Oh ja volgens de USA idd http://www.nu.nl/buitenla(...)eren-volgens-vs.htmlquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:08 schreef sasquatsch het volgende:
Je vergeet nog de AIVD, FSB, Mossad, etc.
Diplomaat zijn lijkt me wel tof, met 120 km/u en bezopen kop door rode stoplichten knallen.quote:
Ik ben er ooit voor naar Den Haag geweest ,,, Maar ging niet door ... Misschien dat ik nu meer kans maakquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Diplomaat zijn lijkt me wel tof, met 120 km/u en bezopen kop door rode stoplichten knallen.
Nee meen ik echt Piet Piraat, wat een gezeur over wel of geen zwarte piet, kinderen zien dat niet, volwassenen maken er zo een heisa van. ik had 1 favo Piet uit mijn jeugd, Piet Romer de hoofdpiet en deze nieuwe Sinterklaas vind ik ook weinig, weet nog wel met Bram vd Vlugt die speelde in een toneelstuk dat mijn oudste riep, he mam die heeft dezelfde stem als Sinterklaas maar ze legde de link nog niet, ze was een jaar of 5. Nee Sinterklaas heb ik mooie herrineringen aan, mijn jeugd en dat van mijn kinderen, toen maakte ik er altijd een feest van, en nu met die kleine erbij vieren we al 2 jaar weer Sinterklaas.quote:
Zwarte Piet is geen negerquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 08:50 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Nee meen ik echt Piet Piraat, wat een gezeur over wel of geen zwarte piet, kinderen zien dat niet, volwassenen maken er zo een heisa van. ik had 1 favo Piet uit mijn jeugd, Piet Romer de hoofdpiet en deze nieuwe Sinterklaas vind ik ook weinig, weet nog wel met Bram vd Vlugt die speelde in een toneelstuk dat mijn oudste riep, he mam die heeft dezelfde stem als Sinterklaas maar ze legde de link nog niet, ze was een jaar of 5. Nee Sinterklaas heb ik mooie herrineringen aan, mijn jeugd en dat van mijn kinderen, toen maakte ik er altijd een feest van, en nu met die kleine erbij vieren we al 2 jaar weer Sinterklaas.
Nederland is bij de VN het lieve jongetje van de klas die je moet "knuffelen"quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 08:56 schreef sacha het volgende:
ik vraag mij af wanneer de VN zich gaat buigen over de Nederlandse zeikcultuur
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zwarte Piet is geen neger
http://www.dumpert.nl/med(...)t_is_geen_neger.html
Ja ik las het ookquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef sacha het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)nij-en-moet-stoppen/
Wat dacht je van al die professionele Pieten die straks de WW in moeten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:37 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja ik las het ook![]()
Huilende kindertjes, Bart Smit failliet en overbodig snoepgoed naar de voedselbanken....
In Amsterdam hebben ze een jaar of 10 geleden al divers gekleurde Pieten gehad, om te janken was dat. Kinderen begrepen het ook helemaal niet....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:55 schreef sasquatsch het volgende:
Krijgen we straks Sinterklaas met allerlei Pieten (wit, zwart, geel, rood, etc) of zonder Pieten, zoals voor 1850.
En Dieuwertje die geen programma meer mag maken ....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat dacht je van al die professionele Pieten die straks de WW in moeten.
Als dit werkelijk doorgaat, dan breekt toch wel de pleuris uit... [ afbeelding ]
Bovendien is hij een zeer gewaardeerde volksheld. Ik snap niet wat daar discriminerend aan is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:20 schreef Toverheks het volgende:
[..]Hij heeft het bij het rechte endje, echt nooit aan gedacht dat zwarte piet een negert is, vroeger als kind al niet, zwarte Piet is gewoon zwarte Piet
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:21 schreef cafca het volgende:
Ja, en Zwarte Piet was een slaaf die door Sinterklaas bevrijd is en uit dank Sinterklaas (vrijwillig!) bleef dienen. Dus eigenlijk een uitstekend statement tegen de slavernij.
Daarnaast, waar Zwarte Piet vroeger nog echt de knecht was van de Sint, ook om kinderen bang te maken, is die rol de laatste jaren ook steeds meer verschoven naar een gelijkwaardige metgezel. En zo heeft die traditie zich toch enigszins aangepast aan de tijd. En dat hele discriminatieverhaal is gewoon bullshit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |