ik denk dat er minder meer mensen zijn die hun hypotheek niet kunnen betalen, maar die minder meer mensen hebben wel meer meer schuldquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe komen ze bij zulke koppen? "Minder nieuwe wanbetalers", of nog mooier: "de stijging van het aantal wanbetalers neemt af"...
Of in normaal Nederlands: het aantal wanbetalers neemt toe, en hard ook! 91812 mensen lopen meer dan 4 maanden achter met het betalen van hun hypotheekschuld, maar omdat banken de bubbel graag nog even rekken eindigen er geen 91812 woningen op de executieveiling.
Dat is maar goed ook, want als er van het huidige huuraanbod nog eens 91812 woningen extra afgaan (die mensen moeten immers ook ergens wonen) dan begint men daar weer over te klagen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
omdat banken de bubbel graag nog even rekken eindigen er geen 91812 woningen op de executieveiling.
er zijn voldoende ouderen die afzwaaien hoor, cashen en vakantiequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook, want als er van het huidige huuraanbod nog eens 91812 woningen extra afgaan (die mensen moeten immers ook ergens wonen) dan begint men daar weer over te klagen.
Om wat voor aantallen gaat het dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
er zijn voldoende ouderen die afzwaaien hoor, cashen en vakantie
Beiden natuurlijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat rekken van een bubbel of het huiverig zijn voor gedwongen verkoop omdat andere oplossingen met hun klanten ze minder verlies oplevert?
Ja bizar wat daar gebeurt. En prachtig dat dit vooraf al aangekondigd isquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beetje offtopic, maar wow, dat is wel ff wat zeg:
http://www.myfinances.co.(...)-50-000-in-one-month
De Aziatische investeerders komen er hier ook aan. Die zien een leuke portefeuille met huurpanden in de randstad wel zitten. Bovendien lekker rente en afschrijvingen en onderhoudskosten en derg van de Nederlandse belasting aftrekken. Ik denk alleen niet dat die zo lief zullen zijn als woco's, die willen gewoon opbrengst van hun investering.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beetje offtopic, maar wow, dat is wel ff wat zeg:
http://www.myfinances.co.(...)-50-000-in-one-month
Niet veel meer dan een gemiddeld tweeverdienersstel hoor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:28 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL heb je enig idee hoeveel je moet verdienen als starter om je een hypotheek voor een huis van 325k te kunnen veroorloven?
Als ze beide iets boven modaal verdienen dan klopt dat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet veel meer dan een gemiddeld tweeverdienersstel hoor.
http://www.nu.nl/economie/3608626/akkoord-cao-grootmetaal.htmlquote:Het akkoord voorziet in een structuele loonsverhoging van 4,2 procent in 22 maanden. Jongeren tot 23 jaar krijgen daarbovenop nog eens 3 procent.
Dat is mooi dat ze eruit zijn. Maar ik ben benieuwder wat er met de pensioenbijdrage tbv de het verplichte pme pensioenfonds voor de grootmetaal gaat gebeuren. Nog niet genoeg verhoging voor mij ik kom nog steeds niet tot de 52% belasting, hierdoor krijg ik veel te weinig hra.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:07 schreef crashbangboom het volgende:
We gaan allemaal minder verdienen hoor
[..]
http://www.nu.nl/economie/3608626/akkoord-cao-grootmetaal.html
Is wel minder dan de huurverhoging per jaar, dat wel. Nou ja, als je een eigen huis hebt, is het gewoon extra.
Dit is inderdaad goochelen met cijfers en de zaken verdraaien. Door de cijfers in % weer te geven, verdraai je de absolute aantalen. Voor 1 april kwamen er 9564 wanbetalers bij, nà 1 april bedoeg dat 9924. Maar omdat je deelt op het totale aantal, lijkt het laatste procentueel minder te zijn, terwijl het in absolute aantallen, is toegenomen.quote:In de periode april-september kwamen er 9.924 consumenten bij met een betalingsachterstand op hun hypotheek.
Dat is een toename van 12,1 procent. In de zes maanden voor 1 april bedroeg die toename 13,2 procent. In de afgelopen twee jaar versnelde de stijging van het aantal achterstanden steeds, stelt het BKR.
ach, en hoe hoog is dat laatste percentage?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:39 schreef blomke het volgende:
Sterker nog, als je dit afzet op het totale aantal huishoudens zonder betalingsachterstand, is het cijfer nog ernstiger; het aantal zonder betalingsachterstand , is - bij gelijkblijvend aantal koopwoningen - afgenomen ...
Die zijn begin jaren '80 keihard in elkaar gelazerd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:49 schreef crashbangboom het volgende:
Voor de liefhebber van het lijntjes trekken naar eind jaren 70 (let je op Paulie?)
http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap007%3Aa0160
Tsja, wat hebben de prijzen sindsdien gedaan?
Dat zal ik nu zeggen tegen de mensen die toen kochten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Die zijn begin jaren '80 keihard in elkaar gelazerd.
In welk jaar voor pakweg 2002 moet je gekocht hebben om er bij ingeschoten te zijn ten opzichte van huren over die periode?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Die zijn begin jaren '80 keihard in elkaar gelazerd.
Inderdaad. Wat een sukkels. Hadden ze nog een paar jaar gewacht met instappen, dan waren ze nu ongeveer 2x zo rijk geweest. Of 2x zoveel babyboomerrotzooi in de schuur gehad.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat zal ik nu zeggen tegen de mensen die toen kochten.Wat een sukkels
1x zo rijk lijkt me een betere deal dan zo'n kniezerd te zijn die maar bleef wachten op die 50% prijsdaling die nooit kwam.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:04 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat een sukkels. Hadden ze nog een paar jaar gewacht met instappen, dan waren ze nu ongeveer 2x zo rijk geweest. Of 2x zoveel babyboomerrotzooi in de schuur gehad.
Dat riep je in 2008/2009 vast ook, dat het allemaal maar irrationeel gelul was, die zogenaamde door sommigen verwachte huizenprijsdalingen. De hele crisis vond je waarschijnlijk ook maar dikke onzin.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:09 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
1x zo rijk lijkt me een betere deal dan zo'n kniezerd te zijn die maar bleef wachten op die 50% prijsdaling die nooit kwam.En als die wel komt, dalen ze natuurlijk weer 50%, dat soort irrationele gulzigheid heeft immers geen eind.
Het mooie was ook dat na de bodem in 1983, de huizenprijzen echt niet eens als een gek weer omhoog schoten. Dat gebeurde pas ruim 10 jaar later.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:23 schreef monkyyy het volgende:
Wel interessant om de economische omstandigheden uit die tijd te bestuderen. Bijvoorbeeld: In 1983 lag de bodem in de Nederlandse huizenprijzen, gepaard met een piek in werkloosheid van 9.6%. Er vonden ook flinke bezuinigingen plaats in die tijd net als nu.
http://www.parlement.com/(...)_lubbers_i_1982_1986
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |