NEE JOHHHH IK HEB MAAR EEN BODEMPIEEEE. Ik ben wat geagiteerd over het verloop van deze avondquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:15 schreef Mineola het volgende:
OLF JOnGuH!!!1 whaaazaah, ben je dronken man?!?!?!
Nee. Ik denk dat je nog wat meer alcohol moet nemen en dan een nieuw vraag moet verzinnenquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:23 schreef Olf het volgende:
Sjongejonge, ik maar broeden op een goede vraag. En dan, ho maar. Of zijn jullie hard aan het typen?
Haha sinds jij weg bent is de rust helemaal teruggekeerd in dit topicquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:26 schreef Mineola het volgende:
Ja, kom ik speciaal terug, komt er zoiets onmogelijks. En ook al geen rel. Tssssk. Het niveau daalt hier snel....
Omen!quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:27 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Haha sinds jij weg bent is de rust helemaal teruggekeerd in dit topic
De allereerste keer dat ik hem in mijn armen had vlak na zijn geboorte.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:18 schreef Olf het volgende:
Okee daily:
Wat is je allerfavorietste moment tot nu toe met je kindeke? Het mag er echt maar één zijn!
Elk moment is favoriet ...quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:27 schreef Olf het volgende:
Daily zwei:
Wat is je favoriete dagelijkse activiteit met baby? Uit bed halen, ontbijten, badderen, etc? En waarom?
knipquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:39 schreef Mineola het volgende:
Nu heb ik opeens een paar vragen Cathmar, nav jouw post(en ik weet nu opeens weer hoe je tweeling heet, dat vroeg ik me laatst nog af!).
Maar is C op de kamer geboren en moest je voor K daarna naar de ok?!
En wat Kyara zegt...
Wauw, dat wist ik helemaal niet! Wat mooi! Wel echt op jonge leeftijd dus? Heel bijzonder. Uit Nederland of buitenland? Ik begrijp het als er veel privé is hoor! Je vier mooie meisjes!quote:
Neen, wist ik niet. Waarom dan?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:15 schreef Kyara het volgende:
Mandy, je weet dat die echt worden afgeraden? Ook door cb's?
Slecht voor heupgewricht, en maakt echt leren lopen uiteindelijk moeilijker (vraag me niet precies hoe het zit, weet de details niet). Hier komt er iig nooit zo'n ding in, ook al zou ik m van iemand krijgen. De gulle gever zou m toch echt mogen ruilen voor een wel-ergonomisch kado.quote:
anti-loopstoelquote:VeiligheidNL raadt het gebruik van loopstoeltjes af. Alternatieven voor een loopstoeltje zijn de box, activity kleden/baby gyms en later duwkarretjes als hulp bij het leren lopen.
quote:Loopstoeltjes lijken leerzaam, goed voor de motoriek en erg leuk. Toch is dat niet helemaal waar! In sommige landen zijn loopstoeltjes zelfs verboden omdat ze gevaarlijk zijn. De naam van deze stoel op wieltjes suggereert dat kinderen zouden leren lopen door het gebruiken van hun benen op een zelfde wijze als bij het lopen. Niets is minder waar, kinderen kunnen er zelfs een loopachterstand van krijgen!
Die is echt, echt, echt heel moeilijk. Maar ik denk het moment dat ik ze allebei thuis voor de eerste keer bij me had liggen in bed.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:18 schreef Olf het volgende:
Okee daily:
Wat is je allerfavorietste moment tot nu toe met je kindeke? Het mag er echt maar één zijn!
Uit bed halen! De meisjes dan. 2 van die vrolijke lachebekjesquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:27 schreef Olf het volgende:
Daily zwei:
Wat is je favoriete dagelijkse activiteit met baby? Uit bed halen, ontbijten, badderen, etc? En waarom?
Mogen wel, kunnen is afhankelijk van het kindquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:28 schreef Suikertante het volgende:
Als ze eenmaal kunnen lopen kunnen ze wel op van die wheelybugs en loopfietsjes enzo
(toch?)
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:31 schreef Kyara het volgende:
[..]
Mogen wel, kunnen is afhankelijk van het kind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:28 schreef Suikertante het volgende:
Als ze eenmaal kunnen lopen kunnen ze wel op van die wheelybugs en loopfietsjes enzo
(toch?)
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:37 schreef Suikertante het volgende:
Smelt.
Dit broertjezusjegezwijmel wordt met de week erger, ik voorzie problemen. Die negen maanden duren. En daarna de rest van mijn leven.
jaquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:35 schreef Mangostine het volgende:
Gedeelde eerste plaats met toen hij voor het eerst echt zijn armpjes naar mij uitstak.![]()
Neuj! Olf is van ons!quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:37 schreef Mangostine het volgende:
Olf, kom je snel naar de dreumesen?
Meer van deze daily's
Nog maar 2 maanden en dan kom ik het dreumestopic volplempen!quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:37 schreef Mangostine het volgende:
Olf, kom je snel naar de dreumesen?
Meer van deze daily's
Hoofd, schouders, knie en teen is ook heel leuk hier.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:58 schreef Cathmar het volgende:
Leukste dagelijkse bezigheid: klap eens in de handjes. Klappen, handjes op hun hoofd en dan hoera, handjes omhoog! Zo enthousiast, te leuk.
A deed dat laatst wel toen hij zag dat zijn vader de deur uitging. Ineens die armen wijd uit en naar voren hellen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:07 schreef Suikertante het volgende:
Armpjes uitsteken, hij deed het laatst naar de gastouder, hoewel ik vermoed dat het per ongeluk was
Wanneer gaat zoiets ongeveer bewust gebeuren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worteldames
Armpjes uitsteken doet Ow altijd naar papa :s maar gisteren bij oma naar mij
Bewust? Geen idee..
Fieder, niet herkenbaar, maar wat vervelend. Is het je eerste keer weer ongesteld?
Spiritvan de dagen in t ziekenhuis weet ik ook niet veel meer. Pas vanaf dat hij thuis is herinner ik me dingen
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loj hier ook vakantie, heerlijk he?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 08:49 schreef Loj het volgende:
Goedemorgen!
Deze moeder heeft weer een relax dagje, vakantie
Fieder, niet herkenbaar, maar wat vervelend. Is het je eerste keer weer ongesteld?
Herkenbaar van de kraamweek/eerste 4 maanden. Ik kan er ook weinig van terughalen in mijn hoofd. Dat wil ik na deze zwangerschap dus echt voorkomen. Ik ga het véél rustiger aan doen, vooral met visite. Zodat ik optimaal geniet. ik overweeg om de eerste maand gewoon geen visite te ontvangen en elke dag aan mijn baby geplakt te zitten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Spirit, ik weet ook nog heel weinig van de kraamweek en van de tijd in het ziekenhuis. Sowieso van de periode dat hij heel klein was. Precies wat je zegt, die foto's laten zien hoe het was maar mijn hoofd kan het niet terughalen.
Oh en straks naar het CB voor o.a. inentingen. 4e keer DKTP. Zou ik gewoon hetzelfde kunnen verwachten als de vorige keren of kan die reactie toch iedere keer erger worden ofzo?
Ja dat had ik ook al bedacht! Wij gaan sowieso een kraamfeest houden. Mensen die dichtbij ons staan mogen natuurlijk gewoon veel komen, maar wij hebben zó'n grote familie (aan mijn vaders kant 8 tantes en ooms en 29 neven/nichten en dan nog de iets kleinere familie van mijn vriend én nog vrienden en kennissen) dat we soms drie kraamvisiteafspraken op een dag hadden. En dan was iedereen de deur uit en dan zaten wij met een huilende (overprikkelde ?) baby in de avond en nacht. Ik vond het leuk om eens mee te maken, zo'n kraambezoekperiode maar 1 keer is genoeg wat ons betreftquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:59 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Herkenbaar van de kraamweek/eerste 4 maanden. Ik kan er ook weinig van terughalen in mijn hoofd. Dat wil ik na deze zwangerschap dus echt voorkomen. Ik ga het véél rustiger aan doen, vooral met visite. Zodat ik optimaal geniet. ik overweeg om de eerste maand gewoon geen visite te ontvangen en elke dag aan mijn baby geplakt te zitten.![]()
F.leur reageerde precies hetzelfde op de 4e prik als die daarvoor, is geloof ik ook dezelfde. En zij had er gelukkig geen last van. Succes! Heb wel het idee dat hoe ouder ze worden, hoe meer ze het meekrijgen, hoe zieliger het is![]()
/illegaal hier
Hier gaat het prima!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:07 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook al bedacht! Wij gaan sowieso een kraamfeest houden. Mensen die dichtbij ons staan mogen natuurlijk gewoon veel komen, maar wij hebben zó'n grote familie (aan mijn vaders kant 8 tantes en ooms en 29 neven/nichten en dan nog de iets kleinere familie van mijn vriend én nog vrienden en kennissen) dat we soms drie kraamvisiteafspraken op een dag hadden. En dan was iedereen de deur uit en dan zaten wij met een huilende (overprikkelde ?) baby in de avond en nacht. Ik vond het leuk om eens mee te maken, zo'n kraambezoekperiode maar 1 keer is genoeg wat ons betreft
Thx voor je ervaringen! Ik verwacht niet zo'n problemen met de nasleep, maar de prikjes zelf lijken me nu wel erg zielig. We zullen zien. Hoe voel jij je verder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2: Wat is je favoriete dagelijkse activiteit met baby? Uit bed halen, ontbijten, badderen, etc? En waarom?
Mijn favo activiteit met baby is als ze half slapend d'r fles krijgt 's avonds en 's nachts (hoe zeer ik die nachtflessen ook haat), dan ligt ze heerlijk stil tegen me aan en kan ik lekker met r kroelen en door d'r haartjes gaan.
Maar het samen spelen is toch wel het allertofste om te zien, ook om te zien hoe dol ze op elkaar zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte met de prikjes Spees!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:28 schreef Loj het volgende:
OMGWTFBBQPSVQQLQ!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spannend zeg!
Nin begint dat ook te doen! Bij mij deed ze het al een keertje, maar ook bij het bezoek inderdaadquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:07 schreef Suikertante het volgende:
Armpjes uitsteken, hij deed het laatst naar de gastouder, hoewel ik vermoed dat het per ongeluk was
Wanneer gaat zoiets ongeveer bewust gebeuren?
SPOILER: voor lojOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel herkenbaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:52 schreef vencodark het volgende:
Het nadeel van moeder zijn vind ik wel dat je ook als de dood bent dat je kleine spruit iets overkomt.
Ik kan ook gewoon niet meer tegen verhalen van kinderen (zeker hele kleintjes) die iets ergs hebben of een ongeluk krijgen ofzo.Ik wuif de nare gedachten wel weg maar soms komt het toch ineens binnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Favoriete bezigheid:
Als ze moe is en ze heerlijk rustig tegen me aan hangt om te knuffelen. Dat vind ik echt genieten!
Beetje hetzelfde hier. Een tweede lijkt mij aan 1 kant heel leuk maar die eerste 2 maanden vond ik nu zo lastig. Misschien dat het bij een tweede makkelijker gaat omdat je dan bepaalde dingen een beetje weet. Daarnaast zitten we dan ook in een normaal huis en wonen mijn ouders heel dichtbij. Hulp is er dan zo. En niet meer zo'n benauwd appartement. Aan de andere kant heb je ook minder tijd omdat er dan ook al een peutertje rondloopt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:11 schreef .Sparkling. het volgende:
Echt, toe aan een tweede?Ik mis mijn zwangerschap helemaal niet en ik ben dolblij dat we de eerste maanden door zijn.
Al ben ik er wel steeds zekerder van dat er ooit een tweede komt. Ooit, over een paar jaar. We zijn nog jong (25 en 27) dus we hebben de tijd.
Venco, hier ook herkenbaar. Eerder vond ik het wel erg maar ach, ver van mijn bed. Maar nu..![]()
Vorige keer had ik hem bij mijn schoonouders gebracht om op te passen. Ik kwam en hij kreeg een flesje van me. Zat hij de hele tijd naar mijn schoonmoeder te draaien. Wilde hij bij mij niet drinken maar bij haar wel. Nondeju!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja, dat vind ik ook zo gaaf Venco. E. kan heel goed bij anderen zijn maar ze zoekt wel steeds contact met mij. Met mij! Ik ben haar mama, ik ben voor niemand zo bijzonder en belangrijk als voor haar.
Dat is toch geweldig? Snif
!! *snif* ja!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja, dat vind ik ook zo gaaf Venco. E. kan heel goed bij anderen zijn maar ze zoekt wel steeds contact met mij. Met mij! Ik ben haar mama, ik ben voor niemand zo bijzonder en belangrijk als voor haar.
Dat is toch geweldig? Snif
Het straalde van de foto afquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:48 schreef Suikertante het volgende:
mm ik heb dus een vers babynichtje.. dat heeft ook wel iets aan 't rammelen gebracht
Daar was ik ook heel bang voor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:42 schreef Olf het volgende:
Tot een maand geleden wilde ik een tweede nog jaren uitstellen maar de laatste weken, aaaaaah! En ik zie ook echt alleen tegen de bevalling op, vanaf de geboorte vond ik alles prima en leuk en fantastisch.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat een tweede net zo leuk is, en dat vind ik dan weer lullig voor het hypothetische tweede kind. En het lijkt me heftig als een tweede niet helemaal gezond is, dat zou denk ik bij een tweede een nog grotere angst zijn. Heb soms het gevoel dat ik het lot niet moet tarten en compleet content moet zijn met wat ik heb. En dat ben ik ook. Maar woei, ooit nog een mini...m'n kleine grote zus. Ik word week!
ik kon me bij de 2e zwangerschap ook geen idee vormen bij nog 2 kinderen erbij hoor. Of M als grote broer. Het bleef raar. Hoewel ik bij de tweeling wel veel banger was dat het mis zou gaan. Ik stond er wat minder onbevangen in zeg maar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:06 schreef Olf het volgende:
Wat ik trouwens wel denk ik heb bij tweede zwangerschap is dat ik echt geloof dat de zwangerschap tot een baby gaat leiden Bij de eerste was ik niet panisch ofzo dat het misging, maar ik kon me gewoon ECHT NIET voorstellen dat ík een báby zou hebben. Ik. En vriend. Een baby. Een echte. Hoewel ik het rationeel wel wist, dacht ik gewoon steeds dat het toch niet echt zou gebeuren ofzo. Of dat het een grapje was wat de hele wereld meespeelde.
Dat idd!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:07 schreef Kyara het volgende:
[..]
Daar was ik ook heel bang voor.
Maar:
1) geen enkele bevalling is hetzelfde, dus ook die van een 2e niet.
2) tweede (en derde) zijn anders maar ook heel leuk. Je hart is groot genoeg.
3) mede daarom hebben wij nu wel besloten voor een combinatietest. Ook omdat we dan niet alleen onszelf er mee zouden hebben, maar ook M.
4) grote zus
Totaal niet ontspannen nee. En slapen, tja met veel huilen voorafquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:09 schreef Suikertante het volgende:
Is hij verder wel ontspannen en slaapt hij nog normaal Ymme?
Van wie mogen ze dat niet? (het ene kindje heeft meer honger en meer nodig dan het andere toch?)quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:16 schreef danic het volgende:
Hij mag nog geen grotere flessen zeker Ymme?Is nutrilon forte een optie?
Nee, totaal niet. Ze loopt gewoon te klooien met haar kaakjes en rare knarsgeluiden te maken. Ik snap alleen echt niet hoe ze het doetquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:23 schreef Kyara het volgende:
Lijkt het misschien een beetje op "herkauwen'? Dat er voeding omhoog komt die ze probeert weg te krijgen?
Mijne doet dat ook sinds een weekje, maar die heeft wel 2 boven- en 2 ondertanden. Maar het klinkt echt heel naarquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Ze loopt gewoon te klooien met haar kaakjes en rare knarsgeluiden te maken. Ik snap alleen echt niet hoe ze het doet
Ja mijnes doet dat ook sinds een week of 2, maar die heeft dus wel boventanden. Weet je zeker dat er boven niet stiekem een klein puntje zit?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:21 schreef Spirit82 het volgende:
Ik val even binnen met een vraag: sinds kort lijkt het alsof Isa tandenknarst. Maar, ze heeft nog helemaal niks om mee te knarsen!! Alleen 2 tandjes onder. Toch ziet het er zo uit en klinkt het ook zo, heel apart dus. Iemand die dit bekend voorkomt?
Ja daar heb je gelijk in, ik ken Nin nu inmiddels bijna als m'n broekzak! Ik sta zelfs vaak verbaasd van mezelf wat dat betreft, maar echt elke keer als ik denk dat ik weet wat er met d'r aan de hand is, is het ook gewoon echt datgene! Dus dat laat dan wel zien dat ik ook al best een stuk meer ervaren benquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Haha Belle! Wat leuk dat je dat toen dachtIk vond het toen rond die tijd wel allemaal ineens makkelijk ja, alsof het allemaal op zijn plek viel. Ik denk dat jij inmiddels ook al heel veel kan en weet, alleen dat je daar jezelf nog van moet zien te overtuigen
![]()
Zo daar moest ik even mn hersens op krakenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:26 schreef Suikertante het volgende:
Fijn belle!
En ook fijn dat je beaulena hebt
Ik bedoel dat meer als je een gemiddelde aanhoudt van 150ml per kg lichaamsgewicht. Hij is nog zo klein, als je die berekening erop loslaat, waar kom je dan op uit?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:18 schreef ymme het volgende:
[..]
Van wie mogen ze dat niet? (het ene kindje heeft meer honger en meer nodig dan het andere toch?)
Nutrilon forte, ik ben bang voor 'moeilijk' poepen en meer krampen dan nu al.
Whaaa +1 Isabel doet dat ook. Ze ziet het niet eens maar zodra de deur dicht is, is het emmeren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb eigenlijk pas sinds een maandje ofzo het idee dat S écht doorheeft hoe hij me kan 'bespelen' door te mopperen in bed. Dat hij precies begint op de milliseconde dat ik de deur dichttrek of dat hij mijn voeten op de eerste traptrede hoort. Soms vind ik het wel lastig, hoe dan te handelen. Maar als hij écht huilt, dan ga ik vrij snel naar hem toe.
Echt he! Dat je het precies mee kan playbacken wanneer het begintquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:41 schreef becky27 het volgende:
[..]
Whaaa +1 Isabel doet dat ook. Ze ziet het niet eens maar zodra de deur dicht is, is het emmeren.soms dan he. Niet altijd godzijdank.
Wij liggen elke nacht met zn 4 in bedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:42 schreef L-E het volgende:
Ik ook Tal, als hij er behoefte aan heeft ligt Kleuter ook bij ons in bed. Die is bijna zes! Verwend? Nee, geborgen, veilig. I'm lovin' it
+1 Precies zo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Silvijn hetzelfde als Isabel denk ik Becky. Die komt 's ochtends vaak wel even erbij, maar dan is het meteen keten op bed: dansen, aan het frame hangen, papa en mama in het gezicht 'aaien' (slaan) en zo vaak mogelijk bijna uit bed vallen. Vind ik ook wel eens jammer, dat hij niet af en toe even bij ons wil slapen! Al zou ik er niet moeten denken om iedere nacht met mijn twee kinderen erbij in bed te slapen, das echt niets voor mij/ons.
Is jouw slaap kwalitatief goed dan, naar jouw idee? Met een kindje dat je hand wil vasthouden? En zo weinig ruimte?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:00 schreef Tally het volgende:
Bij Zoë kwam het toen ze ziek werd toen ze 7 maanden was. Ze had goed de griep en moest omhoog leggen. Het wiegje omhoog zetten lukte niet dus nam ik dr in bed en heb dagen recht op geslapen. Later toen het minder was sliep ze met haar hoofdje op mijn arm. En nu slaapt ze alleen in als ze mijn hand beet heeft.
Féline maakte elke keer het geluid dat ze stikte. Dus ik sliep totaal niet meer totdat ik dr naast me neer legde. En ik moet eerlijk toegeven dat het ook iets psychisch is bij mij (bij Fee) het gevoel dat je dr bijna kwijt was en eigenlijk alleen slaapt als je dr hoort snurken/ademen.
Ik slaap dus ook slecht als ze uit logeren zijn.
Beide kindjes slapen om 19:00 uur en worden enkele keren even wakker maar slapen dan tot minimaal 8:00.
Ja ik slaap zeker 6 uur. En dat is voor mij genoeg. En ruimte. Ik heb 5 jaar lang met mijn man in een 1 persoonsbedje gelegen dus veel ruimte heb ik niet nodig om goed te slapenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Is jouw slaap kwalitatief goed dan, naar jouw idee? Met een kindje dat je hand wil vasthouden? En zo weinig ruimte?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:05 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja ik slaap zeker 6 uur. En dat is voor mij genoeg. En ruimte. Ik heb 5 jaar lang met mijn man in een 1 persoonsbedje gelegen dus veel ruimte heb ik niet nodig om goed te slapen
Daar ben ik bij ons ook van overtuigd hoor. Wanneer ze er klaar voor is komt dat ook wel goedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:07 schreef L-E het volgende:
Ik vind het met ons vieren wel echt te krap in ons bed. Gebeurt alleen als het onweert of Kleuter ziek is, verder is hij inmiddels groot fan van zijn eigen bed terwijl hij als baby ook het liefst op/bij me sliep. Met Sticker komt het dus ook wel goed op den duur.
Hier ook zo. Bij mij in bed is spelen. Proberen mijn telefoon of iPad te pakken. Mij aaien en slaan. En lachen. Maar slapen dus niet. En het lijkt me soms zo gezelligquote:
Terwijl ik een 2 persoonsbed had thuis hèquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest even slikken hoor.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:27 schreef vencodark het volgende:
Getver zeg, ik zit Dr.Phil te kijken.Even in een spoilertje.
Ja zat ik gisteren ook te kijken. Verschrikkelijk. Moest ik ook al van jankenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest even slikken hoor.
Sarcasme. Herken het.
Mag dat paprikareepje rauw zijn?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:59 schreef LadyBlack het volgende:
Hey Venco
Wij geven E eten uit de hand, maar dan dus juist niet te klein. Want dan gaat t zo hop dr mond in en ben ik inderdaad bang dat ze zich verslikt. Gewoon een paprikareepje bijvoorbeeld, of een klein gekookt worteltje in zn geheel
Komkommer en paprika krijgt Isa rauw, en dan gewoon een flink stuk zodat ze er lekker op kan kauwen zonder dat het helemaal in haar mond past, want dat vind ik eng.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:54 schreef vencodark het volgende:
Geven jullie je 6mnd oude spruit nou ook die stukjes/korstjes brood en komkommer of paprika? Hoe klein maak je dat dan?![]()
Oh A is 7,7 kilo en 67 cm. Prima op het lijntje.
Als ze op mijn arm zit en me helemaal opvreet, met twee handjes stevig om mn hoofd geklemdquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:27 schreef Olf het volgende:
Daily zwei:
Drie keer raden waar mijn schoonouders mee aan kwamen zetten (toen ik nog maar net zwanger was zelfs)quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:15 schreef Kyara het volgende:
Mandy, je weet dat die echt worden afgeraden? Ook door cb's?
Ja he!!quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:58 schreef Suikertante het volgende:
Hoor mij nou "doe ik ook wel eens blabla". Alsof het al heel normaal is dat hij uberhaupt eet. En dat is het dus ook wel een beetje!
(hoewel ik ook nog steeds diep onder de indruk ben elke keer)
OMG dat is een grapje toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:29 schreef Olf het volgende:
Ohjaaaaa die eerste dagen pffff. Ik kwam om 15.00 thuis uit het ziekenhuis en toen was alle familie er zo ongeveer tot 20.00. En de volgende dag zouden m'n ouders wat te eten komen brengen, superchill, dacht ik. Kwamen ze aan met een driegangenmenu, allemaal flessen wijn en wilden ze er een heel festijn van maken. Zat ik daar aan tafel met m'n katheter, enorme kraamverbanden, pasgeboren babietje. En kon ook niet goed vertellen dat ik het niet wilde. Had wel gezegd uiteindelijk dat ik het niet normaal vond dat ze echt hard wilden borrelen op een kraambezoek. En ze uiteindelijk de deur uit gezet. Maar veel te laat. Volgende keer mag de eerste week niemand langer dan een half uur binnen blijven
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh, wat mis ik juist die buik af en toe en de beweging in mijn buik...![]()
's Ochtends niet zo lang (wel meer dan een uurtje trouwens, 1,5 denk ik, maar tussen 12 en 7 is ze vaak best lang achter elkaar wakkerquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:40 schreef L-E het volgende:
Vraagje aan de mama's met babies rond de 6 maanden: hoe lang zijn jullie kindjes aaneengesloten wakker? Hier was dat tot voor kort maximaal een uur steeds, maar sinds een week lijkt hij zijn ritme om te gooien naar minder vaak maar wel langer slapen, en daartussen langer wakker (echt 2 a 3 uur ofzo). Is niet erg, als hij er ook gezellig bij is. Dat is dus niet het geval.
Hij heeft ook nog geen tanden nee, maar heb je je vingers wel eens tussen de kaak gestoken? Ze kunnen knauwen jongûh!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:16 schreef vencodark het volgende:
Oh Suiker, F heeft ook nog geen tanden toch?
Die plak komkommer lijkt gigantisch.
Ik was bij F bijna teleurgesteld dat hij met het laatste bezoek (4 maanden?) 7 kg woog en met 6 maanden pas 7,5quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:08 schreef Spirit82 het volgende:
Leuk die stats. Isa was met 3 maanden 6400 gram en 64 cm en bij 4,5 maand 7 kg en 68 cmZou me niet verbazen als ze nu met bijna 6 maanden 70 cm en 7,5 kg ofzo is
Ja haha het is echt een sprietjequote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat een verschil met de mijne dan, 7780 gram bij 66 cm.
Hier precies zo!!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:19 schreef LadyBlack het volgende:
's Ochtends niet zo lang (wel meer dan een uurtje trouwens, 1,5 denk ik, maar tussen 12 en 7 is ze vaak best lang achter elkaar wakker
Natuurlijk heb ik mijn vingers daar al gehad.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:20 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog geen tanden nee, maar heb je je vingers wel eens tussen de kaak gestoken? Ze kunnen knauwen jongûh!
[..]
Ik was bij F bijna teleurgesteld dat hij met het laatste bezoek (4 maanden?) 7 kg woog en met 6 maanden pas 7,5Hij was van 65 naar 68 cm gegaan.
Hier wilde hij gisteren de wortel absoluut niet. Toen heb ik hem een beetje geprakt en toen heeft hij hem helemaal opgegetenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik mijn vingers daar al gehad.![]()
Van de komkommer wilt hij niets hebben. De paprika was 3 minuten sabbelwaardig.
A doet nog zeker 3 dutjes op een dag, heerlijk! Rond 7 uur echt op, rond 10 uur een half uurtje weer slapen, rond half 2 vaak weer even, tegen 4 soms nog en tussen 7 en 8 de nacht in.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hier precies zo!!"sochtends is slapen nog gaaf, maar smiddags... no way!! Hier is ze vaak wakker vanaf een uur of 3 tot ze om 7 uur echt omvalt
Ze vertikt het gewoon om tussendoor nog te slapen. En gezellig is ze tegen die tijd ook niet meer hoor LE!! Na 2 uur begint ze meestal echt te jengelen, hoewel ze gister eigenlijk heel gezellig was.
Nice! Wij moeten toch ook eens zo stoel hebben.quote:
A zit graag rechtop maar kan het nog niet zelfstandig natuurlijk. Op de hoek van de bank gaat het best wel en hij zit graag in zijn schommeltje, hoewel we die meestal zo plat mogelijk doen. Hij zat in huis ook weleens in zijn maxi cosi en hij krijgt nu die hapjes ook in zijn schommeltje wanneer ik die rechtop zet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:34 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, ik kreeg wel een waarschuwing van de cb-arts, dat het echt nog niet goed is om kindjes veel te laten zitten als ze dat zelf nog niet kunnen.
10 minuutjes kinderstoel tijdens het hapje was prima, maar verder moest je ze absoluut niets laten doen waar ze zelf nog niet aan toe waren.
Bijna deze. Toen hij nog kleiner was, viel hij hier ook regelmatig in slaap als hij verder niets wilde. Was 150 euro maar elke euro waard hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:44 schreef LadyBlack het volgende:
Oh, wat voor schommeltje heb je? Mijn moeder had er vroeger een voor mij in de deuropening van de keuken hangen, zo gezellig![]()
Wij kunnen hier niks ophangen helaas... we moeten écht verhuizen!
Vanmiddag weer 2 bezichtigingen
Same here. Ik zeg al niets meer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:46 schreef Spirit82 het volgende:
Kan iemand mij eigenlijk vertellen hoe dat zit met spelen? Mijn man heeft een nogal ruwe manier van spelen met Isa. Houdt haar regelmatig op haar kop en laat haar "stuiteren" op zijn schoot... Isa vindt het echt helemaal geweldig en ze wordt er lekker moe van, maar soms kan ik echt beter even niet kijken. Anyways, kan dit eigenlijk kwaad voor haar ruggetje? Ik wil geen zeikerd zijn en het hem zomaar verbieden; het is ook zijn kind, maar ik zeg zo vaak dat hij moet oppassen en voorzichtiger moet doen, en ik wil ook geen zeur zijn als daar geen reden voor is
Dit is zo waar!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Same here. Ik zeg al niets meer.![]()
Dit idee ook trouwens.
[ afbeelding ]
Oh echt?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:53 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, en het schijnt héél goed te zijn voor baby's om af en toe op de kop te hangen, dan komt er een goeie bloedstroom naar de hersensdus even op de kop boven je hoofd houden is alleen maar tof
Qua uiterlijk is het een tweeling. Qua karakter komen ze nergens bij elkaar in de buurt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:18 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind het stiekem zo tof dat kinderen op die leeftijd al een eigen karakter hebben
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:28 schreef Tally het volgende:
Wat een rare dag vandaag. Tenminste zo voel ik me. Uitgeslapen tot half 11met tussendoor een fles voor de baby. Vanmiddag een crematie en dan morgen de rechtzaak tegen mn werkgever. Is het al weekend?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:31 schreef Suikertante het volgende:
[..]Nee gelukkig niet. De vader van een vriend van ons is overleden. Mijn man was daar kind aan huis. Twee weken geleden vroegen we nog hoe het ging omdat we heb al een tijdje niet meer in de supermarkt zagen (ging hij koffie drinken en krantje kopen). En dan krijg je een week later een telefoontje dat hij er niet meer is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mn tante krabbelt langzaam op. Maar die zal nooit meer beter worden. Ik denk zelfs dat ze nooit in staat zal zijn voor haar longtransplantatie. Zo slecht gaat het.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Dat zei mijn man gister nog. Er gaan maar zo weinig mensen zonder lijden dood dat ik dat het vervelendste vind van oud worden. Wanneer ben ik aan de beurt en met wat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef Spirit82 het volgende:
Jeetje Tally, wat een schok moet dat geweest zijn. Bizar he, hoe snel het afgelopen kan zijn... Ik mag morgen naar een crematie van een collegaDe tweede in 2 jaar tijd. Dat vind ik nou echt rot aan ouder worden he, dat er zoveel mensen om je heen dood gaan..
Als ik het zo snel goed heb omgerekend qua weken:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:22 schreef Loj het volgende:
Ff snel:
Is er rond negen maanden een eetdip/sprongetje?(ik heb oei ik groei niet in de buurt)
Het is al de hele dag huilen en slecht eten tijdens het eten.
Verder lijkt hij niet ziek. En gisterenavond wou hij natuurlijk ook al niet eten
:S
Ik deed 26+26/2=39quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:39 schreef Suikertante het volgende:
Oh ik deed gewoon 9x4 = 36, maar dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk
De eerste 3 maanden na zijn geboorte telde ik nog wel in weken. Daarna werden het gewoon maanden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:47 schreef Suikertante het volgende:
Ohja, ook niet aan gedacht! Maar eigenlijk heb ik de weken tot nu toe ook niet echt nodig gehad. Ik vind het al sinds de geboorte heel onlogisch om in weken te denken..
Loj, kan het niet ook zijn dat hij tijdens zijn vorige sprong gewoon veel at/dronk en dat het nu weer "normaal" is? Dat vraag ik me soms ook af..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:10 schreef Loj het volgende:
Ff geteld: 40.1
Fles is er ook maar voor de helft ingegaan.
Bedenk me net dat ik vanochtend al 4 poepbroeken heb gehad, dus er zal wel wat dwars zitten.
Wel maar nog ff snel een oppas voor vandaag geregeld. We moeten naar de notaris. Zou eerst Ow gewoon meenemen (hij is relax op vreemde plekken) maar dat durf ik nu ff niet aan
Verder lees ik later nog wel bij!
Sinds dat hij 9 maanden - 2 dagen geleden begon met drinken is hij echt een hele goede eter/drinker geweest. De keren dat hij eten/ drinken heeft laten staan is op twee handen te tellen. Daar heb ik geluk meequote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Loj, kan het niet ook zijn dat hij tijdens zijn vorige sprong gewoon veel at/dronk en dat het nu weer "normaal" is? Dat vraag ik me soms ook af..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |