Zonde zeg. Komen er veel toeristen in Japan? Dus ook buiten Tokio?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:10 schreef Igen het volgende:
[..]
In de bergen kan je niet wonen, dus iedereen zit hutje-mutje op elkaar in de grote steden.
Vroeger had je trouwens van die rijstterrassen op de flanken van de bergen, tegenwoordig zijn die allemaal overwoekerd met bos en heb je in die gebieden veel dorpen waarvan de meeste inwoners naar de stad zijn getrokken en veel huizen verlaten zijn en vervallen.
Ik snap het eerste filmpje niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:13 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Is Japan a “Racist Monoculture”? On Anders Breivik’s Japan
http://thisjapaneselife.o(...)reivik-japan-norway/
Extreemrechtse debielen die voor een hotel aan het demonstreren zijn tegen ausländers.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik snap het eerste filmpje niet.
Klopt, en een kwart daarvan woont in Tokyo en omgeving:quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je hebt gelijk charismatisch.
Maar alsnog heel veel mensen op niet veel land.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen tijd in steken. Zelfs basiskennis economie is haar vreemd. Vraag mij af wat ze tijdens haar jaren op de middelbare school heeft geleerd als ze de gevolgen van vergrijzing in combinatie met een van de laagste geboortecijfers op de wereld niet in het minste of geringste overziet.
Ja toch!!quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik wel vertellen dat sommige inderdaad redelijk op springen staan
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, en een kwart daarvan woont in Tokyo en omgeving:
Stad tot ver aan de horizon. Omdat ze niet hoog kunnen bouwen vanwege aardbevingen zijn ze enorm de breedte in gegaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ahaquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:31 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook Japan.
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze sterven uit omdat ze geen interesse in seks meer hebben?? Hebben ze geen hormonen meer, ofzo?
Weet je het zeker?quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:41 schreef LXIV het volgende:
Jammer dat zo een begaafd en gedisciplineerd volk op deze manier moet uitsterven.
Niet zo heel veel. Wel heel veel dagjesmensen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zonde zeg. Komen er veel toeristen in Japan? Dus ook buiten Tokio?
Wat een non-antwoorden..quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:43 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
[..]
Aha
[..]
Wat denk je zelf?
[..]
Weet je het zeker?
Allebeiquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ze uitsterven of dat ze begaafd en gedisciplineerd zijn?
Voor vrouwen betekend een kind daar nog einde van de carriere. Ik heb begrepen dat je als getrouwde vrouw al nauwelijks kans maakt op een baan, aangezien er verwacht wordt dat je dan aan kinderen gaat beginnen. Koppel dat met geen sexuele revolutie (de pil wordt praktisch niet gebruikt en condooms zijn ook niet erg populair) en de carriere gerichte vrouwen zijn niet zo positief meer over sex.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze sterven uit omdat ze geen interesse in seks meer hebben?? Hebben ze geen hormonen meer, ofzo?
Dat is wel een plausibele uitleg.. En idd. een probleem.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:51 schreef kipknots het volgende:
[..]
Voor vrouwen betekend een kind daar nog einde van de carriere. Ik heb begrepen dat je als getrouwde vrouw al nauwelijks kans maakt op een baan, aangezien er verwacht wordt dat je dan aan kinderen gaat beginnen. Koppel dat met geen sexuele revolutie (de pil wordt praktisch niet gebruikt en condooms zijn ook niet erg populair) en de carriere gerichte vrouwen zijn niet zo positief meer over sex.
Het vruchtbaarheidscijfer ligt overigens op ongeveer dezelfde hoogte als Duitsland. Het is is erg laag, maar zeker niet het enige land die met dergelijke problemen kampt.
Maar in Duitsland houdt het de gemoederen dan ook wel bezig. Dat controversiële boek "Deutschland schafft sich ab" ging bijv. over de combinatie van moslim-immigratie én de krimp van de autochtone bevolking door te weinig geboortes.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:51 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het vruchtbaarheidscijfer ligt overigens op ongeveer dezelfde hoogte als Duitsland. Het is is erg laag, maar zeker niet het enige land die met dergelijke problemen kampt.
Is er al jaren aan de gang in vooral Japan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:56 schreef deedeetee het volgende:
Het kan volgens mij nog alle kanten op gaan. Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat maar vind het nog veel te vroeg om nu al aan uitsterven te gaan denken.
Zo groot zijn die problemen dus,minder immigranten en strenge eisen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:00 schreef kipknots het volgende:
Daarnaast wonen er ook relatief weinig immigranten in Japan en is het ook moeilijk om een (permanente) verblijfsvergunning te krijgen. Hierdoor krimpt de bevolking een stuk sneller dan in andere landen met vergelijkbare vruchtbaarheidscijfers.
De bevolking krimpt net zo snel maar wordt minder snel vervangen door de Ersatzbevolking.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:00 schreef kipknots het volgende:
Daarnaast wonen er ook relatief weinig immigranten in Japan en is het ook moeilijk om een (permanente) verblijfsvergunning te krijgen. Hierdoor krimpt de bevolking een stuk sneller dan in andere landen met vergelijkbare vruchtbaarheidscijfers.
Eens hoor. Om te zeggen dat er over 1000 jaar geen Japanners meer zijn. 1000 Jaar is zo lang, er kan zo veel gebeuren...quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:56 schreef deedeetee het volgende:
Het kan volgens mij nog alle kanten op gaan. Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat maar vind het nog veel te vroeg om nu al aan uitsterven te gaan denken.
Ik heb dus eerder een link geplaatst waaruit blijkt dat het langzaamaan toch steeds normaler wordt dat vrouwen blijven werken na het krijgen van kinderen in Japan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:51 schreef kipknots het volgende:
[..]
Voor vrouwen betekend een kind daar nog einde van de carriere. Ik heb begrepen dat je als getrouwde vrouw al nauwelijks kans maakt op een baan, aangezien er verwacht wordt dat je dan aan kinderen gaat beginnen. Koppel dat met geen sexuele revolutie (de pil wordt praktisch niet gebruikt en condooms zijn ook niet erg populair) en de carriere gerichte vrouwen zijn niet zo positief meer over sex.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |