goeie jaquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:24 schreef Neraice het volgende:
[..]
Netjes gedaan.
Ik zou overigens .content veranderen naar .remo-content om eventuele conflicten te vermijden.
Kun je vrij makkelijk oplossen met jQuery, maar een lege dropdown is lelijk dus daar zou ik wat anders voor kiezen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:12 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil het volgende bereiken.
2x HTML dropdown naast elkaar. De tweede dropdown moet leeg zijn, deze moet pas gevuld worden bij het selecteren van een item in de eerste dropdown.
Dropdown 1:
BMW
Volkswagen
Mercedes
Afhankelijk van de gekozen optie moet dropdown 2 gevuld worden met:
Passat
Jetta
Golf
Bij het kiezen van Volkswagen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. In welke richting moet ik zoeken/Googlen?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | <label for="merk">Merk</label> <select id="merk"> <option value="BMW">BMW</option> <option value="Ford">Ford</option> <option value="Merceded">Mercedes</option> </select> <label for="type">Type</label> <select id="type"> <optgroup label="BMW"> <option value="BMW Type 1">BMW Type 1</option> <option value="BMW Type 2">BMW Type 2</option> <option value="BMW Type 3">BMW Type 3</option> </optgroup> <optgroup label="Mercedes"> <option value="Mercedes Type 1">Mercedes Type 1</option> <option value="Mercedes Type 2">Mercedes Type 2</option> <option value="Mercedes Type 3">Mercedes Type 3</option> </optgroup> <optgroup label="Ford"> <option value="Ford Type 1">Ford Type 1</option> <option value="Ford Type 2">Ford Type 2</option> <option value="Ford Type 3">Ford Type 3</option> </optgroup> </select> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | var types = document.getElementById('type'), merk = document.getElementById('merk'), groups = types.children, i = 0; merk.addEventListener('change',function(){ for(; i < groups.length; i++){ var current = groups[i]; console.log(current.getAttribute('label') === merk.value); current.disabled = (current.getAttribute('label') === merk.value); } }); |
Gewoon JS kan ook wel maar aangezien xaban niet eens weet in welke richting hij moet Googlen denk ik dat hij makkelijker een jQuery oplossing kan zoeken.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:00 schreef PimD het volgende:
Ik zou daar inderdaad ook een hele library voor gaan inladen.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | <script type="text/javascript" data-src="http://code.jquery.com/jquery-1.10.2.min.js" style="visibility:hidden;"></script> <script type="text/javascript"> $(document).on('click', '#submitButton input[type=button]', function(){ var name = $("#name").val(); var category = $("#category").val(); var brand = $("#brand").val(); $.ajax({ type: "POST", url: "add_data.php", data: { name: name, category: category, brand: brand } }) .done(function(msg) { $("#submitButton").html(msg); }); }); </script> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | <form method="POST"> <input type="text" name="name" id="name" value="foo" size=35> <input type="text" name="category" id="category" value="bar" size=20> <input type="text" name="brand" id="brand" value="foobar" size=10> <div id="submitButton"> <input type="button" name="submitButton" value="Add"> </div> </form> |
En terecht.quote:Op zondag 1 december 2013 00:30 schreef xaban06 het volgende:
Diegene wilt dat ik ;m extra betaal om het op te lossen
Je moet de name van de button uniek maken. Nee laat maar.quote:Op zondag 1 december 2013 00:30 schreef xaban06 het volgende:
Mijn dank is groot aan iedereen![]()
Ik ben een totaal leek op gebied van JS/jQuery, dus heb ik iemand betaald om wat te maken voor mij.
Namelijk wanneer je op een submit button klikt, dat je opdezelfde pagina blijft, de knop veranderd in de output van je post script.
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Dit werkt, echter werkt het niet wanneer ik van dezelfde formulier er meerdere op de pagina heb, maar dat is wat ik juist wilde bereiken.
Dat ik dus 100 producten onder elkaar zie, de inhoud controleer en snel op de submit button kan klikken.
Hoezo terecht? Hij had het gewoon in 1 keer goed moeten makenquote:Op zondag 1 december 2013 00:32 schreef Maringo het volgende:
[..]
En terecht.
[..]
Je moet de name van de button uniek maken. diezelfde naam komt op regel 3 weer terug van je script.
Heb je gemeld dat het er meerdere op een pagina moeten zijn?quote:Op zondag 1 december 2013 00:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoezo terecht? Hij had het gewoon in 1 keer goed moeten maken
quote:Op zondag 1 december 2013 00:34 schreef Maringo het volgende:
[..]
Heb je gemeld dat het er meerdere op een pagina moeten zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 december 2013 00:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]Ok. Dan niet inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 december 2013 00:30 schreef xaban06 het volgende:
Mijn dank is groot aan iedereen![]()
Ik ben een totaal leek op gebied van JS/jQuery, dus heb ik iemand betaald om wat te maken voor mij.
Namelijk wanneer je op een submit button klikt, dat je opdezelfde pagina blijft, de knop veranderd in de output van je post script.
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Dit werkt, echter werkt het niet wanneer ik van dezelfde formulier er meerdere op de pagina heb, maar dat is wat ik juist wilde bereiken.
Dat ik dus 100 producten onder elkaar zie, de inhoud controleer en snel op de submit button kan klikken.
Diegene wilt dat ik ;m extra betaal om het op te lossen
Ik denk zelf dat het door de duplicate div komt. Als dat zo is, hoe los ik dat op?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | $('form').click(function(e){ if($(e.target).is('input[type=button]', this)){ var name = $('#name', this).val(); var category = $("#category", this).val(); var brand = $("#brand", this).val(); $.ajax({ type: "POST", url: "add_data.php", data: { name: name, category: category, brand: brand } }) .done(function(msg) { $('input[type=button]', this).html(msg); } }); |
Je code doet helemaal niksquote:Op zondag 1 december 2013 01:24 schreef Maringo het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Geen idee wat je terug krijgt van de Ajax call, maar het kan zijn dat je die regel moet vervangen voor wat er in de versie hieronder zit.
Een downgraded versie vind je hier: http://jsfiddle.net/HMt8d/1/ Dit is zonder de Ajax call
hij geeft je meer dan genoeg richting om t op te lossen. Een beetje eigen inzicht en moeite mag wel, we gaan hier niet alles voor je uitdenken.quote:Op zondag 1 december 2013 15:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat dan? Ik geef aan dat het niet werkt?
Dat hoeft ook nietquote:Op zondag 1 december 2013 15:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hij geeft je meer dan genoeg richting om t op te lossen. Een beetje eigen inzicht en moeite mag wel, we gaan hier niet alles voor je uitdenken.
Woord- en smileykeuze is een belangrijke factor voor de felle reacties.quote:Op zondag 1 december 2013 15:39 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook nietAls jullie dat niet willen/kunnen/whatever, begrijp ik dat
Snap de felle reacties niet echt. Ik gaf alleen dat het niet werkte, meer niet.
Ik was niet boos ofzoquote:Op zondag 1 december 2013 15:43 schreef Maringo het volgende:
[..]
Woord- en smileykeuze is een belangrijke factor voor de felle reacties.
En lees ook es wat ik bij de code gezet heb. Als je dat niet begrijpt, geef dat dan aan. Maar zo'n reactie is alleen maar ten nadele van jezelf voor toekomstige hulpvragen.
no problem. Maar wat doet er niet? Krijg je wel een alert als je die ergens tussen doet? En wat krijg je uit je Ajax call terug?quote:Op zondag 1 december 2013 15:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik was niet boos ofzodan had ik wel gekozen voor
/
/
/
![]()
Ik vond het gewoon jammer, vandaar die smiley.
Anyways, thanks voor je moeite
Er gebeurde gewoon helemaal niks na het klikken op de submit button.quote:Op zondag 1 december 2013 15:49 schreef Maringo het volgende:
[..]
no problem. Maar wat doet er niet? Krijg je wel een alert als je die ergens tussen doet? En wat krijg je uit je Ajax call terug?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | <script type="text/javascript"> $(document).on('click', '#submitButton input[type=button]', function(){ var field1 = $(this).parent().parent().find(".field1").val(); var field2 = $(this).parent().parent().find(".field2").val(); var field3 = $(this).parent().parent().find(".field3").val(); var field4 = $(this).parent().parent().find(".field4").val(); var submitButton = $(this); $.ajax({ type: "POST", url: "add_data.php", data: { field1: field1, field2: field2, field3: field3, field4: field4 } }) .done(function(msg) { submitButton.parent().html(msg); }); }); </script> |
Die dubbele .parent()quote:Op zondag 1 december 2013 15:56 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Er gebeurde gewoon helemaal niks na het klikken op de submit button.
Diegene die ik had betaald heeft het toch nog kosteloos voor me gescript:
[ code verwijderd ]
diequote:Op zondag 1 december 2013 15:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik was niet boos ofzodan had ik wel gekozen voor
/
/
/
![]()
Ik vond het gewoon jammer, vandaar die smiley.
Anyways, thanks voor je moeite
| 1 | :@ |
Ik weet niet hoe goed je JS skills zijn maar dit soort zaken zijn met D3JS erg goed te doen.quote:Op maandag 2 december 2013 09:19 schreef Maringo het volgende:
Ik ben op zoek naar een JS library waarmee je met behulp van een (timeline) slider langs verschillende plaatjes slide. De plaatjes staan op dezelfde plek en faden in elkaar over, waardoor je dus heen en weer kan faden tussen de verschillende plaatjes..
Google levert niet de resultaten op die ik wil.. Hebben jullie een idee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |