
pi_132480970
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:32 schreef borisz het volgende:
Gelukkig hebben we de foto's nog http://biz.thepostonline.(...)-primark-zoetermeer/
Ik snap nooit waarom je naar de opening zou gaan. Is het dan soms nķg goedkoper? Waarom zou je anders bewust in die drukte winkelen.
pi_132481031
Voor de lol, denk ik?

Als er toffe nieuwe attracties openen in pretparken staan ik en mijn makkers van Eftelist ook graag op de eerste dag van opening in ellenlange wachtrijen. O+

Misschien is het voor mensen die van goedkope truien houden wel ongeveer net zo wanneer er een verse Primark opent. *)
pi_132481044
quote:
De hel.. Je zou maar voor de pashokjes moeten wachten met je tas... :X
pi_132481255
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:57 schreef minilot het volgende:

Eten is daarentegen thuis al zo gigantisch supergenieten dat daar zelden een restaurant tegenop kan.
Dit *)
pi_132481323
quote:
Wij zijn 1 keer in Hoofddorp bij de Primarkt geweest, heb 1 vestje gekocht, binnen een paar dagen, knoop eraf, gaatje erin en een zak gescheurd _O-
Jeansoverhemd van g is wél goed.
pi_132481355
Heeeeeel druk gehad met zijn 4tjes vandaag, maar alles ging goed! O+
En waar ik nog het meest verbaasd over ben is dat geen enkele collega stress vertoont, i.t.t. mijn oude ziekenhuissie...... waarvan ik ook weer hoorde dat het daar niet werkt en ze het helemaal terug willen draaien...

/toldyouso
pi_132481391
En de scan van zussie ging niet door.
Scan kapoet.
Wachten tot maandag. :{
pi_132481399
oO< oO< oO< oO< oO< op een rij
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:57:50 #281
3878 Vork
Manisch creatief
pi_132481507
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:14 schreef minilot het volgende:
Professor Grunschnabel (Nederlands merk) maakt echt geniaal ijs. Is veganistisch, dus je ziet het nu vooral veel verkocht worden bij de wat (semi-)hippere kleine zaakjes.

[ afbeelding ]

O+
Heel. Erg. Lekker.
Ik weet het. De koffie/kardemom versie is erg lekker. De man achter het ijs is zelf ook een beetje een semi-verstrooide haast professor-achtige man. Ik kan het hier vrij goed krijgen en we eten het regelmatig (vooral de semi/veganistisch etende mevr. Vork is er erg dol op) en ik kom ze regelmatig tegen op allerlei plaatsen, waar je meestal het ijs ook kunt proeven (gratis).
pi_132481879
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:57 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik weet het. De koffie/kardemom versie is erg lekker. De man achter het ijs is zelf ook een beetje een semi-verstrooide haast professor-achtige man. Ik kan het hier vrij goed krijgen en we eten het regelmatig (vooral de semi/veganistisch etende mevr. Vork is er erg dol op) en ik kom ze regelmatig tegen op allerlei plaatsen, waar je meestal het ijs ook kunt proeven (gratis).
Ho! Mevrouw Vork? Heb ik de laatste update gemist?
pi_132481899
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:53 schreef Bluezz het volgende:
En de scan van zussie ging niet door.
Scan kapoet.
Wachten tot maandag. :{
Ja hoor! 8)7
pi_132482017
Shut, het is woensdag en zingen w/ bedenk ik mij net !

Leuk, de jarige kreeg zelfs mail van de mede-vakantiegangers om te feliciteren
( en voor de foto's of course )
De "Onverwachte" buren overval gisteraaf was ook geslaagd.
Echt een hollandse verjaardag, want op verzoek de teevee ook nog aan voor de amsterdammers onder ons. ( Alleen het hoekje met de stand was in beeld, verder
zaten er mensen voor)

Bloes...lekker baliewerken zķnder stress.
Hebben zij een andere mindset?

En wat een gedoe rond Zus! :*
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:32:52 #285
3878 Vork
Manisch creatief
pi_132482604
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:10 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ho! Mevrouw Vork? Heb ik de laatste update gemist?
Het is niet dat ik getrouwd ben hoor. :o
pi_132483285
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:15 schreef AnneX het volgende:
Shut, het is woensdag en zingen w/ bedenk ik mij net !

Leuk, de jarige kreeg zelfs mail van de mede-vakantiegangers om te feliciteren
( en voor de foto's of course )
De "Onverwachte" buren overval gisteraaf was ook geslaagd.
Echt een hollandse verjaardag, want op verzoek de teevee ook nog aan voor de amsterdammers onder ons. ( Alleen het hoekje met de stand was in beeld, verder
zaten er mensen voor)

Bloes...lekker baliewerken zķnder stress.
Hebben zij een andere mindset?

En wat een gedoe rond Zus! :*
Leuk voor mnAX *O*
Vanavond geen zingen hier, ferkansie!

Op de woensdag (de fijnste werkdag vd week) zijn de drukke stoorzenders niet aanwezig ;)
Maar sowieso is het beter georganiseerd, zodat je nooit het gevoel hebt dat je de hele dag continue achter de feiten aanloopt.
pi_132483370
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:32 schreef Vork het volgende:

Het is niet dat ik getrouwd ben hoor. :o
Maar je hebt wel je mevrouw Vork weer terug *;
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:56:51 #288
3878 Vork
Manisch creatief
pi_132483521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:52 schreef Bluezz het volgende:

[..]

al meer dan een jaar. *;
pi_132483678
Dat "thuisafgehaald" heb ik ook wel eens aan gedacht als koker en als eter.
Alleen komt minilot niet hier in het dorp wonen :Y)

En ...oh ja...herfstvakantie...geen zingen, dus! -O-
pi_132483853
Ga ik kijken...http://www.thuisafgehaald.nl en dan klapt de site er steeds uit. :X

Etenstijd :Y)
pi_132484443
Goedavond allen :)

Wat naar om te lezen Bluezz, sterkte ermee :*

Ik ben een beetje afgeleid momenteel, dus ik vergeet soms dagen dat ik nog een account op Fok heb. Maar alles gaat goed, en het einde van de wachttijd is nu in zicht. 3 November komt heel dicht bij! *O*

Nu nog even genieten van allerlei Nederlandse specialiteiten.. Boerenkaas, salmiak, speculaas, amandelstaven etc.. :9
pi_132486185
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik zal heel eerlijk zijn: in 'mijn' hoek van de tuin straks zijn twee vierkante meters gereserveerd voor het opkweken van eetbare bloemen. Echt. Sorry! :D
Ik zou nog een pagina moeten lezen, maar:Gaaf!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_132486561
En sterkte Bluezz!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_132486785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:52 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dit!
En meer dan een jaar? Huh?
pi_132486833
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:19 schreef Selestha het volgende:
Goedavond allen :)

Wat naar om te lezen Bluezz, sterkte ermee :*

Ik ben een beetje afgeleid momenteel, dus ik vergeet soms dagen dat ik nog een account op Fok heb. Maar alles gaat goed, en het einde van de wachttijd is nu in zicht. 3 November komt heel dicht bij! *O*

Nu nog even genieten van allerlei Nederlandse specialiteiten.. Boerenkaas, salmiak, speculaas, amandelstaven etc.. :9
Geniet er nog maar goed van. Vergeet ook de snert en bruine bonen soep niet (als je dat lust) ;)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:16:35 #296
63722 z80
I fink you freaky
pi_132487480
quote:

ik ben ook dol op een all you can eat. lekker dat uitzoeken wat je normaal niet zou eten of nog niet kent.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:19:09 #297
3878 Vork
Manisch creatief
pi_132487615
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:04 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dit!
En meer dan een jaar? Huh?
ik dacht dat ik dat wel eens heb laten vallen. Maar aan de andere kant, zoveel zeg ik hier nu ook weer niet.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:19:40 #298
63722 z80
I fink you freaky
pi_132487642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:58 schreef minilot het volgende:
Ok. :7
^O^ :Y) ^O^
pi_132487781
Na een echo, thorax, bloedje en urine ga ik lekker genieten van andijviestamppot. Die uitslag zie :+ ik volgende week wel.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_132487958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Geniet er nog maar goed van. Vergeet ook de snert en bruine bonen soep niet (als je dat lust) ;)
Heiden hier, die een hekel heeft aan gedroogde bonen en erwten :') Dus dat zal ik niet missen ;)

Zoute drop daarentegen.. :'(
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:26:56 #301
63722 z80
I fink you freaky
pi_132487990
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:14 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Weet je wat lekker is?
[ afbeelding ]
zelf ijs maken. is goed te doen en lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')