Los daarvan wordt ook altijd een stevige overinschrijving gedaan voor verhaal eventueel niet betaalde rentequote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:29 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wilde hetzelfde zeggen.
Mijn inschrijving is ook veel hoger dan mijn hypotheek. Kost niets extra's en handig mocht het nodig zijn.
Lekker verhuren aan Polen, ik zeg doen!!!quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:09 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ja die van mijn ouders ook. Afbetaald en al en mijn huis tegen die tijd ook. Beetje erfbelasting betalen en dat ding dan verhuren voor een heel mooi bedrag. Dan samen met mijn ega hebben wij dan zo opeens 4 huizen want die van mijn schoonouders komen er ook nog bij. Groot feest voor ons dan. Of verkopen en dat ze dan wat minder waard zijn pfffft.
Of een nieuwe auto, of een wereldreis maken... Dat kon vroeger nog. Gewoon lekker mee financieren en aftrekken van de belasting!!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:11 schreef HD9 het volgende:
[..]
misschien hebben ze eer hypotheek genomen voor een roze marmerenvloer en een driepersoonsjacuzzi in de kelder en en buitenopenhaard, en nu klagen dat ze onder water staan
de bank heeft mazzel dat ze nog gezond is en leuk verdient anders was het een flinke zeeperd geweest voor de bankquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:50 schreef antfukker het volgende:
[..]
Of een nieuwe auto, of een wereldreis maken... Dat kon vroeger nog. Gewoon lekker mee financieren en aftrekken van de belasting!!
ja en dan flessen rapen in de achtertuinquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:48 schreef antfukker het volgende:
[..]
Lekker verhuren aan Polen, ik zeg doen!!!
Ja want je hebt meer rechten dan plichten als huurder. Heerlijk toch al die vrijheid en niemand die je wat kan makenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja en dan flessen rapen in de achtertuin
mensen die meer willen vangen dan redelijk is krijgen een weedkwekerij of een kamerverhuur of gewoon geen geld
ja das wetgeving en huurbescherming en maar goed ook , anders zou het een bende zijnquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:08 schreef antfukker het volgende:
[..]
Ja want je hebt meer rechten dan plichten als huurder. Heerlijk toch al die vrijheid en niemand die je wat kan maken
Want in andere westerse landen zonder zoveel huurbescherming is het een grote bende.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:18 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja das wetgeving en huurbescherming en maar goed ook , anders zou het een bende zijn
.quote:wo 30 okt 2013, 23:38
|
lees voor
NHG wordt stukken duurder
AMSTERDAM - Er liggen vergevorderde plannen voor drastische aanpassingen van de Nationale Hypotheek Garantie. Dat bevestigden bronnen woensdag aan RTL Nieuws. De plannen hebben grote consequenties voor huizenkopers.
De premie die huizenkopers moeten betalen om een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie af te sluiten stijgt fors. Nu betalen ze 0,85 procent van het hypotheekbedrag. Dat wordt vanaf volgend jaar 1 procent. Op een hypotheek van 2 ton scheelt dat 300 euro.
Bovendien gaan banken vanaf volgend jaar risico lopen op NHG-hypotheken. Bronnen meldden RTL Nieuws dat er een eigen risico voor de banken komt van 10 procent.
Banken bevestigen dat ook dat consequenties heeft voor huizenkopers. De verwachting is dat banken minder snel een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie verstrekken, of dat het rentetarief voor NHG-hypotheken stijgt
Daar zal ook wel hetzelfde zijn lijkt me.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want in andere westerse landen zonder zoveel huurbescherming is het een grote bende.
Telegraaf valt toch niet zoveel te verwijten hierquote:Op donderdag 31 oktober 2013 07:20 schreef Basp1 het volgende:
Wat een typisch telegraaf tokkie stukje , als je 300 euro niet kan missen op een hypotheek van 200.000 moet je je eens afvragen of je prioriteiten niet fout liggen, of stiekum toch boven je stand wil leven.
Waarom een flinke stimulans om de lening relatief veilig af te stemmen op het inkomen af willen schaffen? Wat is daar het voordeel van? Wil je graag een nieuwe bubbel?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:41 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Telegraaf valt toch niet zoveel te verwijten hier
Verder een prima ontwikkeling, beter nog is de NHG afschaffen!
De NHG leidt er juist toe dat banken geen risico lopen, en daardoor helemaal niet gemotiveerd zijn iets met risico van de klant te doen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:57 schreef 99.999 het volgende:
Waarom een flinke stimulans om de lening relatief veilig af te stemmen op het inkomen af willen schaffen?
Aha, maar als de eisen aan de NHG maar streng genoeg zijn is dat ook geen gigantisch probleem toch? Daarnaast lopen de banken natuurlijk wel een risico, het kost ze altijd veel geld en gedoe als het mis gaat.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De NHG leidt er juist toe dat banken geen risico lopen, en daardoor helemaal niet gemotiveerd zijn iets met risico van de klant te doen.
Laat de wetgever zich daar aub buiten houden.quote:Als je "relatief veilig t.o.v. het inkomen" als doel hebt, is dat veel eenvoudiger wettelijk te regelen. Max. 2 jaarsalarissen aan hypotheek bijvoorbeeld.
NHO is een verzekering en die mag haar eigen voorwaarden stellen, goede zaak om een flink deel van het risico bij de banken te leggen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:41 schreef LogiteX het volgende:
[..]
"Ze" geven ook hypotheken van 100% (of meer) zonder NHG, al jarenlang....quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:28 schreef HD9 het volgende:
[..]
NHO is een verzekering en die mag haar eigen voorwaarden stellen, goede zaak om een flink deel van het risico bij de banken te leggen.
Dat zal ze leren om 100% hypotheek te geven
Daar is de bank dus 100% verantwoordelijk voor, lekker linkquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:19 schreef Sjabba het volgende:
[..]
"Ze" geven ook hypotheken van 100% (of meer) zonder NHG, al jarenlang....
Toch gebeurde ook dat volop en voor wel meer dan die 100%. Je kan heel dramatisch doen over die NHG en dat doet het heel leuk onder bepaalde groepen maar het gaat niet echt ergens over.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:20 schreef HD9 het volgende:
[..]
Daar is de bank dus 100% verantwoordelijk voor, lekker link
Lijkt mij niet meer dan normaal?!?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:20 schreef HD9 het volgende:
[..]
Daar is de bank dus 100% verantwoordelijk voor, lekker link
Zou de wetgever eerder paal en perk aan tophypotheken, 6x jaar inkomen als hypotheek en aanverwante producten hebben gesteld, zoud e huizenbuuble nu minder zijn en niet zoveel mensen een huis "onder water" hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:26 schreef 99.999 het volgende:
Laat de wetgever zich daar aub buiten houden.
Stemmingsmakerij met de openingszin stukken duurder. Die 300 euro extra fincieringkosten op200.000 euro is niet stukken duurder.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:41 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Yep, staatsgarantie NHG eruit.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:26 schreef 99.999 het volgende:
Laat de wetgever zich daar aub buiten houden.
De NHG wordt bangquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:13 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Yep, staatsgarantie NHG eruit.
Ook dat. En dat geldt ook voor de overheid.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |