Dat gaat voornamelijk over Europa. In Azië kan dit heel anders uitpakken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:09 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergrijzing
japanners worden het oudst in de wereld en hebben de minste kinderen in de wereld, dat kan nooit goed uitpakkenquote:
rustig afwachten, we zien wel hoe dit afloopt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:14 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
japanners worden het oudst en hebben de minste kinderen, dat kan nooit goed uitpakken
Nee ik weet dat zaken door de jaren heen vaker heel anders uitpakken dan men verwacht/voorspelt.quote:
Onder andere om vergrijzing is men daar zo bezig met robots. Japan zal als ze zo door gaan een hele vreemde staat worden met een gigantische oude bevolking die verzorgd wordt door robots.Niet alleen om hen te verzorgen, maar robot(dieren) worden ookal ingezet als vermaak voor oudere daar.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:14 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
japanners worden het oudst in de wereld en hebben de minste kinderen in de wereld, dat kan nooit goed uitpakken
tja het ligt er maar aan hoe snel die technologische ontwikkelingen en de implementaties daarvan gaan en hoe graag de japanners dat accepteren ipv levensechte mensen en dierenquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Onder andere om vergrijzing is men daar zo bezig met robots. Japan zal als ze zo door gaan een hele vreemde staat worden met een gigantische oude bevolking die verzorgd wordt door robots.Niet alleen om hen te verzorgen, maar robot(dieren) worden ookal ingezet als vermaak voor oudere daar.
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat een robot een echt mens kan vervangen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Onder andere om vergrijzing is men daar zo bezig met robots. Japan zal als ze zo door gaan een hele vreemde staat worden met een gigantische oude bevolking die verzorgd wordt door robots.Niet alleen om hen te verzorgen, maar robot(dieren) worden ookal ingezet als vermaak voor oudere daar.
Geen tijd in steken. Zelfs basiskennis economie is haar vreemd. Vraag mij af wat ze tijdens haar jaren op de middelbare school heeft geleerd als ze de gevolgen van vergrijzing in combinatie met een van de laagste geboortecijfers op de wereld niet in het minste of geringste overziet.quote:
Maar is Japan ook niet ontzettend overbevolkt? 200 Miljoen mensen wonen er dus, dat is nogal wat zeg. De meesten niet eens in een huis maar in een flatje.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen tijd in steken. Zelfs basiskennis economie is haar vreemd. Vraag mij af wat ze tijdens haar jaren op de middelbare school heeft geleerd als ze de gevolgen van vergrijzing in combinatie met een van de laagste geboortecijfers op de wereld niet in het minste of geringste overziet.
127 miljoen inwoners.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar is Japan ook niet ontzettend overbevolkt? 200 Miljoen mensen wonen er dus
ja dat zei ik ook al, japanners worden het oudst en hebben de minste kinderen, dat kan nooit goed gaan, het verbaast me dat ze het zo lang hebben uitgehouden o_Oquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen tijd in steken. Zelfs basiskennis economie is haar vreemd. Vraag mij af wat ze tijdens haar jaren op de middelbare school heeft geleerd als ze de gevolgen van vergrijzing in combinatie met een van de laagste geboortecijfers op de wereld niet in het minste of geringste overziet.
Ja! Nog wel, maar Japanners worden zeer oud en met de verdere vergrijzing, minder werknemers, hoef je niet bijster bij de pinken te zijn om te begrijpen dat men in actie moet komen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar is Japan ook niet ontzettend overbevolkt? 200 Miljoen mensen wonen er dus, dat is nogal wat zeg. De meesten niet eens in een huis maar in een flatje.
Dat is zo ja, heb het gelezen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:00 schreef .Masturbatron. het volgende:
immigratie gaat ook niet veel helpen, volgens mij zijn ze in japan ook vaker xenofobisch/nationalistisch, zelfs tegenover hun naaste buren de koreanen en chinezen. zou het probleem toch niet oplossen
en het is mogelijk nog te vroeg om te zeggen dat de robots voor alles zullen zorgen, zo ver zijn ze nog niet
Qua oppervlakte vergelijkbaar met Duitsland + Nederland.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je hebt gelijk charismatisch.
Maar alsnog heel veel mensen op niet veel land.
In de bergen kan je niet wonen, dus iedereen zit hutje-mutje op elkaar in de grote steden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Qua oppervlakte vergelijkbaar met Duitsland + Nederland.
Is Japan a “Racist Monoculture”? On Anders Breivik’s Japanquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:00 schreef .Masturbatron. het volgende:
immigratie gaat ook niet veel helpen, volgens mij zijn ze in japan ook vaker xenofobisch/nationalistisch, zelfs jegens hun naaste buren de koreanen en chinezen. zou het probleem toch niet oplossen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |